idem hier, ik zie het dus ook gewoon als een leuke afwisselende training voor marathonquote:Op zondag 2 december 2007 16:07 schreef kepler het volgende:
ik heb niet echt een streeftijd voor de circuitrun, ik zie het meer als een warmup voor de marathon
Hoe ging de zevenheuvelen?quote:Op maandag 3 december 2007 15:06 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life meldt zich ook even.
Vorige maand in Nijmegen eerste hardloopwedstrijd gelopen (15km) en over 3 weken staat de eerste halve marathon op het programma!. Zit alleen een beetje met trainingen.. of eigenlijk het gebrek eraan,december is nogal drukke maand qua studie en werk,maarja hopen dat ik nog een paar keer per week kan lopen.
Eindtijd van 1u 14min. Ging wel lekker eigenlijk en die heuvels vielen me alles meequote:
Snel lopen is leuk als je haast hebt, maar je kan nooit 15/21,5 km op een snelheid lopen waarmee je 2 km loopt. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat af en toe langzaam lopen ervoor zorgt dat je uiteindelijk harder gaat lopen!quote:Op woensdag 5 december 2007 13:53 schreef Innocence het volgende:
Even een TVP
Inmiddels ingeschreven voor Bruggenloop (15 km) en City-Pier-City (21 km)
Vorige week voor het eerst 12 km gelopen, ging best aardig. Die 15 km is pas midden Februari, dus dat gaat zeker lukken.
Merk dat ik ongezien ook steeds sneller ben gaan lopen, vooral op korten stukken, terwijl dat helemaal niet mijn doel was. Wel erg fijn!
Je zal zeker niet achteruit gaan, denk wel dat 2x voldoende is. Ik kom zelf amper aan 1x per week momenteel veel te druk met alles , vanavond maar weer eens wat proberen..quote:Loop wel nog maar 2 keer per week, heb er anders echt geen tijd voor. Is dat eigenlijk te weinig en zal ik er op die manier in conditie op achteruit gaan?
bij de 15 km zul je ALTIJD onder de anearobe drempel moeten blijven lopen. Zodra je daarboven gaat houd je het nog geen 10 min. vol.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:40 schreef Grumpey het volgende:
ok, dat klopt wel sport_life, maar als je nooit sneller loopt dan zal je ook nooit dat aanleren, aangezien je hele ademhaling zich daar aan moet wennen
Natuurlijk kan je in 2 km harder lopen dan in 15. Maar als je ooit de 15 ietsjes sneller wilt lopen, zal je toch ook moeten trainen met een hogere snelheid, het liefst iets hoger dan de snelheid die je wilt halen op de 15.
En soms langzaam lopen helpt wel, alleen als een herstel van de snellere lopen natuurlijk
wat beter is hangt vooral af van het doel wat je wilt bereikenquote:Op donderdag 6 december 2007 22:39 schreef Gelderland het volgende:
ik post ook eens een reactie![]()
net +/- 7.3 km gelopen in +/-40 minuten, dat is +/- 11 km/u... kreeg wel erg slappe benen op een gegeven moment, niet normaal. de laatste km was dat over en kon ik bijna weer sprinten, erg raar!
Verder:
- wat eten/drinken jullie na training? Ik vaak water en wat lichts; crackertje ofzo....
- Is een half uur op vol tempo lopen 'beter' (conditie/uithoudingsvermogen) dan een uur 'normaal/rustig'... ??
ik loop bijna altijd 's middags, en dan zorg ik dat ik goed lunch. Als ik 's ochtends ga lopen eet meestal een bak yoghurt inderdaad, vaak met cruesli ofzo. Gewoon een banaan vlak voor het lopen wil ook nog wel eens helpenquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:46 schreef Innocence het volgende:
Begin nu met langere afstanden ook inderdaad wat meer problemen met eten te krijgen. Loop namelijk niet lekker als ik net gegeten heb, dus neem alleen een bakje yoghurt vantevoren, maar dan kan ik na een uur echt bijna niet meer van de honger. Lijkt me ook niet echt de bedoeling...
Iemand met tips?
Ik krijg meestal een soort van vreetbui en val de koekjespot aan. Dit was toen ik nog in Nederland was.. In Zweden train ik meestal van 16.30 tot 18.00 uur, dus ja dan is het meteen koken en tijdens het koken en koekje of een boterham om te zorgen dat ik niet heel flauw wordt tijdens het koken.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:39 schreef Gelderland het volgende:
- wat eten/drinken jullie na training? Ik vaak water en wat lichts; crackertje ofzo....
Ziet er best leuk uit dat parcours.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:53 schreef Innocence het volgende:
(...) Inmiddels ingeschreven voor Bruggenloop (15 km) (...)
dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:06 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik krijg meestal een soort van vreetbui en val de koekjespot aan.
Ik wil hem dit jaar ook voor het eerst lopen.quote:Op zondag 9 december 2007 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De City-Pier-City loop gaat masaal overgeslagen worden door iedereen hier? Omdat hij niet in de OP stond nog.
Ben van plan hem dit jaar voor het eerst te gaan lopen denk ik (tweede halve marathon na die van Leiden vorig jaar, 1.39:56), kijken of ik mijn PR stukje kan aanscherpen weer (richting 1.35 of zo).
Is dat zo? Ik hoorde Erik Dekker ooit eens zeggen dat hij wel cola dronk (ik doe het ook niet altijd, alleen bij warm weer, ff op een terrasje uitrusten als ik net een berg op ben ofzo) Hoe zit het dan met druivensuiker? Dat is beter zeker?quote:Op maandag 10 december 2007 18:32 schreef Sport_Life het volgende:
beetje jammer dat in cola de verkeerde suikers zitten: hele langzame. Als sporter (of je nou fietst of hardloopt) heb je meer baat bij snellere suikers.
ik deed de 15 km. in 1u 11 min. en zat op de halve marathon op 1u39.quote:Op maandag 10 december 2007 18:17 schreef Sport_Life het volgende:
wat zou een fatsoenlijke streeftijd zijn voor de halve marathon als de 15km in 1u 15min gelopen is?? Ik zat zelf te denken aan 1,5 uur, maar dat is misschien iets te optimistisch?
de CPC is me het minst bevallen van alle wedstrijden die ik heb gelopen tot nu toe eigenlijk. Omdat er geen douches waren, geen kluisjes, een langzaam parcour voor de 10km en ook een iets te vrije indeling voor de start zodat teveel mensen van verschillend niveau doormekaar heen liepen in begin.quote:Op zondag 9 december 2007 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De City-Pier-City loop gaat masaal overgeslagen worden door iedereen hier? Omdat hij niet in de OP stond nog.
Ben van plan hem dit jaar voor het eerst te gaan lopen denk ik (tweede halve marathon na die van Leiden vorig jaar, 1.39:56), kijken of ik mijn PR stukje kan aanscherpen weer (richting 1.35 of zo).
Twijfel alleen beetje over het weer in maart (heb vaker CPC gedaan op de kortere afstanden en dan was het weer echt klote vaak), plus dat ik wel weer even moet switchen van het vele fietsen wat ik nu doe (op zich wel prima basisconditie) naar het hardlopen.
Marathon weet ik niet of ik dat dit jaar al zou kunnen of willen proberen, als het zo ver komt dan ergens in het najaar op z'n vroegst (Amsterdam of zo), anders 2009 of zo.
dat is redelijk optimistisch ja, wat al gezegd is, 1 uur 45 is realistischer, maar dan zelfs zonder vervalquote:Op maandag 10 december 2007 18:17 schreef Sport_Life het volgende:
wat zou een fatsoenlijke streeftijd zijn voor de halve marathon als de 15km in 1u 15min gelopen is?? Ik zat zelf te denken aan 1,5 uur, maar dat is misschien iets te optimistisch?
Gelukkig woon ik in de straat naast de start dus ik daar geen last van.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:03 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de CPC is me het minst bevallen van alle wedstrijden die ik heb gelopen tot nu toe eigenlijk. Omdat er geen douches waren, geen kluisjes, een langzaam parcour voor de 10km en ook een iets te vrije indeling voor de start zodat teveel mensen van verschillend niveau doormekaar heen liepen in begin.
Maar het is wel gezellig, dat zeker, dus succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |