voor je trip eind april zou ik een pas voor alleen Val Tho pakken. Als de verbindingen naar andere gebieden nog open zouden zijn is de sneeuw daar gegarandeerd slechter.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:07 schreef Basje_B het volgende:
Ik ga naar Val Thorens maar zal ik die grote skipas nodig hebben? Moet je namelijk voor bijbetalen. Ligt park in "normale" gebied?
T was geen locktide zoals je bij staal gebruikt, maar voor van die speciale lijm, voor kou enzo... Naja ik ga het wel gewoon ff proberen met warm water enz..quote:Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
Locktide op je schroeven gedaan??? Succes met losmaken. Je kunt er een grote schroevendraaier opzetten en iets vaster draaien en daarna proberen losser te draaien. Je kan ook de schroef laten schrikken door even met een hamer op het schroevendraaier te slaan, maar denk niet dat dat veel uit gaat maken.
Locktide moet je nooit gebruiken. Je kunt beter wat kaarsvet op je schroefdraad druppelen en daarna vastdraaien. Werkt net zo goed en krijg je wel los op het moment dat je het wilt.
dude... NOOOIT meer doen, je sloopt je inserts ermee......quote:Op maandag 5 februari 2007 19:04 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
T was geen locktide zoals je bij staal gebruikt, maar voor van die speciale lijm, voor kou enzo... Naja ik ga het wel gewoon ff proberen met warm water enz..
Met een hamer op de schroevendraaier slaan werkt idd, en eerst een schroevendraaier pakken die precies op de schroeven past, want anders draai je de schroeven gewoon stuk. Dan twee drie tikken erop en heel hard draaien. Been there.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
Locktide op je schroeven gedaan??? Succes met losmaken. Je kunt er een grote schroevendraaier opzetten en iets vaster draaien en daarna proberen losser te draaien. Je kan ook de schroef laten schrikken door even met een hamer op het schroevendraaier te slaan, maar denk niet dat dat veel uit gaat maken.
Locktide moet je nooit gebruiken. Je kunt beter wat kaarsvet op je schroefdraad druppelen en daarna vastdraaien. Werkt net zo goed en krijg je wel los op het moment dat je het wilt.
Ik heb ook gaten in me board. 16 om precies te zijnequote:Op maandag 5 februari 2007 23:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
dude... NOOOIT meer doen, je sloopt je inserts ermee......![]()
sorry dat ik zo bijdehand doe maar damn, als je je inserts uit je board schroeft moet je er nieuwe in laten zetten enzo.. kutkarwei en je krijgt gaten in je board...
Whehe, ik ga over 2 weken. Was me al een beetje zorgen aan het maken over de dalafdalingen, jammer dat daar nog steeds echt zo weinig ligt. Hoop echt dat het nog even gaat sneeuwen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:48 schreef FlowDesign het volgende:
Goeiemiddag. Ons lange weekje boarden in Laax was zeer relaxed.![]()
We hebben echt vet mazzel gehad met de sneeuw en het weer. Toen we aankwamen op zaterdag 26 januari sneeuwde het nog en de rest van de week hebben we alleen maar zon gezien aan een strakblauwe hemel.Er lag helaas niet echt veel sneeuw, dus dalafdalingen werden vooral de 2e helft van de week problematisch. Heb één keertje een volledige dalafdaling gedaan die niet met sneeuwkannonen werd bijgehouden en waar de stenen, gras, struiken en ötzi's door het dunne sneeuwlaagje naar boven kwamen. Ik had na 1 minuut al spijt dat ik die was gaan doen
Ik help het je hopen. Van Crap Sogn Gion naar Curnius was heel de week wel te doen, maar van Curnius naar Larnags was officieel gesloten. Daar ben ik dus 1 keertje vanaf gegaan, maar daar kreeg ik gauw spijt vanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:57 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Whehe, ik ga over 2 weken. Was me al een beetje zorgen aan het maken over de dalafdalingen, jammer dat daar nog steeds echt zo weinig ligt. Hoop echt dat het nog even gaat sneeuwen.
Vorab heeft wel leuke pistes idd. Lekker breed, en ook een mooie zwarte. Ik zit dit jaar in Laax (vorig jaar in Flims) dus ben blij dat die piste nog een beetje te doen is. Ben vorig jaar nog even de halfpipe bij Vorab ingestapt. Was best hoogquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:17 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Van Crap Sogn Gion naar Curnius was heel de week wel te doen, maar van Curnius naar Larnags was officieel gesloten. Daar ben ik dus 1 keertje vanaf gegaan, maar daar kreeg ik gauw spijt vanDe FIS-afdaling van Crap naar Laax was wel open, maar vooral aan het einde van de dag was het gewoon een schaatsbaan. Van Crap naar Alp Dado (ankerlift) was het onderste deel ook afgesloten omdat daar een meertje ligt dat niet dichtgevroren/dichtgesneeuwd is en bij Nagens kwam het bruin er ook alweer door. Je kun het beste bij Siala en Vorab gaan of de Noordhellingen van Masegn naar Plaun pakken. Daar is het allemaal goed te doen
![]()
Ik ben nog niet op het niveau dat ik met een snowboard de halfpipe in ga, dan liever op skiesquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:22 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Vorab heeft wel leuke pistes idd. Lekker breed, en ook een mooie zwarte. Ik zit dit jaar in Laax (vorig jaar in Flims) dus ben blij dat die piste nog een beetje te doen is. Ben vorig jaar nog even de halfpipe bij Vorab ingestapt. Was best hoog![]()
Ik denk dat je deze site bedoelt http://www.pimpyourboard.nlquote:Op maandag 5 februari 2007 11:51 schreef Byte_Me het volgende:
wat was die site waar je een sticker voor je snowboard kan ontwerpen en bestellen? heb daar vorig jaar eens naar gekeken, maar kan het niet meer vinden.
heb wel deze gevonden, maar ik dacht dat er ook een nederlandse site was.
zopu kunnen, maar ik kan hem op dit moment helaas niet bereiken. straks nog maar eens proberen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik denk dat je deze site bedoelt http://www.pimpyourboard.nl
Je hebt toch een goed board?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:55 schreef BrakkeAap het volgende:
Specs heb ik ook!
Schoenmaat: 45
Lengte: 2m
Gewicht: ergens rond de 85
Stance: Regular - +15/-15
Board: Burton Baron
Bindingen: Burton Missions
Schoenen: Salomon Maori
Goggle: Oakly Wisdom
Protectie: Red HiFi helm, een backprotector en een impact-short (die ik thuis heb laten liggen)
Verder is het hier in Tignes best druk momenteel. Zit met een hele lading belgen hiero. best aardig tot nu toe.
De sneeuw valt wel mee hiero. Hoewel het hier in het dorp (op 2100m) overdag best aan het dooien is zijn de pistes nog wel te doen. Vandaag een vers laagje sneeuw gehad, dus morgen maar weer ff wat gaan proeven van de sneeuw.
En ik wil geld uitgeven aan een nieuw board. Maar ik weet niet welke
als de baron niet genoeg punch heeft... Baron Es ....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:55 schreef BrakkeAap het volgende:
Specs heb ik ook!
Schoenmaat: 45
Lengte: 2m
Gewicht: ergens rond de 85
Stance: Regular - +15/-15
Board: Burton Baron
Bindingen: Burton Missions
Schoenen: Salomon Maori
Goggle: Oakly Wisdom
Protectie: Red HiFi helm, een backprotector en een impact-short (die ik thuis heb laten liggen)
Verder is het hier in Tignes best druk momenteel. Zit met een hele lading belgen hiero. best aardig tot nu toe.
De sneeuw valt wel mee hiero. Hoewel het hier in het dorp (op 2100m) overdag best aan het dooien is zijn de pistes nog wel te doen. Vandaag een vers laagje sneeuw gehad, dus morgen maar weer ff wat gaan proeven van de sneeuw.
En ik wil geld uitgeven aan een nieuw board. Maar ik weet niet welke
quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:20 schreef beerke het volgende:
BrakkeAap heeft al wat "problemen" met zijn Baron gehad in Tignes. Onder andere mensen die op de piste het niet zo nauw nemen met de eigendommen van anderen.
Nou weet je, ik had al eerder gepost hier, maar die werd straal genegeerd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:42 schreef Rnej het volgende:
wat voor board rij je nu ?
bindingen kan je altijd overschroeven
enne, als je nog maar net begint met springen boeit het board echt niet.. tenzij je 25 meter kickers gaat rijden moet alles wel goedkomen
je kan in principe met elk board alles doen...
hoe zwaarder je bent, hoe langer je board moet zijn als je op snelheid nog kantengrip wilquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Mirri het volgende:
[..]
Nou weet je, ik had al eerder gepost hier, maar die werd straal genegeerd.![]()
Bindingen overschroeven vind ik lastig, ik had bijna mijn eigen schroeven kapot gemaakt met de schroevendraaier.![]()
Ik heb nu een Burton Feelgood, en die is vrij lang, als ik sta, dan komt hij tot vlak onder mijn neus. Dat is heel leuk voor in de bergen om hard mee te gaan en te carven, maar niet om mee te springen.
Ik kan beter snowboarden dan springen, ik heb eigenlijk alleen aan mijn techniek gewerkt in de 4 jaar dat ik het nu doe.
Ik heb wel leren springen en landen in Zwitserland vorig jaar bij les, en zelf heb ik 3x een 180° gemaakt.
Maar ik ging een keer voor de grap materiaal huren in snowworld. Ik nam een korter board en toen ging het veeeel makkelijker om te springen, veel flexibeler dan met mijn eigen board.
En wat heeft gewicht te maken met de lengte van je board?
Stop.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoe zwaarder je bent, hoe langer je board moet zijn als je op snelheid nog kantengrip wil
voor freestylen is een wat kortere plank fijn, maar zeker als je wat grotere kickers gaat rijden is een feelgood juist een goeie plank..... vrij stijf en dat wil je juist op kickers... stijfheid = stabiliteit op snelheid...
als je toch een speciale plank wil kopen om te springen... even stijf en dan wat korter.. maar ik zou eigenlijk zeggen dat je beter op je feelgood door kan oefenen...
flex is wel fijn om op de piste aan te kloten, maar zodra je kickers van voorbij de 6-8 meter gaat rijden wil je lengte en stijfheid.... dan is flex alleen maar onhandig....
zo zwaar is een feelgood niet hoor....quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:29 schreef Mirri het volgende:
OK dankje .
Ik zou natuurlijk gewoon met mijn feelgood kunnen springen, dat weet ik, maar hij is behalve lang vrij zwaar ook. Dat maakt t gewoon lastig. En ik ben niet sterk.![]()
Is een lichter board niet ook handiger als je wilt springen? Van kickers en ook in half pipes en op de pistes..
Hahaha, maar je board weegt geen 114 kgquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Rnej het volgende:
[..]
zo zwaar is een feelgood niet hoor....
maarreh.. kzeg.. 5cm korter en iets slapper boardje, kan je gelijk wat makkelijker mee railen, burton troop, nitro fate.. etcetera
ask your local shop-mensjes
bataleon violenza is ook een mooie....
maargoed... gewoon leren mee omgaan, dat extra gewichtik moet 114 kilo over een schans heen schoppen.. mij hoor je ook niet klagen
een burton G-Twin is wel een goed board voor je. is lichter en flexibeler dan de feel good. en het is een Twin (voor en achterkant gelijk) dus je kunt ook leren fakie (achteruit) te boarden. Handig als je straks je eerste 180 (halve draai) landt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:29 schreef Mirri het volgende:
OK dankje .
Ik zou natuurlijk gewoon met mijn feelgood kunnen springen, dat weet ik, maar hij is behalve lang vrij zwaar ook. Dat maakt t gewoon lastig. En ik ben niet sterk.![]()
Is een lichter board niet ook handiger als je wilt springen? Van kickers en ook in half pipes en op de pistes..
Fakie heb ik idd geleerd, dat is ieder jaar weer wennen als ik weer in de sneeuw sta.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:47 schreef Kentaro het volgende:
[..]
een burton G-Twin is wel een goed board voor je. is lichter en flexibeler dan de feel good. en het is een Twin (voor en achterkant gelijk) dus je kunt ook leren fakie (achteruit) te boarden. Handig als je straks je eerste 180 (halve draai) landt.
ja, zo diep mogelijk door je knieëen. ... voor de rest boeit het niet :pquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:50 schreef Mirri het volgende:
Ik sta met links voor, maar als je gaat springen moet je toch in een bepaalde stand staan?
Ja, maar als ik fakie terechtkom, dan sta ik zo naar achter gekeerd. Dan moet ik toch die bindingen beiden naar buiten zetten?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja, zo diep mogelijk door je knieëen. ... voor de rest boeit het niet :p
euh, je moet niets.. sommige mensen vinden het makkelijker....quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:57 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ja, maar als ik fakie terechtkom, dan sta ik zo naar achter gekeerd. Dan moet ik toch die bindingen beiden naar buiten zetten?
Zolang op zaterdag de bussen maar weer gewoon gaanquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:44 schreef Rnej het volgende:
Hevige sneeuwval verwacht
booya! streetrailen!
Dat wil ik zien met je super stijve set up.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:44 schreef Rnej het volgende:
Hevige sneeuwval verwacht
booya! streetrailen!
Of je laat ze vast zitten tot ze doorgeroest zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:08 schreef Bramvanlith het volgende:
damn mn schroeven zijn geheel naar de fuck.. :-), wordt ff uitboren dan maar...
Dingen zitten gewoon niet normaal te vast.. heb natuurlijik met tikjes geprobeert, met warm (kokend) water enzo, maar het werkt voor geen meter.. Ben in mn hele brommer loopbaan nog nooit zo'n eigewijze schroeven tegen gekomen.. naja komt wel goed hoop ik
moet je beter lezen.. k heb ook een canyon met cartelsquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:55 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Dat wil ik zien met je super stijve set up.
Hier is het alvast wit!quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:44 schreef EvilWasp het volgende:
Wie gaat er vandaag al z'n gear aantrekken en in de tuin staan om het 'gevoel' te krijgen?
damn, dat is zwaar klote van je malolo. heb je nog een ander poederbord?quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef Komakie het volgende:
Hey jungs,
Om maar eens ff met de deur in huis te vallen.
Ik heb me malolo gesloopt![]()
Ik heb een grote steen geraakt. kant is gebroken en stak ongeveer 5cm uit. Daarnaast is 5 bij 2 cm van me board op die plek weg geslagen.
2 weken geleden gebeurd met poeder rijden naast de piste. ik was gewoon 3m van de piste af op een punt dat ik zo goed ken en toch krijg ik het voor elkaar om een steen te raken
ik ga nog proberen om het nodige van de verzekering terug te krijgen. Kijken of dat lukt....
Daarnaast heb ik een nieuwe jas gekocht om het verlies van me Ipodjacket te compenseren. Een sessions jas. Best relaxt
Verder schijnt het zonnetje en ligt er nog steeds niet echt verschrikkelijk veel sneeuw. Ik heb dit seizoen nog niet 1 fatsoenlijke poederdag gehad. Voorlopig komt dat ook niet aangezien het dan een keer hard moet sneeuwen, een paar dagen in moet zakken en daarna weer moet gaan sneeuwen
verder wel relaxt met lesgeven. Ik heb dit seizoen nog maar 1x een beginnersgroep gehad. Verder alleen maar gevorderd. Vorige week zat er in me groep een vrouw die al haar Anwarter gedaan heeft. Wel gezakt maar dat was wel een redelijk niveau. deze week uiteenlopend van 3 weken tot 14 jaar snowboarden. Die gingen gewoon fullspeed achter me aan. Alleen technisch was er nog wel het nodige te verbeteren
anyway, ik ga maar eens ff me snowboardje onder binden (ik zit nu op de berg in het restaurant ff te internetten dus sta nu binnen 5min op me board![]()
ciao en bis spÄter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |