Als ik vragen mag; waar heb je de LPG conversie laten doen/wat voor installatie heb je?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:21 schreef Femme het volgende:
...
De B10 rijdt al ca 60.000km probleemloos op lpg. Scheelt 12 pk in vermogen (262 vs 274pk) ten opzichte van RON98-benzine volgens de dyno van JD Engineering.
Geleuterquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore
Kolderquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore
Precies. Hij loopt er mooi op het scheelt veel geld. LPG is een prima brandstof hoor. Aan zijn z4 zie je wel dat hij geld uit durft en kan geven aan zijn auto's. Die B10 is zijn daily volgens mij (of van zijn moetje, hoe zit het ookalweer?)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik vragen mag; waar heb je de LPG conversie laten doen/wat voor installatie heb je?
Lijkt mij ook wel iets voor mijn 330i.
Alleen hoor ik nogal verschillende verhalen over LPG en 6 cylinder blokken.
Dat Z4 project is wel luxe zeg; kosten, tijd noch moeite gespaard zie ik.
[..]
Geleuter; als er geen nadelen zijn; why not?
Wat denk je dat beter rijdt, een Cuore op benzine of een B10 op lpg?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore![]()
Je weet dat ik overdreef met die Cuore hè?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:42 schreef Femme het volgende:
[..]
Wat denk je dat beter rijdt, een Cuore op benzine of een B10 op lpg?
Ik heb de auto destijds gekocht voor mijn ouders. Ik een praktische auto voor erbij, zij degelijk en veilig dagelijks vervoer. Alleen zitten zij niet te wachten op een verbruik van boven de 11,0l/100km benzine terwijl ze al op lpg reden in een Scènic.
Ik rij er nu weer zelf in nadat ik gisteren mijn leaseauto (E90 330i) heb ingeleverd. Lpg is nu ook ideaal. In de toekomst komt er hopelijk een 650i, ook op lpg.
Diesel is voor mij geen optie vanwege de beperkte powerband en omdat ik het geluid haat.
De motoren in de B10 3.2, B10 3.2, B3 B3.2, B3 3.3, B3 3.3S en Roadster S zijn gebaseerd op de S52B32. Dit is het blok dat werd gebruikt in de Amerikaanse E36 M3 met 240pk. Dit blok is op zijn beurt gebaseerd op de M52B28 uit de 328i. Met de Europese M3 hebben ze niets te maken. Ik heb begrepen dat ze inderdaad uit gietijzer zijn vervaardigd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:54 schreef Hyperdude het volgende:
Alpina gebruikte toch nog gietijzeren M30 (onder-)blokken voor de B10 3.3, toch?
Kan mij herinneren dat je jarenlang voor ¤3000 oid. goedkoop nwe. M54B30 blokken bij Alpina kon kopen.
Alpina's zijn geen hardcore sportieve auto's. Alpina probeert een compromis te vinden tussen comfort en sportiviteit. De motor in de B10 3.2 heeft niet echt sportieve aspiraties. De gasrespons is traag (heeft nog een gaskabel en je hebt het gevoel dat er een loodzwaar vliegwiel in hangt). Zo'n Touring is behoorlijk zwaar en je moet 'm goed op toeren houden wil je vlot vooruit komen. Doe je dat goed dan is hij redelijk rap (0-100 net onder de zeven seconde). Ik ben gewend om in de derde versnelling over rotondes te crossen maar dat kun je in deze auto beter niet doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:59 schreef tha_rizzo het volgende:
En is zo'n Alpina fijn als dagelijks vervoer? Niet om Alpina of jou af te zeiken hoor, maar ik heb zelf een aantal keer in een "praktische snelle auto" gereden (RS4 Avant) en ik vond 'm niet erg comfortabel voor dagelijks vervoer.
Hij begon er over bij die Audi, ik wees 'm er op dat de BMW 2 turbo's heeft, dus dat er in principe nog meer speelruimte is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Een normaal mens speelt daar niet mee, hooguit een chip en zelfs dat is voor vele totaal niet van belang.
Ik wil bewijs door ervaring van de B10quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:33 schreef Femme het volgende:
[..]
De motoren in de B10 3.2, B10 3.2, B3 B3.2, B3 3.3, B3 3.3S en Roadster S zijn gebaseerd op de S52B32. Dit is het blok dat werd gebruikt in de Amerikaanse E36 M3 met 240pk. Dit blok is op zijn beurt gebaseerd op de M52B28 uit de 328i. Met de Europese M3 hebben ze niets te maken. Ik heb begrepen dat ze inderdaad uit gietijzer zijn vervaardigd.
[..]
Alpina's zijn geen hardcore sportieve auto's. Alpina probeert een compromis te vinden tussen comfort en sportiviteit. De motor in de B10 3.2 heeft niet echt sportieve aspiraties. De gasrespons is traag (heeft nog een gaskabel en je hebt het gevoel dat er een loodzwaar vliegwiel in hangt). Zo'n Touring is behoorlijk zwaar en je moet 'm goed op toeren houden wil je vlot vooruit komen. Doe je dat goed dan is hij redelijk rap (0-100 net onder de zeven seconde). Ik ben gewend om in de derde versnelling over rotondes te crossen maar dat kun je in deze auto beter niet doen.
Het onderstel is behoorlijk comfortabel. Het is wel een beetje een boot. Hij veert traag in en weer uit. Je hebt echt het gevoel met veel massa onderweg te zijn.
Het blok in de Roadster S is veel sportiever. Hangt zeer goed aan het gas en heeft erg scherpe nokkenassen wat voor een wat ongedurig karakter zorgt laag in de toeren. Hij draait 7200 toeren met grote vreugde. Stationair trilt de hele auto mee waardoor het ding echt leeft in tegenstelling tot de extreem verfijnde motoren in de hedendaagse BMW's.
Het Reiger onderstel dat ik eronder heb zitten is super op buitenwegen gezien de omstandigheden (geringe veerweg en laag profiel Michelin Pilot Sport Cup-banden met zeer harde wang) erg comfortabel. In de stad is het geen prettige auto. Hoewel ik 'm niet extreem laag heb staan zijn gaten in de weg snel storend en van constant optrekken en afremmen wordt je een beetje moe. Laag in de toeren schommelt het toerental wat waardoor je snelheid niet geljik is. Het ding maakt ook wel wat herrie wat in de stad op een gegeven storend wordt. Gelukkig woon ik op het platteland en heb ik met stadsverkeer normaal gesproken niets te maken. Overigens heb ik het in andere auto's ook wel snel gehad met de stoplichten in een stad. De demping van het Reiger-onderstel is werkelijk waar prachtig op bochtige en hobbelige buitenwegen. Hij houdt de wielen perfect aan de grond en er blijft veel rust in de auto ondanks het slechte asfalt.
De compressor heeft aan het karakter van de motor weinig veranderd behalve dat hij over het hele toerengebied (en vooral bovenin) 25 tot 40 procent meer koppel heeft gekregen.
306 pk went erg snel. Ben van 170 naar 218 naar 306pk gegaan (320Ci E46, 325i E90 naar 335i E92) in 2 jaar tijd en de eerste 2 weken met 306pk waren eng, maar nu ben ik gewend en wil ik meer... 420pk M3?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:54 schreef Catch22- het volgende:
en je went ook gewoon aan die 306 pk (nietwaar Zneek) en dan is het wel fijn dat je voor relatief weinig pecunia (
) een 'beetje' meer power krijgt (een 316i aan power
)
Mooie auto'squote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:00 schreef zneek het volgende:
[..]
306 pk went erg snel. Ben van 170 naar 218 naar 306pk gegaan (320Ci E46, 325i E90 naar 335i E92) in 2 jaar tijd en de eerste 2 weken met 306pk waren eng, maar nu ben ik gewend en wil ik meer... 420pk M3?
Waarom heb jij met je M20 meer vermogen dan ik met m'n M30?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooie auto's![]()
Vermogen went altijd heel snel inderdaad (vooral in een rechte lijn). Ik had dat ook na 2 weken met 170pk in m'n licht autootje.
Moet er maar eens mee naar een circuit.
Zeg jij het maarquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:09 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Waarom heb jij met je M20 meer vermogen dan ik met m'n M30?
Welke? Of beide?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:45 schreef rival het volgende:
Die alpina die ik voorbij zag komen hier is trouwens wel een plaatje hoor
Jammer dat het geen cabrio is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:18 schreef rival het volgende:
[..]
de touring (jammer dat het een touring is)
Die wiki klopt niet helemaal. Ik heb de 170pk versie, maar dat is de 125kw (niet 120kw) versie van '87, dus met 222nm en 7 meer dan jouw M30B25quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Marhaarbal
We hebben evenveel koppel (als jij de 170pk variant hebt)
Zie wiki
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een inferieur M20-blok mee vermogen heeft dan m'n M30-blok
Stomme BMW![]()
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:15 schreef metallicattim het volgende:
Hopelijk is deze beter: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=191&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=129467371&pageNumber=23
Daar gaan we vanmiddag kijken als het doorgaat.
Die achterlichten (en mocht je dat willen: die knalpijpen / stuurtje) heb je zo weggehaald, en dan heb je een redelijk net ogende cabrio.quote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die wiki klopt niet helemaal. Ik heb de 170pk versie, maar dat is de 125kw (niet 120kw) versie van '87, dus met 222nm en 7 meer dan jouw M30B25
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:15 schreef metallicattim het volgende:
Hopelijk is deze beter: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=191&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=129467371&pageNumber=23
Daar gaan we vanmiddag kijken als het doorgaat.
Sinds wanneer is (afgaand op de plaatjes) het verwisselen van achterlichten, een uitlaatpijp en een stuur "flink onder handen nemen" ?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]![]()
Wanstaltig.
Die mag flink onder handen worden genomen om 'm weer toonbaar te maken.
M20 is een verdomd goed blok maatquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Marhaarbal
We hebben evenveel koppel (als jij de 170pk variant hebt)
Zie wiki
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een inferieur M20-blok mee vermogen heeft dan m'n M30-blok
Stomme BMW![]()
Gewoon oldskool velgen. Dat jij ze niet mooi vindt, betekent niet dat 't "onder handen genomen moet worden".quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:16 schreef tha_rizzo het volgende:
Velgen, stuk waar die uitlaat heeft gezeten (anders heb je daar ook een flink gat) Voorkant mag van mij wel één kleur hebben.
Ik weet niet of nieren origineel zwart horen te zijn, maar dat mag van mij chroom.
1 Serie vind ik weer verre van lelijk. Heeft normale koplampen en geen kont (je geeft een auto of géén kont of een hele kont, maar dat is weer een kronkel in mijn hoofd)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:56 schreef Xtr3mE het volgende:
Vind de compact ook niet de moeders mooiste, maar met zo'n dikke M pakket 'kan ie er mee door'..
Maargoed, niet dat zijn opvolger (1 serie) nu veel beter is...
nee andere steunen en andere carterpan. Maar die heb je zo vervangen dus eigenlijk toch welquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:38 schreef Turquaz52 het volgende:
past de M50B25 blok (van een automaat) met kabelboom van een e34 525i zo in een e36 zonder aanpassingen aan blok/steunen/kabelboom/aanbouwdelen?
Kabelboom ook hetzelfde?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:26 schreef rival het volgende:
[..]
nee andere steunen en andere carterpan. Maar die heb je zo vervangen dus eigenlijk toch wel
Het was idd weer een tripje voor niks... wagen had zeker een extra 3000-3500 euro nodig om hem echt mooi te maken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
En denk je nou echt dat zo'n bak goed onderhouden is en zuinig mee gereden? Als hij voor de rest in goede staat was ja, maar dat geloof ik echt niet.
quote:Te koop: BMW 325i automaat Cabrio E30 Airco + onderdelen
Kleur: Zwart
KM stand: 252.000 km
Bouwjaar: 1990
APK: net gekeurd, 28 april 2011, dus vol jaar APK
Cylinders: 6
Inhoud: 2500cc
BMW Cabrio in goede staat.
Zwart lederen bekleding
Sportstoelen
Stoelverwarming voor
Hoofdsteunen achter
Stuurbekrachtiging
Airco, werkt zeer goed
Cruise Control
Sportautomaat
Automatische temperatuurregeling
Kleine boordcomputer
Afstandsbediening ( 1 zender ) + alarm
Recent vervangen:
Einddemper ( origineel BMW )
Achterruitje ( origineel BMW )
Accu
Print tellerunit gerepareerd
Div bedrading en klein materiaal
Alle schakelaars voor de 4 elektrische ramen
Rubbers achterlichten
Motor is gereviseerd met nieuw onderblok, sindsdien nog maar een paar duizend km mee gereden ( is ook de reden van verkoop )
Minpuntjes:
Velgen hebben stoeprandschade, zijn wel hele dikke velgranden, bijwerken kan makkelijk.
Krassen op de motorkap ( kattennagels )
Blaasjes op achterscherm, onderaan ( valt niet echt op ).
Hefmechanieken raambediening in de deuren moeten worden schoongemaakt, deze lopen erg zwaar
Kap heeft wat leeftijdsverschijnselen ( slijtageplekje bij scharnierpunten achter ) maar is wel waterdicht
Sierstrip raamstijl RV mist, maar complete set shadowline strips wordt bijgeleverd
Doe eens een leuk bod !
Eventueel ter overname:
4 winterbanden op 14” BMW honingraat velgen. Banden zijn splinternieuw, komen van een sedan.
Wiesmann cabrio kap, geheel geïsoleerd, zwart
Voorruit
Raamrubber voorruit
Achterbumper
Stuurhuis ( onbekrachtigd, is van een sedan )
doos met div losse spullen ( weet zo niet precies wat er allemaal in zit )
Uberhaupt een achterbank in een cabrio...quote:Op zondag 9 mei 2010 11:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij heeft tenminste wel hoofdsteun achter dat vind ik toch wel een pre in een cabrio.
Op je.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:24 schreef Maharbal het volgende:
Inderdaad, waar moeten anders je (blonde) chickies zitten?!
Kofferbakquote:Op zondag 9 mei 2010 12:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom zei ik chickies. De wachtenden moeten toch ergens zitten terwijl er één op je zit?!
Vandaar dat ze er bij mij nooit meer uitkwamen.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar is geen plaats meer als het dak open is!
niet waar. Het dak open of dicht maakt geen verschil in kofferbakruimtequote:Op zondag 9 mei 2010 17:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar is geen plaats meer als het dak open is!
Jawel, maar het scheelt vrijwel niets.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:54 schreef rival het volgende:
[..]
niet waar. Het dak open of dicht maakt geen verschil in kofferbakruimte
Ja, maar daar hadden we het niet over. Het ging erom waar je de chickies laat als je geen achterbank hebt.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:42 schreef rival het volgende:
[..]
de auto die je op de foto ziet, de e30 dus, daar iig niet.
jamaar, jamaar........ Okéquote:Op maandag 10 mei 2010 00:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, maar daar hadden we het niet over. Het ging erom waar je de chickies laat als je geen achterbank hebt.
Daar koop je maar een aparte auto voor!quote:Op maandag 10 mei 2010 10:32 schreef rival het volgende:
[..]
hoe neem ik anders mijn crosser en jetski mee?
Achter het stuur.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:24 schreef Maharbal het volgende:
Inderdaad, waar moeten anders je (blonde) chickies zitten?!
Vandaag gebeld met de verkoper, heb een hele goede indruk gekregen en ondanks dat het bijna 3 uur rijden is, gaan we de 22e langs om te kijken, als mn vader hem koopt en de velgen weg zou doen ( heeft nl. ook nog een set Azev A 9J staan ), hoor je wel van mequote:
ik ga alvast duimenquote:Op maandag 10 mei 2010 14:41 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Vandaag gebeld met de verkoper, heb een hele goede indruk gekregen en ondanks dat het bijna 3 uur rijden is, gaan we de 22e langs om te kijken, als mn vader hem koopt en de velgen weg zou doen ( heeft nl. ook nog een set Azev A 9J staan ), hoor je wel van me
Ach, als ie fatsoenlijk gereviseerd is kan je zo weer 2 ton er bij rijden.quote:
dik !quote:Op maandag 10 mei 2010 20:41 schreef eevebe het volgende:
afgelope weekend op spa een paar mooie m1's en een 3.0 csl zien racen![]()
[ afbeelding ]
Foto zelf gemaakt?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:41 schreef eevebe het volgende:
afgelope weekend op spa een paar mooie m1's en een 3.0 csl zien racen![]()
[ afbeelding ]
Die is verdomd vetquote:Op maandag 10 mei 2010 20:41 schreef eevebe het volgende:
afgelope weekend op spa een paar mooie m1's en een 3.0 csl zien racen![]()
[ afbeelding ]
Roest en slecht onderhoud idd.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ach, als ie fatsoenlijk gereviseerd is kan je zo weer 2 ton er bij rijden.![]()
Blok en bak goed; de rest t/m de wielen kan je zelf doen en vergt meestal ook niet veel ¤¤
Roest is en blijft vlgns. mij de grootste vijand bij de E30, en misschien nog wel meer bij een (lekkende) cabrio.
195/55/15 is standaard als ik me niet vergis..quote:Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb 195/50 onder de E30 maar er zit nu heel veel ruimte tussen de wielkast en de wielen. Vorige banden waren 175/70 zie ik, vandaar. Is 50 niet standaard onder de E30, of ben ik nu gedwongen om hem te verlagen
Ik vind ze echt mooi onder een E30!quote:Op maandag 10 mei 2010 22:14 schreef metallicattim het volgende:
De velgen vind ik zelf helemaal niet slecht, jullie vinden ze niet mooi??
Zijn dat niet Brock B1's ? Die vind ik zelf ook mooi.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:36 schreef rival het volgende:
[..]
Ik vind ze echt mooi onder een E30!
[ afbeelding ]
Sinds wanneer heb jij een E30? Overigens blijft die ruimte tussen wiel en wielkast, tenzij je gaat verlagen. Zonder verlaging lijkt het net een 4x4.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb 195/50 onder de E30 maar er zit nu heel veel ruimte tussen de wielkast en de wielen. Vorige banden waren 175/70 zie ik, vandaar. Is 50 niet standaard onder de E30, of ben ik nu gedwongen om hem te verlagen
Als je mensen fotografeert zijn de ogen rood, als je BMW's fotografeert gebeurt er exact hetzelfde met de nierenquote:Op maandag 10 mei 2010 23:05 schreef piekartz87 het volgende:
ik vind ze te patserig. maar iedereen zijn eigen
maar wel 1 puntje, waarom dat rood tussen de nieren.....
205/55/15 is standaardquote:Op maandag 10 mei 2010 22:36 schreef rival het volgende:
[..]
195/55/15 is standaard als ik me niet vergis..
maar dan neem je natuurlijk 205/50/15
Oké dat wist ik nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:53 schreef metallicattim het volgende:
205/55/15 is standaard
een 195'er band is nooit origineel/standaard geleverd voor een 15" velg.
je zult altijd een afwijking op de teller hebben met een 195'er band op een 15" velg.
vond ie mooiquote:Op maandag 10 mei 2010 23:05 schreef piekartz87 het volgende:
maar wel 1 puntje, waarom dat rood tussen de nieren.....
Smaken verschillen zullen we maar zeggenquote:
Meen me te herinneren dat dat rond de ¤250 was.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:16 schreef rival het volgende:
Tim, weet jij wat ik voor die wiswas dingen kan/mag/moet vragen? Wat is een nette prijs? Het is helemaal kompleet met verstelbare koplampen. Echt alles incl reservoir.
gelukkig wel, anders hadden we allemaal dezelfdequote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:22 schreef jackson het volgende:
[..]
Smaken verschillen zullen we maar zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |