Over circa 3 maanden heb ik een sporttest om mee te doen met een bepaald evenement.
Hieronder de instapeisen:
quote:
Coopertest volgens NOC/NSF eisen: Heren 2600 meter
Indoorhindernisbaan (paretest): Heren 3.20 min
Kracht: Opdrukken Heren 30 maal,
Buikspieren Heren 30 maal
Explosiviteit Hoogtesprong uit stilstand, Heren 75 cm
Vertesprong uit stilstand met twee voeten gelijkertijd; Zowel voor dames en heren over eigen lengte.
Hindernisbaan: niet op snelheid, maar om te kijken hoe hand oog coördinatie is.
4 kilometer loop; Heren 21 minuten
Deze onderdelen moeten allemaal op 1 dag achter elkaar worden uitgevoerd. Op zich best een opgave.
Nu hbe ik wel een redelijke basisconditie, aangezie ik af en toe fitness & vooral veel hardloop.
Normaal loop ik 2,5x per week 7 tot 10 kilomter en heb pas de 10km in 47:59 minuten gelopen; voor de hardloopeisen ben ik dan ook niet bang.
Ook voor het opdrukken (armen DICHT bij elkaar, tot zeer laag op de grond) en sit-ups ben ik zelf wel al aan het trainen dmv een fitnessmat thuis.
Wat ik lastiger vind zijn de eisen mbt het springen: hoog en ver....... Ik twijfel hoe ik daar het beste voor kan trainen. Iemand een idee? Ja, je kan op de sportschool een circuitje doen, maar wat voor een oefeningen zou ik thuis kunnen uitvoeren? En die indoorhindernisbaan dat gaat op snelheid en kracht....ik zou niet WETEN wat ik daarmee kan verwachten. Dus hoe daar op te trainen? Help help!