abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38478073

Historie
quote:
De geschiedenis van Vitesse gaat terug tot het jaar 1892. In dat jaar wordt in Arnhem de cricketclub Vitesse opgericht. Kort na de oprichting wordt de cricketclub uitgebreid met een voetbal- en een atletiekafdeling.

Tot halverwege de jaren tachtig voetballen amateurs en professionals in één vereniging. In 1984 dreigt een faillissement en wordt een nieuw bestuur gevormd dat vanaf 1985 een scheiding aanbrengt tussen de amateurs en de profs. De profs gaan verder in de Stichting Betaald Voetbal Vitesse en het amateurvoetbal in de separate vereniging A.V.C. Vitesse 1892.

Vitesse is vanaf 1954, het jaar waarin betaald voetbal in Nederland wordt ingevoerd, voortdurend vertegenwoordigd geweest in de hoogste klassen. In het seizoen 1970-1971 promoveert Vitesse voor het eerst naar de eredivisie, waarin het één seizoen speelt. In het seizoen 1976-1977 promoveert Vitesse weer naar de eredivisie, dit maal voor een periode van drie seizoenen.

Sinds de invoering van de nieuwe structuur in 1985, de benoeming van het nieuwe bestuur en het doorgevoerde turn-around-management (de reddingsoperatie van Vitesse naar aanleiding van het dreigende faillissement), is de opwaartse lijn van de club duidelijk waarneembaar. Deze continuïteit heeft zich ook op het veld vertaald; na promotie in 1989 eindigt Vitesse steeds bij de eerste vijf in de eredivisie. Alleen in het seizoen 1994-1995 moet Vitesse genoegen nemen met een zesde plaats. Ook afgelopen seizoen wist Vitesse zich met een vierde plaats in de eindrangschikking opnieuw te plaatsen voor Europees voetbal. Plaatsing voor de Champions League werd voor de tweede achtereenvolgende keer echter op een haar na, en opnieuw op de laatste speeldag, gemist.

In het midden van de jaren '80 ontstaat het besef dat stadion Nieuw-Monnikenhuize als ontoereikend wordt gezien om aan de doelstellingen van Vitesse te voldoen. Eén van die doelstellingen is sportief succes, maar er is meer. Vitesse moet een club worden waaraan mensen zich in toenemende mate weten te binden. "Vitesse is van ons allemaal" is dan ook de slogan. Vitesse is in toenemende mate een belangrijke factor in het sociale leven van mensen. Daar hoort een passende accommodatie bij. In 1989 worden de eerste concrete plannen gepresenteerd voor een multifunctioneel stadion dat modern, multifunctioneel, veilig, schoon en vooral gastvrij moet zijn. Gelredome, als fysiek resultaat van Vitesse's voetbalvisie, opent op 25 maart 1998 eindelijk haar deuren in de openingswedstrijd tegen NAC (4-1). Op 21 oktober 2001 heeft Gelredome haar tweemiljoenste bezoeker mogen verwelkomen.

Vitesse in Europees verband

Tot nu toe plaatste Vitesse zich 9 keer voor Europees voetbal. Daarin bereikte ze 3 maal de derde ronde van de UEFA Cup. Alle overige keren werd Vitesse eerder uitgeschakeld.
Onze Helden

Vitesse-supporters op Fok!
quote:
DeVinger
Elvislives
Domenica
Tha_Mars
Positive_Thinking
brighton
Klingon
Dubnobasswithmyheadman
RH
Yozzz
Stansfield
ArnhemCasual
WebForce
Quasar_de_Duif
Ketjing
blupblup69
Smeich
Tyler..Durden
vitessezuid113
INViCTuS
teig
TheSouthsideKid
LosMillonarios

Adoptie-Arnhemmer(s)

methodmich
lionheaad
Onze Tempel

Vorige Topics
quote:
[centraal Vitesse] Weer terug in de subtop #10
[Centraal Vitesse Topic #11] Yakubu moet blijven!
[centraal Vitesse] # 12: van Monnikehuize naar Gelredome
[centraal] Vitesse #13 Met 'n slechte start en 'n goed einde
[Centraal] Vitesse Arnhem #14 Met de Derby voor de boeg!
[Centraal] Vitesse Arnhem #15: Zonder Amoah maar wel geMADSt
[Centraal] Vitesse Arnhem #16: Onrust? Teken van leven!
[Centraal] Vitesse Arnhem #17: Plaatsen voor de play-offs
[Centraal] Vitesse Arnhem #18: Met openstaande vacature
[Centraal] Vitesse Arnhem #19: Op naar de derby!
Vitesse Arnhem #20: Het zijn de Mads-weken!
Vitesse # 21: Totoloos
pi_38478274
quote:
Heerenveen betaalt Vitesse flink voor Dingsdag

SC Heerenveen heeft de transfer van Michael Dingsdag afgerond. De 23-jarige verdediger tekende in Friesland een contract voor vier seizoenen.
Dingsdag komt over van Vitesse, dat een transfersom van 2,8 miljoen euro tegemoet kan zien. Heerenveen moest het tot medio 2008 doorlopende contract van de verdediger afkopen.

Dingsdag is afkomstig uit de jeugdopleiding bij Vitesse. Hij maakte zijn debuut in het seizoen 2001/02. In zijn vijf seizoenen bij Vitesse speelde de verdediger negentig wedstrijden (drie goals).

Het vertrek van Dingsdag maakt bij Vitesse de weg vrij voor de komst van de Fransman Sébastien Sansoni. De Arnhemmers kunnen de 28-jarige verdediger transfervrij overnemen van het Griekse Ethnikos Asteras.

(Bron: Vi)
pi_38478346
Weinig
pi_38478381
OT: ben morgen in Arnhem voor een vrijgezellenfeest: tips?

Overigens: is Theo Bos niks voor Vitesse? Vind het wel een goede trainer...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_38479229
Huh? Las ik laatst nou niet ergens dat Blind had getekend bij Vitess?????
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_38479485
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:15 schreef Dylan Dog het volgende:
OT: ben morgen in Arnhem voor een vrijgezellenfeest: tips?

Overigens: is Theo Bos niks voor Vitesse? Vind het wel een goede trainer...
Free Your Mind Festival !!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 juni 2006 @ 18:55:11 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38483094
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:37 schreef bellingerII het volgende:
Huh? Las ik laatst nou niet ergens dat Blind had getekend bij Vitess?????
volgens mij niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_38483780
Dingsdag is verhuurd aan heerenveen!!!!
pi_38484513
En Versluis en Van Hoof zijn dus afgetest, hoorde ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38484579
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef Positive_Thinking het volgende:
Dingsdag is verhuurd aan heerenveen!!!!
Bron?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:05:39 #11
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_38485125
trainer, Dingsdag, stadion, gaat weer lekker.
Er moet wat gebeuren!!!! kom op.
Maximaal 4 regels
pi_38485279
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Bron?
Officiele website heerenveen
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:16:01 #13
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38485428
Ja hij wordt verhuurd en volgend jaar verkocht, omdat anders een deel van de transfer aan Arnhem betaald moet worden. Dit heeft te maken met het reddingsplan. Is alleen maar op papier dus...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_38489409
Dus we hebben nu ook geen geld om te investeren, maar we missen wel onze beste verdediger?
pi_38491416
Vet veel seizoenkaarten al trouwens . 10000 en ik moet de mijne nog bestellen .
pi_38493860
Ja met ons twee erbij zit het al bijna vol
pi_38494444
Nog wel een plekje voor mij overlaten

Alhoewel, het lezen van de Hard Gras schijnt je ertoe te zetten je seizoenkaart te verscheuren. Heb 'm al, moet nog beginnen met lezen. Ben benieuwd...
pi_38494509
Goed door de examens gekomen brighton?
pi_38494790
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:39 schreef brighton het volgende:
Alhoewel, het lezen van de Hard Gras schijnt je ertoe te zetten je seizoenkaart te verscheuren. Heb 'm al, moet nog beginnen met lezen. Ben benieuwd...
Dat zal wel na mijn review geweest zijn.

Werkelijk waar... wat een club. En wat een spelersgroep.. gelijk ontslaan die hele hap.
pi_38496229
De Kromme is een goeie trainert toch
pi_38500871
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:43 schreef DeVinger het volgende:
Goed door de examens gekomen brighton?
Haha, ja, ging allemaal opvallend makkelijk
Ik ga er vanuit dat ik gewoon geslaagd ben
pi_38502052
quote:
Dingsdag mist goede structuur bij Vitesse

Bij zijn offi­ciële presentatie in Heeren­veen heeft Michael Dingsdag gisteren hard uitgehaald naar zijn oude club Vitesse. Dingsdag is de duurste aankoop ( ongeveer drie miljoen euro) in de historie van Heerenveen. De 23- jarige verdediger heeft voor de Friese club gekozen, „ omdat Heerenveen een stap hoger is dan Vitesse.” De structuur bij Heerenveen is beter dan die bij Vitesse, zo stel­de Dingsdag. „Het ontbrak bij Vi­tesse aan een goede structuur. Dat zorgde voor irritaties. Vites­se is nog steeds niet gezond”, zei de Amsterdammer tijdens zijn presentatie in Friesland.
Dingsdag: „ Neem het feit dat Vitesse nog steeds geen nieuwe trainer heeft. Edward Sturing heeft opzettelijk vroeg aangege­ven er na dit seizoen mee te stoppen, zodat de club tijdig op zoek kon naar een nieuwe coach. Ze hebben nog steeds nie­mand.” „ We kregen van onze kleding­sponsor geen fatsoenlijke trai­ningspakken en moesten in spij­kerbroek naar uitwedstrijden. Toen we bij Willem II speelden, zei hun trainer: ‘ Als je wint, kun je in dezelfde kleding meteen gaan stappen in de stad’.” „ Ik heb bij binnenkomst in een stadion ook wel eens de vraag gehad of ik mijn kaartje wel bij me had. Mensen herken­den ons niet eens als voetbal­lers. Puur omdat we geen trai­ningspakken droegen. Dat kan gewoon niet.” De supporters van Vitesse zijn niet blij met het vertrek van Dingsdag en laten dat op diverse websites luid en duidelijk mer­ken. Dingsdag: „ Het is bij Vites­se verplicht om per jaar 40 uur aan p. r. te doen. Ik zat wel aan het dubbele aantal omdat ik Vi­tesse wilde helpen. Die reacties van de fans voelen als een mes in mijn rug.”
Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat ik hem nog gelijk moet geven ook, al had hij het van mij ook wel niet in de media hoeven gooien, zeker niet bij de presentatie van zijn nieuwe club. Als je dat 7 jaar later als volwaardig international en speler van Bayern München had geroepen, had ik het niet erg gevonden, maar nu voelt het meer als een mes in de rug van de supporter.
Een echte clubman was gebleven, zeker gezien de situatie waarin Vitesse zich nu bevindt.
We mogen dan wel geen trainer hebben, en problemen met enkele thuiswedstrijden, het moge duidelijk zijn dat Vitesse bezig is aan een opmars. Mocht het De Kromme worden, wat mij een erg geschikte kandidaat lijkt, dan volgen er met die 3miljoen van Michael ook nog wel enkele leuke transfers (denk aan Due, spitsje). Daarnaast is Vitesse gewoon in opmars, veel talent, veel gretigheid, veel vernieuwing. Om dan juist NU daaruit te stappen en zo uit te halen vind ik dan juist niet terecht. Kan de frustratie begrijpen, maar ik betreur het hoe de situatie gelopen is.
Sprockel
Sansoni, het hoogste niveau dat die gespeeld heeft, is de Franse 2e divisie toch?
pi_38502192
Wat is de bron van je quote?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:52:52 #25
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_38502468
Ik ben er helemaal niet rouwig om dat Dingsdag vertrekt. helemaal na Hard Gras te gelezen te hebben.

En wie heeft trouwens hier een mes in de rug gekregen? Ik denk toch eerder de supporters dan Dingsdag!
Bridge over troubled water
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')