Was ik net mee bezig, had ook wat 'transferperikelen' erin gezet. Kan iemand trouwens iets aan de wiki doen, daar klopt helemaal niets meer van.quote:
quote:Santi Kolk voor vier jaar naar Vitesse
Vitesse heeft overeenstemming bereikt met ADO Den Haag over de transfer van Santi Kolk.
De laatste details moeten nog worden afgerond. "Maar ik verwacht dat we eruit komen", zegt directeur Paul van der Kraan. De aanvaller wordt voor vier seizoenen vastgelegd door de Arnhemse club. Over de transfersom wordt geen mededeling gedaan door beide partijen. Vitesse had al een akkoord met Kolk, maar kwam er met ADO niet uit. Daarom dreigde Kolk naar FC Twente te gaan, maar nu kiest hij toch voor Vitesse
Santi Kolk scoorde afgelopen seizoen twaalf doelpunten voor degradant ADO.
Bron: TV Gelderland TxT 30-05-07
quote:Vitesse zo goed als rond met Magralashvili
Vitesse is zo goed als rond met linksback Haim Magralashvili. De Israelische linksback verblijft momenteel al in Arnhem om "de puntjes op de i" te zetten. Magralashvili speelt momenteel nog voor Maccabi Haifa. Met de overgang van de 25-jarige linksback is naar verluidt zon 3 tot 4 ton gemoeid.
- edit: transfers dubbelquote:Begroting Vitesse met 1 miljoen omhoog
Vitesse werkt volgend seizoen met een begroting van 14.115.000 euro. Dat is ruim een miljoen euro meer dan vorig seizoen, toen de begroting werd vastgesteld op 13.077.000 euro. De prognose is dat de begroting uitkomt op 13,4 miljoen. "Het gaat alleen om de inkomstenkant. Daarbij zijn inkomsten uit transfers niet meegerekend", licht directeur Paul van der Kraan toe.
De Arnhemse club verliet afgelopen seizoen de categorie 1, waarbij clubs onder curatele staan van de KNVB. "Ik verwacht dat we ook nu in categorie 2 blijven, wat dat betreft voorzie ik geen problemen", zegt Van der Kraan.
Bron: TV Gelderland TxT
dat stond ook al in het vorige deelquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:00 schreef Klingon het volgende:
Laatste nieuwtje dus:
[..]
- edit: transfers dubbel
Heb ook wel een paar keer achter elkaar het topic geopend , ach daar wen je wel aanquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vitesse supporters zijn wel lui zeg. Vorige topic had ik ook geopend en ook toen had ik niet de sluitpost. Maakt niet uit, alleen is de Wiki verrot.
Pak dan een txt, vast wel ergens een host ervoor te vinden (lycos bv?).quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vitesse supporters zijn wel lui zeg. Vorige topic had ik ook geopend en ook toen had ik niet de sluitpost. Maakt niet uit, alleen is de Wiki verrot.
Wiki werkt toch wel goed? Of hebben jullie het liever in een .txt? Die kan ik best hosten alleen is het zo dat iedereen die wiki kan aanpassen (topic nummer erbij), vandaar de wikiquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:14 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Pak dan een txt, vast wel ergens een host ervoor te vinden (lycos bv?).
Het lijkt me eerlijk gezegd bullshit dat Lazo niet naar PSV zou gaan. PSV kan toch ook - voor Vitesse interessante - spelers erbij doen? Ik noem een Aisatti waar binnen Koemans' plannen geen plaats is?quote:Nieuwe club meldt zich voor Lazovic
Vitesse raakt mogelijk spits Danko Lazovic kwijt aan een andere club dan PSV. Volgens een bron bij Vitesse heeft een interessante club zich gemeld bij Vitesse, dat nu wacht op een bod.
Vitesse onderhandelde woensdag opnieuw met PSV, maar dat vindt de vraagprijs nog altijd te hoog. Daarom lijkt een overgang van Lazovic naar de kampioen onwaarschijnlijk. De Serviër gaf al vaker aan dat PSV zijn droomclub is en aast op een transfer naar Eindhoven. In de winterstop probeerde PSV het ook al.
Danko Lazovic kwam vorig seizoen over van Feyenoord en scoorde negentien keer voor Vitesse.
Koevermans gaat misschien naar Schotland las ik net ergens...quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:03 schreef Yozzz het volgende:
AZ heeft misschien ook wel een spits nodig, als Arveladze er vandoor gaatAri is er dan wel bijgekomen, maar misschien vertrekt een van de andere spitsen ook nog wel.
Aisatti is goed te gebruiken als Theo de snackbars aan de 'overkant' onveilig gaat maken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:16 schreef TheSouthsideKid het volgende:
[..]
Koevermans gaat misschien naar Schotland las ik net ergens...
Overigens is dat stukje gebaseerd op de woorden van vd Kraan die dit zei tijdens de uitzending van Vitesse Sportcafé. Hij zei dat er nog niet eens 5 minuten met PSV is gepraat omdat zij absoluut niet aan de vraagprijs willen voldoen. Jammer voor PSV en Lazo maar dan gaat de deal gewoon niet door... Speler er bij zou ook kunnen maar ja dan moet die speler wel willen en moet het wel iemand zijn die we nodig hebben...
Volgens mij wou hij niet naar Oost-Europa.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:26 schreef koningdavid het volgende:
Lazovic wilde toch absoluut niet naar het buitenland?
Het was of PSV of Vitesse voor hem, toch?
Beter kan ie ook een beetje voetballen, het is al erg zat dat we nu een Israeliër erbij hebben...quote:
Cognitieve dissonantiequote:Op donderdag 31 mei 2007 11:14 schreef Yozzz het volgende:
Het topic over Kolk op het forum van FC Twente is trouwens uiterst vermakelijk. Iedereen begint met een "halen die jongen!", "als je kan kiezen tussen Twente en Vitesse, kiest iedereen voor Twente", en na een tijdje wordt het een "weekendvoetballer en geen winnaar" en een "gelukkig komt hij niet hierheen, arrogante Hagenees!".
Fredje heeft zich gemeld om Danko te kopen?!quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:38 schreef Elvislives het volgende:
Fredje Benson!
Minimaal 9 duels schorsing (want dan heb ik die van de gele kaarten nog niet eens meegeteld) in twee seizoenen... toch een aardig gemiddelde. *zucht*quote:Sansoni mist eerste vier duels van nieuw seizoen
Vitesse kan de eerste vier wedstrijden van het nieuwe seizoen geen beroep doen op Sébastien Sansoni. De Franse verdediger is door de tuchtcommissie van de KNVB voor vier duels geschorst wegens het bespugen van een tegenstander.
Het incident vond plaats tijdens het play-offduel met streekgenoot en aartsrivaal NEC, op 20 mei. De speler werd op basis van televisiebeelden door de aanklager van de KNVB in staat van beschuldiging gesteld. In februari moest Sansoni ook al vijf duels op de tribune zitten, toen hij - wederom tijdens een duel met NEC - een bijtende beweging maakte richting NEC-speler Roy Beerens.
Wie is "ons"?quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:35 schreef EKterror het volgende:
Jullie hebben transferperikelen,
bij ons is het veel te rustig....
quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:11 schreef WebForce het volgende:
Wiki is aangepast en klopt weer, volgend mij was iemand anders er ook mee bezig. Ik zal de OP ff aanpassen en die verveldende standen eruit halen
.
Goed nieuws weer allemaal over transfers, leuke tijd nu ben er benieuwd!
iemand met een grote bek op internet?quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:11 schreef Yozzz het volgende:
Wat is btw een "Internethoolingan" (OP)?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:38 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
iemand met een grote bek op internet?
Geen verkeerd festival hoor!quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:12 schreef Rhinestone het volgende:
Aah vandaar. Daar gaan we dus ver vandaan blijvenWel een mooie lokatie voor een festival lijkt het.
PSV óf Vitesse, niet een andere club zei hij...Maar goed, wat is een woord in de voetballerij he.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:58 schreef vw_caddy het volgende:
Hmm, PSV doet mee aan de CL. Benieuwd wat ie kiest.
quote:Vitesse wilde Lazovic ruilen tegen Aissati
Vitesse heeft bij PSV geprobeerd om Ismaïl Aissati te betrekken in een eventuele transfer van Danko Lazovic. Dat meldt Omroep Gelderland. Volgens de omroep verkeren de gesprekken met PSV over Lazovic momenteel in een impasse.
Aad de Mos liet zich onlangs nog ontvallen wel brood te zien in een eventuele ruil. "Ik weet wel welk spelertje van PSV ik erbij wil hebben", liet de oefenmeester weten, naar nu blijkt verwijzend naar de jonge Aissati. Of PSV een eventuele ruil tussen Lazovic en Aissati per definitie afwees, houdt de omroep in het midden.
Overigens zou PSV sowieso wel bereid zijn om Roy Beerens te betrekken in een deal. Hij speelde het afgelopen half jaar voor Vitesse's aartsrivaal NEC.
Als er zo´n klein bedrag overblijft voor Vitesse, dan kunnen ze juist beter zoveel mogelijk spelers ruilen voor Lazovic lijkt mij. Hoewel Aissati natuurlijk onhaalbaar is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:38 schreef Klingon het volgende:
Ik zeg: cash gewoon die 8 miljoen zonder spelers in die deal en koop er een goeie vervangende aanvaller voor. Aissati is echt geen slechte speler, maar ik zie er niet zo heel veel in voor Vitesse.
Sansoni had dat denk ik ook wel leuk gevondenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:32 schreef Rhinestone het volgende:
Roy Beerens, dat was mooi geweestNee, dan (veel) liever Aissati.
quote:'Lazovic ziet af van overgang AZ'
Danko Lazovic heeft geen interesse om met ingang van volgend seizoen voor AZ te gaan spelen. Dit meldt het Noord-Hollands Dagblad.
De Servische aanvaller zou dat hebben laten weten toen de Alkmaarders bij Vitesse informeerde naar de mogelijkheden om hem over te nemen. Lazovic heeft al laten weten in Nederland alleen voor PSV te willen spelen omdat de landskampioen al zeker is van de Champions League.
“Hij heeft altijd gezegd dat hij in Nederland wil blijven”, reageerde technisch manager Jan Streuer gisteren tegenover Omroep Gelderland. “Dat is dus geen probleem, want AZ is ook Nederland. Hij moet eerst zelf maar bepalen wat hij wil. Hij zit nu in Finland voor een interland met Servië, laat hij die eerst maar eens spelen.”
“AZ heeft zich gemeld en is heel serieus. Dat is voor ons niet ongunstig. Ik heb vandaag contact gehad, verder ga ik daar niet op in”, aldus de bestuurder. Lazovic staat daarnaast wel open voor een buitenlands avontuur zo lang dat maar in een vooraanstaande competitie.
De onderhandelingen met PSV verkeren vooralsnog in een impasse. De Eindhovenaren hikken aan tegen de vraagprijs van acht miljoen euro voor de Arnhemse clubtopscorer.
Hij had een vliegje ingeslikt...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:26 schreef Klingon het volgende:
En na afloop stond 'ie kokhalzend aan de zijlijn
Kijk, dat is goed voor een speler als Blondelle. Ik snap alleen niet wat Vitesse in dribbelkoning Esajas ziet, maargoed wie weet weet hij zich na een jaartje GGD te ontwikkelen als Riga Mustaphaquote:ADO meldt zich voor Blondelle en Esajas
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zaterdag, 2 juni om 17:33
Siebe Blondelle en Etienne Esajas staan in de belangstelling van ADO Den Haag. De Haagse club, volgend seizoen uitkomend in de Jupiler League, wil beide spelers huren van Vitesse.
"ADO heeft zich inderdaad gemeld. Het wordt voor beide spelers tijd om te gaan spelen" vertelde technisch manager Jan Streuer aan Omroep Gelderland. Waarschijnlijk zullen ze volgend seizoen bij ons geen basisspelers zijn.”
“Esajas heeft het nadeel van het 4-4-2 systeem, waarin hij als linkermiddenvelder de nodige concurrentie heeft van spelers als Theo Janssen, Cees Keizer en Anduele Pryor. Een verkoop van beide spelers is niet aan de orde. In principe komt alleen een verhuur ter sprake, want we willen ze terug kunnen halen”, aldus de bestuurder.
Blondelle (21) kwam het voorbije seizoen twaalf keer in actie, waarvan zeven keer in de basis. Esajas (22) mocht van trainer Aad de Mos eenentwintig keer binnen de krijtlijnen verschijnen. Beide spelers hebben respectievelijk een verbintenus tot medio 2010 en 2008 in het Gelredome.
Is bij ons opgeleid, dus misschien kunnen we met de opleidingsvergoeding Stojko wel behouden!quote:Go Ahead Eagles koopt topscorer Haarlem
2/6/2007 16:12
Achmed Ahahaoui verlaat Haarlem en gaat spelen voor Go Ahead Eagles. De 23-jarige aanvaller tekende voor twee jaar in Deventer. Welk bedrag er is gemoeid met de transfer, wilde Go Ahead niet zeggen. Ahahaoui stond nog tot medio 2008 onder contract bij Haarlem.
Hij scoorde de laatste twee seizoenen volop voor De Roodbroeken. In 2006/2007 kwam Ahahaoui tot vijftien goals, waarmee hij clubtopscorer was. De jaargang daarvoor maakte hij er twaalf.
Is dat zo? Ahahaoui komt toch gewoon uit de Sparta-jeugd?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:53 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Is bij ons opgeleid, dus misschien kunnen we met de opleidingsvergoeding Stojko wel behouden!
quote:Miljoenendans om Lazovic
Vitesse heeft van AZ te horen gekregen dat de Alkmaarse club elk bod van PSV op Danko Lazovic zal overtreffen. Beide clubs maken jacht op de Servische aanvaller, die zelf echter heeft aangegeven alleen naar PSV te willen. Lazovic wil komend seizoen per se in de Champions League spelen.
PSV heeft afgelopen week een nieuw bod uitgebracht op de spits van circa 5,5 miljoen euro. Vitesse heeft tot nu toe echter vastgehouden aan een transfersom van 8 miljoen euro. Diverse bronnen melden reeds, dat Lazovic in grote lijnen al rond is met PSV.
Bron: De Telegraaf 04-06-07
AZ gaat erveur!quote:'AZ biedt altijd meer voor Lazovic dan PSV'
AZ is bereid tot het uiterste te gaan om Danko Lazovic binnen te halen. De Alkmaarders hebben volgens De Telegraaf aan Vitesse laten weten dat ze boven elk bod gaan zitten dat PSV op de Serviër zal doen. De mededeling van AZ is opmerkelijk, omdat Lazovic zelf heeft laten weten het liefst naar PSV te verhuizen. De spits, afgelopen seizoen goed voor negentien competitiedoelpunten, zou persoonlijk al in grote lijnen akkoord zijn met de landskampioen uit Eindhoven.
Het getouwtrek om de diensten van Lazovic speelt al een half jaar. Tijdens de winterstop meldde PSV zich in Arnhem om de aanvaller los te weken. De vraagprijs van Vitesse, naar verluid rond de acht miljoen euro, vormde toen een te groot obstakel. PSV meldde zich onlangs opnieuw voor Lazovic en heeft nu in AZ een geduchte concurrent.
Bron: VI 04-06-07
quote:Op maandag 4 juni 2007 17:22 schreef WebForce het volgende:
Goede TT!
Okee, verbazend! Dan krijgen jullie er wel een mini-bedragje voor.quote:Op zondag 3 juni 2007 21:20 schreef Positive_Thinking het volgende:
2006-2007 H.F.C. Haarlem
2005-2006 H.F.C. Haarlem
2004-2005 Sparta Rotterdam Jong
2003-2004 Vitesse Jong
2002-2003 Vitesse Jong
2001-2002 Vitesse A1
2000-2001 Vitesse A1
1999-2000 s.c. Telstar
a.f.c. D.W.S.
nou sparta jeugd kan ik hem echt niet noemen
Paar duizend denk ik, maar ik zou het graag op mijn rekening gestort zienquote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee, verbazend! Dan krijgen jullie er wel een mini-bedragje voor.
Doe maar Kwakman, puur omdat ik die andere naam te moeilijk vind.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:52 schreef Elvislives het volgende:
Kwakman (CB) van RBC en Magralashvili (LB) uit Israel zijn voorname kandidaten. Zou al rond zijn, maar blijkbaar toch wat knikjes in de kabel, of misschien is het wel gewoon bullshit. Voor hetzelfde geld bestaat die Israelier niet eens, maar dat maakt niet uit, hij is sowieso beter dan Purrel
Idd, zie nog maar eens zo'n spits te krijgen. Mooi werk hoorquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:28 schreef Rhinestone het volgende:
Volgend jaar dan nog maar een opbouwjaar [afbeelding]
Ik begrijp hier eigenlijk uit dat er misschien nog iemand vertrekt en dat er dan iemand bijkomt. Dus niet echt een vervanger voor Danko.quote:Jan Streuer wil wel een vervanger halen voor Lazovic. "We hebben nu voorin vier spelers, maar ik sluit niet uit dat er nog wat gebeurt. Dan komt er voorin nog wat bij. Maar ook zonder Lazovic moeten wij volgend jaar beter presteren."
Tja, van oorsprong is en blijft Vitesse natuurlijk een Joden-club.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:31 schreef DrDentz het volgende:
Ik dacht dat Lazovic verhuurd werd door Feyenoord, maar nu verpatst Vitesse hem ineens.
Maar een mindere mentaliteit?quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:58 schreef DeVinger het volgende:
Betere voetballer
Ik kan me herinneren dat Kezman altijd uit ieder hoek schoot, zogauw hij de bal had. Lazovic gaat dan met zijn rug tegen de tegenstander aanhangen, en draait dan weg, waarna hij vaak vrije doortocht heeft/creeert.quote:
Het is alleen nog de vraag of hoe eventuele aspecten die buiten het veld plaatsvinden zijn spel beïnvloeden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:22 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik denk niet dat hij gaat mislukken. Heb veel vertrouwen in hem. Als je een speler als Farfan naast je hebt kan het alleen maar beter gaan.
Ik twijfel niet aan zijn persoonlijke kunnen, maar aan Ronald Koemanquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:22 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik denk niet dat hij gaat mislukken. Heb veel vertrouwen in hem. Als je een speler als Farfan naast je hebt kan het alleen maar beter gaan.
Ik twijfel ab-xo-lúút niet aan de onkunde van Ronald Koeman. Die heeft hij al lang bewezen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:05 schreef WebForce het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan zijn persoonlijke kunnen, maar aan Ronald Koeman.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:10 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik twijfel ab-xo-lúút niet aan de onkunde van Ronald Koeman. Die heeft hij al lang bewezen.
Die man heeft helemaal niks te zoeken bij een topclub, ongelooflijk dat ze hem naar PSV gehaald hebben (en ja, dat zei ik ook toen ze afgelopen winter 40 punten voorstonden op de concurrentie).quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:10 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik twijfel ab-xo-lúút niet aan de onkunde van Ronald Koeman. Die heeft hij al lang bewezen.
Punt 1: bah, Duitse shirts in het Gelredome.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:21 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Als Makaay terug komt zit ik elke week in mijn Bayern München-shirt in het stadion![]()
quote:De Mos hoeft Makaay en Hasselbaink niet
7/6/2007 14:03
Aad de Mos is geen voorstander van de komst van Roy Makaay of Jerrel Hasselbaink naar Vitesse. De coach van de Arnhemmers vertelde aan VI.nl dat geen van beide dertigers een geschikte vervanger is van Danko Lazovic, die zo goed als rond is met PSV.
'Vitesse moet geen spits van boven de dertig aantrekken', legt De Mos uit. 'De club is gebaat bij jonge jongens, talentvol en ambitieus. Een speler die we na één of twee jaar voor veel geld kunnen verkopen. Dat is mijn visie en ook die van de club. Vitesse kan niet anders.'
De Mos weerspreekt hiermee de uitatingen die manager voetbal Jan Streuer deed in het AD. Streuer opperde aan te kloppen bij Hasselbaink of Makaay, al twijfelde hij aan de haalbaarheid van de twee ervaren goalgetters.
De Fu-Yong-Hai is wel oke.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:33 schreef Rhinestone het volgende:
jammer wel dat ik verder een tyfushekel aan China heb...![]()
Ik ontken met mijn stem niet dat Lazo ín het veld veruit de beste wasquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:33 schreef Rhinestone het volgende:
En dat hebben wij niet voor niets gedaan Yozzz, dat blijkt wel weer![]()
jammer wel dat ik verder een tyfushekel aan China heb...![]()
Het zit hem ook niet meequote:Swerts weer geopereerd door knieproblemen
7/6/2007 23:05
Gill Swerts is nog altijd niet verlost van zijn knieproblemen. Donderdag onderging hij een nieuwe knieoperatie. Vitesse meldt dat zijn rechterknie is schoongemaakt. Het is nog onduidelijk of de Belg op tijd hersteld is voordat de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint.
Swerts kwam dit seizoen slechts twee duels in actie. Tijdens de voorbereiding in augustus 2006 liep hij een meniscusblessure op. En in november verliep een speciaal voor zijn comeback georganiseerd oefenduel dramatisch. Hij scheurde daarin de voorste kruisband van zijn linkerknie én de buitenmeniscus van hetzelfde gewricht af.
Van Driel mag blij zijn dat hij met keepen zijn geld kan verdienen bij Vitesse, want damn wat een amateur is dat.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Hij heeft het aanbod van Vitesse afgeslagen.
ivm Italie wedstrijd?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:25 schreef A.Petacchi het volgende:
Een vraagje aan de mensen die naar het gelredome gaan hier:
Hoe lang duurt het om met de bus na de wedstrijd, met de drukte dus, bij het station te komen? Is dat haalbaar in 50/55 minuten? Is het ook te lopen?
Thanks in advance.
Ik had Stojkovic graag zien blijven. Niet in de eerste plaats omdat het een uitstekend international is, maar vooral om zijn grote bek.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:43 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Van Driel mag blij zijn dat hij met keepen zijn geld kan verdienen bij Vitesse, want damn wat een amateur is dat.
Jammer dat Stojkovic niet blijft, hopelijk komt er net zo'n kleurrijk figuur voor terug, maar dat zal vast niet![]()
Ja, idd. Ik ga sowieso naar Italie-Tsjechie, misschien ook nog Italie-Engeland. Jij ook?quote:
Ik las kortgeleden ergens dat Vitesse eerst eens van 'm wilde weten hoe oud ie nu eigenlijk écht was. Het schijnt namelijk dat Yakubu heel wat jaartjes ouder is dan z'n paspoort ons verteld.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:57 schreef DeVinger het volgende:
Vraag me alleen af hoe het met Yakubu zit, wanneer horen we daar is nieuws over?
Is dat al bevestigd binnen Vitesse dan?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:19 schreef JH87 het volgende:
[..]
Ik las kortgeleden ergens dat Vitesse eerst eens van 'm wilde weten hoe oud ie nu eigenlijk écht was. Het schijnt namelijk dat Yakubu heel wat jaartjes ouder is dan z'n paspoort ons verteld.
Hij was al wel uitgewisseld.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:10 schreef Yozzz het volgende:
Aan een tand kan je de echte leeftijd van een persoon toch zien?
Botscan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:10 schreef Yozzz het volgende:
Vaak weten ze het ook niet in Afrika, maar dat is ook logisch, want het is altijd zomer, dus dan weet je nooit wanneer er een jaar voorbij isquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:32 schreef Rhinestone het volgende:
Ja, laten we hem medisch gaan onderzoeken, als hij gewoon zijn werkelijke geboortejaar kan vertellen
Nope, ik kan me niet herinneren dat ik ooit van Vitesse iets over Yakubu heb gelezen. Nogal een vreemd verhaal, dus.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:55 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Is dat al bevestigd binnen Vitesse dan?
Ik vind het wel tof, 2 Chinezen bij Vitessequote:'Vitesse biedt te weinig voor Sun Xiang'
De pogingen van Vitesse om Sun Xiang in te lijven zijn mislukt. De club Shanghai Shenhua vindt het bod van de Arnhemmers voor de 24-jarige Chinees te laag. Dat laat de manager van de international aan de Chinese krant Oriental Sports Daily weten. Sun kwam na de winterstop op huurbasis uit voor PSV, maar kon daar geen langer verblijf afdwingen.
De transferbesprekingen zouden naast het te lage bod van Vitesse ook zijn stukgelopen op het korte tijdsbestek waarin de overstap moest worden afgerond. Vitesse zou Shanghai Shenhua tot dinsdag de tijd hebben gegeven om te reageren op het aanbod. De club uit Shanghai veegde de voorwaarden echter direct van tafel.
De 24-jarige Sun vertrok een maand geleden al na vier maanden bij PSV. De landskampioen uit Eindhoven besloot de optie in het huurcontract om de Chinese verdediger voor drie seizoenen definitief in te lijven niet te lichten.
Toch leukquote:Espinoza en Méndez bij Copa-selectie Ecuador
10/6/2007 11:32
Giovanny Espinoza en Edison Méndez behoren tot de selectie van Ecuador die de strijd aangaat op het toernooi om de Copa América. De verdediger van Vitesse en de middenvelder van PSV zijn vaste waarden in het team van bondscoach Luis Suárez.
Opvallende afwezigen in de selectie van Ecuador zijn de aanvallers Agustín Delgado en Iván Kaviedes. Delgado speelde al zes maanden geen wedstrijden meer vanwege een schorsing; Kaviedes raakte niet op tijd fit om deel te nemen aan het toernooi.
Ecuador neemt het in de groepsfase van de Copa América op tegen titelverdediger Brazilië, Chili en Mexico.
Ik zeg meestal dat huren niet zoveel zin heeft ( voor ons ), maar voor de linksbackpositie is dat nog niet zoon slecht planquote:Op zondag 10 juni 2007 15:13 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Alsof Vitesse 1,5miljoen gaat dokken voor een back. Ik denk dat Vitesse het beste ook een seizoen kan huren.
Dankzij Karel Aalbersquote:Op zondag 10 juni 2007 15:25 schreef Yozzz het volgende:
Yu Hai is toch ook met investeerders gekomen? Eenzelfde constructie voor die Sun lijkt me een goed plan!
Huren met optie tot koop natuurlijk. (Net als PSV met Sun, Tardelli, Mendez).quote:Op zondag 10 juni 2007 15:18 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Ik zeg meestal dat huren niet zoveel zin heeft ( voor ons ), maar voor de linksbackpositie is dat nog niet zoon slecht plan![]()
Zo kunnen we mischien ook nog in Nederland rondkijken.
quote:KV Mechelen promoveert, Lierse SK daalt af
10/6/2007 19:05
De zesde speeldag in de eindronde van de Belgische Tweede Klasse doet niet meer terzake. Na vijf wedstrijden verzekerde KV Mechelen zich van promotie door met 3-2 te winnen bij KV Kortrijk. Ook Lierse SK won, maar kan Mechelen niet meer achterhalen en degradeert.
Op bezoek bij Kortrijk toonde Mechelen veerkracht door twee keer terug te komen van een achterstand. Ivica Jarakovic en Aloys Nong scoorden op psychologisch goede momenten voor Kortrijk, vroeg in de wedstrijd en vlak voor rust, maar de gasten trokken aan het langste eind.
Björn Vleminckx maakte voor Mechelen de eerste tegentreffer ongedaan, waarna Jonas Ivens in de tweede helft vanaf de strafschopstip voor 2-2 zorgde. Het winnende doelpunt dat Mechelen vervroegd aan promotie hielp, was van Issame Charaï.
Saillant detail is dat Charaï een speler is met een verleden bij Lierse SK, de club die door de winst van Mechelen afdaalde naar de Tweede Klasse. Lierse won met 2-0 van Antwerp FC door doelpunten van Kristof Snelders en Bob Peeters, maar kan de eindronde niet meer winnen.
Mechelen pakte dertien punten uit vijf duels en is niet meer te achterhalen. Lierse blijft steken op negen punten. Antwerp (zeven punten) en Kortrijk (nul punten) zullen ook komend seizoen uitkomen in de Tweede Klasse.
Doorzagen en de jaarringen tellen...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:10 schreef Yozzz het volgende:
Bob is en blijft een Held!quote:Op zondag 10 juni 2007 19:34 schreef DeVinger het volgende:
[..]
![]()
Lierse SK gedegradeerd, I don't care
![]()
![]()
Bob Peeters![]()
Ja dan is het weer iets andersquote:Op zondag 10 juni 2007 17:18 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Huren met optie tot koop natuurlijk. (Net als PSV met Sun, Tardelli, Mendez).
Koeman was het begin van het einde.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:35 schreef DeVinger het volgende:
Bob was het begin van het einde
Koeman deed het prima.quote:
Als koeman gewoon net zulke goede aankopen had gedaan als daarvoor altijd gedaan werd was er niets aan de hand. Nu gingen langzaamaan de toppers weg en kregen we er kutspeler voor terug.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:07 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Koeman deed het prima.
Als er iemand verantwoordelijk was voor de downfall van Vitesse is het Aalbers. Hij had kunnen weten dat je niet kan teren op één mannetje bij de NUON, dat had vroeg of laat mis kunnen gaan en dat ging het ook.
Verder deed ie het altijd wel goed, dus van mij mag hij ook wel weer terug als voorzitter, maar dat zit er vast niet meer in.
En Bob Peeters was natuurlijk een lachertje.
-dubbel-quote:Op maandag 11 juni 2007 20:27 schreef Rhinestone het volgende:
Daar heb je idd gelijk in, maar het is ook de taak van de TD om erop toe te zien dat er goede inkopen worden gedaan, dus niet alleen Koeman heeft wat daar betreft gefaald.
Dit concluderend kan je toch niks anders zeggen dan dat Koeman óók gefaald heeft?quote:Op maandag 11 juni 2007 20:27 schreef Rhinestone het volgende:
Daar heb je idd gelijk in, maar het is ook de taak van de TD om erop toe te zien dat er goede inkopen worden gedaan, dus niet alleen Koeman heeft wat daar betreft gefaald.
We krijgen een dure Argentijn erbij (doe er dan meteen 2 johquote:Vitesse praat met Haim Magrashvili
Vitesse wil zich versterken met de Israëliër Haim Magrashvili.
De linksback is in Arnhem om te onderhandelen over een contract. Magrashvili speelt nu nog voor de Israëlische club Maccabi Haifa. Manager voetbal Jan Streuer van Vitesse bekeek Magrashvili ruim een maand geleden nog in Israël.
Vitesse is daarnaast ook nog op zoek naar een middenvelder en een aanvaller en kijkt daarvoor rond in Zuid-Amerika. Ook wil de Arnhemse club twee doelmannen aantrekken, omdat Vladimir Stojkovic en Raymond van Driel vertrekken bij Vitesse.
Dat is dan de fout van Aalbers dat hij Koeman er niet uitschopte, maar dat snap ik wel, want voetballend was er niets mis met Vitesse destijds, het geklungel begon pas toen er onrust ontstond op financieel vlak.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:37 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Dit concluderend kan je toch niks anders zeggen dan dat Koeman óók gefaald heeft?
Dat de rest bij Vitesse gefaald heeft kan ik tegenspreken, Koeman kreeg wat hij wilde of hij zou er vandoor gaan. Vitesse deed alles om Koeman te behouden, al was het maar als uithangbord.
Mwoh, was een gokquote:Op maandag 11 juni 2007 23:16 schreef Elvislives het volgende:
Waar lees jij Argentijn? Of weet je meer?
2 zou inderdaad handig zijn, krijgen ze gen heimwee!
Fijn.quote:Vitesse legt Israëlische back Magralashvili vast
12-06-07 De Gelderlander
Haim Magralashvili uit Israël wordt de nieuwe linksachter van Vitesse. De 25- jarige speler van Maccabi Haifa heeft gisteren met succes de medische keuring in Arnhem doorstaan. Vitesse en Maccabi Haifa waren het al eens over het transferbedrag van de speler, wiens wortels liggen in Georgië. Vitesse verwacht op korte termijn met Magralashvili zelf tot overeenstemming te komen.
Karel was al weg toen Koeman kwam... Dit speelde dus in de tijd dat alles naar boven kwam en Vitesse financieel heel erg diep weg zakte dan zet je een trainer als Koeman niet zomaar op straat aangezien je geen geld hebt voor een vervanger (dat hebben we geweten want toen hij ging werden snoei en sturing uit de jeugd door geschoven). Maar Koeman moest en zou een aantal spelers hebben waaronder Peeters, Martel, Pothuizen enz... Deze spelers vroegen bergen geld, maar omdat Vitesse blijkbaar Koeman tevreden wou houden betaalde men het maar... Stuk voor stuk mislukte de aankopen en Vitesse raakte verder in het slob. Toen Koeman eindelijk vertrok (nadat hij er alleen in zijn eerste seizoen in slaagde Europees te halen en op een moment waarop het leek dat Vitesse voor het tweede jaar op rij Europees mis zou lopen), nam Sturing het over en bracht ons toch nog Europees. Het jaar erna werd Snoei doorgeschoven uit het tweede. Echter aangezien de duur betaalde mislukte spelers van Koeman op Peeters na vertrokken zonder winst en de winst die er werd gehaald in de wel bekende bodemloze put terecht kwam, was het aan Snoei om het zooitje wat over bleef aangevuld met wat "versterkingen" (goedkoop, want nergens was geld voor) als Purrel Fränkel om het maar op te knappen... We weten allemaal waar dat is ge eindigt.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:17 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Dat is dan de fout van Aalbers dat hij Koeman er niet uitschopte, maar dat snap ik wel, want voetballend was er niets mis met Vitesse destijds, het geklungel begon pas toen er onrust ontstond op financieel vlak.
Òf ik moet het mij toch heel slecht herinneren, maar volgens mij ging het voetballend nogsteeds prima met Vitesse onder Koeman. Het begin van het einde vind ik dus erg overdreven. Mike Snoei, dàt was pas kansloos.
Dat van die aankopen heb ik nooit over nagedacht (tja, wist ik toen veel dat trainers ook daar veel mee bezig waren), maar dat is idd o.a. de fout van Koeman.
Ik ben ook van de partij ja. Maar gisteren reden er dus echt 0 extra bussen (of wellicht eentje) ... echt niet goed geregeld .quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:01 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik ga sowieso naar Italie-Tsjechie, misschien ook nog Italie-Engeland. Jij ook?
Maar die bussen rijden dus wel redelijk frequent na de wedstrijd? Je weet maar nooit, bij zowel kleine (Willem II, Az oude stadion, Eindhoven, Fortuna) als grote (Chelsea, Arsenal) clubs kom je lastig weg met ov, weet ik uit ervaring, en ik zou wel graag de laatste trein naar Amsterdam halen en niet stranden in Arnhem.![]()
Had liever Jansen, maar dat is puur vanwege de naam. Dit kun je toch niet uitsprekenquote:
Makrala... magrais... Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Had liever Jansen, maar dat is puur vanwege de naam. Dit kun je toch niet uitspreken![]()
Dat laatste, is dat Vieljie? Vielie?quote:
Sorry maar Koeman trad in dienst per 1 jan 2000. Aalbers moest op stappen op 14 feb 2000.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:03 schreef TheSouthsideKid het volgende:
[..]
Karel was al weg toen Koeman kwam... Dit speelde dus in de tijd dat alles naar boven kwam en Vitesse financieel heel erg diep weg zakte dan zet je een trainer als Koeman niet zomaar op straat aangezien je geen geld hebt voor een vervanger (dat hebben we geweten want toen hij ging werden snoei en sturing uit de jeugd door geschoven). Maar Koeman moest en zou een aantal spelers hebben waaronder Peeters, Martel, Pothuizen enz... Deze spelers vroegen bergen geld, maar omdat Vitesse blijkbaar Koeman tevreden wou houden betaalde men het maar... Stuk voor stuk mislukte de aankopen en Vitesse raakte verder in het slob. Toen Koeman eindelijk vertrok (nadat hij er alleen in zijn eerste seizoen in slaagde Europees te halen en op een moment waarop het leek dat Vitesse voor het tweede jaar op rij Europees mis zou lopen), nam Sturing het over en bracht ons toch nog Europees. Het jaar erna werd Snoei doorgeschoven uit het tweede. Echter aangezien de duur betaalde mislukte spelers van Koeman op Peeters na vertrokken zonder winst en de winst die er werd gehaald in de wel bekende bodemloze put terecht kwam, was het aan Snoei om het zooitje wat over bleef aangevuld met wat "versterkingen" (goedkoop, want nergens was geld voor) als Purrel Fränkel om het maar op te knappen... We weten allemaal waar dat is ge eindigt.
We mogen dus wel degelijk zeggen dat Koeman het begin van het einde is geweest...
De Korenmarkt zong ook niet voor niets... "Nooit meer Koeman, we gaan Europa in!"
Owja ook mooi trouwens dat we international en voormailg "rookie of the year" van Israël bijna binnen hebben.
Inderdaad Koeman en Aalbers hebben 45 dagen samen bij Vitesse gezeten, maar neem niet aan dat Aalbers een trainer die net is aangenomen weer op straat zet (daar ging het tenslotte om).quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:32 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Sorry maar Koeman trad in dienst per 1 jan 2000. Aalbers moest op stappen op 14 feb 2000.
Daarnaast heeft Vitesse na het ontslag van Aalbers geld van Nuon geleend om de aankopen die koeman wou doen te kunnen doen. Als Vitesse toen niet zo dom was om zich dieper in de schulden te steken dan was Koeman volgens mij vanzelf opgestapt.
Het zijn de falende bestuurders (zitten nu in het spelersfonds) van toen geweest die de club werkelijk naar randje afgrond hebben gebracht.
Ik ga jou niet sponsoren, ik ben zwaar teleurgesteld dat ik het niet ben gewordenquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:14 schreef vitessezuid113 het volgende:
Vanavond op het Kerplein oud Vitesse met o.a Marc van Hintum, Edward Sturing, Theo Bos, Huub Loeffen.
En als ik nog een beetje reclame voor mezelf mag maken![]()
Allemaal even stemmen , ik moet het opnemen tegen Roda JC en Sc Heerenveen :
VBL Awards 2007 - Stemtopic!
What's the occasion?quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:14 schreef vitessezuid113 het volgende:
Vanavond op het Kerplein oud Vitesse met o.a Marc van Hintum, Edward Sturing, Theo Bos, Huub Loeffen.
Zo is het maar net.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:09 schreef Yozzz het volgende:
Van Hintum, dát was pas een linksback!
quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
Sun Xiang ziet Vitesse toch doorgaan’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 14 juni om 12:39
Sun Xiang lijkt volgend seizoen toch voor Vitesse uit te komen. Vorige week ketste een transfer nog af, maar volgens de Chinese media is de transfer nu op een haar na rond.
Shanghai Shenhua weigerde enkele dagen terug om de 24-jarige verdediger van de hand te doen. Het bod van Vitesse en het korte tijdbestek waarin de overstap moest worden afgerond, was genoeg reden voor de club uit Shanghai om de onderhandelingen af te breken.
De Shanghai Daily meldt vandaag echter dat de linkspoot toch naar het Gelredome verkast. De international zou zijn werkgever hebben overtuigd dat hij door het gebrek aan motivatie niet meer de club van dienst kan zijn. Sun Xiang speelde de laatste maanden van het voorbije seizoen voor PSV, dat echter niet de optie tot koop lichtte.
Nog niet dus:quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:20 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:. Ik denk ook datie vooral als linkshalf gehaald wordt. Als Theo weggaat zal die z'n kans wel krijgen. Of die Israelier moet toch niet doorgaan ofzo, heb nog geen bevestiging gelezen namelijk
.
quote:Haim Magralishvili terug naar Israël
Haim Magralishvili is terug naar Israël. De 25-jarige linksback was enkele dagen in Arnhem, maar kwam nog niet tot een akkoord met Vitesse. "Het is nog niet rond en we moeten ook nog met zijn club Maccabi Haifa praten" verklaart manager voetbal Jan Streuer. "We zijn er mee bezig, maar het komt niet aan op een dag."
Jan Streuer ergert zich aan het aantal spelers dat lukraak in verband wordt gebracht met Vitesse. "Zaakwaarnemers vragen of ze een band mogen opsturen en zeggen dan dat het bijna rond is. Dat zie je nu weer met Lazovic, ze bieden hier nu allemaal spitsen aan."
Het is weer eens een dag van extremenquote:Vitesse spreekt interesse Xiang tegen
14/6/2007 15:57
Sun Xiang staat op geen enkel lijstje van Vitesse, dat wel tot nu vruchteloze gesprekken voerde met Israëliër Haim Magralishvili.
Vitesse spreekt met klem tegen dat oud-PSV'er Sun Xiang in beeld is in Arnhem. Het nieuws uit China is uit de lucht gegrepen, zo meldt de Eredivisie-club aan VI.nl.
Manager voetbal Jan Streuer ziet tot zijn ongenoegen steeds spelers aan Vitesse worden gelinkt. 'Zaakwaarnemers vragen of ze een band mogen opsturen en zeggen dan dat het bijna rond is', aldus Streuer tegen Omroep Gelderland.
Vitesse heeft nog geen akkoord bereikt met Haim Magralishvili. De Israëlische linksback was enkele dagen in Arnhem maar keert (nog) zonder overeenstemming terug.
'Het is nog niet rond en we moeten ook nog met zijn club Maccabi Haifa praten', zegt Streuer. 'We zijn er mee bezig, maar het komt niet aan op een dag.'
quote:De Graafschap heeft Arlo Hemkes van Vitesse aangetrokken. De centrumvederdediger komt op amateurbasis de selectie van de Achterhoekers versterken.
"Hij is in eerste instantie bedoeld voor Jong De Graafschap", lichtte technisch directeur Han Berger toe aan Omroep Gelderland. "Maar de scheiding tussen die twee selecties wordt anders. We zullen bij trainingssituaties die twee teams regelmatig in elkaar schuiven."
Hemkes was aanvoerder van Jong Vitesse. De 21-jarige verdediger kreeg van manager voetbalzaken te horen dat bij de Arnhemmers moest vertrekken.
quote:Nieuw Spelersfonds: spelers weer van Vitesse
Door: Paul van der Kraan
Beste Vitesse-supporters,
“Het is een tijdje geleden dat ik me vanaf deze plaats tot jullie richtte. Je zou verwachten dat ik tijd genoeg heb om columns te schrijven nu het seizoen voorbij is, maar niets is minder waar. De afgelopen maanden bijvoorbeeld heb ik onder meer gebruikt om met de deelnemers in het Spelersfonds te praten over de opheffing van het huidige fonds. Om daar maar meteen aan toe te voegen, dat we ook direct hebben gesproken over een nieuw Spelersfonds! Dit behoeft enige uitleg.
De Stichting Vrienden van Vitesse is de eigenlijke voorganger van het Spelersfonds, dat in 2003 is opgericht. Het Spelersfonds omvatte bij aanvang achttien deelnemers, zowel bedrijven als privé-personen, en is ooit begonnen om de club te redden van de ondergang. In de vorm van een zachte lening (een zachte lening betaal je terug wanneer je in staat bent terug te betalen) is toen geld beschikbaar gesteld. De naam Spelersfonds is er in eerste instantie eigenlijk gewoon boven gehangen ‘om het beestje een naam te geven’. Tot we bedachten dat we via het fonds daadwerkelijk spelers zouden kunnen aantrekken. Als tegenprestatie voor de investeringen is toen het merendeel van de spelers uit de A-selectie ondergebracht in dit fonds.
Slechts vier contractspelers maakten geen onderdeel uit van het Spelersfonds. Dit betekent ook dat het Spelersfonds 50% bij heeft gedragen bij het aantrekken van spelers. Op het moment dat een speler ‘uit het Spelersfonds’ verkocht wordt, gaat 50% van de opbrengst uit deze transfer naar Vitesse en 50% naar het Spelersfonds. Op deze wijze wordt de lening afbetaald. De risico’s worden gedragen door het fonds.
Hoewel wij de Vrienden en het Spelersfonds veel dank verschuldigd zijn, speelde ik al een tijdje met de gedachte dat het geen gezonde situatie is dat het kapitaal van de club (de spelers) geen eigendom van de club is. ‘Eigendom’ klinkt in deze een beetje vreemd, we hebben het tenslotte over mensen, maar u snapt wat ik bedoel.
Om ‘het kapitaal’ naar de club terug te halen, heb ik mijn gedachten voorgelegd aan het Spelersfonds. Afgelopen seizoen hebben we als direct gevolg hiervan het aandeel van drie deelnemers overgenomen door de lening van deze personen af te kopen. Hierdoor werden de spelers steeds een beetje meer van Vitesse. Sinds enige maanden voer ik gesprekken met de overige deelnemers over de opheffing van het huidige Spelersfonds per 1 juli aanstaande. Gelijktijdig voer ik gesprekken over een nieuw Spelersfonds. Kort gezegd komt het er op neer dat in het nieuwe Spelersfonds maximaal vijf spelers worden opgenomen. Dit zijn spelers die normaliter niet haalbaar zijn voor de club zelf, omdat er een (te grote) transfersom mee is gemoeid.
Bovendien, en dat is ook anders ten opzichte van het oorspronkelijke Spelersfonds, hebben alle deelnemers een evenredig aandeel in het nieuwe fonds. De opbrengsten uit transfers vloeien in de nieuwe situatie, behoudens voor de maximaal vijf spelers in het fonds, terug naar Vitesse en dat is zoals u zult begrijpen gunstig voor de club! Uiteraard zijn er ook afspraken gemaakt met de deelnemers Spelersfonds ‘oude stijl’ over de verdere afwikkeling en aflossing van hun lening.
Overigens kom ik volgende week met meer nieuws omtrent onze begroting van komend seizoen en zal ik u tevens verder informeren over de stand van zaken met betrekking tot de huurachterstand en de rente/aflossing van de schuld die wij open hebben staan bij de Gemeente Arnhem.
Tot slot wil ik nog iets kwijt over de transfer van Danko Lazovic naar PSV. Een klein aantal supporters heeft weinig begrip voor deze transfer. Zij vinden dat wij Danko te gemakkelijk hebben laten gaan en dat dit niet strookt met de ambities van de club. Vooropgesteld, ook wij hadden Danko liever voor Vitesse behouden. Echter, wanneer een speler zowel sportief als financieel een grote stap vooruit kan maken, wordt het bijzonder lastig deze in Arnhem te houden. En wij zijn ook van mening dat een speler graag bij Vitesse moet willen spelen.
Wanneer dan blijkt dat een speler liever ergens anders speelt, hebben wij er geen moeite mee hem te laten gaan. Mits Vitesse daar niet slechter van wordt! In het geval van Danko zal dat op sportief gebied moeten blijken. Financieel gezien hebben wij met de transfer goede zaken gedaan. Ik denk, en dat is mijn persoonlijke mening, dat wij er niet per definitie op achteruit gaan. Vorig seizoen hadden we zonder Danko meer punten en meer doelpunten dan afgelopen seizoen met Danko. Misschien dat anderen wel meer gaan scoren. Maar we zullen het zien! Er wordt achter de schermen in elk geval druk gewerkt aan een Vitesse-waardig elftal, waarmee we komend seizoen voor de dag kunnen komen.
Graag tot volgende week!
Paul van der Kraan
quote:Overigens kom ik volgende week met meer nieuws omtrent onze begroting van komend seizoen en zal ik u tevens verder informeren over de stand van zaken met betrekking tot de huurachterstand en de rente/aflossing van de schuld die wij open hebben staan bij de Gemeente Arnhem.
Dan zit ik op Lowlands. Jammer, toch een leuke wedstrijd zo naast de deur, buiten combi om.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:29 schreef vitessezuid113 het volgende:
Zondag 19 augustus FC Groningen - Vitesse
quote:Israëlische linksback naar Vitesse
Haim Magralishvili tekent nagenoeg zeker na het weekeinde een driejarig contract met Vitesse. De overgang van de Israëlische linksback wordt pas afgerond zodra zijn huidige werkgever Maccabi Haifa een vervanger voor hem binnen heeft. Volgens zijn zaakwaarnemer kan dit ieder moment gebeuren. Magralishvili is zelf rond met Vitesse.
Ik ook, maar was er toch niet naar toe gegaanquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:35 schreef JH87 het volgende:
[..]
Dan zit ik op Lowlands. Jammer, toch een leuke wedstrijd zo naast de deur, buiten combi om.![]()
Eindelijk horen we hem zelf erover. Zo vind ik het prima, en wens ik hem alle succesquote:Velthuizen zet streep onder tumult
Doelman Vitesse wil tijd van onzekerheid achter zich laten. Piet Velthuizen, de 20- jarige keeper van Vitesse, heeft een uitermate bewogen seizoen achter zich. Nu hij van trainer Aad de Mos en technisch manager Jan Streuer heeft gehoord dat hij komend seizoen definitief eerste doelman is in Arnhem, doet de goalie uit Nijmegen zijn verhaal.
Het ‘heeft pijn gedaan’, geeft Velthuizen aan, dat hij na zijn eerste acht optredens in de hoofdmacht moest plaatsmaken voor huurling Vladimir Stojkovic. „ Ik had redelijk tot goed gespeeld. Dan is het niet fijn als je er uit moet. Ik snakte naar meer. ” Nadat De Mos openlijk filosofeerde over het definitieve inlijven van Stojkovic, heeft Velthuizen serieus overwogen te vertrekken bij Vitesse. „Eerst zou ik eerste keeper worden, toen zou Stojkovic ineens blijven. Er was telkens onrust. Doordat er steeds dingen werden geroepen, werd ik er niet zekerder van. Toen mijn vakantie inging, zat ik over alle dingen na te denken. Tot aan mijn gesprek met de trainer en de technisch manager heb ik nagedacht te verkassen”, erkent Velthuizen. „Ik wil voor mijn ontwikkeling eerste doelman worden en een kans krijgen. Ik vind het belangrijk in de eredivisie te spelen. Alleen omdat ik het vertrouwen bij Vitesse miste, had ik wel oren naar Roda JC.”
Zijn zaakwaarnemer Louis Laros sprak met Roda JC, dat in Velthuizen een nieuwe eerste doelman zag. „Roda toonde veel vertrouwen”, aldus Velthuizen. „ Het was financieel ook heel interessant. Ik kon bij Roda vier keer zo veel verdienen, maar ik heb niet naar het geld gekeken. Als dat nu niet komt, dan komt het volgend jaar wel. En anders daarna.”
En: „Terwijl mijn hart bij Vitesse ligt, zou ik de club toch hebben verlaten, omdat ik bij Roda zou spelen. Ik ben heel blij dat mijn toekomst toch gewoon bij Vitesse ligt. Dat is mijn club. Ik zit negen jaar bij Vitesse. Het zijn fantastische mensen daar, op Papendal, op de Slenk. Die vervang je niet zomaar. Ik ben superblij dat alles nu uit de wereld is. En dat ik een streep kan zetten onder de tijd van onduidelijkheid.” Velthuizen weet dat er komend seizoen veel van hem wordt verwacht. „Ik begin al op 2 juli te trainen, samen met fysiotherapeut Jos Kortekaas. Ik wil een week voorsprong hebben op de groep. Vitesse heeft gezegd dat ik nu eerste keeper ben en ik wil wat terugdoen.”
„ Als ik denk aan de eerstkomende wedstrijd in Gelredome, dan krijg ik jeuk aan mijn handen en voeten. Ik vind het zo mooi voor dat publiek te spelen. Ik was zwaar teleurgesteld toen ik op de bank zat, maar dat het publiek telkens mijn naam scandeerde, dat maakte mijn dag meteen weer goed. Ik vind het knap dat ze dat kunnen. Ik ben toch een Nijmeegse jongen. dat ze zo met me omgaan, is fantastisch. Ik zal er alles aan doen om voor hen iets terug te doen.”
quote:
Tja, dat matcht natuurlijk niet bij die fraai bebrilde flapoor met Roda motiefquote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:06 schreef DarkShine het volgende:
Het hele vak is woensdag na afloop leeg geknuppeld. Sta je dan met je Vites sjaaltje
In ieder geval beter als apetrots een degradatie vierenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Tja, dat matcht natuurlijk niet bij die fraai bebrilde flapoor met Roda motief![]()
Degradatie?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:09 schreef DarkShine het volgende:
[..]
In ieder geval beter dan apetrots een degradatie vieren
't Is een foto van KV Mechelen - Lielse SK Na afloop van KV's 2-0 overwinning.quote:
Naar wat ik laatst las hebben ze een reuzenscherm op de Korenmarkt (uitgaanscentrum van Arnhem) waar ze alle voetbalwedstrijden uitzendenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:50 schreef WooZ het volgende:
Weet iemand hier een kroeg waar ze voetbalwedstrijden altijd uitzenden? Moet in de buurt van het station zijn, omdat we morgen ff NL in de kroeg willen kijken en daarna naar de andere halve finale gaan
relaxedquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:06 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Naar wat ik laatst las hebben ze een reuzenscherm op de Korenmarkt (uitgaanscentrum van Arnhem) waar ze alle voetbalwedstrijden uitzenden
Ook in het Gelredome is de wedstrijd te zien op de schermenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:50 schreef WooZ het volgende:
Weet iemand hier een kroeg waar ze voetbalwedstrijden altijd uitzenden? Moet in de buurt van het station zijn, omdat we morgen ff NL in de kroeg willen kijken en daarna naar de andere halve finale gaan
Dan zal de warming-up wel langzamerhand beginnenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:58 schreef Rhinestone het volgende:
Ja, kan je een uur gaan lamballen in dat stadion nadat Nederland klaar is
Kan er morgenavond wel gewoon met geld betaald worden voor drinken in het Gelredome, iemand enig idee?![]()
Dat scherm is zó onscherp, dat het niet eens mogelijk is de bal te zien. Kan je beter bij de tapperij gaan zitten, ook een groot scherm+commentaar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:06 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Naar wat ik laatst las hebben ze een reuzenscherm op de Korenmarkt (uitgaanscentrum van Arnhem) waar ze alle voetbalwedstrijden uitzenden
Op den duur wordt het scherm hoe dan ook onscherp!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:22 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat scherm is zó onscherp, dat het niet eens mogelijk is de bal te zien. Kan je beter bij de tapperij gaan zitten, ook een groot scherm+commentaar.
Ik zie wel vanavondquote:Op woensdag 20 juni 2007 08:29 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Op den duur wordt het scherm hoe dan ook onscherp!![]()
Ook niet geheel onbelangrijk nieuws!quote:Vitesse bekijkt fusie met 1892
Profclub onderzoekt mogelijkheden tot deal met amateurclub.
Vitesse onderzoekt de mogelijkheden tot een samenwerkingsverband met amateurclub Vitesse 1892. De Arnhemse profclub hoopt dat een deal met de plaatsgenoot een einde kan maken aan de slepende zoektocht naar een vaste trainings- en wedstrijdlocatie voor de jeugd.
Paul van der Kraan, de algemeen directeur van Vitesse, bevestigt de belangstelling. „We onderzoeken allerlei mogelijkheden”, aldus Van der Kraan. „Van een situatie met de profclub en de amateurclub naast elkaar op een terrein tot en met een fusie. Dat hele brede spectrum willen we onderzoeken.” De algemeen directeur van de Arnhemse eredivisionist erkent dat de interesse is ontstaan doordat de eigen accommodatie op sportcentrum Papendal maar niet van de grond komt.
„We hadden het idee dat we op 1 juli 2008 terecht konden op het complex van NOC*NSF. Dat verhaal loopt telkens vertraging op. Het heeft ermee te maken dat er bestemmingsplannen voor gewijzigd moeten worden. Wij vinden dat we alle opties open moeten houden. Voor ons is het het belangrijkste dat we een eigen trainings- en wedstrijdcentrum krijgen”, aldus Van der Kraan. En, wijzend op de scheiding in 1984 tussen de profs en de amateurs van Vitesse: „Iets anders wat een rol speelt, is dat Vitesse 1892 de vereniging is waar de Stichting Betaald Voetbal Vitesse ooit uit voort is gekomen. Vitesse 1892 heeft het momenteel niet makkelijk. Door een samenwerking kunnen we ook de historie weer samenbrengen.”
Vitesse 1892 heeft een thuishaven op sportcentrum Valkenhuizen. Afgelopen maandag hebben de leden tijdens een ledenvergadering groen licht gegeven om de mogelijkheden tot samenwerking met Vitesse te verkennen. „Het is zeer positief dat we na bijna 25 jaar weer met elkaar om de tafel zitten”, zegt Mike Inge, oud-voorzitter van Vitesse 1892 en initiatiefnemer van de gesprekken met de profclub. „Vitesse 1982 is nu een zesdeklasser. De club heeft veel meegemaakt de laatste jaren, en niet altijd in de positieve zin van het woord. Een samenwerking met de profs kan Vitesse 1892 op alle fronten vooruitgang bieden. Het is een doorbraak, dat onze leden akkoord zijn gegaan.”
Vitesse 1892 is echt helemaal niet meer, als je bedenkt dat een Hofs en Janssen er vandaan komen en er nu alleen nog maar buitenlanders spelen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:28 schreef WebForce het volgende:
[..]
Ook niet geheel onbelangrijk nieuws!. Vitesse terug naar de Geitenbult
Het gaat hier om een accomodatie... Mooie lokatie hoor! Echt ín Arnhem, met alles in de buurt!quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Vitesse 1892 is echt helemaal niet meer, als je bedenkt dat een Hofs en Janssen er vandaan komen en er nu alleen nog maar buitenlanders spelen.
quote:VIERDE AANWINST VOOR VITESSE 20-06-2007
Haim Magralashvili heeft dinsdag een contract voor drie seizoenen getekend bij Vitesse. De 25- jarige linksachter komt over van Maccabi Haifa.
Magralashvili had nog een doorlopend contract bij de club uit Israël, maar Vitesse en Maccabi Haifa zijn het eens geworden over het transferbedrag voor de Israëliër.
Magralashvili is na Harrie Gommans ( MVV), Cees Keizer
(Jong Ajax) en Santi Kolk (ADO) de vierde aankoop voor komend seizoen.
Toch een aardige tegenstander voor in de voorbereidingquote:Vitesse in Gelredome tegen Athletic Bilbao
Vitesse speelt op zaterdag 11 augustus (aanvang 19.30 uur) een oefenwedstrijd tegen Athletic de Bilbao. De ontmoeting heeft plaats in Gelredome en geldt als de officiële presentatie van de Arnhemse ploeg aan het thuispubliek. Een dag later heeft de open dag plaats in het stadion. Athletic Club Bilbao, zoals de club officieel heet, is de enige ploeg in de Spaanse competitie met louter Baskische spelers. De ploeg handhaafde zich dit seizoen op de laatste speeldag.
Bron: De Gelderlander
Dat begreep ik, ken de locatie ook wel, dit seizoen nog moeten voetballen. Is inderdaad erg mooi voor een amateurclub. Maar zoals in dat artikel ook gezegd wordt, gaat het niet goed met Vitesse 1892, dat is jammer als je ziet wie er vandaan komen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:14 schreef WebForce het volgende:
[..]
Het gaat hier om een accomodatie... Mooie lokatie hoor! Echt ín Arnhem, met alles in de buurt!
2,10 bij De Tapperijquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:16 schreef WooZ het volgende:
wat een kansloos scherm idd, ik ben maar in 1 van die karige kroegen zitten met bier á 2,30![]()
en nu we een andere linksback hebben kan Siebe verhuurd worden aan VVV wat voor komende seizoen dan ook gebeurdquote:VITESSE WEER OP ENGELSE TOER 21-06-2007
Vitesse belegt begin augustus een trainingskamp in Engeland en speelt een tweetal oefenwedstrijden op het Britse eiland. Southend United en Norwich City zijn de tegenstanders.
Op woensdag 1 augustus is Southend United FC de tegenstander. De aftrap is om 19.45 uur lokale tijd is. Southend komt uit in de Coca Cola Football League One. Afgelopen seizoen degradeerde de club uit het Championship.
Twee dagen later, vrijdag 3 augustus, wordt geoefend tegen Norwich City FC (aftrap 19.45 uur, lokale tijd). De 'canaries' eindigden afgelopen seizoen als 16e in het Championship, de Engelse eerste divisie.
vitesse.nl
quote:Siebe Blondelle speelt komend seizoen voor VVV Venlo. De Belg komt dan op huurbasis uit voor de promovendus.
De verdediger speelde in de afgelopen twee seizoenen in totaal vijftien competitiewedstrijden voor Vitesse en scoorde daarin eenmaal. De club van trainer Ruud Wetzel heeft geen optie tot koop opgenomen in het contract.
Bron: Vitesse.nl
Woon jij in ehv? Dan moet je vooral geen commentaar hebben op de Korenmarkt, want als er èèn uitgaanscentrum in Nederland kansloos en karig is, dan is het Stratumseind welquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:16 schreef WooZ het volgende:
wat een kansloos scherm idd, ik ben maar in 1 van die karige kroegen zitten met bier á 2,30![]()
nee ik woon in nmegenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:47 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Woon jij in ehv? Dan moet je vooral geen commentaar hebben op de Korenmarkt, want als er èèn uitgaanscentrum in Nederland kansloos en karig is, dan is het Stratumseind wel![]()
Korenmarkt is prima te doen, iig niet elk weekend een mes in je rug van een Marokkaan die geen 13-jarig sletje heeft kunnen scoren of klappen van een dronken mislukte voetballer.
Dan moet je Jos ook hebben zien hinkenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:50 schreef Yozzz het volgende:
Ik ben zoals vanouds weer in de O'Connels gaan zitten kijken. Een hoop Engelsen en goed bier! Ideaal!
Ik zag WebForce trouwens ook nog lopen @ de Korenmarkt
Hmm, da's nog veel erger, en al is het uitgaan in ODW niet verkeerd, kansloos is het welquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:01 schreef WooZ het volgende:
[..]
nee ik woon in nmegen
Op donderdagavond pilsjes scoren á 1,-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |