Bedoelde ik inderdaad. Iedereen bepaalt toch zelf wanneer-ie vertrekt? Ik neem aan dat ook deze rit eindigde bij een restaurant. Dan kies je zelf of je mee eet of niet.quote:Op zondag 1 mei 2011 18:36 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Haha tour rit was super gezellig...
Als je dat bedoeld... Kwamen rijders uit het hele land... Kan je dan niet maken om het te laat te maken...
Een etentje na afloop is standaard bij zo ongeveer elke toerrit. Hapje eten, beetje (na)praten met de anderen, beetje socializen.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:30 schreef Rizkant het volgende:
Waarom eten na afloop?
Dat doe je toch niet na een dag file rijden?
omdat ik er geen rekening mee had gehouden dat fok zo hard zou falenquote:Op zondag 1 mei 2011 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je geen nieuwe kan maken Catch, waarom maak je dan wel de laatste post
Ik geloof inderdaad - ook na het zien van de foto's - dat het maar goed is dat ik niet ben geweest.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Biertje drinken doen ze....... tijdens de rit en whiskey.
Nee, sorry, de Z3 blijft een dameskappersautoquote:Op zondag 1 mei 2011 22:51 schreef Catch22- het volgende:
De z4 is gewoon een vette bak.
Mijn schoonpa heeft een z3 en dat is gewoon een fijne rijdersauto. Wel een viercilinder, maar het rijdt erg fijn.
En voor dat geld heb je niet eens een goede, maar waarschijnlijk een ex-schade bak of eentje met wat werk. Reken op rond de 25k voor een beter exemplaar.quote:Op zondag 1 mei 2011 18:57 schreef Hoogheid het volgende:
Ah man, de laatste dagen ben ik volop aan het kwijlen over de M3 E46.. wát een bak Echt veel bruter dan de huidige M3, veel betere looks (nog steeds), en een heerlijk geluid, zeker icm met sommige mods <3
Ze zijn trouwens (nog steeds) behoorlijk duur vergeleken met andere snelle wagens. Maar die zijn niet echt hiermee te vergelijken natuurlijk. ¤ 20,000 voor zo'n M3 met +/- 100.000 op de teller. Hmmmm.
Flinke plannen Tommy! Mijn tip: neem een sportpookje. Dat schakelt zo ontzettend veel lekkerder!quote:Op zondag 1 mei 2011 21:31 schreef TommyGun het volgende:
Volgende week het interieur opknappen van mijn E46 318i.
Ja, verklaar me voor gek maar ik wil alles gewoon top hebben, ook al is de auto 12 jaar oud...quote:Op maandag 2 mei 2011 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Flinke plannen Tommy! Mijn tip: neem een sportpookje. Dat schakelt zo ontzettend veel lekkerder!
PDC is ook wel handig om te hebben, al is het niet zaligmakend. Blijf achteruit kijken, want ik ken verschillende mensen bij wie wel eens een paaltje tussen de sensoren door is geglipt
Zo een bedoel je dan?quote:Op maandag 2 mei 2011 09:27 schreef Maharbal het volgende:
Ik zou inderdaad ook het (M) Sportpookje nemen, schakelt erg fijn en staat (met die aluminium ring) mooi bij de titan interieurlijsten (heb ik ook geloof ik, iig die zilvere dingen)
OK, dit gaat 'm wordenquote:Op maandag 2 mei 2011 11:46 schreef Mikkie het volgende:
Ik had gewoon de matzwarte lijsten en heb nu hoogglans zwart, maar ook daar staat die M-sportpook ook prima bij hoor. Punt is vooral dat ie een ruime cm korter is dan de normale pook, en dat merk je echt, al zou je het niet zeggen als je het zo ziet. Ik zou die pook ruim verkiezen boven een E90-model.
Ja oke, maar dat wist je toen je hem kocht toch? Het valt me gewoon op dat alle E28 rijders hier half werkende auto's hebbenquote:Op maandag 2 mei 2011 12:17 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Yoshi, het is niet zozeer een E28 die voor problemen zorgt, mijn 5er heeft gewoon te lang stil gestaan. Geen enkele auto kan tegen stilstand, ook BMW niet.
Had minder problemen verwacht....quote:Op maandag 2 mei 2011 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat wist je toen je hem kocht toch? Het valt me gewoon op dat alle E28 rijders hier half werkende auto's hebben
Volgens mij moet je 'm ergens ook nog wel goedkoper kunnen krijgen dan 70 euro, trouwens. En deze pook die je ernaast hebt, is niet de standaard van de E46 volgens mij. Het dash is anders namelijk, volgens mij scheelt het bij de E46 nog een paar mm meer.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:54 schreef TommyGun het volgende:
Mooi .
OEM nummer is overigens 25117896031 (voor de 5-speed), daarmee is het wat eenvoudiger zoeken (voor andere geïnteresseerden).
BTW, deze foto vond ik:
[ afbeelding ]
Klopt, is van een roadster . Zal gaan zoeken idd .quote:Op maandag 2 mei 2011 17:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je 'm ergens ook nog wel goedkoper kunnen krijgen dan 70 euro, trouwens. En deze pook die je ernaast hebt, is niet de standaard van de E46 volgens mij. Het dash is anders namelijk, volgens mij scheelt het bij de E46 nog een paar mm meer.
Mijn e28 is gekocht als zijnde 'lijk', dus ik wist dat er werk aan zat.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat wist je toen je hem kocht toch? Het valt me gewoon op dat alle E28 rijders hier half werkende auto's hebben
Nog een beetje een leuke nokkenas? Of vrij tam?quote:Op maandag 2 mei 2011 20:07 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Mijn e28 is gekocht als zijnde 'lijk', dus ik wist dat er werk aan zat.
Nokkenas gevonden in duitsland.. 20 euro!
Standaard nokkenas, alleen nu met nokken!quote:Op maandag 2 mei 2011 20:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nog een beetje een leuke nokkenas? Of vrij tam?
Haha, wat heb je met die andere gedaan danquote:Op maandag 2 mei 2011 21:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Standaard nokkenas, alleen nu met nokken!
Dat scheelt wel. Zo wil ik, als ik ooit een keer ergens een garage ofzo opduik om 'm lange tijd te stallen, nog wel een leuke cabrio kopen voor erbij. Een E36 of als het budget het toelaat een E46. Dan koop ik aan de onderkant van de markt en ga ik inderdaad ook lekker hobbyen aan dat dingquote:Op maandag 2 mei 2011 20:07 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Mijn e28 is gekocht als zijnde 'lijk', dus ik wist dat er werk aan zat.
Nokkenas gevonden in duitsland.. 20 euro!
* TommyGun meldt.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:17 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Yoshi, het is niet zozeer een E28 die voor problemen zorgt, mijn 5er heeft gewoon te lang stil gestaan. Geen enkele auto kan tegen stilstand, ook BMW niet.
Of coupé.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:31 schreef TommyGun het volgende:
Klopt, is van een roadster .
Volgens mij zat ik op een Z-forum waar ik die image vondquote:
Er komen gewoon helemaal nieuwe wielkasten in, er wordt dus niks 'geplakt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:53 schreef YoshiBignose het volgende:
In 24 uur las je een hele trein man...
Nou ja ik weet ook niet hoeveel tijd dat kost eerlijk gezegd, maar ik dacht altijd dat ALS je gaat lassen, het niet al te grote gaten moeten zijn omdat het dan niet meer te doen is of onveilig wordt. Als je dan 24 uur aan het lassen bent vraag ik me af wat er allemaal verrot was. Of moeten net hele lastige plekken geweest zijn...
Ja 12 uur @ ¤ 30 dus, of 8 uur tegen ¤ 45 klinkt aannemelijker naja who cares, als ie maar weer rijdt voor een jaarquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:48 schreef Catch22- het volgende:
Haha t zal es niet.
24 uur voor twee compleet nieuwe wielkasten lijkt me ook wat veel. Hij rekende daarentegen wel 15 eu per uur dus dat valt mee.
Ben je in korte tijd volwassen geworden?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik zoek gewoon een daily, fuck die swaps.. me eerst volgende swap wordt een Electroswap..
Maareja, geld groeit niet aan me rug.. Dus hard werken en deze keer stukje voor stukje opbouwen ipv wat ik met de witte kreng heb gedaan, alles in een keer lukt gewoon niet waardoor je maar bezig blijft..
Daarom, gezocht een Daily 316i of 325/328i..
Ja. 4 maanden een monotoon leventje leven is geen pleziertje, is lang zat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 07:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ben je in korte tijd volwassen geworden?
In beslag genomen en verkocht..quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar wat heb je met die witte en gele gedaan dan? Verkocht?
Denk dat ik toch voor ietsjes serieuzere zaak zit dat 200km/u door de bebouwde kom.. En mijn kofferbak is altijd al vol geweest: 2 subs en gereedschap..quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Aha, dus je zat vanwege de auto's? Gepakt met 200 km/u binnen de bebouwde kom? Of zat er wat in de kofferbak
He, m'n broertje heeft nog een 318is coupe zonder interieur en wat andere onderdelen ontbreken heb je daar niet wat aan of wil je niet meer knutselen
quote:Op donderdag 5 mei 2011 07:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ben je in korte tijd volwassen geworden?
Ik zal eens vragen, maar woonde jij niet helemaal in Limburg? Dat is wel heel ver weg.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat wilt je broertje er voor hebben?
zit het blok er nog in?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wordt anders naar de sloop gebracht, maar aangezien het zo ver voor jou is denk ik niet handig voor ¤ 100 mag je meenemen.
Ik zal er 's over nadenken!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:30 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga misschien met een paar gasten van Bimmerportal naar de Ring in juli, nog mensen zin om mee te gaan?
wel kompleet dan, bak, bekabeling, computer, luchtmassa enzo?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep M42B18 hé heb je interesse? Jij moet ¤ 100 betalen voor ALLEEN het blok omdat je geen Turq bent.
Ik bespreek het straks ff met Dennis je hoort van mequote:Op donderdag 5 mei 2011 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Uhh ja de auto reed gewoon altijd en die dingen hebben we nooit eraf gehaald. Het blok was eigenlijk het enige aan dat ding dat geen problemen heeft gegeven. Neem AUB die hele auto mee dan!
Voor 200km/h krijg je alleen een ontzegging meestal, geen vier maanden zitten . Da's meer de categorie inbraak, diefstal, mishandeling etc. .quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Aha, dus je zat vanwege de auto's? Gepakt met 200 km/u binnen de bebouwde kom? Of zat er wat in de kofferbak
He, m'n broertje heeft nog een 318is coupe zonder interieur en wat andere onderdelen ontbreken heb je daar niet wat aan of wil je niet meer knutselen
Prima . Ik ga zelf vooral om te kijken op de mooie plekjes, maar ik ben ook wel geneigd om voor de vorm een rustig rondje te doen, gewoon omdat het kanquote:
voor wat jij noemt ga je hier niet 4 maanden de bak in, tenzij het de zoveelste keer is.....quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voor 200km/h krijg je alleen een ontzegging meestal, geen vier maanden zitten . Da's meer de categorie inbraak, diefstal, mishandeling etc. .
Dat ligt ook aan je verleden natuurlijk . Recidive enzo .quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:04 schreef rival het volgende:
[..]
voor wat jij noemt ga je hier niet 4 maanden de bak in, tenzij het de zoveelste keer is.....
Dus ik gok nog een klasse hoger
Zelfs niet in m'n trage 320d? Ik ga niet poken ofzo want wil alles heel houden, maar een rondje doen lijkt me wel eens tof .quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:05 schreef rival het volgende:
een rondje op de ring, dat vergeet je nooit meer
Zelfs niet in je trage 320d, en zelfs niet als je lekker rustig gaat toeren.... dan krijg je vanzelf wel adrenaline van de wagens die je voorbij knallenquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:11 schreef Mikkie het volgende:
Zelfs niet in m'n trage 320d? Ik ga niet poken ofzo want wil alles heel houden, maar een rondje doen lijkt me wel eens tof .
vertel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:39 schreef ToerkCep het volgende:
Ik heb een 320d E46 facelift van 2003, ik hou van mijn bimmer rijdt heerlijk. Alleen heb er wel een probleem mee die ik niet kan oplossen
je gaat toch steeds iets harder jaquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:34 schreef Mikkie het volgende:
Mja, ik vrees dus dat ik me ook niet helemaal kan inhouden. Dat zal wel wat van de banden en blokken gaan kosten
Al geprobeerd, geen gelukquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:29 schreef Catch22- het volgende:
problemcar.nl dus
of een BMW forum opzoeken.
Yep al diverse keren uitgelezen door garage geen foutcodesquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
Al eens uit laten lezen door iemand met verstand van zaken?
dat bedoel ik; door iemand die er kaas van heeft gegeten; foutcodes uitlezen kan elke geit, maar uitvogelen wat er mis gaat is werk voor een expert.. het is onmogelijk dat het ding inhoudt en rookt zonder dat je iets aan de waardes in de computer kan zienquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:21 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Yep al diverse keren uitgelezen door garage geen foutcodes
Dat dus. Elke idioot kan foutcodes van het scherm lezen. Tegenwoordig zit bij een dealer ook geen expertise meer...quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat bedoel ik; door iemand die er kaas van heeft gegeten; foutcodes uitlezen kan elke geit, maar uitvogelen wat er mis gaat is werk voor een expert.. het is onmogelijk dat het ding inhoudt en rookt zonder dat je iets aan de waardes in de computer kan zien
Injectoren verstuiven toch ook de brandstof in de cilinderkamers?quote:
Het is een 320d. M'n SD, wat doe je . En ik maar denken dat je er een beetje verstand van had...quote:
Ik vind het aardig prijzig. Ik had vorig jaar alle 4 velgen richting + monteren voor ¤ 150quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:27 schreef Catch22- het volgende:
Velg richten voor 88 eu, inc montage. Dat is toch niet overdreven veel?
Lastig om er weer een band omheen te krijgen als je geen apparatuur hebtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:29 schreef Mikkie het volgende:
Die montage is weer zo'n wassen neus, want dat kun je zelf ook in vijf minuten.
Wordt ie alleen gericht, of doe je nog meer? Lijkt me niet schokkend duur, maar echt goedkoop is het ook niet, volgens mij.
Euh, ik weet de naam van het bedrijf niet echt meer. Ik had ze gewoon langs m'n persoonlijke bandenboer(beunhaas) gebracht, en die bracht ze voor mij naar het bedrijf voor het richten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:45 schreef Catch22- het volgende:
Het is incl montage, wat natuurlijk nauwelijks werk is. Waar had jij het laten doen haarbal?
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:52 schreef Maharbal het volgende:
Valt me nu op he...maar dit topic is niet voor Coupé rijders
Als jij jouw auto een coupé noemt prima, voor mij is het gewoon een 2 deurs sedanquote:Types of sedans
Several versions of the body style exist, including four-door, two-door, and fastback variants of both.
De 2-deurs E30 was een 2-deurs sedan. De E46 2-deurs is een coupé.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Als jij jouw auto een coupé noemt prima, voor mij is het gewoon een 2 deurs sedan
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De 2-deurs E30 was een 2-deurs sedan. De E46 2-deurs is een coupé.
Het woord coupé wordt vaak inderdaad erg ruim genomen. Veel mensen denken dan aan 2 deuren, of lijstloze ramen etc...maar dat is niet de definitie van een coupé. Ik geloof dat de definitie van een coupé ging om de inhoud van de cabine van de auto, die mag een bepaalde waarde niet overschrijden. Uit m'n hoofd gaat dat op bij de E46, maar ik heb geen tijd om dat nu uit te gaan zoeken haha.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
De E46 2-deurs is een 2 deurs sedan, maar het een coupé noemen kan ook, het woord coupé wordt in de ruimste zin gebruikt, verder geen probleem hoor, ik wilde alleen dat je je niet achtergesteld zou voelen door te denken dat je geen sedan zou rijden
Eén van de belangrijkste elementen van een coupé zoals het oorspronkelijk bedoeld was is dat er maar 2 volwaardige stoelen/zittingen in zitten en dat is bij de 2 deurs 3 series niet het geval, maar goed zoals gezegd als BMW het een coupé noemt mag jij dat ook.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het een coupe als het 2 deuren heeft en geen raamlijsten dus daarom valt de E30 daar niet onder maar E36 en E46 wel. Maar boeiend, als BMW het zelf coupés noemt dan zijn het verdomme ook coupés!
Hier is de prijs 75 euro per velg voor richten...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:27 schreef Catch22- het volgende:
Velg richten voor 88 eu, inc montage. Dat is toch niet overdreven veel?
Zijn er nog steeds mensen die naar de kwikfit gaan, ja? Wat hebben ze gedaan voor die 100 euro? Naar je auto gekeken terwijl ze koffie dronken?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:21 schreef Oksel het volgende:
Gisteren mn 118d een kleine beurt gegeven bij Kwikfit. 100 eur.
Neen, het aantal stoelen doet er niet toe. Het belangrijkste ( en enige ) element van een coupé is de inhoud (m³) van de cabine. Zoek het maar op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eén van de belangrijkste elementen van een coupé zoals het oorspronkelijk bedoeld was is dat er maar 2 volwaardige stoelen/zittingen in zitten en dat is bij de 2 deurs 3 series niet het geval, maar goed zoals gezegd als BMW het een coupé noemt mag jij dat ook.
Band eraf, band erop, balanceren.. en dan evt nog een nieuw ventiel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:29 schreef Mikkie het volgende:
Die montage is weer zo'n wassen neus, want dat kun je zelf ook in vijf minuten.
Wordt ie alleen gericht, of doe je nog meer? Lijkt me niet schokkend duur, maar echt goedkoop is het ook niet, volgens mij.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dan is een Bentley Brooklands dus geen coupé, maar een Toyota Aygo wel?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, het aantal stoelen doet er niet toe. Het belangrijkste ( en enige ) element van een coupé is de inhoud (m³) van de cabine. Zoek het maar op.
http://standards.sae.org/automotive/
en http://www.wisegeek.com/w(...)oupe-and-a-sedan.htm
Hey, ik ben geen automotive engineerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dan is een Bentley Brooklands dus geen coupé, maar een Toyota Aygo wel?
Als ik het zie gaat het er meestal z.s.m. vanaf, zodat m'n lak niet verprutst raakt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Zitten jullie ook altijd elke avond even met een emmer en sopje de vogelpoep eraf te wassen?
Was het maar zo'n feest. Ik was voor het gemak even vergeten dat de band nog van de velg moestquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Band eraf, band erop, balanceren.. en dan evt nog een nieuw ventiel.
Kun je dat echt zelf voor 15 euro?
de machine is erg duur.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:28 schreef Catch22- het volgende:
volgens mij is het richten van een velg best ff werk. Je moet hem verhitten en dan rechttrekken enzo.
Mijn E46 apk gedaan bij de kwikfit 15 euroquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds mensen die naar de kwikfit gaan, ja? Wat hebben ze gedaan voor die 100 euro? Naar je auto gekeken terwijl ze koffie dronken?
Olie ververst, meer was d'r ook niet nodig. En alles nagekeken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds mensen die naar de kwikfit gaan, ja? Wat hebben ze gedaan voor die 100 euro? Naar je auto gekeken terwijl ze koffie dronken?
Dat is heel goedkoop . Meestal komen ze dan met een bon voor 800 euro aan reparaties .quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn E46 apk gedaan bij de kwikfit 15 euro
Ah, een oilservice. Dan valt het wel mee. Ik ga m'n volgende zelf doen. Olie + filter al thuis, half uurtje werk hooguit .quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Olie ververst, meer was d'r ook niet nodig. En alles nagekeken.
Vandaag *ping* bandenlampje. Fijn, schroef net naast loopvlak. Gloednieuwe Runflat Michelinband naar de klote. 140 euro armer.
Dit is wel ff een ander kleur maar, er staat zeker op de sticker welke soort kleur het is (AlpinWeiss I, II of III)quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke maar hoe herken ik het? Staat er echt Alpinweisss 1 op het stickertje?
Bij mijn auto is mijn koppelling ook bijna op maar als ik schakel dan klapt hij wel eens. Kan dit ook door de koppelling komen?quote:Op zondag 8 mei 2011 10:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo, de koppeling van m'n E46 is eindelijk vervangen... alsof ik in een andere auto rijd nu! Werd ook wel tijd, bij het intrappen hoorde je al gepiep en gekraak en als je ging optrekken in z'n 3 dan slipte hij zo vaak dat je niet eens vooruit kwam.
Iemand?quote:Op zondag 8 mei 2011 00:21 schreef Catch22- het volgende:
Bij een vriend van mij met een e36 316i uit 96 houdt zijn motor tussen de 3000 en 4000 toeren erg in. Daarna pakt hij hem weer op.
Als hij veel gas geeft is het iets minder. Mijn gok is LMM. Iemand een beter idee?
mijn tourding was "alpinewijs II" .quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke maar hoe herken ik het? Staat er echt Alpinweisss 1 op het stickertje?
Het kleurnummer staat toch ook in je chassisnummer?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke maar hoe herken ik het? Staat er echt Alpinweisss 1 op het stickertje?
Mijn gok is dat het komt omdat het een 316i is..quote:
Bougies en kabels al ooit eens gecontroleerd?quote:
Bak en dif.olie moet je niet controleren, maar gewoon preventief vervangen.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:11 schreef Gokhan03 het volgende:
Mijn 323ti'tje zit ook in de garage(van mn neef) nu voor apk en onderhoud
Dingen die gefixt moeten worden:
-Koppelingsplaat vervangen
-Bakolie en diff-olie controleren
Voor de rest olie vervangen, filters, bougies etc. Ik heb deze auto dus sinds december en oliepijl is na 6000 km nog steeds op de max. Mn ex-e39 zou nu allang droog hebben gelegen.
Hij zal weer gaan rijden als nieuw
Ja vervangen danquote:Op maandag 9 mei 2011 18:28 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Bak en dif.olie moet je niet controleren, maar gewoon preventief vervangen.
Je ziet ze wel eens rondrijden van dit type:quote:Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Japanse troepgeluid hoor je sowieso niet in een BMW man
Beide niet mooiquote:Op zondag 8 mei 2011 13:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Zoiets?
[ afbeelding ]
Of natuurlijk gewoon de BBS LM, das altijd een win voor een e46 vind ik.
[ afbeelding ]
Die vind ik wel aardig, alleen zijn ze wat te groot volgens mijquote:
quote:
lekker bezigquote:Op maandag 9 mei 2011 22:28 schreef Herr.Flick het volgende:
Nog 1 voor het slapen gaan..
[ afbeelding ]
Plaat zit er nu al ingelast (op de foto nog niet), morgen met een lamellenschijf de lasrupsen vlak slijpen.
. Barbaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef ToerkCep het volgende:
De CLS velgen vind ik echt iemand een idee waar ik goed kwaliteit replica's kan halen? (neem aan dat de echte te duur zijn )
Oeps sorryquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
. Barbaar.
CLS:
[ afbeelding ]
CSL:
[ afbeelding ]
Veel oefenen, veel geduld, veel paswerk en niet te lui zijn om gewoon een paar cm verder weg te slijpen zodat je wel mooi en hard materiaal hebt. En in het aller ergste geval kan ik nog mijn autogeen lasapparaat pakken, en dan met de vlam gaan lassen, maar dan zal ook ik eerst weer effe moeten oefenen aangezien dat wel lang geleden is dat ik dat voor het laatst gedaan heb!quote:
Velocity Motoring VB3, de dollar staat weer laag dus reken afhankelijk van de grootte tussen de ¤900 en de ¤1100 incl verscheping. De goedkopere replica's op marktplaats zijn erg "plat" en gewoon lelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef ToerkCep het volgende:
De CLS CSL velgen vind ik echt iemand een idee waar ik goed kwaliteit replica's kan halen? (neem aan dat de echte te duur zijn )
Is dat zo'n goude van de postcodeloterij?quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:27 schreef RPG het volgende:
[Centraal] BMW Fantopic, deel 33: luie kut turk
Maarja toen kwam mijn naam ook al niet in de OP want ik mag niet mee doen want ik heb maar een compact
Oooh haha 18 topics geleden je kan het beter melden als er net een nieuw topic gemaakt wordt want dan kan er nog ge-edit worden in de OP.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:27 schreef RPG het volgende:
[Centraal] BMW Fantopic, deel 33: luie kut turk
Maarja toen kwam mijn naam ook al niet in de OP want ik mag niet mee doen want ik heb maar een compact
Dude... ik ben echt verbaasd over hoeveel kleine mankementjes jouw auto heeftquote:
me2quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude... ik ben echt verbaasd over hoeveel kleine mankementjes jouw auto heeft
Zojuist gaf het alarm weer een storing. Ik heb daaropvolgend maar even de motorkap open gedaan en de pin van de alarmsensor handmatig ingedrukt. Na het locken van de auto bleek de storing echter niet verholpen te zijn (meerdere malen herhaald).quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:21 schreef Mikkie het volgende:
Nouja, als ik dat verhaal over je alarmsensor zo lees
'99 318i he Rijdt prima, maar zo'n schijtbak hoef ik nooit meerquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude... ik ben echt verbaasd over hoeveel kleine mankementjes jouw auto heeft
Precies, waarschijnlijk heeft de auto lang stil gestaan en heeft de vorige eigenaar alleen het echt vereiste onderhoud (lees: de beurten) uitgevoerd. Maar goed, dat wil zeggen ik binnenkort wel kan gaan genieten van de auto (thans, dat mag ik hopen). M'n subframe is in orde, wat ik had gelezen komt dat inderdaad voornamelijk voor bij de zwaardere motoren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt meer omdat mensen die dingen verkopen als ze veel problemen zien opkomen. Een normaal onderhouden E46 hoeft helemaal niet zo'n schijtbak te zijn.
Stilstand is achteruitgang, ook bij auto's, dus dat merk je wel, ja. Verder ben je inderdaad afhankelijk van eerder onderhoud en ook van geluk of pech.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:00 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Precies, waarschijnlijk heeft de auto lang stil gestaan en heeft de vorige eigenaar alleen het echt vereiste onderhoud (lees: de beurten) uitgevoerd. Maar goed, dat wil zeggen ik binnenkort wel kan gaan genieten van de auto (thans, dat mag ik hopen). M'n subframe is in orde, wat ik had gelezen komt dat inderdaad voornamelijk voor bij de zwaardere motoren.
dat laatste heb je zelf voor gekozen natuurlijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stilstand is achteruitgang, ook bij auto's, dus dat merk je wel, ja. Verder ben je inderdaad afhankelijk van eerder onderhoud en ook van geluk of pech.
Ik was binnen enkele duizenden km's aan de beurt voor m'n draagarmen. Ik had er naar gevraagd, verkoper wist er niets van. Tijdens de proefrit heb ik ook niets gemerkt, kwam pas na twee maanden. Mja, pech hebben dus. Verder zijn zo'n airbagmatje en een PDC-sensor natuurlijk toevalstreffers, geen grote dingen gehad verder.
Nadeel is wel dat het optelt: ik was in no-time 325 euro kwijt voor de draagarmen, het nodige geld voor een grote beurt (300 euro geloof ik) en meer dan 300 euro voor banden. Dat voel je ook wel even (nog los van de mods zoals andere lichtunits, sportpook en tellerringen, wat ook nog aardig optelde). Daarom probeer ik de komende maanden gewoon alleen even te rijden, zonder bijkomende kosten
quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:39 schreef YoshiBignose het volgende:
17" is voor mietjes. 18" minstens onder een E46. 225 en achter 255...
Niks verlaagdquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:39 schreef YoshiBignose het volgende:
17" is voor mietjes. 18" minstens onder een E46. 225 en achter 255...
En ik denken dat ik een dure maat had?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef Maharbal het volgende:
300 grote beurt is inderdaad niet erg duur.
Mijn banden hikken tegen de ¤ 175 / ¤ 200 per stuk aan
Iets met wie mooi wil zijn moet pijn lijden ofzo
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:43 schreef Hyperdude het volgende:
Ik doe na 1 jaar de achterbanden naar voren en vv. Vind ik wel een voordeel tov. verschillende maten voor en achter. Elke 2 jaar 4 nwe. banden; schat ongeveer 35-40K kms (rest met winterbanden)
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achterenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.
Meestal wel. Maar de Pirelli's kosten bijvoorbeeld ook al vaak rond de ¤ 175 in mijn maat.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:27 schreef MadMarky het volgende:
[..]
En ik denken dat ik een dure maat had?
¤160 per achterband, Falken FK452 in 255/35/18. Jij rijdt op Bridgestone/Continental/Michelin ofzo?
Zit 18" onder mijn niet verlaagde coupé. Kan er nog wel mee door.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
18" onder een niet verlaagde beamer = sjakenbak.
TiAg lijsten had je nu toch? Wel gaaf ja, staat wel sportief. Ik heb er nu (selfmade) hoogglans zwart in zitten sinds een tijdje, ook wel mooi!quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:22 schreef TommyGun het volgende:
Woaah nieuwe koplampen en interieurlijsten maken echt een groot verschil .
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.
Klopt allebei helemaal .quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achteren
Think again.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.
De coupé staat standaard al wat lager dan de sedan dus het kan inderdaad nog net. De vorige eigenaar had bij mijn coupe waarschijnlijk veren van de touring achter gedaan, daardoor stond ie echt heel hoog. Kon gewoon een vuist tussen... dat is dus echt niet mooi. Daarom ook maar meteen eibach setje, staat toch echt net wat strakker met 18".quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Meestal wel. Maar de Pirelli's kosten bijvoorbeeld ook al vaak rond de ¤ 175 in mijn maat.
Maar misschien moet ik inderdaad eens gaan kijken naar Falken oid voor de volgende bandenwissel
Het hangt ook sterk af van de maat die je hebt natuurlijk. De prijzen van 225/45/18 varieren weer erg met 225/40/18 bijv. Bij de volgende bandenwissel kijk ik misschien even naar iets bredere sloffen achter (en misschien een gangbaardere maat).
[..]
Zit 18" onder mijn niet verlaagde coupé. Kan er nog wel mee door.
Hij ziet er op de onderste foto inderdaad blauw uit ipv zwartquote:
Maar de omtrek van het wiel is wel gelijk? Een 17" die een minder hoge 'bandhoogte' heeft vs een normale 16" komt dan toch qua omtrek gelijk uit?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:06 schreef lezzer het volgende:
Ik heb achter een anderen bandenmaat dan voor
Shit ja je hebt helemaal gelijk. Ik zat duidelijk even niet op te letten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:05 schreef daNpy het volgende:
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achteren
Vaak gaat het niet om de inchmaten qua doorsnee, maar gaat het om de breedte van de band. Veel mensen hebben 225 breedte voor en 255 breedte achter. Dat wordt lastig wisselen .quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar de omtrek van het wiel is wel gelijk? Een 17" die een minder hoge 'bandhoogte' heeft vs een normale 16" komt dan toch qua omtrek gelijk uit?
[..]
Shit ja je hebt helemaal gelijk. Ik zat duidelijk even niet op te letten.
Dat was ff een vlugge foto hij staat nu voor de deur te glimmen. Alhoewel, de hele auto polijsten zou geen kwaad doen. Alleen zie je dan alle krassen, steenslag etc. nog erger.quote:
De auto is ook blauw. Komt denk ik door de belichting dat de eerste foto zo donker lijkt, best apart eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij ziet er op de onderste foto inderdaad blauw uit ipv zwart
Maar verder poets ik ook niet vaak hoor. In de winter wel regelmatig bijspuiten ivm pekel, vogelpoep haal ik er meteen af met wasbenzine ivm lakverzuring, maar verder poets ik weinig. Paar keer per jaar door de wasbox, that's it.
Hendige foto dan . Maar je zou 'm dan eigenlijk een keer moeten laten detailen om alles krassen e.d. weg te halen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat was ff een vlugge foto hij staat nu voor de deur te glimmen. Alhoewel, de hele auto polijsten zou geen kwaad doen. Alleen zie je dan alle krassen, steenslag etc. nog erger.
[..]
De auto is ook blauw. Komt denk ik door de belichting dat de eerste foto zo donker lijkt, best apart eigenlijk.
nee. want als je die voorbanden dan achter legt.. stop je dus nieuwe banden voorop. en is voor beter. en dat wil je niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achteren
ze maken je gek, niet luisterenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Shit ja je hebt helemaal gelijk. Ik zat duidelijk even niet op te letten.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hendige foto dan . Maar je zou 'm dan eigenlijk een keer moeten laten detailen om alles krassen e.d. weg te halen.
Titan ja, wel erg gevoelig voor vingervlekken en zo hoor .quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
TiAg lijsten had je nu toch? Wel gaaf ja, staat wel sportief. Ik heb er nu (selfmade) hoogglans zwart in zitten sinds een tijdje, ook wel mooi!
[..]
Jup normaal wisselen, dus niet compleet versleten vs minder versletenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef rival het volgende:
oh wacht.... dit gaat alleen over wisselen? geen nieuwe banden?
dan neem ik mijn 2 posts terug....
Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVD "quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:33 schreef Mikkie het volgende:
Is ook, ik denk er ook echt niet over na hoor. Ben je een paar honderd euro kwijt en de volgende keer dat op een parkeerplaats iemand z'n deur tegen je auto aan smijt krijg je moordneigingen .
Ja ik hoopte ook om een grassprietje maar helaas:quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVD "
totdat het een langenatte grasspriet bleek te zijn dat horizontaal tegen de deur geplakt zat. Oef.
Als ik met mijn hand er hard overheen wrijf dan gaat het witte gedeelte een beetje eraf. Het is dus toch de verf van een ander auto wat er op zit lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe zou iemand daar nou een kras kunnen maken? Lijkt me eerder dat je zelf iets geschampt hebt, want moet wel een hele lage auto geweest zijn dan. Ik heb daar ook een schampplek, toen zag ik een klein paaltje over het hoofd
Fijne momenten zijn dat ja .quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVD "
totdat het een lange natte grasspriet bleek te zijn dat horizontaal tegen de deur geplakt zat. Oef.
De keuze is ruim en als je een diesel zoekt zijn de tellerstanden bij de buren vaak een stuk lager. Het importeren zelf is niet zoveel werk en kost je in totaal 250 à 300 euro voor praktische zaken (kentekenplaten, APK etc.). Dan komt de BPM er nog bij, maar die is volledig afhankelijk van wat je koopt (uitrustig, nieuwprijs, bouwjaar etc.).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:28 schreef dester_martijn het volgende:
Iemand ervaring met het importeren van een beemer vanuit Duitsland? Daar liggen de prijzen aanzienlijk lager, vandaar.
Vergeet de BPM niet hequote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:48 schreef dester_martijn het volgende:
Bedankt, ik ga er eentje importeren. Ik denk ook hoe duurder de auto in is hoe meer het verschil ook is. Kijk je bijvoorbeeld naar de F10 dan scheelt dat 10 k nieuw bij de dealer, dus 2de hands zal de marge nog groter zijn.
Daar willen harry's altijd stoplichtsprintjes tegen mij haha.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).
Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Vandaag ~5 uur bezig geweest met broertje.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:22 schreef Catch22- het volgende:
Voor 150 eu heb je alle materialen.en.kan je het de komende jaren zelf doen.
mijn neefje doet t voor de hobby en.die vraagt 100 eu ofzo. je kan dus ook een hobbyist vragen. is je auto een half jaar weer strak. Tussendoor afspoelen is genoeg om hem mooi te houden.
Heerlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).
Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Ik zou willen dat ik die ballen had . De snelheid is het probleem niet (al haalt mijn auto dat niet, maar dat terzijde), maar ik ben op zulke momenten wel bang voor m'n rijbewijs. Zoiets zou ik alleen doen met een Daisy en een Lasershield ingebouwd, want m'n rijbewijs heb ik simpelweg te hard nodig, dus kan het niet permitteren als ik gepakt wordt met 240. Daarom is m'n ultieme max in NL eigenlijk altijd 190, omdat je dan na correctie onder de +70 blijft en eigenlijk altijd binnen tien dagen je rijbewijs terug krijgt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar willen harry's altijd stoplichtsprintjes tegen mij haha.
Khad net ook retehaast, dus 240 km/u richting Groningen (totdat er een Harry voor sprong uiteraard). Je kunt best snel van Leeuwarden naar Groningen
Ziet er mooi uit hoor, het resultaat zie je zeker wel! Wel jammer dat je handmatige airco en geen ECC hebt erin. Dat vind ik echt ideaal. .quote:Vandaag ~5 uur bezig geweest met broertje.
1) Spoelen
2) Wassen
3) Drogen
4) Kleien
5) Spoelen
6) Drogen
7) Polish/Glaze van Meguiars
8) Carnauba Wax van Meguiars
Foto's (mobiele tel) doen het resultaat niet 100% eer aan, maar het is wel aardig te zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interieur ook even wat gedaan. En ja, ik ben lui met de kentekens netjes wegwerken.
En ja, ik heb een nieuw embleem nodig voor.
Ja, maar da's een heel kort stukje daar. Ik vind het zelf veel leuker om 'm volgas een oprit op te sleuren. Die oprit bij Hoogeveen vanaf Zwolle, waar je die bocht van 270 graden maakt, daar kun je halverwege al wel vol in het gas en de bocht uit brullen. Heb je al je spullen links in de auto liggen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).
Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Was bij m'n moeder thuis, daar heb ik meer ruimte/gelegenheid om te poetsen. Golfje is woon-werk sloerie van m'n broertje.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Die saaie peugeootjes erbij en dat oud golfje erachter maakt het toch wel een klasse apart.
ECC unit zit thuis, klaar om nog 's ingebouwd te worden. Nu gewoon ooit de onderdelen kopen (onder andere andere klepjes voor de unit in de auto) en dan kan iemand het inbouwen. Het is niet heel lastig, het is gewoon veel werk i.v.m. het loshalen van het hele dashboard.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heerlijk
[..]
Ik zou willen dat ik die ballen had . De snelheid is het probleem niet (al haalt mijn auto dat niet, maar dat terzijde), maar ik ben op zulke momenten wel bang voor m'n rijbewijs. Zoiets zou ik alleen doen met een Daisy en een Lasershield ingebouwd, want m'n rijbewijs heb ik simpelweg te hard nodig, dus kan het niet permitteren als ik gepakt wordt met 240. Daarom is m'n ultieme max in NL eigenlijk altijd 190, omdat je dan na correctie onder de +70 blijft en eigenlijk altijd binnen tien dagen je rijbewijs terug krijgt.
[..]
Ziet er mooi uit hoor, het resultaat zie je zeker wel! Wel jammer dat je handmatige airco en geen ECC hebt erin. Dat vind ik echt ideaal. .
Zelfde voor de bocht bij Almere, als je de afslag richting Utrecht neemt i.p.v. Amsterdam/Muiderbrugquote:Op zondag 15 mei 2011 11:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, maar da's een heel kort stukje daar. Ik vind het zelf veel leuker om 'm volgas een oprit op te sleuren. Die oprit bij Hoogeveen vanaf Zwolle, waar je die bocht van 270 graden maakt, daar kun je halverwege al wel vol in het gas en de bocht uit brullen. Heb je al je spullen links in de auto liggen.
Ik vind het zelf erg leuk om met de hand boven op het stuur beetje scheefhangend bij het stoplicht te wachten naast zo'n Puberende Harry in zn Golf, blonde del ernaast. En dan die vent heel stoer weg laten spuiten, en zelf gewoon normaal optrekken. En dan 2 kilometer verderop ben je hem alsnog voorbij.
Klopt ja. Geen technisch moeilijk werk begreep ik, vooral véél werk.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Maharbal het volgende:
ECC unit zit thuis, klaar om nog 's ingebouwd te worden. Nu gewoon ooit de onderdelen kopen (onder andere andere klepjes voor de unit in de auto) en dan kan iemand het inbouwen. Het is niet heel lastig, het is gewoon veel werk i.v.m. het loshalen van het hele dashboard.
Dat kan je nog vies tegenvallen . Vanaf 70 km/h te snel geldt, ook bij een eerste overtreding, een richtlijn die in principe altijd gevolgd wordt (tenzij er zeer zware belangen wegen die tot verandering aanzetten): vier maanden rijontzegging.quote:En ach, het is niet dat ik dagelijks zo snel rijd, maar ik had echt veel haast (was bijna te laat voor de nieuwe show van Hans Teeuwen). En je zit er ook aardig snel op, dus 't hoefde niet te lang te duren. Eerste keer krijg je je rijbewijs overigens binnen een paar dagen terug, ook bij die snelheden... mocht dat helpen
Ik vind 'm ook bijzonder mooi. En bedankt!quote:Op zondag 15 mei 2011 14:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Mooie wagen Maharbal, vind die kleur echt super staan trouwens
quote:Op zondag 15 mei 2011 17:46 schreef Mikkie het volgende:
Alcantara is !
Ik heb mijn e46 ook uit Duitsland gehaald. Dit, mede omdat ik een diesel wilde met een niet te hoge tellerstand, maar waar ik nog wel een tijd mee vooruit kan. Dan loont Duitsland meer dan Nederland. De BPM die je moet bijleggen is vooral afhankelijk van het bouwjaar, daar kun je natuurlijk ook zelf op selecteren . Als ik je een tip mag geven: staar je niet blind op de 320. Prima auto hoor, maar een 323, 325, 328 of 330 is maar een fractie duurder en je krijgt wat meer pk's voor je geld. Al merk je e.e.a. natuurlijk wel in gewicht en waarschijnlijk ook in verzekering.
De gescheurde subframes vind je vooral in de vroegere bouwjaren met de zwaardere motoren (vooral de 328i en de 330i, en de 330d). Goed punt om wel op te letten dus.
Als je je zoektocht wat meer kaders geeft (welke opties wil je per se, welke uitvoering, bouwjaar, max. prijs etc.) dan is het ook wat makkelijker om de rest-BPM te bepalen.
Belangrijk is gewoon om je vooraf goed in te lezen over het wel en wee van het model, kleine puntjes e.d. En gewoon geen 800km Duitsland in zoeken, maar een postcode bij je in de buurt selecteren en dan een bepaalde straal aanhouden. Ik had 300km als max. gezet en daar ben ik ruim binnen gebleven, maar voor een andere auto heb ik al eens bijna 400km gereden. Het is net wat je zelf wil.
Qua kosten ligt het er natuurlijk aan hoeveel je rijdt hoe je rijdt. Ik zit nu over 17k km's aan 6 cent per kilometer voor onderhoud. Dat zijn een grote beurt, een setje winterbanden (nieuw) en zelf gemonteerde nieuwe draagarmen. Klein grut (tientjeswerk) heb ik daar niet bij gerekend, maar maak er voor mijn part 7 ct/km van. Met die winterbanden kan ik als het goed is nog een jaar of drie vooruit en de volgende oliewissel doe ik zelf, dat scheelt ook behoorlijk wat.
Daarnaast ligt het ook aan perfectionisme: ik heb een kapotte olieniveausensor (kost 120 euro, maar ik peil toch altijd zelf dus die vervang ik niet) en een kapot airbagmatje, daar heb ik een dummysensor op gezet voor twee tientjes (passagiersairbag gaat nu altijd af, ipv alleen wanneer iemand op de passagiersstoel zit, 100% veilig dus). Ook heb ik een kapotte PDC-sensor zelf vervangen voor eentje van de sloop. Wil je dat netjes doen of geen vieze handen krijgen en ga je dus naar de dealer, dan ben je ipv 40 euro (PDC + dummy airbagsensor), ineens 120 + 300 + 120 = 540 euro kwijt. Draagarmen door de dealer laten doen kost je ook 700 euro, zelf doe je het voor de helft.
Grote kostenposten zijn ook de plezierdingetjes overigens: een andere radio, andere interieurlijsten, sportpookje, chiptuning etc. Dat telt ook hard op, dus als je je daarmee kan inhouden is er veel te 'verdienen'.
En vergis je niet in de bijkomende vaste kosten, en de brandstof per km: ik ben zo'n 300 euro per maand kwijt aan belasting, verzekering en brandstof. Dat doet ook pijn, vooral als je bedenkt dat ik daarvoor 'maar' zo'n 2.000km per maand rij.
Bedenk je trouwens even dat verzekering bij je ouders dumpen leuk is, maar dat maatschappijen na een aanrijding nogal eens buurtonderzoek willen gaan doen. Ze zijn niet dom natuurlijk en hebben hier vaker mee te maken. Als blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en je hebt een ongeluk veroorzaakt, kunnen je ouders uit de verzekering gegooid worden en kan de verzekering alle schade op jou verhalen omdat er fraude is gepleegd. Is dat het je waard?
Ik heb nog geen onderhoud gehad. M'n voorste wiellagers moeten binnenkort vervangen en ik heb net nieuwe olie gekocht (5W30, ¤ 23 euro de liter...goedemorgen). Gelukkig heb ik maar een liter moeten kopen, want de 6cyls staan erom bekend om iets olie te nemen (die van mij heeft nu ~0,5L in 6.000/6.500 km genomen).quote:Op zondag 15 mei 2011 17:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat zijn jullie nu zo'n beetje kwijt voor een E46 per maand qua onderhoud (gemiddeld), verzekering en dergelijke? Verzekering zal ik sowieso wel bij ouders dumpen, want de premie is belachelijk als twintiger.
Ik ben de laatste tijd flink aan het zoeken naar mooie E46's, Coupé, M-Pakket. En dan waarschijnlijk een i320. In Duitsland zijn de prijzen inderdaad een stuk beter, maar de BPM is niet makkelijk te bepalen. Over het algemeen kom je wel goedkoper uit toch?
Verder lijkt het mij dan een beetje moeilijk om dan zomaar naar Duitsland te rijden om de auto te kunnen zien. Dan heb je ook nog de veel voorkomende problemen bij de E46. Ik heb al een aantal verhalen gelezen over gescheurde carrosserie, wat schijnbaar vaker voorkomt bij een bepaald bouwjaar
Deze bijvoorbeeld, de kleur, het M-Pakket.. kwijl..
http://auto.marktplaats.n(...)gineel-m-pakket.html
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:04 schreef Hoogheid het volgende:
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen.
Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten
Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken?
Een halve liter op 6k valt mee. Die van mij verbruikt geen druppel gelukkig, maar 1L/12k is niet verkeerd voor een grote zespitter. Overigens vraag ik me af waar je die olie vandaan hebt voor 23 euro per liter. Dat kan ik toch een stuk goedkoper voor je regelen! Heb eventueel nog wel wat litertjes hier staan (5W30, volsynthetisch, origineel BMW).quote:Op zondag 15 mei 2011 17:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Persoonlijk vermeed ik de 323i's en de 328i's overigens, omdat die meer kwaaltjes hadden dan de modellen met de nieuwere motoren (320i's en 325i's).
[..]
Ik heb nog geen onderhoud gehad. M'n voorste wiellagers moeten binnenkort vervangen en ik heb net nieuwe olie gekocht (5W30, ¤ 23 euro de liter...goedemorgen). Gelukkig heb ik maar een liter moeten kopen, want de 6cyls staan erom bekend om iets olie te nemen (die van mij heeft nu ~0,5L in 6.000/6.500 km genomen).
Benzineverbruik: ik houd van stevig optrekken (ik cruise op de snelweg normaal ~125 km/uur). Het gemiddelde verbruik over ~¤ 6.000 km is ~1 op 9.5
Verzekering met mijn 24 jaar: WA+, diefstal, brand- en stormschade etc: ¤ 54 p/m (dat is wel inclusief collectiviteitskorting a 16% via werkgever). Ik heb overigens maar 1 schadevrije jaar, omdat ze m'n 4 schadevrije jaren bij m'n vorige werkgever (tienduizenden kilometers per jaar in allemaal leaseauto's) niet wilden laten meetellen.
True. Een een M-sportonderstel is al enigszins op te vangen met Eibach Pro-veren.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.
Ik wil er ook nog wel 's een m-pakket op
Autoscout24.dequote:Op zondag 15 mei 2011 18:04 schreef Hoogheid het volgende:
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen.
Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten
Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken?
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een halve liter op 6k valt mee. Die van mij verbruikt geen druppel gelukkig, maar 1L/12k is niet verkeerd voor een grote zespitter. Overigens vraag ik me af waar je die olie vandaan hebt voor 23 euro per liter. Dat kan ik toch een stuk goedkoper voor je regelen! Heb eventueel nog wel wat litertjes hier staan (5W30, volsynthetisch, origineel BMW).
Ik ben met 3 schadevrije jaren overigens 60 euro per maand kwijt. WA+, that is, geen kortingen. Maar wel een diesel, die zijn vaak al wat duurder ivm meer km's en hogere nieuwwaarde.
Je moet een keer beginnen met schadeloze jaren opbouwen, dus waarom niet meteen? Ja, het is duur; ik betaal 100,- euro (ben 22 jaar, maak 25k kilometer per jaar) per maand. Wel volledig casco, maar goed, bij een andere verzekeraar was ik dat al kwijt voor beperkt casco. Een beetje goed zoeken is dus ook wel de moeite.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat zijn jullie nu zo'n beetje kwijt voor een E46 per maand qua onderhoud (gemiddeld), verzekering en dergelijke? Verzekering zal ik sowieso wel bij ouders dumpen, want de premie is belachelijk als twintiger.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |