abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 mei 2006 @ 16:04:04 #1
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_37816887

Historie
quote:
De geschiedenis van Vitesse gaat terug tot het jaar 1892. In dat jaar wordt in Arnhem de cricketclub Vitesse opgericht. Kort na de oprichting wordt de cricketclub uitgebreid met een voetbal- en een atletiekafdeling.

Tot halverwege de jaren tachtig voetballen amateurs en professionals in één vereniging. In 1984 dreigt een faillissement en wordt een nieuw bestuur gevormd dat vanaf 1985 een scheiding aanbrengt tussen de amateurs en de profs. De profs gaan verder in de Stichting Betaald Voetbal Vitesse en het amateurvoetbal in de separate vereniging A.V.C. Vitesse 1892.

Vitesse is vanaf 1954, het jaar waarin betaald voetbal in Nederland wordt ingevoerd, voortdurend vertegenwoordigd geweest in de hoogste klassen. In het seizoen 1970-1971 promoveert Vitesse voor het eerst naar de eredivisie, waarin het één seizoen speelt. In het seizoen 1976-1977 promoveert Vitesse weer naar de eredivisie, dit maal voor een periode van drie seizoenen.

Sinds de invoering van de nieuwe structuur in 1985, de benoeming van het nieuwe bestuur en het doorgevoerde turn-around-management (de reddingsoperatie van Vitesse naar aanleiding van het dreigende faillissement), is de opwaartse lijn van de club duidelijk waarneembaar. Deze continuïteit heeft zich ook op het veld vertaald; na promotie in 1989 eindigt Vitesse steeds bij de eerste vijf in de eredivisie. Alleen in het seizoen 1994-1995 moet Vitesse genoegen nemen met een zesde plaats. Ook afgelopen seizoen wist Vitesse zich met een vierde plaats in de eindrangschikking opnieuw te plaatsen voor Europees voetbal. Plaatsing voor de Champions League werd voor de tweede achtereenvolgende keer echter op een haar na, en opnieuw op de laatste speeldag, gemist.

In het midden van de jaren '80 ontstaat het besef dat stadion Nieuw-Monnikenhuize als ontoereikend wordt gezien om aan de doelstellingen van Vitesse te voldoen. Eén van die doelstellingen is sportief succes, maar er is meer. Vitesse moet een club worden waaraan mensen zich in toenemende mate weten te binden. "Vitesse is van ons allemaal" is dan ook de slogan. Vitesse is in toenemende mate een belangrijke factor in het sociale leven van mensen. Daar hoort een passende accommodatie bij. In 1989 worden de eerste concrete plannen gepresenteerd voor een multifunctioneel stadion dat modern, multifunctioneel, veilig, schoon en vooral gastvrij moet zijn. Gelredome, als fysiek resultaat van Vitesse's voetbalvisie, opent op 25 maart 1998 eindelijk haar deuren in de openingswedstrijd tegen NAC (4-1). Op 21 oktober 2001 heeft Gelredome haar tweemiljoenste bezoeker mogen verwelkomen.

Vitesse in Europees verband

Tot nu toe plaatste Vitesse zich 9 keer voor Europees voetbal. Daarin bereikte ze 3 maal de derde ronde van de UEFA Cup. Alle overige keren werd Vitesse eerder uitgeschakeld.
Onze Helden

Vitesse-supporters op Fok!
quote:
DeVinger
Elvislives
Domenica
Tha_Mars
Positive_Thinking
brighton
Klingon
Dubnobasswithmyheadman
RH
Yozzz
Stansfield
ArnhemCasual
WebForce
Quasar_de_Duif
Ketjing
blupblup69
Smeich
Tyler..Durden
vitessezuid113
INViCTuS
teig
TheSouthsideKid
LosMillonarios

Adoptie-Arnhemmer(s)

methodmich
lionheaad
Onze Tempel

Vorige Topics
quote:
[centraal Vitesse] Weer terug in de subtop #10
[Centraal Vitesse Topic #11] Yakubu moet blijven!
[centraal Vitesse] # 12: van Monnikehuize naar Gelredome
[centraal] Vitesse #13 Met 'n slechte start en 'n goed einde
[Centraal] Vitesse Arnhem #14 Met de Derby voor de boeg!
[Centraal] Vitesse Arnhem #15: Zonder Amoah maar wel geMADSt
[Centraal] Vitesse Arnhem #16: Onrust? Teken van leven!
[Centraal] Vitesse Arnhem #17: Plaatsen voor de play-offs
[Centraal] Vitesse Arnhem #18: Met openstaande vacature
[Centraal] Vitesse Arnhem #19: Op naar de derby!
Vitesse Arnhem #20: Het zijn de Mads-weken!

[ Bericht 0% gewijzigd door rubbereend op 26-05-2006 18:23:07 ]
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_37816930
De afscheidsminuten van Dingsdag zo. 3 dubbele wissel .
pi_37817048
Nou Vitesse, zorg maar s voor een verrassend einde nu!
rukzooi
pi_37818542
Vitesse speelde weer lekker ouderwets

wat kut TT
pi_37818646
Edwin van Rooijen, Wouter van Hoof en Roy Versluis van GVVV zijn door Vitesse uitgenodigd op stage te komen. Ze kunnen dan in Jong Vitesse komen eventueel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37818829
Wat zijn dat voor spelers? Of ken jij ze ook niet?
  zondag 14 mei 2006 @ 17:14:08 #7
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37818851
Wat een kuteinde van een kutseizoen...
pi_37818900
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:13 schreef Domenica het volgende:
Wat zijn dat voor spelers? Of ken jij ze ook niet?
Edwin van Rooijen is een vrij snelle spits. Scoorde dit seizoen zestien keer voor GVVV. De vraag is wel of hij er op in zal gaan, aangezien hij voor zijn studie naar het buitenland schijnt te gaan in de zomer.

Wouter van Hoof is amateurinternational. Kan op het middenveld en achterin uit de voeten. Fel type, lekker kort op de bal.

Roy Versluis is eerder weggestuurd bij TOP Oss, maar doet het als rechtsback nu goed bij GVVV. Ook een agressief mannetje, dat zich niet zonder slag of stoot voorbij laat spelen. Soort type Vreven, maar dan niet zo overdreven.
www.thuisuiteten.nl
pi_37819140
TVP
  zondag 14 mei 2006 @ 19:36:06 #10
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_37823277
ik verhuis komend seizoen naar 228, naar de overkant dus, om het maar niet over het teleurstellende resultaat te hebben.
Maximaal 4 regels
  zondag 14 mei 2006 @ 21:27:58 #11
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_37826665
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:01 schreef Domenica het volgende:
Vitesse speelde weer lekker ouderwets

wat kut TT
Sorry, wie weet een leukere?
Vamos el TRI!
  zondag 14 mei 2006 @ 22:37:21 #12
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_37829580
[centraal] Vitesse deel 21, op naar een nieuw seizoen zonder Edward

trouwens, die trainer moet komen... wie dan ook
Maximaal 4 regels
  zondag 14 mei 2006 @ 23:42:42 #13
142793 SlodderJos
Bekem is lekkem!
pi_37832378
Na de wedstrijden tegen Nek leek er verbetering te komen. Gelukkig heeft Vitesse dit beeld al weer snel bijgesteld.
"Schijten? 5e verdieping!"
pi_37832411
Totoloos is prima
pi_37832520
Ik zag Trans Narva uit wel zitten...

Ach, passend einde bij dit seizoen eigenlijk.
pi_37832623
Naja, seizoen voorbij. Ben benieuwd wat er komen gaat. Wordt Blind de nieuwe trainer? Blijven Dingsdag en Kaya? Wie worden er bijgehaald?
pi_37832823
Dingsdag mag weg, 'veraaier'
Ik snap het echt niet hoor, ok als je dit seizoen bekijkt
Máár, nieuwe trainer nu, nieuw jong talentvol gretig elftal... en dan overstappen naar de (toekomstige) concurrent

Kaya weg? Dat zou echt des Vitesses zijn, maar wel een disaster natuurlijk

Nieuwe trainer? Alsjeblieft niet Blind. Hij mag dan op mijn pa lijken, dit is niet de trainer die Vitesse nodig heeft. Een jong elftal heeft een ouwe lul met humor nodig. Een kerel die zich al bewezen heeft, het voetbalwereldje kent, en op het juiste moment boven de groep gaat staan. Het zou na enkele jaren afzien wel eens leuk zijn als het ook nog een tacktisch brein is. Boskamp

Geen intertoto, jammer, maar geen ramp. NEC verslagen , alleen:
"NEC helemaal niets(zielan)", en dan zelf geen interoto halen. Sukkels

Ik moet nog kijken waar ik volgend jaar ga zitten, zit te twijfelen over Oost ipv Noord. Op Noord gaan ze een heel vak afsluiten naast het uitvak en dan kom je echt precies achter het goal te zitten, of ik moet naast brighton komen te zitten. Met play offs op Oost gezeten, en dan zie je het spelletje toch wel goed hoor Maargoed, wel dure shit, dus ff koeken nog.
pi_37832917
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:56 schreef DeVinger het volgende:
Ik moet nog kijken waar ik volgend jaar ga zitten, zit te twijfelen over Oost ipv Noord. Op Noord gaan ze een heel vak afsluiten naast het uitvak en dan kom je echt precies achter het goal te zitten, of ik moet naast brighton komen te zitten. Met play offs op Oost gezeten, en dan zie je het spelletje toch wel goed hoor Maargoed, wel dure shit, dus ff koeken nog.
Tijdens play-offs zat ik op Oost (119) ipv Noord, zijn toch wel mooie plekken inderdaad. Maar op de tribune achter de goal heeft toch ook iets, en 't is gezelliger op Noord
Heb zelf trouwens ook nog niet verlengd, wel effe doen binnenkort.
  maandag 15 mei 2006 @ 08:14:07 #19
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_37835895
Als je niet eens van Twente kan winnen over 2 wedstrijden, hoor je ook niet in Europa. Weer klassiek inspiratieloos gespeeld.

Waar is de tijd gebleven dat we nog spelers leverden aan het NL elftal? Ja, komt ineens zo naar boven.
pi_37836210
Ach Intertoto was absoluut leuk geweest als we het gehaald hadden, maar aan het einde van het seizoen verwachtte het eigenlijk al niemand. Hopenlijk wordt er nu snel gebouwd aan een beter nieuw seizoen.

Zo op voetbal gebied nu even wat rust, maar echte rust bij Vitesse.. nee dat zal er nooit komen gok ik
pi_37839670
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:16 schreef methodmich het volgende:

[..]

Edwin van Rooijen is een vrij snelle spits. Scoorde dit seizoen zestien keer voor GVVV. De vraag is wel of hij er op in zal gaan, aangezien hij voor zijn studie naar het buitenland schijnt te gaan in de zomer.

Wouter van Hoof is amateurinternational. Kan op het middenveld en achterin uit de voeten. Fel type, lekker kort op de bal.

Roy Versluis is eerder weggestuurd bij TOP Oss, maar doet het als rechtsback nu goed bij GVVV. Ook een agressief mannetje, dat zich niet zonder slag of stoot voorbij laat spelen. Soort type Vreven, maar dan niet zo overdreven.
Die Van Rooijen is 26 en zal dus wel niet in Jong Vitesse komen. Roy Versluis heeft er trouwens erg veel zin in. Uit de Gelderlander:
quote:
"Ik wil dan wel direct uitsluitsel na die wedstrijd. Anders maar niet."
pi_37852648
Nee, Van Rooijen kan dus niet in Jong dan inderdaad. Dan zal ie wel niet komen ook lijkt me, goed genoeg voor de basis van Vitesse lijkt hij me nog niet.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 15 mei 2006 @ 19:16:42 #23
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_37852990
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:05 schreef methodmich het volgende:
Nee, Van Rooijen kan dus niet in Jong dan inderdaad. Dan zal ie wel niet komen ook lijkt me, goed genoeg voor de basis van Vitesse lijkt hij me nog niet.
Kan jij niet 'ns bij Hank informeren welke trainers kandidaat zijn bij Vitesse? Wij als trouwe supporters worden erg op de proef gesteld namelijk...
Vamos el TRI!
pi_37853064
Ik zal Hank eens polsen via John morgen, die komt vermoedelijk wel naar Kozakken Boys - ASWH.

Maar dan weet je het pas woensdag. Denk wel dat ie Danny Blind zal zeggen, sowieso.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 15 mei 2006 @ 19:24:37 #25
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_37853259
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:18 schreef methodmich het volgende:
Ik zal Hank eens polsen via John morgen, die komt vermoedelijk wel naar Kozakken Boys - ASWH.

Maar dan weet je het pas woensdag. Denk wel dat ie Danny Blind zal zeggen, sowieso.
Prima!
Ik hoop niet op Danny Blind, maar bij Vitesse hebben nog steeds het idee dat de trainers voor ons in de rij staan....onterecht helaas.
Vamos el TRI!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')