quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat was ff een vlugge fotohij staat nu voor de deur te glimmen. Alhoewel, de hele auto polijsten zou geen kwaad doen. Alleen zie je dan alle krassen, steenslag etc. nog erger.
[..]
De auto is ook blauw. Komt denk ik door de belichting dat de eerste foto zo donker lijkt, best apart eigenlijk.
nee. want als je die voorbanden dan achter legt.. stop je dus nieuwe banden voorop. en is voor beter. en dat wil je niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achteren
ze maken je gek, niet luisterenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Shit ja je hebt helemaal gelijk. Ik zat duidelijk even niet op te letten.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]Hendige foto dan
. Maar je zou 'm dan eigenlijk een keer moeten laten detailen om alles krassen e.d. weg te halen.
Titan ja, wel erg gevoelig voor vingervlekken en zo hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
TiAg lijsten had je nu toch? Wel gaaf ja, staat wel sportief. Ik heb er nu (selfmade) hoogglans zwart in zitten sinds een tijdje, ook wel mooi!
[..]
Jup normaal wisselen, dus niet compleet versleten vs minder versletenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef rival het volgende:
oh wacht.... dit gaat alleen over wisselen? geen nieuwe banden?
dan neem ik mijn 2 posts terug....
Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVDquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:33 schreef Mikkie het volgende:
Is ook, ik denk er ook echt niet over na hoor. Ben je een paar honderd euro kwijt en de volgende keer dat op een parkeerplaats iemand z'n deur tegen je auto aan smijt krijg je moordneigingen.
Ja ik hoopte ook om een grassprietje maar helaas:quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVD![]()
"
totdat het een langenatte grasspriet bleek te zijn dat horizontaal tegen de deur geplakt zat. Oef.
Als ik met mijn hand er hard overheen wrijf dan gaat het witte gedeelte een beetje eraf. Het is dus toch de verf van een ander auto wat er op zit lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe zou iemand daar nou een kras kunnen maken? Lijkt me eerder dat je zelf iets geschampt hebt, want moet wel een hele lage auto geweest zijn dan. Ik heb daar ook een schampplek, toen zag ik een klein paaltje over het hoofd
Fijne momenten zijn dat jaquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVD![]()
"
totdat het een lange natte grasspriet bleek te zijn dat horizontaal tegen de deur geplakt zat. Oef.
De keuze is ruim en als je een diesel zoekt zijn de tellerstanden bij de buren vaak een stuk lager. Het importeren zelf is niet zoveel werk en kost je in totaal 250 ā 300 euro voor praktische zaken (kentekenplaten, APK etc.). Dan komt de BPM er nog bij, maar die is volledig afhankelijk van wat je koopt (uitrustig, nieuwprijs, bouwjaar etc.).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:28 schreef dester_martijn het volgende:
Iemand ervaring met het importeren van een beemer vanuit Duitsland? Daar liggen de prijzen aanzienlijk lager, vandaar.
Vergeet de BPM niet hequote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:48 schreef dester_martijn het volgende:
Bedankt, ik ga er eentje importeren. Ik denk ook hoe duurder de auto in is hoe meer het verschil ook is. Kijk je bijvoorbeeld naar de F10 dan scheelt dat 10 k nieuw bij de dealer, dus 2de hands zal de marge nog groter zijn.
Daar willen harry's altijd stoplichtsprintjes tegen mij haha.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).
Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Vandaag ~5 uur bezig geweest met broertje.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:22 schreef Catch22- het volgende:
Voor 150 eu heb je alle materialen.en.kan je het de komende jaren zelf doen.
mijn neefje doet t voor de hobby en.die vraagt 100 eu ofzo. je kan dus ook een hobbyist vragen. is je auto een half jaar weer strak. Tussendoor afspoelen is genoeg om hem mooi te houden.
Heerlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).
Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Ik zou willen dat ik die ballen hadquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar willen harry's altijd stoplichtsprintjes tegen mij haha.
Khad net ook retehaast, dus 240 km/u richting Groningen (totdat er een Harry voor sprong uiteraard). Je kunt best snel van Leeuwarden naar Groningen
Ziet er mooi uit hoor, het resultaat zie je zeker wel! Wel jammer dat je handmatige airco en geen ECC hebt erin. Dat vind ik echt ideaal.quote:Vandaag ~5 uur bezig geweest met broertje.
1) Spoelen
2) Wassen
3) Drogen
4) Kleien
5) Spoelen
6) Drogen
7) Polish/Glaze van Meguiars
8) Carnauba Wax van Meguiars
Foto's (mobiele tel) doen het resultaat niet 100% eer aan, maar het is wel aardig te zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interieur ook even wat gedaan. En ja, ik ben lui met de kentekens netjes wegwerken.
En ja, ik heb een nieuw embleem nodig voor.
Ja, maar da's een heel kort stukje daar. Ik vind het zelf veel leuker om 'm volgas een oprit op te sleuren. Die oprit bij Hoogeveen vanaf Zwolle, waar je die bocht van 270 graden maakt, daar kun je halverwege al wel vol in het gas en de bocht uit brullen. Heb je al je spullen links in de auto liggen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).
Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Was bij m'n moeder thuis, daar heb ik meer ruimte/gelegenheid om te poetsen. Golfje is woon-werk sloerie van m'n broertje.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Die saaie peugeootjes erbij en dat oud golfje erachter maakt het toch wel een klasse apart.
ECC unit zit thuis, klaar om nog 's ingebouwd te worden. Nu gewoon ooit de onderdelen kopen (onder andere andere klepjes voor de unit in de auto) en dan kan iemand het inbouwen. Het is niet heel lastig, het is gewoon veel werk i.v.m. het loshalen van het hele dashboard.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heerlijk
[..]
Ik zou willen dat ik die ballen had. De snelheid is het probleem niet (al haalt mijn auto dat niet, maar dat terzijde), maar ik ben op zulke momenten wel bang voor m'n rijbewijs. Zoiets zou ik alleen doen met een Daisy en een Lasershield ingebouwd, want m'n rijbewijs heb ik simpelweg te hard nodig, dus kan het niet permitteren als ik gepakt wordt met 240. Daarom is m'n ultieme max in NL eigenlijk altijd 190, omdat je dan na correctie onder de +70 blijft en eigenlijk altijd binnen tien dagen je rijbewijs terug krijgt.
[..]
Ziet er mooi uit hoor, het resultaat zie je zeker wel! Wel jammer dat je handmatige airco en geen ECC hebt erin. Dat vind ik echt ideaal..
Zelfde voor de bocht bij Almere, als je de afslag richting Utrecht neemt i.p.v. Amsterdam/Muiderbrugquote:Op zondag 15 mei 2011 11:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, maar da's een heel kort stukje daar. Ik vind het zelf veel leuker om 'm volgas een oprit op te sleuren. Die oprit bij Hoogeveen vanaf Zwolle, waar je die bocht van 270 graden maakt, daar kun je halverwege al wel vol in het gas en de bocht uit brullen. Heb je al je spullen links in de auto liggen.![]()
Ik vind het zelf erg leuk om met de hand boven op het stuur beetje scheefhangend bij het stoplicht te wachten naast zo'n Puberende Harry in zn Golf, blonde del ernaast. En dan die vent heel stoer weg laten spuiten, en zelf gewoon normaal optrekken. En dan 2 kilometer verderop ben je hem alsnog voorbij.
Klopt ja. Geen technisch moeilijk werk begreep ik, vooral véél werk.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Maharbal het volgende:
ECC unit zit thuis, klaar om nog 's ingebouwd te worden. Nu gewoon ooit de onderdelen kopen (onder andere andere klepjes voor de unit in de auto) en dan kan iemand het inbouwen. Het is niet heel lastig, het is gewoon veel werk i.v.m. het loshalen van het hele dashboard.
Dat kan je nog vies tegenvallenquote:En ach, het is niet dat ik dagelijks zo snel rijd, maar ik had echt veel haast (was bijna te laat voor de nieuwe show van Hans Teeuwen). En je zit er ook aardig snel op, dus 't hoefde niet te lang te duren. Eerste keer krijg je je rijbewijs overigens binnen een paar dagen terug, ook bij die snelheden... mocht dat helpen
Ik vind 'm ook bijzonder mooi. En bedankt!quote:Op zondag 15 mei 2011 14:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Mooie wagen Maharbal, vind die kleur echt super staan trouwens
quote:Op zondag 15 mei 2011 17:46 schreef Mikkie het volgende:
Alcantara is!
Ik heb mijn e46 ook uit Duitsland gehaald. Dit, mede omdat ik een diesel wilde met een niet te hoge tellerstand, maar waar ik nog wel een tijd mee vooruit kan. Dan loont Duitsland meer dan Nederland. De BPM die je moet bijleggen is vooral afhankelijk van het bouwjaar, daar kun je natuurlijk ook zelf op selecteren. Als ik je een tip mag geven: staar je niet blind op de 320. Prima auto hoor, maar een 323, 325, 328 of 330 is maar een fractie duurder en je krijgt wat meer pk's voor je geld. Al merk je e.e.a. natuurlijk wel in gewicht en waarschijnlijk ook in verzekering.
De gescheurde subframes vind je vooral in de vroegere bouwjaren met de zwaardere motoren (vooral de 328i en de 330i, en de 330d). Goed punt om wel op te letten dus.
Als je je zoektocht wat meer kaders geeft (welke opties wil je per se, welke uitvoering, bouwjaar, max. prijs etc.) dan is het ook wat makkelijker om de rest-BPM te bepalen.
Belangrijk is gewoon om je vooraf goed in te lezen over het wel en wee van het model, kleine puntjes e.d. En gewoon geen 800km Duitsland in zoeken, maar een postcode bij je in de buurt selecteren en dan een bepaalde straal aanhouden. Ik had 300km als max. gezet en daar ben ik ruim binnen gebleven, maar voor een andere auto heb ik al eens bijna 400km gereden. Het is net wat je zelf wil.
Qua kosten ligt het er natuurlijk aan hoeveel je rijdt hoe je rijdt. Ik zit nu over 17k km's aan 6 cent per kilometer voor onderhoud. Dat zijn een grote beurt, een setje winterbanden (nieuw) en zelf gemonteerde nieuwe draagarmen. Klein grut (tientjeswerk) heb ik daar niet bij gerekend, maar maak er voor mijn part 7 ct/km van. Met die winterbanden kan ik als het goed is nog een jaar of drie vooruit en de volgende oliewissel doe ik zelf, dat scheelt ook behoorlijk wat.
Daarnaast ligt het ook aan perfectionisme: ik heb een kapotte olieniveausensor (kost 120 euro, maar ik peil toch altijd zelf dus die vervang ik niet) en een kapot airbagmatje, daar heb ik een dummysensor op gezet voor twee tientjes (passagiersairbag gaat nu altijd af, ipv alleen wanneer iemand op de passagiersstoel zit, 100% veilig dus). Ook heb ik een kapotte PDC-sensor zelf vervangen voor eentje van de sloop. Wil je dat netjes doen of geen vieze handen krijgen en ga je dus naar de dealer, dan ben je ipv 40 euro (PDC + dummy airbagsensor), ineens 120 + 300 + 120 = 540 euro kwijt. Draagarmen door de dealer laten doen kost je ook 700 euro, zelf doe je het voor de helft.
Grote kostenposten zijn ook de plezierdingetjes overigens: een andere radio, andere interieurlijsten, sportpookje, chiptuning etc. Dat telt ook hard op, dus als je je daarmee kan inhouden is er veel te 'verdienen'.
En vergis je niet in de bijkomende vaste kosten, en de brandstof per km: ik ben zo'n 300 euro per maand kwijt aan belasting, verzekering en brandstof. Dat doet ook pijn, vooral als je bedenkt dat ik daarvoor 'maar' zo'n 2.000km per maand rij.
Bedenk je trouwens even dat verzekering bij je ouders dumpen leuk is, maar dat maatschappijen na een aanrijding nogal eens buurtonderzoek willen gaan doen. Ze zijn niet dom natuurlijk en hebben hier vaker mee te maken. Als blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en je hebt een ongeluk veroorzaakt, kunnen je ouders uit de verzekering gegooid worden en kan de verzekering alle schade op jou verhalen omdat er fraude is gepleegd. Is dat het je waard?
Ik heb nog geen onderhoud gehad. M'n voorste wiellagers moeten binnenkort vervangen en ik heb net nieuwe olie gekocht (5W30, ¤ 23 euro de liter...goedemorgen). Gelukkig heb ik maar een liter moeten kopen, want de 6cyls staan erom bekend om iets olie te nemen (die van mij heeft nu ~0,5L in 6.000/6.500 km genomen).quote:Op zondag 15 mei 2011 17:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat zijn jullie nu zo'n beetje kwijt voor een E46 per maand qua onderhoud (gemiddeld), verzekering en dergelijke? Verzekering zal ik sowieso wel bij ouders dumpen, want de premie is belachelijk als twintiger.
Ik ben de laatste tijd flink aan het zoeken naar mooie E46's, Coupé, M-Pakket. En dan waarschijnlijk een i320. In Duitsland zijn de prijzen inderdaad een stuk beter, maar de BPM is niet makkelijk te bepalen. Over het algemeen kom je wel goedkoper uit toch?
Verder lijkt het mij dan een beetje moeilijk om dan zomaar naar Duitsland te rijden om de auto te kunnen zien. Dan heb je ook nog de veel voorkomende problemen bij de E46. Ik heb al een aantal verhalen gelezen over gescheurde carrosserie, wat schijnbaar vaker voorkomt bij een bepaald bouwjaar
Deze bijvoorbeeld, de kleur, het M-Pakket.. kwijl..
http://auto.marktplaats.n(...)gineel-m-pakket.html
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:04 schreef Hoogheid het volgende:
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen.
Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten
Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken?
Een halve liter op 6k valt mee. Die van mij verbruikt geen druppel gelukkig, maar 1L/12k is niet verkeerd voor een grote zespitter. Overigens vraag ik me af waar je die olie vandaan hebt voor 23 euro per liter. Dat kan ik toch een stuk goedkoper voor je regelen! Heb eventueel nog wel wat litertjes hier staan (5W30, volsynthetisch, origineel BMW).quote:Op zondag 15 mei 2011 17:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
![]()
Persoonlijk vermeed ik de 323i's en de 328i's overigens, omdat die meer kwaaltjes hadden dan de modellen met de nieuwere motoren (320i's en 325i's).
[..]
Ik heb nog geen onderhoud gehad. M'n voorste wiellagers moeten binnenkort vervangen en ik heb net nieuwe olie gekocht (5W30, ¤ 23 euro de liter...goedemorgen). Gelukkig heb ik maar een liter moeten kopen, want de 6cyls staan erom bekend om iets olie te nemen (die van mij heeft nu ~0,5L in 6.000/6.500 km genomen).
Benzineverbruik: ik houd van stevig optrekken (ik cruise op de snelweg normaal ~125 km/uur). Het gemiddelde verbruik over ~¤ 6.000 km is ~1 op 9.5
Verzekering met mijn 24 jaar: WA+, diefstal, brand- en stormschade etc: ¤ 54 p/m (dat is wel inclusief collectiviteitskorting a 16% via werkgever). Ik heb overigens maar 1 schadevrije jaar, omdat ze m'n 4 schadevrije jaren bij m'n vorige werkgever (tienduizenden kilometers per jaar in allemaal leaseauto's) niet wilden laten meetellen.
True. Een een M-sportonderstel is al enigszins op te vangen met Eibach Pro-veren.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.
Ik wil er ook nog wel 's een m-pakket op
Autoscout24.dequote:Op zondag 15 mei 2011 18:04 schreef Hoogheid het volgende:
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen.
Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten
Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken?
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een halve liter op 6k valt mee. Die van mij verbruikt geen druppel gelukkig, maar 1L/12k is niet verkeerd voor een grote zespitter. Overigens vraag ik me af waar je die olie vandaan hebt voor 23 euro per liter. Dat kan ik toch een stuk goedkoper voor je regelen! Heb eventueel nog wel wat litertjes hier staan (5W30, volsynthetisch, origineel BMW).
Ik ben met 3 schadevrije jaren overigens 60 euro per maand kwijt. WA+, that is, geen kortingen. Maar wel een diesel, die zijn vaak al wat duurder ivm meer km's en hogere nieuwwaarde.
Je moet een keer beginnen met schadeloze jaren opbouwen, dus waarom niet meteen? Ja, het is duur; ik betaal 100,- euro (ben 22 jaar, maak 25k kilometer per jaar) per maand. Wel volledig casco, maar goed, bij een andere verzekeraar was ik dat al kwijt voor beperkt casco. Een beetje goed zoeken is dus ook wel de moeite.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat zijn jullie nu zo'n beetje kwijt voor een E46 per maand qua onderhoud (gemiddeld), verzekering en dergelijke? Verzekering zal ik sowieso wel bij ouders dumpen, want de premie is belachelijk als twintiger.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |