Dank je, ik zit alleen altijd te kloten met de kleuren van diascans...quote:
Tanks und andere pangijzersquote:
heb ik ook in Amersfoort geloof ik, sorry moet ff zo omdat automatisch vervolgtopics volgen niet meer werkt bij mij momenteel.quote:
Komt nog vaak genoeg voor: opstelterreinen en raccordementen hebben bijvoorbeeld geen ATB.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:23 schreef Duvel het volgende:
Ding ding ding ding ding: je rijdt gebied zonder ATB in (komt eigenlijk niet meer voor).
Ja, maar daar zit geen ATB-uitschakelsectie omdat je daar met 40 km/u rijdt.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komt nog vaak genoeg voor: opstelterreinen en raccordementen hebben bijvoorbeeld geen ATB.
Vertel daar eens wat meer over?quote:
code = signaal voor een bepaalde snelheid, als ik het goed heb. Als er een codewisseling is dan is er dus een andere maximale snelheid. Ik weet niet of hij ook ding doet bij een lagere snelheid (dan wordt het dus "ding tringggggg"), maar bij een hogere is het dus "ding" en kan de mcn tractie geven om harder te gaan.quote:
ATB is een gecodeerd signaal in het spoor, je hebt verschillende codes die staan voor snelheidsstappen. Je hebt de stappen "geen code", = 40, en vervolgens codes voor 60, 80, 130 en 140 km/u. Als de code in het spoor verandert (bijvoorbeeld omdat je sein van geel groen wordt) hoor je "ding". Maar ook als de code van snelheid 140 naar snelheid 80 gaat, hoor je ding. Als de machinist heeft opgelet, is hij al begonnen met remmen, is dat niet het geval en rijdt ie te hard, dan krijgt ie een remopdacht, waarbij "Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing" hoort. Reageert ie daar niet op dan volgt een noodremming.quote:
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, gewoon een wijziging in maximumsnelheid dus Maar "codewisseling" klinkt hipper natuurlijk
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.
Scherp!quote:Op maandag 2 mei 2011 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
"Wit lammetje is het zwarte schaap"
Sorry, kon het niet laten Leuke foto
Dat is gewoon de wekelijkse verversing toch? Gisteren stond, zoals gezegd, Veendam ook al op de spoorkaart.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren er vandaag in Leeuwarden trouwens op tijd bij. Zag dat daar tegen 10:00 uur de spoorkaart vervangen werd door een vers exemplaar. Ik neem aan dat daar Veendam ook op staat.
En dan heb je nog de snelheden waar ATB geen code voor heeft. Dan wordt de eerstvolgende code daarboven gebruikt (dus bij een baanvaksnelheid van 110 zou je volgens ATB 130 mogen).quote:Op maandag 2 mei 2011 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt ook onderweg zijn met een trein die maar 80 mag, terwijl de loc 140 mag. Dan kun je een codewisseling hebben naar 130, maar mag je toch niet harder.
Nee, volgens mij kan dat niet. Met NG misschien wel, die heeft sowieso een uitgebreidere functionaliteit.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Dat is toch finale onzin? Wat nou als hij per ongeluk vergeet die begrenzer in te stellen? Is dan DAAR weer een begrenzer voor?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Fixers het volgende:
Kan een machinist dan ook een begrenzer in zijn loc instellen? Dat 'ie niet peron geluk alsnog vol gas geeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |