abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55469259
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:03 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Zijn er overigens meerdere 'prestatie-lopers' hier? Ik kon niet echt een ander woord bedenken, dus vat het niet verkeerd op.
Ik ben een prestatie-loper, al ben ik meer een baanatleet. In de regionale (dorps)lopen die ik dan (af en toe) loop kan ik bij de eerste 10-15 eindigen op de 5km.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55471521
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:04 schreef Grumpey het volgende:
maar qua tijden die ik loop hoor ik wel bij de betere amateurs. 37-38 minuten op 10 kilometer ongeveer...
nogal!

Ik ben vandaag voor het eerst in weken weer eens geweest en het is inderdaad tof zeg, in dat mooie winterweer Mooi winterzonnetje, windstil, en eigenlijk helemaal niet zo koud....heb na 200m vanalles uitgetrokken omdat ik VEEL te warm gekleed was.

Ik wil deze vakantie lekker vaak gaan, nu ik eindelijk de kans heb. Op oudejaarsdag doen we hier mee: http://www.sylvesterlauf.de en ik hoop voor die tijd te hebben ontdekt waar Pfalzdorf eigenlijk ligt
pi_55490872
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:26 schreef Asics-DS het volgende:

Edit: Sport_Life, succes morgen
tnx .

Ik begon goed, 5km in 20min, 10km met een tijd van 44min en toen ging het mis.. . Mijn benen wilde niet meer nog wel ff een PR gelopen op de 15km (1u 10min) en daarna rustig tempo naar het eind gelopen in totaal 1u 44min. Vond het erg zwaar, die 6km extra vergeleken met de 15 van Nijmegen hakte er nogal in.

Op dit moment verga ik van de spierpijn, kan amper lopen

Volgende wedstrijd wordt 10km denk ik
pi_55495770
Ik merk wel dat hoe meer ik hardloop, hoe beter ik me er toe kan zetten... Daarmee bedoel ik; het is toch wel wat verslavend Als ik om de dag loop, wil ik dat 'ritme' ook volhouden, en kán dat ook. Als ik 2 weken niet loop is het soms lastig weer even op te pikken, erg grappig vind ik dat bij mezelf...

zou zo vanavond in de kou gaan hardlopen, terwijl vele andere me voor gek verklaren
Haleloeja
pi_55500721
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:59 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

tnx .

Ik begon goed, 5km in 20min, 10km met een tijd van 44min en toen ging het mis.. . Mijn benen wilde niet meer nog wel ff een PR gelopen op de 15km (1u 10min) en daarna rustig tempo naar het eind gelopen in totaal 1u 44min. Vond het erg zwaar, die 6km extra vergeleken met de 15 van Nijmegen hakte er nogal in.

Erg goede start, misschien te goed.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 23 december 2007 @ 23:23:16 #131
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_55503950
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:59 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

tnx .

Haha, tsjah, het is wel 21 kilometer . Het lijkt misschien niet zo gek veel meer dan 15 km of 10 Engelse mijlen, maar dat is 't wel degelijk.
Ik heb trainingen, test-trainingen noem ik ze , waarin ik ongeveer een uur zo hard mogelijk loop. En tijdens die trainingen ga ik, gedurende de hele training, zo veel meer dood (geen nederlands, maar je begrijpt wat ik bedoel ) dan tijdens een intervaltraining. Terwijl die intervallen, per stuk, intensiever zijn dan enig moment in die 'test-training.' Tijdens die test-trainingen is het laatste kwartier zoveel zwaarder dan het kwartiertje daarvoor: het idee van een toenemende stijging van vermoeidheid, zeg maar.

Zo liep ik een tijdje terug een lage 54 op de 10 Engelse mijl. Dus ik wilde de beste tijd van mn pa maar eens proberen te verbeteren: 1:08 (ja die ouwe kon lopen vroeger). Dan is een lage 54'er net niet snel genoeg, maar 't kwam in de buurt.
Ik had wel vaker een halve marathon gelopen (en duurlopen langer dan 25 km) dus de afstand was het probleem niet. Afijn, ik startte snel liep een schema ongeveer gelijk aan die van de 10 Engelse mijl. En ik hield maar in mn kop: die ruim 5 kilomter extra houd ik ook nog wel vol. Helaas . Na iets meer dan 17 km, was 't over en uit. Dan wil je wel, maar kan het echt niet meer.

Nu vertel ik natuurlijk niks nieuw en het is algemeen bekend dat als je langer loopt dat het zwaarder wordt, maar je bent al gauw geneigd te denken: die paar kilomter plak ik er wel bij aan. Maar goed, al doende leert men (en die tijd van mn pa zal sneuvelen )
pi_55521691
Heb je al gevonden waar Palzdorf ligt Thaleia?
pi_55522841
Gisteren na 3 maanden weer serieus aan het trainen geslagen. Door blessures, studie in het buitenland is het op een laag pitje gezet..

Wat voelde dat gisteren weer goed, lekker door het mulle zand lopen. Al ging het echt met heel veel moeite en zonder enige spierpijn.. Misschien ga ik dat morgen voelen..
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:45:10 #134
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55525867
Gister genoten van een prachtige hardloopdag met mooi weer, mooie route en goede benen. Soms heb je van die dagen dat je gewoon niet moe kan worden

En ik ben weer weekje terug in Nederland nu, dus was ook wel fijn om weer eens een 100% plat parcour te hebben
  dinsdag 25 december 2007 @ 12:21:35 #135
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_55531127
De ochtend van 1e kerstdag is echt zo ideaal om te hardlopen. Ik was eerst naar een vriendin toegerend en toen met haar door een mooi bos, en toen weer terug, al met al anderhalf uur weg geweest. En straks lekker aan het kersteten! hmmmm
I'm just a girl in the world.
  woensdag 26 december 2007 @ 12:10:32 #136
197786 Asics-DS
pi_55547988
Lopen met de kerstdagen voelt toch net even wat beter dan de hele dag op je krent zitten .
  woensdag 26 december 2007 @ 12:36:14 #137
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55548506
quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:10 schreef Asics-DS het volgende:
Lopen met de kerstdagen voelt toch net even wat beter dan de hele dag op je krent zitten .
inderdaad

We zitten nu in een bungalowpark in Limburg, daar zijn toch iets meer heuvels dan in Delft
The line is a dot to you!
pi_55558316
Lekker loopweer deze dagen ben vnadmiddag ook weer even gegaan... een tijd van

48.50 min over 10 km.... vooral de laatste 2 km kwam ik pas écht lekker in mijn ritme

Wil nu 3 keer per week duurloop én interval training afwisselen dus bijna om de dag).... en dan na 3-4 weken kijken naar het resultaat! Vorig jaar HIIT gedaan (high intensive interval training) en dat had zichbaar effect! voor vetverbranding maar ook voor conditie... ik heb de laatste maanden alleen maar duurloop tussen de 5-10 km gedaan.. hmm

edit: net 4 biertjes op, ook geen succes. Zwaar hoofd als de pleuris. Komt denk ik vooral omdat ik wel aardig heb lopen zweten en dan alcohol (=vochtontrekkend) grr

[ Bericht 9% gewijzigd door Gelderland op 26-12-2007 21:44:07 ]
Haleloeja
pi_55570089
Gister heerlijk gelopen. Lijkt wel of die nieuwe zolen in m'n schoenen opeens alle problemen hebben opgelost Ben nog een klein beetje terughoudend omdat ik nog niet zo heel veel gelopen heb maar goed. Krijg nu wel al weer last van spierpijn als ik een uurtje loop. Conditie is er, m'n knieen kunnen het opvangen maar m'n spieren in m'n bovenbeen hebben de afgelopen weken teveel vakantie gekregen.

Alcohol gaat goed, sowieso moet je eigenlijk voordat je gaat slapen nog even minimaal een halve liter water naar binnen gieten. Dan heb je de volgende dag bijna nooit hoofdpijn. Als je zwaar dronken bent dan moet je de dosis opvoeren tot een liter
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 27 december 2007 @ 15:14:53 #140
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_55573541
Haha is inderdaad heel belangrijk na een avondje drinken. Als ik de volgende dag voeg op moet neem ik ook altijd alvast een vitaminepil en asperientje met die liter water, en dat lijkt altijd wel te werken, voor het herstel.

Ik heb net weer 11 km gelopen, ging wel lekker alleen de snelheid zit er echt nog niet in. Bovendien was het vuilophaaldag, en al die gefrustreerde vuilnismannen vonden het leuk mij de stuipen op het lijf te jagen met die rottoeters van ze. Vooral als ze van achter mij aan komen rijden schrik ik me dood. Zo irritant.
I'm just a girl in the world.
  donderdag 27 december 2007 @ 15:46:11 #141
197786 Asics-DS
pi_55574357
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:51 schreef FJD het volgende:
Gister heerlijk gelopen. Lijkt wel of die nieuwe zolen in m'n schoenen opeens alle problemen hebben opgelost Ben nog een klein beetje terughoudend omdat ik nog niet zo heel veel gelopen heb maar goed. Krijg nu wel al weer last van spierpijn als ik een uurtje loop. Conditie is er, m'n knieen kunnen het opvangen maar m'n spieren in m'n bovenbeen hebben de afgelopen weken teveel vakantie gekregen.

Alcohol gaat goed, sowieso moet je eigenlijk voordat je gaat slapen nog even minimaal een halve liter water naar binnen gieten. Dan heb je de volgende dag bijna nooit hoofdpijn. Als je zwaar dronken bent dan moet je de dosis opvoeren tot een liter
Was laatst een keer bij Myth Busters op Discovery Channel: water met eventueel een aspitrientje werkt het best tegen een kater .
Pijntjes zijn altijd vervelend. Gelukkig herstellen de bovenbenen altijd vrij snel: grote spieren, sterke spieren, goede doorbloeding etc. Het wordt pas een ramp als een pees zeer gaat doen. Ik heb nu zo'n steek in een pees aan de binnenkant van mn enkel. Ik loop er al een week mee te sukkelen.

Nog oudejaars-lopen op de planning staan mensen? Lijkt me leuk eens iemand tegen te komen. Ik loop vooral in Gelderland.

Edit: Shin-Splint kwaal . Stom dat ik doorgelopen heb. Vaak werkt dat en gaat 't vanzelf weg. Dat pakt bij deze blessure verkeerd uit. Damn De klachten en de oorzaken komen precies overeen met die van mij. Aan de andere kant wel fijn dat ik weet wat er aan mankeert. Blijft balen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Asics-DS op 29-12-2007 15:28:22 ]
  zondag 30 december 2007 @ 14:37:23 #142
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55652776
Asics, doe mee met de Zandvoort-circuit-run ergens eind Maart. Ideale voorbereiding voor de marathon van rotterdam voor degene die daaraan mee gaan doen en ook mooie kans om een grote groep mensen dan tegen te komen

Dat van die pees, hou nu minimaal drie weken totale rust. Heb het ook eens gehad, hoe eerder je stopt en het rust geeft, hoe minder erg de totale tijd van blessure is!
pi_55656561
Mag ik even spammen ?
Nike Air Pegasus Running Shoes.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_55657160
Ik heb nu al een paar weken last van m'n knie die soms na een half uur erg pijn doet waardoor het soms onmogelijk is lekker door te rennen.
Goed idee om naar de fisio te gaan?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_55661979
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:11 schreef Zotheid het volgende:
Ik heb nu al een paar weken last van m'n knie die soms na een half uur erg pijn doet waardoor het soms onmogelijk is lekker door te rennen.
Goed idee om naar de fisio te gaan?
Klinkt als de blessure die ik ook had de lopersknie:
http://www.mtchuizen.com/tractus.php
http://www.sgcvisser.nl/Knietractus.html
pi_55674891
Zometeen vuurwerk ontwijken
  maandag 31 december 2007 @ 11:00:40 #147
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_55675604
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:32 schreef PieterBas het volgende:
Zometeen vuurwerk ontwijken
Ik wilde ook nog gaan lopen vandaag, maar de oorlog lijkt hier wel uitgebroken, dus ik durf niet echt geloof ik.
pi_55676548
Er hangt een ontzettende kruitdamp in de lucht. Niet echt lekker lopen dus.
Ben wel net gegaan, maar mijn luchtwegen vonden het niet zo tof!
pi_55677103
Ik had nergens last van.. ik had ook een rondje uitgekozen waarbij de kans er klein was dat ik iemand met vuurwerk tegen zou komen.
  maandag 31 december 2007 @ 15:08:56 #150
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_55683251
het is een tijd geleden dat ik me gemeld heb in dit topic

ik heb vanochtend mijn PR bijgesteld op de 10KM, ik loop deze afstand heel weinig (3 keer in de afgelopen jaar, incl. die van vandaag). Mijn tijd is gelopen in Schoonhoven: 46.49 (vorige PR was 48.22)

Ik had laatst ook nog 3.37 op 1KM, wat voor (zover ik weet) ook een PR is.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')