Zug-Chef | zaterdag 26 mei 2007 @ 13:40 |
![]() Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Wadloper | zaterdag 26 mei 2007 @ 14:06 |
De 4011 rijdt helemaal niet meer in zijn eigen omloop in de 1500, hij pendelt nu in de 10500 en 10700 die naar Lw gaat. Sinds hij uit Onnen is gekomen, rijdt hij niet meer in zijn eigen omloop. Ben benieuwd of NSR dus de overige treinseries hebben vrijgegeven, zodat daar nu ook ICMm kan gaan rijden. | |
Zug-Chef | zaterdag 26 mei 2007 @ 14:12 |
Het kost veel te veel moeite om hem steeds weer richting de 1500 te schoppen. Dus laten ze het maar zo denk ik. | |
_Xbox_Master_ | zaterdag 26 mei 2007 @ 14:50 |
1 van de wadloper vervangers voor Almelo - Marienberg @ Lichtenvoorde-Groenlo ![]() ![]() | |
SpeedyRich | zaterdag 26 mei 2007 @ 15:07 |
weer een nieuw deel OT: zijn er al foto's van dat bijna trein fiets ongeval ? | |
Socios | zaterdag 26 mei 2007 @ 15:07 |
![]() Een intercity Leeuwarden - Harlingen zonder tussenstops zou geweldig zijn. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 26 mei 2007 @ 15:27 |
quote:zolang ze problemen er mee houden wel ja ![]() | |
Wadloper | zaterdag 26 mei 2007 @ 16:23 |
Of ze willen hem dicht bij Onnen hebben voor als hij weer kapot gaat ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 26 mei 2007 @ 19:11 |
quote:idd ![]() hopen dat die t volgende week ook nog doet daar ![]() eens kijken als ik er dan een ritje in kan scoren | |
Wadloper | zondag 27 mei 2007 @ 11:29 |
Vandaag rijdt hij overigens weer in de omloop van en naar Groningen ![]() ![]() Dus als iemand hem hier wilt opzoeken, succes! ![]() | |
Remco | zondag 27 mei 2007 @ 11:31 |
quote:Erg mooi ![]() | |
Remco | zondag 27 mei 2007 @ 11:33 |
Bovendien gaat hij nu de hele dag 2x in het uur. | |
Zug-Chef | zondag 27 mei 2007 @ 11:39 |
Eindelijk eens andere kleur Lintjes hier... ![]() | |
Zug-Chef | zondag 27 mei 2007 @ 11:40 |
En nog even een plaatje van een ICE waar ze helaas geen fatsoenlijke hangplek in de bistro hebben, in tegenstelling tot de IC 140 serie...![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Zug-Chef op 27-05-2007 11:49:07 ] | |
Wadloper | zondag 27 mei 2007 @ 11:45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik had deze foto's nog op mijn pc staan van heul lang geleden, weet iemand trouwens wat op deze foto's gebeurt? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 27 mei 2007 @ 11:48 |
Overbrenging Plan U naar Blerick of Heerlen ? | |
Zug-Chef | zondag 27 mei 2007 @ 12:17 |
![]() Deze 2 Plan Veetjes reden afgelopen woensdag een (vervangende) Intercity van Amsterdam Centraal naar Amersfoort...... | |
Ou-Tannu | zondag 27 mei 2007 @ 12:57 |
quote:extra Plan U voor de HIJSM? ![]() die hebben dr toch 3 :p | |
Zug-Chef | zondag 27 mei 2007 @ 13:00 |
Zeg ik dan dat ze voor de HIJSM zijn ? | |
Ou-Tannu | zondag 27 mei 2007 @ 13:02 |
quote:nee dat zeg ik ![]() wild gokje :-) maar gezien die door een rode plan U wordt begelijd lijkt t me logisch ![]() anders hadden ze er ook een 6400 voor kunnen hangen | |
Zug-Chef | zondag 27 mei 2007 @ 13:04 |
Misschien had RN de opdracht niet gekregen, plus Plan U kan makkelijk Plan U slepen, zonder andere benodigde zaken | |
Ou-Tannu | zondag 27 mei 2007 @ 13:12 |
quote:kan ander mat 64 toch ook? | |
Zug-Chef | zondag 27 mei 2007 @ 13:20 |
Wat heeft de NS met al die oude Plan U'tjes te maken??? Niks dus! | |
Ou-Tannu | zondag 27 mei 2007 @ 13:31 |
quote:eh zolang t niet verkocht / vergeven is is het toch gewoon NS eigendom? | |
Wadloper | zondag 27 mei 2007 @ 14:34 |
quote:Mooie plaat! ![]() ![]() ![]() Wat betreft die Plan U, ik kan niet zo heel goed zien of die ander ook meedraait. Maar ik weet niet in welk jaar deze foto's zijn genomen, maar kan het ook zijn dat de plan U die erachter zit, de tweede voor de HIJSM is? Dus de 115 of 113? ![]() | |
Brembo | zondag 27 mei 2007 @ 15:27 |
quote:Die lijn is toch van Connexxion , wat doet er dan een Syntus stel op die lijn ? | |
Remco | zondag 27 mei 2007 @ 15:32 |
Die lint's die er nu al rijden worden ook geleent/gehuurt van Syntus. Maar ik denk dat het nog wel word over geplakt. | |
Brembo | zondag 27 mei 2007 @ 16:18 |
quote:Maar daar komt zeker ook zo'n GTW te rijden? | |
ReisT | zondag 27 mei 2007 @ 16:38 |
quote:Nee, mat '64 is niet koppelbaar met Plan U, omdat de koppeling op een andere hoogte hangt (vergelijk de foto's hierboven maar eens). Mat '64 was het eerste mat met te nu nog steeds gangbare "hoge koppelingen" en is in principe koppelbaar (mechanisch dan, niet elektrisch) met alle NS-treinstellen die sinds 1964 zijn gebouwd. Met mat '54 kan je wel Plan U slepen, zoals vorig jaar nog gebeurde (een jaar en 2 dagen gelden om precies te zijn, bij het afscheid van de Hofplijnlijn), maar als je ergens heen wilt waar geen bovenleiding hang schiet dat niet op natuurlijk. | |
Ou-Tannu | zondag 27 mei 2007 @ 16:47 |
quote:dacht dat daar gewoon linten kwamen? t lijntje is van Connexxion maar Syntus voert geloof ik de dienstregeling uit :-) | |
Ou-Tannu | zondag 27 mei 2007 @ 17:10 |
Trains Day op Discovery Turbo trouwens ![]() mocht je t kunnen ontvangen | |
_Xbox_Master_ | zondag 27 mei 2007 @ 18:29 |
quote:Hehe, vanmorgen om 10 uur stond de rode 44 nog in Winterswijk ![]() | |
garnage-patrick | zondag 27 mei 2007 @ 23:14 |
AMSTERDAM - Door een aanrijding krijgen treinreizigers tussen Leeuwarden en Groningen zondagavond te maken met een vertraging van ruim een uur. Tussen Grijpskerk en Groningen rijden geen treinen, meldt ProRail. Rond 21.45 uur heeft een trein van Leeuwarden naar Groningen bij Zuidhorn een aanrijding gehad. Het treinverkeer is daarop stilgelegd. bron: nu.nl is er iemand die er meer van weet? 112groningen laat ook niets zien... | |
Ou-Tannu | zondag 27 mei 2007 @ 23:24 |
aanrijding met beknelling is het enige wat ik nu kan op hengelen | |
Dr_Flash | maandag 28 mei 2007 @ 00:22 |
Nog even één van de zeer weinige overgebleven bordjes van de vorige generatie toegevoegd aan de collectie:![]() | |
Ou-Tannu | maandag 28 mei 2007 @ 00:33 |
OMFG! Fles! dat bordje <3 ![]() | |
MREn | maandag 28 mei 2007 @ 00:41 |
quote:Die rijden er dagelijks. Toen de DH-1's nog reden, werden die in de spits gekoppeld en reed de trein van een halfuur later al met een Lint. Als de DH-1'tjes kapot waren, reden er ook Linten. Connexxion en Syntus liggen elkaar gewoon vrij goed in de regio, er worden ook een paar buslijnen gezamenlijk gereden, bv. Enschede-Doetinchem (ritje van 2 uur). | |
Pony-Lover | maandag 28 mei 2007 @ 01:14 |
quote:Syntus is ook gewoon (gedeeltelijk) van Connexxion. | |
Ou-Tannu | maandag 28 mei 2007 @ 01:16 |
quote:van de spits lint wist ik. maar van de bussen niet, maar goed! samenwerking is een GOEDE ZAAK! helemaal in het OV! | |
_Xbox_Master_ | maandag 28 mei 2007 @ 06:26 |
quote:idd, daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen... Als ze nou eens een keer een minuutje zouden wachten als een Syntus trein met veel reizigers een kleine vertraging heeft en die mensen een overstap moeten halen op een NS trein. In Zutphen en Arnhem bijvoorbeeld.. | |
Ajaman | maandag 28 mei 2007 @ 10:31 |
quote:Dat dacht ik ook. En volgens mij was de NS ook gedeeltelijk eigenaar van Syntus. | |
Brembo | maandag 28 mei 2007 @ 12:24 |
quote:Als je de IC van uit Den Haag hebt, dan kan je nooit de stoptrein naar Winterswijk halen. Maar toch proberen mensen het keer op keer ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 12:28 |
bedoel je niet de IC uit Den Helder, die is namelijk .02 x .04 of .32 x .34 IC uit Den Haag heeft een overstap van .45 x .04 en .15 x .34 | |
ReisT | maandag 28 mei 2007 @ 12:47 |
quote:Hier is die samenwerking ook van bovenaf opgelegd, Syntus en CXX rijden daar allebei onder de titel "Twents", en alle bussen van beiden hebben dus dezelfde kleuren. Almelo-Marienberg is nu ook onderdeel van Twents geworden, dus moesten de treintjes rood worden. Dat ze de nieuwste 2 Lint's hebben gekozen zal ook geen toeval zijn, de provincie heeft vast geeist dat de treinen niet ouder dan zoveel jaar mogen zijn. Dat geldt tenminste op Zutphen-Oldenzaal, Lints nummer 1-21 ofzo mogen daar niet rijden, omdat ze een jaar te oud zijn ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 28 mei 2007 @ 13:41 |
quote:nja nieuwe materiaal eisen zijn wel oprecht als je kijkt naar de DH1tjes die er rijden, de plan Vtjes op de merwedelijn, etc ![]() maar de linten zijn toch nog redelijke treinstellen, (het ontbreken van het toilet is wel een enorm gemis natuurlijk) ook een ander verhaal is natuurlijk als je treinen hebt welke regelmatig met panne aan de kant staan ( sm90 ) x) | |
Socios | maandag 28 mei 2007 @ 13:55 |
Toch blijft de Koploper de mooiste trein. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 28 mei 2007 @ 13:56 |
quote::p | |
Pony-Lover | maandag 28 mei 2007 @ 14:02 |
quote:Sytus heeft drie aandeelhouders, de NS, Connexxion en een frans bedrijf, die allemaal een derde van de aandelen hebben. Ik zie Connexxion het hele berdijf nog wel kopen, zeker als Connexxion eind dit jaar geprivatiseerd is. | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2007 @ 14:50 |
Vrijdag weer de ellende die Inselzug heet ondervonden. Ding, normale aankomst 13.34, kwam zodanig laat uit Leer dat mijn trein, die normaal om .01 vertrekt met +20 binnenkwam in Gn en daardoor met +15 vertrok. Opvallend was dat de rest van de treinen op het traject wel op tijd reden!!! Dus enkele vreemde kruisingen met treinen gehad en +20. Uiteindelijk hebben ze gedaan waarvoor ik al vreesde. Trein werd in Hdg aan de kant gezet en moest wachten op 2 tegentreinen uit Lw en werd ook nog even gekoppeld met de volgende trein uit de richting Groningen. Uiteindelijk met +35 in Lw aangekomen. Was mijn aansluitende bus natuurlijk al lang weg ![]() ![]() Reizigers richting Delfzijl hadden het ook al niet getroffen. Waren wat problemen met GTW 308, waardoor de trein van 14.03 bij mijn weten niet vertrokken is. | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 14:55 |
In Duitsland zou een vergelijkbaar treintje als de Inselzug wel goed werken. Waarom? Daar rijdt maar eenmaal per uur een trein op een traject en ze hebben fatsoenlijke Talenten of Linten die wel gewoon naar behoren werken | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2007 @ 14:56 |
De Inselzug kwam met +5 uit Hlgh terug en vertrok ook nog eens met +5 uit Lw | |
Ou-Tannu | maandag 28 mei 2007 @ 14:59 |
quote:vanuit hlgh heb je altijd vertraging :w | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2007 @ 15:01 |
GTW 10228 krijgt de naam Jan Uitham ![]() | |
Socios | maandag 28 mei 2007 @ 15:37 |
Nu die GTW alweer bijna een half jaar rijdt, valt het tegenwoordig wel mee met die vertragingen vanuit Harlingen. Binnenkort maar eens met de Inselzug, op de gele vertrekstaten staat ´ie helaas nog niet vermeld. Ook heeft men bij aankomst in Harlingen Haven maar 2 minuten de tijd om de veerboot naar Terschelling te halen die om 15.00uur vertrekt. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 28 mei 2007 @ 15:41 |
quote:mischien dat ze t dat nog eens aanpassen.. :-) | |
RealZeus | maandag 28 mei 2007 @ 20:04 |
quote: ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 28 mei 2007 @ 20:10 |
quote:Ach, het lukt me zo af en toe wel eens ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 20:12 |
Je hebt 19 minuten overstap van de IC uit Den Haag op de stoptrein naar Winterswijk, wat is het probleem mensen ? | |
Dichterbijer | maandag 28 mei 2007 @ 20:12 |
Voor de ICMm rukkers... de 4017 rijd nog steeds vrolijk rond... | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 20:16 |
Laat het lekker zo blijven, ik heb het (nog) niet zo op die ICMm... | |
MREn | maandag 28 mei 2007 @ 20:16 |
quote:Ook in die regio heeft NS zich van zijn beste kant laten zien door Syntus DM'90 te lenen om Hengelo-Zutphen te versterking toen Almelo er uit lag. De reden dat NS vaak stipt vertrekt is dat ze hier op af worden gerekend door het ministerie dat het gemakkelijker vindt om NS af te rekenen op treinpunctualiteit dan op reizigerspunctualiteit en subjectieve zaken als reizigerstevredenheid. | |
_Xbox_Master_ | maandag 28 mei 2007 @ 21:02 |
quote:Ja, of de IC vanuit Den Helder dan, weet ik veel ![]() Er is er iig een waar je 1 of 2min overstap hebt ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 28 mei 2007 @ 21:12 |
quote:Boeiend... Eens moet hij toch worden gereviseerd ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 21:15 |
quote:Pak dan de trappen aan de westzijde ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 28 mei 2007 @ 21:24 |
quote:hmm, mischien toch maar eens proberen dan ![]() Maargoed, genoeg gewauwel over overstaps ![]() Tijd voor een foto ![]() 2 IRM die elkaar kruisen ergens tussen Sittard en Heerlen ![]() Niet heel erg boeiend maar ik vond hem wel leuk ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 21:33 |
VIRM en leuk past niet echt in een zin... ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 28 mei 2007 @ 21:45 |
quote:Ja, wat jij wil, volgens mij hebben we een verschillende mening over die trein ![]() Dan maar een VIRM met een nauwelijks zichtbare koploper ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 28 mei 2007 @ 22:09 |
![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 22:18 |
quote:Biertje nog maar doen ![]() | |
Duvel | maandag 28 mei 2007 @ 22:35 |
![]() Morgen wellicht meer. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 mei 2007 @ 22:36 |
omg ![]() ![]() | |
Brembo | maandag 28 mei 2007 @ 22:48 |
quote:Het is idd de IC uit Den Helder, en je hebt maar 1 min. De Oostkant is sneller, omdat de Lint aan deze kant klaar staat. Trouwens vandaag gewoon alleen maar VIRM(VI) in de 3700. | |
MREn | maandag 28 mei 2007 @ 23:28 |
Het zal niet mn favoriete materieel worden, maar IRM prefereer ik toch boven mat'64. ICE en ICB daarentegen... ![]() Al vind het het nog wel historisch onjuist dat de ICB-stammen zonder Bistro rondrijden. Desnoods met beperkt assortiment van tomatensoep, braadworsten en warsteiner. | |
Charango | maandag 28 mei 2007 @ 23:56 |
Allereerst: hallo. Ik ben nieuw op dit forum. 't ziet er allemaal wel interessant uit en ik volg het allemaal een beetje. Iemand ervaring met het interieur van de Duitse treinstellen op de Amsterdam-Berlijn-lijn? Ik hoop 'm (voor de verandering, de ICM's ken ik nu wel) te kunnen pakken als ik van Ut naar Alm reis. (overstap in Amf @ 17:??) Daarnaast, komende zaterdag kan iedereen gratis reizen op het traject Almelo-Mariënberg. Connexxion heeft hier een aantal nieuwe LINTen (in prachtig Twentsch rood) ingezet. Daarnaast gaat deze trein om het halve uur rijden, waardoor er een betere aansluiting met de trein naar Emmen ontstaat (De OP mag dus aangepast worden!). Nu maar afwachten waneer ze spoor 3 in Almelo eens verder richting de toegang van het perron doortrekken. Vanaf de voetgangerstunnel is het zeker 250 meter lopen langs 'ongebruikte' spoorgebouwen' voordat je bij Spoor 3 komt... Dat maakt overstappen niet bepaald veel makkelijker | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2007 @ 23:59 |
Hebben ze bij Arriva vandaag de zondag dienstregeling, krijgen ze het op Lw-Gn nog voor elkaar om wadjes in de .33 dienst te proppen als die dienst aanvangt ergens in de middag. Tenminste dat zag ik vanmiddag in de buurt van de kruising met de peizerweg in Gn. Genoeg GTW'tjes op opstel in Gn, maar inzetten, nee hoor | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 00:01 |
quote:Welkom hier. Dat laatste wat je zegt, viel me vorige week ook op, maar veranderen doen ze het denk ik niet. | |
MREn | dinsdag 29 mei 2007 @ 01:52 |
quote:Ik zit er regelmatig in, en zit uiteraard erg goed. Hoewel ik er meteen bij moet zeggen dat ik slechts een keer in de stoelen in de 2e klas heb gezeten, verder paar keer 1e klas (maar die is vrij druk vergeleken met binnenlandse trouwen) en dan nog een keer of 20 in de bistro ![]() quote:Voor overstappen vind ik het wel meevallen, zeker als je gewoon voor in de stoptrein uit Borne stapt, dan is het maar een paar meter. Andere alternatieven zijn er niet echt omdat de IC's vaak een behoorlijk deel van het perron innemen en die Mariënbergdienst nogal lange keringen heeft en aan het perron dus ongetwijfeld goed in de weg staat. | |
Duvel | dinsdag 29 mei 2007 @ 07:34 |
quote:Ja, bijna! De Brockenbahn om precies te zijn. ![]() | |
ReisT | dinsdag 29 mei 2007 @ 09:57 |
quote:Maar wie gaat er nu precies over die lijn, Connexxion of Syntus? Het zijn tenslotte Syntus-treinstellen (en overigens geen nieuwe), maar de NS-reisplanner meld weer wel dat het CXX is. Gek genoeg weten van beide maatschappijen de websites niet van het bestaan van deze lijn ![]() | |
Charango | dinsdag 29 mei 2007 @ 10:04 |
quote:Het is sowieso Connexxion die het uitvoert, aangezien de trein tot XX's huismerk Twents is omgedoopt. Ze hebben volgens mij daarnaast wel een deal met Syntus gemaakt om hún LINT-en te gebruiken. Eerst was het zo dat er in de spits twee trein per uur reden. Dit waren dan de normale veenexxpres (Wadlopertje) en een LINT van Syntus. Dat verklaart al wat. Mochten ze de Veenlijn op gaan doeken dan denk ik dat de LINT-en gewoon terug gaan naar Syntus | |
ReisT | dinsdag 29 mei 2007 @ 10:15 |
quote:Maar op de trein, en trouwens ook op de Syntus-Twents-bussen in die regio, staat dan wel weer gewoon het logo van Syntus...? Dus vandaar, het is wel een beetje vaag, als het XX is, en je bestickert een trein, zet er dan ook XX-logo's op. | |
thats-me | dinsdag 29 mei 2007 @ 10:25 |
Op de bussen staat op de voorkant ook het XX logo. (viel me vorige week op ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 11:42 |
quote:Je hebt ook rode bussen van Syntus ![]() | |
Luco | dinsdag 29 mei 2007 @ 12:03 |
Gister ICMm 4012 op Onnen gezien. Die gaat gekoppeld aan de 4011 rijden toch? | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 12:10 |
Dat was de bedoeling wel ja. Maar de 4012 is ietwat te gehaast afgeleverd, waardoor dit stel vol met revisiefoutjes zit. Daarom is dit stel nog niet ingezet. Daarom is de 4017 nog niet binnengenomen in Haarlem. De 4011 rijdt vandaag in de 3700!! | |
Dichterbijer | dinsdag 29 mei 2007 @ 12:33 |
Waren er bij de ICRm ook geen problemen bij het weer in dienst zetten van de stellen? | |
Fred | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:19 |
heeft trouwens iemand enig idee waar de banken van ICM blijven? | |
Wadloper | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:29 |
Worden waarschijnlijk gewoon vernietigd ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:34 |
In een restaurant te Eindhoven zijn nog een aantal banken te vinden uit de ICR's... dus blijkbaar kunnen ze wel ergens opgekocht worden ofzo ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:41 |
Stuur de NS een mailtje. Ik weet dat de Friese modelbaanclub in ieder geval banken uit een ICM heeft staan, tenminste vroeger wel. Op hun site staat echter dat ze een bar hebben met een 1e klasse interieur uit een Plan E rijtuig | |
Dr_Flash | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:47 |
Bij ons hoofdkantoor in Delft staan er ook een paar in de kantine sinds kort. Zal eens vragen hoe ze daar aan gekomen zijn ![]() | |
Fred | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:51 |
Misschien wel een idee voor een treinen-meet: een middagje overtollig interieur uit een ICM halen ![]() (en dan uiteraard zoveel als je sjouwen kunt mee naar huis nemen) | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:56 |
En dan met ICM banken onder je arm een nog niet verbouwde ICM instappen ![]() | |
Remco | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:57 |
quote:Whehe ![]() | |
du_ke | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07 |
quote:Ja daar heb ik misschien ook wel belang bij ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07 |
quote:Gewoon in een tasje van de C1000 met zoeen "BETAALD" stickert erop ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:09 |
quote: ![]() * Dichterbijer ziet het al voor zich... En dan ga je op het balkon zitten op je eigen ICM stoel ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:11 |
quote:Een voordeel. Je hebt een zitplaats ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:11 |
Of gewoon een bank in de 4016 losschroeven, en ermee naar buiten lopen. Als de conducteur je aanspreekt zeg je gewoon dat je het werk van NedTrain aangenamer aan het maken bent. | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:12 |
De 4016 is al in revisie ![]() De 4017 bedoel je denk ik | |
Duvel | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:22 |
quote:Het gaat om het concept. ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 29 mei 2007 @ 15:58 |
Ik vind hem goed ![]() | |
Brembo | dinsdag 29 mei 2007 @ 17:37 |
quote:Welke tijd en waar had je de 4011 gezien dan ![]() Zou die morgen nog in de 3700 rijden, ben erg benieuwd ![]() Trouwens vandaag wel de rampendag voor de NS, problemen Bij Den Bosch en bij Arnhem. | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 17:38 |
Ik heb m niet gezien vandaag, maar heb het gelezen op Somda | |
Remco | dinsdag 29 mei 2007 @ 18:00 |
quote:En tussen Zwolle en Amersfoort aanrijding. | |
Duvel | dinsdag 29 mei 2007 @ 18:28 |
quote:Dat zijn vooral problemen voor ProRail! ![]() | |
Wadloper | dinsdag 29 mei 2007 @ 18:40 |
quote:En het is niet eens donderdag! ![]() Overigens heb ik ook wel belang bij een ICM bank, is toch een stukje historie aan het worden ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 18:41 |
quote:nee! jij krijgt een wadloper bank ![]() dOh ![]() | |
Brembo | dinsdag 29 mei 2007 @ 18:42 |
quote:In Ah in de tunnel voor het personeel staan ook nog een aantal mat'64 bankjes opgesteld ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 18:44 |
quote:Valt wel mee. De 42xx serie wordt nog lang niet gereviseerd. De wadlopers gaan bij bosjes aan de kant binnenkort, dus ik denk dat ze jou wel een bank daarvan kunnen leveren ![]() | |
Brembo | dinsdag 29 mei 2007 @ 19:00 |
quote:Dat worden de reserve stoelen voor Plan T , want die moeten nog zeker 10 jaar mee ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 19:01 |
wadloper stoeltjes zien er atm ERGER uit dan plan T / V stoeltjes ![]() ICM bankjes in de Plan T / V! o/ ! ik ben voor! ![]() | |
_Xbox_Master_ | dinsdag 29 mei 2007 @ 19:14 |
quote:Zolang ze voldoende beenruimte overlaten vind ik het best ![]() Zondagmorgen zag ik ook een ICMm rondrijden (4011?) ergens tussen Amsterdam en Amersfoort volgens mij. | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 19:16 |
de 4011 zat toen al in de gehele NO ipv de 1500, dus je hebt waarschijnlijk een 700 gezien. van of naar schiphol | |
_Xbox_Master_ | dinsdag 29 mei 2007 @ 19:18 |
Ja, of het was zaterdagavond ergens tussen Amsterdam en Utrecht, ik weet het niet meer precies ![]() Het ding zag er iig mooi uit ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 19:30 |
quote:als je ICM bankjes in mat 64 zet is het zowiezo al een verbetering :-) | |
Wadloper | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:20 |
quote:Dat mag ook ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:22 |
Of je moet een stelletje van de sloop willen redden en bij jullie daar in de tuin willen zetten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:33 |
tuinhuis ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:45 |
Thuisbioscoop ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:46 |
Ze zijn trouwens nu ook weer dienstregelingen in Somda aan het invoeren ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:49 |
quote:ja coach opstelling heb je toch al :-) | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:51 |
Moet je nog wel even een rijtje stoelen omdraaien ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:52 |
quote:Dat kan vast wel zonder al teveel gezeik ;-) | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:09 |
Gewoon de banken uit de andere bak overlepelen. Heb je 2 goede bioscopen. Kun je tegelijkertijd 2 films draaien ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:20 |
quote: ![]() | |
Brembo | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:58 |
quote:Opzich op die Plan T/V eerste klas stoelen, die zijn echt ideaal! Die stoelen zitten zo fijn! | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:09 |
Prorail begint het geloof ik te leren:quote:Lekker uitgebreide informatie ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:29 |
OK, ik was dus een weekend in de Harz, niet speciaal voor treinen, maar toen ik een wandeling aan het maken was richting de hoogste top in de Harz, kwam ik de HSB, Harzer Smalspurbahn tegen. De eerste ontmoeting was toen ik nog beneden stond: een trein op weg omhoog:![]() Echter, hij moest even wachten op een tegentrein: ![]() Goed en wel gingen we verder op weg naar de top, en het pad bleek langs de spoorbaan te lopen (zie foto eerder dit topic). Overigens is het pad naar de top een beetje een wandelsnelweg en daarmee best wel een afknapper als je wandelen in de uitgestorven Vogezen gewend bent. Hoe dan ook, een foto langs de baan van een trein op weg naar beneden: ![]() Gelukkig komen er ook nog treinen omhoog, om mensen af te zetten die vervolgens via de wandelsnelweg weer naar beneden lopen (in tegenstelling tot ons, bikkels, die de weg andersom bewandelden). ![]() Deze trein eindigde uiteindelijk in het station Brocken, op de top van de gelijknamige berg (hoogte 1142 boven NN (Duits NAP, ca. 1105m boven Nederlands NAP). Ik heb voor Fles even het stationsnaambord uitvergroot. ![]() Overigens was Brocken tot de val van de muur een militaire basis in Oost-Duitsland. Deze werd bevoorraad via de spoorlijn. 't Was hartstikke leuk op die top (gaap), maar wel koud en winderig, en na een stuk warme apfelstrudel met cola kwam de volgende wolk op ons af. ![]() Na een uur in het uitkijkpunt zonder uitzicht (enkel "wolk") te hebben gebivakkeerd, liepen we door de regen 7,7km terug naar de auto, en was het 's avonds tijd voor een gezonde Hollandse maaltijd. ![]() Eind goed, al goed. | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:32 |
Mooi verhaal en mooie platen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:33 |
Knakworst x) en zou dat nou een gerecyclede SM90 zijn? ![]() | |
Areyoutalkingtome | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:36 |
Zaterdagochtend was er trouwens een cool oud groen treintje in Utrecht, reed m'n intercity voorbij. Nog mensen van hier die erin zaten? | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:33 |
Volgens de laatste berichten op Somda rijdt de 4011 morgen gecombineerd met de 4017 in de 3700!! | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:38 |
quote:is eens wat anders dan SCHROOT XD | |
Peterselieman | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:39 |
Het meest opvallende er aan is dat de 4017 het volgende stel is dat in revisie gaat, zoals geloof ik al tig keer genoemd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 mei 2007 @ 08:48 |
quote:Dat was de Blokkendoos van het SPoorwegmuseum. Die maakt deze tijd geregeld een "Rondje Dom" op zaterdagen. Dan rijden ze van het Spoorwegmuseum naar Utrecht Lunetten, door Centraal en Overvecht naar Bilthoven, en dan keren ze daar weer om, om via de Oosterspoorbaan weer bij het Spoorwegmuseum uit te komen. Lastig alleen dat dat ritje een aardig bedrag kost, wat nog bovenop de entree voor het SPoorwegmuseum komt. | |
Dr_Flash | woensdag 30 mei 2007 @ 08:51 |
quote:Goed zo jongen ![]() ![]() Leuke onderneming geweest zo te zien! ![]() quote:Kan je dit nogeens checken trouwens? Ik geloof nooit dat er tussen het Duitse en het Nederlandse referentiepeil 37 METER verschil zit ![]() | |
Fred | woensdag 30 mei 2007 @ 09:38 |
Duitsland ligt dan ook een stuk lager dan Nederland... Overigens, iemand enig idee waar de 852 is gebleven? Hij staat namelijk niet meer op Gv | |
Duvel | woensdag 30 mei 2007 @ 09:49 |
quote:Ik wist wel dat je het zou waarderen! ![]() quote:Het was zeker leuk, en dat terwijl het niet eens de bedoeling was om naar de treintjes te gaan kijken. Een mooi toeval dus. quote:De Duitse wikipedia zegt er het volgende over: quote:Dus met wat vreemde tussenstappen zit er toch 37 meter tussen. Overigens is NN (Normalnull) in Duitsland ook niet actueel meer, maar opgevolgd door een nieuwe standaard: NHN (Normalhöhennull) en die is weer gewoon gebaseerd op NAP (dat in west Europa zo'n beetje standaard schijnt te zijn). De 1142m voor de Brocken heb ik ter plekke gezien, wiki spreekt van 1141,1m über NN, hetgeen dan dus 1141,1 - 37 = 1104,1 boven NAP zou moeten zijn. Of zo. | |
Dr_Flash | woensdag 30 mei 2007 @ 10:06 |
Vreemd, wel. Maar goed, het zal wel zo zijn dan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 mei 2007 @ 10:07 |
Op station Hilversum wordt men klaarblijkelijk verzocht zijn behoefte op het perron te doen. Liberale gedachte op zich.![]() | |
Fred | woensdag 30 mei 2007 @ 10:12 |
Buiten gebruik zijn toch twee worden? En tussen de laatste letter en de punt hoort toch geen spatie? Maar gelukkig staat er wel op dat het een "infobord" is... | |
Dr_Flash | woensdag 30 mei 2007 @ 10:20 |
"buitengebruik" is ook een woord ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 30 mei 2007 @ 11:12 |
dan maar in de stilstaande trein zeiken ![]() | |
Duvel | woensdag 30 mei 2007 @ 12:16 |
quote:Zoiets als die junks al doen op Utrecht Centraal en omgeving? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 30 mei 2007 @ 16:46 |
quote:zijn er stootblokken op hilversum? nee he? ![]() | |
Brembo | woensdag 30 mei 2007 @ 19:02 |
Vandaag in de 4011 gezeten, vond het allemaal nog niet optimaal. Qua beenruimte is het even groot als ICRm. Maar het treinstel had echt geen goede wegligging, waar mat'64 soepel door heen vliegt, zit dit dingen te schokken ![]() Ook de airco maakt boel herrie, en die wc-deur ![]() | |
Duvel | woensdag 30 mei 2007 @ 19:17 |
quote:Je kunt thuis toch al tv kijken? ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 30 mei 2007 @ 19:21 |
quote:Die schermen komen rond de zomer... ze zijn er nog niet uit wat het 'besturingssysteem' van het geheel word. | |
Ou-Tannu | woensdag 30 mei 2007 @ 19:26 |
quote:onderweg ook hoor ![]() * Ou-Tannu moet nog steeds ff een USB DVB-T ding halen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 mei 2007 @ 19:37 |
Vanochtend een aardige mcn van Arriva getroffen. Kwam namelijk van station Groningen Noord naar het CS in Groningen met de trein uit Roodeschool. Deze was echter wat vertraagd. Mijn geluk was dat deze trein voor de trein naar Lw langskruiste richting spoor 6a. Ik snel via het trappenhuis van 6a naar 4a, sluiten net de deuren van de trein naar Lw. Gelukkig zag de mcn me rennen en kon ik nog mee ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 30 mei 2007 @ 20:11 |
quote:/offtopic Welke USB ding heb jij op het oog? | |
Duvel | woensdag 30 mei 2007 @ 20:38 |
quote:Ik val liever in slaap met wat muziek op m'n kop. | |
Remco | woensdag 30 mei 2007 @ 20:41 |
quote:Ik snapte ook niet hoe de wc duur werkte ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 30 mei 2007 @ 20:41 |
quote:1tje die CONAX kaart van kpn vreet ![]() | |
Brembo | woensdag 30 mei 2007 @ 21:02 |
quote:Lees: Reisinformatie, het zou ideaal zijn als je in de trein zit en dan de vertrektijden met eventuele vertraging van het volgende station ziet. En met GPS kan je positie van jou trein markeren, weet de reiziger waar die is en wat de vertraging voor hem wordt. Ook eventuele storingen kan je dan duidelijk maken. quote:Ik zat in de middenbak vlakbij bij de WC maar vond het allemaal niet echt heerlijk stil. | |
Dr_Flash | woensdag 30 mei 2007 @ 21:49 |
Ook lekker bezig: de treinsamenstellings-aanwijzer op Utrecht Centraal vanmiddag:![]() detail ![]() | |
MREn | woensdag 30 mei 2007 @ 21:54 |
quote:Dat kan al. Mobiele NS site icm KPN LBS systeem. Kan je adhv je huidige locatie actuele vertrektijden van dichtsbijzijnde stations opvragen (indien beschikbaar, maar het worden er steeds meer). Werkt ook met Funda, als je langs een huis loopt en wilt weten hoe duur het is ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 mei 2007 @ 22:21 |
Vanmiddag in Lw werd voor vertrek van de sneltrein van 17.57 de vertrekprocedure meermalen geoefend waarschijnlijk door een aankomende mcn. Er liepen in ieder geval 3 geelhemden, met arriva opdruk op de achterkant, rond. | |
GSMboy | woensdag 30 mei 2007 @ 22:55 |
Ik heb een treinenblad gekocht, waarin staat dat er 5 of 6 werkstations zijn in de werkplaats waar een bak behandeld wordt. Als ze nu dus de 4016 en de 4015 kunnen behandelen, dan zou de 4014 ook al klaar moeten zijn? Of zie ik dat verkeerd? | |
Peterselieman | woensdag 30 mei 2007 @ 23:05 |
de 4013 is nog niet afgeleverd, dus de 4014 moet eerst daar op wachten ![]() Bovendien is de doorlooptijd een maand of 3. Die tijd is nog niet om. | |
GSMboy | woensdag 30 mei 2007 @ 23:11 |
Maar hoe kan dat dan dat de 4013, 4014, 1415 en de 4016 al in modernisering zijn? Op maar 5 a 6 werkstations in de half? | |
Peterselieman | woensdag 30 mei 2007 @ 23:17 |
Werkstations zijn denk ik groot genoeg. De NS wil niet meer dan 5 stellen tegelijkertijd in revisie hebben. Zo lang de 4012 nog niet in dienst gespot is, rijdt de 4017 ook nog rond. | |
MREn | woensdag 30 mei 2007 @ 23:49 |
Zowel de 4012 als de 4017 waren vandaag in dienst. | |
Peterselieman | woensdag 30 mei 2007 @ 23:55 |
eindelijk is de 4012 dus in dienst. Maar de revisiefoutjes zijn nog niet hersteld toch? Waar werd de 4012 trouwens ingezet? | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 00:15 |
4011 in de 3700, 4012 in de 1600/1700 en staat nu in Enschede. | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 05:38 |
De 4012 heeft nu wel zijn grijze band dacht ik, was daar speciaal naar Haarlem voor gegaan ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 10:03 |
wordt strax nog feest.. ![]() ICMm met ICM ( 3en en 4en ) welke zou dan t drukste zijn in de zomer? ::p | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 10:23 |
De gemiddelde reiziger ziet dat verschil toch niet. In ICR was het ook niet drukker of rustiger te noemen dan in de ICRm; men stapt gewoon in bij de dichtsbijzijde deur. Iets anders was het toen het DDM-rijtuigen in de 800 (en 900) zaten; die waren buiten de spits vrijwel uitgestorven. Volledig terecht natuurlijk. | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 10:39 |
hehe, de gemiddelde reiziger heeft toch wel vrij rap door dat de ICMm airco heeft? | |
GSMboy | donderdag 31 mei 2007 @ 10:58 |
quote:Ja, maar 6 werkstations kunnen toch ook maar 6 bakken moderniseren? | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 11:37 |
Nee, wel meer, omdat in sommige stadia de bakken gewoon naast of achter elkaar kunnen staan, zodat er doorgewerkt kan worden. Alleen bij het schilderen kan er maar aan een bak tegelijk gewerkt worden, tenzij ze meerdere spuitcabines hebben. Gelukkig werken de spuiters snel, zodat dat geen obstakel vormt. | |
GSMboy | donderdag 31 mei 2007 @ 11:48 |
Hoeveel bakken kan Haarlem dan moderniseren dan tegelijkertijd? | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 11:52 |
Ik zou het niet weten, maar de werkplaats in Haarlem is enorm groot. Naast de modernisering van de ICM's, zijn ze ook nog enkele V'tjes aan het moderniseren en herstellen ze de schade die treinstellen onderweg oplopen. De werkplaats in Haarlem zit momenteel wel aan haar max wat betreft reparatie van stellen. De 4013 zal waarschijnlijk binnen enkele weken weer op de baan verschijnen. | |
Duvel | donderdag 31 mei 2007 @ 13:23 |
quote:Haarlem heeft een heel rijtje spuitcabines volgens mij. Tilburg heeft ook spuitcabines trouwens. | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 13:27 |
Morgen een ritje naar Valkenburg en weer met de auto terug ![]() Alleen weet ik nog niet of ik via Veolia ga, of met NS via Utrecht. Naar Valkenburg vanuit Maastricht moet ik sowieso met Veolia. Maar zijn de wadlopers daar nog wel te vertrouwen op de maaslijn? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 13:30 |
quote:je hebt hooguit een vertraging op de maaslijn :-) | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 13:32 |
Maar hoe groot kan die vertraging maximaal zijn ![]() ![]() | |
Fred | donderdag 31 mei 2007 @ 13:33 |
quote:Geldt dat niet voor elke willekeurige spoorlijn in Nederland ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 13:34 |
quote:op de maaslijn is het niet een kans eigenlijks maar gewoon keihard gegarandeerd ![]() | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 13:36 |
quote: ![]() Het probleem is, ik wil echt 14.58 in Valkenburg zijn ![]() ![]() Trouwens, Valkenburg heeft wel een kneitermooi station ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 13:37 |
quote:Nee, behalve als het de 800, 3600 of 3700 is. DIt zijn series die vaak met vertragingen kampen. de 3800/8000 kampt vaak met lichte vertragingen, maar deze zijn nog te overzien. | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 13:39 |
quote:Dan moet je wat eerder op reis, zodat je ruimte hebt om vertragingen op te vangen onderweg. quote:Echt wel. ![]() Waarom ga je eigenlijk met de auto terug? Zo maak je namelijk weinig spoorkilometers ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 13:40 |
quote:Het woord Veolivla zegt genoeg ![]() | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 13:41 |
quote:Ik vertrek al met de V-IRM ( ![]() ![]() Vroeger kan ik echt niet ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 13:42 |
quote:dan plan je toch dat je om 14:00 in valkenburg wil zijn ![]() heb je een heel uur voor vertragingen ![]() | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 13:44 |
Daarom vraag ik ook of de 3700 en Veolivla veel vertragingen hebben, en of de wadlopers betrouwbaar zijn daar ![]() Want vandaag stond er ook al een set wadlopers stil dacht ik ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 13:47 |
quote:Maar dan ben je toch ruim op tijd? Dan heb je in Maastricht zelfs nog tijd om even de stad in te gaan en een biertje te drinken. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 13:50 |
quote:Vorige keer dat ik met de 3700 reisde, was deze in Zutphen op tijd. Zowel die van als naar Zwolle. In de ochtend was deze nog 10 minuten vertraagd in Zwolle. Dit was vorige week dinsdag. | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 13:52 |
quote:In Maastricht wou ik nog even gaan spotten + fotograferen ![]() ![]() ![]() Want tja, je bent een spotter of je bent het niet he ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 13:54 |
Suc6 dan maar vast :d | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 14:02 |
quote:Wanneer gaan wij eens richting Maastricht om het rondje Limburg te doen? Pakken we Venlo-Eindhoven ook nog even mee. ![]() | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 14:09 |
quote:Dank je ![]() Even kijken of in Maastricht Randwyck tijdens die kering de machinist zin heeft in een praatje ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 14:23 |
quote:als ik weer vrije dagen heb ![]() in juni geloof ik nog wel de nodige vrije dagen.. maar goed dat kan ik nu niet inkijken ![]() en anders voor 16 juli is dr nog tijd zat? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 14:33 |
zeker. Denk dat het het beste is om het begin juli te doen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 14:39 |
alleen nog ff iets regelen zodat ik mn stroom heb voor mn gps logger x) | |
Brembo | donderdag 31 mei 2007 @ 14:43 |
quote:3700 vanuit Zwolle is vaak op tijd, problemen zitten hem meer in dat het vanuit Nijmegen naar Zwolle toe. Maar als de 3600 vertraagd is, dan is de 3700 automatisch ook vertraagd, heeft zoveel nut die lijn splitsen! | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 15:02 |
3600, welke lijn is dat? | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 15:10 |
3600 IC Arnhem Roosendaal NS Reizigers ICRm bron | |
Fred | donderdag 31 mei 2007 @ 15:11 |
Begrijp ik het dan goed dat de 3600 en 3700 dus gesplistst zijn, maar het mat nog wel gewoon doorrijd ![]() Dan is het idd een zinloze splitsing ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 15:21 |
3700 is Zwolle - Nijmegen 3600 is Arnhem - Roosendaal Het stuk Arnhem - nijmegen wordt dus zowel door de 3600 als 3700 gereden. De NS wil bij de nieuwe dienstregeling weer van de knip in deze serie af. | |
Brembo | donderdag 31 mei 2007 @ 15:34 |
quote:Nee, het mat rijdt niet door ![]() Maar de treinen rijden zo dicht op elkaar als de trein uit Den Bosch te laat is, dan moet de trein naar Zwolle op wachten. Dus je splitst wel een lijn ,maar het is nog steeds afhankelijk van elkaar. | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 15:40 |
of je laat de 3700 ophouden bij arnhem... of de 3600 beginnen in nijmegen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 15:52 |
Dan sla je al die stopstations over op die lijn. Dan moet je daar een oplossing voor vinden, door een stopper Arnhem-Nijmegen in te voeren, tussen de 3600 en de IC Nijmegen - Den Helder door. | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 15:54 |
Maar ja, wat is erger, de oplossing of de kwaal. | |
Wadloper | donderdag 31 mei 2007 @ 15:55 |
Naja, ik zie het morgen wel ![]() Ik heb sowieso al een ruime overstap in Nijmegen, niet dat ik weet of er wel iets te zien valt ![]() Straks is het daar maar een kaal stationnetje ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 15:59 |
Ben er een keer geweest, toen ik van de maaslijn over moest stappen op de 3600 richting Zwolle. Heel erg boeiend is het station nu ook weer niet. | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 16:17 |
quote:Nou ja, als je van [ergens op Roosendaal-Oss] naar [ergens op Dieren - Zwolle] moet (of omgekeerd), en je weet hoe knetter hoerig dat tijdelijke station in Arnhem is, dan is Nijmegen opeens best een aangename plaats om te vertoeven ![]() ![]() | |
Brembo | donderdag 31 mei 2007 @ 16:19 |
quote:Kan heel simpel stoptrein Den Bosch - Nijmegen doortrekken naar Arnhem. Eventueel kan er 1x per uur trein uit Zutphen via Arnhem naar Nijmegen gaan. Dan hoef je allee nog een paar spitstreinen te hebben, maar zal je waarschijnlijk 1 of 2 ICRm stammen schelen. | |
_Xbox_Master_ | donderdag 31 mei 2007 @ 16:33 |
Dat tijdelijke Arnhem is gewoon klote ![]() ![]() | |
Luco | donderdag 31 mei 2007 @ 16:47 |
Wat, V-IRM op Groningen?? Vind die treinen altijd wel relaxed zitten, alleen jammer dat je je bagage net niet kwijt kan | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 16:54 |
quote:2 keer per dag VIRM. Trein 526, vertrek 7.42 uur naar Den Haag en Trein 561 aankomst 19.15 uur uit Den Haag. De stellen van de 526 komen vanuit het onderhoudsbedrijf in Onnen. De stellen van de 561 gaan hier naar toe. Onnen onderhoudt namelijk de VIRM VI. | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 19:01 |
Virm is gewoon kut. Helemaal bovenin. EN helemaal de oudere series. KUT. | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 19:08 |
Zo'n doedelzak is erg irritant | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 19:16 |
Muzikantne in de trein zijn toch verboden? | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 19:29 |
Die zitten bij IRM ingebouwd ![]() | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 19:30 |
quote:Het scheelt dat ze de BK van het Willemsplein naar het station heben verhuisd ![]() | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 19:32 |
quote:Zuid->Noord heb je gelukkig nog een cross-platform overstap in Ah. Bovendien wil je het liefst in Arnhem overstappen (vanuit het noorden) omdat je dan eerder in ICRm kan zitten ipv die roestbakken (hoewel er steeds meer IRM in IRM rijdt, gelukkig...) ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 19:35 |
quote:verbieden die treinstellen dan maar ![]() doe mij maar een koploper die met een leuk geluidje wegrolt :p | |
Brembo | donderdag 31 mei 2007 @ 19:39 |
quote:Arnhem heeft wel het voordeel dat je maar 10 min overstap hebt in beide richtingen. Terwijl Nijmegen toch al gauw een kwartier is, maar ik stap zelf liever in Nijmegen over heb een hekel aan stoptreinen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 19:43 |
quote:Kreeg op het stukje Zutphen - Deventer er al zo ongeveer koppijn van. Gelukkig is er in Deventer een overstap naar de trein naar Enschede. | |
Remco | donderdag 31 mei 2007 @ 19:46 |
Ik vind het echt een tof geluid ![]() Zat vandaag trouwens weer in de 4011 die is ook heel erg stil ![]() | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 19:49 |
Prima trein altijd, die naar Enschede ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 19:53 |
quote:Met de huidige setup van dat station is dat geen voordeel meer, maar een nadeel ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 31 mei 2007 @ 19:54 |
quote:Nee hoor, Arnhem is best handig, 3600 -> 3700 is cross platform overstap 3700 -> 3600 moet je voorin de trein gaan zitten zodat je in Arnhem over de andere loopbrug aan de westkant van het station over kan lopen. Makkelijk kan niet. | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 19:56 |
Maar je kan niet even snel wat kopen bij smullers of AH. Wat dat betreft is Dv weer een mooi station, zeker bij overstapen 16/1700->3700 kan je mooi nog wat lekkers halen. | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 19:57 |
quote:Had het eigenlijk bij Almelo alweer gehad en ben toen maar richting Mariënberg gegaan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 19:57 |
quote:Dat blijkt ![]() | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 20:05 |
quote:Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede. | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 20:10 |
Zeker niet als je nog naar Groningen moet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 20:12 |
Of naar Glanerbrug | |
Ou-Tannu | donderdag 31 mei 2007 @ 20:27 |
![]() | |
Zug-Chef | donderdag 31 mei 2007 @ 20:29 |
quote:Ja leuk, Helaas ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 31 mei 2007 @ 20:31 |
quote:glanerbrug mes in je rug | |
Xbox_360 | donderdag 31 mei 2007 @ 21:37 |
Zat vanochtend voor het eerst herin: Die verbeterde koplopers zijn echt ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 22:10 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 22:22 |
Zoiets heeft humor ![]() | |
Remco | donderdag 31 mei 2007 @ 22:26 |
quote:Vind de opstelling echt niets 2x2 tegen over elkaar zit veel beter ![]() | |
_Xbox_Master_ | donderdag 31 mei 2007 @ 22:29 |
hmm, ook maar eens gauw een keer instappen in die nieuwe ![]() Iemand enig idee waar die morgen rijdt? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 mei 2007 @ 22:33 |
vermoedelijk weer in de 3700, maar niets is natuurlijk zeker bij de NS. | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 22:35 |
quote:oh is dat dit ![]() | |
_Xbox_Master_ | donderdag 31 mei 2007 @ 22:44 |
quote:Morgen dan vanuit Enschede eens via Deventer en Arnhem naar Aalten toe ipv de standaard route met de bus ![]() Mischien dat ik hem dan ergens zie ![]() ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 31 mei 2007 @ 23:04 |
quote:Vanochtend reed ie tussen Nijmegen en Zwolle. | |
Dr_Flash | donderdag 31 mei 2007 @ 23:11 |
Als jullie eens gaan XBoxen samen of zo? ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 31 mei 2007 @ 23:12 |
![]() | |
MREn | vrijdag 1 juni 2007 @ 00:07 |
quote:Oude volkswijsheid. Woont ook alleen maar van dat geblondeerde goude ketting en slipper schorem. Het is ook niet voor niets dat alle bewoners van de plaatselijke nieuwebouwwijk die tussen/ten zuiden van Glanerbrug en Enschede is gezet vinden dat ze in Enschede wonen, en de inboorlingen vinden dat ze in Glanerbrug wonen. Verder mis je niets aan Glanerbrug. Nieuwbouwwijk is wel leuk met mooie gebouwen, en bij het station kan je mooie foot maken met oude schoorsteen op de achtergrond, die ben ik ook eens tegengekomen op een oude ansicht uit 1950 ofzo. | |
Baklap | vrijdag 1 juni 2007 @ 00:09 |
Lekker boeiend, treinen ![]() | |
MREn | vrijdag 1 juni 2007 @ 00:12 |
quote:Nee, voetbal kijken en er nog een mening over hebben getuigt van veel belangstelling in de wereld om je heen... | |
Baklap | vrijdag 1 juni 2007 @ 00:17 |
quote:Ach dit topic loopt op een dood spoor. | |
Peterselieman | vrijdag 1 juni 2007 @ 00:20 |
quote:* Peterselieman laat Baklap een dag lang in een heet wadlopertje vertoeven ![]() | |
Remco | vrijdag 1 juni 2007 @ 10:03 |
De 4012(of 11 maar zo te zien de 12) staat op het rangeerterrein in Zwolle. Je kunt trouwens gratis 15 minuten internetten op het station als je een reclame bekijkt van office ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 1 juni 2007 @ 11:31 |
muh? Reclame kijken en gratis internetten?? Gewoon inloggen op de accespoint enzo? | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 juni 2007 @ 14:22 |
quote:met of zonder de verwarming aan? | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 juni 2007 @ 14:23 |
quote:muh gewoon voor 10,- per maand je mobiel abusen :p | |
thats-me | vrijdag 1 juni 2007 @ 14:58 |
Toen ik een uurtje geleden in hengelo op een licht vertaagde 144 wachte Viel het me op dat de mensen mooi verdeeld over het perron stonden, tot dat er een omroep kwam *... de internationale trein vertrekt van spoor 2A .... * dus iedereen kijkt op, en gaat maar lopen van B naar A. Dus de trein komt er aan rijden, en zoals gewoonlijk bezet deze trein het (bijna) volledige perron ![]() Even later in de trein * Dames en heren dit bericht is voor alle reizigers die in de trein staan, achter in de trein zijn meer dan genoeg zit plaatsen ![]() Fotoootje van vanochtend. Wel lekker luchtig als je zo gaat rond rijden. ![]() En nog een foto van Lint 44 te Almelo [ Bericht 23% gewijzigd door thats-me op 01-06-2007 15:11:16 ] | |
Remco | vrijdag 1 juni 2007 @ 17:00 |
quote:Ja op die startsite van KPN staat onder een link naar 15 minunten gratis internetten het enige dat je moet doen is een reclame van Microsoft Office te bekijken. Daarna kreeg je een code toegemailt. | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:26 |
quote:met cabine deur open rijden wordt veel gedaan :-) | |
vw_caddy | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:28 |
Een wadje op Gn-Rd toen ze er nog waren.![]() | |
Remco | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:32 |
quote:Klopt zeker bij Plan V/T zie je het vaak. Ik zag vandaag trouwens echt die dikke airco in de cabine van de VIRM staan ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:33 |
quote:xD idd.. :p daar is een aantal delen terug een foto van geweest :-) | |
vw_caddy | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:34 |
![]() | |
Brembo | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:38 |
quote:Zie ook wel is in de middenbak als je 3x Plan V hebt, dat daar een deurtje open staat... Maar ik snap niet dat bij VIRM de machinistenhok niet zijn geaircoed, want dit is weer echt een NS oplossing ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:42 |
Het gaat hard met de wadjes lijkt wel ![]() nog geen jaar terug met Rondje NL reden ze alle noordelijke nevenlijnen en de Veenexpress nog, en nu? Wat nog rijdt wordt op de maaslijn ingezet, en dat is het wel ![]() Wordt er een wadlopers-afscheidsmeet georganiseerd door welke spoorclub dan ook? ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:46 |
Spoorwegmuseum was met een actie bezig dacht ik. Alle bakken worden gestald in een loods in Amersfoort, heb begrepen dat er inmiddels ook al een offerte de deur uit is voor de sloop. Nu structureel nog wadjes op Leeuwarden - Stavoren Fles. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:51 |
wat ze trouwens in Amersfoort gemaakt heben is ook super vet ![]() een beamer die op een groot wit vlak op de vloer (3 x 3 meter zoiets) een soort zwembadje projecteert met een hoop vissen erin. Maar als je je voet op dat "scherm" zet, schieten de vissen weg en gaat het water kringelen. Erg gaaf gedaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:51 |
quote:Weet je tot wanneer nog? | |
vw_caddy | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:55 |
De gehele wadlopermeuk willen ze voor september hier de deur uit hebben. Groningen - Nieuweschans, Groningen - Roodeschool, Groningen - Delfzijl en Groningen - Harlingen is al structureel GTW. Op Groningen - Leeuwarden rijden op werkdagen nog wel eens wadjes rond, maar daar in het weekend voornamelijk buffels. Alleen Leeuwarden - Stavoren nog, als die zwitserse kaasvreters wat opschieten denk ik dat ze in augustus daar ook weg zijn. | |
RealZeus | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:56 |
quote: ![]() Er zit toch standaard een airco in IRM-mat? Of waren ze de cabine vergeten? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 18:57 |
quote:Omdat jawel, maar ja dus ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:04 |
De airco van de cabine is gekoppeld aan de airco van de passagiercoupes. En euh, dat was niet zo heel slim. | |
Areyoutalkingtome | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:06 |
quote:Die kan niet meer uit in de meeste wadlopers ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:07 |
quote:Zou opmerkelijk zijn, aangezien de meeste ander installaties in wadlopers nauwelijks meer AAN kunnen ![]() | |
Thetallguy | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:09 |
Rijdt deze al? ![]() | |
Remco | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:11 |
quote:Word vanaf het weekend ingezet op Almelo - Marienberg kunnen ze eindelijk de reizers aan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:12 |
![]() | |
thats-me | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:14 |
![]() | |
vw_caddy | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:15 |
quote:De koelinstallatie van de motor is gekoppeld aan de verwarming. Als de motor te heet wordt dan wordt deze gekoeld met koelwater, en dat water raakt hij dan kwijt aan de verwarming. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:18 |
quote:Wat er dus toe leidt dat hoe heter de buitenlucht, hoe harder de verwarming gaat stoken? ![]() | |
thats-me | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:20 |
Viel me trouwens vanochtend ook op dat de achterste deur van trein 1625 (te almelo) net achter het hek stond. (word daar een lift gebouwt) Dus alle 2 de mensen die daar uitstapte stond op een bouw terrein. ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:21 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:43 |
quote:Die SHM rijtuigen met open balkons waren zo gek nog niet ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 1 juni 2007 @ 20:09 |
Heeft iemand wat frequnties voor mij waarmee ik dingetjes op het spoor kan volgen? Ik heb een radioscannertje gekocht en aangezien de langste trein in NL 400 meter lang is en ikn 368 meter van het spoor woon kan ik de conducterus al ontvangen ![]() Maar ik zoek nog, prorail , nedtrain, servicemedewerkers, pbt teams ..etc ![]() Iemand frequenties? ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 1 juni 2007 @ 20:09 |
quote:Techniek is al vrij oud hoor fles ![]() Ze hebben het sinds een krap jaar ook al bij je oude werkgever ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 20:49 |
quote:Jonge ![]() ![]() Ik wil gewoon betoverd worden ![]() Zal mij het rukken dat het allemaal nep is en er overal draadjes lopen ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 juni 2007 @ 20:50 |
quote:gewoon een ranzige antenne er op.. klaar ![]() | |
Brembo | vrijdag 1 juni 2007 @ 20:53 |
quote:Wat wou je horen dan, dat de HC een bakje koffie moet halen voor de Mcn ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 juni 2007 @ 20:57 |
quote:'Ja, horen dat HC's eigenlijk de gootslaafjes van de MCN zijn is best okee ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 juni 2007 @ 21:14 |
quote:MCNs kan je afschaffen.. :-) | |
Wadloper | vrijdag 1 juni 2007 @ 21:50 |
quote:Overal zie je die kasten nu ![]() | |
Wadloper | vrijdag 1 juni 2007 @ 21:53 |
Ohja, ik ben trouwens weer terug uit Valkenburg, heb zelfs in de 3222 gezeten van Nijmegen tot Roermond ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 00:31 |
dattie nog reed ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 2 juni 2007 @ 01:19 |
* Dichterbijer is blij met de GTW'tjes op Groningen - Delfzijl ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 11:51 |
quote:rammelende berichtgeving, zoals wel vaker ![]() | |
Wadloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 11:55 |
quote:Ja, alleen was het vreemd dat die machinisten daar nog écht fluiten, bij ons in het hoge Noorden ( ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 12:26 |
quote:dat wisselt, soms wordt wel wel gewoon gefloten, andere keren met spiegels :p | |
Wadloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 12:36 |
quote:Overigens werd de trein die om 10.25 ongeveer binnen kwam in Nijmegen met 6 bakken gereden. De 4 voorste bakken werden afgekoppeld. Ook zag ik de 3218 weer rijdend ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 12:44 |
veel DH-1 daar he?:p | |
Zug-Chef | zaterdag 2 juni 2007 @ 12:47 |
Het wordt tijd daar dat er weer 140 gereden kan worden. Dan wordt de Maaslijn weer een alternatief voor de lijn via Utrecht of 's Hertogenbosch vanuit het Noorden gezien | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 12:58 |
quote:meteen 160 dan maar ![]() anders haal je de verloren tijd van t verleden nooit in ![]() | |
Wadloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 13:59 |
quote:Ik had alleen de 3108 gezien, voor de rest alleen maar DH-II ![]() Dus waar ze die DH-I stellen gelaten hebben, geen idee ![]() Ze hebben zelfs eerste klas gemaakt in de 3222, en de anderen die geen 1e klas hadden ![]() Alleen een rood hoofdsteuntje ![]() Geen foto van helaas ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:01 |
quote::'D maar hoe bevielen de MAASlopers? ![]() |