Als ik vragen mag; waar heb je de LPG conversie laten doen/wat voor installatie heb je?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:21 schreef Femme het volgende:
...
De B10 rijdt al ca 60.000km probleemloos op lpg. Scheelt 12 pk in vermogen (262 vs 274pk) ten opzichte van RON98-benzine volgens de dyno van JD Engineering.
Geleuterquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore
Kolderquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore
Precies. Hij loopt er mooi op het scheelt veel geld. LPG is een prima brandstof hoor. Aan zijn z4 zie je wel dat hij geld uit durft en kan geven aan zijn auto's. Die B10 is zijn daily volgens mij (of van zijn moetje, hoe zit het ookalweer?)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik vragen mag; waar heb je de LPG conversie laten doen/wat voor installatie heb je?
Lijkt mij ook wel iets voor mijn 330i.
Alleen hoor ik nogal verschillende verhalen over LPG en 6 cylinder blokken.
Dat Z4 project is wel luxe zeg; kosten, tijd noch moeite gespaard zie ik.
[..]
Geleuter; als er geen nadelen zijn; why not?
Wat denk je dat beter rijdt, een Cuore op benzine of een B10 op lpg?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:
Alpina op gas?
Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen?
Koop dan gewoon een Cuore![]()
Je weet dat ik overdreef met die Cuore hè?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:42 schreef Femme het volgende:
[..]
Wat denk je dat beter rijdt, een Cuore op benzine of een B10 op lpg?
Ik heb de auto destijds gekocht voor mijn ouders. Ik een praktische auto voor erbij, zij degelijk en veilig dagelijks vervoer. Alleen zitten zij niet te wachten op een verbruik van boven de 11,0l/100km benzine terwijl ze al op lpg reden in een Scènic.
Ik rij er nu weer zelf in nadat ik gisteren mijn leaseauto (E90 330i) heb ingeleverd. Lpg is nu ook ideaal. In de toekomst komt er hopelijk een 650i, ook op lpg.
Diesel is voor mij geen optie vanwege de beperkte powerband en omdat ik het geluid haat.
De motoren in de B10 3.2, B10 3.2, B3 B3.2, B3 3.3, B3 3.3S en Roadster S zijn gebaseerd op de S52B32. Dit is het blok dat werd gebruikt in de Amerikaanse E36 M3 met 240pk. Dit blok is op zijn beurt gebaseerd op de M52B28 uit de 328i. Met de Europese M3 hebben ze niets te maken. Ik heb begrepen dat ze inderdaad uit gietijzer zijn vervaardigd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:54 schreef Hyperdude het volgende:
Alpina gebruikte toch nog gietijzeren M30 (onder-)blokken voor de B10 3.3, toch?
Kan mij herinneren dat je jarenlang voor ¤3000 oid. goedkoop nwe. M54B30 blokken bij Alpina kon kopen.
Alpina's zijn geen hardcore sportieve auto's. Alpina probeert een compromis te vinden tussen comfort en sportiviteit. De motor in de B10 3.2 heeft niet echt sportieve aspiraties. De gasrespons is traag (heeft nog een gaskabel en je hebt het gevoel dat er een loodzwaar vliegwiel in hangt). Zo'n Touring is behoorlijk zwaar en je moet 'm goed op toeren houden wil je vlot vooruit komen. Doe je dat goed dan is hij redelijk rap (0-100 net onder de zeven seconde). Ik ben gewend om in de derde versnelling over rotondes te crossen maar dat kun je in deze auto beter niet doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:59 schreef tha_rizzo het volgende:
En is zo'n Alpina fijn als dagelijks vervoer? Niet om Alpina of jou af te zeiken hoor, maar ik heb zelf een aantal keer in een "praktische snelle auto" gereden (RS4 Avant) en ik vond 'm niet erg comfortabel voor dagelijks vervoer.
Hij begon er over bij die Audi, ik wees 'm er op dat de BMW 2 turbo's heeft, dus dat er in principe nog meer speelruimte is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Een normaal mens speelt daar niet mee, hooguit een chip en zelfs dat is voor vele totaal niet van belang.
Ik wil bewijs door ervaring van de B10quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:33 schreef Femme het volgende:
[..]
De motoren in de B10 3.2, B10 3.2, B3 B3.2, B3 3.3, B3 3.3S en Roadster S zijn gebaseerd op de S52B32. Dit is het blok dat werd gebruikt in de Amerikaanse E36 M3 met 240pk. Dit blok is op zijn beurt gebaseerd op de M52B28 uit de 328i. Met de Europese M3 hebben ze niets te maken. Ik heb begrepen dat ze inderdaad uit gietijzer zijn vervaardigd.
[..]
Alpina's zijn geen hardcore sportieve auto's. Alpina probeert een compromis te vinden tussen comfort en sportiviteit. De motor in de B10 3.2 heeft niet echt sportieve aspiraties. De gasrespons is traag (heeft nog een gaskabel en je hebt het gevoel dat er een loodzwaar vliegwiel in hangt). Zo'n Touring is behoorlijk zwaar en je moet 'm goed op toeren houden wil je vlot vooruit komen. Doe je dat goed dan is hij redelijk rap (0-100 net onder de zeven seconde). Ik ben gewend om in de derde versnelling over rotondes te crossen maar dat kun je in deze auto beter niet doen.
Het onderstel is behoorlijk comfortabel. Het is wel een beetje een boot. Hij veert traag in en weer uit. Je hebt echt het gevoel met veel massa onderweg te zijn.
Het blok in de Roadster S is veel sportiever. Hangt zeer goed aan het gas en heeft erg scherpe nokkenassen wat voor een wat ongedurig karakter zorgt laag in de toeren. Hij draait 7200 toeren met grote vreugde. Stationair trilt de hele auto mee waardoor het ding echt leeft in tegenstelling tot de extreem verfijnde motoren in de hedendaagse BMW's.
Het Reiger onderstel dat ik eronder heb zitten is super op buitenwegen gezien de omstandigheden (geringe veerweg en laag profiel Michelin Pilot Sport Cup-banden met zeer harde wang) erg comfortabel. In de stad is het geen prettige auto. Hoewel ik 'm niet extreem laag heb staan zijn gaten in de weg snel storend en van constant optrekken en afremmen wordt je een beetje moe. Laag in de toeren schommelt het toerental wat waardoor je snelheid niet geljik is. Het ding maakt ook wel wat herrie wat in de stad op een gegeven storend wordt. Gelukkig woon ik op het platteland en heb ik met stadsverkeer normaal gesproken niets te maken. Overigens heb ik het in andere auto's ook wel snel gehad met de stoplichten in een stad. De demping van het Reiger-onderstel is werkelijk waar prachtig op bochtige en hobbelige buitenwegen. Hij houdt de wielen perfect aan de grond en er blijft veel rust in de auto ondanks het slechte asfalt.
De compressor heeft aan het karakter van de motor weinig veranderd behalve dat hij over het hele toerengebied (en vooral bovenin) 25 tot 40 procent meer koppel heeft gekregen.
306 pk went erg snel. Ben van 170 naar 218 naar 306pk gegaan (320Ci E46, 325i E90 naar 335i E92) in 2 jaar tijd en de eerste 2 weken met 306pk waren eng, maar nu ben ik gewend en wil ik meer... 420pk M3?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:54 schreef Catch22- het volgende:
en je went ook gewoon aan die 306 pk (nietwaar Zneek) en dan is het wel fijn dat je voor relatief weinig pecunia (
) een 'beetje' meer power krijgt (een 316i aan power
)
Mooie auto'squote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:00 schreef zneek het volgende:
[..]
306 pk went erg snel. Ben van 170 naar 218 naar 306pk gegaan (320Ci E46, 325i E90 naar 335i E92) in 2 jaar tijd en de eerste 2 weken met 306pk waren eng, maar nu ben ik gewend en wil ik meer... 420pk M3?
Waarom heb jij met je M20 meer vermogen dan ik met m'n M30?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooie auto's![]()
Vermogen went altijd heel snel inderdaad (vooral in een rechte lijn). Ik had dat ook na 2 weken met 170pk in m'n licht autootje.
Moet er maar eens mee naar een circuit.
Zeg jij het maarquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:09 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Waarom heb jij met je M20 meer vermogen dan ik met m'n M30?
Welke? Of beide?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:45 schreef rival het volgende:
Die alpina die ik voorbij zag komen hier is trouwens wel een plaatje hoor
Jammer dat het geen cabrio is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:18 schreef rival het volgende:
[..]
de touring (jammer dat het een touring is)
Die wiki klopt niet helemaal. Ik heb de 170pk versie, maar dat is de 125kw (niet 120kw) versie van '87, dus met 222nm en 7 meer dan jouw M30B25quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Marhaarbal
We hebben evenveel koppel (als jij de 170pk variant hebt)
Zie wiki
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een inferieur M20-blok mee vermogen heeft dan m'n M30-blok
Stomme BMW![]()
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:15 schreef metallicattim het volgende:
Hopelijk is deze beter: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=191&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=129467371&pageNumber=23
Daar gaan we vanmiddag kijken als het doorgaat.
Die achterlichten (en mocht je dat willen: die knalpijpen / stuurtje) heb je zo weggehaald, en dan heb je een redelijk net ogende cabrio.quote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die wiki klopt niet helemaal. Ik heb de 170pk versie, maar dat is de 125kw (niet 120kw) versie van '87, dus met 222nm en 7 meer dan jouw M30B25
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:15 schreef metallicattim het volgende:
Hopelijk is deze beter: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=191&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=129467371&pageNumber=23
Daar gaan we vanmiddag kijken als het doorgaat.
Sinds wanneer is (afgaand op de plaatjes) het verwisselen van achterlichten, een uitlaatpijp en een stuur "flink onder handen nemen" ?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]![]()
Wanstaltig.
Die mag flink onder handen worden genomen om 'm weer toonbaar te maken.
M20 is een verdomd goed blok maatquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Marhaarbal
We hebben evenveel koppel (als jij de 170pk variant hebt)
Zie wiki
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een inferieur M20-blok mee vermogen heeft dan m'n M30-blok
Stomme BMW![]()
Gewoon oldskool velgen. Dat jij ze niet mooi vindt, betekent niet dat 't "onder handen genomen moet worden".quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:16 schreef tha_rizzo het volgende:
Velgen, stuk waar die uitlaat heeft gezeten (anders heb je daar ook een flink gat) Voorkant mag van mij wel één kleur hebben.
Ik weet niet of nieren origineel zwart horen te zijn, maar dat mag van mij chroom.
1 Serie vind ik weer verre van lelijk. Heeft normale koplampen en geen kont (je geeft een auto of géén kont of een hele kont, maar dat is weer een kronkel in mijn hoofd)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:56 schreef Xtr3mE het volgende:
Vind de compact ook niet de moeders mooiste, maar met zo'n dikke M pakket 'kan ie er mee door'..
Maargoed, niet dat zijn opvolger (1 serie) nu veel beter is...
nee andere steunen en andere carterpan. Maar die heb je zo vervangen dus eigenlijk toch welquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:38 schreef Turquaz52 het volgende:
past de M50B25 blok (van een automaat) met kabelboom van een e34 525i zo in een e36 zonder aanpassingen aan blok/steunen/kabelboom/aanbouwdelen?
Kabelboom ook hetzelfde?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:26 schreef rival het volgende:
[..]
nee andere steunen en andere carterpan. Maar die heb je zo vervangen dus eigenlijk toch wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |