abonnement Unibet Coolblue
pi_36797622
quote:
Historie

De geschiedenis van Vitesse gaat terug tot het jaar 1892. In dat jaar wordt in Arnhem de cricketclub Vitesse opgericht. Kort na de oprichting wordt de cricketclub uitgebreid met een voetbal- en een atletiekafdeling.

Tot halverwege de jaren tachtig voetballen amateurs en professionals in één vereniging. In 1984 dreigt een faillissement en wordt een nieuw bestuur gevormd dat vanaf 1985 een scheiding aanbrengt tussen de amateurs en de profs. De profs gaan verder in de Stichting Betaald Voetbal Vitesse en het amateurvoetbal in de separate vereniging A.V.C. Vitesse 1892.

Vitesse is vanaf 1954, het jaar waarin betaald voetbal in Nederland wordt ingevoerd, voortdurend vertegenwoordigd geweest in de hoogste klassen. In het seizoen 1970-1971 promoveert Vitesse voor het eerst naar de eredivisie, waarin het één seizoen speelt. In het seizoen 1976-1977 promoveert Vitesse weer naar de eredivisie, dit maal voor een periode van drie seizoenen.

Sinds de invoering van de nieuwe structuur in 1985, de benoeming van het nieuwe bestuur en het doorgevoerde turn-around-management (de reddingsoperatie van Vitesse naar aanleiding van het dreigende faillissement), is de opwaartse lijn van de club duidelijk waarneembaar. Deze continuïteit heeft zich ook op het veld vertaald; na promotie in 1989 eindigt Vitesse steeds bij de eerste vijf in de eredivisie. Alleen in het seizoen 1994-1995 moet Vitesse genoegen nemen met een zesde plaats. Ook afgelopen seizoen wist Vitesse zich met een vierde plaats in de eindrangschikking opnieuw te plaatsen voor Europees voetbal. Plaatsing voor de Champions League werd voor de tweede achtereenvolgende keer echter op een haar na, en opnieuw op de laatste speeldag, gemist.

In het midden van de jaren '80 ontstaat het besef dat stadion Nieuw-Monnikenhuize als ontoereikend wordt gezien om aan de doelstellingen van Vitesse te voldoen. Eén van die doelstellingen is sportief succes, maar er is meer. Vitesse moet een club worden waaraan mensen zich in toenemende mate weten te binden. "Vitesse is van ons allemaal" is dan ook de slogan. Vitesse is in toenemende mate een belangrijke factor in het sociale leven van mensen. Daar hoort een passende accommodatie bij. In 1989 worden de eerste concrete plannen gepresenteerd voor een multifunctioneel stadion dat modern, multifunctioneel, veilig, schoon en vooral gastvrij moet zijn. Gelredome, als fysiek resultaat van Vitesse's voetbalvisie, opent op 25 maart 1998 eindelijk haar deuren in de openingswedstrijd tegen NAC (4-1). Op 21 oktober 2001 heeft Gelredome haar tweemiljoenste bezoeker mogen verwelkomen.

Vitesse in Europees verband

Tot nu toe plaatste Vitesse zich 9 keer voor Europees voetbal. Daarin bereikte ze 3 maal de derde ronde van de UEFA Cup. Alle overige keren werd Vitesse eerder uitgeschakeld.
quote:
Vitessesupporters op FOK!

DeVinger
Elvislives
Domenica
Tha_Mars
Positive_Thinking
brighton
Klingon
Dubnobasswithmyheadman
RH
Yozzz
Stansfield
ArnhemCasual
WebForce
Quasar_de_Duif
Ketjing
blupblup69
Smeich
Tyler..Durden
vitessezuid113
INViCTuS
teig
TheSouthsideKid

Adoptie-Arnhemmer(s)

methodmich
lionheaad
quote:
Resterend programma:

12-04 Ajax - Vitesse
16-04 Vitesse - NEC
quote:


[ Bericht 13% gewijzigd door Klingon op 09-04-2006 17:42:39 ]
pi_36797816
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:14 schreef Klingon het volgende:
Poeh.. toch wel goed gevoel aan deze wedstrijd overgehouden, al had het gewoon 3 of 4-0 moeten zijn. Die penalty, kon niet goed zien of het ook wel een penalty was... maar niet goed ingeschoten. Daarna toch weer goed afgemaakt door Junker. Daarna nog een paar goeie kansen.. die van Hersi moest er gewoon in, of zelf of af geven.. Verdediging stond wel goed, weinig weggegeven. Hersi, Frankel en Swerts speelden slechte wedstrijd.. vond Kaya een verademing om naar te kijken. Knol ook sterk, won zo wat ieder luchtduel. Op naar Ajax!
pi_36797944
Terechte overwinning op Utrecht, jammer dat het bij 1-0 bleef. Kan iemand zich trouwens nog herinneren wanneer de laatste keer was dat Vitesse uit een penalty scoorde...? Junker mikte 'm er mooi naast zeg...

Nog steeds een beetje hopen op de play-offs...

Ajax nog niet zeker van eerste 5, dus wellicht dat nummer 10 ook nog play-offs mag spelen.

8. NEC 46 +3
9. FC Twente 45 +8
10. Roda JC 44 -1
11. Vitesse 43 -1

Woensdag:
NEC - Roda JC
Ajax - Vitesse
AZ - FC Twente

Zondag:
Vitesse - NEC
FC Twente - FC Groningen
Roda JC - Heracles Almelo
pi_36797968
Swerts en Fränkel samen naar de kapper geweest trouwens?
pi_36798010
We hebben het weer een beetje in eigen hand!! Woensdag speelt nec tegen Roda en Twente tegen az dus dat kan erg mooi worden! Hopen iig dat wij de schade beperkt kunnen houden in Amsterdam, en dat het volgende week tegen nec extra spannend en beladen wordt !!
  zondag 9 april 2006 @ 17:52:42 #6
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_36798129
pfff... waarom nog zo billenknijpen op het einde, Hersi en Junker MOESTEN gewoon nog scoren in de 2e helft, maarnee, ze houden het spannend. Gelukkig 3 punten, hopen dat ze in Amsterdam ook is een keer wat meenemen, en dan tegen nek...
Maximaal 4 regels
  zondag 9 april 2006 @ 18:03:09 #7
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36798441
Als we verliezen van ajax kan je de playoffs vergeten, want dan staan we (als nec verliest van roda) nog 3 punten achter nec + dat die een beter doelsaldo hebben. De enige hoop die er dan nog is, is dat Twente van AZ uit en groningen thuis verliest.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36798724
Gewoon winnen van Ajax.. en de play offs halen. Al ben ik bang dat het wel weer net niet zal worden zoals we het gewend zijn van Vitesse.

Pfff spannend die blessuretijd... maar eindelijk eens geen goals tegen.
  zondag 9 april 2006 @ 20:48:00 #9
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_36803367
Gullit glimlachde wel heel erg vreemd na de vraag over Vitesse op Talpa, en Cocu als assistent
Maximaal 4 regels
pi_36803891
KAMPIOENUH

(tvp)
  zondag 9 april 2006 @ 21:48:45 #11
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36805532
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:48 schreef Tha_Mars het volgende:
Gullit glimlachde wel heel erg vreemd na de vraag over Vitesse op Talpa, en Cocu als assistent
De vrouwen hier zaten er op dat moment doorheen te kakelen. Wat werd er precies gezegd? Ik ving iets op van "ik zeg geen nee"
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36805764
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:48 schreef Elvislives het volgende:

[..]

De vrouwen hier zaten er op dat moment doorheen te kakelen. Wat werd er precies gezegd? Ik ving iets op van "ik zeg geen nee"
Dat is eigenlijk ook het enige wat hij er over zei. Hij kan er wel omheen lullen maar als Vitesse naar hem kwam zegt hij geen nee. Zoiets was het .
  zondag 9 april 2006 @ 22:14:18 #13
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36806527
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook het enige wat hij er over zei. Hij kan er wel omheen lullen maar als Vitesse naar hem kwam zegt hij geen nee. Zoiets was het .
Lijkt me een goede keuze na gerets, mag het bij ons laten zien het wél te kunnen
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36806952
Alleen jammer dat Vitesse al bijna rond is met de trainer (Aldus Radio Lingewaard tijdens de wedstrijd). Ik verwacht dus geen Gullit. hehehe
pi_36807010
Bij studio voetbal zouden ze zo met het bestuur van vites bellen dacht ik te horen net. Misschien dat ze nieuws hebben!
  zondag 9 april 2006 @ 23:40:22 #16
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36809446
Weinig vitesse net hoor...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36809782
Heb niet vanaf het begin gekeken, maar geen Vitesse gezien...
pi_36810589
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:46 schreef brighton het volgende:

8. NEC 46 +3
9. FC Twente 45 +8
10. Roda JC 44 -1
11. Vitesse 43 -1

Woensdag:
NEC - Roda JC
Ajax - Vitesse
AZ - FC Twente

Zondag:
Vitesse - NEC
FC Twente - FC Groningen
Roda JC - Heracles Almelo
4 ploegen strijden om 2 plekken (ervanuitgaande dat ajax bij de eerste 5 eindigt)

>> Twente moet gewoon 2x punten verspelen: kans is er
>> Roda is binnen zou je zeggen, en dat moet ook, want ze moeten van NEC winnen
>> Laatste speeldag kennen wij dan NEC voorbij, maar dan moeten wij een punt pakken tegen AJAX of het doelsaldo zo beperken en Roda moet het ondertussen op de heupen krijgen in het onderlingen duel tegen NEC

Conclusie als je rationeel bent: play offs
Zijn wij voetbalbeesten rationeel? Nee. Kans op play offs
pi_36813812
Zolang de kans bestaat blijf je als supporter zeker hopen. Als ik lees dat Lucky Ajax de punten heeft gepakt dit wekend, dan hoop ik woensdag op een lucky Vitesse en anders een overweldigend Vitesse.

Of is dat ook teveel verwacht??

Inderdaad gisteren geen nieuws, grote vraag waarom niet en wat heeft zich er af gespeeld.

Dat Vitesse bezig is in een afrondede fase qua trainer was al duidelijk.

Mijn vermoeden is (pure speculatie nu) dat of ze zijn er gisteravond niet uitgekomen en het kost meer tijd,
of de trainer die zou kome is volledig van de baan en we gaan richting de volgende optie.

Ik zou anders niet kunnen bedenken waarom er uiteindelijk geen nieuws is gebracht.
  maandag 10 april 2006 @ 10:14:37 #20
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36814876
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:11 schreef Positive_Thinking het volgende:
Zolang de kans bestaat blijf je als supporter zeker hopen. Als ik lees dat Lucky Ajax de punten heeft gepakt dit wekend, dan hoop ik woensdag op een lucky Vitesse en anders een overweldigend Vitesse.

Of is dat ook teveel verwacht??

Inderdaad gisteren geen nieuws, grote vraag waarom niet en wat heeft zich er af gespeeld.

Dat Vitesse bezig is in een afrondede fase qua trainer was al duidelijk.

Mijn vermoeden is (pure speculatie nu) dat of ze zijn er gisteravond niet uitgekomen en het kost meer tijd,
of de trainer die zou kome is volledig van de baan en we gaan richting de volgende optie.

Ik zou anders niet kunnen bedenken waarom er uiteindelijk geen nieuws is gebracht.
Ik denk dat Vitesse even een belletje heeft gegeven naar de NOS om niét het nieuws te brengen, omdat de onhandelingen nog bezig zijn. Met mogelijk de belofte op de primeur als de nieuwe trainer getekend heeft.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36815616
Dat is zeer zeker ook mogelijk...

Afwachten wat er gaat komen.... ik ben heeeeel nieuwsgierig
pi_36832082
Gullit lijkt me toch zo mogelijk een nog mindere optie dan Gerets eerlijk gezegd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 10 april 2006 @ 19:42:34 #23
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36832544
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:31 schreef methodmich het volgende:
Gullit lijkt me toch zo mogelijk een nog mindere optie dan Gerets eerlijk gezegd.
Noem jij es een top 3 van beste trainers voor Vitesse...

Overigens laat Stevens zich ook leiden door emotie, maar dat is toch ook een goede trainer?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_36832607
1. Sef Vergoossen
2. Ernie Brandts
3. Johan Neeskens
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 10 april 2006 @ 20:15:29 #25
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_36833822
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:44 schreef methodmich het volgende:
1. Sef Vergoossen net bezig in Japan
2. Ernie Brandts ook een goeie, ik dacht ook dat hij het zou worden, maar ze willen blijkbaar meer trainersevaring
3. Johan Neeskens wil niet, wil bondscoach van Australie worden
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')