abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19419062
stukje van Cruoninga hier maar weer ff posten om de discussie op gang te houden?
pi_19419397
quote:
stukje van Cruoninga hier maar weer ff posten om de discussie op gang te houden?
Mja, Vitesse.... Wellicht de minst geliefde club op Fok!
Opzich begrijpelijk: De club uit de provinciale hoofdstad en beschermelingetje van een rijke baron aan wie zij waarschijnlijk haar kleuren dankt. Waarom ook een 'Franse' naam? De taal van de elite? Dat elitaire tintje wordt in het heden dan nog eens bevestigd door alle perikelen rondom de excentrieke Karel Aalbers en de miljoenen van de overheid. En dan nog dat hypermoderne onderkomen waar alle rijkelui-kindjes lekker droog en warm zitten.

Zet daar hun rivalen uit Nijmegen tegenover: NEC, het schuim der Aarde. De club van de onderste laag van de bevokling in de tijden dat zij streed met rijkelui-club Quick'20 (het Vitesse van Nijmegen). Een volksclub optima forma. De oude Goffert pastte perfect bij het karakter van de 'Bosjesmannen'. Geen franje of luxe, alleen maar weer en wind. Een club die zelfs communistisch genoemd werd.
De strijd tussen communisme en kapitalisme wordt tussen de Nederlandse rivieren uitgevochten.

Zoals ik ze hier boven beschrijf spreekt een club als NEC mij veel meer aan dan een Vitesse en dat zal wellicht gelden voor de meeste VBL-users.
Maar toch, maar toch....
De zogenaamde rijkelui-kindjes, verwend en lekker gemaakt met enkele jaren van Europees voetbal en de gouden bergen van Keizer Karel, zijn niet degene die verzaken en vervallen in gemekker nu het dus tegen alle beloften en verwachtingen in flink tegen zit. Het Gelredome zit nog wel altijd goed vol en de opkomst bij uitwedstrijden ligt na nederlaag op nederlaag ook nog altijd behoorlijk hoog. Ook over de vocale ondersteuning hebben de Vitesse-spelers toch nooit te klagen gehad lijkt me. Tegen alle logica in blijkt de 'verwende' Vitesse-aanhang ineens van het sympathieke credo: "Blijf hopen, blijf zingen. Ookal gaat het nog zo slecht, tegen beter weten in blijven staan omdat de clubliefde groter is dan de ellende van het sportieve falen."

Een mentaliteit die eigenlijk veel meer bij de volkse supporters van NEC past. Maar juist dezen ontpoppen zich dan weer tot een stelletje jankbekken bij elkaar. Jarenlang waren zij het lelijke eendje van het Nederlandse voetbal. De glorie was ver te zoeken. Vorig seizoen kwam de beloning voor het incasseren van de jarenlange teloorgang, in de vorm van Europees voetbal. Juist zij zouden daar jaren op moeten kunnen teren. Toen het echter het jaar daarop dan weer wat minder ging zou je toch mogen verwachten dat juist zij dat als mannen zouden dragen. Gepokt en gemazelde bikkels die de klap van één seizoen lage middenmoot echt wel aan kunnen. Maar nee, daar in de Goffert waar je regelmatig een speld kan horen vallen wordt er gezeken op de trainer die hen vorig jaar nog het grootste succes van de laatste jaren bracht en worden de eigen spelers de huid vol gescholden. Het sympathieke lelijke eendje is na precies één succesvol seizoen een dikke, volgevreten en verwende gans geworden.

De Vitesse-supporters verstaan hun vak beter dan hun collega's aan de Waal. Wie had dat ooit gedacht?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 mei 2004 @ 14:01:54 #3
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19419609
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 11:03 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Hmm ik schat de kans dat ze het halen eigenlijk nog wel groter in, nog 2 thuiswedstrijden te gaan, dus Vitesse zal het wel redden.

Trouwens, als de kans dat ze het halen 0,7 is, betekent het toch dat de kans dat ze het niet halen 0,3 is (dus 3/10), of ben ik abuis?
De Odds dat ze het niet halen is iets anders dan de kans dat ze het niet halen

Odds(VitesseDegradeert) = Kans(VitesseDegradeert) / [1-Kans(VitesseDegradeert)]

Als je zegt dat de kans dat Vitesse degradeert ,25 is, dan zijn de Odds dat Vitesse degradeerd: ,25/,75 = 1/3.

In termen van eerlijke weddenschappen houdt dat in: bij inleg van 1 euro krijg je er 3 + inleg terug. Zet je in op Niet degraderen, krijg je bij inleg van 1 euro 33 eurocent + inleg terug.

De kans dat Vitesse in de HCE blijft schat ik zo in op ,7 a ,75 (odds dus van 3/7 a 1/3).

Welke inschattingen hebben anderen hier?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 mei 2004 @ 14:02:44 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19419630
Flauwe plaatjes worden hier gewoon verwijderd...
pi_19420133
Apart stukje moet ik zeggen.. of die steun volgend jaar weer zo geweldig is daar ben ik heel benieuwd naar als Vitesse supporter. Dat wij overal op aangekeken worden tja pech hebben. Dat wij een voorzitter hadden die naar de top wou, die commercieel sterk was bij Vitesse en gewaagde uitspraken durfde te doen is niks mis mee.

Vergelijk het ook eens met een PSV, wou deze ploeg geen euro league? zodat de andere Nederlandse ploegen eigenlijk niet meer mee telden. Is dat niet dezelfde arrogantie als een voorzitter als Karel Aalbers toendertijd had??

Financieel had alles nog steeds mooi kunnen zijn. Aalbers vergeet een handtekening van de NUON waardoor de boel in elkaar klapt. Het geld was al gedeeltelijk uitgegeven en Nuon trok zich terug. Één grote fout die gemaakt is door Karel terwijl de man die dat geld geboden had namens NUON in de RvC zat en toezicht had op K.A.

Ondanks het afzetten van K.A speelde Vitesse nog een 2 jaar mooi voetbal met als zeker hoogtepunt "Werder bremen - Vitesse" voor de Uefacup. Hier keken velen Nederlanders naar op tv die ook zeker van die wedstrijd genoten hebben. Bestuurlijk klapte alles als een kaartenhuis in elkaar. Het beleid was de deur uitgetrapt. Dhr Vaessen zou het in 4 jaar financieel in orde maken op bestuurlijk nivo. Maar net zoals de heer Vaessen problemen had om de TT van assen rendabel te houden had hij die problemen met Vitesse. Gevolg uitverkoop van spelers en belangeverstrekkelingen met bestuurders die geld in de club staken.

We zijn vier jaar verder. Financieel is het nog steeds beroerd door veels te late reorganisaties en onrust bij de club. De huidige situatie wordt nog steeds verweten aan Karel Aalbers terwijl we vier jaar wanbeleid verder zijn zonder die man. Geen daadkrachtig beleid. Gebrek aan sponsers en om die binnen te halen. Domme verkopen en aankopen van spelers op financieel gebied.

Onder interum direkteur Mommers is de reorganisatie ingezet. De uitgaven kant komt weer dichter bij de inkomsten kant terwijl er aan de inkomsten kant nog steeds te weinig gedaan wordt. Ook het reddingsplan waar de Suportersvereniging en de Businessclub van Vitesse niet achterstonden wordt goed gekeurd door de gemeente en de Vitesse bestuurders. Vitesse heeft het maar weer te slikken de supporters zijn weer even tevreden.

Mommers vertrekt en van der Kraan komt. Van der kraan is bezig om ook de inkomstenkant aan te pakken en de achterban van Vitesse serieus te nemen. Of deze man ook erin zal slagen om het beleid weer in goede banen te krijgen is afwachten. Ondertussen hebben we dit jaar een tekort van ongeveer 5 miljoen euro (een tekort hoeft geen verlies te zijn).

Voor de KNVB moeten de tekorten binnen drie jaar weg zijn bij Vitesse om de licentie te houden. Ondertussen spelen we nacompetitie en het ziet er naar uit dat dat Vitesse wat geld opleverd wat de tekorten voor dit jaar minder zou maken.

Sportief gezien zit Vitesse nu in een dal. In de ploeg van Vitesse zit te weinig eenheid. Na de afgelopen jaren al een ruime 2 basiselftallen verkocht te hebben zal dat ook nu dit jaar weer aardig doorzetten. De lonen gaan omlaag van de spelers Vitesse doet moeite om overind te komen, maar of Vitesse daar de aankomende jaren in zal slagen is de grote vraag.

De grote vraag is welke ploeg hebben we voor volgend jaar op welke divisie en hoe wordt het beleid? De supporters zijn wantrouwend richting bestuur. De businessclub houdt zich aardig op de achtergrond. Terwijl de gemeente maar moet afwachten of ze al hun centen wel terug krijgen.

En de Vitesse supporter die baalt zelf ook van alles, maar blijven ondanks alles toch hun mannen in het geel-zwart massaal steunen, want uiteindelijk gaat het om een leuk potje voetbal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Positive_Thinking op 26-05-2004 14:40:55 ]
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:35:37 #6
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_19420348
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:01 schreef Doc het volgende:

[..]

De Odds dat ze het niet halen is iets anders dan de kans dat ze het niet halen

Odds(VitesseDegradeert) = Kans(VitesseDegradeert) / [1-Kans(VitesseDegradeert)]

Als je zegt dat de kans dat Vitesse degradeert ,25 is, dan zijn de Odds dat Vitesse degradeerd: ,25/,75 = 1/3.

In termen van eerlijke weddenschappen houdt dat in: bij inleg van 1 euro krijg je er 3 + inleg terug. Zet je in op Niet degraderen, krijg je bij inleg van 1 euro 33 eurocent + inleg terug.

De kans dat Vitesse in de HCE blijft schat ik zo in op ,7 a ,75 (odds dus van 3/7 a 1/3).

Welke inschattingen hebben anderen hier?
Doc, bedankt ik wist dit niet en vroeg me dit al langer af. Ik schat de kans dat Vitesse het redt eigenlijk nog hoger in
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2004 @ 11:04:08 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19441127
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:35 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Doc, bedankt ik wist dit niet en vroeg me dit al langer af. Ik schat de kans dat Vitesse het redt eigenlijk nog hoger in
Odds geven aan welke geldinzet het eerlijkst is bij een weddeschap met ongelijke kansen aangezien de verwachte waarde bij overeengekomen kansen voor beide partijen gelijk 0 is

Welke (exacte) kansen zetten anderen in op een langer verblijf van Vitesse in de HCE?
pi_19441710
ik durf geen kans voorspelling te doen ik zie het wel en zal maandag misschienw wat meer zeggen welke kansen ik Vitesse toedeel.
pi_19445176
TCN opnieuw benaderd over Gelredome.

ARNHEM - Zuid Centraal, PvdA en CDA willen met projectontwikkelaar TCN gaan praten. De drie coalitiepartijen in de Arnhemse raad hopen dat TCN geld wil steken in Gelredome en Vitesse.

Zo zouden de risico's voor de gemeente kleiner worden. Vorig jaar stak Arnhem bijna dertig miljoen euro in een reddingsplan voor Gelredome en Vitesse.

TCN heeft eerder al interesse getoond in de voetbalclub en het stadion. Dat ketste toen af, omdat beide partijen het niet eens konden worden over de voorwaarden.

Bron: www.tvgelderland.nl

---------------

Ze worden bij de politiek bang dat ze hun centen verliezen lijkt het wel. Heel benieuwd wat dit voor een effect heeft. Als de raadsleden zelf gaan passeren ze dus wethouder Gast.
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:07:57 #10
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_19449404
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:04 schreef Doc het volgende:

[..]

Odds geven aan welke geldinzet het eerlijkst is bij een weddeschap met ongelijke kansen aangezien de verwachte waarde bij overeengekomen kansen voor beide partijen gelijk 0 is

Welke (exacte) kansen zetten anderen in op een langer verblijf van Vitesse in de HCE?
Ok laat ik ook eens een poging doen dan
Ik schat de kans dat vitesse erin blijft op 0,8 (odd dus van 0,75)
zoiets?
pi_19451480
Theo Janssen morgen weer in de basis

Vermoedelijke opstelling
Jevric; Cornelisse; Knol; Jansen; Frankel; Rankovic; Konterman; Hofs; Janssen; Rink; Amoah.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:06:13 #12
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_19456706
Hopelijk nemen ze geen risico met theo, maaja ze zullen wel weten wat ze doen
Maximaal 4 regels
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2004 @ 23:00:36 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19459733
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:07 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Ok laat ik ook eens een poging doen dan
Ik schat de kans dat vitesse erin blijft op 0,8 (odd dus van 0,75)
zoiets?
Odds van 1/4 (of 4/1).

Zo'n Odds van 1/4 betekent dat als er 5 personen zouden zijn die allemaal 1 euro inleggen, er een persoon is die zegt dat Vitesse het niet haalt en 4 zeggen dat ze het wel halen. Dat betekent a) dat de ingeschatte kans is dat Vitesse het haalt 4 uit 5 is dus 0,8 - als dat gebeurt worden de 5 ingezette euro's verdeeld over 4 personen en heeft ieder 0,25 euro winst b) de ingeschatte kans dat Vitesse het niet haat 1 op 5 dus ,2 - met als dat gebeurt 5 euroos naar 1 persoon die dan 4 euro winst heeft.
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:40:21 #14
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_19460785
Uhh 1/4 dus
  zaterdag 29 mei 2004 @ 01:04:17 #15
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19486941
quote:
Doc (Moderator) - woensdag 26 mei 2004 @ 08:35

De reden waarom ik jou er op aanspreek is niet zo willekeurig. Jij maakt in tegenstelling tot de meeste andere users veel te veel een persoonlijke zaak van. Daarmee bedoel ik dat je specifiek personen aanvalt als persooon (en soms, nog hinderlijker, dingen bij verzint die niet kloppen -zoals dat Stpan arrogant gepost zou hebben, TonyM allerlei onwaarheden rond zou spreiden en ik anti-Vitesse zou zijn). Vrijwel niemand hier vat aanvallen op de club persoonlijk op, en de meeste maken duidelijk het onderscheid tussen 1) de club, 2) de persoon, 3) de meningen van een persoon. Je kan met gemak tegen de meningen van een persoon ingaan zonder tegen de persoon of de club te zijn. Het lijkt er op alsof je dat niet ziet.
Beetje flauw van je. Het is wel duidelijk dat je mijn lange postgeschiedenis binnen VBL niet goed kent. Voor zover ik weet word ik nauwelijks persoonlijk maar zijn de laatste confrontaties berust om misverstanden.
Overigens heeft TonyM weldegelijk onwaarheden verspreid dus die excuses neem ik terug.
quote:
Een mooi contrast zijn de volgende twee posts
Bedenk ook dat bijvoorbeeld die posts zoals Tony die doet over ALLE clubs gedaan worden en zeker niet alleen tegen Vitesse. Ik heb dergelijke posts ook gedaan over Excelsior, maar niemand die daar over zeurt of dat persoonlijk opvat.

Overigens heb je de neiging om het allemaal te persoonlijk op te vatten en wellicht daardoor wat drammerig te discussieren ook als het niet over Vitesse gaat maar bijvoorbeeld over users die niet voor het Nederlands elftal zijn, maar voor een ander land. Ook daar heb je de neiging hen persoonlijk aan te vallen. En dat is niet relaxed.
Ik ben al dat gezeik na al die jaren gewoon zat. 90% is berust op onwaarheden en dan komt men in het Vitessetopic om weer eens lekker te treiteren. Als ik dan geëmotioneerd reageer lijkt me dat alleen maar logisch.
En ik probeer altijd zo min mogelijk persoonlijk te worden.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 01:07:18 #16
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19486990
Ohja, die kans dat Vitesse in de HCE blijft schat ik nu op 90%. Afgelopen dinsdag zat het tegen met zo'n aanval in de allerlaatste minuut maar vandaag zat het gelukkig een beetje mee.

Een gelijkspel tegen Vvv moet voldoende zijn om erin te blijven.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 11:06:41 #17
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_19489961
gefeliciteerd met de overwinning, al was die behoorlijk geflateerd!

ben trots op mijn cluppie
OJAAJOH?
  zaterdag 29 mei 2004 @ 12:57:25 #18
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_19491852
Sparta-keeper Kooiman maakt een blunder in de 93ste minuut. Jullie kansen zijn nu 99%. Alleen in theorie kunnen jullie nog degraderen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 mei 2004 @ 14:59:27 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19493793
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 01:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Beetje flauw van je. Het is wel duidelijk dat je mijn lange postgeschiedenis binnen VBL niet goed kent.
Ik ken je postgeschiedenis weldegelijk. Ik lees vrijwel ieder bericht dat op VBL gepost wordt.
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 01:04 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
En ik probeer altijd zo min mogelijk persoonlijk te worden.
Dat lukt dus niet altijd even goed
pi_19493997
Ik kan me wel voorstellen dat QDD zich irriteert aan veel posts op dit forum. Als hij elke keer 20 reacties "Weg met Vitesse" achter elkaar moet lezen, vind ik het logisch dat ie daar geirriteerd op reageert.

D'r hangt hier soms nogal een vervelend sfeertje rond tegen bepaalde clubs, zoals b.v. Vitesse dus. Ik kan me ook wel is kwaadmaken als ik het live-verslagen topic doorlees, en er staat 20 keer : "Ajax!!!!!". En zodra je is een keer iets slechts zegt over die club (ook al is het 100 % terecht) word je meteen uitgescholden voor 'Calimero'. .

Dat jaagt echt mensen weg en dat lijkt me niet de bedoeling van een voetbal-forum.

Ik kan me daarom voorstellen dat een Vitesse-supporter hier niet meer zou komen vanwege het anti-Vitesse sfeertje hier.
pi_19494066
Aan de andere kant kan je je afvragen waarom dan blijkbaar 75 % van Nederland een hekel aan Vitesse heeft, Ruud.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:23:10 #22
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19494132
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 15:18 schreef methodmich het volgende:
Aan de andere kant kan je je afvragen waarom dan blijkbaar 75 % van Nederland een hekel aan Vitesse heeft, Ruud.
En dat heeft dus vaak te maken met een verstoorde beeldvorming.
pi_19494180
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 15:18 schreef methodmich het volgende:
Het is ook niet mijn club nee, maar ik kan me voorstellen dat het hier niet echt gezellig is als Vitesse-supporter.
pi_19494620
Precies QdD verstoorde beeldvorming.
Ik wil wel eens weten wat de redenen zijn die de mensen hebben om tegen Vitesse te zijn.
pi_19494722
De hele uitstraling van de club.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')