Sja, dat was de kudde achtervolgers met ladders en al, denk een man of 20 in totaal. Rennende personen zien er ook wel leuk uit onder genot van een fris drankjequote:Op zondag 1 mei 2011 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk MREn Grappig om te zien hoe ze met zo'n trein proberen om te gaan in de reisinfo
Alleen die ladder...
Nee, ik was gewoon reiziger vandaag, dus geen hesjes oid.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:02 schreef greavy het volgende:
Mooie foto's MRen ! Had jij een oranje shirt aan met een geel hesje (met iets van SNE logo erop?)
Nein, achterin de auto.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:11 schreef Socios het volgende:
Zitten ze dan allemaal met ladders en trapjes in die trein, ja?
Ik resize altijd met ACDSee of met IrfanView, net wat ik bij de hand heb. NOOIT onscherp gedoequote:Op zondag 1 mei 2011 14:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan wss. beter vóór het resizen even een 'enhance edges' doen.
Een fotobewerkingsprogramma als 'The GIMP' doet dat automatisch, daarom zien de foto's die je daarme resize't er ook altijd mooi scherp uit.
Wel, maar deze stond op zoeen klein hokje waar je meestal niet echt goed bij kunt qua camera. Staat ook een paal vlak voor nog, dus je kan pas heel laat afdrukken.quote:
Het gaat ook niet om de Koningin, maar om het gigantische feestaanbod Ik heb een topdag gehadquote:Op zondag 1 mei 2011 16:04 schreef greavy het volgende:
Weinig aan gedaan, alleen die koninginnerit van de NVBS. Dat feest vieren zegt mij geen drol.
Ideale gelegenheid toch? Weg van die gekkigheidquote:
Ik ookquote:Op zondag 1 mei 2011 16:07 schreef Socios het volgende:
Zug-Chef ging of gaat toch ieder jaar op 30 april bewust een reisje maken door het buitenland?
Gelukkig mag dat ook voor ieder wat wilsquote:Op zondag 1 mei 2011 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ideale gelegenheid toch? Weg van die gekkigheid
Ik heb het dit jaar ook overwogen. Maar uiteindelijk toch besloten de hele dag thuis binnen te blijven.quote:
In de trein vanuit Enschede was het rustig, maar blijkbaar wel druk geweest aangezien er een enorme zooi lag aan lege flessen enzo en er met de beste wil van de wereld geen niet-overvolle vuilnisbak te vinden was.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb het dit jaar ook overwogen. Maar uiteindelijk toch besloten de hele dag thuis binnen te blijven.
Ik mijd de treinen sowieso op 30 april en vroeg mij af of het treinverkeer naar de Duitse grens en terug ook niet `ontzettend druk´ is op zo'n dag. Zeg maar tot Arnhem, Groningen etc.
Nou dat viel wel mee hoor, maar er was plaats genoeg. Zat zowat half vol. Mijn rijtuig toch minstensquote:Op zondag 1 mei 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
De ICE gisterochtend van 7:29 Utrecht naar Arnhem was uitgestorven. Was enorm rustig.
Wat moeten we daar doen dan?quote:Op zondag 1 mei 2011 16:14 schreef Socios het volgende:
Volgend jaar een treinmeet in Minden (Westf).
Leuk.quote:
Oh die had ik al. En geen tijd want keihard overstappenquote:Op zondag 1 mei 2011 16:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuk.
Grappig al die gekke plaatsnamen. Wissen, Kirchen, Siegen, Ferndorf, Brachbach Alleen waar is Au?
Goed, dat zie je!quote:Op zondag 1 mei 2011 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gelukkig mag dat ook voor ieder wat wils
Hoe gaat t hier?
Wel vreemd dat het nog niet verkrijgbaar is in de automaat.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:33 schreef Socios het volgende:
Gezien in een ander topic/ wikipedia:
[ afbeelding ]
Een aan het loket gekocht treinkaartje naar Veendam.
Ik vond het gisteren, in tegenstelling tot vorig jaar, ook prima gaan. Al ging ik toen van Arnhem naar Amsterdam, en 's avonds weer terug. Nu ging ik van Arnhem naar Utrecht, en 's avonds weer terug. Kan het ook mee te maken hebben.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed, dat zie je!
Gisteren was het prima te doen in de trein, als je maar de goede kant op ging.
Daarnet trouwens een FYRA met witte loc op de noordsectie voorbij zien komen. Blijkbaar werkt het toch enigszins.
Ik zag in Gouda hoe de trein naar Amsterdam zich vulde, en was blij dat we met vrienden in Delft hadden afgesproken.quote:Op zondag 1 mei 2011 19:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vond het gisteren, in tegenstelling tot vorig jaar, ook prima gaan. Al ging ik toen van Arnhem naar Amsterdam, en 's avonds weer terug. Nu ging ik van Arnhem naar Utrecht, en 's avonds weer terug. Kan het ook mee te maken hebben.
Wij zagen de rijen op Utrecht CS voor de kaartjesautomaten, en waren blij dat wij in Utrecht blevenquote:Op zondag 1 mei 2011 19:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zag in Gouda hoe de trein naar Amsterdam zich vulde, en was blij dat we met vrienden in Delft hadden afgesproken.
Ik kon gisteren niet, want ik moest voetbal luisteren...quote:Op zondag 1 mei 2011 16:39 schreef Ascendancy het volgende:
Wat hebben jullie tegen koninginnedag? Overdag lachen om de treurigheid van al die boeren 's avonds gewoon lekker de stad.
Het land ontvluchten omdat Nederland een keer gezellig is
De plaatselijke amateurclub?quote:Op zondag 1 mei 2011 19:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik kon gisteren niet, want ik moest voetbal luisteren...
Ik heb Bayern - Schalke zitten kijken in een sportcafé op Düsseldorf Hbfquote:
Nee, wel voor de opening http://www.skyscrapercity(...)759771&postcount=187quote:Op zondag 1 mei 2011 19:59 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er al foto's van station Veendam in bedrijf?
Een rondje met de RE, speciaal voor Sociosquote:
Dagje metro's pakken met socios.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Een rondje met de RE, speciaal voor Socios
Dank!quote:Op zondag 1 mei 2011 20:00 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nee, wel voor de opening http://www.skyscrapercity(...)759771&postcount=187
Gaat er niet een S-Bahn naar Hannover?quote:Op zondag 1 mei 2011 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dildi
Rond Minden is weinig te S-Bahnen of te metroën. Zegmaar niets.
Zelfde opzet nu he, dus ja. Alleen nu 1x per 2 uur ipv 4 uurquote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
S1 gaat naar Hannover ja. Maar goed, een veel mooiere S-Bahn lijn van Hannover is die naar Paderborn natuurlijk. Die is zoooo lang
Minden is vooral het punt wat je op vrijdagavond nog net kon halen met de pimpel, en meteen weer terug met de laatste zeg maar. Althans dat was een paar jaar geleden zo. Ik weet niet of dat nu nog steeds kan Zoek ik weleens uit eens ik in Deventer woon
quote:Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Let op: 1 mei 10:50: Rondleiding is inmiddels vol, aanmeldingen zijn gesloten
<knip>
Let op: Er is nog plaats voor 2 personen!
En gaat volgens mij ook door een mooier gebied, langs Hamelen enzo.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
S1 gaat naar Hannover ja. Maar goed, een veel mooiere S-Bahn lijn van Hannover is die naar Paderborn natuurlijk. Die is zoooo lang
Oeps, het was vol. Maar omdat er 2 hadden afgemeld, zijn er 2 plaatsen vrijgekomen. Dus je kan je nog aanmelden.,quote:
Filmpje nu ook, http://www.skyscrapercity(...)7010609#post77010609quote:
Dank je, ik zit alleen altijd te kloten met de kleuren van diascans...quote:
Tanks und andere pangijzersquote:
heb ik ook in Amersfoort geloof ik, sorry moet ff zo omdat automatisch vervolgtopics volgen niet meer werkt bij mij momenteel.quote:
Komt nog vaak genoeg voor: opstelterreinen en raccordementen hebben bijvoorbeeld geen ATB.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:23 schreef Duvel het volgende:
Ding ding ding ding ding: je rijdt gebied zonder ATB in (komt eigenlijk niet meer voor).
Ja, maar daar zit geen ATB-uitschakelsectie omdat je daar met 40 km/u rijdt.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komt nog vaak genoeg voor: opstelterreinen en raccordementen hebben bijvoorbeeld geen ATB.
Vertel daar eens wat meer over?quote:
code = signaal voor een bepaalde snelheid, als ik het goed heb. Als er een codewisseling is dan is er dus een andere maximale snelheid. Ik weet niet of hij ook ding doet bij een lagere snelheid (dan wordt het dus "ding tringggggg"), maar bij een hogere is het dus "ding" en kan de mcn tractie geven om harder te gaan.quote:
ATB is een gecodeerd signaal in het spoor, je hebt verschillende codes die staan voor snelheidsstappen. Je hebt de stappen "geen code", = 40, en vervolgens codes voor 60, 80, 130 en 140 km/u. Als de code in het spoor verandert (bijvoorbeeld omdat je sein van geel groen wordt) hoor je "ding". Maar ook als de code van snelheid 140 naar snelheid 80 gaat, hoor je ding. Als de machinist heeft opgelet, is hij al begonnen met remmen, is dat niet het geval en rijdt ie te hard, dan krijgt ie een remopdacht, waarbij "Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing" hoort. Reageert ie daar niet op dan volgt een noodremming.quote:
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, gewoon een wijziging in maximumsnelheid dus Maar "codewisseling" klinkt hipper natuurlijk
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.
Scherp!quote:Op maandag 2 mei 2011 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
"Wit lammetje is het zwarte schaap"
Sorry, kon het niet laten Leuke foto
Dat is gewoon de wekelijkse verversing toch? Gisteren stond, zoals gezegd, Veendam ook al op de spoorkaart.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren er vandaag in Leeuwarden trouwens op tijd bij. Zag dat daar tegen 10:00 uur de spoorkaart vervangen werd door een vers exemplaar. Ik neem aan dat daar Veendam ook op staat.
En dan heb je nog de snelheden waar ATB geen code voor heeft. Dan wordt de eerstvolgende code daarboven gebruikt (dus bij een baanvaksnelheid van 110 zou je volgens ATB 130 mogen).quote:Op maandag 2 mei 2011 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.
Nee, volgens mij kan dat niet. Met NG misschien wel, die heeft sowieso een uitgebreidere functionaliteit.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Dat is toch finale onzin? Wat nou als hij per ongeluk vergeet die begrenzer in te stellen? Is dan DAAR weer een begrenzer voor?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Chloortreinen mogen maximaal 60 geloof ik.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's vast om de machinist scherp te houden dan Maar goed ook, want een trein waar je niet harder dan 80 me mag is dan vast een trein met chloor of zo
Dat is de expertise en het vakmanschap van de Meester.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Net als die SLT bij Geldermalsen/Meteren laatst?quote:Op maandag 2 mei 2011 13:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is de expertise en het vakmanschap van de Meester.
quote:"Chaos door bermbrand in Nijlen: NMBS 'vergeet' pendelaars in trein"
Door een bermbrand was het treinverkeer tussen Herentals en Lier sterk verstoord. Tijdens de avondspits worden geen problemen meer verwacht. Honderden reizigers werden geëvacueerd van de trein. Een veertigtal andere reizigers werden 'vergeten' door de NMBS en zaten nog een tijd langer vast in de trein.
De bermbrand ontstond maandagochtend, rond 08.30 uur, ter hoogte van de Boshoek. De trein verloor om een onduidelijke reden een onderdeel. De gensters die daardoor werden veroorzaakt deden dan weer een bermbrand ontstaan.
Een 600-tal passagiers zaten lange tijd vast in de trein, maar konden na een uurtje worden geëvacueerd.
Vergeten reizigers
Enig tijd later kwamen er bij de NMBS echter telefoons binnen van reizigers die zeiden dat ze nog steeds vast zaten in de stilstaande trein. Aanvankelijk kregen zij het antwoord dat dat onmogelijk was omdat iedereen al van de trein was gehaald.
Toen de klachten bleven aanhouden, begon het de NMBS toch te dagen en werd een veertigtal 'vergeten' pendelaars alsnog van de trein gehaald. Zij zaten uiteindelijk bijna drie uur vast in de twee 'vergeten' compartimenten. Velen onder hen waren dan ook woedend.
NG kan volgens mij toch alle snelheden aangeven in stappen van 10 km/h?quote:Op maandag 2 mei 2011 13:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, volgens mij kan dat niet. Met NG misschien wel, die heeft sowieso een uitgebreidere functionaliteit.
Die machinist had vast geen wegbekendheid op de Betuweroute, dan moet de treindienstleider hem natuurlijk niet die kant op sturen. Geen wonder dat dat fout gaat.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net als die SLT bij Geldermalsen/Meteren laatst?
Je reist wel met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen he?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
UPDATE MAANDAG 16.00u
Het is nog steeds niet mogelijk, ik herhaal, niet mogelijk om een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaat.
Na het controleren van een aantal kaartautomaten op het station ben ik naar het loket gelopen en ben ik in de rij gaan staan.
Aan het loket heb ik een treinkaartje naar Veendam weten te bemachtigen!
Zie hier het resultaat:
[ afbeelding ]
Aanstaande vrijdag gaat de reis naar Veendam plaatsvinden.
Uiteraard Ook al kost mij dat ergens meer wachttijd op een station. Zelden reis ik met de stoptrein tussen Leeuwarden en Groningen v.v. Alleen wanneer ik de 00.04u heb bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Je reist wel met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen he?
Dat weet ik nog niet.quote:En je maakt er wel een uitgebreid reisverslag van he
Hmm apart, 'k heb al heel vaak enkeltjes Luik - Roosendaal zónder toeslag aan 't loket gehaald, simpelweg met het argument "dit is niet uit de automaat te halen".quote:Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef dennistd het volgende:
Moest je nog toeslag betalen aan het loket?
edit: zo te zien wel dus, schandalig voor een kaartje dat niet uit de automaat te halen is...
Wat zijn gensters nou weer?quote:
Vonken, sintels, zoiets denk ikquote:
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?quote:
Ze hebben wel belangrijkere dingen te doen dan zich daarom te bekommerenquote:Op maandag 2 mei 2011 19:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?
Zeg dat tegen de Fransen die in dat rare stokbroodtaaltje brabbelen, dat ze gewoon Nederlands praten...quote:Op maandag 2 mei 2011 19:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dát dan niet? Denken die rare Belgen dat er niemand anders op hun .be-sitejes meeleest?
Zoals de nationaliteit van de zaadjes in de federale botanische tuin.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze hebben wel belangrijkere dingen te doen dan zich daarom te bekommeren
Als dat kaartje van het loket komt, dan moet dat andere kaartje naar Veendam, wat je eerder postte, dus uit een cijfercodeautomaat(!) komen. Apart.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
UPDATE MAANDAG 16.00u
Het is nog steeds niet mogelijk, ik herhaal, niet mogelijk om een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaat.
Na het controleren van een aantal kaartautomaten op het station ben ik naar het loket gelopen en ben ik in de rij gaan staan.
Aan het loket heb ik een treinkaartje naar Veendam weten te bemachtigen!
Zie hier het resultaat:
[ afbeelding ]
Aanstaande vrijdag gaat de reis naar Veendam plaatsvinden.
Ik vond het ook vreemd, maar dat kaartje schijnt afgedrukt te zijn op het "hoofdkantoor", getuige deze post:quote:Op maandag 2 mei 2011 21:08 schreef Igen het volgende:
Als dat kaartje van het loket komt, dan moet dat andere kaartje naar Veendam, wat je eerder postte, dus uit een cijfercodeautomaat(!) komen. Apart.
Bestaan er überhaupt nog wel cijfercodeautomaten?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:03 schreef bianca en michael het volgende:
Nou, ik heb even geinfomeerd bij mijn collega (wij hebben allebei jaren treinkaartjes verkocht) maar dat treinkaartje heeft afgiftepunt 880 en dat is geen station maar een treinkaartje wat is afgedrukt op 'hoofdkantoor' maar dus niet op een station volgens ons.
Die lelijke groene krengen verkopen toch alleen maar OV-Chipkaarten?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan IEMAND eens kijken of de ARRIVA automaten Veendam kunnen verkopen?
Weet ik veel. JIJ ligt in de kost op station Leeuwardenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Die lelijke groene krengen verkopen toch alleen maar OV-Chipkaarten?
880 is station Groningenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik vond het ook vreemd, maar dat kaartje schijnt afgedrukt te zijn op het "hoofdkantoor", getuige deze post:
[..]
Bestaan er überhaupt nog wel cijfercodeautomaten?
Ik weet wel dat een dergelijke vorm treinkaart nog bij afgiftepunten als benzinestations verkrijgbaar zijn.
Ik heb weleens een blik geworpen op zo'n ding in Harlingen. Volgens mij was het echt alleen voor verkoop en opladen van OV-Chipkaarten. Misschien kan Frieslandexpert Peterselieman hier meer over vertellen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel. JIJ ligt in de kost op station Leeuwarden
Kijk, daar is 'ie al. Dus wat in die post stond was gelul, bedankt.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
880 is station Groningen
770 is Leeuwarden
Heb het even gedubbelcheckt en het klopt wat ik net zeiquote:Op maandag 2 mei 2011 21:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Kijk, daar is 'ie al. Dus wat in die post stond was gelul, bedankt.
Arriva-automaten? Heb er nooit een blik op geworpen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb weleens een blik geworpen op zo'n ding in Harlingen. Volgens mij was het echt alleen voor verkoop en opladen van OV-Chipkaarten. Misschien kan Frieslandexpert Peterselieman hier meer over vertellen.
Idd. Je zou een kaartje tot Zuidbroek moeten kopen en dan het laatste stukje gratis reizen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:34 schreef Ascendancy het volgende:
Mag je niet gewoon gratis als er verzuimd wordt die dingen in de automaat te zetten. Als je immers begint met reizen op een plek waar je niet met OV-chipkaart kan reizen kan je niet eens een doorgaande reis maken.
Dat maakt toch niet uit. Op dit moment moeten alle bestemmingen nog gewoon met een treinkaartje gefaciliteerd worden. De OV-flop is daar nog niet eens het enige vervoersbewijs in de bus.quote:
Kortom je mag gratis naar Veendam want arriva mag je niet dwingen de OV faalkaart te gebruiken en als je zegt dat je eerst gewoon naar Zuidbroek ging was je niet en staat een papieren kaartje te kopen. Of zit daar een loket?quote:Reizen op de OV-chipkaart is mogelijk op treinen van Veolia, en bij Arriva op de Noordelijke Nevenlijnen. Later zal dit ook ingevoerd worden bij Connexxion en Syntus, en bij Arriva op de Merwede-Lingelijn.[18] Demissionair verkeersminister Camiel Eurlings verklaarde in juni 2010 dat papieren treinkaartjes geldig blijven zolang er nog geen oplossing is gevonden voor de verschillen in tariefopzet tussen de verschillende spoorwegmaatschappijen, waardoor de overstappende reiziger duurder uit is. Hij gaat dit afdwingen per AMvB.
Heel belangrijk ookquote:Op maandag 2 mei 2011 22:35 schreef Igen het volgende:
jizdenka.cz kent Veendam in ieder geval nog niet.
Ga ze ff mailen heequote:Op maandag 2 mei 2011 22:35 schreef Igen het volgende:
jizdenka.cz kent Veendam in ieder geval nog niet.
Die site kent normaal alle kilometers en normaaltarief-prijzen voor internationale treinkaartjes in heel Europa. Dus ja, dat is best heel belangrijk.quote:
GA ZE MAILEN DAN!!!quote:Op maandag 2 mei 2011 22:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Die site kent normaal alle kilometers en normaaltarief-prijzen voor internationale treinkaartjes in heel Europa. Dus ja, dat is best heel belangrijk.
Zij krijgen toch zeker dezelfde data door als de spoorwegmaatschappijen zelf? Ik ga er dus vanuit dat de DB dan ook geen kaartje naar Veendam zal kunnen verkopen.quote:
Toch alleen TGV-trajecten enzo niet - trajecten waarvoor überhaupt geen normale internationale kaartjes verkocht worden?quote:Enneh, lang niet alles staat er in hoor
In Zwitserland kom je ook nog weleens op afstanden van 30.000 km en zo. Daar kloppen gewoon dingen niet. En lang niet alle stations staan erin.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:42 schreef Igen het volgende:
Toch alleen TGV-trajecten enzo niet - trajecten waarvoor überhaupt geen normale internationale kaartjes verkocht worden?
Leve de samenwerking in OV-landquote:Op maandag 2 mei 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
NS wil niet op Veendam een kaartautomaat plaatsen. Daarom moet Arriva zelf een verkooppunt inrichten (maar een automaat mag weer niet ofzo)
Maar als het goed is staat morgen Veendam in de automaat.
Dat laatste kan ook aan de spoorwegen zelf liggen. Tot de afgelopen dienstregelingwisseling stond bijvoorbeeld ook alleen Amsterdam Centraal erin, en dus alle andere stations in Amsterdam (en Diemen en Duivendrecht) ontbraken. Maar dat klopte ook. In het internationaal tarief hoorden die allemaal bij het tariefpunt Amsterdam Centraal.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Zwitserland kom je ook nog weleens op afstanden van 30.000 km en zo. Daar kloppen gewoon dingen niet. En lang niet alle stations staan erin.
zo te zien niet, staat wel in de reisplannerquote:Op maandag 2 mei 2011 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Soos kan je bij DB tickets naar Veendam krijgen?
Wat is dat voor onzin? NS Poort (of hoe ze tegenwoordig ook heten) is toch verantwoordelijk voor de inrichting van alle stations?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
NS wil niet op Veendam een kaartautomaat plaatsen.
Dat doen ze feitelijk ook niet, je kan er dan geen NS-treinkaartjes krijgen maar er staat wel een stempelpaal voor je strippenkaart.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kortom je mag gratis naar Veendam want arriva mag je niet dwingen de OV faalkaart te gebruiken
Ik heb de afgelopen maand drie van de vier keer dat ik Leeuwarden-Workum gereden heb een conducteur gezien. Was ik ook best verbaasd over eigenlijk...quote:Op maandag 2 mei 2011 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat ik in 5000 or so kilometers met Arriva toch al minimaal 1 keer gecontroleerd ben.
Maar de NS kan mij moeilijk verplichten om met de strippenkaart naar Veendam te reizen als ik in Haren opstap. Ik hoop toch niet dat alle kaartautomaten gereset dienen te worden voor het kaartje naar Veendam .quote:Op maandag 2 mei 2011 23:39 schreef ReisT het volgende:
De regel dat ieder station in Nederland een NS-station is (en dus door NS voorzien van voorzieningen), is vorig jaar afgeschaft. Op veel stations is daarom nu ook het grote bord met NS-logo vervangen door een Arriva logo. Ik heb ook vernomen dat Arriva huur moet betalen voor zo'n NS-automaat en dat doen ze natuurlijk liever niet
[..]
Dat doen ze feitelijk ook niet, je kan er dan geen NS-treinkaartjes krijgen maar er staat wel een stempelpaal voor je strippenkaart.
Het maakt ongeveer niets uit wat internetgebruiker Brembo "hoopt"quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar de NS kan mij moeilijk verplichten om met de strippenkaart naar Veendam te reizen als ik in Haren opstap. Ik hoop toch niet dat alle kaartautomaten gereset dienen te worden voor het kaartje naar Veendam .
Klopt. Zij van WC-eend (bestuur NS, red.)...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het maakt ongeveer niets uit wat internetgebruiker Brembo "hoopt"
, ik hoef er toch nooit heen! Maar ik zag al wel dat het op de spoorkaart was afgedrukt. Jammer dat er geen spoorboekje was, kon die gelijk weer in de prullenbak .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het maakt ongeveer niets uit wat internetgebruiker Brembo "hoopt"
Dan moet je eens met de MLL gaan. Tijd lang iedere dag gependelt tussen Hardinxveld en Dordrecht en ik ben buiten de spits misschien 5x niet gecontroleerd in een half jaar.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat ik in 5000 or so kilometers met Arriva toch al minimaal 1 keer gecontroleerd ben.
Arriva richt daar een verkooppunt in.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hoe kun je dan kaartjes kopen op het station van Veendam?
Haha, wist ik niet .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:24 schreef Watertornado het volgende:
Je moet helemaal nooit met een studentenovkaart inchecken.
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=100379quote:Arriva wil meer geld van NS voor noordelijk spoor
GRONINGEN - Vervoersmaatschappij Arriva wil geld zien van de NS voor gederfde inkomsten van de kaartverkoop op de drie Groningse spoorlijnen en die tussen de stad Groningen en Leeuwarden.
Volgens directeur Anne Hettinga heeft zijn bedrijf sinds de overname van de spoorlijnen in 2006 twintig procent meer reizigers vervoerd. Maar uit de opbrengsten van de kaartverkoop blijkt dat niet.
De NS verdeelt deze gelden op basis van steekproeven. Maar volgens Arriva klopt er helemaal niets van. Het concern heeft daarom de NMA gevraagd onderzoek te doen.
37quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:18 schreef Zyron het volgende:
Hoeveel kilometers is het van Arnhem naar Emmerich?
Dat lijkt me toch aardig makkelijk: alle kaartjes Leeuwarden-Groningen v.v. die verkocht worden zijn voor Arriva. Het lijkt me niet dat er ook maar iemand via Meppel reist...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het gekibbel tussen Arriva en de NS gaat weer verder.
[..]
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=100379
Wel jammer.. Maar de rondleiding zit gelukkig met 20 mensen volquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga me toch afmelden voor die rondleiding morgen.
Hij heeft hem hoor de ÖBB stamquote:
Haha bedankt . Om 6 uur opstaan maar dan heb je ook wat. Eindelijk weer eens 't echte reisgevoel op Nederlands spoor .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft hem hoor de ÖBB stam
Gefeliciteerd
Heb je voor niets in de rij bij het loket gestaanquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:22 schreef Socios het volgende:
Update omtrent Veendam
Het is inmiddels mogelijk een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaten op het station!
Nou, de Slag om Veendam is overquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:32 schreef Temlin het volgende:
Yes eindelijk houden die updates over Veendam dus op vlag kan uit.
Nu nog een kaartautomaat op Veendam, ik koop tegenwoordig alleen maar enkele reizen .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:32 schreef Temlin het volgende:
Yes eindelijk houden die updates over Veendam dus op vlag kan uit.
Ik heb vandaag nog geprobeerd een avondretour te kopen aan het loket.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:26 schreef Brembo het volgende:
Nu nog een kaartautomaat op Veendam, ik koop tegenwoordig alleen maar enkele reizen .
En een 8-daagsch Algemeen Abonnement met guldens afgerekend ja? Moest je je Rail-Aktief-Kaart nog tonen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nog geprobeerd een avondretour te kopen aan het loket.
Foto's en meer: Rijnmondquote:De treinramp van Schiedam, 35 jaar later
3 mei 2011
Woensdag 4 mei is het 35 jaar geleden dat in Schiedam 24 mensen omkwamen bij een grote treinramp. Tussen station Schiedam-Nieuwland en Schiedam Rotterdam-West botste 's ochtends tegen acht uur een stoptrein naar Hoek van Holland tegen een zware locomotief van de internationale D-trein, de Rhein Express van Hoek van Holland naar München.
De frontale botsing gebeurde nadat de sprinter bij station Schiedam Rotterdam-West door rood licht was gereden. De hoofdconducteur had een vertreksignaal gegeven terwijl het sein nog op rood stond en ook de machinist had het stopsein over het hoofd gezien. De lichte sprinter botste frontaal tegen de zware D-trein. Er vielen 24 doden, 5 zwaargewonden en tientallen lichtgewonden.
RTV Rijnmond blikt terug op de ramp van 35 jaar geleden en is op zoek naar ooggetuigen en andere direct betrokkenen. Wilt u uw verhaal met ons delen? Stuur dan een e-mail naar nieuws@rijnmond.nl
Station Hardinxveldquote:Op woensdag 4 mei 2011 01:04 schreef Bitlord het volgende:
Ook het NS-eticket werkt nu voor Veendam. Bijna een volwaardig station dus.
Vanavond nog wat plaatjes gemaakt van de stations in aanbouw Sliedrecht Baanhoek en Boven-Hardinxveld, beiden aan de Merwedelingelijn.
Sliedrecht Baanhoek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven-Hardinxveld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij was dat niet helemaal de bedoelingquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:41 schreef Duvel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)mega_treincrash.html
Lomp.
Nou er kijkt anders niemand heel erg verbaasdquote:Op woensdag 4 mei 2011 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling
quote:KOOP NU EEN P-KAART EN ONTVANG ¤ 7,50 RETOUR!
Binnenkort verdwijnt de strippenkaart bij Veolia Transport in Limburg en wordt de OV-chipkaart het belangrijkste betaalmiddel. Heeft u nog geen persoonlijke OV-chipkaart (P-kaart) en bent u inwoner van Limburg? Dan kunt u profiteren van de voordeelactie die Veolia Transport Limburg aanbiedt: U ontvangt ¤ 7,50 retour als u nu een persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen koopt.
Wat moet u doen?
• Vraag nu uw persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen aan op www.ov-chipkaart.nl/webwinkel
• Ga, zodra u uw OV-chipkaart heeft ontvangen, met de ontvangstbrief en een geldige legitimatie naar één van de Veolia Transport Servicepunten* en u ontvangt ¤ 7,50 retour.
Voor deze actie wordt slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar gesteld. Dus zorg dat u er snel bij bent, want OP=OP!
* Servicepunten:
• Maastricht - Parallelweg 59 (t.o. busstation)
• Heerlen - Spoorsingel 61 (busstation)
• Sittard - Stationsplein 2 (busstation)
• Roermond - Stationsplein 8 (busstation)
• Weert (Tabakscorner) - Stationsplein 10 (t.o. uitgang treinstation)
• Venlo (VVV) - Nieuwstraat 40-42
Dat gecrashte treinstel zag er ook wel heel erg gestript uit van binnen. Misschien een test? Maar niet geslaagd, zou ik dan zeggen, want zoiets hoort bij een crash toch nooit te gebeuren?quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou er kijkt anders niemand heel erg verbaasd
Ja precies, dat dacht ik dus ook. En inderdaad wel een tamelijk rot chassis blijkbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gecrashte treinstel zag er ook wel heel erg gestript uit van binnen. Misschien een test? Maar niet geslaagd, zou ik dan zeggen, want zoiets hoort bij een crash toch nooit te gebeuren?
Het gaat erom dat je met de chipkaart nooit meer dan 4 euro rood mag staan, tenminste niet na een check-in. Bij een borg van 4 euro (zoals bij metro, tram en bus) hoef je dus alleen maar niet rood te staan om te kunnen inchecken, en bij 10 euro borg bij NS met een persoonlijke kaart moet je dus minstens 6 euro erop hebben staan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef ReisT het volgende:
De ondergrens om bij NS te mogen reizen is ¤ 6.
Maar stel je hebt ¤ 12 op die pas staan en je checkt daarmee in, dan is het saldo op dat moment toch ¤ 2? Da's toch minder dan ¤ 5?
Het instaptarief met een studentenOV-chipkaart is ¤10. Maar 't gaat erom wanneer ik bijv. met de bus heb gereisd, zo is mijn saldo nu ¤8,nogwat. Te weinig om in te kunnen checken, teveel om automatisch op te laden. Dus kan ik alsnog naar zo'n kutautomaat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef ReisT het volgende:
De ondergrens om bij NS te mogen reizen is ¤ 6.
Maar stel je hebt ¤ 12 op die pas staan en je checkt daarmee in, dan is het saldo op dat moment toch ¤ 2? Da's toch minder dan ¤ 5?
Waar haal je die 4 euro vandaan? Op de site van NS staat toch echt "¤10,- instaptarief"..quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:04 schreef ReisT het volgende:
Met ¤8,47 kan je gewoon inchecken (want het is meer dan "opstaptarief - 4") dus wat is dan het probleem?
Dat kan wel als je een lange reis maakt die meer kost dan het saldo op die kaart. (Zorg dat er 16 euro op staat en reis 1e klas van Groningen naar Maastricht: je resterende saldo is dan -24 euro)quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:15 schreef V2 het volgende:
Ik blijf het maar raar vinden. Hoe moet dat dan met anonieme chipkaarten? Die kan je nooit helemaal opmaken dan.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)roken-onderwerpen-idquote:
Mag provincie Zuid-Holland een flinke schop onder zijn hol krijgen voor de belachelijke namen :quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:04 schreef Bitlord het volgende:
Ook het NS-eticket werkt nu voor Veendam. Bijna een volwaardig station dus.
Vanavond nog wat plaatjes gemaakt van de stations in aanbouw Sliedrecht Baanhoek en Boven-Hardinxveld, beiden aan de Merwedelingelijn.
Sliedrecht Baanhoek
Boven-Hardinxveld
Hoezo andere provincies? Heerlen Meubelboulevard ligt alleen in Limburgquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:48 schreef Brembo het volgende:
Andere provincies kunnen er ook wat van met: Heerlen Meubelboulevard .
Hoezo? West is heel normaal, papland is hoe die wijk heet, baanhoek idem en Blauwe zoom is de ontwikkelingsnaam van die wijk, die verandert nog.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag provincie Zuid-Holland een flinke schop onder zijn hol krijgen voor de belachelijke namen :
Leerdam West
Gorinchem Papland
Giessendam Blauwe Zoom
Sliedrecht Baanhoek
Andere provincies kunnen er ook wat van met: Heerlen Meubelboulevard .
Mja, eens. Totaal ongegronde klacht.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:53 schreef Ascendancy het volgende:
Hoezo? West is heel normaal, papland is hoe die wijk heet, baanhoek idem en Blauwe zoom is de ontwikkelingsnaam van die wijk, die verandert nog.
De vraag is dan ook meer: wie noemt er een wijk Papland?quote:
Maar zo bekeken kun je dus dan die OV-shitkaart weggooien en een nieuwe halen. En dus steeds goedkoper reizen dan de NS eigenlijk wil.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kan wel als je een lange reis maakt die meer kost dan het saldo op die kaart. (Zorg dat er 16 euro op staat en reis 1e klas van Groningen naar Maastricht: je resterende saldo is dan -24 euro)
[..]
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)roken-onderwerpen-id
quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
De CTA van spoor 1b geeft inmiddels Veendam aan
Wat een walgelijk gedrag is dat ook, dat graffiti spuiten...quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:38 schreef KapiteinT het volgende:
Er stond net een stofzuiger op spoor 2 op Schiphol. Opvallend waren de schermpjes aan de buitenkant, met paarse tekst. Verder was hij helemaal donker en zat hij onder de graffiti.
[ afbeelding ]
Ik moest rennen om mijn trein te halen, dus erg duidelijk is de foto niet geworden.
Ja volgens mij wel. Ik had niet de tijd om het goed te bestuderen, maar je ziet het ook op de foto.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:03 schreef James1988 het volgende:
Paarse tekst op een LED-schermpje? Serieus?
Op Hoorn, Oost-Souburg of Hollandse Rading?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
De CTA van spoor 1b geeft inmiddels Veendam aan
Zeker, maar alleen dit type trein wordt er mooier van.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat een walgelijk gedrag is dat ook, dat graffiti spuiten...
Dat bestaat niet Als stationquote:
Zeker goed. Maar ik ben toch blij dat ik nu thuis benquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:09 schreef Mkr het volgende:
Grappig om nu overal de treinen met +2 / 3 te zien. Maar mooi dat er ook bij de NS aan dodenherdenking gedacht wordt
Vind jijquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wacht daar dan even mee zou je zeggen. Bij goederentreinen boeit het sowieso geen klap of ze nou 5 of 10 of 200 minuten vertraging hebben
Eigenlijk zouden zulke taggers neergereden moeten worden...quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat een walgelijk gedrag is dat ook, dat graffiti spuiten...
Oh ja, de Wil der Cargofappers gaat boven alles natuurlijk. Hoe kon ik dat vergetenquote:
Is niet goed voor de kpi geleverd treinpad die ProRail hanteert.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wacht daar dan even mee zou je zeggen. Bij goederentreinen boeit het sowieso geen klap of ze nou 5 of 10 of 200 minuten vertraging hebben
Ik mag jouw gevoel voor sarcasme welquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Is niet goed voor de kpi geleverd treinpad die ProRail hanteert.
Mij boeit het ook niet veel, maar economisch is het behoorlijk relevant.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, de Wil der Cargofappers gaat boven alles natuurlijk. Hoe kon ik dat vergeten
Volgens mij is het gewoon lompheid om dat ding te laten vertrekken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet veel, maar economisch is het behoorlijk relevant.
Prorail weet toch al 66 jaar dat er op 4 mei een aangepaste dienstregeling ingesteld dient te wordenquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet veel, maar economisch is het behoorlijk relevant.
onnadenkendheid hersenloosheid.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon lompheid om dat ding te laten vertrekken.
Klopt, werd ook netjes omgeroepen in de trein.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:26 schreef Temlin het volgende:
Kut zooi die OV is morgen natuurlijk niet geldig
quote:
Ik moet vanaf Driebergen zeist naar UMC Utrecht met de bus. Studenten OV. Zet ik er wel 10 euro op.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Wat wil je opladen? De ov-flopkaart? Dat kan bij iedere automaat op het station wel.
Er komen vast nog gelegenheden genoegquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:32 schreef greavy het volgende:
@Keyrail rondleiding Jammer dat je er niet bij was Fles. Erg jammer.
Was een mooie rondleiding, met rondje over de Kijfhoek (waar anderhalve meter naast je gewoon een 189'er met 80 km/h langs dendert met ketelwagens..)
En wij mochten er 3x uit voor een fotostop
Net na de Watersnoodramp van 1953 was er ook een station Baanhoek. Vanaf daar kon je overstappen op de bus het overstroomde gebied inquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag provincie Zuid-Holland een flinke schop onder zijn hol krijgen voor de belachelijke namen :
Leerdam West
Gorinchem Papland
Giessendam Blauwe Zoom
Sliedrecht Baanhoek
Andere provincies kunnen er ook wat van met: Heerlen Meubelboulevard .
Oh wat zielig, moet je een kaartje kopen zoals de rest van werkend Nederland.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:26 schreef Temlin het volgende:
Kut zooi die OV is morgen natuurlijk niet geldig
Werkend Nederland krijgt woon-werk verkeer ook vaak vergoed.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Oh wat zielig, moet je een kaartje kopen zoals de rest van werkend Nederland.
Oh krijgen we dat Zug-Chef HA HA netkaart van de baas geblaat weer?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Werkend Nederland krijgt woon-werk verkeer ook vaak vergoed.
Zonder die ov chip kon in niet studeren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Oh wat zielig, moet je een kaartje kopen zoals de rest van werkend Nederland.
En nu in logisch Nederlands?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:13 schreef Temlin het volgende:
[..]
Zonder die ov chip kon in niet studeren.
Haha welnee de universiteit is toch geslotenquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Oh wat zielig, moet je een kaartje kopen zoals de rest van werkend Nederland.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Haha welnee de universiteit is toch gesloten
Bij mij dus niet. En het saldo van mijn ov is -3 euro. En natuurlijk geen oplaadpunt in de buurtquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Haha welnee de universiteit is toch gesloten
Stage gaat gewoon door.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Haha welnee de universiteit is toch gesloten
Dat is dan dus geheel en al je eigen schuldquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Bij mij dus niet. En het saldo van mijn ov is -3 euro. En natuurlijk geen oplaadpunt in de buurt
Dan nog heb je niets te klagen door eens per jaar eens 5 euro eigen geld in je eigen opleiding te steken.quote:
Hoezo ik gebruik dat ding nooit om op saldo te reizen, maar ik reis met een interliner en arriva heeft besloten in die bussen alleen nog enkeltjes van 10 euro te verkopen. Ter vergelijking: met de OV-chip is dit na reductie 3.50. Dit alles om de OV-chip te promoten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan dus geheel en al je eigen schuld
Al was het ALLEEN MAAR omdat je er op 4 mei savonds laat achter komt dat 5 mei een feestdag zou kunnen zijnquote:
5 mei is maar om de 5 jaar een officiële feestdag dus heel vreemd is dat niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al was het ALLEEN MAAR omdat je er op 4 mei savonds laat achter komt dat 5 mei een feestdag zou kunnen zijn
Ja. En ieder jaar is het gezeik om universiteiten die dan dicht zijn. Die hebben dat niet nu vanavond pas bepaald hoor. Als je gewoon in je onderwijsgids of whatever kijkt dan kan je zoiets mijlen ver van tevoren zien aankomen. Maar ja, als je er voor kiest om het probleem het probleem te laten en daar dan NU eens naar te kijken, dan ben je te laatquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:37 schreef Temlin het volgende:
[..]
5 mei is maar om de 5 jaar een officiële feestdag dus heel vreemd is dat niet.
Ik ga naar stage niet naar school (waar ze wel vrij hebben volgens mij) Maar ik kijk niet dagelijks op de jaarplanning als ik niet naar school moet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En ieder jaar is het gezeik om universiteiten die dan dicht zijn. Die hebben dat niet nu vanavond pas bepaald hoor. Als je gewoon in je onderwijsgids of whatever kijkt dan kan je zoiets mijlen ver van tevoren zien aankomen. Maar ja, als je er voor kiest om het probleem het probleem te laten en daar dan NU eens naar te kijken, dan ben je te laat
Kont brandt, blaren zitten
Je had er maar één keer op hoeven kijkenquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:44 schreef Temlin het volgende:
Maar ik kijk niet dagelijks op de jaarplanning als ik niet naar school moet.
Nou dan koop je toch een strippenkaart? Wat boeit dat nou weer. Betaal je een tijdje op een andere manier.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:43 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ging er vanuit dat mijn ov gewoon geldig was omdat 5mei geen officiele feestdag was.
Daarnaast snap ik niet dat er hier 3 winkels strippenkaarten verkochten, maar dat een oplaadpunt niet mogelijk is
Omdat ik dan en geen korting krijg en een toeslag betaalquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan koop je toch een strippenkaart? Wat boeit dat nou weer. Betaal je een tijdje op een andere manier.
Tering waarom ga ik hier nog op in?
Jup maar daarvoor moet ik dus wel een bus pakken op een andere plek en ik vind t maar raar geregeld. Je moet toch gewoon overal die chipkaart kunnen opladen.quote:
Je kan toch gewoon via de OVC-webshop een tientje tegoed kopen en dit in de bus op de OVC zetten?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:43 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ging er vanuit dat mijn ov gewoon geldig was omdat 5mei geen officiele feestdag was.
Daarnaast snap ik niet dat er hier 3 winkels strippenkaarten verkochten, maar dat een oplaadpunt niet mogelijk is
Dit kan toch niet bij het incheckapparaat van een gewone bus?quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon via de OVC-webshop een tientje tegoed kopen en dit in de bus op de OVC zetten?
Hier in de bussen zit nog een extra apparaat om 'producten' ( ) op te halen, dus daar kan het.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dit kan toch niet bij het incheckapparaat van een gewone bus?
Als je nergens je OV op kunt laden doe jij, of je omgeving, echt wat fout.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:43 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ging er vanuit dat mijn ov gewoon geldig was omdat 5mei geen officiele feestdag was.
Daarnaast snap ik niet dat er hier 3 winkels strippenkaarten verkochten, maar dat een oplaadpunt niet mogelijk is
Allemaal op de bon slingeren die lakse kutstudentenquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:44 schreef Temlin het volgende:
Hij zal niet de enige zijn, morgen gaan er veel mensen zijn die "zwart" rijden.
Tuurlijk ben ik nalatig geweest met het niet op tijd checken. Maar 7 kilometer fietsen terwijl ik gewoon in een dorp van 5000 inwoners woon, vind ik wel vreemd. Mijn saldo onder 0 is, omdat ik nooit op saldo reis. Treinkaartjes zijn beter.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij heeft
1. Niet zien aankomen dat zijn SOV niet geldig was
2. Zijn saldo naar onder ht vriespunt laten lopen
3. Zich toch kunnen bewegen naar een plek waar opladen niet mogelijk is
En het is IEDEREEN zijn schuld, behalve die van hem.
Moet eerst het keerspoor in Wijchen klaar zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:51 schreef Socios het volgende:
Het wordt tijd dat geen enkele 3600 meer op Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent gaat stoppen.
Vrijdag neem ik een kijkje!quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:31 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom heeft Socios ons dat nog niet gemeld!!!
Jij grijpt echt alles aan om over de V250 te kunnen klagen, hè?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:03 schreef James1988 het volgende:
Paarse tekst op een LED-schermpje? Serieus?
Dan heeft de 3600 wel 15 min vertraging bij binnenkomst? Anders heb je niks aan het versnellen van de 3600.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:51 schreef Socios het volgende:
Vandaag in een 3600 (Intercity Zwolle - Roosendaal via Arnhem) gezeten die tussen Arnhem en Nijmegen alle stations voorbij reed.
Zo hoort het! Was een besluit van de treindienstleider en werd keurig omgeroepen in de trein tijdens de stop te Arnhem.
Het wordt tijd dat geen enkele 3600 meer op Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent gaat stoppen.
Nogal logisch. Strippenkaarten ftw. Vandaag nog gebruikt in de stadsbussen van Eindhoven.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:43 schreef Ascendancy het volgende:
Daarnaast snap ik niet dat er hier 3 winkels strippenkaarten verkochten, maar dat een oplaadpunt niet mogelijk is
In dit geval liepen we tussen Dieren en Arnhem een vertraging op door `wisselproblemen´. Van de kwartier vertraging voor binnenkomst Arnhem was na vertrek uit Nijmegen niets meer over.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:02 schreef Brembo het volgende:
Dan heeft de 3600 wel 15 min vertraging bij binnenkomst? Anders heb je niks aan het versnellen van de 3600.
Oh ja, dat zag ik laatst in bussen van Arriva in de buurt van Amsterdam...quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Hier in de bussen zit nog een extra apparaat om 'producten' ( ) op te halen, dus daar kan het.
Chauffeur zal het vast niet erg vinden als iemand daarom een halte later incheckt.
Spreekt elkaar tegenquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Mijn saldo onder 0 is, omdat ik nooit op saldo reis.
In Antwerpen kun je ook gewoon uitchecken hoor, er wordt niets afgeschreven.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:08 schreef greavy het volgende:
Dat kan nog hoor. Inchecken in Breda of Hulst, en in Antwerpen NIET uitchecken. Je mist alleen een uitcheck (die je kan laten weghalen bij een loket, je mag er 3 'vergeten' volgens mij voor blokkade)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |