quote:
quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
[Centraal] Snowboard topic deel 52
[Centraal] Snowboard topic deel 53
[Centraal] Snowboard topic deel 54
[Centraal] Snowboard topic deel 55
Laax FTW!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:09 schreef Rnej het volgende:
fipo! / tvp
ennnn een plaatje natuurlijk:
[afbeelding]
verdomme nicolas muller heeft mijn snowboard gejat![]()
Ik vind het altijd kut dat ik maat 47 heb... Vroeger altijd heel veel moeite met spullen huren en met kopen kun je ook eigenlijk maar uit een beperkt aantal boards kiezen, simpelweg omdat andere niet extra wide verkrijgbaar zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:06 schreef Rnej het volgende:
de king is wel relatief goedkoop maar die moet je alleen kopen als je echt grote poten hebt
met maat 47 pas je niet op een royale hoorquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:52 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik vind het altijd kut dat ik maat 47 heb... Vroeger altijd heel veel moeite met spullen huren en met kopen kun je ook eigenlijk maar uit een beperkt aantal boards kiezen, simpelweg omdat andere niet extra wide verkrijgbaar zijn.
edit: Als ik op de Burton Length Calculator in de OP klik krijg ik een 404. Bestaat die Calculator niet meer oid?
edit2: De Nitro Calculator doet het ook niet meer.
M'n reactie ging ook niet echt over of ik op een Royale zou passenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
met maat 47 pas je niet op een royale hoor
ik zou met die maat voor een nitro wide gaan met waist width van 26,5 cm of hoger. ... anders kan je niet normaal carven![]()
ik baal al van mijn maat 45,5quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:27 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
M'n reactie ging ook niet echt over of ik op een Royale zou passenMeer een algemene klacht over mijn genen.
Maar je hebt idd gelijk.
Boards hebben ook gevoelens hoor!quote:Op zondag 28 januari 2007 08:55 schreef 360sjors het volgende:
TVP
[afbeelding]
Sorry Kentaro![]()
Wat leukere pics + verhaal volgen later
Ouch!quote:Op zondag 28 januari 2007 08:55 schreef 360sjors het volgende:
TVP
[afbeelding]
Sorry Kentaro![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life's like music, get the rhythm..
Mijn advies: koop alvast voor de volgende keer een mooie, goede helm.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:39 schreef 360sjors het volgende:
1 Snoeiharde klapper aan het eind van de boardercross gemaakt, avondje lichte hoofdpijn gehad maar niets ernstigs.
Heb ik; uit cosmetische (en temperatuurtechnische) overwegingen droeg ik die niet op dat moment. Ik denk dat hij overigens niet zoveel zou hebben geholpen bij de desbetreffende klap.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:24 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Mijn advies: koop alvast voor de volgende keer een mooie, goede helm.
grapjas... hoezo niet?quote:Op zondag 28 januari 2007 18:09 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Heb ik; uit cosmetische (en temperatuurtechnische) overwegingen droeg ik die niet op dat moment. Ik denk dat hij overigens niet zoveel zou hebben geholpen bij de desbetreffende klap.
En ik ben er altijd zo zuinig op geweestquote:Op zondag 28 januari 2007 08:55 schreef 360sjors het volgende:
TVP
[afbeelding]
Sorry Kentaro![]()
tis maar een santa cruz ....quote:Op zondag 28 januari 2007 18:32 schreef Kentaro het volgende:
[..]
En ik ben er altijd zo zuinig op geweestMaar serieus, die kun je weer helemaal als nieuw laten herstellen
kan je ook nog gewoon opvullen hoor...quote:Op zondag 28 januari 2007 18:47 schreef NoComment het volgende:
In sommige beschadigingen was het hout wel zichtbaar hoor
Jammer dat ik het kabeltje van m'n camera niet bij heb
Ik heb dit jaar voor het eerst een helm: de R.E.D Trace. Redelijk mooie helm vind ik zelf, heb wel maat XL vanwege groot hoofdquote:Op zondag 28 januari 2007 18:09 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Heb ik; uit cosmetische (en temperatuurtechnische) overwegingen droeg ik die niet op dat moment. Ik denk dat hij overigens niet zoveel zou hebben geholpen bij de desbetreffende klap.
XL? jezus dan heb je echt een groot hoofd...quote:Op zondag 28 januari 2007 19:07 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar voor het eerst een helm: de R.E.D Trace. Redelijk mooie helm vind ik zelf, heb wel maat XL vanwege groot hoofd![]()
Heb hem gekocht omdat ik vorig jaar toch wel een beetje kut viel en er na een paar uur pas achter kwam dat mijn hoofd bloedde. Gevolg --> muts compleet rood.
M'n backprotector van Dainese is 'maar' Lquote:Op zondag 28 januari 2007 20:57 schreef XL het volgende:
maat 47 in de schoenen...
XL in de helm....
Je moet niet alles oversized dragen he![]()
Ja ding is ook best wel hugequote:Op zondag 28 januari 2007 20:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
XL? jezus dan heb je echt een groot hoofd...
ik ben een grote motherfucker maar ik heb zelfs "maar" een maat L
Ik weet het, dat had ik net voor de vakantie al gedaanquote:Op zondag 28 januari 2007 18:32 schreef Kentaro het volgende:
[..]
En ik ben er altijd zo zuinig op geweestMaar serieus, die kun je weer helemaal als nieuw laten herstellen
Gewoon vragen stellen, lang zal het niet duren voor je een antwoord hebt hoorquote:Op zondag 28 januari 2007 22:03 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Hoi mensen, ik weet het, ik ben ongeduldig, maar kunnen jullie me helpen? Ik zie namelijk nog geen linkjes naar info voor snowboardnieuwelingen
Dat van die CC's, is dat normaal in Frankrijk/Val Thorens? Want ik ga 10 feb met 5 vrienden en ik weet nu al dat niemand een CC heeft...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:50 schreef ForumGek het volgende:
-mooi verhaal-
Dat dacht ik ook, nouja, komt wel goed.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef NoComment het volgende:
Vorig jaar ben ik naar Val Tho geweest met Husk, maar toen hadden we geen CC nodig hoor. Nog nooit nodig gehad trouwens, ze kunnen toch niet verwachten dat een stel studenten doodleuk een creditcard bij hebben?
yes, voldoetquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Oke, oke, misschien is m'n eerste vraag ook niet zo specifiek.
Ik ga dus in februari voor het eerst boarden in Frankrijk. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige hoeveleheid euro's gespendeerd, maar ik vraag me af of ik ondanks dat nog iets vergeet.
- materiaal: huur ik
- reis + onderdak: betaal ik dik voor
- verzekering: reisverzekering lijkt me voldoende
- kleding (en nu komt het hoofdpunt), wat ik in feite al heb is;
* broek
* thermo underwear broek + shirt
* thermo binnenhandschoenen
* goede jas + handschoenen
* bril (formaatje duik)
* 2 pullies
* lippenbalsem
Wat moet ik hierbij nog kopen?
* zonnebrandcreme (ik heb t/m factor 35, maar dat is van dat zomerspul, voldoet dat?)
nee, tenzij je gekke dingen gaat doen qua freestylenquote:* kontbeschermers (is dit nodig?)
als je beginner bent zijn ze aan te raden, je gaat veel vallenquote:* polsbeschermers (is dit nodig?)
ikzelf heb toen ik net begon, baat gehad bij kniebeschermers, erg fijnquote:* nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
alsjeblieftquote:Dank voor alle tips
duikbril is gay, doe gewoon een normale goggle, zit een stuk fijner.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Oke, oke, misschien is m'n eerste vraag ook niet zo specifiek.
Ik ga dus in februari voor het eerst boarden in Frankrijk. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige hoeveleheid euro's gespendeerd, maar ik vraag me af of ik ondanks dat nog iets vergeet.
- materiaal: huur ik
- reis + onderdak: betaal ik dik voor
- verzekering: reisverzekering lijkt me voldoende
- kleding (en nu komt het hoofdpunt), wat ik in feite al heb is;
* broek
* thermo underwear broek + shirt
* thermo binnenhandschoenen
* goede jas + handschoenen
* bril (formaatje duik)
* 2 pullies
* lippenbalsem
Wat moet ik hierbij nog kopen?
* zonnebrandcreme (ik heb t/m factor 35, maar dat is van dat zomerspul, voldoet dat?)
* kontbeschermers (is dit nodig?)
* polsbeschermers (is dit nodig?)
* nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
Dank voor alle tips
Idd, skisokken zou ik niet op gaan besparen want zeker als je schoenen huurt kun je best nog wel eens koude voeten krijgen.quote:
Ik ook naar Val Tho geweest, alleen dan 2 jaar geleden met Husk.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef NoComment het volgende:
Vorig jaar ben ik naar Val Tho geweest met Husk, maar toen hadden we geen CC nodig hoor. Nog nooit nodig gehad trouwens, ze kunnen toch niet verwachten dat een stel studenten doodleuk een creditcard bij hebben?
