Paniek! Een weeralarm!quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:30 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou precies ook....!
sucks van die shit manquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef Komakie het volgende:
Hey jungs,
Om maar eens ff met de deur in huis te vallen.
Ik heb me malolo gesloopt![]()
Ik heb een grote steen geraakt. kant is gebroken en stak ongeveer 5cm uit. Daarnaast is 5 bij 2 cm van me board op die plek weg geslagen.
2 weken geleden gebeurd met poeder rijden naast de piste. ik was gewoon 3m van de piste af op een punt dat ik zo goed ken en toch krijg ik het voor elkaar om een steen te raken
ik ga nog proberen om het nodige van de verzekering terug te krijgen. Kijken of dat lukt....
Daarnaast heb ik een nieuwe jas gekocht om het verlies van me Ipodjacket te compenseren. Een sessions jas. Best relaxt
Verder schijnt het zonnetje en ligt er nog steeds niet echt verschrikkelijk veel sneeuw. Ik heb dit seizoen nog niet 1 fatsoenlijke poederdag gehad. Voorlopig komt dat ook niet aangezien het dan een keer hard moet sneeuwen, een paar dagen in moet zakken en daarna weer moet gaan sneeuwen
verder wel relaxt met lesgeven. Ik heb dit seizoen nog maar 1x een beginnersgroep gehad. Verder alleen maar gevorderd. Vorige week zat er in me groep een vrouw die al haar Anwarter gedaan heeft. Wel gezakt maar dat was wel een redelijk niveau. deze week uiteenlopend van 3 weken tot 14 jaar snowboarden. Die gingen gewoon fullspeed achter me aan. Alleen technisch was er nog wel het nodige te verbeteren
anyway, ik ga maar eens ff me snowboardje onder binden (ik zit nu op de berg in het restaurant ff te internetten dus sta nu binnen 5min op me board![]()
ciao en bis spÄter
Diegene die het hoogste op de piste zit kan alles zien, dus die heeft de verantwoordelijkheid. Zolang je goed om je heen kijkt maakt het volgens mij dus niet heel veel uit of je wel of geen muziek op doet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:03 schreef FlowDesign het volgende:
Ik ga ff een statement maken:
Ik vind dat ze muziek luisteren tijdens het skiën/boarden moeten verbieden.
Het is levensgevaarlijk want je hoort anderen niet op de piste en met de huidige snelheden vind ik dat toch wel erg gevaarlijk. De meesten zetten tegenwoordig wel braaf hun helmpje op, maar zet je muziek gewoon af. Alles voor de veiligheid.
P.S.
Heeft iemand hier nog wat meer meegekregen van die 2 boarders die op elkaar geknald waren in Italië? Eén van de twee was een Belg. Maar ik vraag me toch echt af hoe je het voor elkaar krijgt om zo lomp tegen elkaar aan te knallen dat ze beiden dood zijn
Ongelukken met snowboarders gebeuren vaak omdat je als snowboarder altijd een blinde hoek hebt. Iemand die goofy staat en een bakcside bocht maakt kan zo vrij makkelijk een ongeluk krijgen met een boarder die regular staat en ook een backside bocht maakt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:31 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Diegene die het hoogste op de piste zit kan alles zien, dus die heeft de verantwoordelijkheid. Zolang je goed om je heen kijkt maakt het volgens mij dus niet heel veel uit of je wel of geen muziek op doet.
Touchéquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:42 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ongelukken met snowboarders gebeuren vaak omdat je als snowboarder altijd een blinde hoek hebt. Iemand die goofy staat en een bakcside bocht maakt kan zo vrij makkelijk een ongeluk krijgen met een boarder die regular staat en ook een backside bocht maakt.
Hier vlakbij is ook een mooie heuvel, ik was er al even naar toe gewandeld maar er ligt niet voldoende sneeuw. Geen zin in om m'n board te verneuken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:21 schreef sander89 het volgende:
Nog iemand outdoor gaan snowboarden in NL vandaag? Het is dat ik geen snowboard heb want anders had ik het er wel op gewaagd denk ligt 8 cm sneeuw hier ofzo. Want we hebben hier een mooi heuvel in de buurt.
Dat klopt en van die dode hoek ook. Maar voor je eigen veiligheid geldt wel dat wanneer ik iemand van achter aan hoor komen, dat ik als het nodig is uit kan wijken. Iemand met muziek op hoort een ander niet aankomen van achter (of de zijkant) en hoort anderen ook niet die in zijn dode hoek zitten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:31 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Diegene die het hoogste op de piste zit kan alles zien, dus die heeft de verantwoordelijkheid. Zolang je goed om je heen kijkt maakt het volgens mij dus niet heel veel uit of je wel of geen muziek op doet.
Moet iets meer komen voordat ik het skateparkje hier in de buurt ga opzoeken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:21 schreef sander89 het volgende:
Nog iemand outdoor gaan snowboarden in NL vandaag? Het is dat ik geen snowboard heb want anders had ik het er wel op gewaagd denk ligt 8 cm sneeuw hier ofzo. Want we hebben hier een mooi heuvel in de buurt.
is in oostenrijk een speciale snowboard-pisteregel voor... "backside regel" ... altijd ff op je frontside omhoog kijken of goed over je schouder kijken op je backside...quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:42 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ongelukken met snowboarders gebeuren vaak omdat je als snowboarder altijd een blinde hoek hebt. Iemand die goofy staat en een bakcside bocht maakt kan zo vrij makkelijk een ongeluk krijgen met een boarder die regular staat en ook een backside bocht maakt.
Aan een helm heb ik ook zitten denken maar ik wacht er nog even mee.. ben nog niet aan offpiste toegekomen tot nog toe en idd het ruige werk valt wel te overzien veel plezier op vakantie straks man waar zit je trouwes?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:19 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Zo, dat duurde even, tentamens enzo! Heb voor de zonnebrand een factor 8 gekocht, plus voor de lipjes nog wat lekkers en after sun voor als het te laat is.
Moet ook nog even iets praktisch verzinnen, aangezien er in het gebied waar ik zit geen pinautomaat aanwezig is. Jaja, je gelooft je ogen niet, moet er soms niet geconsumeerd worden daaro?
Heb uiteindelijk maar besloten van polsbeschermers af te zien. Het verhaal van meer letsel door polsbeschermers hoor ik vaker en ik ben niet zo van de kapitaalvernietiging.
Heb voor 6 dagen nu 3 paar skisokken, dan mogen ze bijna 3 dagen uithangen om droog te worden. Die krengen zijn verdomde duur, mocht het echt niet kunnen, dan koop ik daar wel wat.
We stoken die chaletjes zo op dat de tubes niet bevriezenSkiën is voor mietjes
Met die sneeuw waren op TV geloof ik al beelden van iemand die op z'n snowboard door het Hollandse land ging, haha. Was wel een goede try voor straks om even te fietsen met de sneeuw in je gezicht. Weet je ook meteen waarvoor zo'n goggle dient !
Vraag ik me op het laatste moment nog af of ik als beginneling een helm nodig heb, tsja, ach, een mutsje moet ook goed zijn zolang je niet offpiste of ruig gaat doen?
blauwe pistes zijn chill ... ben k gek op, beetje cruisen...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:46 schreef shilizous_88 het volgende:
Nou mensen, ik kan de sneeuw niet meer aanzien: ik ben weer even een weekend bijkomen in Wintergberg... Al kijk ik nou niet uit naar al die prachtige blauwe pistes...
Wow jij hebt echt vette mazzel. Toevallig ligt er in Dachstein wel iets van 3 meter sneeuw!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:38 schreef Gstyles het volgende:
heeeerrrlijk nog 1 weekie en dan is t echt weer zo ver! oostenrijk here we come!
de beelden van dachstein-west zien er al erg goed uit van dachstein dus ik denk nu al dat de vakantie niet meer stuk kan!![]()
Nou ik dus echt niet. Ik begin het nu pas echt goed onder de knie te krijgen en daarmee juist veel leuker te vindenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:45 schreef Steven184 het volgende:
Maak er wat mooi's van in je eerstwe week boarden. Is toch wel de mooiste week die er is, je eerste week. Daar verlang ik nog weleens naar terug
stubaier gletscher ligt daar in de buurt, ik weet niet of je die bedoelt. daar kun je goed snowboarden. vooral van het eerste overstapstation naar het parkeerterrein, onder de gondels door is een vette afdaling. ook als je naar het hoogste punt gaat (kan tegenwoordig eindelijk met een stoeltjes lift), kun je heel mooi offpiste afdalen door meteen onder de touwen door te duiken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:40 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Wow jij hebt echt vette mazzel. Toevallig ligt er in Dachstein wel iets van 3 meter sneeuw!![]()
En in de rest van de Alpen is het zeer matig
Ik ga dit jaar trouwens ook nog in het Paasweekend (begin April) met 60 man van m'n werk naar Steinach am Brenner (onder Innsbruck). Iemand hier die het kent? Of weet welke gletscher daar in de buurt is (op ong. 20 minuten rijden heb ik begrepen)?
Je hebt 's avonds alle tijd om je kriebels tot rust te laten komen, geloof me, zo'n doods dorp heb je nog nooit gezien!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:14 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ik zit in La Joue de Loup, Superdevoluy. Kriebels........... !!!!!!
Ben echt bang voor net zo'n stoke als m'n eerste keer surfen![]()
100cm berg, 80 dal, zaterdag en zondag weer nieuwe sneeuw.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:32 schreef 360sjors het volgende:
Volgende week gaat de vakantie naar Kirchberg overigens gewoon door. De sneeuwhoogtes zijn er echt slecht (26 cm op de berg, 5 cm dal), ook geen verbetering in weersvooruitziochten, maar op de webcams ziet het er nog te doen uit. Ook even gebeld met wat locals en die zeggen ook dat er weinig stenen etc. doorheen komen. Dus we nemen het risico maar gewoon. Als het echt slecht is huur ik gewoon skies, dan kan ik die verneuken
En met de uitmuntende apres ski daar verveel ik me toch niet![]()
Ok, thanksquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
stubaier gletscher ligt daar in de buurt, ik weet niet of je die bedoelt. daar kun je goed snowboarden. vooral van het eerste overstapstation naar het parkeerterrein, onder de gondels door is een vette afdaling. ook als je naar het hoogste punt gaat (kan tegenwoordig eindelijk met een stoeltjes lift), kun je heel mooi offpiste afdalen door meteen onder de touwen door te duiken.
http://www.stubaier-gletscher.com/index.php?lang=en
kan helaas geen kaartje vinden van het skigebied anders kon ik ze je aanwijzen.
Mwah, dat valt wel mee hoor:http://www.sauercams.tk/ de webcams van heel winterberg!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
blauwe pistes zijn chill ... ben k gek op, beetje cruisen...
maarreh, winterberg ziet er nu wat meer groen uit denk k...![]()
Veel plezier, krijgen we achteraf een verslagje?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:37 schreef Byte_Me het volgende:
over 10 uur sta ik heerlijk op de piste om mn nieuwe nitro naturals uit te proberen
Ik moet nog een uur of 18!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:37 schreef Byte_Me het volgende:
over 10 uur sta ik heerlijk op de piste om mn nieuwe nitro naturals uit te proberen
Arme ziel. Ik ga dit jaar helemaal niet, moet het doen met een paar keer een dagje winterberg..quote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:23 schreef XL het volgende:
Oh Kentaro, ik ben zelf vergeten om belachelijk te reageren. Dit topic: Lichtgevend snowboard? is natuurlijk wel weer een lichtend voorbeeld voor een zwamverhaal over lichten in je base inbouwen. Als je er zin in hebt![]()
Sommige mensen geloven echt alles wat je zegtquote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:23 schreef XL het volgende:
Oh Kentaro, ik ben zelf vergeten om belachelijk te reageren. Dit topic: Lichtgevend snowboard? is natuurlijk wel weer een lichtend voorbeeld voor een zwamverhaal over lichten in je base inbouwen. Als je er zin in hebt![]()
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:39 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven echt alles wat je zegt
Sloeg uiteraard niet op jou maar dat begreep je welquote:
Ik zie hier trouwens wel een markt voor. Na het 'pimpen' van eender artikel zal een snowboard echt nog wel gaan volgen gok ik.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:23 schreef XL het volgende:
Wat zijn wij toch grappig he?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:53 schreef Basje_B het volgende:
Kentaro - zaterdag 10 februari 2007 @ 14:26
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:21 schreef Guilin het volgende:
[..]
Dat spul geeft helemaal geen licht. Als je er licht achter zet dan laat het een hele mooie gloed door.
Kentaro: als je geen 10 euro hebt dan kun je dat gewoon zeggen hoor
![]()
![]()
![]()
heerlijk die mensen daar
ja prutserquote:
3 meter??? waarhaal je dat vandaan? was t maar zo! er ligt nu +/- 50 cm in dal en berg en r komt al moet ik de sneeuwverw8ing van sneeuwhoogte.nl geloven nog tussen de 10 en 25 cm bij.. anyway heb er vet zin in, kan niet anders zeggenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:40 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Wow jij hebt echt vette mazzel. Toevallig ligt er in Dachstein wel iets van 3 meter sneeuw!![]()
En in de rest van de Alpen is het zeer matig
Ik ga dit jaar trouwens ook nog in het Paasweekend (begin April) met 60 man van m'n werk naar Steinach am Brenner (onder Innsbruck). Iemand hier die het kent? Of weet welke gletscher daar in de buurt is (op ong. 20 minuten rijden heb ik begrepen)?
Ga ik heen bijna!!!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
stubaier gletscher ligt daar in de buurt, ik weet niet of je die bedoelt. daar kun je goed snowboarden. vooral van het eerste overstapstation naar het parkeerterrein, onder de gondels door is een vette afdaling. ook als je naar het hoogste punt gaat (kan tegenwoordig eindelijk met een stoeltjes lift), kun je heel mooi offpiste afdalen door meteen onder de touwen door te duiken.
http://www.stubaier-gletscher.com/index.php?lang=en
kan helaas geen kaartje vinden van het skigebied anders kon ik ze je aanwijzen.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:00 schreef Zolena het volgende:
ik ga sowieso nooit zonder gids offpiste -want beetje mietje- want dat is verdomde verstandig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |