Ik snap al die negatieve berichten over Danko Lazovic van de enkel Talpa kijkers eigenlijk niet
Iedere niet-Vitessesupporter die hem of enkel via Talpa ziet of 1x thuis bij hun eigen cluppie loopt hem altijd 'af te kraken'. Objectief (22 goals, play-offs) vinden ze hem wel ok, maar subjectief happen ze bij elke kans die ze krijgen toe om maar weer eens te herhalen wat ze bedoelen. Geen Vitesse supporter die hem liever kwijt is dan rijk.
Ik zal proberen objectief te blijven.
Hij beheerst ontzettend veel facetten van het aanvalsspel:
# Hij kan een of meer verdedigers uitspelen, kortom hij heeft een actie (errrug nuttig)
zijn echt zat voorbeelden van dit seizoen, van de zijkant trekt hij naar binnen, 2 man weg: goal
# Kan assists geven (7, zonder play offs)
# Heeft snelheid, hoeft niet rond de 16 te hangen maar begint vaak rond de middenlijn
# Heeft meestal maar 1 kans nodig, heb hem echt maar 5 kansen live zien missen (heb hem zo'n dik 20 wedstrijden live gezien)
# Kan met links, rechts, binnen 16, buiten 16, koppen, penals (geen enkele gemist bij vitesse), omhaal (uit RKC, mis, maar anders
![]()
), Kortom, hijs ontzettend veelzijdig qua afmaken
# Is ontzettend sterk aan de bal (aanspeelpunt),
# Is wel zo'n klootzak waar wij ons altijd aan ergeren als met het Nederlands elftal tegen Portugal spelen (wie wint er nou telkens
![]()
) door vrije trappen, penals ed uit te lokken. Natuurlijk is dat wel eens onnodig, duh, maar zo vaak o zo nuttig.
# In tegenstelling tot wat volgens mij heel veel mensen denken, is het
geen luie spits.
Hij rent en sleurt ontzettend veel. Zoals ik al zei, hij staat voorin overal. Dan komt hij van links, dan van rechts, dan vanaf de middenlijn etc. Wel is het bij Vitesse zo dat hij inderdaad de belangrijkste man is. Het hele team speelt voor het grootste gedeelte in dienst van zijn goal die dan voor de overwinning moet zorgen. Dan is het wel eens zo dat Danko eind tweede helft na een aanval ff uitpuft en wat later terugloopt. Daar zoemt Talpa dan op in en je weet wel wat er dan wordt gezegd en gedacht
Volgens mij ben ik redelijk objectief gebleven
Afgunst is onwetendheid bij Danko