abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36011419
quote:
Historie

De geschiedenis van Vitesse gaat terug tot het jaar 1892. In dat jaar wordt in Arnhem de cricketclub Vitesse opgericht. Kort na de oprichting wordt de cricketclub uitgebreid met een voetbal- en een atletiekafdeling.

Tot halverwege de jaren tachtig voetballen amateurs en professionals in één vereniging. In 1984 dreigt een faillissement en wordt een nieuw bestuur gevormd dat vanaf 1985 een scheiding aanbrengt tussen de amateurs en de profs. De profs gaan verder in de Stichting Betaald Voetbal Vitesse en het amateurvoetbal in de separate vereniging A.V.C. Vitesse 1892.

Vitesse is vanaf 1954, het jaar waarin betaald voetbal in Nederland wordt ingevoerd, voortdurend vertegenwoordigd geweest in de hoogste klassen. In het seizoen 1970-1971 promoveert Vitesse voor het eerst naar de eredivisie, waarin het één seizoen speelt. In het seizoen 1976-1977 promoveert Vitesse weer naar de eredivisie, dit maal voor een periode van drie seizoenen.

Sinds de invoering van de nieuwe structuur in 1985, de benoeming van het nieuwe bestuur en het doorgevoerde turn-around-management (de reddingsoperatie van Vitesse naar aanleiding van het dreigende faillissement), is de opwaartse lijn van de club duidelijk waarneembaar. Deze continuïteit heeft zich ook op het veld vertaald; na promotie in 1989 eindigt Vitesse steeds bij de eerste vijf in de eredivisie. Alleen in het seizoen 1994-1995 moet Vitesse genoegen nemen met een zesde plaats. Ook afgelopen seizoen wist Vitesse zich met een vierde plaats in de eindrangschikking opnieuw te plaatsen voor Europees voetbal. Plaatsing voor de Champions League werd voor de tweede achtereenvolgende keer echter op een haar na, en opnieuw op de laatste speeldag, gemist.

In het midden van de jaren '80 ontstaat het besef dat stadion Nieuw-Monnikenhuize als ontoereikend wordt gezien om aan de doelstellingen van Vitesse te voldoen. Eén van die doelstellingen is sportief succes, maar er is meer. Vitesse moet een club worden waaraan mensen zich in toenemende mate weten te binden. "Vitesse is van ons allemaal" is dan ook de slogan. Vitesse is in toenemende mate een belangrijke factor in het sociale leven van mensen. Daar hoort een passende accommodatie bij. In 1989 worden de eerste concrete plannen gepresenteerd voor een multifunctioneel stadion dat modern, multifunctioneel, veilig, schoon en vooral gastvrij moet zijn. Gelredome, als fysiek resultaat van Vitesse's voetbalvisie, opent op 25 maart 1998 eindelijk haar deuren in de openingswedstrijd tegen NAC (4-1). Op 21 oktober 2001 heeft Gelredome haar tweemiljoenste bezoeker mogen verwelkomen.

Vitesse in Europees verband

Tot nu toe plaatste Vitesse zich 9 keer voor Europees voetbal. Daarin bereikte ze 3 maal de derde ronde van de UEFA Cup. Alle overige keren werd Vitesse eerder uitgeschakeld.
quote:
Vitessesupporters op FOK!

DeVinger
Elvislives
Domenica
Tha_Mars
Positive_Thinking
brighton
Klingon
Dubnobasswithmyheadman
RH
Yozzz
Stansfield
ArnhemCasual
WebForce
Quasar_de_Duif
Ketjing
blupblup69
Smeich
Tyler..Durden
vitessezuid113
INViCTuS
teig
TheSouthsideKid

Adoptie-Arnhemmer(s)

methodmich
lionheaad
quote:
Resterend programma:

17-03 NAC Breda - Vitesse
24-03 Vitesse - Sparta
02-04 FC Groningen - Vitesse
09-04 Vitesse - FC Utrecht
12-04 Ajax - Vitesse
16-04 Vitesse - NEC
Ik zie nog kansen .
quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door Dubnobasswithmyheadman op 14-03-2006 22:32:26 ]
pi_36011445
Niet zeuren over de TT, ik ben niet echt creatief meer rond dit tijdstip . Een goedenacht.
pi_36011495
Welterusten
  dinsdag 14 maart 2006 @ 05:34:07 #4
82456 teig
oh my gow
pi_36012865
mag ik ook in het lijstje vitesse supporters. Ik ga dan wel niet naar wedstrijden door mijn onregelmatige werk. Maar ik houdt het wel allemaal in de gaten
  dinsdag 14 maart 2006 @ 07:27:54 #5
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36013086
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 01:05 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Niet zeuren over de TT, ik ben niet echt creatief meer rond dit tijdstip . Een goedenacht.
Ik vind hem goed hoor. Met één kanttekeningetje: die foto vsn het Gelredome is natuurlijk gedateerd he, Malburgen ziet er inmiddels heel anders uit

Het ziet er al gezellig uit op het plattegrondje!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 07:52:13 #6
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_36013188
Het aantal FOK!kers op Noord zijn er al even veel als op Zuid!
Vorige topic zat nog aardig snel vol trouwens.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:07:45 #7
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_36013285
Mijn OP
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:02:19 #8
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_36013922
Vitesse wil ook linksbuiten Nordsjælland

14/3/2006 8 :16

FC Nordsjælland-aanvaller Anders Due staat in warme belangstelling van Vitesse, dat zo een Deens koningskoppel wil herenigen.
Due is bezig aan zijn eerste seizoen bij FC Nordsjælland, dat de linkerspits overnam van Nybøking. Inmiddels speelde de 23-jarige aanvaller zich in de kijker van bondscoach Morten Olsen, die hem meenam op stage van de nationale ploeg in het Verre Oosten.

Met het aantrekken van Due zou Vitesse het koningskoppel van FC Nordsjælland herenigen. Bij die club was Due in de eerste seizoenshelft veelvuldig aangever van Mads Junker, die in de winterstop naar Arnhem is gehaald.
pi_36014534
En onze Frankel dan?
pi_36015364
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 07:27 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Ik vind hem goed hoor. Met één kanttekeningetje: die foto vsn het Gelredome is natuurlijk gedateerd he, Malburgen ziet er inmiddels heel anders uit
Ik vind deze er strakker uit zien .
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:11:56 #11
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_36016627
Frankel deed het wel leuk afgelopen zondag. ik vind dat die Kaya ook wel aardig kan meekomen...
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_36016820
Ja inderdaad, Due is prima (in combinatie met Junker enzo), maar Purrel/Esajas??
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:14:15 #13
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36018335
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:19 schreef DeVinger het volgende:
Ja inderdaad, Due is prima (in combinatie met Junker enzo), maar Purrel/Esajas??
Esajas kon ook op rechts beloofde Streuer vorig jaar en Purrel is een supersub.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36031781
Esajas op rechts vind ik wel een vreemde optie, maar goed, hij kan dan naar binnen draaien. Al met al bevestigt hij dus wel een beetje wat ik in de zomer vond: leuke speler als alles draait en de zon schijnt, maar niet echt constant.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36031940
Ach, hij komt regelrecht uit de jeugd van AJAX, daarnaast heeft hij dit jaar te kampen gehad met blessures (toeval of niet laten we buiten beschouwing) en hij had meer dan genoeg concurrentie + een coach die geen ballen heeft en bepaalde spelers altijd wil opstellen ongeacht of ze op de verkeerde positie staan. Ik probeer hem hier niet te verdedigen als toekomstig topspeler, maar je kunt hem nu nog niet echt beoordelen. Volgens seizoen zal hij zich moeten bewijzen, maar ook dan zal hij geen basisspeler worden ben ik bang als ze nu al een linksbuiten zoeken. Kortom, hij zal het bij Vitesse niet gaan maken vermoed ik.
Een Rojer-tje zeg maar Die moeten lekker in de GGD gaan voetballen (a la Riga )

[ Bericht 7% gewijzigd door DeVinger op 14-03-2006 19:37:29 ]
pi_36032645
Bij Ajax mocht hij niet voor niets vertrekken natuurlijk, die hadden een dergelijk oordeel.
www.thuisuiteten.nl
pi_36034284
Ja ok, maar AJAX is natuurlijk wel een paar niveautjes hoger.
Gastjes als Rojer, Esajas moeten gewoon voetballen op deze leeftijd, beter worden: GGD.
Zie Riga (ex-vitesse): Sparta --> Levante
pi_36034316
quote:
Het aantal FOK!kers op Noord zijn er al even veel als op Zuid!
Zet mij dan maar heel snel op zuid in vak 210. Want dat kan natuurlijk niet...
pi_36040306
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:35 schreef TheSouthsideKid het volgende:

[..]

Zet mij dan maar heel snel op zuid in vak 210. Want dat kan natuurlijk niet...
En mij erbij op Zuid 213!
pi_36041519
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:48 schreef Klingon het volgende:

[..]

En mij erbij op Zuid 213!
Jij had toch geen seizoenskaart, maar ging af en toe?
(ooit gezegd bij FOK! Voetbalmanager in Vitessesubleaque)
pi_36043098
Heb een clubcard, maar ben altijd in hetzelfde vak te vinden. Laatste drie keer niet kunnen gaan ivm verplichtingen, maar ben er vanaf volgende wedstrijd weer bij
pi_36043222
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 00:06 schreef Klingon het volgende:
Heb een clubcard, maar ben altijd in hetzelfde vak te vinden. Laatste drie keer niet kunnen gaan ivm verplichtingen, maar ben er vanaf volgende wedstrijd weer bij
Zo horen we het graag
pi_36062305
quote:
Tweede keeper Coutinho verlaat Vitesse

15/3/2006 17:09

Gino Coutinho vertrekt aan het einde van het seizoen bij Vitesse. De 23-jarige doelman wil zijn aflopende contract niet verlengen. Bij een nieuwe club hoopt hij eerste keeper te kunnen worden.
Coutinho is bezig aan zijn tweede seizoen in dienst van Vitesse, maar tot nu toe kwam de voormalig jeugdinternational zelden in actie. Hij is tweede keus achter Harald Wapenaar en kwam slechts tot drie optredens in de Eredivisie.

De bij PSV opgeleide Coutinho speelde naast Vitesse nog enkele duels namens de Eindhovense club en stond ook bij NAC Breda onder de lat.
Hmm gaat wat worden dan volgend jaar als Wapenaar ook weg gaat! Want die schijnt toch ook graag weg te willen? Snel Stefan Postma halen !
pi_36062793
Ik vraag me af welke club Wapenaar nog wil. Maar in ieder geval geen ramp dat Coutinho weggaat. Volgens mij heeft hij trouwens maar één competitiewedstrijd voor Vitesse gespeeld en zit VI ernaast.
pi_36065585
Oscar Moens geen optie?

Je hebt trouwens gelijk, Coutinho speelde voor Vitesse alleen dit seizoen 1 competitieduel.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')