Dank!quote:Op zondag 1 mei 2011 20:00 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nee, wel voor de opening http://www.skyscrapercity(...)759771&postcount=187
Gaat er niet een S-Bahn naar Hannover?quote:Op zondag 1 mei 2011 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dildi
Rond Minden is weinig te S-Bahnen of te metroën. Zegmaar niets.
Zelfde opzet nu he, dus ja. Alleen nu 1x per 2 uur ipv 4 uurquote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
S1 gaat naar Hannover ja. Maar goed, een veel mooiere S-Bahn lijn van Hannover is die naar Paderborn natuurlijk. Die is zoooo lang
Minden is vooral het punt wat je op vrijdagavond nog net kon halen met de pimpel, en meteen weer terug met de laatste zeg maar. Althans dat was een paar jaar geleden zo. Ik weet niet of dat nu nog steeds kan Zoek ik weleens uit eens ik in Deventer woon
quote:Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Let op: 1 mei 10:50: Rondleiding is inmiddels vol, aanmeldingen zijn gesloten
<knip>
Let op: Er is nog plaats voor 2 personen!
En gaat volgens mij ook door een mooier gebied, langs Hamelen enzo.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
S1 gaat naar Hannover ja. Maar goed, een veel mooiere S-Bahn lijn van Hannover is die naar Paderborn natuurlijk. Die is zoooo lang
Oeps, het was vol. Maar omdat er 2 hadden afgemeld, zijn er 2 plaatsen vrijgekomen. Dus je kan je nog aanmelden.,quote:
Filmpje nu ook, http://www.skyscrapercity(...)7010609#post77010609quote:
Dank je, ik zit alleen altijd te kloten met de kleuren van diascans...quote:
Tanks und andere pangijzersquote:
heb ik ook in Amersfoort geloof ik, sorry moet ff zo omdat automatisch vervolgtopics volgen niet meer werkt bij mij momenteel.quote:
Komt nog vaak genoeg voor: opstelterreinen en raccordementen hebben bijvoorbeeld geen ATB.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:23 schreef Duvel het volgende:
Ding ding ding ding ding: je rijdt gebied zonder ATB in (komt eigenlijk niet meer voor).
Ja, maar daar zit geen ATB-uitschakelsectie omdat je daar met 40 km/u rijdt.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komt nog vaak genoeg voor: opstelterreinen en raccordementen hebben bijvoorbeeld geen ATB.
Vertel daar eens wat meer over?quote:
code = signaal voor een bepaalde snelheid, als ik het goed heb. Als er een codewisseling is dan is er dus een andere maximale snelheid. Ik weet niet of hij ook ding doet bij een lagere snelheid (dan wordt het dus "ding tringggggg"), maar bij een hogere is het dus "ding" en kan de mcn tractie geven om harder te gaan.quote:
ATB is een gecodeerd signaal in het spoor, je hebt verschillende codes die staan voor snelheidsstappen. Je hebt de stappen "geen code", = 40, en vervolgens codes voor 60, 80, 130 en 140 km/u. Als de code in het spoor verandert (bijvoorbeeld omdat je sein van geel groen wordt) hoor je "ding". Maar ook als de code van snelheid 140 naar snelheid 80 gaat, hoor je ding. Als de machinist heeft opgelet, is hij al begonnen met remmen, is dat niet het geval en rijdt ie te hard, dan krijgt ie een remopdacht, waarbij "Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing" hoort. Reageert ie daar niet op dan volgt een noodremming.quote:
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, gewoon een wijziging in maximumsnelheid dus Maar "codewisseling" klinkt hipper natuurlijk
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.
Scherp!quote:Op maandag 2 mei 2011 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
"Wit lammetje is het zwarte schaap"
Sorry, kon het niet laten Leuke foto
Dat is gewoon de wekelijkse verversing toch? Gisteren stond, zoals gezegd, Veendam ook al op de spoorkaart.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren er vandaag in Leeuwarden trouwens op tijd bij. Zag dat daar tegen 10:00 uur de spoorkaart vervangen werd door een vers exemplaar. Ik neem aan dat daar Veendam ook op staat.
En dan heb je nog de snelheden waar ATB geen code voor heeft. Dan wordt de eerstvolgende code daarboven gebruikt (dus bij een baanvaksnelheid van 110 zou je volgens ATB 130 mogen).quote:Op maandag 2 mei 2011 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.
Nee, volgens mij kan dat niet. Met NG misschien wel, die heeft sowieso een uitgebreidere functionaliteit.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Dat is toch finale onzin? Wat nou als hij per ongeluk vergeet die begrenzer in te stellen? Is dan DAAR weer een begrenzer voor?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Chloortreinen mogen maximaal 60 geloof ik.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's vast om de machinist scherp te houden dan Maar goed ook, want een trein waar je niet harder dan 80 me mag is dan vast een trein met chloor of zo
Dat is de expertise en het vakmanschap van de Meester.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Net als die SLT bij Geldermalsen/Meteren laatst?quote:Op maandag 2 mei 2011 13:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is de expertise en het vakmanschap van de Meester.
quote:"Chaos door bermbrand in Nijlen: NMBS 'vergeet' pendelaars in trein"
Door een bermbrand was het treinverkeer tussen Herentals en Lier sterk verstoord. Tijdens de avondspits worden geen problemen meer verwacht. Honderden reizigers werden geëvacueerd van de trein. Een veertigtal andere reizigers werden 'vergeten' door de NMBS en zaten nog een tijd langer vast in de trein.
De bermbrand ontstond maandagochtend, rond 08.30 uur, ter hoogte van de Boshoek. De trein verloor om een onduidelijke reden een onderdeel. De gensters die daardoor werden veroorzaakt deden dan weer een bermbrand ontstaan.
Een 600-tal passagiers zaten lange tijd vast in de trein, maar konden na een uurtje worden geëvacueerd.
Vergeten reizigers
Enig tijd later kwamen er bij de NMBS echter telefoons binnen van reizigers die zeiden dat ze nog steeds vast zaten in de stilstaande trein. Aanvankelijk kregen zij het antwoord dat dat onmogelijk was omdat iedereen al van de trein was gehaald.
Toen de klachten bleven aanhouden, begon het de NMBS toch te dagen en werd een veertigtal 'vergeten' pendelaars alsnog van de trein gehaald. Zij zaten uiteindelijk bijna drie uur vast in de twee 'vergeten' compartimenten. Velen onder hen waren dan ook woedend.
NG kan volgens mij toch alle snelheden aangeven in stappen van 10 km/h?quote:Op maandag 2 mei 2011 13:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, volgens mij kan dat niet. Met NG misschien wel, die heeft sowieso een uitgebreidere functionaliteit.
Die machinist had vast geen wegbekendheid op de Betuweroute, dan moet de treindienstleider hem natuurlijk niet die kant op sturen. Geen wonder dat dat fout gaat.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net als die SLT bij Geldermalsen/Meteren laatst?
Je reist wel met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen he?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef Socios het volgende:
UPDATE MAANDAG 16.00u
Het is nog steeds niet mogelijk, ik herhaal, niet mogelijk om een treinkaartje naar Veendam te kopen in de kaartautomaat.
Na het controleren van een aantal kaartautomaten op het station ben ik naar het loket gelopen en ben ik in de rij gaan staan.
Aan het loket heb ik een treinkaartje naar Veendam weten te bemachtigen!
Zie hier het resultaat:
[ afbeelding ]
Aanstaande vrijdag gaat de reis naar Veendam plaatsvinden.
Uiteraard Ook al kost mij dat ergens meer wachttijd op een station. Zelden reis ik met de stoptrein tussen Leeuwarden en Groningen v.v. Alleen wanneer ik de 00.04u heb bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Je reist wel met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen he?
Dat weet ik nog niet.quote:En je maakt er wel een uitgebreid reisverslag van he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |