Niets mis met een flinke discussie. Zowel XL als ik zijn niet de makkelijksten als het gaat om het opgeven van een eenmaal ingenomen positie, het onderwerp doet dan ook niet meer zoveel ter zakequote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:34 schreef beerke het volgende:
Jezus, hebben we hier echt een discussie over Zonnebrandcrème? En dan de dramatiek die erin wordt gelegd...
nu die Flows nog de deur uitquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Niets mis met een flinke discussie. Zowel XL als ik zijn niet de makkelijksten als het gaat om het opgeven van een eenmaal ingenomen positie, het onderwerp doet dan ook niet meer zoveel ter zake. Als men me overtuigt dat ik ongelijk heb ben ik niet de beroerdste om mijn standpunt bij te stellen. Maar daar is nu geen sprake van, de argumenten worden steeds ridiculer. Daarbij vind ik het persoonlijk heerlijk om af en toe even verbaal te rollebollen.
Een beetje zonnebrand kan nooit de oorzaak zijn van bevriezingsverschijnselen. Het menselijk lichaam alleen al bestaat voor 65% uit water; wij zijn helemaal niet gebouwd om ons te begeven in lage temperaturen. Het komt wel vaker voor dat lichaamsdelen bevriezen tijdens de wintersport (NoComment had brandblaren op zijn gezicht na geboard te hebben bij -25) en dat heeft alles te maken met de temperatuur en niets met het beetje water in de (ingetrokken!) zonnebrand. Als je wat sneeuw of water (zweet?) op je gezicht krijgt bij die temperaturen kan het best even ontdooien (lichaamswarmte, of even in de gondel, of het restaurant, of...) om vervolgens weer vast te vriezen. Dat lijkt me een stuk logischer dan het hiervoor gestelde.
XL draait uiteindelijk wel bij, inmiddels heeft hij ook een Burton snowboard en Burton kleding
helemaal gelijk g360! en met je onderkomen is niks mis hoor maar persoonlijk vond ik het gewoon echt een foute foto hahahaquote:Op maandag 29 januari 2007 17:43 schreef 360sjors het volgende:
Ja hoor alsof je zonnebrand bevriest als die eenmaal is ingetrokken. Denk toch eens na dwazen. 's Ochtends voor vertrek insmeren en nergens last van.
k wou net zeggenquote:
En ik had die dag niet eens zonnebrand gebruikt!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Niets mis met een flinke discussie. Zowel XL als ik zijn niet de makkelijksten als het gaat om het opgeven van een eenmaal ingenomen positie, het onderwerp doet dan ook niet meer zoveel ter zake. Als men me overtuigt dat ik ongelijk heb ben ik niet de beroerdste om mijn standpunt bij te stellen. Maar daar is nu geen sprake van, de argumenten worden steeds ridiculer. Daarbij vind ik het persoonlijk heerlijk om af en toe even verbaal te rollebollen.
Een beetje zonnebrand kan nooit de oorzaak zijn van bevriezingsverschijnselen. Het menselijk lichaam alleen al bestaat voor 65% uit water; wij zijn helemaal niet gebouwd om ons te begeven in lage temperaturen. Het komt wel vaker voor dat lichaamsdelen bevriezen tijdens de wintersport (NoComment had brandblaren op zijn gezicht na geboard te hebben bij -25) en dat heeft alles te maken met de temperatuur en niets met het beetje water in de (ingetrokken!) zonnebrand. Als je wat sneeuw of water (zweet?) op je gezicht krijgt bij die temperaturen kan het best even ontdooien (lichaamswarmte, of even in de gondel, of het restaurant, of...) om vervolgens weer vast te vriezen. Dat lijkt me een stuk logischer dan het hiervoor gestelde.
XL draait uiteindelijk wel bij, inmiddels heeft hij ook een Burton snowboard en Burton kleding
-26 zit er nu niet in vrees ikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:02 schreef NoComment het volgende:
[..]
En ik had die dag niet eens zonnebrand gebruikt!![]()
Maarja, het was -26 als je uit de wind zat... probleem was alleen dat het niet bepaald windstil was, en dan nog eens op tempo de berg af. Net dat ene hele kleine plekje dat niet bedekt was ging er toen aan
De hele "stoerheid" van Snowboarden is allang verdwenen, sinds Jan en Alleman denkt dat ze diehard boarders zijn. Maargoed, zoals overal geld, zowel bij skieén als boarden, als je gewoon goed bent ziet alles er vet uit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:18 schreef XL het volgende:
[..]
en skiers zijn vet cool zeker![]()
Open je eigen topic voor skiers, zul je zien wat voor succes dat gaat brengen![]()
![]()
*meldt en niet eens! ik vind het juist een stoere sport! je ziet toch ook wel van iemand af of hij goed kan boarden of niet.. en zoja dan kan het er vet uitzien!quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:32 schreef honderd het volgende:
[..]
De hele "stoerheid" van Snowboarden is allang verdwenen, sinds Jan en Alleman denkt dat ze diehard boarders zijn. Maargoed, zoals overal geld, zowel bij skieén als boarden, als je gewoon goed bent ziet alles er vet uit.
Ja zeker weten, maar dat vind ik bij skiërs ook. Dus who cares, wat je doet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:44 schreef Gstyles het volgende:
[..]
*meldt en niet eens! ik vind het juist een stoere sport! je ziet toch ook wel van iemand af of hij goed kan boarden of niet.. en zoja dan kan het er vet uitzien!
ja dus who cares of je nou stoer ben of ni!quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:56 schreef honderd het volgende:
[..]
Ja zeker weten, maar dat vind ik bij skiërs ook. Dus who cares, wat je doet.
dat ligt eraan wat je wil zeggen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:25 schreef -Mzraki- het volgende:
Trouwens, wat voor zinnetjes/woordjes zijn wel handig om in het frans te leren? Met mijn 5 jaar middelbare school frans kom ik namelijk niet veel verder dan je m'appelle Ruben.
Hhmm.. je hoeft toch niet persé goed te zijn, of een die hard te zijn..? Als je er maar plezier in hebt..quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:32 schreef honderd het volgende:
[..]
De hele "stoerheid" van Snowboarden is allang verdwenen, sinds Jan en Alleman denkt dat ze diehard boarders zijn. Maargoed, zoals overal geld, zowel bij skieén als boarden, als je gewoon goed bent ziet alles er vet uit.
eensquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:32 schreef honderd het volgende:
[..]
eensquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:51 schreef poiuy het volgende:
[..]
Hhmm.. je hoeft toch niet persé goed te zijn, of een die hard te zijn..? Als je er maar plezier in hebt..
Op de achterkant van die foto met die disputed en evil twin zie je di staan. Dus je kan het gewoon lezen ! Van die lengtes is niks duidelijk te zien aangezien ze op van die gare standaardjes staan op een witte grond met een witte muur.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:48 schreef Rnej het volgende:
denk juist dat die ene met die slang erop the undisputed is..
undisputed is alleen maar 168 en evil twin is 159 max, dus dan zouden die boardjes bijna even lang zijn?...
jaquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:43 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Op de achterkant van die foto met die disputed en evil twin zie je di staan. Dus je kan het gewoon lezen ! Van die lengtes is niks duidelijk te zien aangezien ze op van die gare standaardjes staan op een witte grond met een witte muur.
Ongeacht hoe ze heten, het zijn iig stuk voor stuk retestrakke boardsquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:23 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja
maar the disputed is geen board van bateleon
the UNdisputed wel![]()
en bij die met die slang erop zie je overduidelijk de freeride vorm en "ED" erachter als t einde van het woord...![]()
undisputed is de kanshebber als opvolger van mijn T6, maar hij gaat maar nie kapotquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:24 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ongeacht hoe ze heten, het zijn iig stuk voor stuk retestrakke boards.
Nog 1 week en 2 dagenquote:
Wat staat er op die shirts?? En met hoeveel personen ga je??quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:30 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nog 1 week en 2 dagen.
Alles ist fertig, de shirts zijn gedrukt!
Cel 4 Snowboarding Crewquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:04 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wat staat er op die shirts?? En met hoeveel personen ga je??
Altijd leuk die themagroepen
niemand?quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:36 schreef Gstyles het volgende:
[afbeelding]
weet iemand iets van de Völkl wall pro af? Mn broertje wilt dit board ws gaan kopen. Hij is zelf erg freeride en een tikkeltje freestyle ingesteld. ZIjn maat is ongeveer 156. Hoe is dit board en heeftie goede maar ook slechte eigenschappen?
Kan toch zijn dat ze nieuw board op de markt brengen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:23 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja
maar the disputed is geen board van bateleon
the UNdisputed wel![]()
en bij die met die slang erop zie je overduidelijk de freeride vorm en "ED" erachter als t einde van het woord...![]()
Das wel chill ja, soort festivalshirt. De bezetting bij ons is van jaar tot jaar afhankelijk, maar de "True Life" crew (waar zijn die avatars geblevenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:48 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Cel 4 Snowboarding Crew
2007: Val Thorens
2006: Saalbach
2005: Mallnitz
groep van 6 vrienden waarmee we al drie jaar steeds samen op weg gaan, zeer mooi!
Ik wist niet eens dat gewicht ook belangrijk is! Goed dat je dat zegt dan, ik weeg 58 kg.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:40 schreef Byte_Me het volgende:
dan moet je ons ook nog even vertellen wat je weegt. en als je zegt springen, bedoel je dan af en toe op en naast de piste, of het echte funpark werk?
Bataleon komt met 5 !!!!!! nieuwe boarden!!!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:23 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Kan toch zijn dat ze nieuw board op de markt brengen.
Disputed voor vrouwen en Undisputed voor mannen
Waar richt die distortia zich op?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:16 schreef Basje_B het volgende:
fun.kink is samen met de distortia het slapste plankje van bataleon mooi voor de jibliefhebbers
Ok, jij wintquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:58 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Das wel chill ja, soort festivalshirt. De bezetting bij ons is van jaar tot jaar afhankelijk, maar de "True Life" crew (waar zijn die avatars gebleven) heeft ook al de nodige plaatsen aangedaan..
2001 Pra Loup + Kirchberg
2002 Les Deux Alpes + Kirchberg
2003 Alpe d'Huez + Tignes + Kirchberg
2004 Val Thorens + Kirchberg
2005 La Plagne + Kirchberg
2006 Serre Chevalier + Joue du Loup + Kirchberg
2007 Alpe d'Huez ( + Kirchberg? + ...? )
Hoop dat ik niets ben vergetenBeerke/XL, jullie Tignes-tripje was in 2003?? Of zit ik er nu naast?
Wat ik zo begrijp een jib board en zal dan wel de vrouwenvariant wordenquote:
Klinkt niet goed. Waar is 'hier in de buurt'?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:17 schreef Byte_Me het volgende:
bah, ik zou eigenlijk morgen een dagje gaan boarden hier in de buurt, maar van de 1,5 meter sneeuw die er vorige week lag is er nog maar 35cm over
Inderdaad, is er echt sneeuw gevallen in Nederland?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 09:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Klinkt niet goed. Waar is 'hier in de buurt'?
Ben jij nog weg geweest XL?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:46 schreef XL het volgende:
Volgens mij zat Byte_Me in Canada ofzo. Ik denk dat wanneer er hier anderhalve meter sneeuw zou vallen en dan wanneer dat in een week zou smelten tot 35 cm elk journaal daarover zou gaan![]()
Ja, ik heb er 1 wintersport opzitten (Kaprun). Denk niet dat er nog wat bijkomt, ik ga verhuizen. Dat is ook duur. Misschien eind april nog een keer naar Kaprun.quote:
Wie zat er dan in Canada? Volgens mij ook iets met een B....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:57 schreef Byte_Me het volgende:
haha ik woon niet in nederland nee. ik woon in duitsland, in jena om precies te zijn. op 1,5 uur rijden ligt oberwiesenthal, een eenvoudig skigebiedjje. hier ga ik in de winter regelmatig een dagje naar toe (elk weekend dus), naast de echte wintersport vakantie. maar dit jaar wil het nog niet echt lukken met de sneeuw
zo ziet het er daar nu uit:
[afbeelding]
Waar haal je sowieso al dat geld vandaan, zo oud ben je toch nog niet?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:57 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, ik heb er 1 wintersport opzitten (Kaprun). Denk niet dat er nog wat bijkomt, ik ga verhuizen. Dat is ook duur. Misschien eind april nog een keer naar Kaprun.
Werken voor je centen en alles in het teken van wintersport zetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:59 schreef Mirri het volgende:
[..]
Waar haal je sowieso al dat geld vandaan, zo oud ben je toch nog niet?![]()
Het is dat mijn ouders alles betalen, maar ja..ik zit dan ook nog op school.
het enige wat ik me kan bedenken is beerke, maar geen idee of die in canada zit.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:58 schreef XL het volgende:
[..]
Wie zat er dan in Canada? Volgens mij ook iets met een B....
Ik zit ook niet in Canada helaasquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het enige wat ik me kan bedenken is beerke, maar geen idee of die in canada zit.
Of beerke in canada zit weet ik niet maar de Grizzley beer iig welquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het enige wat ik me kan bedenken is beerke, maar geen idee of die in canada zit.
idd zeer eenvoudigquote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:57 schreef Byte_Me het volgende:
haha ik woon niet in nederland nee. ik woon in duitsland, in jena om precies te zijn. op 1,5 uur rijden ligt oberwiesenthal, een eenvoudig skigebiedjje. hier ga ik in de winter regelmatig een dagje naar toe (elk weekend dus), naast de echte wintersport vakantie. maar dit jaar wil het nog niet echt lukken met de sneeuw
zo ziet het er daar nu uit:
[afbeelding]
ach ja, als het zo dichtbij ligt mag je niet klagen, het is nog altijd tien keer beter dan zo'n koelkast op een oude vuilstortquote:
I wish...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
you got a point!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ach ja, als het zo dichtbij ligt mag je niet klagen, het is nog altijd tien keer beter dan zo'n koelkast op een oude vuilstort
Ik ben (wat betreft deze situatie) vooral geinteresseerd in het apres ski gedeeltequote:Op zondag 4 februari 2007 01:46 schreef Rnej het volgende:
das bottrop, maar trust me, je kan beter naar landgraaf.. kwali van de baan is daar toch een stuk lekkerder...
Ga je gangquote:Op zondag 4 februari 2007 14:29 schreef ForumGek het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop, laat even weten hoe het beviel !
misschien een ideetje om in de startpost een deel te maken met de set-up van de vaste bezoekers hier. Zo kunnen er doelgerichte vragen gesteld worden. En het wordt misschien tijd om de linkjes te controleren, want veel werken er niet meer. Wil er best een keertje wat tijd aan spenderen indien nodig !
Goeie tip, ik zal er aan gaan beginnen asap.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:29 schreef ForumGek het volgende:
misschien een ideetje om in de startpost een deel te maken met de set-up van de vaste bezoekers hier. Zo kunnen er doelgerichte vragen gesteld worden. En het wordt misschien tijd om de linkjes te controleren, want veel werken er niet meer. Wil er best een keertje wat tijd aan spenderen indien nodig !
Dealquote:Op zondag 4 februari 2007 15:16 schreef ForumGek het volgende:
Kijk eens aan !
Ik zal alle gegevens opslaan in een word documentje en ordenen, en dan zal ik ze jou (GenesiZ) wel aanleveren als ik zo goed als alles heb. Kan jij d'r wat moois van maken verder !!
Thanks en ik zal het zeker even laten weten!quote:Op zondag 4 februari 2007 14:29 schreef ForumGek het volgende:
dat is toch een jibbordje, dan kan het makkelijkquote:Op zondag 4 februari 2007 22:07 schreef Maxxieh het volgende:
Ik zit hier ook te kijken naar de maten van de snowboard en de lengtes van de persoon, het valt me op dat ik dan toch een relatief klein board heb? Of kan dat gewoon (makkelijk) ?
tuurlijk hoor, kan makkelijk, ik had tot voor kort een 156 bordjequote:Op zondag 4 februari 2007 23:03 schreef Maxxieh het volgende:
Naja ik wil er ook gewoon relaxt mee cruisen, dat kan toch ook gewoon?:)
warm maken met heet water of zo, en dan nog eens proberen. wel zorgen dat zoveel mogelijk je snowboard wordt opgewarmd en je schroef minder. dan evt nog eens met de hamer erop tikken, dan losdraaien.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:00 schreef Bramvanlith het volgende:
iemand trouwens nog tips om de schroeven van je bindingen los te krijgen. Die dingen zitten bij mij echt muur vast met van dat "loctide" spul en door de kou/warmte wisselingen zijn ze niet echt van plan los te komen... Zijn er trucjes voor ofzo?
Park ligt in het normale gebied. Persoonlijk zou ik altijd de grote skipas nemen omdat ik ervan hou om lekkere lange tochten te maken en dat kan perfecrt in les trois vallees. Het breidt je mogelijkheiden echt enorm uit. Maar zit je veel in het park en hou je daarnaast lekker van sjeezen dan kan je wel af met een pas voor val thorens alleen, tenminste dat begreep ik van anderen uit dit topic.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:07 schreef Basje_B het volgende:
Ik ga naar Val Thorens maar zal ik die grote skipas nodig hebben? Moet je namelijk voor bijbetalen. Ligt park in "normale" gebied?
voor je trip eind april zou ik een pas voor alleen Val Tho pakken. Als de verbindingen naar andere gebieden nog open zouden zijn is de sneeuw daar gegarandeerd slechter.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:07 schreef Basje_B het volgende:
Ik ga naar Val Thorens maar zal ik die grote skipas nodig hebben? Moet je namelijk voor bijbetalen. Ligt park in "normale" gebied?
T was geen locktide zoals je bij staal gebruikt, maar voor van die speciale lijm, voor kou enzo... Naja ik ga het wel gewoon ff proberen met warm water enz..quote:Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
Locktide op je schroeven gedaan??? Succes met losmaken. Je kunt er een grote schroevendraaier opzetten en iets vaster draaien en daarna proberen losser te draaien. Je kan ook de schroef laten schrikken door even met een hamer op het schroevendraaier te slaan, maar denk niet dat dat veel uit gaat maken.
Locktide moet je nooit gebruiken. Je kunt beter wat kaarsvet op je schroefdraad druppelen en daarna vastdraaien. Werkt net zo goed en krijg je wel los op het moment dat je het wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |