abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:25:34 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54129443
Over circa 3 maanden heb ik een sporttest om mee te doen met een bepaald evenement.
Hieronder de instapeisen:
quote:
Coopertest volgens NOC/NSF eisen: Heren 2600 meter

Indoorhindernisbaan (paretest): Heren 3.20 min

Kracht: Opdrukken Heren 30 maal,
Buikspieren Heren 30 maal

Explosiviteit Hoogtesprong uit stilstand, Heren 75 cm
Vertesprong uit stilstand met twee voeten gelijkertijd; Zowel voor dames en heren over eigen lengte.

Hindernisbaan: niet op snelheid, maar om te kijken hoe hand oog coördinatie is.

4 kilometer loop; Heren 21 minuten
Deze onderdelen moeten allemaal op 1 dag achter elkaar worden uitgevoerd. Op zich best een opgave.
Nu hbe ik wel een redelijke basisconditie, aangezie ik af en toe fitness & vooral veel hardloop.
Normaal loop ik 2,5x per week 7 tot 10 kilomter en heb pas de 10km in 47:59 minuten gelopen; voor de hardloopeisen ben ik dan ook niet bang.

Ook voor het opdrukken (armen DICHT bij elkaar, tot zeer laag op de grond) en sit-ups ben ik zelf wel al aan het trainen dmv een fitnessmat thuis.

Wat ik lastiger vind zijn de eisen mbt het springen: hoog en ver....... Ik twijfel hoe ik daar het beste voor kan trainen. Iemand een idee? Ja, je kan op de sportschool een circuitje doen, maar wat voor een oefeningen zou ik thuis kunnen uitvoeren? En die indoorhindernisbaan dat gaat op snelheid en kracht....ik zou niet WETEN wat ik daarmee kan verwachten. Dus hoe daar op te trainen? Help help!
pi_54130312
Traplopen (naar boven) vergroot de sprongkracht (eventueel met gewichtjes om je enkels). Dus zoek een hoge flat op en ren je suf in het trappenhuis :-)
pi_54130613
Als je zoveel loopt heb je genoeg kracht om dat stukje omhoog te springen. Zelfde geld voor het verspringen.

Dus gewoon blijven trainen zoals je nu traint.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_54131734
Ik zou gewoon eens zelf uit testen hoe het nu met je sprongkracht is gesteld. Dat verspringen kun je makkelijk buiten doen. Voor het hoogspringen zou ik een stukje touw losjes tussen twee punten spannen en er dan over heen springen. De eisen zien er niet echt zwaar uit, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het je lukt .
pi_54131905
Wat voor evenement is het eigenlijk?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:47:57 #6
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54132624
Beklimming van de Mont Blanc is het evenement.

Thanks voor de tips mbt het springen. Ga deze week eens testen hoever ik nu zit.
Lastige is dus wel dat alles op 1 dag moet. Dus herstel is belangrijk. Daarnaast weet ik niet precies hoe zwaar die hindernisbaan is.
pi_54155189
Gaaf evenement zeg! Heb van meer mensen gehoord dat ze dat als groep gedaan hebben. Alleen die sprongtest slaat echt als een tang op een varken. Voor het beklimmen van de Mont Blanc heb je absoluut geen sprongkracht nodig.
  maandag 12 november 2007 @ 21:18:47 #8
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54559334
Nog een vraagje: met het opdrukken wil het niet zo super lukken, naar mijn mening.

Ik heb het idee dat het 30x smal opdrukken is. Gaat wel lukken, maar het moet met meer overtuiging.
Vraagje daarbij is hoe je het beste dat traint. Iedere dag gewoon zovaak mogelijk achter elkaar opdrukken? Of juist om de dag (ivm rustperiode)? Of juist setjes van 10-12? Breed en smal afwisselen? Tell me, want ik wil in zo kort mogelijke tijd een zo goed mogelijk resultaat proberen te halen.

Daarnaast nog een vraag over de voorbereiding. Tot wanneer is trainen te doen? Hoelang moet je, als voorbereiding, je spieren rust geven? Veel pasta eten tot .....? Veel water drinken de laatste week en geen alcohol/koffie? Alle hulp is welkom!
  maandag 12 november 2007 @ 21:20:44 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54559390
Meestal bij dit soort ongein is het opdrukken handen op schouderbreedte.
  maandag 12 november 2007 @ 21:25:28 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54559525
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:12 schreef oxylus11 het volgende:
Gaaf evenement zeg! Heb van meer mensen gehoord dat ze dat als groep gedaan hebben. Alleen die sprongtest slaat echt als een tang op een varken. Voor het beklimmen van de Mont Blanc heb je absoluut geen sprongkracht nodig.
Aan springen heb je meer dan aan opdrukken lijkt me.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 7 januari 2008 @ 08:31:07 #11
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_55840161
Fuck....Ik mag niet mee de Mont Blanc beklimmen
Om fucking 8 uur gisterenochtend in Apeldoorn aangekomen. Alle tests met goed gevolg gedaan (oa 2 hindernisbanen, coopertest, krachtoefeningen en als afsluiting na al dat fijns nog een keer 4km heuvelparcours hardlopen) en toen, gingen ze loten....

24 plekken, waarna na positieve discriminatie er nog 20 voor mannen over waren. 35 mensen nog. Dus circa 60%kans. Wat denk je? Ik sta 2 na laatste (12e) op de reservelijst En daar zolang voor getraind, nondeju!

Ach ja, volgend jaar weer een kans.........
  zaterdag 12 januari 2008 @ 11:43:57 #12
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_55969451
Dan beklim je hem toch op eigen houtje, die berg is voor iedereen toegankelijk hoor.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')