idem hier, ik zie het dus ook gewoon als een leuke afwisselende training voor marathonquote:Op zondag 2 december 2007 16:07 schreef kepler het volgende:
ik heb niet echt een streeftijd voor de circuitrun, ik zie het meer als een warmup voor de marathon
Hoe ging de zevenheuvelen?quote:Op maandag 3 december 2007 15:06 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life meldt zich ook even.
Vorige maand in Nijmegen eerste hardloopwedstrijd gelopen (15km) en over 3 weken staat de eerste halve marathon op het programma!. Zit alleen een beetje met trainingen.. of eigenlijk het gebrek eraan,december is nogal drukke maand qua studie en werk,maarja hopen dat ik nog een paar keer per week kan lopen.
Eindtijd van 1u 14min. Ging wel lekker eigenlijk en die heuvels vielen me alles meequote:
Snel lopen is leuk als je haast hebt, maar je kan nooit 15/21,5 km op een snelheid lopen waarmee je 2 km loopt. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat af en toe langzaam lopen ervoor zorgt dat je uiteindelijk harder gaat lopen!quote:Op woensdag 5 december 2007 13:53 schreef Innocence het volgende:
Even een TVP
Inmiddels ingeschreven voor Bruggenloop (15 km) en City-Pier-City (21 km)
Vorige week voor het eerst 12 km gelopen, ging best aardig. Die 15 km is pas midden Februari, dus dat gaat zeker lukken.
Merk dat ik ongezien ook steeds sneller ben gaan lopen, vooral op korten stukken, terwijl dat helemaal niet mijn doel was. Wel erg fijn!
Je zal zeker niet achteruit gaan, denk wel dat 2x voldoende is. Ik kom zelf amper aan 1x per week momenteel veel te druk met alles , vanavond maar weer eens wat proberen..quote:Loop wel nog maar 2 keer per week, heb er anders echt geen tijd voor. Is dat eigenlijk te weinig en zal ik er op die manier in conditie op achteruit gaan?
bij de 15 km zul je ALTIJD onder de anearobe drempel moeten blijven lopen. Zodra je daarboven gaat houd je het nog geen 10 min. vol.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:40 schreef Grumpey het volgende:
ok, dat klopt wel sport_life, maar als je nooit sneller loopt dan zal je ook nooit dat aanleren, aangezien je hele ademhaling zich daar aan moet wennen
Natuurlijk kan je in 2 km harder lopen dan in 15. Maar als je ooit de 15 ietsjes sneller wilt lopen, zal je toch ook moeten trainen met een hogere snelheid, het liefst iets hoger dan de snelheid die je wilt halen op de 15.
En soms langzaam lopen helpt wel, alleen als een herstel van de snellere lopen natuurlijk
wat beter is hangt vooral af van het doel wat je wilt bereikenquote:Op donderdag 6 december 2007 22:39 schreef Gelderland het volgende:
ik post ook eens een reactie![]()
net +/- 7.3 km gelopen in +/-40 minuten, dat is +/- 11 km/u... kreeg wel erg slappe benen op een gegeven moment, niet normaal. de laatste km was dat over en kon ik bijna weer sprinten, erg raar!
Verder:
- wat eten/drinken jullie na training? Ik vaak water en wat lichts; crackertje ofzo....
- Is een half uur op vol tempo lopen 'beter' (conditie/uithoudingsvermogen) dan een uur 'normaal/rustig'... ??
ik loop bijna altijd 's middags, en dan zorg ik dat ik goed lunch. Als ik 's ochtends ga lopen eet meestal een bak yoghurt inderdaad, vaak met cruesli ofzo. Gewoon een banaan vlak voor het lopen wil ook nog wel eens helpenquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:46 schreef Innocence het volgende:
Begin nu met langere afstanden ook inderdaad wat meer problemen met eten te krijgen. Loop namelijk niet lekker als ik net gegeten heb, dus neem alleen een bakje yoghurt vantevoren, maar dan kan ik na een uur echt bijna niet meer van de honger. Lijkt me ook niet echt de bedoeling...
Iemand met tips?
Ik krijg meestal een soort van vreetbui en val de koekjespot aan. Dit was toen ik nog in Nederland was.. In Zweden train ik meestal van 16.30 tot 18.00 uur, dus ja dan is het meteen koken en tijdens het koken en koekje of een boterham om te zorgen dat ik niet heel flauw wordt tijdens het koken.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:39 schreef Gelderland het volgende:
- wat eten/drinken jullie na training? Ik vaak water en wat lichts; crackertje ofzo....
Ziet er best leuk uit dat parcours.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:53 schreef Innocence het volgende:
(...) Inmiddels ingeschreven voor Bruggenloop (15 km) (...)
dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:06 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik krijg meestal een soort van vreetbui en val de koekjespot aan.
Ik wil hem dit jaar ook voor het eerst lopen.quote:Op zondag 9 december 2007 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De City-Pier-City loop gaat masaal overgeslagen worden door iedereen hier? Omdat hij niet in de OP stond nog.
Ben van plan hem dit jaar voor het eerst te gaan lopen denk ik (tweede halve marathon na die van Leiden vorig jaar, 1.39:56), kijken of ik mijn PR stukje kan aanscherpen weer (richting 1.35 of zo).
Is dat zo? Ik hoorde Erik Dekker ooit eens zeggen dat hij wel cola dronk (ik doe het ook niet altijd, alleen bij warm weer, ff op een terrasje uitrusten als ik net een berg op ben ofzo) Hoe zit het dan met druivensuiker? Dat is beter zeker?quote:Op maandag 10 december 2007 18:32 schreef Sport_Life het volgende:
beetje jammer dat in cola de verkeerde suikers zitten: hele langzame. Als sporter (of je nou fietst of hardloopt) heb je meer baat bij snellere suikers.
ik deed de 15 km. in 1u 11 min. en zat op de halve marathon op 1u39.quote:Op maandag 10 december 2007 18:17 schreef Sport_Life het volgende:
wat zou een fatsoenlijke streeftijd zijn voor de halve marathon als de 15km in 1u 15min gelopen is?? Ik zat zelf te denken aan 1,5 uur, maar dat is misschien iets te optimistisch?
de CPC is me het minst bevallen van alle wedstrijden die ik heb gelopen tot nu toe eigenlijk. Omdat er geen douches waren, geen kluisjes, een langzaam parcour voor de 10km en ook een iets te vrije indeling voor de start zodat teveel mensen van verschillend niveau doormekaar heen liepen in begin.quote:Op zondag 9 december 2007 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De City-Pier-City loop gaat masaal overgeslagen worden door iedereen hier? Omdat hij niet in de OP stond nog.
Ben van plan hem dit jaar voor het eerst te gaan lopen denk ik (tweede halve marathon na die van Leiden vorig jaar, 1.39:56), kijken of ik mijn PR stukje kan aanscherpen weer (richting 1.35 of zo).
Twijfel alleen beetje over het weer in maart (heb vaker CPC gedaan op de kortere afstanden en dan was het weer echt klote vaak), plus dat ik wel weer even moet switchen van het vele fietsen wat ik nu doe (op zich wel prima basisconditie) naar het hardlopen.
Marathon weet ik niet of ik dat dit jaar al zou kunnen of willen proberen, als het zo ver komt dan ergens in het najaar op z'n vroegst (Amsterdam of zo), anders 2009 of zo.
dat is redelijk optimistisch ja, wat al gezegd is, 1 uur 45 is realistischer, maar dan zelfs zonder vervalquote:Op maandag 10 december 2007 18:17 schreef Sport_Life het volgende:
wat zou een fatsoenlijke streeftijd zijn voor de halve marathon als de 15km in 1u 15min gelopen is?? Ik zat zelf te denken aan 1,5 uur, maar dat is misschien iets te optimistisch?
Gelukkig woon ik in de straat naast de start dus ik daar geen last van.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:03 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de CPC is me het minst bevallen van alle wedstrijden die ik heb gelopen tot nu toe eigenlijk. Omdat er geen douches waren, geen kluisjes, een langzaam parcour voor de 10km en ook een iets te vrije indeling voor de start zodat teveel mensen van verschillend niveau doormekaar heen liepen in begin.
Maar het is wel gezellig, dat zeker, dus succes
ik heb hetzelfde probleem... Ik wil niet in het donker lopen, dat lijkt me gevaarlijk en ook niet echt fijn.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef SomethingAboutMary het volgende:
Ik heb last van een winterdipje, in november nog goed gelopen bij de Zevenheuvelen maar sindsdien niet één keer lekker gelopen
.
Ik vind het gewoon niks om in het donker te moeten lopen en helaas zit er in in deze tijd van het jaar weinig anders op..
Meer mensen die hier last van hebben? Tips misschien??
Je liep hem er toch wel af he?quote:Op woensdag 12 december 2007 01:31 schreef Zotheid het volgende:
Ligt er maar aan waar je gaat rennen, toen ik vanavond lang Den Haag cs liep probeerde 1 of andere zwerver me tegen te houden en me daarna vast te houden.
Uiteraard.quote:
als ik niet vroeg thuis kan zijn ga ik eerst eten, dan lopen. Ik kook/eet iets lichts, zoals soep of sla.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:18 schreef thaleia het volgende:
Ah, herkenbaar! Ik was niet tevreden over mijn Zevenheuvelentijd en wilde dus graag verder trainen....maar ik kan me er zo moeilijk toe zetten, na een hectische werkdag....dan kom je thuis, met honger, buiten is het donker, regenachtig, winderig en koud.....dat vereist echt discipline om dan toch nog eerst een paar boterhammen te eten, vervolgens te gaan hardlopen, douchen en dan pas te gaan koken.....de verleiding is enorm om gewoon meteen te beginnen met koken
Klopt, heb er ook heel erg last van. Het is alleen tusen 8 en 5 licht, precies de tijden dat ik op school benquote:Op woensdag 12 december 2007 22:33 schreef PieterBas het volgende:
Ik ben dus ook niet de enige met een soort van winterhardloopdepressie..
Ik wil na school wel eens gaan hardlopen, maar als het hier al om 15.30 donker wordt, hoeft het van mij ook niet meer
Hier in engeland is het al totaal donker om 15:30quote:Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef Innocence het volgende:
[..]
Klopt, heb er ook heel erg last van. Het is alleen tusen 8 en 5 licht, precies de tijden dat ik op school ben
's morgens lopen werkt bij mij ook niet, hoe veel zin ik de avond ervoor ook heb en hoe goed mijn plannen wel niet zijn, op de vroege morgen kom ik écht mijn bed niet uit om hard te lopenquote:Op woensdag 12 december 2007 22:18 schreef thaleia het volgende:
Ah, herkenbaar! Ik was niet tevreden over mijn Zevenheuvelentijd en wilde dus graag verder trainen....maar ik kan me er zo moeilijk toe zetten, na een hectische werkdag....dan kom je thuis, met honger, buiten is het donker, regenachtig, winderig en koud.....dat vereist echt discipline om dan toch nog eerst een paar boterhammen te eten, vervolgens te gaan hardlopen, douchen en dan pas te gaan koken.....de verleiding is enorm om gewoon meteen te beginnen met koken
Omdat ik dat weet, wilde ik eigenlijk vanochtend voor het werk gaan hardlopen. Maarja, hallo zeg, na twee werkdagen van de vroege ochtend tot de late avond (ouderavonden).....ik dacht gisteren werkelijk dat ik vandaag anderhalf uur eerder op zou gaan staan om te gaan trainen, maar hallo hee, what was I thinking?![]()
Ik ga maar gewoon voor de weekends, lekker overdag bij daglicht in het bos, en, als ik niet moet werken, voor de dinsdagavond met de vereniging. Je zet je er een stuk gemakkelijker toe om in duisternis en regen te gaan lopen als je weet dat alle anderen er ook zijn.
Heb hele jaar s'morgens gelopen, maar moet voor 9en op school zijn en dat is gewoon niet te doen als je ervoor ook nog uur tot anderhalf uur wilt lopen...quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
's morgens lopen werkt bij mij ook niet, hoe veel zin ik de avond ervoor ook heb en hoe goed mijn plannen wel niet zijn, op de vroege morgen kom ik écht mijn bed niet uit om hard te lopen.
ik loop ook s'avonds of eind van de middag, al is dat ochtendlopen vaak wel echt een boost voor je dag-mogelijkhedenquote:Op vrijdag 14 december 2007 18:37 schreef Zotheid het volgende:
En jahoor. Ik begin last van een runners knee te krijgen. Maar even een stapje terug doen.
Ik snap echt niet waarom jullie niet s'avonds (of aan het eind van de middag) willen lopen, ik vind het juist wel lekker.
Ik ben echt geen ochtendmens, dus ik blijf liever een uur langer in bed liggen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:57 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik loop ook s'avonds of eind van de middag, al is dat ochtendlopen vaak wel echt een boost voor je dag-mogelijkhedenveel meer tijd over enzo
Is voor mij ook niet te doen nee, vroege werktijden en nog reistijd erbij. Vrienden die gewoon hier in de stad werken en om 9 uur mogen beginnen gaan weleens vooraf zwemmen. Werk je wat verder weg en/of moet je er eerder zijn, dan wordt het allemaal een wel erg nachtelijke aangelegenheidquote:Op vrijdag 14 december 2007 18:23 schreef Innocence het volgende:
Heb hele jaar s'morgens gelopen, maar moet voor 9en op school zijn en dat is gewoon niet te doen als je ervoor ook nog uur tot anderhalf uur wilt lopen...
Een dun vestje over je shirt is in principe genoeg. Heb je het de eerste paar minuten even koud maar toch alweer snel warm, althans dat is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:18 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil ook weer eenb eetje gaan lopen. Maar dat is alweer een tijd geleden en deed ik meestal in de zomer. Wat is nu goede kleding zodat je het niet te warm en niet te koud hebt?
Omdat het donker is...quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:37 schreef Zotheid het volgende:
Ik snap echt niet waarom jullie niet s'avonds (of aan het eind van de middag) willen lopen, ik vind het juist wel lekker.
Gelukkig heb ik niet zoveel last van de kou. En ik woon ook in 1 van de betere wijken in Den Haag, dus als ik een beetje goede wijken blijf is er weinig aan de hand. Niet dat ik er zo van hou om om 10 uur nog te gaan lopen maar rond een uur of 8 is prima.quote:Op maandag 17 december 2007 14:38 schreef Innocence het volgende:
[..]
Omdat het donker is...
Behalve veel kouder, is het ook niet echt veilig.
Zelf erg last van de zijkant van m'n enkel, net boven het gewricht. Iemand ervaring mee? Denk zelf aan iets van overbelastig...
Ben trouwens ook op zoek naar een ademend coltruitje,zo'n koude nek kan nooit gezond zijn, iemand die er toevallig een in de winkel heeft zien hangen?
Als je momenteel in Den Hag bent, ik wil wel samen lopen.quote:Op maandag 17 december 2007 14:49 schreef Sport_Life het volgende:
ik wil/moet gaan lopen vanmiddag, maar kan me er niet toe zetten, help!!
Morgen moet ik ook weer lopen. Welke wedstrijd? De meeuwen makrelen loop?quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef Sport_Life het volgende:
Nee vandaag toevallig niet, morgenavond tot donderdag wel.. maar dan train ik niet (ivm wedstrijd zaterdag).
Ik zit momenteel in Nijmegen. Hoe is het loop weer daar in het westen des lands?
. Hier voelt het erg koud aan, maar de lucht is wel aardig blauw
!
Ofwel, Het is dus ook koud. Liever een paar wolkjes gehad om te lopen. Maar ja, wel wolken > geen natuurijs... Doe dan maar blauwe lucht, hardlopen kan het hele jaar nog.quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef Sport_Life het volgende:
Hier voelt het erg koud aan, maar de lucht is wel aardig blauw!
Die meeuwenloop is hier in den haag. Volgens m'n schema moet ik morgenavond en donderdag lopen. Waar loop jij meestal als je in den haag bent? Ik loop meestal vanuit het centrum richting scheveningen of door benoordehout.quote:Op maandag 17 december 2007 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
morgenavond loop ik nog in Nijmegendaarna naar den haag
. Werdstrijd is Linschotenloop, zover ik weet heet het niet de meeuwen loop oid
Met m'n ex liep ikvaak door clingendael. Maar dat stelde niet zoveel voor, dat was 10 minuten rennen en dan 5 minuten lopen. En dat dan 3 keer.quote:Op maandag 17 december 2007 16:33 schreef Sport_Life het volgende:
In DH loop ik met mn vriendin en dat zijn vaak kleine rondjes van 5 km ofzo, paar keer rond haar wijkje... In Nijmegen loop ik meestal door het Goffert.
Af en toe is het goed om wat minder hard en lang te lopen, op de lange termijn is dat goed voor de algehele conditie (want dan train je ook je vetverbranding, ipv alleen via koolhydraten).quote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
Nooit samen met je vriendin lopen als man, tenzij ze erg goed is. Ik heb best wel wat vrienden die ook hardlopen en een stuk langzamer zijn dan ik, of na tien minuten al vinden dat het wel mooi is geweest. Daar doe ik vanalles mee samen, film kijken, eten, naar de kroeg...maar NIET lopen.
Ik loop ook met mijn vriendin, maar zij is fanatieker dan ik. En ze loopt gewoon 50 minuten als het nodig isquote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
Nooit samen met je vriendin lopen als man, tenzij ze erg goed is. Ik heb best wel wat vrienden die ook hardlopen en een stuk langzamer zijn dan ik, of na tien minuten al vinden dat het wel mooi is geweest. Daar doe ik vanalles mee samen, film kijken, eten, naar de kroeg...maar NIET lopen.
klopt.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Asics-DS het volgende:
Om je vetverbranding te verbeteren (eigenlijk de hele energiehuidhouding) is het verstandig een (lange) duurloop doen. Door kort en rustig te lopen traint de gemiddelde loper niets! Je bevordert met zo'n loop (hersteltraining) wel het herstel, wat aan te raden is na zware trainingsarbeid.
Lopen met je vriendin kan prima, maar als je weet dat je sneller, sterker bent, maak er dan een herstel loop van. Tenzij Kiplagat je date is![]()
Hardlopen kan ook meer plezier zijn dan om jezelf te verbeteren. Je bent gezond bezig, hoe langzaam of kort je ook loopt.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Asics-DS het volgende:
Om je vetverbranding te verbeteren (eigenlijk de hele energiehuidhouding) is het verstandig een (lange) duurloop doen. Door kort en rustig te lopen traint de gemiddelde loper niets! Je bevordert met zo'n loop (hersteltraining) wel het herstel, wat aan te raden is na zware trainingsarbeid.
Lopen met je vriendin kan prima, maar als je weet dat je sneller, sterker bent, maak er dan een herstel loop van. Tenzij Kiplagat je date is![]()
Ben benieuwd wat je van deze situatie vindt: Ik loop nog steeds wel eens een rondje hard met mijn exquote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
dat dus, ik loop nog steeds voor plezier inderdaadquote:Op maandag 17 december 2007 23:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hardlopen kan ook meer plezier zijn dan om jezelf te verbeteren. Je bent gezond bezig, hoe langzaam of kort je ook loopt.
Ik heb voor mezelf berekent dat ik 1uur en 40 min. erover kan lopen. Dit is gebasseerd op de gemiddelde snelheid van de 7heuvelenloop, het laatste stuk heb ik namelijk nog versneld (naar 12,79km/u), dat was voor mij een lekker tempo, dus ga ik bij de halve marathon gelijk vanaf het begin proberen. Hopelijk kan ik de laatste paar km's nog versnellen om in de buurt van de 1,5 uur te komenquote:Op maandag 10 december 2007 23:45 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
ik deed de 15 km. in 1u 11 min. en zat op de halve marathon op 1u39.
1 uur 15 = 75 minuten gedeeld door 15 (km.) = 5 minuten per kilometer.
dus zou je zonder verval uitkomen op ongeveer (21 x 5) = 105 minuten ofwel 1 uur 3 kwartier.
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:21 schreef FJD het volgende:
Het heeft wel iets ontzettend wazigs om met deze temperaturen te lopen
quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:33 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.
Kijken de buren 's avond rond een uurtje of 21:00 naar buiten:
Zij:![]()
Ik:![]()
Zij:![]()
Ik:![]()
![]()
Helemaal tof als ik 's ochtends ook al wat mensen uit de straat tegenkom. Die blikken altijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |