Ik heb dit jaar voor het eerst een helm: de R.E.D Trace. Redelijk mooie helm vind ik zelf, heb wel maat XL vanwege groot hoofdquote:Op zondag 28 januari 2007 18:09 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Heb ik; uit cosmetische (en temperatuurtechnische) overwegingen droeg ik die niet op dat moment. Ik denk dat hij overigens niet zoveel zou hebben geholpen bij de desbetreffende klap.
XL? jezus dan heb je echt een groot hoofd...quote:Op zondag 28 januari 2007 19:07 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar voor het eerst een helm: de R.E.D Trace. Redelijk mooie helm vind ik zelf, heb wel maat XL vanwege groot hoofd![]()
Heb hem gekocht omdat ik vorig jaar toch wel een beetje kut viel en er na een paar uur pas achter kwam dat mijn hoofd bloedde. Gevolg --> muts compleet rood.
M'n backprotector van Dainese is 'maar' Lquote:Op zondag 28 januari 2007 20:57 schreef XL het volgende:
maat 47 in de schoenen...
XL in de helm....
Je moet niet alles oversized dragen he![]()
Ja ding is ook best wel hugequote:Op zondag 28 januari 2007 20:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
XL? jezus dan heb je echt een groot hoofd...
ik ben een grote motherfucker maar ik heb zelfs "maar" een maat L
Ik weet het, dat had ik net voor de vakantie al gedaanquote:Op zondag 28 januari 2007 18:32 schreef Kentaro het volgende:
[..]
En ik ben er altijd zo zuinig op geweestMaar serieus, die kun je weer helemaal als nieuw laten herstellen
Gewoon vragen stellen, lang zal het niet duren voor je een antwoord hebt hoorquote:Op zondag 28 januari 2007 22:03 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Hoi mensen, ik weet het, ik ben ongeduldig, maar kunnen jullie me helpen? Ik zie namelijk nog geen linkjes naar info voor snowboardnieuwelingen
Dat van die CC's, is dat normaal in Frankrijk/Val Thorens? Want ik ga 10 feb met 5 vrienden en ik weet nu al dat niemand een CC heeft...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:50 schreef ForumGek het volgende:
-mooi verhaal-
Dat dacht ik ook, nouja, komt wel goed.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef NoComment het volgende:
Vorig jaar ben ik naar Val Tho geweest met Husk, maar toen hadden we geen CC nodig hoor. Nog nooit nodig gehad trouwens, ze kunnen toch niet verwachten dat een stel studenten doodleuk een creditcard bij hebben?
yes, voldoetquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Oke, oke, misschien is m'n eerste vraag ook niet zo specifiek.
Ik ga dus in februari voor het eerst boarden in Frankrijk. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige hoeveleheid euro's gespendeerd, maar ik vraag me af of ik ondanks dat nog iets vergeet.
- materiaal: huur ik
- reis + onderdak: betaal ik dik voor
- verzekering: reisverzekering lijkt me voldoende
- kleding (en nu komt het hoofdpunt), wat ik in feite al heb is;
* broek
* thermo underwear broek + shirt
* thermo binnenhandschoenen
* goede jas + handschoenen
* bril (formaatje duik)
* 2 pullies
* lippenbalsem
Wat moet ik hierbij nog kopen?
* zonnebrandcreme (ik heb t/m factor 35, maar dat is van dat zomerspul, voldoet dat?)
nee, tenzij je gekke dingen gaat doen qua freestylenquote:* kontbeschermers (is dit nodig?)
als je beginner bent zijn ze aan te raden, je gaat veel vallenquote:* polsbeschermers (is dit nodig?)
ikzelf heb toen ik net begon, baat gehad bij kniebeschermers, erg fijnquote:* nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
alsjeblieftquote:Dank voor alle tips
duikbril is gay, doe gewoon een normale goggle, zit een stuk fijner.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Oke, oke, misschien is m'n eerste vraag ook niet zo specifiek.
Ik ga dus in februari voor het eerst boarden in Frankrijk. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige hoeveleheid euro's gespendeerd, maar ik vraag me af of ik ondanks dat nog iets vergeet.
- materiaal: huur ik
- reis + onderdak: betaal ik dik voor
- verzekering: reisverzekering lijkt me voldoende
- kleding (en nu komt het hoofdpunt), wat ik in feite al heb is;
* broek
* thermo underwear broek + shirt
* thermo binnenhandschoenen
* goede jas + handschoenen
* bril (formaatje duik)
* 2 pullies
* lippenbalsem
Wat moet ik hierbij nog kopen?
* zonnebrandcreme (ik heb t/m factor 35, maar dat is van dat zomerspul, voldoet dat?)
* kontbeschermers (is dit nodig?)
* polsbeschermers (is dit nodig?)
* nog andere dingen die ik over het hoofd zie?
Dank voor alle tips
Idd, skisokken zou ik niet op gaan besparen want zeker als je schoenen huurt kun je best nog wel eens koude voeten krijgen.quote:
Ik ook naar Val Tho geweest, alleen dan 2 jaar geleden met Husk.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef NoComment het volgende:
Vorig jaar ben ik naar Val Tho geweest met Husk, maar toen hadden we geen CC nodig hoor. Nog nooit nodig gehad trouwens, ze kunnen toch niet verwachten dat een stel studenten doodleuk een creditcard bij hebben?
Tuurlijk en als het zo koud is dat waterbasis zou kunnen bevriezen heb je factor 35 niet nodig.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:14 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Goed dat je het zegt. Hij is wel waterproof, maar wel op waterbasis. Dat gaat lekker vriezen
Hebben ze niet-waterbasis ook gewoon bij de drogist?
Als het niet koud is, dan is er geen gevaar van waterbasis. Daarom gebruiken we dat in de zomerquote:Op maandag 29 januari 2007 08:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ja ok, maar als het niet zo koud is, wat is dan het gevaar van die op waterbasis?
Voor als het wel koud is. Als jij 's ochtends op je balkonnetje een stokbrood met pindakaas staat weg te happen en je knoeit een slok melk. Dan ga je naar binnen om een doekje te pakken en als je terug komt is het bevroren. Dat zijn de momenten dat je jezelf zou moeten afvragen of het verstandig is om zonnemelk op je gezicht te smeren. -10 zijn geen rare temperaturen in de bergen hoor.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Maar waarom zou je dan voor de wintersport aparte aanschaffen?
Even voor de duidelijkheid, dit bedoelen wij dus met goggles:quote:Op maandag 29 januari 2007 07:29 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Het is niet echt een duikbril, maar hij ziet er net zo uit, dus met van die elastieken, zodat als het sneeuwt je ook nog een beetje kan leven, of bedoel je dat ook met goggles?
Het is niet de factor die bevriestquote:Op maandag 29 januari 2007 09:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ok, maar het zou kunnen bevriezen, met name voor iets lagere factoren dan waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |