quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Van de Hengel zijn erg goed en aardige gasten. Uurtarief volgens factuur hier 59 ex.
Pffffquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:22 schreef tha_rizzo het volgende:
"Waar Yoshi weer een auto in de prak rijdt"
Ik moest lachenquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:22 schreef tha_rizzo het volgende:
"Waar Yoshi weer een auto in de prak rijdt"
Ik werd teruggebeld en ben door na de volgende ronde..quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:55 schreef D. het volgende:
eejjjjjjjj
Iemand hier zich opgegeven voor de Joyride?
Mij belde ze net ookquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik werd teruggebeld en ben door na de volgende ronde..
Laat wel me paps daar inschrijven ivm. mijn leeftijd
http://www.bmw.nl/nl/nl/g(...)iders/overzicht.htmlquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:09 schreef k_man het volgende:
Wat is de joyride?
Dat kan altijd nogquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:58 schreef k_man het volgende:
Oh, dat. Niet echt behoefte aan, geloof ik. Ik rij liever 3 dagen in m'n eigen bolide.
Als ik kon kiezen de Z4quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:02 schreef k_man het volgende:
Ja, maar dan nog. Als jij kon kiezen tussen drie dagen in een Z4 of drie dagen in een 1-serie... dan is de keuze snel gemaakt, toch?
Ik heb me ingeschreven met de Corvette.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:15 schreef Maharbal het volgende:
TVP.
Net ingeschreven voor een 3-serie.
"Bezit u al een auto?" - "3 Serie "
Veel 316'squote:Op donderdag 6 mei 2010 19:53 schreef Twista101 het volgende:
Ik meld me ook even:
E36 3.16i uit 1998 .
Wat een kneus die dat uitlegt. Heb direct geen zin meer. Dat is meer een type voor een Audi TTquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:11 schreef D. het volgende:
[..]
http://www.bmw.nl/nl/nl/g(...)iders/overzicht.html
Het was idd behoorlijk triest, en heb ook gelijk het volume afgezet.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Veel 316's
[..]
Wat een kneus die dat uitlegt. Heb direct geen zin meer. Dat is meer een type voor een Audi TT
Dat neem ik ook aanquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:38 schreef k_man het volgende:
Hmm, je hebt wel een punt D. Misschien toch inschrijven.
Je bent verplicht een aantal sms-jes te ontvangen, ik neem aan dat je daar niet voor betaalt. Staat niet expliciet vermeld.
Ik heb een Eaton M45 liggen. maar die is eigenlijk beter voor een 1.6-2.0quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Iemand een Adres voor Supercharger Kit voor M50B25 in Nederland (of Duitsland)?
Nope, is een V10 uit de M5 (E60) en M6 (E63).quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:51 schreef jackson het volgende:
Volgens mij ligt het type blok wat in de topic titel staat in een E34 of niet ?!
volgens mij is er van de E34 geen 5 literquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:51 schreef jackson het volgende:
Volgens mij ligt het type blok wat in de topic titel staat in een E34 of niet ?!
Ahh check !quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nope, is een V10 uit de M5 (E60) en M6 (E63).
True, ik ken de types ook niet uit mijn hoofd zoals blijkt maar ik dacht het onlangs voorbij te zien komen bij een ouder type. Even gekeken nu en het is me helderquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:02 schreef rival het volgende:
[..]
volgens mij is er van de E34 geen 5 liter
Knappe kop die alle types met motorvarianten uit zijn kop weetquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:06 schreef jackson het volgende:
True, ik ken de types ook niet uit mijn hoofd zoals blijkt maar ik dacht het onlangs voorbij te zien komen bij een ouder type. Even gekeken nu en het is me helder
Ja, ook dat maar ik snap de type aanduiding nu wat beter na even googlen... Als ik dat vooraf wist had ik de 5 liter kunnen wetenquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:08 schreef rival het volgende:
[..]
Knappe kop die alle types met motorvarianten uit zijn kop weet
Pfff, moeilijke hoor. Ik vind die A5 namelijk ook ERGquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:18 schreef Moody het volgende:
Ok, na wat lezen en testritjes ga ik een keuze maken tussen de A5 2.0TFSI en de 330i/335i coupe
Lastig.....
Dat moest ik dus weten toen ik nog met de 318 blok reed.. wat wil je er voor hebben (Zomaar..)?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:00 schreef rival het volgende:
[..]
Ik heb een Eaton M45 liggen. maar die is eigenlijk beter voor een 1.6-2.0
heb ik toen ook vermeldquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat moest ik dus weten toen ik nog met de 318 blok reed.. wat wil je er voor hebben (Zomaar..)?
Heeft ie toen ook gemeld, maar ik meen me te herinneren dat jij lachte en zei dat jij voor 1/10e van de prijs wel iets van je wonder-schroot kon halenquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat moest ik dus weten toen ik nog met de 318 blok reed.. wat wil je er voor hebben (Zomaar..)?
Dat wordt inderdaad erg lastig, maar je zal bij beide vast geen miskoop doen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:18 schreef Moody het volgende:
Ok, na wat lezen en testritjes ga ik een keuze maken tussen de A5 2.0TFSI Quattro en de 330i/335i coupe Lastig.....
ohhh.. dan was ie idd te duurquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heeft ie toen ook gemeld, maar ik meen me te herinneren dat jij lachte en zei dat jij voor 1/10e van de prijs wel iets van je wonder-schroot kon halen
211pk t.o.v 306pkquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:06 schreef Maharbal het volgende:
Tsjah, en die BMW heeft natuurlijk bijna 2x zoveel vermogen.
V6? Ga je mond spoelen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:24 schreef Moody het volgende:
[..]
211pk t.o.v 306pk
De 2.0TFSI heeft het voordeel dat het een "slapende" motor is waar je met tweaken veel uit kan halen (280pk) met behoud van een gunstig benzineverbruik. Je mist dan helaas wel het V6-geluid van de BMW.....
quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:24 schreef Moody het volgende:
[..]
211pk t.o.v 306pk
De 2.0TFSI heeft het voordeel dat het een "slapende" motor is waar je met tweaken veel uit kan halen (280pk) met behoud van een gunstig benzineverbruik. Je mist dan helaas wel het 6-cylinder-geluid van de BMW.....
je kan die blokkies makkelijk op 280pk krijgen. Maar die 3.0 tt heeft wellicht meer potentie, die wil volgens mij wel richting de 380pkquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
V6? Ga je mond spoelen.
Overigens vind ik alleen maar 180pk 2.0 tfsi's? En "slapende motor"? Je weet dat die BMW 2 turbo's heeft he? En wat gebeurt er ook alweer als je met turbo's gaat spelen (en chipjes)?
211pk is nu standaard hoor....quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
V6? Ga je mond spoelen.
Overigens vind ik alleen maar 180pk 2.0 tfsi's? En "slapende motor"? Je weet dat die BMW 2 turbo's heeft he? En wat gebeurt er ook alweer als je met turbo's gaat spelen (en chipjes)?
Is dat met de 325i en 330i niet hetzelfde? Of zijn dat echt 2 verschillende motoren?quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:30 schreef Maharbal het volgende:
Dan snap ik het niet helemaal. Gaan die klapjosti's twee dezelfde motoren (en aanduidingen!!) uitbrengen met verschillende vermogens? Duidelijk voor potentiele klanten
quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat met de 325i en 330i niet hetzelfde? Of zijn dat echt 2 verschillende motoren?
In het vetgedrukte zit de crux in het verhaal (ik verwachtte al zo'n reactie namelijk ). BMW heeft veel zelfde (en/of gedowngrade) motoren gebruikt. Maar de typeaanduiding was altijd anders. Ik vind het persoonlijk verwarrend als je een 2.0 180pk en 2.0 211 pk hebt. Maar is het nu standaard? Ik zou het niet weten, ik zie nog steeds gewoon de 180pk versie op autoweek staan!quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:30 schreef Maharbal het volgende:
Dan snap ik het niet helemaal. Gaan die klapjosti's twee dezelfde motoren (en aanduidingen!!) uitbrengen met verschillende vermogens? Duidelijk voor potentiele klanten
Als je niet begrijpt dat er mensen zijn die Audi mooier kunnen vinden dan BMW ben je wel erg bekrompen in je gedachtenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:31 schreef Catch22- het volgende:
wat denk jij dat het verschil is tussen de 118d, 120d en 123d is?
Ik kan me weinig bedenken dat Audi voor heeft op BMW. BMW heeft een fijnere motor, betere looks, veeeel beter rijgedrag...
naja, tzal aan mij legge
Heeft de 330i ook 2 tubo's? Ik dacht dat alleen de 335i dat had....quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:35 schreef Catch22- het volgende:
achja, in essentie zijn veel motoren hetzelfde natuurlijk Bij de ene halen ze er 2 cilinders af, bij de ander zetten ze er 2 turbo's op
Geprobeerd en MMI werkt fijner. Maar dat is geen doorslaggevende factor....quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind het zelf (de A5) ook een parel van een wagen. Zoals ik al zei: één van de mooiste auto's die de afgelopen jaren is gemaakt.
M.b.t. I-drive: heb je dat zelf al geprobeerd? De vroegere i-drive was misschien wat minder (dan heb ik het over jaren terug), maar de i-drive die in de huidige bmw's zit voldoet prima. Gaat redelijk intuitief en is m.i. net zo makkelijk te bedienen als dat audi systeem.
Een normaal mens speelt daar niet mee, hooguit een chip en zelfs dat is voor vele totaal niet van belang.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:26 schreef Maharbal het volgende:
Overigens vind ik alleen maar 180pk 2.0 tfsi's? En "slapende motor"? Je weet dat die BMW 2 turbo's heeft he? En wat gebeurt er ook alweer als je met turbo's gaat spelen (en chipjes)?
helemaal in een BMW topicquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:39 schreef Moody het volgende:
Maar goed, de discussie Audi vs. BMW is een oude en behoorlijk zinloos, omdat ieder zijn eigen smaak heeft.
is toch al een topic over of niet?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:02 schreef rival het volgende:
Wat ik niet snap, maar hetzal aan mij liggen
wtf doet deze discussie in het BMW gedeelte van het pta forum? Maak lekker een topic aan. Wat boeit mij een Audi nou, en vind je het raar dat wij, in het BMW forum, je de BMW aanraden?
ik heb em maar ff omhoog geschopt, ga lekker daar vieze woorden als Audi postenquote:
en dan gaat ie nog verkondigen dat de Audi mooier is dan de BMW. Nou veel plezier in je Audi fan topicquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Audi is geen vieze woord, 't is gewoon een merk na BMW
Uiterlijk heeft niets met techniek te maken, daar zijn we het wel over eens ja. Dat jij de reden die ik noem bullshit vindt dat mag, het is hoe ik het ervaar. Je krijgt in mijn beleving meer met een merk door wat verschillende modellen en motortypes te rijden, los van het uiterlijk wat je aanspreekt of niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij geeft als reden dat je de Audi mooier vindt omdat je weinig BMW gereden heeft, klink als BS toch. Uiterlijk heeft niks met techniek en rijgedrag te maken (want daar valt uberhaupt niet over te discussiëren ) maar gewoon of je de auto mooi vindt of niet.
Hey dat is de wagen van een Tweakerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, over slechte smaak valt niet te twisten.
Jij geeft als reden dat je de Audi mooier vindt omdat je weinig BMW gereden heeft, klink als BS toch. Uiterlijk heeft niks met techniek en rijgedrag te maken (want daar valt uberhaupt niet over te discussiëren ) maar gewoon of je de auto mooi vindt of niet. Als jij de 3-serie coupe minder mooi vindt dan de A5 dan kan dat voor jou een punt zijn om de A5 te kopen en dat is ook niet meer dan logisch....
En, ik wil je verder ook niet overhalen om een 335i te kopen hoor maarrrr:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
welk blok bedoel je exact en waar wil je dat inleggen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:41 schreef Turquaz52 het volgende:
6 cilinder 24v Twin TurboDiesel, weet jij wat voor gigantische koppel je daar uit kunt halen, wat voor vermogen
EN dan NOG zuinig rijden met 1 op 13 op Diesel..
Holy !quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:04 schreef k_man het volgende:
Femme heeft ook nog een waanzinnige Z4 Alpina en nog een of andere Alpina stationwagon.
Dat model had ik net even liever gehad dan de E34 die ik straks krijg... Mooie auto en bijzonder zo'n Alpina B10. Zijn er niet echt veel van in NL denk ik?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja een Alpina B10 (E39).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn er inderdaad niet veel van. Wel cool ook dat typenummer enzo weggehaald is van de achterkant. Alleen kenners zullen denk ik zien dat het een Alpina is. Maar hij gaat wel harddddd! Een echte wolf in schapenklerenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:32 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat model had ik net even liever gehad dan de E34 die ik straks krijg... Mooie auto en bijzonder zo'n Alpina B10. Zijn er niet echt veel van in NL denk ik?
Nee hoor, je doet maar Doe ik deze er nog even bij:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaaa, vindt ie vast niet erg dat ik ze hier even show het zijn mooie foto's.
Haha daar is de masterquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:05 schreef zneek het volgende:
[..]
Nee hoor, je doet maar Doe ik deze er nog even bij:
je weet het leuk te brengen, wat jij wiltquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:15 schreef Moody het volgende:
Ja precies wat ik zeg, ik twijfel nog tussen beide auto's, daarom vroeg ik naar ervaringen met de 330i/335i. Dat je het niet over Audi als vergelijkingsmateriaal mag hebben, zegt wellicht iets over de BMW-rijder?
Jezus... en dan in z'n advertentie nog zetten: KLAPLOPERS ZOALS DE BIEDERS HIERONDER DIE DENKEN DAT HET HIER OM EEN SLOPER GAAT, HOUD DE EER AAN JEZELF!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:23 schreef metallicattim het volgende:
goddamn, gister bij deze cabrio gaan kijken: http://www.speurders.nl/o(...)ml?q=e30+325i+cabrio
Ziet er heel netjes uit toch?
Raad nog eens!
Verkoper zei aan de foon dat ie alleen de handrem nog moest stellen en 1 elec. raam werkte niet, verder had ie er altijd heel veel geld in gestoken etc etc.
Komen we daar aan, ligt de hele voorkant in puin zijscherm was geraakt, voorbumper stond scheef, voorspoiler was helemaal gescheurd, mistlampen waren verdwenen, zaten nu grote gaten
Overal waren de rubbers gescheurd waardoor water in de deuren en achterkant liepen, deuren waren ook aardig krokant, achterkant heb ik nog niet eens gekeken, wist wel genoeg...
Hemel van hardttop ging helemaal los ( vocht natuurlijk... )
Motorkap embleem was weggewerkt, maar volgens mij probeerde het embleem weer te ontsnappen want het kwam helemaal omhoog.
Velgen waren ook hier en daar af het bladeren...
En ik kan nog wel eff doorgaan, maar vind het wel goed geweest!
En dan 4500 euro ervoor durven vragen
Als ik vragen mag; waar heb je de LPG conversie laten doen/wat voor installatie heb je?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:21 schreef Femme het volgende:
...
De B10 rijdt al ca 60.000km probleemloos op lpg. Scheelt 12 pk in vermogen (262 vs 274pk) ten opzichte van RON98-benzine volgens de dyno van JD Engineering.
Geleuter , als er geen nadelen zijn; why not?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore
Kolderquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore
Precies. Hij loopt er mooi op het scheelt veel geld. LPG is een prima brandstof hoor. Aan zijn z4 zie je wel dat hij geld uit durft en kan geven aan zijn auto's. Die B10 is zijn daily volgens mij (of van zijn moetje, hoe zit het ookalweer?)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik vragen mag; waar heb je de LPG conversie laten doen/wat voor installatie heb je?
Lijkt mij ook wel iets voor mijn 330i.
Alleen hoor ik nogal verschillende verhalen over LPG en 6 cylinder blokken.
Dat Z4 project is wel luxe zeg; kosten, tijd noch moeite gespaard zie ik.
[..]
Geleuter; als er geen nadelen zijn; why not?
Wat denk je dat beter rijdt, een Cuore op benzine of een B10 op lpg?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore
Je weet dat ik overdreef met die Cuore hè?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:42 schreef Femme het volgende:
[..]
Wat denk je dat beter rijdt, een Cuore op benzine of een B10 op lpg?
Ik heb de auto destijds gekocht voor mijn ouders. Ik een praktische auto voor erbij, zij degelijk en veilig dagelijks vervoer. Alleen zitten zij niet te wachten op een verbruik van boven de 11,0l/100km benzine terwijl ze al op lpg reden in een Scènic.
Ik rij er nu weer zelf in nadat ik gisteren mijn leaseauto (E90 330i) heb ingeleverd. Lpg is nu ook ideaal. In de toekomst komt er hopelijk een 650i, ook op lpg.
Diesel is voor mij geen optie vanwege de beperkte powerband en omdat ik het geluid haat.
De motoren in de B10 3.2, B10 3.2, B3 B3.2, B3 3.3, B3 3.3S en Roadster S zijn gebaseerd op de S52B32. Dit is het blok dat werd gebruikt in de Amerikaanse E36 M3 met 240pk. Dit blok is op zijn beurt gebaseerd op de M52B28 uit de 328i. Met de Europese M3 hebben ze niets te maken. Ik heb begrepen dat ze inderdaad uit gietijzer zijn vervaardigd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:54 schreef Hyperdude het volgende:
Alpina gebruikte toch nog gietijzeren M30 (onder-)blokken voor de B10 3.3, toch?
Kan mij herinneren dat je jarenlang voor ¤3000 oid. goedkoop nwe. M54B30 blokken bij Alpina kon kopen.
Alpina's zijn geen hardcore sportieve auto's. Alpina probeert een compromis te vinden tussen comfort en sportiviteit. De motor in de B10 3.2 heeft niet echt sportieve aspiraties. De gasrespons is traag (heeft nog een gaskabel en je hebt het gevoel dat er een loodzwaar vliegwiel in hangt). Zo'n Touring is behoorlijk zwaar en je moet 'm goed op toeren houden wil je vlot vooruit komen. Doe je dat goed dan is hij redelijk rap (0-100 net onder de zeven seconde). Ik ben gewend om in de derde versnelling over rotondes te crossen maar dat kun je in deze auto beter niet doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:59 schreef tha_rizzo het volgende:
En is zo'n Alpina fijn als dagelijks vervoer? Niet om Alpina of jou af te zeiken hoor, maar ik heb zelf een aantal keer in een "praktische snelle auto" gereden (RS4 Avant) en ik vond 'm niet erg comfortabel voor dagelijks vervoer.
Hij begon er over bij die Audi, ik wees 'm er op dat de BMW 2 turbo's heeft, dus dat er in principe nog meer speelruimte is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Een normaal mens speelt daar niet mee, hooguit een chip en zelfs dat is voor vele totaal niet van belang.
Ik wil bewijs door ervaring van de B10quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:33 schreef Femme het volgende:
[..]
De motoren in de B10 3.2, B10 3.2, B3 B3.2, B3 3.3, B3 3.3S en Roadster S zijn gebaseerd op de S52B32. Dit is het blok dat werd gebruikt in de Amerikaanse E36 M3 met 240pk. Dit blok is op zijn beurt gebaseerd op de M52B28 uit de 328i. Met de Europese M3 hebben ze niets te maken. Ik heb begrepen dat ze inderdaad uit gietijzer zijn vervaardigd.
[..]
Alpina's zijn geen hardcore sportieve auto's. Alpina probeert een compromis te vinden tussen comfort en sportiviteit. De motor in de B10 3.2 heeft niet echt sportieve aspiraties. De gasrespons is traag (heeft nog een gaskabel en je hebt het gevoel dat er een loodzwaar vliegwiel in hangt). Zo'n Touring is behoorlijk zwaar en je moet 'm goed op toeren houden wil je vlot vooruit komen. Doe je dat goed dan is hij redelijk rap (0-100 net onder de zeven seconde). Ik ben gewend om in de derde versnelling over rotondes te crossen maar dat kun je in deze auto beter niet doen.
Het onderstel is behoorlijk comfortabel. Het is wel een beetje een boot. Hij veert traag in en weer uit. Je hebt echt het gevoel met veel massa onderweg te zijn.
Het blok in de Roadster S is veel sportiever. Hangt zeer goed aan het gas en heeft erg scherpe nokkenassen wat voor een wat ongedurig karakter zorgt laag in de toeren. Hij draait 7200 toeren met grote vreugde. Stationair trilt de hele auto mee waardoor het ding echt leeft in tegenstelling tot de extreem verfijnde motoren in de hedendaagse BMW's.
Het Reiger onderstel dat ik eronder heb zitten is super op buitenwegen gezien de omstandigheden (geringe veerweg en laag profiel Michelin Pilot Sport Cup-banden met zeer harde wang) erg comfortabel. In de stad is het geen prettige auto. Hoewel ik 'm niet extreem laag heb staan zijn gaten in de weg snel storend en van constant optrekken en afremmen wordt je een beetje moe. Laag in de toeren schommelt het toerental wat waardoor je snelheid niet geljik is. Het ding maakt ook wel wat herrie wat in de stad op een gegeven storend wordt. Gelukkig woon ik op het platteland en heb ik met stadsverkeer normaal gesproken niets te maken. Overigens heb ik het in andere auto's ook wel snel gehad met de stoplichten in een stad. De demping van het Reiger-onderstel is werkelijk waar prachtig op bochtige en hobbelige buitenwegen. Hij houdt de wielen perfect aan de grond en er blijft veel rust in de auto ondanks het slechte asfalt.
De compressor heeft aan het karakter van de motor weinig veranderd behalve dat hij over het hele toerengebied (en vooral bovenin) 25 tot 40 procent meer koppel heeft gekregen.
306 pk went erg snel. Ben van 170 naar 218 naar 306pk gegaan (320Ci E46, 325i E90 naar 335i E92) in 2 jaar tijd en de eerste 2 weken met 306pk waren eng, maar nu ben ik gewend en wil ik meer... 420pk M3?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:54 schreef Catch22- het volgende:
en je went ook gewoon aan die 306 pk (nietwaar Zneek ) en dan is het wel fijn dat je voor relatief weinig pecunia ( ) een 'beetje' meer power krijgt (een 316i aan power )
Mooie auto'squote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:00 schreef zneek het volgende:
[..]
306 pk went erg snel. Ben van 170 naar 218 naar 306pk gegaan (320Ci E46, 325i E90 naar 335i E92) in 2 jaar tijd en de eerste 2 weken met 306pk waren eng, maar nu ben ik gewend en wil ik meer... 420pk M3?
Waarom heb jij met je M20 meer vermogen dan ik met m'n M30?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooie auto's
Vermogen went altijd heel snel inderdaad (vooral in een rechte lijn ). Ik had dat ook na 2 weken met 170pk in m'n licht autootje.
Moet er maar eens mee naar een circuit.
Zeg jij het maar . Waarschijnlijk omdat de M20 nieuwer is?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:09 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Waarom heb jij met je M20 meer vermogen dan ik met m'n M30?
Welke? Of beide?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:45 schreef rival het volgende:
Die alpina die ik voorbij zag komen hier is trouwens wel een plaatje hoor
Jammer dat het geen cabrio is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:18 schreef rival het volgende:
[..]
de touring (jammer dat het een touring is)
Die wiki klopt niet helemaal. Ik heb de 170pk versie, maar dat is de 125kw (niet 120kw) versie van '87, dus met 222nm en 7 meer dan jouw M30B25quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Marhaarbal
We hebben evenveel koppel (als jij de 170pk variant hebt)
Zie wiki
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een inferieur M20-blok mee vermogen heeft dan m'n M30-blok
Stomme BMW
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:15 schreef metallicattim het volgende:
Hopelijk is deze beter: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=191&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=129467371&pageNumber=23
Daar gaan we vanmiddag kijken als het doorgaat.
Die achterlichten (en mocht je dat willen: die knalpijpen / stuurtje) heb je zo weggehaald, en dan heb je een redelijk net ogende cabrio.quote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die wiki klopt niet helemaal. Ik heb de 170pk versie, maar dat is de 125kw (niet 120kw) versie van '87, dus met 222nm en 7 meer dan jouw M30B25
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:15 schreef metallicattim het volgende:
Hopelijk is deze beter: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=191&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=129467371&pageNumber=23
Daar gaan we vanmiddag kijken als het doorgaat.
Sinds wanneer is (afgaand op de plaatjes) het verwisselen van achterlichten, een uitlaatpijp en een stuur "flink onder handen nemen" ?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wanstaltig.
Die mag flink onder handen worden genomen om 'm weer toonbaar te maken.
M20 is een verdomd goed blok maatquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Marhaarbal
We hebben evenveel koppel (als jij de 170pk variant hebt)
Zie wiki
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een inferieur M20-blok mee vermogen heeft dan m'n M30-blok
Stomme BMW
Gewoon oldskool velgen. Dat jij ze niet mooi vindt, betekent niet dat 't "onder handen genomen moet worden".quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:16 schreef tha_rizzo het volgende:
Velgen, stuk waar die uitlaat heeft gezeten (anders heb je daar ook een flink gat) Voorkant mag van mij wel één kleur hebben.
Ik weet niet of nieren origineel zwart horen te zijn, maar dat mag van mij chroom.
