abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27749725

Historie

De geschiedenis van Vitesse gaat terug tot het jaar 1892. In dat jaar wordt in Arnhem de cricketclub Vitesse opgericht. Kort na de oprichting wordt de cricketclub uitgebreid met een voetbal- en een atletiekafdeling.

Tot halverwege de jaren tachtig voetballen amateurs en professionals in één vereniging. In 1984 dreigt een faillissement en wordt een nieuw bestuur gevormd dat vanaf 1985 een scheiding aanbrengt tussen de amateurs en de profs. De profs gaan verder in de Stichting Betaald Voetbal Vitesse en het amateurvoetbal in de separate vereniging A.V.C. Vitesse 1892.

Vitesse is vanaf 1954, het jaar waarin betaald voetbal in Nederland wordt ingevoerd, voortdurend vertegenwoordigd geweest in de hoogste klassen. In het seizoen 1970-1971 promoveert Vitesse voor het eerst naar de eredivisie, waarin het één seizoen speelt. In het seizoen 1976-1977 promoveert Vitesse weer naar de eredivisie, dit maal voor een periode van drie seizoenen.

Sinds de invoering van de nieuwe structuur in 1985, de benoeming van het nieuwe bestuur en het doorgevoerde turn-around-management (de reddingsoperatie van Vitesse naar aanleiding van het dreigende faillissement), is de opwaartse lijn van de club duidelijk waarneembaar. Deze continuïteit heeft zich ook op het veld vertaald; na promotie in 1989 eindigt Vitesse steeds bij de eerste vijf in de eredivisie. Alleen in het seizoen 1994-1995 moet Vitesse genoegen nemen met een zesde plaats. Ook afgelopen seizoen wist Vitesse zich met een vierde plaats in de eindrangschikking opnieuw te plaatsen voor Europees voetbal. Plaatsing voor de Champions League werd voor de tweede achtereenvolgende keer echter op een haar na, en opnieuw op de laatste speeldag, gemist.

In het midden van de jaren ’80 ontstaat het besef dat stadion Nieuw-Monnikenhuize als ontoereikend wordt gezien om aan de doelstellingen van Vitesse te voldoen. Eén van die doelstellingen is sportief succes, maar er is meer. Vitesse moet een club worden waaraan mensen zich in toenemende mate weten te binden. ‘Vitesse is van ons allemaal’, is dan ook de slogan. Vitesse is in toenemende mate een belangrijke factor in het sociale leven van mensen. Daar hoort een passende accommodatie bij. In 1989 worden de eerste concrete plannen gepresenteerd voor een multifunctioneel stadion dat modern, multifunctioneel, veilig, schoon en vooral gastvrij moet zijn. Gelredome, als fysiek resultaat van Vitesse’s voetbalvisie, opent op 25 maart 1998 eindelijk haar deuren in de openingswedstrijd tegen NAC (4-1). Op 21 oktober 2001 heeft Gelredome haar tweemiljoenste bezoeker mogen verwelkomen.

Gelredome

Oefenschema deze zomer

06-07-05 14:00 G-Trofee
09-07-05 19:00 VV Beekbergen Vitesse
11-07-05 19:30 DFS Opheusden Vitesse
12-07-05 n.t.b. OBW Vitesse
14-07-05 19:30 RKSV Driel Vitesse
15-07-05 n.t.b. Jonge Kracht Vitesse
23-07-05 16:00 Vitesse Beveren
26-07-05 19:00 GBA Vitesse
30-07-05 16:00 Vitesse KRC Genk
02-08-05 19:00 Valleivogels Vitesse

Vitessesupporters op Fok!

Positive_Thinking

brighton

Elvislives

Quasar_de_Duif

Tha_Mars

Webforce

NRH

blupblup69

[ Bericht 6% gewijzigd door Quasar_de_Duif op 09-06-2005 22:15:52 ]
pi_27749767
Spannend oefenschema
pi_27749836
TT kan aangepast worden.

04-juni-2005 : VITESSE D1 BEKERWINNAAR

Vitesse D1 heeft het seizoen uitstekend weten af te sluiten. De ploeg won zaterdag 4 juni de districtsbeker door TVC'28 met 2-1 te verslaan. Proficiat jongens!

De pupillen uit Tubbergen zette eerder in het bekertoernooi ploegen als FC Twente-Heracles en FC Zwolle aan de kant. In Vitesse moesten de jongens echter hun meerdere erkennen. Door de winst prolongeerde Vitesse deze titel. In het seizoen 2003-2004 was Vitesse eveens winnaar van de beker District Oost. Toen werd Go Ahead Eagles in de finale met 4-0 verslagen.

pi_27749863
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 18:36 schreef VoreG het volgende:
Spannend oefenschema
Tegen Genk en Jonge Kracht wordt zeker leuk.
pi_27751043
Titelloos?? Zonde. Dat past niet bij Vitesse!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27752434
Dingsdag niet ingegaan op de nieuwe aanbieding.
Ben benieuwd of 'ie nou verkocht wordt...
pi_27752539
[Centraal Vitesse] #12 Volgend seizoen Europa in

Vitesse heeft dit seizoen trouwens het meest van alle clubs gescoord uit vrije trappen, 7 keer
pi_27764750
Mooie op maar de topic mist wat....

[Centraal Vitesse] #12: van Monnikenhuize tot Gelredome
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:26:11 #9
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27767112
[Centraal Vitesse] #12de man

(slecht verkapte tvp dus )
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_27781178
Ik heb de OP een beetje aangepast. Wie weet er nog een goede TT wat op het dit moment van toepassing is?
pi_27783148
Ik ben reservesupporter.

Vitesse #12: Uitbuiken met Theo?
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:31:14 #12
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27783225
Vitesse #12:Theo laat je tanden zien...!!!
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_27785199
Vitesse #12:Karel ...komt ie terug of niet ...!!!???

(nog een Vitesse supporter op FOK)
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
pi_27788487
Hmms dacht dat de mijne toch wel van toepassing was... mede omdat het supportershome ook monnikenhuize heet

[Centraal Vitesse] #12 We wachten op nieuws...
pi_27788566
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Ik ben reservesupporter.
Dat idee had ik ook al de laatste tijd. Je bent niet de enige; mat_herben is er ook een.
pi_27788893
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:04 schreef Positive_Thinking het volgende:
Hmms dacht dat de mijne toch wel van toepassing was... mede omdat het supportershome ook monnikenhuize heet

[Centraal Vitesse] #12 We wachten op nieuws...
Even Golfer ingeschakeld. Van Monnikehuize naar Gelredome vind ik ook een mooie. Ik legde alleen de link nog niet met het nieuwe supportershome.
pi_27789281
Maakt niks uit...

Het was inderdaad een topic die je op twee manieren uit kon leggen. Had hem daarom ook gekozen. Heden en nostalgie samen dat is toch mooi.

edit: nog bedankt om tot in naar te veranderen. Ik bedacht me ook al dat dat fout was.

[ Bericht 22% gewijzigd door Positive_Thinking op 09-06-2005 22:31:17 ]
pi_27789518
Valt me tegen dat Manu Isa niet een wedstrijd tegen Excelsior'31 heeft geregeld. Jammer.
That's all folks!
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:48:30 #19
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27790185
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:31 schreef blupblup69 het volgende:
Vitesse #12:Karel ...komt ie terug of niet ...!!!???

(nog een Vitesse supporter op FOK)
Ja hoe staat t met dat bod?? T is weer verdomde stil nl.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_27795245
Het woord is nog steed aan de gemeente. Die moeten de keuze maken op welk aanbod ze definitief ingaan. Gemeente is traag, en binnenkort hebben ze ook vakantie. Dus zal waarschijnlijk wel erna worden , voordat we meer horen.
pi_27808581
Klote, Schaars tekent een vierjarig contract bij AZ
Stond eerst dat hij transfervrij was, nu staat er op VI het volgende:
quote:
Daarnaast versterksten de Alkmaarders zich met Stijn Schaars. De 21-jarige middenvelder tekende voor vier jaar in de Hout. 'Voor Vitesse financieel een uitstekende deal', aldus Jan Steuer, manager voetbal van Vitesse. 'Voor dit bedrag moeten we hem zeker laten gaan. We zullen zeker een vervanger voor hem halen.'
Zoek maar eens een waardige vervanger met dezelfde leeftijd en dezelfde talenten...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 16:22:02 #22
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27809348
Waarom laat Vitesse die spelers uit de eigen regio en jeugdopleiding zomaar vertrekken en nog wel naar niet Nederlandse topclubs? Eerst Fafiani zomaar weg, dan Hofs transfervrij, nu Schaars naar Az, Dingsdag die straks waarschijnlijk transfervrij de deur uitloopt en Jansen die in de belangstelling staat.
We zijn idd, zoals op het vitesseforum werd gezegd, bijna gratis allerlei talenten aan het opleiden voor voetballend Nederland.
pi_27809965
Gadverdamme wat een klote fucking shit tyfus bestuur hebben wij toch . Heb je Dingsdag, een linksbenige centrale NEDERLANDSE verdediger, zal hij volgend seizoen zo gratis weg lopen. Heb je een zeer talentvolle Nederlandse middenvelder, wat doe je, je verkoopt hem voor een habbekras zodat dan eindelijk de uiterst talentvolle en jonge kut vd Schaaf kan terug halen .

Ik ben boos ja .

Ow, en Abe gun ik het wel .

Benfica doet Abe Knoop aanbieding

ARNHEM - Benfica heeft keeperstrainer Abe Knoop van Vitesse een aanbieding gedaan om keeperstrainer te worden bij de Portugese landskampioen.
Benfica trok deze week Ronald Koeman aan als nieuwe trainer. Koeman heeft bij Vitesse samengewerkt met Knoop en wil hem naar Lissabon halen.

Knoop tekende pas een nieuw tweejarig contract bij Vitesse. "Maar zo'n kans komt maar eens in je leven. Ik heb 14 jaar loyaal voor de club gewerkt. Deze kans zullen ze me toch niet ontnemen", hoopt Knoop. Hij gaat op zijn vroegst maandag om tafel met Jan Streuer, manager voetbalzaken van Vitesse.

Bron: Gelderlander
pi_27810147
quote:
Zoals verwacht heeft AZ zich versterkt met Danny Koevermans, de topscorer van Sparta Rotterdam én de Gouden Gids Divisie. Koevermans, die in Alkmaar een meerjarig contract zal ondertekenen, kwam het afgelopen seizoen tot 24 doelpunten.
Daarnaast versterksten de Alkmaarders zich met Stijn Schaars. De 21-jarige middenvelder tekende voor vier jaar in de Hout. 'Voor Vitesse financieel een uitstekende deal', aldus Jan Steuer, manager voetbal van Vitesse. 'Voor dit bedrag moeten we hem zeker laten gaan. We zullen zeker een vervanger voor hem halen.'
Nouja, tis dat AZ het is, anders was ik helemaal pissig . Uit de laatste woorden van Streuer kan je al wel halen dat vd Schaaf dus terug keert. Maar ik hoop nog steeds op versterking in de aanval .
pi_27811010
Zonde van Schaars hoor. Dat was toch een prima voetballer, zeker voor de toekomst. Ben wel benieuwd wie hem gaan vervangen. Van der Schaaf of wellicht een verrassinkje.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')