abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45766432
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Heb ik; uit cosmetische (en temperatuurtechnische) overwegingen droeg ik die niet op dat moment. Ik denk dat hij overigens niet zoveel zou hebben geholpen bij de desbetreffende klap.
Ik heb dit jaar voor het eerst een helm: de R.E.D Trace. Redelijk mooie helm vind ik zelf, heb wel maat XL vanwege groot hoofd

Heb hem gekocht omdat ik vorig jaar toch wel een beetje kut viel en er na een paar uur pas achter kwam dat mijn hoofd bloedde. Gevolg --> muts compleet rood .
  zondag 28 januari 2007 @ 20:54:44 #32
71115 Rnej
I walk the line
pi_45770008
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:07 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar voor het eerst een helm: de R.E.D Trace. Redelijk mooie helm vind ik zelf, heb wel maat XL vanwege groot hoofd

Heb hem gekocht omdat ik vorig jaar toch wel een beetje kut viel en er na een paar uur pas achter kwam dat mijn hoofd bloedde. Gevolg --> muts compleet rood .
XL? jezus dan heb je echt een groot hoofd...

ik ben een grote motherfucker maar ik heb zelfs "maar" een maat L
  zondag 28 januari 2007 @ 20:57:21 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45770119
maat 47 in de schoenen...
XL in de helm....

Je moet niet alles oversized dragen he
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_45771766
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:57 schreef XL het volgende:
maat 47 in de schoenen...
XL in de helm....

Je moet niet alles oversized dragen he
M'n backprotector van Dainese is 'maar' L
pi_45772569
Zozo, ik ben ook weer terug !

Kort verslagje, zaterdag aangekomen, hele dat door dop (Val Thorens) lopen kutten en wachten totdat we sleutel van (fucking kleine) appartement op konden halen. Bleek dat we een creditcard moesten hebben die garant kon staan voor de borg. was ons nooit vermeld en zus en ik hadden allebei geen CC. Maar gelukkig kon het als we een handtekening van ouders o.i.d. hadden met alle gegevens die ze nodig hadden, dus toch sleutel kunnen krijgen !

enfin, eerste 2 dagen lekker weer gehad, redelijke pistes. Maar toen begon het te sneewen, dinsdag ochtend tot woensdag ochtend non-stop sneeuw !! Woensdag verse pow van 50cm, dus wij een piste helemaal rechts pakken en we zaten op een heerlijk lange on-geprepareerde rode piste !

Het werd alleen wel erg koud (- 23 op sommige stukken) dus het was wel lekker bikkelen geblazen ! De 2 dagen na de sneeuwval lekker weer gehad en gewoon goede pistes. Eigenlijk een perfecte vakantie dus, halverwege dikke sneeuwval gehad waardoor alles weer gered was !

Moet zeggen dat Val Tho een mooi gebied is en zo voor de 1e keer de skipas voor heel trois valee's eigenlijk niet nodig is. Appartement was erg klein en simpel, maar was goed gepositioneerd (voor de kenners, tussen het kerkje (tegen over snow cosy) en de bioscoop in !

Enkele foto's (INCL. RESTAURANT) komen a.s.a.p. !

Al met al heerlijk genoten en ik ga nu maar eens slapen ! Sinds vrijdag ochtend 7:00 niet geslapen, zo'n busreis is best fucked-up !
Fingerspitzgefühl
pi_45772759
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:54 schreef Rnej het volgende:

[..]

XL? jezus dan heb je echt een groot hoofd...

ik ben een grote motherfucker maar ik heb zelfs "maar" een maat L
Ja ding is ook best wel huge Maar de L was toch echt te klein kan ik mij herinneren...
  zondag 28 januari 2007 @ 22:03:07 #37
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45773269
Hoi mensen, ik weet het, ik ben ongeduldig, maar kunnen jullie me helpen? Ik zie namelijk nog geen linkjes naar info voor snowboardnieuwelingen
  zondag 28 januari 2007 @ 22:06:55 #38
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45773466
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:32 schreef Kentaro het volgende:

[..]

En ik ben er altijd zo zuinig op geweest Maar serieus, die kun je weer helemaal als nieuw laten herstellen
Ik weet het, dat had ik net voor de vakantie al gedaan Ze zullen blij met me zijn bij de shop!
  zondag 28 januari 2007 @ 22:07:35 #39
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45773504
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:34 schreef Rnej het volgende:

[..]

tis maar een santa cruz ....
tis Rnej maar...
  zondag 28 januari 2007 @ 22:09:39 #40
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45773621
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:03 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Hoi mensen, ik weet het, ik ben ongeduldig, maar kunnen jullie me helpen? Ik zie namelijk nog geen linkjes naar info voor snowboardnieuwelingen
Gewoon vragen stellen, lang zal het niet duren voor je een antwoord hebt hoor

Over de helmpjes: heb em de hele vakantie (behalve het eerste halve dagje) opgehad, en het bevalt me prima.. Beter dan zo'n muts die meestal aan het eind van de dag één grote ijsklont is
Life's like music, get the rhythm..
pi_45773778
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:50 schreef ForumGek het volgende:
-mooi verhaal-
Dat van die CC's, is dat normaal in Frankrijk/Val Thorens? Want ik ga 10 feb met 5 vrienden en ik weet nu al dat niemand een CC heeft...
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 28 januari 2007 @ 22:38:05 #42
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45774885
Vorig jaar ben ik naar Val Tho geweest met Husk, maar toen hadden we geen CC nodig hoor. Nog nooit nodig gehad trouwens, ze kunnen toch niet verwachten dat een stel studenten doodleuk een creditcard bij hebben?
Life's like music, get the rhythm..
  zondag 28 januari 2007 @ 22:40:25 #43
34813 Jerommeke.nl
pi_45774974
Oke, oke, misschien is m'n eerste vraag ook niet zo specifiek.

Ik ga dus in februari voor het eerst boarden in Frankrijk. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige hoeveleheid euro's gespendeerd, maar ik vraag me af of ik ondanks dat nog iets vergeet.
- materiaal: huur ik
- reis + onderdak: betaal ik dik voor
- verzekering: reisverzekering lijkt me voldoende
- kleding (en nu komt het hoofdpunt), wat ik in feite al heb is;
* broek
* thermo underwear broek + shirt
* thermo binnenhandschoenen
* goede jas + handschoenen
* bril (formaatje duik)
* 2 pullies
* lippenbalsem

Wat moet ik hierbij nog kopen?
* zonnebrandcreme (ik heb t/m factor 35, maar dat is van dat zomerspul, voldoet dat?)
* kontbeschermers (is dit nodig?)
* polsbeschermers (is dit nodig?)
* nog andere dingen die ik over het hoofd zie?

Dank voor alle tips
pi_45774981
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef NoComment het volgende:
Vorig jaar ben ik naar Val Tho geweest met Husk, maar toen hadden we geen CC nodig hoor. Nog nooit nodig gehad trouwens, ze kunnen toch niet verwachten dat een stel studenten doodleuk een creditcard bij hebben?
Dat dacht ik ook, nouja, komt wel goed.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 28 januari 2007 @ 22:44:02 #45
71115 Rnej
I walk the line
pi_45775110
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:

Ik ga dus in februari voor het eerst boarden in Frankrijk. Hiervoor heb ik natuurlijk al de nodige hoeveleheid euro's gespendeerd, maar ik vraag me af of ik ondanks dat nog iets vergeet.
* broek
* bril (formaatje duik)
* 2 pullies
* lippenbalsem

* zonnebrandcreme (ik heb t/m factor 35, maar dat is van dat zomerspul, voldoet dat?)
yes, voldoet
quote:
nee, tenzij je gekke dingen gaat doen qua freestylen
quote:
als je beginner bent zijn ze aan te raden, je gaat veel vallen
quote:
ikzelf heb toen ik net begon, baat gehad bij kniebeschermers, erg fijn

over die thermozooi, ikzelf vind het niet zo nodig, met een goeie jas en broek en niet teveel wind en kou heb je die thermoshirts enzo niet echt nodig. maar hangt er wel vanaf hoe erg je een koukleum bent

en misschien een setje skisokken, maar zorg sowieso dat je genoeg droge sokken bijhebt altijd fijn
quote:
Dank voor alle tips
alsjeblieft
pi_45775191
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Jerommeke.nl het volgende:

* broek
* bril (formaatje duik)
* 2 pullies
* lippenbalsem

Dank voor alle tips
duikbril is gay, doe gewoon een normale goggle, zit een stuk fijner.
Je gaat voor het eerste snowboarden dus kontbeschermer is wel relaxed maar niet perse nodig, weet je ook waar je het voor doet.
Polsbeschermers droeg ik eerst altijd wel, maar toen ben ik een keer hard gevallen en kreeg ik juist superveel last van m'n elleboog, ook als ik hem nu te hard overstrek dan voel ik het vaak nog, of dat iets met die polsbeschermers te maken heeft weet ik niet, maar ik draag ze iig niet meer.
Muts moet je ook meenemen, want -20 is best koud en je verliest veel warmte door je hoofd
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_45775260
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:44 schreef Rnej het volgende:

-verhaal-
Idd, skisokken zou ik niet op gaan besparen want zeker als je schoenen huurt kun je best nog wel eens koude voeten krijgen.

En ik heb idd van die kniebeschermers die ik vroeger altijd bij volleybal gebruikte voor onder m'n broek, zit gewoon relaxed als je op je knieen zit.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_45776974
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef NoComment het volgende:
Ik ook naar Val Tho geweest, alleen dan 2 jaar geleden met Husk.
Voor jeje appartement verlaat eerst even van binnen overal fotos van maken, dat is wat ik er van geleerd heb.
Wij alles keurig achter gelaten, wordt er 20 euri achter gehouden doordat we koffie vlekken op een dekbed hadden gemaakt.
De fawk ik drink dus helemaal geen koffie. Maar zie je geld maar eens terug te krijgen, stel mofos daar.

En owja, na 2 jaar Val Tho heb ik het daar wel zo een beetje gezien en het geen dat ik daar erg mis, zijn bomen. Vind het altijd wel vet mom tussen de bomen door te sjezen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  maandag 29 januari 2007 @ 07:29:45 #49
34813 Jerommeke.nl
pi_45781121
Veel dank! Die skisokken was ik vergeten, daar had ik er al 2 paar van gekocht (moet genoeg zijn voor een weekje dunkt me). Koukleum, niet bijzonder, maar bij -18 denk ik daar denk ik anders over !

Het is niet echt een duikbril, maar hij ziet er net zo uit, dus met van die elastieken, zodat als het sneeuwt je ook nog een beetje kan leven, of bedoel je dat ook met goggles?

Nog een speciaal type muts, nodig, bijvoorbeeld iets dat ook je oren een beetje afdekt?

Die schoenen huur ik, maar pas ik wel van tevoren, dus het moet allemaal goed zitten....

Wat die polsbeschermers, is dit (http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=665) daar een beetje goed voor? Iemand ervaring met hoe je die maat het beste kan kiezen. Is misschien toch beter even bij een winkel langs te gaan!
  maandag 29 januari 2007 @ 08:03:51 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45781281
Die zomerzonnebrandcreme moet je niet doen hoor!
Dat is op waterbasis, leuk als het vriest
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 januari 2007 @ 08:14:16 #51
34813 Jerommeke.nl
pi_45781335
Goed dat je het zegt. Hij is wel waterproof, maar wel op waterbasis. Dat gaat lekker vriezen

Hebben ze niet-waterbasis ook gewoon bij de drogist?
  maandag 29 januari 2007 @ 08:24:51 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45781407
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:14 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Goed dat je het zegt. Hij is wel waterproof, maar wel op waterbasis. Dat gaat lekker vriezen

Hebben ze niet-waterbasis ook gewoon bij de drogist?
Tuurlijk en als het zo koud is dat waterbasis zou kunnen bevriezen heb je factor 35 niet nodig.
  maandag 29 januari 2007 @ 08:39:34 #53
34813 Jerommeke.nl
pi_45781509
Ja ok, maar als het niet zo koud is, wat is dan het gevaar van die op waterbasis?
  maandag 29 januari 2007 @ 08:43:24 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45781544
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ja ok, maar als het niet zo koud is, wat is dan het gevaar van die op waterbasis?
Als het niet koud is, dan is er geen gevaar van waterbasis. Daarom gebruiken we dat in de zomer
  maandag 29 januari 2007 @ 08:48:58 #55
34813 Jerommeke.nl
pi_45781606
Maar waarom zou je dan voor de wintersport aparte aanschaffen?
  maandag 29 januari 2007 @ 08:55:25 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45781684
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Maar waarom zou je dan voor de wintersport aparte aanschaffen?
Voor als het wel koud is. Als jij 's ochtends op je balkonnetje een stokbrood met pindakaas staat weg te happen en je knoeit een slok melk. Dan ga je naar binnen om een doekje te pakken en als je terug komt is het bevroren. Dat zijn de momenten dat je jezelf zou moeten afvragen of het verstandig is om zonnemelk op je gezicht te smeren. -10 zijn geen rare temperaturen in de bergen hoor.
  maandag 29 januari 2007 @ 09:00:08 #57
34813 Jerommeke.nl
pi_45781771
Ok, maar het zou kunnen bevriezen, met name voor iets lagere factoren dan waarschijnlijk.
pi_45781846
quote:
Op maandag 29 januari 2007 07:29 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Het is niet echt een duikbril, maar hij ziet er net zo uit, dus met van die elastieken, zodat als het sneeuwt je ook nog een beetje kan leven, of bedoel je dat ook met goggles?
Even voor de duidelijkheid, dit bedoelen wij dus met goggles:

Hoeven niet veel te kosten, en besparen je een hele hoop ergernis en beslaan en tranende ogen etc.
  maandag 29 januari 2007 @ 09:09:22 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45781866
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ok, maar het zou kunnen bevriezen, met name voor iets lagere factoren dan waarschijnlijk.
Het is niet de factor die bevriest

Het water bevriest.
  maandag 29 januari 2007 @ 09:18:00 #60
34813 Jerommeke.nl
pi_45781958
Zo'n ding heb ik ook.

Ja de factor bevriest niet. Maar nu volg ik 'm toch niet meer. Als het koud is, bevriest water dus kan je beter geen waterbasis nemen. Maar als het koud is, dan heb je ook geen factor 35 nodig.

Kan ik hieruit concluderen: koop een zonnebrandcreme die niet op waterbasis is, maar ook niet factor 35, voor als het koud is, maar niet heel erg koud.

Ik begin langzaam wakker te worden... geloof..... ik..........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')