Tuurlijk en als het zo koud is dat waterbasis zou kunnen bevriezen heb je factor 35 niet nodig.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:14 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Goed dat je het zegt. Hij is wel waterproof, maar wel op waterbasis. Dat gaat lekker vriezen
Hebben ze niet-waterbasis ook gewoon bij de drogist?
Als het niet koud is, dan is er geen gevaar van waterbasis. Daarom gebruiken we dat in de zomerquote:Op maandag 29 januari 2007 08:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ja ok, maar als het niet zo koud is, wat is dan het gevaar van die op waterbasis?
Voor als het wel koud is. Als jij 's ochtends op je balkonnetje een stokbrood met pindakaas staat weg te happen en je knoeit een slok melk. Dan ga je naar binnen om een doekje te pakken en als je terug komt is het bevroren. Dat zijn de momenten dat je jezelf zou moeten afvragen of het verstandig is om zonnemelk op je gezicht te smeren. -10 zijn geen rare temperaturen in de bergen hoor.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Maar waarom zou je dan voor de wintersport aparte aanschaffen?
Even voor de duidelijkheid, dit bedoelen wij dus met goggles:quote:Op maandag 29 januari 2007 07:29 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Het is niet echt een duikbril, maar hij ziet er net zo uit, dus met van die elastieken, zodat als het sneeuwt je ook nog een beetje kan leven, of bedoel je dat ook met goggles?
Het is niet de factor die bevriestquote:Op maandag 29 januari 2007 09:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ok, maar het zou kunnen bevriezen, met name voor iets lagere factoren dan waarschijnlijk.
Als het niet vriest, of heel weinig kun je een waterbasis factor 35 op smeren bij volle zon.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Zo'n ding heb ik ook.
Ja de factor bevriest niet. Maar nu volg ik 'm toch niet meer. Als het koud is, bevriest water dus kan je beter geen waterbasis nemen. Maar als het koud is, dan heb je ook geen factor 35 nodig.
Kan ik hieruit concluderen: koop een zonnebrandcreme die niet op waterbasis is, maar ook niet factor 35, voor als het koud is, maar niet heel erg koud.
Ik begin langzaam wakker te worden... geloof..... ik..........![]()
Huidkanker is ook best homo vind ikquote:Op maandag 29 januari 2007 09:28 schreef -Mzraki- het volgende:
Zonnebrandcreme is voor homos!
Probleem gelijk opgelost.
quote:Op maandag 29 januari 2007 10:16 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Huidkanker is ook best homo vind ik![]()
2 paar sokken voor een weekje lijkt me erg weinig!!quote:Op maandag 29 januari 2007 07:29 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Veel dank! Die skisokken was ik vergeten, daar had ik er al 2 paar van gekocht (moet genoeg zijn voor een weekje dunkt me). Koukleum, niet bijzonder, maar bij -18 denk ik daar denk ik anders over !
Er zijn tegenstrijdige meningen op dat gebied.. De hoofdoorzaak is dat doormiddel van polsbeschermers en een flinke valpartij, de belasting wordt overgedragen naar je elleboog. Deze is hier uiterraard ook niet op berekend, met als gevolg het breken van de elleboog/gewricht breuk, banden etc. Een feit is dat dit vele male moeilijker geneest als een dergelijke blessure aan het polsgewricht dus in dat opzichte is het beter om hem niet te dragen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:15 schreef _Arthur het volgende:
Een van mijn laatste snowboardleraren in Kaprun (http://www.ski-kaprun.at/) rade ten zeerste af om pols beschermers te gebruiken. Zijn leerlingen liet ie die dan ook standaard af doen. Dit omdat ie vaker letsel -door- de polsbeschermers zag dan dat ze voorkwamen. (Dus bv je valt op je polsberschermer, deze breekt af en je hebt de beschermer zelf in je pols zitten).
Ik heb ze zelf nooit gedragen trouwens. Eigenlijk zou men beginners een goede valtechniek moeten aanleren. Dus ipv je armen naar voren te steken en zo je val op te vangen, op de zijkant van je billen proberen te vallen. Heb je hooguit blauwe plekken
1. een echte local smeert zijn kop witquote:Op maandag 29 januari 2007 17:43 schreef 360sjors het volgende:
Ja hoor alsof je zonnebrand bevriest als die eenmaal is ingetrokken. Denk toch eens na dwazen. 's Ochtends voor vertrek insmeren en nergens last van.
Nouja, wij hadden via het reisbureau alles los geboekt zeg maar, en er was ook geen reisleiding van (via Vertrekpunt.nl zijn we bij Vrij Uit uitgekomen). Dus we hadden bij onze reisspullen een briefje dat we in moesten leveren bij de skipassendame, waardoor ze wisten wat we moesten hebben. En ook bij de Immobillier Val Thorens (lokaal sleutelophaalpunt voor als je naar "Appartementen Val Thorens" gaat). En daar hadden ze dus een CC gegevens nodig (naam houder, CC nummer, exp. date). Dan halen ze het geld niet van de rekening af, maar zetten ze het zeg maar appart. Dan hebben zij die garantie dat ze het geld af kunnen schrijven. Maar wij hadden dus mooi contant geld bij ons, maar dat bleek konden we dus niet gebruiken.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat van die CC's, is dat normaal in Frankrijk/Val Thorens? Want ik ga 10 feb met 5 vrienden en ik weet nu al dat niemand een CC heeft...
Juist, ze gebruiken je CC om de borg te reserveren op je CC-account. Dat wordt er dus niet meteen afgehaald. Als na afloop blijkt dat je alles heel gelaten hebt, heffen ze de reservering weer op en heeft het niemand geld gekost. Zijn er wel problemen dan kunnen ze (een gedeelte van) de reservering gebruiken om daadwerkelijk te innen en de gebreken mee te vergoeden. Soms krijg je ook nog het 'reserveringspapiertje' terug als fysiek bewijs dat er niets geïnd is. Soms scheuren ze het ook door of krijg je het helemaal niet meer te zien (geheel papierloos). In worst case is alles goed gegaan maar zijn ze vergeten de reservering op te heffen waardoor je bestedingslimiet dus ook kleiner is geworden.. Een telefoontje naar de bank wil het dan verhelpen uit ervaring.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
En daar hadden ze dus een CC gegevens nodig (naam houder, CC nummer, exp. date). Dan halen ze het geld niet van de rekening af, maar zetten ze het zeg maar appart. Dan hebben zij die garantie dat ze het geld af kunnen schrijven. Maar wij hadden dus mooi contant geld bij ons, maar dat bleek konden we dus niet gebruiken.![]()
Speciale wintersportzonnebrand... Pure marktsegmentatie, en je trapt er met beide benen in. Zelfde product (of minimaal aangepast), andere positionering, hogere prijs.quote:
Hmm lekkerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:46 schreef 360sjors het volgende:
Of extra zacht snowboarders-pleepapier omdat de arme boardertjes zo vaak op hun bips zitten
Met ingebouwde schraper!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:46 schreef 360sjors het volgende:
[..]
What's next, een tandenborstel speciaal voor snowboarders...
Tuurlijk zijn er marketingtrucs. Er is echter niets tegen in te brengen dat zonnebrandcreme op waterbasis eerder bevriest dan zonnebrandcreme die niet op waterbasis is. Ik weet ook dat ik met sjors wel eens op de piste heb gestaan met een bevroren fles isostar of een bevroren reep snickers. Je kunt dus wel je kop in de sneeuw steken en zeggen dat het niet zo is of je zonnebrandcreme thuis op de wastafel zetten. Ik neem hem mee de piste op en ik wil niet dat hij bevriest. Dat is me best een euro extra waard en het interesseert me niet dat de fabrikant dan 50 in plaats van 40% marge pakt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:54 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Hmm lekker
Dat veel zaken pure marketing zijn is natuurlijk een feit. Verder kan je natuurlijk beter (lees goedkoper) in Nederland je zonnecreme scoren dan wanneer je boven op de berg staat.
Damn, ik doe allebei, welke kant moet ik nu kiezen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:02 schreef five2one het volgende:
Ik wil als skieer even melden dat snowboarders gay zijn. En niet alleen om hun zonnebrandcremediscussies..
en skiers zijn vet cool zekerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:02 schreef five2one het volgende:
Ik wil als skieer even melden dat snowboarders gay zijn. En niet alleen om hun zonnebrandcremediscussies..
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:11 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
... als we proberen te carven, you asshole!![]()
Die avatar van jou.... is dat niet bij de gletsjer van Les Deux Alpes?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:18 schreef XL het volgende:
[..]
en skiers zijn vet cool zeker![]()
Open je eigen topic voor skiers, zul je zien wat voor succes dat gaat brengen![]()
![]()
Dat zie je zeker aan de lucht?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:31 schreef five2one het volgende:
[..]
Die avatar van jou.... is dat niet bij de gletsjer van Les Deux Alpes?
Sorry jongens, ik mag deze skieer vooralsnog welquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:36 schreef five2one het volgende:
Sk... Sk.... Skiii U-Nit!!!!!
Doei..
Maar niet met een bevroren tube zonnebrandprutquote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:26 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet ook dat ik met sjors wel eens op de piste heb gestaan met een bevroren fles isostar of een bevroren reep snickers.
Nee, want die heb ik niet op waterbasis.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:52 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Maar niet met een bevroren tube zonnebrandprut
Ik wel, in de binnenzak, desalniettemin prima bruikbaar. Je reactie was trouwens wel erg voorspelbaar, heb alleen niet steeds zin om dit soort inkoppertjes af te dekken..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:55 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, want die heb ik niet op waterbasis.![]()
Heerlijke nachtelijke workout voor het slapen gaan!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:30 schreef RichardX het volgende:
maar dat was in de praktijk toch niet altijd zo waardoor ik nog eens 5km heb moeten lopen de berg op, midden in de nacht.. arghh..![]()
Nee, jij zette hem eerder in dit topic nog op de wastafel voor je ging boarden. Ik weiger je gelijk te geven. Ik heb bij een dokter in Solden eens iemand met een bevroren wang ontmoet, de arts was later mijn skischoen uit aan het doen en vertelde me over de verschillen om me af te leiden van de pijn. Ik neem met logica in mijn achterhoofd (over het bevriezen van substanties) zijn verhaal eerder voor waarheid aan dan het marketing-prietpraatje. Het was trouwens niet eens extreem koud daar, ongeveer -20. Oostenrijk in December. Dat gezond verstand een hoop kan voorkomen prima, maar het verschil tussen beiden is vooral relevant en pas daarna marketingtechnisch interessant.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik wel, in de binnenzak, desalniettemin prima bruikbaar. Je reactie was trouwens wel erg voorspelbaar, heb alleen niet steeds zin om dit soort inkoppertjes af te dekken..
Dat was mijn oplossing voor gaylords die denken dat hun wangen bevriezen door er zonnebrand op te smeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:11 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, jij zette hem eerder in dit topic nog op de wastafel voor je ging boarden.
Dat is een kwaaltje van je dat inmiddels algemeen bekend moge zijn.quote:Ik weiger je gelijk te geven.
Moet nu naar college racen dus hier reageer ik kort op. Het is gewoon een lulverhaalquote:Ik heb bij een dokter in Solden eens iemand met een bevroren wang ontmoet, de arts was later mijn skischoen uit aan het doen en vertelde me over de verschillen om me af te leiden van de pijn. Ik neem met logica in mijn achterhoofd (over het bevriezen van substanties) zijn verhaal eerder voor waarheid aan dan het marketing-prietpraatje. Het was trouwens niet eens extreem koud daar, ongeveer -20. Oostenrijk in December. Dat gezond verstand een hoop kan voorkomen prima, maar het verschil tussen beiden is vooral relevant en pas daarna marketingtechnisch interessant.
Ik hoop voor je dat je iemand ontmoet met een bevroren plek in zijn gezicht voor je zelf een keer onzorgvuldig met je zonnebrand bent omgegaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:24 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat was mijn oplossing voor gaylords die denken dat hun wangen bevriezen door er zonnebrand op te smeren.
[..]
Dat is een kwaaltje van je dat inmiddels algemeen bekend moge zijn.
[..]
Moet nu naar college racen dus hier reageer ik kort op. Het is gewoon een lulverhaalLa Plagne, -21, zomer-zonnebrand opgedaan en meegenomen en jij en ik weten dat er geen rare dingen zijn gebeurd.
Niets mis met een flinke discussie. Zowel XL als ik zijn niet de makkelijksten als het gaat om het opgeven van een eenmaal ingenomen positie, het onderwerp doet dan ook niet meer zoveel ter zakequote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:34 schreef beerke het volgende:
Jezus, hebben we hier echt een discussie over Zonnebrandcrème? En dan de dramatiek die erin wordt gelegd...
nu die Flows nog de deur uitquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Niets mis met een flinke discussie. Zowel XL als ik zijn niet de makkelijksten als het gaat om het opgeven van een eenmaal ingenomen positie, het onderwerp doet dan ook niet meer zoveel ter zake. Als men me overtuigt dat ik ongelijk heb ben ik niet de beroerdste om mijn standpunt bij te stellen. Maar daar is nu geen sprake van, de argumenten worden steeds ridiculer. Daarbij vind ik het persoonlijk heerlijk om af en toe even verbaal te rollebollen.
Een beetje zonnebrand kan nooit de oorzaak zijn van bevriezingsverschijnselen. Het menselijk lichaam alleen al bestaat voor 65% uit water; wij zijn helemaal niet gebouwd om ons te begeven in lage temperaturen. Het komt wel vaker voor dat lichaamsdelen bevriezen tijdens de wintersport (NoComment had brandblaren op zijn gezicht na geboard te hebben bij -25) en dat heeft alles te maken met de temperatuur en niets met het beetje water in de (ingetrokken!) zonnebrand. Als je wat sneeuw of water (zweet?) op je gezicht krijgt bij die temperaturen kan het best even ontdooien (lichaamswarmte, of even in de gondel, of het restaurant, of...) om vervolgens weer vast te vriezen. Dat lijkt me een stuk logischer dan het hiervoor gestelde.
XL draait uiteindelijk wel bij, inmiddels heeft hij ook een Burton snowboard en Burton kleding
helemaal gelijk g360! en met je onderkomen is niks mis hoor maar persoonlijk vond ik het gewoon echt een foute foto hahahaquote:Op maandag 29 januari 2007 17:43 schreef 360sjors het volgende:
Ja hoor alsof je zonnebrand bevriest als die eenmaal is ingetrokken. Denk toch eens na dwazen. 's Ochtends voor vertrek insmeren en nergens last van.
k wou net zeggenquote:
En ik had die dag niet eens zonnebrand gebruikt!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Niets mis met een flinke discussie. Zowel XL als ik zijn niet de makkelijksten als het gaat om het opgeven van een eenmaal ingenomen positie, het onderwerp doet dan ook niet meer zoveel ter zake. Als men me overtuigt dat ik ongelijk heb ben ik niet de beroerdste om mijn standpunt bij te stellen. Maar daar is nu geen sprake van, de argumenten worden steeds ridiculer. Daarbij vind ik het persoonlijk heerlijk om af en toe even verbaal te rollebollen.
Een beetje zonnebrand kan nooit de oorzaak zijn van bevriezingsverschijnselen. Het menselijk lichaam alleen al bestaat voor 65% uit water; wij zijn helemaal niet gebouwd om ons te begeven in lage temperaturen. Het komt wel vaker voor dat lichaamsdelen bevriezen tijdens de wintersport (NoComment had brandblaren op zijn gezicht na geboard te hebben bij -25) en dat heeft alles te maken met de temperatuur en niets met het beetje water in de (ingetrokken!) zonnebrand. Als je wat sneeuw of water (zweet?) op je gezicht krijgt bij die temperaturen kan het best even ontdooien (lichaamswarmte, of even in de gondel, of het restaurant, of...) om vervolgens weer vast te vriezen. Dat lijkt me een stuk logischer dan het hiervoor gestelde.
XL draait uiteindelijk wel bij, inmiddels heeft hij ook een Burton snowboard en Burton kleding
-26 zit er nu niet in vrees ikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:02 schreef NoComment het volgende:
[..]
En ik had die dag niet eens zonnebrand gebruikt!![]()
Maarja, het was -26 als je uit de wind zat... probleem was alleen dat het niet bepaald windstil was, en dan nog eens op tempo de berg af. Net dat ene hele kleine plekje dat niet bedekt was ging er toen aan
De hele "stoerheid" van Snowboarden is allang verdwenen, sinds Jan en Alleman denkt dat ze diehard boarders zijn. Maargoed, zoals overal geld, zowel bij skieén als boarden, als je gewoon goed bent ziet alles er vet uit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:18 schreef XL het volgende:
[..]
en skiers zijn vet cool zeker![]()
Open je eigen topic voor skiers, zul je zien wat voor succes dat gaat brengen![]()
![]()
*meldt en niet eens! ik vind het juist een stoere sport! je ziet toch ook wel van iemand af of hij goed kan boarden of niet.. en zoja dan kan het er vet uitzien!quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:32 schreef honderd het volgende:
[..]
De hele "stoerheid" van Snowboarden is allang verdwenen, sinds Jan en Alleman denkt dat ze diehard boarders zijn. Maargoed, zoals overal geld, zowel bij skieén als boarden, als je gewoon goed bent ziet alles er vet uit.
Ja zeker weten, maar dat vind ik bij skiërs ook. Dus who cares, wat je doet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:44 schreef Gstyles het volgende:
[..]
*meldt en niet eens! ik vind het juist een stoere sport! je ziet toch ook wel van iemand af of hij goed kan boarden of niet.. en zoja dan kan het er vet uitzien!
ja dus who cares of je nou stoer ben of ni!quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:56 schreef honderd het volgende:
[..]
Ja zeker weten, maar dat vind ik bij skiërs ook. Dus who cares, wat je doet.
dat ligt eraan wat je wil zeggen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:25 schreef -Mzraki- het volgende:
Trouwens, wat voor zinnetjes/woordjes zijn wel handig om in het frans te leren? Met mijn 5 jaar middelbare school frans kom ik namelijk niet veel verder dan je m'appelle Ruben.
Hhmm.. je hoeft toch niet persé goed te zijn, of een die hard te zijn..? Als je er maar plezier in hebt..quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:32 schreef honderd het volgende:
[..]
De hele "stoerheid" van Snowboarden is allang verdwenen, sinds Jan en Alleman denkt dat ze diehard boarders zijn. Maargoed, zoals overal geld, zowel bij skieén als boarden, als je gewoon goed bent ziet alles er vet uit.
eensquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:32 schreef honderd het volgende:
[..]
eensquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:51 schreef poiuy het volgende:
[..]
Hhmm.. je hoeft toch niet persé goed te zijn, of een die hard te zijn..? Als je er maar plezier in hebt..
Op de achterkant van die foto met die disputed en evil twin zie je di staan. Dus je kan het gewoon lezen ! Van die lengtes is niks duidelijk te zien aangezien ze op van die gare standaardjes staan op een witte grond met een witte muur.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:48 schreef Rnej het volgende:
denk juist dat die ene met die slang erop the undisputed is..
undisputed is alleen maar 168 en evil twin is 159 max, dus dan zouden die boardjes bijna even lang zijn?...
jaquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:43 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Op de achterkant van die foto met die disputed en evil twin zie je di staan. Dus je kan het gewoon lezen ! Van die lengtes is niks duidelijk te zien aangezien ze op van die gare standaardjes staan op een witte grond met een witte muur.
Ongeacht hoe ze heten, het zijn iig stuk voor stuk retestrakke boardsquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:23 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja
maar the disputed is geen board van bateleon
the UNdisputed wel![]()
en bij die met die slang erop zie je overduidelijk de freeride vorm en "ED" erachter als t einde van het woord...![]()
undisputed is de kanshebber als opvolger van mijn T6, maar hij gaat maar nie kapotquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:24 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ongeacht hoe ze heten, het zijn iig stuk voor stuk retestrakke boards.
Nog 1 week en 2 dagenquote:
Wat staat er op die shirts?? En met hoeveel personen ga je??quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:30 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nog 1 week en 2 dagen.
Alles ist fertig, de shirts zijn gedrukt!
Cel 4 Snowboarding Crewquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:04 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wat staat er op die shirts?? En met hoeveel personen ga je??
Altijd leuk die themagroepen
niemand?quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:36 schreef Gstyles het volgende:
[afbeelding]
weet iemand iets van de Völkl wall pro af? Mn broertje wilt dit board ws gaan kopen. Hij is zelf erg freeride en een tikkeltje freestyle ingesteld. ZIjn maat is ongeveer 156. Hoe is dit board en heeftie goede maar ook slechte eigenschappen?
Kan toch zijn dat ze nieuw board op de markt brengen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:23 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja
maar the disputed is geen board van bateleon
the UNdisputed wel![]()
en bij die met die slang erop zie je overduidelijk de freeride vorm en "ED" erachter als t einde van het woord...![]()
Das wel chill ja, soort festivalshirt. De bezetting bij ons is van jaar tot jaar afhankelijk, maar de "True Life" crew (waar zijn die avatars geblevenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:48 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Cel 4 Snowboarding Crew
2007: Val Thorens
2006: Saalbach
2005: Mallnitz
groep van 6 vrienden waarmee we al drie jaar steeds samen op weg gaan, zeer mooi!
Ik wist niet eens dat gewicht ook belangrijk is! Goed dat je dat zegt dan, ik weeg 58 kg.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:40 schreef Byte_Me het volgende:
dan moet je ons ook nog even vertellen wat je weegt. en als je zegt springen, bedoel je dan af en toe op en naast de piste, of het echte funpark werk?
Bataleon komt met 5 !!!!!! nieuwe boarden!!!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:23 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Kan toch zijn dat ze nieuw board op de markt brengen.
Disputed voor vrouwen en Undisputed voor mannen
Waar richt die distortia zich op?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:16 schreef Basje_B het volgende:
fun.kink is samen met de distortia het slapste plankje van bataleon mooi voor de jibliefhebbers
Ok, jij wintquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:58 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Das wel chill ja, soort festivalshirt. De bezetting bij ons is van jaar tot jaar afhankelijk, maar de "True Life" crew (waar zijn die avatars gebleven) heeft ook al de nodige plaatsen aangedaan..
2001 Pra Loup + Kirchberg
2002 Les Deux Alpes + Kirchberg
2003 Alpe d'Huez + Tignes + Kirchberg
2004 Val Thorens + Kirchberg
2005 La Plagne + Kirchberg
2006 Serre Chevalier + Joue du Loup + Kirchberg
2007 Alpe d'Huez ( + Kirchberg? + ...? )
Hoop dat ik niets ben vergetenBeerke/XL, jullie Tignes-tripje was in 2003?? Of zit ik er nu naast?
Wat ik zo begrijp een jib board en zal dan wel de vrouwenvariant wordenquote:
Klinkt niet goed. Waar is 'hier in de buurt'?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:17 schreef Byte_Me het volgende:
bah, ik zou eigenlijk morgen een dagje gaan boarden hier in de buurt, maar van de 1,5 meter sneeuw die er vorige week lag is er nog maar 35cm over
Inderdaad, is er echt sneeuw gevallen in Nederland?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 09:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Klinkt niet goed. Waar is 'hier in de buurt'?
Ben jij nog weg geweest XL?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:46 schreef XL het volgende:
Volgens mij zat Byte_Me in Canada ofzo. Ik denk dat wanneer er hier anderhalve meter sneeuw zou vallen en dan wanneer dat in een week zou smelten tot 35 cm elk journaal daarover zou gaan![]()
Ja, ik heb er 1 wintersport opzitten (Kaprun). Denk niet dat er nog wat bijkomt, ik ga verhuizen. Dat is ook duur. Misschien eind april nog een keer naar Kaprun.quote:
Wie zat er dan in Canada? Volgens mij ook iets met een B....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:57 schreef Byte_Me het volgende:
haha ik woon niet in nederland nee. ik woon in duitsland, in jena om precies te zijn. op 1,5 uur rijden ligt oberwiesenthal, een eenvoudig skigebiedjje. hier ga ik in de winter regelmatig een dagje naar toe (elk weekend dus), naast de echte wintersport vakantie. maar dit jaar wil het nog niet echt lukken met de sneeuw
zo ziet het er daar nu uit:
[afbeelding]
Waar haal je sowieso al dat geld vandaan, zo oud ben je toch nog niet?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:57 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, ik heb er 1 wintersport opzitten (Kaprun). Denk niet dat er nog wat bijkomt, ik ga verhuizen. Dat is ook duur. Misschien eind april nog een keer naar Kaprun.
Werken voor je centen en alles in het teken van wintersport zetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:59 schreef Mirri het volgende:
[..]
Waar haal je sowieso al dat geld vandaan, zo oud ben je toch nog niet?![]()
Het is dat mijn ouders alles betalen, maar ja..ik zit dan ook nog op school.
het enige wat ik me kan bedenken is beerke, maar geen idee of die in canada zit.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:58 schreef XL het volgende:
[..]
Wie zat er dan in Canada? Volgens mij ook iets met een B....
Ik zit ook niet in Canada helaasquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het enige wat ik me kan bedenken is beerke, maar geen idee of die in canada zit.
Of beerke in canada zit weet ik niet maar de Grizzley beer iig welquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het enige wat ik me kan bedenken is beerke, maar geen idee of die in canada zit.
idd zeer eenvoudigquote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:57 schreef Byte_Me het volgende:
haha ik woon niet in nederland nee. ik woon in duitsland, in jena om precies te zijn. op 1,5 uur rijden ligt oberwiesenthal, een eenvoudig skigebiedjje. hier ga ik in de winter regelmatig een dagje naar toe (elk weekend dus), naast de echte wintersport vakantie. maar dit jaar wil het nog niet echt lukken met de sneeuw
zo ziet het er daar nu uit:
[afbeelding]
ach ja, als het zo dichtbij ligt mag je niet klagen, het is nog altijd tien keer beter dan zo'n koelkast op een oude vuilstortquote:
I wish...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
you got a point!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ach ja, als het zo dichtbij ligt mag je niet klagen, het is nog altijd tien keer beter dan zo'n koelkast op een oude vuilstort
Ik ben (wat betreft deze situatie) vooral geinteresseerd in het apres ski gedeeltequote:Op zondag 4 februari 2007 01:46 schreef Rnej het volgende:
das bottrop, maar trust me, je kan beter naar landgraaf.. kwali van de baan is daar toch een stuk lekkerder...
Ga je gangquote:Op zondag 4 februari 2007 14:29 schreef ForumGek het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop, laat even weten hoe het beviel !
misschien een ideetje om in de startpost een deel te maken met de set-up van de vaste bezoekers hier. Zo kunnen er doelgerichte vragen gesteld worden. En het wordt misschien tijd om de linkjes te controleren, want veel werken er niet meer. Wil er best een keertje wat tijd aan spenderen indien nodig !
Goeie tip, ik zal er aan gaan beginnen asap.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:29 schreef ForumGek het volgende:
misschien een ideetje om in de startpost een deel te maken met de set-up van de vaste bezoekers hier. Zo kunnen er doelgerichte vragen gesteld worden. En het wordt misschien tijd om de linkjes te controleren, want veel werken er niet meer. Wil er best een keertje wat tijd aan spenderen indien nodig !
Dealquote:Op zondag 4 februari 2007 15:16 schreef ForumGek het volgende:
Kijk eens aan !
Ik zal alle gegevens opslaan in een word documentje en ordenen, en dan zal ik ze jou (GenesiZ) wel aanleveren als ik zo goed als alles heb. Kan jij d'r wat moois van maken verder !!
Thanks en ik zal het zeker even laten weten!quote:Op zondag 4 februari 2007 14:29 schreef ForumGek het volgende:
dat is toch een jibbordje, dan kan het makkelijkquote:Op zondag 4 februari 2007 22:07 schreef Maxxieh het volgende:
Ik zit hier ook te kijken naar de maten van de snowboard en de lengtes van de persoon, het valt me op dat ik dan toch een relatief klein board heb? Of kan dat gewoon (makkelijk) ?
tuurlijk hoor, kan makkelijk, ik had tot voor kort een 156 bordjequote:Op zondag 4 februari 2007 23:03 schreef Maxxieh het volgende:
Naja ik wil er ook gewoon relaxt mee cruisen, dat kan toch ook gewoon?:)
warm maken met heet water of zo, en dan nog eens proberen. wel zorgen dat zoveel mogelijk je snowboard wordt opgewarmd en je schroef minder. dan evt nog eens met de hamer erop tikken, dan losdraaien.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:00 schreef Bramvanlith het volgende:
iemand trouwens nog tips om de schroeven van je bindingen los te krijgen. Die dingen zitten bij mij echt muur vast met van dat "loctide" spul en door de kou/warmte wisselingen zijn ze niet echt van plan los te komen... Zijn er trucjes voor ofzo?
Park ligt in het normale gebied. Persoonlijk zou ik altijd de grote skipas nemen omdat ik ervan hou om lekkere lange tochten te maken en dat kan perfecrt in les trois vallees. Het breidt je mogelijkheiden echt enorm uit. Maar zit je veel in het park en hou je daarnaast lekker van sjeezen dan kan je wel af met een pas voor val thorens alleen, tenminste dat begreep ik van anderen uit dit topic.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:07 schreef Basje_B het volgende:
Ik ga naar Val Thorens maar zal ik die grote skipas nodig hebben? Moet je namelijk voor bijbetalen. Ligt park in "normale" gebied?
voor je trip eind april zou ik een pas voor alleen Val Tho pakken. Als de verbindingen naar andere gebieden nog open zouden zijn is de sneeuw daar gegarandeerd slechter.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:07 schreef Basje_B het volgende:
Ik ga naar Val Thorens maar zal ik die grote skipas nodig hebben? Moet je namelijk voor bijbetalen. Ligt park in "normale" gebied?
T was geen locktide zoals je bij staal gebruikt, maar voor van die speciale lijm, voor kou enzo... Naja ik ga het wel gewoon ff proberen met warm water enz..quote:Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
Locktide op je schroeven gedaan??? Succes met losmaken. Je kunt er een grote schroevendraaier opzetten en iets vaster draaien en daarna proberen losser te draaien. Je kan ook de schroef laten schrikken door even met een hamer op het schroevendraaier te slaan, maar denk niet dat dat veel uit gaat maken.
Locktide moet je nooit gebruiken. Je kunt beter wat kaarsvet op je schroefdraad druppelen en daarna vastdraaien. Werkt net zo goed en krijg je wel los op het moment dat je het wilt.
dude... NOOOIT meer doen, je sloopt je inserts ermee......quote:Op maandag 5 februari 2007 19:04 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
T was geen locktide zoals je bij staal gebruikt, maar voor van die speciale lijm, voor kou enzo... Naja ik ga het wel gewoon ff proberen met warm water enz..
Met een hamer op de schroevendraaier slaan werkt idd, en eerst een schroevendraaier pakken die precies op de schroeven past, want anders draai je de schroeven gewoon stuk. Dan twee drie tikken erop en heel hard draaien. Been there.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
Locktide op je schroeven gedaan??? Succes met losmaken. Je kunt er een grote schroevendraaier opzetten en iets vaster draaien en daarna proberen losser te draaien. Je kan ook de schroef laten schrikken door even met een hamer op het schroevendraaier te slaan, maar denk niet dat dat veel uit gaat maken.
Locktide moet je nooit gebruiken. Je kunt beter wat kaarsvet op je schroefdraad druppelen en daarna vastdraaien. Werkt net zo goed en krijg je wel los op het moment dat je het wilt.
Ik heb ook gaten in me board. 16 om precies te zijnequote:Op maandag 5 februari 2007 23:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
dude... NOOOIT meer doen, je sloopt je inserts ermee......![]()
sorry dat ik zo bijdehand doe maar damn, als je je inserts uit je board schroeft moet je er nieuwe in laten zetten enzo.. kutkarwei en je krijgt gaten in je board...
Whehe, ik ga over 2 weken. Was me al een beetje zorgen aan het maken over de dalafdalingen, jammer dat daar nog steeds echt zo weinig ligt. Hoop echt dat het nog even gaat sneeuwen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:48 schreef FlowDesign het volgende:
Goeiemiddag. Ons lange weekje boarden in Laax was zeer relaxed.![]()
We hebben echt vet mazzel gehad met de sneeuw en het weer. Toen we aankwamen op zaterdag 26 januari sneeuwde het nog en de rest van de week hebben we alleen maar zon gezien aan een strakblauwe hemel.Er lag helaas niet echt veel sneeuw, dus dalafdalingen werden vooral de 2e helft van de week problematisch. Heb één keertje een volledige dalafdaling gedaan die niet met sneeuwkannonen werd bijgehouden en waar de stenen, gras, struiken en ötzi's door het dunne sneeuwlaagje naar boven kwamen. Ik had na 1 minuut al spijt dat ik die was gaan doen
Ik help het je hopen. Van Crap Sogn Gion naar Curnius was heel de week wel te doen, maar van Curnius naar Larnags was officieel gesloten. Daar ben ik dus 1 keertje vanaf gegaan, maar daar kreeg ik gauw spijt vanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:57 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Whehe, ik ga over 2 weken. Was me al een beetje zorgen aan het maken over de dalafdalingen, jammer dat daar nog steeds echt zo weinig ligt. Hoop echt dat het nog even gaat sneeuwen.
Vorab heeft wel leuke pistes idd. Lekker breed, en ook een mooie zwarte. Ik zit dit jaar in Laax (vorig jaar in Flims) dus ben blij dat die piste nog een beetje te doen is. Ben vorig jaar nog even de halfpipe bij Vorab ingestapt. Was best hoogquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:17 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Van Crap Sogn Gion naar Curnius was heel de week wel te doen, maar van Curnius naar Larnags was officieel gesloten. Daar ben ik dus 1 keertje vanaf gegaan, maar daar kreeg ik gauw spijt vanDe FIS-afdaling van Crap naar Laax was wel open, maar vooral aan het einde van de dag was het gewoon een schaatsbaan. Van Crap naar Alp Dado (ankerlift) was het onderste deel ook afgesloten omdat daar een meertje ligt dat niet dichtgevroren/dichtgesneeuwd is en bij Nagens kwam het bruin er ook alweer door. Je kun het beste bij Siala en Vorab gaan of de Noordhellingen van Masegn naar Plaun pakken. Daar is het allemaal goed te doen
![]()
Ik ben nog niet op het niveau dat ik met een snowboard de halfpipe in ga, dan liever op skiesquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:22 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Vorab heeft wel leuke pistes idd. Lekker breed, en ook een mooie zwarte. Ik zit dit jaar in Laax (vorig jaar in Flims) dus ben blij dat die piste nog een beetje te doen is. Ben vorig jaar nog even de halfpipe bij Vorab ingestapt. Was best hoog![]()
Ik denk dat je deze site bedoelt http://www.pimpyourboard.nlquote:Op maandag 5 februari 2007 11:51 schreef Byte_Me het volgende:
wat was die site waar je een sticker voor je snowboard kan ontwerpen en bestellen? heb daar vorig jaar eens naar gekeken, maar kan het niet meer vinden.
heb wel deze gevonden, maar ik dacht dat er ook een nederlandse site was.
zopu kunnen, maar ik kan hem op dit moment helaas niet bereiken. straks nog maar eens proberen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik denk dat je deze site bedoelt http://www.pimpyourboard.nl
Je hebt toch een goed board?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:55 schreef BrakkeAap het volgende:
Specs heb ik ook!
Schoenmaat: 45
Lengte: 2m
Gewicht: ergens rond de 85
Stance: Regular - +15/-15
Board: Burton Baron
Bindingen: Burton Missions
Schoenen: Salomon Maori
Goggle: Oakly Wisdom
Protectie: Red HiFi helm, een backprotector en een impact-short (die ik thuis heb laten liggen)
Verder is het hier in Tignes best druk momenteel. Zit met een hele lading belgen hiero. best aardig tot nu toe.
De sneeuw valt wel mee hiero. Hoewel het hier in het dorp (op 2100m) overdag best aan het dooien is zijn de pistes nog wel te doen. Vandaag een vers laagje sneeuw gehad, dus morgen maar weer ff wat gaan proeven van de sneeuw.
En ik wil geld uitgeven aan een nieuw board. Maar ik weet niet welke
als de baron niet genoeg punch heeft... Baron Es ....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:55 schreef BrakkeAap het volgende:
Specs heb ik ook!
Schoenmaat: 45
Lengte: 2m
Gewicht: ergens rond de 85
Stance: Regular - +15/-15
Board: Burton Baron
Bindingen: Burton Missions
Schoenen: Salomon Maori
Goggle: Oakly Wisdom
Protectie: Red HiFi helm, een backprotector en een impact-short (die ik thuis heb laten liggen)
Verder is het hier in Tignes best druk momenteel. Zit met een hele lading belgen hiero. best aardig tot nu toe.
De sneeuw valt wel mee hiero. Hoewel het hier in het dorp (op 2100m) overdag best aan het dooien is zijn de pistes nog wel te doen. Vandaag een vers laagje sneeuw gehad, dus morgen maar weer ff wat gaan proeven van de sneeuw.
En ik wil geld uitgeven aan een nieuw board. Maar ik weet niet welke
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:20 schreef beerke het volgende:
BrakkeAap heeft al wat "problemen" met zijn Baron gehad in Tignes. Onder andere mensen die op de piste het niet zo nauw nemen met de eigendommen van anderen.
Nou weet je, ik had al eerder gepost hier, maar die werd straal genegeerd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:42 schreef Rnej het volgende:
wat voor board rij je nu ?
bindingen kan je altijd overschroeven
enne, als je nog maar net begint met springen boeit het board echt niet.. tenzij je 25 meter kickers gaat rijden moet alles wel goedkomen
je kan in principe met elk board alles doen...
hoe zwaarder je bent, hoe langer je board moet zijn als je op snelheid nog kantengrip wilquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Mirri het volgende:
[..]
Nou weet je, ik had al eerder gepost hier, maar die werd straal genegeerd.![]()
Bindingen overschroeven vind ik lastig, ik had bijna mijn eigen schroeven kapot gemaakt met de schroevendraaier.![]()
Ik heb nu een Burton Feelgood, en die is vrij lang, als ik sta, dan komt hij tot vlak onder mijn neus. Dat is heel leuk voor in de bergen om hard mee te gaan en te carven, maar niet om mee te springen.
Ik kan beter snowboarden dan springen, ik heb eigenlijk alleen aan mijn techniek gewerkt in de 4 jaar dat ik het nu doe.
Ik heb wel leren springen en landen in Zwitserland vorig jaar bij les, en zelf heb ik 3x een 180° gemaakt.
Maar ik ging een keer voor de grap materiaal huren in snowworld. Ik nam een korter board en toen ging het veeeel makkelijker om te springen, veel flexibeler dan met mijn eigen board.
En wat heeft gewicht te maken met de lengte van je board?
Stop.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoe zwaarder je bent, hoe langer je board moet zijn als je op snelheid nog kantengrip wil
voor freestylen is een wat kortere plank fijn, maar zeker als je wat grotere kickers gaat rijden is een feelgood juist een goeie plank..... vrij stijf en dat wil je juist op kickers... stijfheid = stabiliteit op snelheid...
als je toch een speciale plank wil kopen om te springen... even stijf en dan wat korter.. maar ik zou eigenlijk zeggen dat je beter op je feelgood door kan oefenen...
flex is wel fijn om op de piste aan te kloten, maar zodra je kickers van voorbij de 6-8 meter gaat rijden wil je lengte en stijfheid.... dan is flex alleen maar onhandig....
zo zwaar is een feelgood niet hoor....quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:29 schreef Mirri het volgende:
OK dankje .
Ik zou natuurlijk gewoon met mijn feelgood kunnen springen, dat weet ik, maar hij is behalve lang vrij zwaar ook. Dat maakt t gewoon lastig. En ik ben niet sterk.![]()
Is een lichter board niet ook handiger als je wilt springen? Van kickers en ook in half pipes en op de pistes..
Hahaha, maar je board weegt geen 114 kgquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Rnej het volgende:
[..]
zo zwaar is een feelgood niet hoor....
maarreh.. kzeg.. 5cm korter en iets slapper boardje, kan je gelijk wat makkelijker mee railen, burton troop, nitro fate.. etcetera
ask your local shop-mensjes
bataleon violenza is ook een mooie....
maargoed... gewoon leren mee omgaan, dat extra gewichtik moet 114 kilo over een schans heen schoppen.. mij hoor je ook niet klagen
een burton G-Twin is wel een goed board voor je. is lichter en flexibeler dan de feel good. en het is een Twin (voor en achterkant gelijk) dus je kunt ook leren fakie (achteruit) te boarden. Handig als je straks je eerste 180 (halve draai) landt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:29 schreef Mirri het volgende:
OK dankje .
Ik zou natuurlijk gewoon met mijn feelgood kunnen springen, dat weet ik, maar hij is behalve lang vrij zwaar ook. Dat maakt t gewoon lastig. En ik ben niet sterk.![]()
Is een lichter board niet ook handiger als je wilt springen? Van kickers en ook in half pipes en op de pistes..
Fakie heb ik idd geleerd, dat is ieder jaar weer wennen als ik weer in de sneeuw sta.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:47 schreef Kentaro het volgende:
[..]
een burton G-Twin is wel een goed board voor je. is lichter en flexibeler dan de feel good. en het is een Twin (voor en achterkant gelijk) dus je kunt ook leren fakie (achteruit) te boarden. Handig als je straks je eerste 180 (halve draai) landt.
ja, zo diep mogelijk door je knieëen. ... voor de rest boeit het niet :pquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:50 schreef Mirri het volgende:
Ik sta met links voor, maar als je gaat springen moet je toch in een bepaalde stand staan?
Ja, maar als ik fakie terechtkom, dan sta ik zo naar achter gekeerd. Dan moet ik toch die bindingen beiden naar buiten zetten?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja, zo diep mogelijk door je knieëen. ... voor de rest boeit het niet :p
euh, je moet niets.. sommige mensen vinden het makkelijker....quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:57 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ja, maar als ik fakie terechtkom, dan sta ik zo naar achter gekeerd. Dan moet ik toch die bindingen beiden naar buiten zetten?
Zolang op zaterdag de bussen maar weer gewoon gaanquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:44 schreef Rnej het volgende:
Hevige sneeuwval verwacht
booya! streetrailen!
Dat wil ik zien met je super stijve set up.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:44 schreef Rnej het volgende:
Hevige sneeuwval verwacht
booya! streetrailen!
Of je laat ze vast zitten tot ze doorgeroest zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:08 schreef Bramvanlith het volgende:
damn mn schroeven zijn geheel naar de fuck.. :-), wordt ff uitboren dan maar...
Dingen zitten gewoon niet normaal te vast.. heb natuurlijik met tikjes geprobeert, met warm (kokend) water enzo, maar het werkt voor geen meter.. Ben in mn hele brommer loopbaan nog nooit zo'n eigewijze schroeven tegen gekomen.. naja komt wel goed hoop ik
moet je beter lezen.. k heb ook een canyon met cartelsquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:55 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Dat wil ik zien met je super stijve set up.
Hier is het alvast wit!quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:44 schreef EvilWasp het volgende:
Wie gaat er vandaag al z'n gear aantrekken en in de tuin staan om het 'gevoel' te krijgen?
damn, dat is zwaar klote van je malolo. heb je nog een ander poederbord?quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef Komakie het volgende:
Hey jungs,
Om maar eens ff met de deur in huis te vallen.
Ik heb me malolo gesloopt![]()
Ik heb een grote steen geraakt. kant is gebroken en stak ongeveer 5cm uit. Daarnaast is 5 bij 2 cm van me board op die plek weg geslagen.
2 weken geleden gebeurd met poeder rijden naast de piste. ik was gewoon 3m van de piste af op een punt dat ik zo goed ken en toch krijg ik het voor elkaar om een steen te raken
ik ga nog proberen om het nodige van de verzekering terug te krijgen. Kijken of dat lukt....
Daarnaast heb ik een nieuwe jas gekocht om het verlies van me Ipodjacket te compenseren. Een sessions jas. Best relaxt
Verder schijnt het zonnetje en ligt er nog steeds niet echt verschrikkelijk veel sneeuw. Ik heb dit seizoen nog niet 1 fatsoenlijke poederdag gehad. Voorlopig komt dat ook niet aangezien het dan een keer hard moet sneeuwen, een paar dagen in moet zakken en daarna weer moet gaan sneeuwen
verder wel relaxt met lesgeven. Ik heb dit seizoen nog maar 1x een beginnersgroep gehad. Verder alleen maar gevorderd. Vorige week zat er in me groep een vrouw die al haar Anwarter gedaan heeft. Wel gezakt maar dat was wel een redelijk niveau. deze week uiteenlopend van 3 weken tot 14 jaar snowboarden. Die gingen gewoon fullspeed achter me aan. Alleen technisch was er nog wel het nodige te verbeteren
anyway, ik ga maar eens ff me snowboardje onder binden (ik zit nu op de berg in het restaurant ff te internetten dus sta nu binnen 5min op me board![]()
ciao en bis spÄter
Paniek! Een weeralarm!quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:30 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou precies ook....!
sucks van die shit manquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef Komakie het volgende:
Hey jungs,
Om maar eens ff met de deur in huis te vallen.
Ik heb me malolo gesloopt![]()
Ik heb een grote steen geraakt. kant is gebroken en stak ongeveer 5cm uit. Daarnaast is 5 bij 2 cm van me board op die plek weg geslagen.
2 weken geleden gebeurd met poeder rijden naast de piste. ik was gewoon 3m van de piste af op een punt dat ik zo goed ken en toch krijg ik het voor elkaar om een steen te raken
ik ga nog proberen om het nodige van de verzekering terug te krijgen. Kijken of dat lukt....
Daarnaast heb ik een nieuwe jas gekocht om het verlies van me Ipodjacket te compenseren. Een sessions jas. Best relaxt
Verder schijnt het zonnetje en ligt er nog steeds niet echt verschrikkelijk veel sneeuw. Ik heb dit seizoen nog niet 1 fatsoenlijke poederdag gehad. Voorlopig komt dat ook niet aangezien het dan een keer hard moet sneeuwen, een paar dagen in moet zakken en daarna weer moet gaan sneeuwen
verder wel relaxt met lesgeven. Ik heb dit seizoen nog maar 1x een beginnersgroep gehad. Verder alleen maar gevorderd. Vorige week zat er in me groep een vrouw die al haar Anwarter gedaan heeft. Wel gezakt maar dat was wel een redelijk niveau. deze week uiteenlopend van 3 weken tot 14 jaar snowboarden. Die gingen gewoon fullspeed achter me aan. Alleen technisch was er nog wel het nodige te verbeteren
anyway, ik ga maar eens ff me snowboardje onder binden (ik zit nu op de berg in het restaurant ff te internetten dus sta nu binnen 5min op me board![]()
ciao en bis spÄter
Diegene die het hoogste op de piste zit kan alles zien, dus die heeft de verantwoordelijkheid. Zolang je goed om je heen kijkt maakt het volgens mij dus niet heel veel uit of je wel of geen muziek op doet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:03 schreef FlowDesign het volgende:
Ik ga ff een statement maken:
Ik vind dat ze muziek luisteren tijdens het skiën/boarden moeten verbieden.
Het is levensgevaarlijk want je hoort anderen niet op de piste en met de huidige snelheden vind ik dat toch wel erg gevaarlijk. De meesten zetten tegenwoordig wel braaf hun helmpje op, maar zet je muziek gewoon af. Alles voor de veiligheid.
P.S.
Heeft iemand hier nog wat meer meegekregen van die 2 boarders die op elkaar geknald waren in Italië? Eén van de twee was een Belg. Maar ik vraag me toch echt af hoe je het voor elkaar krijgt om zo lomp tegen elkaar aan te knallen dat ze beiden dood zijn
Ongelukken met snowboarders gebeuren vaak omdat je als snowboarder altijd een blinde hoek hebt. Iemand die goofy staat en een bakcside bocht maakt kan zo vrij makkelijk een ongeluk krijgen met een boarder die regular staat en ook een backside bocht maakt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:31 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Diegene die het hoogste op de piste zit kan alles zien, dus die heeft de verantwoordelijkheid. Zolang je goed om je heen kijkt maakt het volgens mij dus niet heel veel uit of je wel of geen muziek op doet.
Touchéquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:42 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ongelukken met snowboarders gebeuren vaak omdat je als snowboarder altijd een blinde hoek hebt. Iemand die goofy staat en een bakcside bocht maakt kan zo vrij makkelijk een ongeluk krijgen met een boarder die regular staat en ook een backside bocht maakt.
Hier vlakbij is ook een mooie heuvel, ik was er al even naar toe gewandeld maar er ligt niet voldoende sneeuw. Geen zin in om m'n board te verneuken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:21 schreef sander89 het volgende:
Nog iemand outdoor gaan snowboarden in NL vandaag? Het is dat ik geen snowboard heb want anders had ik het er wel op gewaagd denk ligt 8 cm sneeuw hier ofzo. Want we hebben hier een mooi heuvel in de buurt.
Dat klopt en van die dode hoek ook. Maar voor je eigen veiligheid geldt wel dat wanneer ik iemand van achter aan hoor komen, dat ik als het nodig is uit kan wijken. Iemand met muziek op hoort een ander niet aankomen van achter (of de zijkant) en hoort anderen ook niet die in zijn dode hoek zitten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:31 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Diegene die het hoogste op de piste zit kan alles zien, dus die heeft de verantwoordelijkheid. Zolang je goed om je heen kijkt maakt het volgens mij dus niet heel veel uit of je wel of geen muziek op doet.
Moet iets meer komen voordat ik het skateparkje hier in de buurt ga opzoeken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:21 schreef sander89 het volgende:
Nog iemand outdoor gaan snowboarden in NL vandaag? Het is dat ik geen snowboard heb want anders had ik het er wel op gewaagd denk ligt 8 cm sneeuw hier ofzo. Want we hebben hier een mooi heuvel in de buurt.
is in oostenrijk een speciale snowboard-pisteregel voor... "backside regel" ... altijd ff op je frontside omhoog kijken of goed over je schouder kijken op je backside...quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:42 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ongelukken met snowboarders gebeuren vaak omdat je als snowboarder altijd een blinde hoek hebt. Iemand die goofy staat en een bakcside bocht maakt kan zo vrij makkelijk een ongeluk krijgen met een boarder die regular staat en ook een backside bocht maakt.
Aan een helm heb ik ook zitten denken maar ik wacht er nog even mee.. ben nog niet aan offpiste toegekomen tot nog toe en idd het ruige werk valt wel te overzien veel plezier op vakantie straks man waar zit je trouwes?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:19 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Zo, dat duurde even, tentamens enzo! Heb voor de zonnebrand een factor 8 gekocht, plus voor de lipjes nog wat lekkers en after sun voor als het te laat is.
Moet ook nog even iets praktisch verzinnen, aangezien er in het gebied waar ik zit geen pinautomaat aanwezig is. Jaja, je gelooft je ogen niet, moet er soms niet geconsumeerd worden daaro?
Heb uiteindelijk maar besloten van polsbeschermers af te zien. Het verhaal van meer letsel door polsbeschermers hoor ik vaker en ik ben niet zo van de kapitaalvernietiging.
Heb voor 6 dagen nu 3 paar skisokken, dan mogen ze bijna 3 dagen uithangen om droog te worden. Die krengen zijn verdomde duur, mocht het echt niet kunnen, dan koop ik daar wel wat.
We stoken die chaletjes zo op dat de tubes niet bevriezenSkiën is voor mietjes
Met die sneeuw waren op TV geloof ik al beelden van iemand die op z'n snowboard door het Hollandse land ging, haha. Was wel een goede try voor straks om even te fietsen met de sneeuw in je gezicht. Weet je ook meteen waarvoor zo'n goggle dient !
Vraag ik me op het laatste moment nog af of ik als beginneling een helm nodig heb, tsja, ach, een mutsje moet ook goed zijn zolang je niet offpiste of ruig gaat doen?
blauwe pistes zijn chill ... ben k gek op, beetje cruisen...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:46 schreef shilizous_88 het volgende:
Nou mensen, ik kan de sneeuw niet meer aanzien: ik ben weer even een weekend bijkomen in Wintergberg... Al kijk ik nou niet uit naar al die prachtige blauwe pistes...
Wow jij hebt echt vette mazzel. Toevallig ligt er in Dachstein wel iets van 3 meter sneeuw!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:38 schreef Gstyles het volgende:
heeeerrrlijk nog 1 weekie en dan is t echt weer zo ver! oostenrijk here we come!
de beelden van dachstein-west zien er al erg goed uit van dachstein dus ik denk nu al dat de vakantie niet meer stuk kan!![]()
Nou ik dus echt niet. Ik begin het nu pas echt goed onder de knie te krijgen en daarmee juist veel leuker te vindenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:45 schreef Steven184 het volgende:
Maak er wat mooi's van in je eerstwe week boarden. Is toch wel de mooiste week die er is, je eerste week. Daar verlang ik nog weleens naar terug
stubaier gletscher ligt daar in de buurt, ik weet niet of je die bedoelt. daar kun je goed snowboarden. vooral van het eerste overstapstation naar het parkeerterrein, onder de gondels door is een vette afdaling. ook als je naar het hoogste punt gaat (kan tegenwoordig eindelijk met een stoeltjes lift), kun je heel mooi offpiste afdalen door meteen onder de touwen door te duiken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:40 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Wow jij hebt echt vette mazzel. Toevallig ligt er in Dachstein wel iets van 3 meter sneeuw!![]()
En in de rest van de Alpen is het zeer matig
Ik ga dit jaar trouwens ook nog in het Paasweekend (begin April) met 60 man van m'n werk naar Steinach am Brenner (onder Innsbruck). Iemand hier die het kent? Of weet welke gletscher daar in de buurt is (op ong. 20 minuten rijden heb ik begrepen)?
Je hebt 's avonds alle tijd om je kriebels tot rust te laten komen, geloof me, zo'n doods dorp heb je nog nooit gezien!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:14 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ik zit in La Joue de Loup, Superdevoluy. Kriebels........... !!!!!!
Ben echt bang voor net zo'n stoke als m'n eerste keer surfen![]()
100cm berg, 80 dal, zaterdag en zondag weer nieuwe sneeuw.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:32 schreef 360sjors het volgende:
Volgende week gaat de vakantie naar Kirchberg overigens gewoon door. De sneeuwhoogtes zijn er echt slecht (26 cm op de berg, 5 cm dal), ook geen verbetering in weersvooruitziochten, maar op de webcams ziet het er nog te doen uit. Ook even gebeld met wat locals en die zeggen ook dat er weinig stenen etc. doorheen komen. Dus we nemen het risico maar gewoon. Als het echt slecht is huur ik gewoon skies, dan kan ik die verneuken
En met de uitmuntende apres ski daar verveel ik me toch niet![]()
Ok, thanksquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
stubaier gletscher ligt daar in de buurt, ik weet niet of je die bedoelt. daar kun je goed snowboarden. vooral van het eerste overstapstation naar het parkeerterrein, onder de gondels door is een vette afdaling. ook als je naar het hoogste punt gaat (kan tegenwoordig eindelijk met een stoeltjes lift), kun je heel mooi offpiste afdalen door meteen onder de touwen door te duiken.
http://www.stubaier-gletscher.com/index.php?lang=en
kan helaas geen kaartje vinden van het skigebied anders kon ik ze je aanwijzen.
Mwah, dat valt wel mee hoor:http://www.sauercams.tk/ de webcams van heel winterberg!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
blauwe pistes zijn chill ... ben k gek op, beetje cruisen...
maarreh, winterberg ziet er nu wat meer groen uit denk k...![]()
Veel plezier, krijgen we achteraf een verslagje?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:37 schreef Byte_Me het volgende:
over 10 uur sta ik heerlijk op de piste om mn nieuwe nitro naturals uit te proberen
Ik moet nog een uur of 18!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:37 schreef Byte_Me het volgende:
over 10 uur sta ik heerlijk op de piste om mn nieuwe nitro naturals uit te proberen
Arme ziel. Ik ga dit jaar helemaal niet, moet het doen met een paar keer een dagje winterberg..quote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:23 schreef XL het volgende:
Oh Kentaro, ik ben zelf vergeten om belachelijk te reageren. Dit topic: Lichtgevend snowboard? is natuurlijk wel weer een lichtend voorbeeld voor een zwamverhaal over lichten in je base inbouwen. Als je er zin in hebt![]()
Sommige mensen geloven echt alles wat je zegtquote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:23 schreef XL het volgende:
Oh Kentaro, ik ben zelf vergeten om belachelijk te reageren. Dit topic: Lichtgevend snowboard? is natuurlijk wel weer een lichtend voorbeeld voor een zwamverhaal over lichten in je base inbouwen. Als je er zin in hebt![]()
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:39 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven echt alles wat je zegt
Sloeg uiteraard niet op jou maar dat begreep je welquote:
Ik zie hier trouwens wel een markt voor. Na het 'pimpen' van eender artikel zal een snowboard echt nog wel gaan volgen gok ik.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:23 schreef XL het volgende:
Wat zijn wij toch grappig he?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:53 schreef Basje_B het volgende:
Kentaro - zaterdag 10 februari 2007 @ 14:26
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:21 schreef Guilin het volgende:
[..]
Dat spul geeft helemaal geen licht. Als je er licht achter zet dan laat het een hele mooie gloed door.
Kentaro: als je geen 10 euro hebt dan kun je dat gewoon zeggen hoor
![]()
![]()
![]()
heerlijk die mensen daar
ja prutserquote:
3 meter??? waarhaal je dat vandaan? was t maar zo! er ligt nu +/- 50 cm in dal en berg en r komt al moet ik de sneeuwverw8ing van sneeuwhoogte.nl geloven nog tussen de 10 en 25 cm bij.. anyway heb er vet zin in, kan niet anders zeggenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:40 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Wow jij hebt echt vette mazzel. Toevallig ligt er in Dachstein wel iets van 3 meter sneeuw!![]()
En in de rest van de Alpen is het zeer matig
Ik ga dit jaar trouwens ook nog in het Paasweekend (begin April) met 60 man van m'n werk naar Steinach am Brenner (onder Innsbruck). Iemand hier die het kent? Of weet welke gletscher daar in de buurt is (op ong. 20 minuten rijden heb ik begrepen)?
Ga ik heen bijna!!!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
stubaier gletscher ligt daar in de buurt, ik weet niet of je die bedoelt. daar kun je goed snowboarden. vooral van het eerste overstapstation naar het parkeerterrein, onder de gondels door is een vette afdaling. ook als je naar het hoogste punt gaat (kan tegenwoordig eindelijk met een stoeltjes lift), kun je heel mooi offpiste afdalen door meteen onder de touwen door te duiken.
http://www.stubaier-gletscher.com/index.php?lang=en
kan helaas geen kaartje vinden van het skigebied anders kon ik ze je aanwijzen.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:00 schreef Zolena het volgende:
ik ga sowieso nooit zonder gids offpiste -want beetje mietje- want dat is verdomde verstandig
Ik zou ff gaan kijken op bluetomato ... deze heeft nu weer behoorlijke sale. Ik heb net nog een nieuwe broek, fleece en beanie besteldquote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:54 schreef Rnej het volgende:
je base zou ik mn niet zo zorgen om maken, tis meer je staalkant waar ze deuken in gooien....
maar een padded bag is meer dan genoeg hoor, denk je nou echt dat ze gaan smijten met zo'n gewicht?
bovendien ben je gewoon verzekerd (althans, dat neem ik aan, reisverzekering met wintersportdekking enzo... )
anyway, wat je nodig hebt is een wheelie condo o.i.d. dakine en burton hebben goeie wheelie bags met een harde kunststof bodem...
wheelie condo
http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=463
voordeel van zo'n bag is dat je echt ALLES in 1 tas kan proppendus geen losse andere tassen meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |