dat bedoel ik; door iemand die er kaas van heeft gegeten; foutcodes uitlezen kan elke geit, maar uitvogelen wat er mis gaat is werk voor een expert.. het is onmogelijk dat het ding inhoudt en rookt zonder dat je iets aan de waardes in de computer kan zienquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:21 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Yep al diverse keren uitgelezen door garage geen foutcodes
Dat dus. Elke idioot kan foutcodes van het scherm lezen. Tegenwoordig zit bij een dealer ook geen expertise meer...quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat bedoel ik; door iemand die er kaas van heeft gegeten; foutcodes uitlezen kan elke geit, maar uitvogelen wat er mis gaat is werk voor een expert.. het is onmogelijk dat het ding inhoudt en rookt zonder dat je iets aan de waardes in de computer kan zien
Injectoren verstuiven toch ook de brandstof in de cilinderkamers?quote:
Het is een 320d. M'n SD, wat doe jequote:
Ik vind het aardig prijzig. Ik had vorig jaar alle 4 velgen richting + monteren voor ¤ 150quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:27 schreef Catch22- het volgende:
Velg richten voor 88 eu, inc montage. Dat is toch niet overdreven veel?
Lastig om er weer een band omheen te krijgen als je geen apparatuur hebtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:29 schreef Mikkie het volgende:
Die montage is weer zo'n wassen neus, want dat kun je zelf ook in vijf minuten.
Wordt ie alleen gericht, of doe je nog meer? Lijkt me niet schokkend duur, maar echt goedkoop is het ook niet, volgens mij.
Euh, ik weet de naam van het bedrijf niet echt meer. Ik had ze gewoon langs m'n persoonlijke bandenboer(beunhaas) gebracht, en die bracht ze voor mij naar het bedrijf voor het richten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:45 schreef Catch22- het volgende:
Het is incl montage, wat natuurlijk nauwelijks werk is. Waar had jij het laten doen haarbal?
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:52 schreef Maharbal het volgende:
Valt me nu op he...maar dit topic is niet voor Coupé rijders
Als jij jouw auto een coupé noemt prima, voor mij is het gewoon een 2 deurs sedanquote:Types of sedans
Several versions of the body style exist, including four-door, two-door, and fastback variants of both.
De 2-deurs E30 was een 2-deurs sedan. De E46 2-deurs is een coupé.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Als jij jouw auto een coupé noemt prima, voor mij is het gewoon een 2 deurs sedan
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De 2-deurs E30 was een 2-deurs sedan. De E46 2-deurs is een coupé.
Het woord coupé wordt vaak inderdaad erg ruim genomen. Veel mensen denken dan aan 2 deuren, of lijstloze ramen etc...maar dat is niet de definitie van een coupé. Ik geloof dat de definitie van een coupé ging om de inhoud van de cabine van de auto, die mag een bepaalde waarde niet overschrijden. Uit m'n hoofd gaat dat op bij de E46, maar ik heb geen tijd om dat nu uit te gaan zoeken haha.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
![]()
De E46 2-deurs is een 2 deurs sedan, maar het een coupé noemen kan ook, het woord coupé wordt in de ruimste zin gebruikt, verder geen probleem hoor, ik wilde alleen dat je je niet achtergesteld zou voelen door te denken dat je geen sedan zou rijden
Eén van de belangrijkste elementen van een coupé zoals het oorspronkelijk bedoeld was is dat er maar 2 volwaardige stoelen/zittingen in zitten en dat is bij de 2 deurs 3 series niet het geval, maar goed zoals gezegd als BMW het een coupé noemt mag jij dat ook.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het een coupe als het 2 deuren heeft en geen raamlijstendus daarom valt de E30 daar niet onder maar E36 en E46 wel. Maar boeiend, als BMW het zelf coupés noemt dan zijn het verdomme ook coupés!
Hier is de prijs 75 euro per velg voor richten...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:27 schreef Catch22- het volgende:
Velg richten voor 88 eu, inc montage. Dat is toch niet overdreven veel?
Zijn er nog steeds mensen die naar de kwikfit gaan, ja? Wat hebben ze gedaan voor die 100 euro? Naar je auto gekeken terwijl ze koffie dronken?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:21 schreef Oksel het volgende:
Gisteren mn 118d een kleine beurt gegeven bij Kwikfit. 100 eur.
Neen, het aantal stoelen doet er niet toe. Het belangrijkste ( en enige ) element van een coupé is de inhoud (m³) van de cabine. Zoek het maar op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eén van de belangrijkste elementen van een coupé zoals het oorspronkelijk bedoeld was is dat er maar 2 volwaardige stoelen/zittingen in zitten en dat is bij de 2 deurs 3 series niet het geval, maar goed zoals gezegd als BMW het een coupé noemt mag jij dat ook.
Band eraf, band erop, balanceren.. en dan evt nog een nieuw ventiel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:29 schreef Mikkie het volgende:
Die montage is weer zo'n wassen neus, want dat kun je zelf ook in vijf minuten.
Wordt ie alleen gericht, of doe je nog meer? Lijkt me niet schokkend duur, maar echt goedkoop is het ook niet, volgens mij.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dan is een Bentley Brooklands dus geen coupé, maar een Toyota Aygo wel?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen, het aantal stoelen doet er niet toe. Het belangrijkste ( en enige ) element van een coupé is de inhoud (m³) van de cabine. Zoek het maar op.
http://standards.sae.org/automotive/
en http://www.wisegeek.com/w(...)oupe-and-a-sedan.htm
Je kunt van die enorme vieze vlekken krijgen, je hele lak gaat eraan.quote:
Hey, ik ben geen automotive engineerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dan is een Bentley Brooklands dus geen coupé, maar een Toyota Aygo wel?
Als ik het zie gaat het er meestal z.s.m. vanaf, zodat m'n lak niet verprutst raakt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Zitten jullie ook altijd elke avond even met een emmer en sopje de vogelpoep eraf te wassen?
Was het maar zo'n feest. Ik was voor het gemak even vergeten dat de band nog van de velg moestquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Band eraf, band erop, balanceren.. en dan evt nog een nieuw ventiel.
Kun je dat echt zelf voor 15 euro?
de machine is erg duur.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:28 schreef Catch22- het volgende:
volgens mij is het richten van een velg best ff werk. Je moet hem verhitten en dan rechttrekken enzo.
Mijn E46 apk gedaan bij de kwikfit 15 euroquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds mensen die naar de kwikfit gaan, ja? Wat hebben ze gedaan voor die 100 euro? Naar je auto gekeken terwijl ze koffie dronken?
Olie ververst, meer was d'r ook niet nodig. En alles nagekeken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds mensen die naar de kwikfit gaan, ja? Wat hebben ze gedaan voor die 100 euro? Naar je auto gekeken terwijl ze koffie dronken?
Dat is heel goedkoopquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn E46 apk gedaan bij de kwikfit 15 euro
Ah, een oilservice. Dan valt het wel mee. Ik ga m'n volgende zelf doen. Olie + filter al thuis, half uurtje werk hooguitquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Olie ververst, meer was d'r ook niet nodig. En alles nagekeken.
Vandaag *ping* bandenlampje. Fijn, schroef net naast loopvlak. Gloednieuwe Runflat Michelinband naar de klote. 140 euro armer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |