abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2004 @ 18:22:53 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16633251
Vorige delen
[Centraal] snowboard topic deel 1
[Centraal] snowboard topic deel 2
[Centraal] Snowboard topic deel 3
[Centraal] Snowboard topic deel 4
[Centraal] snowboard topic deel 5
[Centraal] snowboard topic deel 6
[Centraal] snowboard topic deel 7
[Centraal] snowboard topic deel 8

"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

True Life Val Thorens:

Uit het vorige deel

quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:07 schreef beerke het volgende:

[..]

... zou het dan eindelijk gaan lukken ...

Het heeft me trouwens behoorlijk wat tijd gekost om dit topic terug bij te lezen. Er hebben zich in ieder geval een paar interessante discussies voorgedaan, maar om nu weer oude koeien uit de sloot te halen.
Feit is wel dat je de natuur moet respecteren in al haar vormen. Of het nou de berg, het water of de bossen zijn. De wadden loop je toch ook niet zomaar blind in?
Daarom heb ik mij de afgelopen weken amper aan het off piste boarden gewaagd. De hele week was er een niveau 3 situatie en dat heeft mij ervan weerhouden buiten de pistes te gaan. Verder dan 20 meter ben ik niet gekomen op de laatste dag.
Echter, ik ben wel van plan om mijn freeride-aanleg verder uit te gaan breiden. Dus ik wil graag meer informatie krijgen omtrent dit soort zaken als lawines, back-country en dergelijke. Mijn intentie is om volgend jaar in ieder geval weer eens les te nemen. Daar zal ik zeker ook de nodige uitleg krijgen. Maar zeker gezien het feit dat lawines momenteel een hot item zijn vind ik het erg interessant om mij daar nu in te verdiepen.
Dus kom maar op met de linkjes waar ik voor het gemak overheen heb gelezen

quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:40 schreef Kentaro het volgende:
red bull railbattle in hartje brussel

Red Bull doet zijn naam als sportieve en innovatieve energiedrank opnieuw gelden met de organisatie van de eerste streetrail interland tussen Nederlandse en Belgische freestyle snowboarders. Dit op zaterdag 6 maart, voor het oog van duizenden toeschouwers. De trapleuningen van de Mont des Arts in Brussel zullen dienst doen voor deze competitie.

Trappen, sneeuw, een 14-tal freestyle snowboarders, twee internationale teamcaptains per team en Belgische en Nederlandse supporters. Dé ingrediënten voor de eerste Red Bull Rail Battle van de Lage Landen.

Elk team in de battle tussen de freestyle snowboard scenes van de Lage Landen wordt aangevoerd door twee teamcaptains. Pro-riders van het internationale Red Bull of Vans team! Denk maar aan Danny Kass, Scotty Arnold, Kyle Clancy, Zach Leach, . In het Belgische team zitten de beste Belgische riders, waaronder Frederik 'Witte' Van Den Bossche, Dominique Devreese, (David) Doom, Roel Walbers en Joeri Van De Vliet. Voor de Nederlandse riders zullen David van Gessel, Tijs Goossens, Erik van Kammen, David Mol, Jody Koenders, Joris Engel en Cheryl Maas, de enige dame in het gezelschap, strijden om de eer van de eerste Red Bull Rail Battle.

Vanaf 14u wordt 'Mont des Arts het strijdtoneel van deze snowboarders. Er wordt op de talrijke trappen een speciaal railparcours aangelegd, voorzien van de nodige sneeuw. Dit in het hartje van Brussel, de bakermat van de snow- en skateboard scene in België.

Om het publiek warm te houden en de riders aan te moedigen om tot het uiterste te gaan, of nog net iets verder, zullen DJs en bands zorgen voor de breaks and beats. Op het programma staan topacts zoals het Luikse Starflam, Green Lizard (NL), TLP & Dors en Benny Rodriques (NL).

POWDER ON!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:14:20 #2
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_16634764
Dolle boel!
pi_16635216
nog steeds de mooie boardbabe's bij de foto's
*kwijl*
  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:58:38 #4
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_16636109
Maar maar het is bijna niet meer bij te houden.

Zal wel aan de tijd van het jaar liggen

Ik ben aan het kijken naar een paar goggles maar weet nog steeds niet wat ik moet kiezen. Ik wil eigenlijk maximaal 70 euro uitgeven. Dan valt al een heel gedeelte van de Oakley collectie af.

Verder heb ik geen idee welke merken nog in aanmerking komen.

O jah even voor de duidelijkhijd ik wil een goggle hebben voor slechter weer. Als de zon schijnt dan gebruik ik mijn gewone zonnebril.

dinsdag 27 januari 2004 @ 20:09:32 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16636425
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:58 schreef jbcyber het volgende:

Ik ben aan het kijken naar een paar goggles maar weet nog steeds niet wat ik moet kiezen. Ik wil eigenlijk maximaal 70 euro uitgeven. Dan valt al een heel gedeelte van de Oakley collectie af.

De hele Oakley collectie valt dan al af
Of je moet heel toevallig een superaanbieding vinden (die ik van Oakley nog nooit gezien heb, maar ook nog niet echt op gelet)
70 euro kun je een Arnette voor kopen. Goeie brillen en zeker voor die prijs.
Verder kom je met dat bedrag toch meestal bij de wat "mindere" merken/types uit.
Hiermee bedoel ik dat de topmodellen af vallen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je die moet hebben voor een goeie bril.

Dat ligt meer aan de eisen die je aan je bril hebt. Zijn je eisen hoog, kom je uiteraard bij een duurdere bril uit dan wanneer je minder hoge eisen hebt. Voorbeeldje: Oalkey heeft die techniek dat je zicht niet vervormd, ondanks dat je bril toch naar je hoofd gevormd is.
Deze techniek zul je niet bij een goedkopere bril vinden. Maar goed, het is maar net of je dat belangrijk vindt. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit last gehad van vervormende glazen in me goggle

[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 27-01-2004 20:12]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_16636485
Ik heb zelf een O-frame gekocht van oakley voor 65 euro, ik moet m nog in de praktijk uittesten (nog anderhalve week )
Maar toen ik m ff opzette zat ie wel lekker
  dinsdag 27 januari 2004 @ 20:14:35 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16636574
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:11 schreef dapluiz het volgende:
Ik heb zelf een O-frame gekocht van oakley voor 65 euro, ik moet m nog in de praktijk uittesten (nog anderhalve week )
Maar toen ik m ff opzette zat ie wel lekker
Ok, mijn vorige post neem ik voor een gedeelte terug

De O-frame is dus blijkbaar goedkoper. Maar die is wel duurder geweest dan dat ie nu is...
Maar goed, blijkbaar heeft Oakley dus wel aanbiedingen

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_16636906
Smith heeft ook wel redelijke brillen, alleen geen idee wat die kosten!
pi_16637000
Btw, die van mij was wel bij www.the-eye-shop.com
65 euro incl verzenden (en dat vanuit frankrijk) en binnen 3 dagen had ik m binnen
  dinsdag 27 januari 2004 @ 20:28:07 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16637015
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:24 schreef DC het volgende:
Smith heeft ook wel redelijke brillen, alleen geen idee wat die kosten!
Verschilt een beetje in het model.
Ik wil toevallig een Smith hebben (jah ik weet het, ik blijf er over zeuren ) en die is wel vrij duur (120 euro)

Maar je zult ook wel goedkopere versies hebben.

Ik denk trouwens wel dat je beter een goedkoper model van een goed merk kunt nemen dan een model van een of ander vaag merk...

dinsdag 27 januari 2004 @ 20:31:20 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16637116
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Verschilt een beetje in het model.
Ik wil toevallig een Smith hebben (jah ik weet het, ik blijf er over zeuren ) en die is wel vrij duur (120 euro)

Maar je zult ook wel goedkopere versies hebben.

Ik denk trouwens wel dat je beter een goedkoper model van een goed merk kunt nemen dan een model van een of ander vaag merk...

De Smith die ik in Val Thorens gekocht heb was ook 120 euro
Maar hij zit dan ook briljant goed en heeft extreme omstandigheden briljant doorstaan
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_16637987
Omdat vakantiefoto's altijd leuk zijn, een paar foto's van een dagje in Zell am See van afgelopen december

zooi klaarmaken

hiken

boven

helaas geen foto's van de afdaling, want die wil nooit iemand maken

pi_16640560
*beginnersvraag*: wat is hiken?
pi_16642039
Met je board op je rug (of waar dan ook ) de berg op lopen om een geschikte plek te vinden om af te dalen
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:59:57 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16642386
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:31 schreef XL het volgende:

[..]

De Smith die ik in Val Thorens gekocht heb was ook 120 euro
Maar hij zit dan ook briljant goed en heeft extreme omstandigheden briljant doorstaan

En das het belangrijkste
pi_16642658
Ik heb trouwens nog een vraagje, ik ga volgende week zaterdag een weekje naar zillertal, alleen vraag ik me af wat ik het beste kan aantrekken tijdens het boarden, ik heb alleen nog indoor ervaring, en daar boardde ik altijd in een boardbroek en jas, en een odlo thermo shirt met lange mouwen.
Nu heb ik het nogal snel warm en is het daar natuurlijk minder koud, maar wat is nou slim om in oostenrijk te doen ?
Een thermoshirt met daar een trui of tshirt overheen ?
Of toch alleen met thermoshirt ?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 23:30:24 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16643473
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:08 schreef dapluiz het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje, ik ga volgende week zaterdag een weekje naar zillertal, alleen vraag ik me af wat ik het beste kan aantrekken tijdens het boarden, ik heb alleen nog indoor ervaring, en daar boardde ik altijd in een boardbroek en jas, en een odlo thermo shirt met lange mouwen.
Nu heb ik het nogal snel warm en is het daar natuurlijk minder koud, maar wat is nou slim om in oostenrijk te doen ?

Ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat het daar minder koud is. Op sommige plaatsen in Oostenrijk is het momenteel -20 overdag....
Ik weet niet precies hoe koud het is in snowworld ofzo maar ik kan je wel vertellen dat het er minder koud is dan Oostenrijk momenteel

Ik heb zelf altijd een broek aan met een joggingbroek daar onder. Dat is lekker warm als het koud is en als het warmer wordt heb ik er geen last van
Verder heb ik altijd een T-shirt aan met een shirt met lange mouwen er overheen en daaroverheen een trui. Daar weer overheen me jas.
Tegen kou kun je het beste met veel laagjes werken

Maar goed, als jij het snel warm hebt, kun je het misschien met wat minder doen. Ik zou alleen de kou niet onderschatten. Liever te warm dan te koud

btw waar ga je heen in het Zillertal???? Ik ga 12 februari daar heen (Gerlos)

pi_16644009
Met "daar" bedoelde ik dus de indoorbanen, dat het daar minder koud is
Ik heb al op de webcams gekeken en daar zag ik idd al temperaturen van -20 langskomen, dus vandaar dat ik het vraag
En als ik het goed van me broer heb begrepen gaan we naar Kaltenbach (of in de buurt van )
Iig 2 gebieden die sinds kort samen zijn gevoegd

Trouwens niet iemand hier die ik ff op me msn kan toevoegen ?
Ben bezig met me lijstjes, en wil ff vragen wat ik nog nodig heb e.d.
Heb al naar de lijst uit de vorige topics gekeken en ben al aardig op weg, maar wil het ff zeker weten dat ik niks mis

[Dit bericht is gewijzigd door dapluiz op 27-01-2004 23:47]

dinsdag 27 januari 2004 @ 23:47:10 #19
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_16644099
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:08 schreef dapluiz het volgende:
Snowworld ligt rond de -3 zag ik laats. Vorig jaar hield ik het bij een een Board broek. Een craft (thermo shirt) en een trui en soms een t-shirt er nog bij en natuurlijk een lekkere warme jas.Maar het is nu inderdaad echt koud in de bergen dus misschien is een trianingsbroek erbij wel lekker.

O jah heb nog es gekeken en ik ga maandag es naar de Oakley winkel in Maastricht en denk dat het een O frame word die ligt in mijn budget en ben erg tevreden over Oakley zonnebrillen

pi_16645301
Mja, nou ben ik geen koukleum etc, maar ik draag dit dus op de piste:

bovenlichaam:

- een thermisch hemd (Craft)
- een skipully
- een jas met binnenvoering (uitritsbaar)

Nu moet ik er eventjes bij vermelden dat deze setup niet helemaal meer klopt, ik had eerst een Columbia jas, heb nu een Burton jas zonder uitritsbare binnenvoering.

mn benen:

- een boxershort
- een thermische lange onderbroek
- een broek

that's it, de meeste mensen adviseren trouwens 4 lagen qua bovenlichaam en dat is wel slim, je kan altijd nog wat uittrekken wanneer je een backpack bij je hebt.... Ik heb altijd nog een dunne trui of een dikke longsleeve in mn tas zitten als het echt wat kouder word, maar die heb ik vrijwel nooit aangehad.....

woensdag 28 januari 2004 @ 09:27:49 #21
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_16648943
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:47 schreef jbcyber het volgende:

[..]

Snowworld ligt rond de -3 zag ik laatst.

Hmm, de laatste keren dat ik in Snowworld Zoetermeer was gaf de thermometer steeds -9 aan. Gisteren ook nog. Ik vind wel dat het een stuk minder koud aanvoelt, omdat er natuurlijk geen wind staat. De meeste mensen hebben daar niet eens een muts op (ik wel overigens).

Ik heb zelf meestal een thermoshirt aan, met daarboven een fleecetrui en een degelijke jas. Voor mijn benen heb ik tot nu toe genoeg gehad aan alleen m'n boardbroek, maar ik kan me voorstellen dat m'n lange onderbroek uit de kast moet worden gehaald als het -20 is.

Ik vind vooral dat je het belang van een goede thermische onderlaag niet mag onderschatten. Een normaal t-shirt voert vocht niet af, zodat 't na een tijdje geen enkele isolerende werking meer heeft. Vaak sluiten normale shirts ook nog een helemaal niet nauw rond je lichaam, wat de isolatie ook niet echt ten goede komt.

Oja: snowboardsokken

woensdag 28 januari 2004 @ 10:05:16 #22
72282 360sjors
King of the Hill
pi_16649634
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:58 schreef jbcyber het volgende:

Verder heb ik geen idee welke merken nog in aanmerking komen.

O jah even voor de duidelijkhijd ik wil een goggle hebben voor slechter weer. Als de zon schijnt dan gebruik ik mijn gewone zonnebril.

Voor 70 Euro heb je een goggle van Mantra, die heb ik . Verwisselbare lenzen en absolute topkwaliteit, nog nooit beslagen terwijl ik hem op had.

Minpuntje: vrij nieuw merk uit Canada, vrijwel nergens verkrijgbaar, zelfs op internet onvindbaar (website?). Zodoende zal ik voor een andere kleur lens waarschijnlijk weer naar Les 2 Alpes moeten afreizen

pi_16649898
Wat dus over het algemeen wel het beste is, is dus gewoon thermisch ondergoed en daaroverheen een fleecetrui oid.
Dan weet ik dat als ik zaterdag nog me laatste boodschappen ga doen voor ik weg 7 februari
  woensdag 28 januari 2004 @ 11:18:47 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16651194
Het sneeuwt hier inmiddels behoorlijk in Tilburg en de sneeuw blijft ook liggen. Daarnet fietste ik vanaf de universiteit naar mijn kamer en eigenlijk vielen mij twee dingen op:

1. Ik miste mijn goggle (tegen de sneeuw in kon ik lastig vooruit kijken, zeker nu de luxe van mijn Goggle in Val Thorens aangewend blijkt).

2. Ik moest dwangmatig 'first track' in de sneeuw fietsen.

pi_16651462
quote:
[b]Op woensdag 28 januari 2004 11:18 schreef XL het volgende:[/

2. Ik moest dwangmatig 'first track' in de sneeuw fietsen.

kijk je wel uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')