abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21681711

Na de eerste drie competitie ronden lijkt Vitesse de weg omhoog te hebben gevonden. Met de aankoop van van den Berg heeft Vitesse zich nog wat verder versterkt.

De transfer van Lurling die door de hoge kosten niet door is gegaan heeft veel stof doen opwaaien. Vitesse let dit seizoen dus wel degelijk op de centen en doet niet een aankoop ten koste van alles. Volgens ingewijden zal Vitesse voorlopig geen aankopen meer doen en vormen de spelers die er nu zijn de voorlopige selectie.

De grote vraag is hoe lang blijft Vitesse bovenin mee draaien? Houden ze dat vol, of zakken ze af naar de middenmoot of wordt dit het derde jaar voor Vitesse dat ze moeten vechten tegen degradatie? Al met al is Vitesse een club die altijd in beweging is.

[ Bericht 4% gewijzigd door just me op 17-10-2004 19:57:43 ]
  woensdag 1 september 2004 @ 13:04:01 #2
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_21681876
Kan iemand misschien duidelijkheid scheppen waar al dat geld bij Vitesse vandaan komt? Het valt bij een groot aantal BVO's niet goed dat Vitesse afgelopen jaren op de zak van de overheid (lees maatschappij) heeft geteerd door middel van leningen en schenkingen en nu alles huurt en koopt wat los en vast zit.

Er zijn wel meer clubs noodlijdend en die moeten hun eigen boontjes doppen. En zo hoort dat ook
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_21681939
Mooi voor vitesse . hoop dat ze eindeigen waar die club hoort namelijk in de middenmoot en niet in de degradatie zone.
pi_21682543
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:04 schreef Spideyman het volgende:
Kan iemand misschien duidelijkheid scheppen waar al dat geld bij Vitesse vandaan komt? Het valt bij een groot aantal BVO's niet goed dat Vitesse afgelopen jaren op de zak van de overheid (lees maatschappij) heeft geteerd door middel van leningen en schenkingen en nu alles huurt en koopt wat los en vast zit.

Er zijn wel meer clubs noodlijdend en die moeten hun eigen boontjes doppen. En zo hoort dat ook
Waar het geld vandaan komt, Cornelisse is verkocht en ook mbamba is verkocht. Bij elkaar een 800.000 euro. Daarnaast Konterman, Ilic, Fafiani, Zongo en nog een aantal spelers weg gegaan. De begroting qua spelerskosten is 800.000 euro naar beneden gegaan en we hebben nog steeds budget over om eventueel een speler te halen. Maar zoals het er nu naar uitziet houden we dat geld voorlopig tot onze beschikking. Al met al heeft Vitesse goede zaken gedaan op de transfer markt en met weinig geld goed ingekocht.

We zullen aan het einde van het seizoen de rekening wel zien hoe die is. We voldoen in ieder geval aan de richtlijnen van de knvb. Aan de ene kant had de KNVB harder moeten optreden, aan de andere kant ben ik als Vitesse supporter nog blij dat mijn club bestaat.
  woensdag 1 september 2004 @ 13:46:18 #5
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_21682787
Mag ik het anders formuleren P_T (en verbeter me als ik het fout heb)

De gemeente heeft samen met Vitesse (en de KNVB?) een saneringsplan opgesteld. De gemeente blijft tekorten afdekken om te voorkomen dat Vitesse gelijk al zijn spelers moet verkopen.
Vitesse en de gemeente hebben afgesproken dat Vitesse's kostenpost voor spelers dit seizoen van ongeveer 5 naar 3 miljoen moest worden ingekrompen. Dat lukte Vitesse heel goed en kwam zelfs onder die 3 miljoen. En dan maakt Vitesse gebruik (of misbruik) van de gemenete (lees: belastingbetaler), door nieuwe spelers te halen zodat men aan die 3 miljoen komt.
Zonde om de goedheid van de gemeente niet te misbruiken toch?
pi_21683101
Ons tekort mocht dit jaar 3 miljoen euro zijn, dat heeft dus niks met het spelersmateriaal te maken. Dat de gemeente een goedkeuring heeft gegeven van uitstel van betaling van de rente heb ik ook nooit begrepen. Waarschijnlijk als dat niet gebeurd was hadden we niet voldaan aan de richtlijnen van de KNVB en had de gemeente helemaal naar hun geld kunnen fluiten (dit is niet officieel maar wat ik denk.)

Ik kan je onrust wat betreft het gemeente geld goed begrijpen stpan. Ik zal eens wat ingewijden vragen hoe dat precies zit.
pi_21683790
Wederom goed nieuws met het aantrekken van Vd Berg.

En natuurlijk komen de bekende pessimisten weer om de hoek kijken met hun gematigde wantrouwen en afgunst. "Hoe komen ze toch aan dat geld?" Wel naar de spelers kijken die nieuw erbij komen maar niet naar al die spelers die zijn vertrokken. Vind je het gek dat je dan zo'n raar beeld krijgt.
Nu ook weer, Mbamba vertrekt voor 3 ton naar Tel Aviv en Vd Berg wordt voor ong. de helft gehaald. Vitesse doet gewoon hele goede zaken op een slimme manier.
pi_21683967
Die Peetje B (Peter vd Berg) op de vitesse forum is echt schitterend. Sowieso is die actie prachtig maar zijn manier van communiceren is genieten. I like him already.
pi_21685243
Lurling dus toch niet, maar goed, die kan je wel missen. Ik denk dat Vitesse 6e wordt ( naar Eilanden)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_21685395
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:31 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wederom goed nieuws met het aantrekken van Vd Berg.

En natuurlijk komen de bekende pessimisten weer om de hoek kijken met hun gematigde wantrouwen en afgunst. "Hoe komen ze toch aan dat geld?" Wel naar de spelers kijken die nieuw erbij komen maar niet naar al die spelers die zijn vertrokken. Vind je het gek dat je dan zo'n raar beeld krijgt.
Nu ook weer, Mbamba vertrekt voor 3 ton naar Tel Aviv en Vd Berg wordt voor ong. de helft gehaald. Vitesse doet gewoon hele goede zaken op een slimme manier.
Jij bent echt hilarisch....

De KNVB meet met 2 maten, dat is de ENIGE reden dat Vitesse spelers kan halen, heeft helemaal niets met slim zaken doen te maken....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_21686223
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Jij bent echt hilarisch....

De KNVB meet met 2 maten, dat is de ENIGE reden dat Vitesse spelers kan halen, heeft helemaal niets met slim zaken doen te maken....
Ja en dat doet de KNVB omdat ze Vitesse als enige club oh zo belangrijk vinden.
  woensdag 1 september 2004 @ 16:47:06 #12
32974 Xante
Levend en wel
pi_21686778
Het maakt niet uit waarom de KNVB het doet, het is wel zo hoor. Vitesse kun je niks aanrekenen, de KNVB wel.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  woensdag 1 september 2004 @ 17:00:04 #13
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_21687080
Welk bedrijf dat op de rand van het faillisement stond mag nog een tekort van 3.000.000 ingecalculeerd hebben...belachelijk

Vreemde gang van zaken magoed....
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_21687142
Als al die andere clubs nou ook 3 jaar de tijd hadden om hun tekorten weg te werken ok, maar nee, Utrecht, NAC, Twente, Fortuna, Sparta, noem ze allemaal maar op hebben allen hun tekorten in 1 jaar opgelost, maar oh wee als ze nu 1 euro teveel uitgeven...

Jammer dat mensen als Quasar dat maar niet willen zien....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 1 september 2004 @ 17:49:00 #15
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_21688122
Jammer dat PBateman1978 niet wilt zien dat hij duidelijk te weinig informatie heeft om een kloppend argument te geven.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_21688168
Uit de nieuwsbrief van Vitesse.nl:
quote:
Paul van der Kraan: ‘Competitievervalsing? Wat moet ik daar mee?’

Vitesse is een club met potentie, die alleen kan worden waargemaakt als ons product in orde is. Eén van de doelstellingen voor dit seizoen is daarom ons product voetbal verbeteren. Drie wedstrijden onderweg in de vaderlandse competitie lijkt dat aardig te lukken. In nauw overleg met technisch manager Jan Streuer en hoofdtrainer Edward Sturing hebben we dit seizoen gekozen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. We geven minder uit, maar we hebben wel kwaliteit en mentaliteit gehaald door gericht te kopen en te huren. Het spelersbudget is iets lager dan vorig seizoen, maar is op een creatieve manier ingevuld. Op maandagavond verkochten we bijvoorbeeld Emile Mbamba aan Tel Aviv uit Israël, om nog geen 24 uur later Peter van den Berg van Feyenoord over te kunnen nemen. Andere clubs en sommige media schijnen met een schuin oog naar ons te kijken. Hoe kan een club met een exploitatietekort van ¤ 3 miljoen zo veel goede spelers halen?, vraagt men zich af. Er wordt zelfs gesproken van competitievervalsing. Wat moet ik daar mee? Iedereen praat alleen over de spelers die we aantrekken, maar ze vergeten voor het gemak dat we er veertien hebben laten vertrekken. Daarbij zijn de salarissen bij Vitesse echt niet exorbitant hoog. In tegendeel. De salarissen die Vitesse betaalt zijn min of meer gelijk aan de salarissen die clubs met een vergelijkbare begroting als Vitesse betalen. Het is zelfs zo dat Vitesse vanwege de hoge huisvestings-en wedstrijdgerelateerde kosten, ‘slechts’ 40% van de begroting besteedt aan spelerssalarissen, terwijl dit percentage binnen de eredivisie gemiddeld 50% bedraagt. Het exploitatietekort ontstaat dus ook niet door te hoge uitgaven, maar voornamelijk door achterblijvende inkomsten. In vergelijking tot soortgelijke clubs haalt Vitesse te weinig geld binnen. Geld dat er wel was. We zijn bezig de weggelekte omzet weer op voor ons normale peil te brengen. Een tijdelijk en incidenteel probleem dus dat we oplossen met incidentele maatregelen als transferopbrengsten (Cornelisse & Mbamba), uitstel van de aflossing aan de Gemeente Arnhem en een achtergestelde lening van het bedrijfsleven.

Laat ik ook voor eens en voor altijd een andere mythe uit de wereld helpen. Vitesse heeft geen cent subsidie ontvangen van de Gemeente Arnhem. Er is ons tegen een hoge rente een lening verstrekt. Daarnaast is de aflossing van deze lening twee seizoenen opgeschort, waardoor wij pas vanaf juli 2006 gaan betalen. Deze ruimte in de vorm van tijd hadden wij nodig om een omslag te kunnen maken. Die tijd heeft de Gemeente ons gegeven, maar uitstel is geen afstel en daar staan we dus nog voor.

De geluiden dat Vitesse bevooroordeeld wordt, spreek ik ook tegen. Vitesse wordt door de licentiecommissie van de KNVB net zo behandeld als iedere andere club. En we houden ons keurig aan de regels waardoor Vitesse geen strafmaatregelen worden opgelegd.

Ik praat vanuit het hier en nu. We gaan echt niet flierefluitend door het leven. In drie jaar gaan we stapsgewijs naar een sluitende begroting. Er liggen nog veel uitdagingen te wachten, maar ik kan iedereen recht in de ogen kijken. Vitesse voldoet aan haar verplichtingen, alle crediteuren krijgen hun geld en dat is precies wat we willen. Als het gaat om CFK betalingen, het pensioenfonds voor voetballers en trainers, heeft Vitesse volgens de KNVB zelfs een voorbeeldfunctie. Op basis van beter voetbal wordt Vitesse bovendien weer interessant voor supporters en sponsors en zal er meer publiek naar Gelredome komen. Vitesse heeft haar publiek en sponsors weer wat te bieden. Het wordt weer leuk in Gelredome.”

Paul van der Kraan
  woensdag 1 september 2004 @ 17:52:58 #17
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_21688206
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:38 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Die Peetje B (Peter vd Berg) op de vitesse forum is echt schitterend. Sowieso is die actie prachtig maar zijn manier van communiceren is genieten. I like him already.
Linkje?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_21688313
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Linkje?
Het betreffende topic:
http://p080.ezboard.com/f(...)e?topicID=6783.topic

Het moment waarop zijn vrouw het overneemt
http://p080.ezboard.com/f(...)6783.topic&index=119
pi_21689101
De gemeente Arnhem houdt Vitesse gewoon gigantisch de hand boven het hoofd.
Als ze zoals de gemeente Enschede waren (minimaal investeren in een niet-noodzakelijke voorziening als een betaalde voetbalclub), was Vitesse vorig jaar al failliet gegaan.

Het is te begrijpen dat ze Vitesse helpen, want een leegstaand stadion is ook geen reclame voor een stad. En al die miljoenen zouden in één klap verloren zijn als ze er niet nog meer geld in pompen.

Vitesse zegt dat het _moet_ investeren in nieuwe spelers om zo de kwaliteit van het voetbal op peil te houden, waardoor er gepresteerd wordt en sneller de schuld kan worden afbetaald.
Wat gebeurt er eigenlijk als Vitesse ook dit seizoen ondermaats presteert dan
Worden er nog meer voetballers met riante salarissen aangetrokken?

Was het niet verstandiger om (net zoals Twente) een stapje terug te doen en veel talenten in te kopen om daarna 2 stappen vooruit te maken?
Net zoals het stadion. Jullie hebben 11.000 seizoenskaarten van de 26.000 plaatsen verkocht. Het moet een trieste aanblik zijn voor een voetbalploeg om tegen half-lege tribunes aan te moeten kijken.

Zelfs de politiek in Arnhem is het er blijkbaar niet mee eens:
quote:
ARNHEM - Bij een flink deel van de Arnhemse politiek is tumult ontstaan over het verlenen van uitstel van betaling aan Vitesse. Verschillende partijen dingen aan op een ingelast debat waarin wethouder Rob Gast aan de tand kan worden gevoeld.

Deze week maakten burgemeester en wethouders bekend dat Vitesse de komende twee jaar geen rente en aflossingen hoeft te betalen over de miljoenenlening die het stadsbestuur vorig jaar heeft verstrekt; het geeft de club lucht om zijn huurachterstanden bij de gemeente in te lopen.

"Dit is gewoonweg niet meer uit te leggen", zegt ChristenUnie-raadslid Piet van Dijk. "Eens te meer blijkt dat het zogenaamde reddingsplan, waar wij altijd tegen zijn geweest, de club helemaal niet redt. Het is een bodemloze put." SP-voorman Gerrie Elfrink: "Voor mij is nu duidelijk dat de gemeente die lening gewoon nooit terug krijgt." Ook de PvdA keert zich unaniem tegen het verlenen van uitstel van betaling. VVD, CDA en Pro Arnhem zeggen wel te kunnen leven met het uitstel.

Bron: De Gelderlander
Dit laat blijken dat de linkse partijen het niet/nooit eens zijn/waren over de gang van zaken en bevestigd het beeld dat Vitesse altijd speelbal van de kapitalisten zal blijven.

En een Vitesse-fan die alles op een rijtje zet voor ons:
quote:
Na dit seizoen heeft Vitesse nog 1 seizoen om de zaken van negatief op 0 te krijgen.....daarbij krijgt ze de ogenschijnlijke hulp van de gemeente Arnhem. In werkelijkheid had Vitesse de zaken allang op orde kunnen hebben. Maar de achterlijke paranoïa van de gemeente en cs. heeft dat om zeep geholpen. Men wil kosten wat het kost zegenschap over Vitesse houden......terwijl ze heel simpel en kansloos is weggespeeld over de zeggenschap van Gelredome !!! Daar speelt de provincie de baas over de dure centen van alleen het gemeenschapsgeld van Arnhem.

Pijnlijk genoeg omschrijft dat ook de situatie van Vitesse...omdat Vitesse nog niet vrij is van diezelfde onmacht, die nu eenmaal haar dure centen geleend heeft aan Vitesse...en zelfs nu al niet eens haar rente en aflossing kan verkrijgen.

Vitesse is weinig opgeschoten en probeert met een spelers-facelift de zaak op de rail tse zetten. Ondertussen zijn de krachten verhoudingen niet veranderd en 'durft' het zg. nieuwe Vitesse ook niet vooruit te gaan...zoals de KNVB is toegezegd. Nu maar hopen, dat de supps de schijnvooruitgang wel oppakken...zo simplistisch ziet zelfs de voetbalwereld er niet uit. Zelfs niet in Arnhem...
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Vitesse. Voor hun "carrière" vond ik het altijd een sympathieke club. Maar ik vind het gewoon zo vreemd dat bijna alle fans die je op Fok ziet rondlopen het beleid van Vitesse door dik en dun blijven steunen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Moody op 01-09-2004 18:55:55 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 1 september 2004 @ 20:44:25 #20
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_21692124
Je kan Vitesse niets kwalijk nemen, die maken gewoon optimaal gebruik van de ruimte die de KNVB hen biedt. Maar het is inderdaad meten met 2 maten. Als andere clubs terug naar af moeten (bv Fortuna) dan moet dat voor een club als Vitesse ook gelden
pi_21692347
Sterker nog: Twente, een club die meer gepresteerd heeft dan Vitesse, had vele malen minder schuld, maar werd wel failliet verklaard en moest haar zaakjes opnieuw voor elkaar maken.

[jankmode]
Tis zóóó oneerlijk
[/jankmode]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 2 september 2004 @ 08:00:27 #22
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_21700329
Het afketsen van de transfer op huurbasis van Anthony Lurling blijkt op een merkwaardige wijze tot stand gekomen te zijn. Algemeen Directeur Van der Kraan en Technisch Manager Streuer blijken door hun Raad van Commissarissen teruggefloten te zijn en er werd dringend geadviseerd om de speler niet te huren.
Bron:Eredivisievoetbal.com
pi_21701437
RvC grijpt in bij Vitesse

De transfer van Anthony Lurling van Feyenoord naar Vitesse is gisteren op een bizarre manier afgeketst. Alle partijen waren het eens over de verhuur van de aanvaller. Maar op het laatste moment blies de Raad van Commissarissen (RvC) van Vitesse de transfer af.
"Het is niet chic van Vitesse geweest", zegt Mark Wotte, technisch directeur van Feyenoord. "Ik betreur de gang van zaken", stelt Paul van der Kraan, algemeen directeur van Vitesse. "Maar gezien de omstandigheden is dit een verstandig besluit."

Dinsdagavond lichtte Van der Kraan de RvC van Vitesse in dat Peter van den Berg was overgenomen van Feyenoord. Tegelijkertijd was de Arnhemse club met succes bezig de verhuur van Lurling in orde te maken. De RvC heeft Van der Kraan en technisch manager Jan Streuer vervolgens dringend geadviseerd af te zien van Lurling. Vitesse moest de deal gisterochtend afblazen.

De Arnhemse club heeft in de begroting een budget opgenomen voor de totale spelerskosten (transfergeld, salaris en premies). Doordat meer dan tien spelers de club hebben verlaten, had Vitesse deze zomer financiële ruimte voor de nodige versterkingen. Ondanks de nog altijd geldende bezuinigingsoperatie.

Van der Kraan: "De komst van Lurling paste in het budget. Maar doordat de commerciële inkomsten niet het doel hebben bereikt dat we wensen, moeten we een pas op de plaats maken. Een van onze doelstellingen is een jaar lang niet in de pers te komen vanwege financiële perikelen. We willen geen gele kaart van de KNVB."

Lurling zegde drie clubs af voor Vitesse. Hij mag nu opnieuw op zoek naar een andere club. "Ik geef niet de schuld aan Streuer en trainer Sturing. Die konden er eigenlijk ook niks aan doen."

Het blijft merkwaardig dat de RvC op zo'n laat moment heeft ingegrepen. Dat vindt ook Wotte: "Je verwacht dat een club als Vitesse anders handelt, als je weet over wat voor bedragen wij hebben gesproken. Het ging niet eens om een half miljoen euro. Het is wel een gezond teken voor de club. In het verleden ging het wel eens anders bij Vitesse''

Bron: De Gelderlander 02-09-2004
pi_21701510
quote:
uitstel van de aflossing aan de Gemeente Arnhem en een achtergestelde lening van het bedrijfsleven.
Vind ik vreemd (en wel competitievervalsing)
pi_21702421
Wat is er vreemd aan? bedrijven die het moeilijk hebben doen dat ook. Normaalste zaak in de zakenwereld om het soms te overleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')