1 Serie vind ik weer verre van lelijk. Heeft normale koplampen en geen kont (je geeft een auto of géén kont of een hele kont, maar dat is weer een kronkel in mijn hoofd)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:56 schreef Xtr3mE het volgende:
Vind de compact ook niet de moeders mooiste, maar met zo'n dikke M pakket 'kan ie er mee door'..
Maargoed, niet dat zijn opvolger (1 serie) nu veel beter is...
nee andere steunen en andere carterpan. Maar die heb je zo vervangen dus eigenlijk toch welquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:38 schreef Turquaz52 het volgende:
past de M50B25 blok (van een automaat) met kabelboom van een e34 525i zo in een e36 zonder aanpassingen aan blok/steunen/kabelboom/aanbouwdelen?
Kabelboom ook hetzelfde? (let op: Automaat)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:26 schreef rival het volgende:
[..]
nee andere steunen en andere carterpan. Maar die heb je zo vervangen dus eigenlijk toch wel
Het was idd weer een tripje voor niks... wagen had zeker een extra 3000-3500 euro nodig om hem echt mooi te maken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
En denk je nou echt dat zo'n bak goed onderhouden is en zuinig mee gereden? Als hij voor de rest in goede staat was ja, maar dat geloof ik echt niet.
quote:Te koop: BMW 325i automaat Cabrio E30 Airco + onderdelen
Kleur: Zwart
KM stand: 252.000 km
Bouwjaar: 1990
APK: net gekeurd, 28 april 2011, dus vol jaar APK
Cylinders: 6
Inhoud: 2500cc
BMW Cabrio in goede staat.
Zwart lederen bekleding
Sportstoelen
Stoelverwarming voor
Hoofdsteunen achter
Stuurbekrachtiging
Airco, werkt zeer goed
Cruise Control
Sportautomaat
Automatische temperatuurregeling
Kleine boordcomputer
Afstandsbediening ( 1 zender ) + alarm
Recent vervangen:
Einddemper ( origineel BMW )
Achterruitje ( origineel BMW )
Accu
Print tellerunit gerepareerd
Div bedrading en klein materiaal
Alle schakelaars voor de 4 elektrische ramen
Rubbers achterlichten
Motor is gereviseerd met nieuw onderblok, sindsdien nog maar een paar duizend km mee gereden ( is ook de reden van verkoop )
Minpuntjes:
Velgen hebben stoeprandschade, zijn wel hele dikke velgranden, bijwerken kan makkelijk.
Krassen op de motorkap ( kattennagels )
Blaasjes op achterscherm, onderaan ( valt niet echt op ).
Hefmechanieken raambediening in de deuren moeten worden schoongemaakt, deze lopen erg zwaar
Kap heeft wat leeftijdsverschijnselen ( slijtageplekje bij scharnierpunten achter ) maar is wel waterdicht
Sierstrip raamstijl RV mist, maar complete set shadowline strips wordt bijgeleverd
Doe eens een leuk bod !
Eventueel ter overname:
4 winterbanden op 14” BMW honingraat velgen. Banden zijn splinternieuw, komen van een sedan.
Wiesmann cabrio kap, geheel geïsoleerd, zwart
Voorruit
Raamrubber voorruit
Achterbumper
Stuurhuis ( onbekrachtigd, is van een sedan )
doos met div losse spullen ( weet zo niet precies wat er allemaal in zit )
Uberhaupt een achterbank in een cabrio...quote:Op zondag 9 mei 2010 11:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij heeft tenminste wel hoofdsteun achter dat vind ik toch wel een pre in een cabrio.
Op je.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:24 schreef Maharbal het volgende:
Inderdaad, waar moeten anders je (blonde) chickies zitten?!
Daarom zei ik chickies. De wachtenden moeten toch ergens zitten terwijl er één op je zit?!quote:
Kofferbakquote:Op zondag 9 mei 2010 12:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom zei ik chickies. De wachtenden moeten toch ergens zitten terwijl er één op je zit?!
Vandaar dat ze er bij mij nooit meer uitkwamen.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar is geen plaats meer als het dak open is!
niet waar. Het dak open of dicht maakt geen verschil in kofferbakruimtequote:Op zondag 9 mei 2010 17:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar is geen plaats meer als het dak open is!
Jawel, maar het scheelt vrijwel niets.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:54 schreef rival het volgende:
[..]
niet waar. Het dak open of dicht maakt geen verschil in kofferbakruimte
de auto die je op de foto ziet, de e30 dus, daar iig niet.quote:
Ja, maar daar hadden we het niet over. Het ging erom waar je de chickies laat als je geen achterbank hebt.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:42 schreef rival het volgende:
[..]
de auto die je op de foto ziet, de e30 dus, daar iig niet.
jamaar, jamaar........ Okéquote:Op maandag 10 mei 2010 00:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, maar daar hadden we het niet over. Het ging erom waar je de chickies laat als je geen achterbank hebt.
Daar koop je maar een aparte auto voor!quote:Op maandag 10 mei 2010 10:32 schreef rival het volgende:
[..]
hoe neem ik anders mijn crosser en jetski mee?
Achter het stuur.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:24 schreef Maharbal het volgende:
Inderdaad, waar moeten anders je (blonde) chickies zitten?!
Vandaag gebeld met de verkoper, heb een hele goede indruk gekregen en ondanks dat het bijna 3 uur rijden is, gaan we de 22e langs om te kijken, als mn vader hem koopt en de velgen weg zou doen ( heeft nl. ook nog een set Azev A 9J staan ), hoor je wel van mequote:
ik ga alvast duimenquote:Op maandag 10 mei 2010 14:41 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Vandaag gebeld met de verkoper, heb een hele goede indruk gekregen en ondanks dat het bijna 3 uur rijden is, gaan we de 22e langs om te kijken, als mn vader hem koopt en de velgen weg zou doen ( heeft nl. ook nog een set Azev A 9J staan ), hoor je wel van me
Ach, als ie fatsoenlijk gereviseerd is kan je zo weer 2 ton er bij rijden.quote:
Ik neem idd aan dat die er gelijk af gaan. Wat een afzichtelijke dingenquote:Op zondag 9 mei 2010 13:18 schreef rival het volgende:
Tim, ik wil die borbetjes als je em koopt
dik !quote:Op maandag 10 mei 2010 20:41 schreef eevebe het volgende:
afgelope weekend op spa een paar mooie m1's en een 3.0 csl zien racen
[ afbeelding ]
Foto zelf gemaakt?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:41 schreef eevebe het volgende:
afgelope weekend op spa een paar mooie m1's en een 3.0 csl zien racen
[ afbeelding ]
Die is verdomd vetquote:Op maandag 10 mei 2010 20:41 schreef eevebe het volgende:
afgelope weekend op spa een paar mooie m1's en een 3.0 csl zien racen
[ afbeelding ]
Roest en slecht onderhoud idd.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ach, als ie fatsoenlijk gereviseerd is kan je zo weer 2 ton er bij rijden.
Blok en bak goed; de rest t/m de wielen kan je zelf doen en vergt meestal ook niet veel ¤¤
Roest is en blijft vlgns. mij de grootste vijand bij de E30, en misschien nog wel meer bij een (lekkende) cabrio.
195/55/15 is standaard als ik me niet vergis..quote:Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb 195/50 onder de E30 maar er zit nu heel veel ruimte tussen de wielkast en de wielen. Vorige banden waren 175/70 zie ik, vandaar. Is 50 niet standaard onder de E30, of ben ik nu gedwongen om hem te verlagen
Ik vind ze echt mooi onder een E30!quote:Op maandag 10 mei 2010 22:14 schreef metallicattim het volgende:
De velgen vind ik zelf helemaal niet slecht, jullie vinden ze niet mooi??
Zijn dat niet Brock B1's ? Die vind ik zelf ook mooi.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:36 schreef rival het volgende:
[..]
Ik vind ze echt mooi onder een E30!
[ afbeelding ]
Sinds wanneer heb jij een E30? Overigens blijft die ruimte tussen wiel en wielkast, tenzij je gaat verlagen. Zonder verlaging lijkt het net een 4x4.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb 195/50 onder de E30 maar er zit nu heel veel ruimte tussen de wielkast en de wielen. Vorige banden waren 175/70 zie ik, vandaar. Is 50 niet standaard onder de E30, of ben ik nu gedwongen om hem te verlagen
Als je mensen fotografeert zijn de ogen rood, als je BMW's fotografeert gebeurt er exact hetzelfde met de nierenquote:Op maandag 10 mei 2010 23:05 schreef piekartz87 het volgende:
ik vind ze te patserig. maar iedereen zijn eigen
maar wel 1 puntje, waarom dat rood tussen de nieren.....
205/55/15 is standaardquote:Op maandag 10 mei 2010 22:36 schreef rival het volgende:
[..]
195/55/15 is standaard als ik me niet vergis..
maar dan neem je natuurlijk 205/50/15
Oké dat wist ik nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:53 schreef metallicattim het volgende:
205/55/15 is standaard
een 195'er band is nooit origineel/standaard geleverd voor een 15" velg.
je zult altijd een afwijking op de teller hebben met een 195'er band op een 15" velg.
vond ie mooiquote:Op maandag 10 mei 2010 23:05 schreef piekartz87 het volgende:
maar wel 1 puntje, waarom dat rood tussen de nieren.....
Smaken verschillen zullen we maar zeggenquote:
Meen me te herinneren dat dat rond de ¤250 was.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:16 schreef rival het volgende:
Tim, weet jij wat ik voor die wiswas dingen kan/mag/moet vragen? Wat is een nette prijs? Het is helemaal kompleet met verstelbare koplampen. Echt alles incl reservoir.
gelukkig wel, anders hadden we allemaal dezelfdequote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:22 schreef jackson het volgende:
[..]
Smaken verschillen zullen we maar zeggen
zoveel?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat dat rond de ¤250 was.
Ook weer waar... Nu moet mijn auto volledig origineel blijven straks, dus dan zijn dit soort dingen toch niet aan de orde verder .quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:50 schreef rival het volgende:
[..]
gelukkig wel, anders hadden we allemaal dezelfde
ok. Dure grapquote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=1501
Van m'n tante. Lijkt inderdaad net een 4x4.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zijn dat niet Brock B1's ? Die vind ik zelf ook mooi.
En dat die banden uitsteken hoort bij het hele "tief und breit" gebeuren van de E30.
[..]
Sinds wanneer heb jij een E30? Overigens blijft die ruimte tussen wiel en wielkast, tenzij je gaat verlagen. Zonder verlaging lijkt het net een 4x4.
Waarom krijg je een afwijking op de teller dan? En positief of negatieve afwijking?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:53 schreef metallicattim het volgende:
[..]
205/55/15 is standaard
een 195'er band is nooit origineel/standaard geleverd voor een 15" velg.
je zult altijd een afwijking op de teller hebben met een 195'er band op een 15" velg.
het middelste getal in de bandenmaat geeft de hoogte van de band aan. En dit is een percentage van de breedte.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom krijg je een afwijking op de teller dan? En positief of negatieve afwijking?
Nuja, het is niet "stukken" langzamerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
En met 195/50/15 dus rij je stukken langzamer dan teller aangeeft? Dat gevoel had ik ook al toen ik 50 ging en mensen kwamen kleven.
Paar kilometer, meer kan et niet wezen op die snelheidquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nuja, het is niet "stukken" langzamer
stukken is overdreven. Maar hij kan bij een gangetje van 100 zo 8 km afwijken ofzo. En aangezien hij al minder aangeeft dan wat je rijdtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
En met 195/50/15 dus rij je stukken langzamer dan teller aangeeft? Dat gevoel had ik ook al toen ik 50 ging en mensen kwamen kleven.
Let je er even op dat:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke NP dan. Iemand nog wat verlagingsveren voor de E30 te koop?
Origineel vind ik ze (afhankelijk van de staat) ook mooi ogen, maar toch zou ik ze verlagen. Die 4x4 look is niet mijn ding .quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:28 schreef Catch22- het volgende:
Gewoon lekker normaal laten met ballonbanden. Is het goedkoopst en staat het beste, tenzij je ook andere velgen neemt en gaat verlagen. Ik vind mijn autootje orgineel leuk zat. Je ziet ze bijna nooit meer op standaard kroonkurkjes en zonder frutsels.
Lachwekkend, en zondequote:Op maandag 10 mei 2010 23:05 schreef piekartz87 het volgende:
ik vind ze te patserig. maar iedereen zijn eigen
Waarvoor dank. Zat zelf al even te googlen maar deze site had ik niet gevonden nog. Prijzen komen van online aanbieders redelijk overeen zie ik. De garage zal er wel iets bij op doenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:52 schreef Catch22- het volgende:
autobandenmarkt.nl
Ik ben ook de lulligste niet
Die maat heb ik ook, vooropquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:39 schreef jackson het volgende:
Heeft iemand voor mij een prijsindicatie voor pilot sportbanden 255 breed? Ik denk dat de maat 255/40ZR17 is, maar dit zou ik nog even moeten checken .
Tis een beste maat en het liefste heb ik er weer pilot sports onder, die er nu ook onder zitten. Helaas ga ik daar zelf niet over beslissen maar dan weet ik de prijs ongeveer. Niet echt goedkope stukjes rubber maar het is het enige contact wat je met de weg hebtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:00 schreef D. het volgende:
[..]
Die maat heb ik ook, voorop
Ik heb ze uit de USA laten komen
je kan ze bij je lokale bandentoko laten bezorgen en zetten ze er dan voor 10-15 euro per band onder geloof ik.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:00 schreef jackson het volgende:
[..]
Waarvoor dank. Zat zelf al even te googlen maar deze site had ik niet gevonden nog. Prijzen komen van online aanbieders redelijk overeen zie ik. De garage zal er wel iets bij op doen
Hmja, dat regel ik verder niet... Is lease, dus daar gaan andere mensen over. Onderhoud en APK wordt door een garage in de buurt gedaan. Was met name benieuwd naar de meerprijs van pilots ten opzichte van een wat goedkopere band.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je kan ze bij je lokale bandentoko laten bezorgen en zetten ze er dan voor 10-15 euro per band onder geloof ik.
Neuh, maar die liggen er voor ook op en bevielen mij prima toen ik er even mee reed. Ik laat me graag adviseren als je andere tips hebt. Dan moet ik de juiste persoon daarvan zien te overtuigenquote:
ja dat las ik later. Michelin staat niet bekend om zijn grip. Maar de pilot sport is een goede band.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:05 schreef jackson het volgende:
[..]
Neuh, maar die liggen er voor ook op en bevielen mij prima toen ik er even mee reed. Ik laat me graag adviseren als je andere tips hebt. Dan moet ik de juiste persoon daarvan zien te overtuigen
Jup, die band ken ik. Maar het moet een beetje een combi zijn tussen grip en levensduur. Het is verder geen circuit-auto maar gewoon voor op de weg uiteraard. En met 340 PK wil je ook geen kauwgom wat maar 5k meegaat aan kilometers bij normaal gebruikquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:08 schreef rival het volgende:
[..]
ja dat las ik later. Michelin staat niet bekend om zijn grip. Maar de pilot sport is een goede band.
Ik heb altijd als tip pirelli, en dan een p zero, gaat niet lang mee, is niet voordelig. Maar levert grip
De setjes gaan tussen de 200-300 euro weg, mits alles werkt en erbij isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:16 schreef rival het volgende:
Tim, weet jij wat ik voor die wiswas dingen kan/mag/moet vragen? Wat is een nette prijs? Het is helemaal kompleet met verstelbare koplampen. Echt alles incl reservoir.
Inderdaad! Als je dan 130 op de teller rijdt, ga je in het echt misschien maar 116.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:17 schreef rival het volgende:
[..]
stukken is overdreven. Maar hij kan bij een gangetje van 100 zo 8 km afwijken ofzo. En aangezien hij al minder aangeeft dan wat je rijdt
dat zou na de pirelli mijn keuze zijn, imho een erg goede band ook.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb Continental Sport Contact 3 zijn die goed? Ze zijn in ieder geval erg duur......
ja ik snap het helemaal. de Michelins gaan langer mee dat kloptquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:16 schreef jackson het volgende:
[..]
Jup, die band ken ik. Maar het moet een beetje een combi zijn tussen grip en levensduur. Het is verder geen circuit-auto maar gewoon voor op de weg uiteraard. En met 340 PK wil je ook geen kauwgom wat maar 5k meegaat aan kilometers bij normaal gebruik
Ahh, daar zal ik eens naar kijken. Levensduur ook oké wat jou betreft?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:28 schreef rival het volgende:
[..]
dat zou na de pirelli mijn keuze zijn, imho een erg goede band ook.
ik heb het maar te koop gezet zonder vraagprijs, maar met bieden. 2e bod dat binnen kwam was 150. Wat ik persoonlijk al voldoende vind. Maarja nog maar ff afwachtenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:20 schreef metallicattim het volgende:
[..]
De setjes gaan tussen de 200-300 euro weg, mits alles werkt en erbij is
de continental zal ook niet erg lang meegaanquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:30 schreef jackson het volgende:
[..]
Ahh, daar zal ik eens naar kijken. Levensduur ook oké wat jou betreft?
ik heb even gevraagd wat ik je aan kan bieden, ben ik wel benieuwd naar. Wat een lage prijzen zegquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:52 schreef Catch22- het volgende:
autobandenmarkt.nl
Ik ben ook de lulligste niet
Daar ben ik blij om. Hoe lang gaan die banden ongeveer mee eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:28 schreef rival het volgende:
[..]
dat zou na de pirelli mijn keuze zijn, imho een erg goede band ook.
durf ik niet te zeggen, mijn achterbanden gaan meestal maar een maandje mee ofzo. Want ik misbruik zequote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Daar ben ik blij om. Hoe lang gaan die banden ongeveer mee eigenlijk?
ik zie dat die banden 203 kosten. Ik kan ze aanbieden voor 213 incl balanceren en montage.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:52 schreef Catch22- het volgende:
autobandenmarkt.nl
Ik ben ook de lulligste niet
Wie bied je die aan als ik het vragen mag?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:12 schreef rival het volgende:
[..]
ik zie dat die banden 203 kosten. Ik kan ze aanbieden voor 213 incl balanceren en montage.
Niet verkeerd dacht ik zo
dat is mijn prijs op de banden waar hier naar gevraagd werd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:15 schreef jackson het volgende:
[..]
Wie bied je die aan als ik het vragen mag?
nee die foto had ik ff van internet gehaald als voorbeeld. maar het was wel precies die auto.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:51 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Foto zelf gemaakt?
Wel tof om ze te zien racen.
Is dat zo? Als ik op die site kijk wat een nieuwe achterband Bridgestone Potenza 255/35/18 RFTme zou kosten vind ik dat nog steeds een stevige prijs.quote:
wat is de prijs? Kijk ik meteen ff wat ik er van kan makenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat zo? Als ik op die site kijk wat een nieuwe achterband Bridgestone Potenza 255/35/18 RFTme zou kosten vind ik dat nog steeds een stevige prijs.
yoshi ik was in de war met de premium contact sorry.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Daar ben ik blij om. Hoe lang gaan die banden ongeveer mee eigenlijk?
het is ook wel een runflat band hè, die zijn gewoon erg duur.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:02 schreef k_man het volgende:
Circa ¤ 270. Ik heb nu geen nieuwe banden nodig hoor, het was meer nieuwsgierigheid.
Dan kan ik je ook wel even heeeeeeeel lief aankijken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:47 schreef Maharbal het volgende:
Ik regel al m'n banden via via. Krijg nagenoeg nieuwe (~7/7.5mm) banden voor ~¤100 euro per twee inclusief monteren en balanceren. En dan heb ik het gewoon over pirelli p zero's, bridgestone potenzas en zulks.
ik heb ook trouwens een heleboel gebruikte banden. Maar niet meer de topmerken ik zal wel ff wat postenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:47 schreef Maharbal het volgende:
Ik regel al m'n banden via via. Krijg nagenoeg nieuwe (~7/7.5mm) banden voor ~¤100 euro per twee inclusief monteren en balanceren. En dan heb ik het gewoon over pirelli p zero's, bridgestone potenzas en zulks.
Zul je voor naar het noorden moeten komenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:03 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dan kan ik je ook wel even heeeeeeeel lief aankijken?
Die halve mm zal me inderdaad aan m'n reet oxideren voor dat geld.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:15 schreef rival het volgende:
[..]
ik heb ook trouwens een heleboel gebruikte banden. Maar niet meer de topmerken ik zal wel ff wat posten
Daar kom ik net vandaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zul je voor naar het noorden moeten komen
[..]
Oh. Nou ja, was een breedset van 255/225 met styling 135 velgen en 4 van die sc3's dus vrijwel nieuw dus rond de 7mm. Voor 1000 euro vond ik wel oke prijs. Velgen zijn heeeel mooi.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:07 schreef rival het volgende:
[..]
yoshi ik was in de war met de premium contact sorry.
De sportcontact is minder dan de premium, maar nog steeds wel een goede band hoor
Aha ! ben jij er zo eenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:47 schreef Maharbal het volgende:
Ik regel al m'n banden via via. Krijg nagenoeg nieuwe (~7/7.5mm) banden ...
Remschijven kunnen ook zo roesten in een paar uur.. Vooral als open staat en zonder velg..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:03 schreef Catch22- het volgende:
staat er ook al even gezien de remschijven
ik zag je project topic op dat andere forum, daar zitten inderdaad aardig wat plekken op. Je bent er wel lekker mee bezigquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:51 schreef piekartz87 het volgende:
krijgt bij mij niet veel kans, roest op mijn auto zit dan weer op andere plekken
had je ook gezien dat ik dr nu 2 heb? ^^quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef rival het volgende:
[..]
ik zag je project topic op dat andere forum, daar zitten inderdaad aardig wat plekken op. Je bent er wel lekker mee bezig
Linkje? Of info over wat je hebt staanquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
had je ook gezien dat ik dr nu 2 heb? ^^
moet nog even wachten op een lasapparaat,, dan zie je zsm daarna wel meer updates daaro
ik zag wel een foto van een geplamuurde achterkant, was dat je nieuwe?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
had je ook gezien dat ik dr nu 2 heb? ^^
moet nog even wachten op een lasapparaat,, dan zie je zsm daarna wel meer updates daaro
Oeh, zie nu de OP pas goed... Zodra mijn beamer in mijn bezit is wil ik daar ook wel bijquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:36 schreef rival het volgende:
En houdt iemand de op nog bij? Mijn 318is is vervangen door een 325i cabrio
Ik zit door de weeks in het noorden en in het weekend en vakanties in het oosten van het land. dus helaas toch bedankt voor het aanbodquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:35 schreef rival het volgende:
[..]
ik zag wel een foto van een geplamuurde achterkant, was dat je nieuwe?
Zit je in de buurt van Amsterdam? Heb een lasapparaat namelijk.
Nee, niet altijd. Alleen het overgangsmodel (bepaald jaartal) had de M10 met 1.8L en ketting.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Een E30 is altijd leuk en ook bijna nooit traag. De 316 die ik nu hier heb staan gaat ook nog best rap, voor een instapmotor. Helaas voor hem is dit volgens mij de 316i met distributieriem EN 1.6 liter. Daarvoor was de 316 altijd ketting en 1.8 liter. Qua snelheid alleen geen verschil
Joh Harry, dat zeg ik toch. Ik zeg alleen dat de M10 (in de 316i met 1.8 dus) alleen in het overgangsmodel zat, en niet in alle 316i's daarvoor. De 316 met M10 ervoor had minder pk dan het overgangsmodel 316i (met 1.8L EN M10), en ik neem aan dat je die bedoelt...omdat je anders niet over extra vermogen zou praten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt niet. Enige verschil tussen dat overgangsmodel en de normale was de i. De M10 is altijd 1.8 en altijd ketting.
ja klopt, maar ik vind het geheel wel vlot voor een 1.6, ik verveel me er niet in in ieder geval.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:24 schreef jackson het volgende:
Jammer dat het een 316 is. Een 6-pitter opknappen lijkt me dan toch wat meer voldoening geven als hij weer mooi is...
Blijft een tof project natuurlijk
Urgentie: Hoogquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:40 schreef Maharbal het volgende:
Waarom kijk je niet ff online en/of bij liefhebbers/slopers.
Ja Lloyd, maar dat zei ik toch ookquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Joh Harry, dat zeg ik toch. Ik zeg alleen dat de M10 (in de 316i met 1.8 dus) alleen in het overgangsmodel zat, en niet in alle 316i's daarvoor. De 316 met M10 ervoor had minder pk dan het overgangsmodel 316i (met 1.8L EN M10), en ik neem aan dat je die bedoelt...omdat je anders niet over extra vermogen zou praten.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja Lloyd, maar dat zei ik toch ook
En ik vertel je dus dat dat niet zo is. Er was een overgangsmodel M10 met 1.8 EN ketting, en was 316i maar met het "nieuwe" vermogen. En dat waren dus niet alle 316i's..quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt niet. Enige verschil tussen dat overgangsmodel en de normale was de i. De M10 is altijd 1.8 en altijd ketting.
So truequote:Op woensdag 12 mei 2010 18:24 schreef tha_rizzo het volgende:
5-series zijn toffer dan 3-series
Ik kan 't nog steeds niet verkroppen dat Haarbal meer PK dan ik heeft
hoeveel inch is het?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
My New Rims
En gaat er zo uit zien
[ afbeelding ]
Chick Magnet
Maw. Bimmer project weer van start
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |