Als je momenteel in Den Hag bent, ik wil wel samen lopen.quote:Op maandag 17 december 2007 14:49 schreef Sport_Life het volgende:
ik wil/moet gaan lopen vanmiddag, maar kan me er niet toe zetten, help!!
Morgen moet ik ook weer lopen. Welke wedstrijd? De meeuwen makrelen loop?quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef Sport_Life het volgende:
Nee vandaag toevallig niet, morgenavond tot donderdag wel.. maar dan train ik niet (ivm wedstrijd zaterdag).
Ik zit momenteel in Nijmegen. Hoe is het loop weer daar in het westen des lands?
. Hier voelt het erg koud aan, maar de lucht is wel aardig blauw
!
Ofwel, Het is dus ook koud. Liever een paar wolkjes gehad om te lopen. Maar ja, wel wolken > geen natuurijs... Doe dan maar blauwe lucht, hardlopen kan het hele jaar nog.quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef Sport_Life het volgende:
Hier voelt het erg koud aan, maar de lucht is wel aardig blauw!
Die meeuwenloop is hier in den haag. Volgens m'n schema moet ik morgenavond en donderdag lopen. Waar loop jij meestal als je in den haag bent? Ik loop meestal vanuit het centrum richting scheveningen of door benoordehout.quote:Op maandag 17 december 2007 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
morgenavond loop ik nog in Nijmegendaarna naar den haag
. Werdstrijd is Linschotenloop, zover ik weet heet het niet de meeuwen loop oid
Met m'n ex liep ikvaak door clingendael. Maar dat stelde niet zoveel voor, dat was 10 minuten rennen en dan 5 minuten lopen. En dat dan 3 keer.quote:Op maandag 17 december 2007 16:33 schreef Sport_Life het volgende:
In DH loop ik met mn vriendin en dat zijn vaak kleine rondjes van 5 km ofzo, paar keer rond haar wijkje... In Nijmegen loop ik meestal door het Goffert.
Af en toe is het goed om wat minder hard en lang te lopen, op de lange termijn is dat goed voor de algehele conditie (want dan train je ook je vetverbranding, ipv alleen via koolhydraten).quote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
Nooit samen met je vriendin lopen als man, tenzij ze erg goed is. Ik heb best wel wat vrienden die ook hardlopen en een stuk langzamer zijn dan ik, of na tien minuten al vinden dat het wel mooi is geweest. Daar doe ik vanalles mee samen, film kijken, eten, naar de kroeg...maar NIET lopen.
Ik loop ook met mijn vriendin, maar zij is fanatieker dan ik. En ze loopt gewoon 50 minuten als het nodig isquote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
Nooit samen met je vriendin lopen als man, tenzij ze erg goed is. Ik heb best wel wat vrienden die ook hardlopen en een stuk langzamer zijn dan ik, of na tien minuten al vinden dat het wel mooi is geweest. Daar doe ik vanalles mee samen, film kijken, eten, naar de kroeg...maar NIET lopen.
klopt.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Asics-DS het volgende:
Om je vetverbranding te verbeteren (eigenlijk de hele energiehuidhouding) is het verstandig een (lange) duurloop doen. Door kort en rustig te lopen traint de gemiddelde loper niets! Je bevordert met zo'n loop (hersteltraining) wel het herstel, wat aan te raden is na zware trainingsarbeid.
Lopen met je vriendin kan prima, maar als je weet dat je sneller, sterker bent, maak er dan een herstel loop van. Tenzij Kiplagat je date is![]()
Hardlopen kan ook meer plezier zijn dan om jezelf te verbeteren. Je bent gezond bezig, hoe langzaam of kort je ook loopt.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Asics-DS het volgende:
Om je vetverbranding te verbeteren (eigenlijk de hele energiehuidhouding) is het verstandig een (lange) duurloop doen. Door kort en rustig te lopen traint de gemiddelde loper niets! Je bevordert met zo'n loop (hersteltraining) wel het herstel, wat aan te raden is na zware trainingsarbeid.
Lopen met je vriendin kan prima, maar als je weet dat je sneller, sterker bent, maak er dan een herstel loop van. Tenzij Kiplagat je date is![]()
Ben benieuwd wat je van deze situatie vindt: Ik loop nog steeds wel eens een rondje hard met mijn exquote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef thaleia het volgende:
dat dus, ik loop nog steeds voor plezier inderdaadquote:Op maandag 17 december 2007 23:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hardlopen kan ook meer plezier zijn dan om jezelf te verbeteren. Je bent gezond bezig, hoe langzaam of kort je ook loopt.
Ik heb voor mezelf berekent dat ik 1uur en 40 min. erover kan lopen. Dit is gebasseerd op de gemiddelde snelheid van de 7heuvelenloop, het laatste stuk heb ik namelijk nog versneld (naar 12,79km/u), dat was voor mij een lekker tempo, dus ga ik bij de halve marathon gelijk vanaf het begin proberen. Hopelijk kan ik de laatste paar km's nog versnellen om in de buurt van de 1,5 uur te komenquote:Op maandag 10 december 2007 23:45 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
ik deed de 15 km. in 1u 11 min. en zat op de halve marathon op 1u39.
1 uur 15 = 75 minuten gedeeld door 15 (km.) = 5 minuten per kilometer.
dus zou je zonder verval uitkomen op ongeveer (21 x 5) = 105 minuten ofwel 1 uur 3 kwartier.
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:21 schreef FJD het volgende:
Het heeft wel iets ontzettend wazigs om met deze temperaturen te lopen
quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:33 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.
Kijken de buren 's avond rond een uurtje of 21:00 naar buiten:
Zij:![]()
Ik:![]()
![]()
Helemaal tof als ik 's ochtends ook al wat mensen uit de straat tegenkom. Die blikken altijd
Voel me inderdaad wel een echte bikkel als ik al die mensen helemaal ingepakt over straat zie sloffen. Dat terwijl ik mezelf de hele dag moet motiveren om vandaag toch echt te gaan lopen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:33 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Geweldig hé! Vooral m'n avond trainingen.
Kijken de buren 's avond rond een uurtje of 21:00 naar buiten:
![]()
Helemaal tof als ik 's ochtends ook al war mensen uit de straat tegenkom. Die blikken altijd
quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:39 schreef Asics-DS het volgende:
Mooi toch, zomaar een kwartier van je tijd afgesnoept. Wil je nog sneller lopen: ga intervallen, fartlek, heuveltraining doen. Je zal snel vooruitgang zien (tot op zekere hoogte).
Doe maar eens mee met wedstrijdje, het is echt heerlijk om met allerlei andere mensen aan een festijn mee te doen in mijn ogen, zeker als je een doel hebt qua tijd of afstandquote:Op woensdag 19 december 2007 22:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben zelf een redelijk fanatieke amateurhardloper maar ik heb nog nooit een wedstrijd gelopen. Ik lees hier dus mee. Overigens loop ik zelf het liefst 's ochtends of 's avonds, als het nog niet zo druk is in de stad. Door de week loop ik in Amsterdam, als ik in het weekend naar m'n ouders ga loop ik vaak in het bos en naar het strand. Heerlijk, die afwisseling.
Ik wil in ieder geval aan de Dam tot Damloop meedoen.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:41 schreef Grumpey het volgende:
Doe maar eens mee met wedstrijdje, het is echt heerlijk om met allerlei andere mensen aan een festijn mee te doen in mijn ogen, zeker als je een doel hebt qua tijd of afstand
Vondelpark of Rembrandtpark, maar het liefst loop ik gewoon door Amsterdam zelf tot ik de stad uit ben. Ik trek de deur achter me dicht en begin te lopen.quote:Waar in Amsterdam? Vondelpark? Amstel? Amsterdamse Bos? (de drie gangbaarste opties)
Heerlijk hé, die eenvoudquote:Op woensdag 19 december 2007 23:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik wil in ieder geval aan de Dam tot Damloop meedoen.
[..]
Vondelpark of Rembrandtpark, maar het liefst loop ik gewoon door Amsterdam zelf tot ik de stad uit ben. Ik trek de deur achter me dicht en begin te lopen.
zelfde verhaal geld voor mijquote:Op donderdag 20 december 2007 21:36 schreef DeeBee het volgende:
Aan het begin van de avond ook heerlijk gelopen.![]()
Was flink koud, duurde wel half uurtje voordat ik het warm had en m'n handen bleven wel beetje koud, maar alles zag er schitterend uit en het lopen zelf ging ook erg lekker (ook al was het voor het eerst in tijden...).
Een echte prestatieloper wil ik mij niet meer noemen... Heb lange tijd aan atletiek gedaan echt, toen was ik wel stuk fanatieker qua tijden nog, maar dan meer op midden-lange afstand en nu wil ik meer aan wedstrijden mee doen gewoon ook om ze af te maken en doelen als een halve marathon of marathon qua afstand te halen...
Maar toch, ik wil wel weer wat harder als ik nu m'n tweede halve ga doen, dat blijf ik altijd wel houden. Maar met tijden van rond de 1u30 ben je nog niet echt een prestatieloper, betere amateur begin je dan te worden.
heb je een tight gekocht? die heb ik ook nog nodig voor Egmondquote:Op donderdag 20 december 2007 21:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens heb ik vandaag pas een goeie broek gekocht, ik liep nog in een te wijde tennisbroek en voor shorts is het nu toch echt te koud.
Ja. Een losse broek loopt nogal flodderig.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:21 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
heb je een tight gekocht? die heb ik ook nog nodig voor Egmond
Ikke wel.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Gebruiken jullie trouwens met dit weer ook loophandschoenen?
Alleen op het begin gewoon goedkope dunne handschoentjes. Als ej doorbloeding beetje op gang is, heb ik meestal toch wel warme handen en gaat het irriteren.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Zoals hierboven al gezegt wordt is 't wel lekker die handschoentjes, maar al gauw te warm. Voor duurlopen en herstel is 't ideaal, maar voor intervallen, fartlek, baantraining vind ik 't te warm. Zelf loop ik met Odlo handschoentjes. Het zijn eigenlijk onder-handschoentjes, voor onder ski-handschoenen e.d.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Zo'n tight vind ik dus absoluut niet lekker zitten, heb er laatst nog eentje gepast van Asics. Maar ik vrees dat ik er ook een moet gaan kopen binnenkort.
Ja, tussen de 7-0 graden, dunne en bij 0 en kouder mijn dikkere hardloophandschoenen.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
Zo'n tight vind ik dus absoluut niet lekker zitten, heb er laatst nog eentje gepast van Asics. Maar ik vrees dat ik er ook een moet gaan kopen binnenkort.
Gezien mijn voet ben ik wel genoodzaakt op Nike's te lopen. Ik denk dat mijn zomersetje (korte tight en NikeFit t-shirt) toch wel de beste hardloop investering was van dit jaar..quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:10 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Voor goede tights, jacks, shirts, GO NIKE!!! De schoenen lopen voor geen meter, wat dat betreft zweer ik bij de Japanners, maar die kleding
http://store.nike.com/eme(...)9114-309114-/////|12
Ik heb er ook maar 1 gekocht.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:43 schreef Blik het volgende:
ben geen prestatie loper, maar qua tijden die ik loop hoor ik wel bij de betere amateurs. 37-38 minuten op 10 kilometer ongeveer...quote:Op donderdag 20 december 2007 21:03 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Heerlijk hé, die eenvoud.
Zijn er overigens meerdere 'prestatie-lopers' hier? Ik kon niet echt een ander woord bedenken, dus vat het niet verkeerd op.
Aangezien ik geen ander running topic kon vinden, is dit volgens mij meer een 'hardlopers-verenig-u-hier-topic'
Ik ben een prestatie-loper, al ben ik meer een baanatleet. In de regionale (dorps)lopen die ik dan (af en toe) loop kan ik bij de eerste 10-15 eindigen op de 5km.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:03 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Zijn er overigens meerdere 'prestatie-lopers' hier? Ik kon niet echt een ander woord bedenken, dus vat het niet verkeerd op.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:04 schreef Grumpey het volgende:
maar qua tijden die ik loop hoor ik wel bij de betere amateurs. 37-38 minuten op 10 kilometer ongeveer...
tnxquote:
Erg goede start, misschien te goed.quote:Op zondag 23 december 2007 14:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
tnx.
Ik begon goed, 5km in 20min, 10km met een tijd van 44min en toen ging het mis... Mijn benen wilde niet meer
nog wel ff een PR gelopen op de 15km (1u 10min) en daarna rustig tempo naar het eind gelopen in totaal 1u 44min. Vond het erg zwaar, die 6km extra vergeleken met de 15 van Nijmegen hakte er nogal in.
Op dit moment verga ik van de spierpijn, kan amper lopen
Volgende wedstrijd wordt 10km denk ik
Haha, tsjah, het is wel 21 kilometerquote:Op zondag 23 december 2007 14:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
tnx.
Ik begon goed, 5km in 20min, 10km met een tijd van 44min en toen ging het mis... Mijn benen wilde niet meer
nog wel ff een PR gelopen op de 15km (1u 10min) en daarna rustig tempo naar het eind gelopen in totaal 1u 44min. Vond het erg zwaar, die 6km extra vergeleken met de 15 van Nijmegen hakte er nogal in.
Op dit moment verga ik van de spierpijn, kan amper lopen
Volgende wedstrijd wordt 10km denk ik
inderdaadquote:Op woensdag 26 december 2007 12:10 schreef Asics-DS het volgende:
Lopen met de kerstdagen voelt toch net even wat beter dan de hele dag op je krent zitten.
Was laatst een keer bij Myth Busters op Discovery Channel: water met eventueel een aspitrientje werkt het best tegen een katerquote:Op donderdag 27 december 2007 12:51 schreef FJD het volgende:
Gister heerlijk gelopen. Lijkt wel of die nieuwe zolen in m'n schoenen opeens alle problemen hebben opgelostBen nog een klein beetje terughoudend omdat ik nog niet zo heel veel gelopen heb maar goed. Krijg nu wel al weer last van spierpijn als ik een uurtje loop. Conditie is er, m'n knieen kunnen het opvangen maar m'n spieren in m'n bovenbeen hebben de afgelopen weken teveel vakantie gekregen.
Alcohol gaat goed, sowieso moet je eigenlijk voordat je gaat slapen nog even minimaal een halve liter water naar binnen gieten. Dan heb je de volgende dag bijna nooit hoofdpijn. Als je zwaar dronken bent dan moet je de dosis opvoeren tot een liter
Klinkt als de blessure die ik ook had de lopersknie:quote:Op zondag 30 december 2007 17:11 schreef Zotheid het volgende:
Ik heb nu al een paar weken last van m'n knie die soms na een half uur erg pijn doet waardoor het soms onmogelijk is lekker door te rennen.
Goed idee om naar de fisio te gaan?
Ik wilde ook nog gaan lopen vandaag, maar de oorlog lijkt hier wel uitgebroken, dus ik durf niet echt geloof ik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |