abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 januari 2004 @ 21:11:57 #1
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16264601
Vorige delen
[Centraal] snowboard topic deel 1
[Centraal] snowboard topic deel 2
[Centraal] Snowboard topic deel 3
[Centraal] Snowboard topic deel 4
[Centraal] snowboard topic deel 5
[Centraal] snowboard topic deel 6
[Centraal] snowboard topic deel 7

"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

De babes mogen blijven

Dit soort aparte dingen natuurlijk ook

Whistler pics van DC:


Uit het vorige deel

quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:53 schreef albiez het volgende:

[..]

Yesss.. nog ff flink geschraapt daarna wat gepolijst en tis er een stuk beter uit komen te zien.


quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:07 schreef DarkChylde het volgende:

[..]

of een lieve mama hebben die er een voor je haalt, omdat het wel koud zal zijn op wintersport
weet nog dat ik dacht, wtf moet ik daarmee mam
toch meegenomen, en blij dat ik was. stormde als de tering (kerst 2002 val thorens)

@albiez, geeft toch een lekker gevoel om je board te waxen. soort van voorpret op de sneeuw

ik moet trouwens nog steeds mijn backprotector kopen. ik weet dat old man ze heeft en die motorzaak naast rodolfo's op weesper (/me in amsterdam)

maar zijn er nog meer shops in amsterdam die die dingen verkopen (zit nl niet in het standaard assortiment van de winkels)


quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:02 schreef DC het volgende:
Volgens mij kan je bij elke lokale boardshop wel een bivak muts halen. En anders hebben ze ze echt wel in het gebied waar je naar toe gaat!
Lijstje met spullen om mee te nemen op vakantie:
(altijd van boven naar beneden denken bij kleding)
code:
- Muts(en)                   - Boardbroek
- Goggle(s)+zonnebril        - Ondergoed
- Jassen                     - Normale broeken voor s'avonds
- Truien                     - Boardsokken
- T-shirts met lange mouwen  - Gewone sokken
- T-shirts met korte mouwen  - Snowboardschoenen
- Rugzak                     - Gewoon paar schoenen
- Handschoenen               - Snowboards

Overige spullen:
code:
- Paspoort                   - Leesvoer
- Verzekeringsbewijs         - Minidisk+cassettes
- Leraarbewijs               - Laptop
- Geld                       - Onderhoudspullen snowboard
- Pinpas                     - Toilettas
- Rijbewijs                  - Fototoestel
- Oostenrijkse verzekering   - CD's voor in de auto
- Wat te eten voor onderweg  - Telefoon
- Inhoud rugzak tijdens het 
  snowboarden zoals EHBO en
  backcountry spullen.

Aanvullingen zijn welkom...


POWDER ON!

[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 14-01-2004 21:21]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 januari 2004 @ 21:16:51 #2
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16264725
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:03 schreef kees_zenuwpees het volgende:

[..]

Oh, ik snap het wel, hoor. En zolang onze skiende vriend (je weet wel, begint met den eindigt op tist) niet op jou reageert om wat voor reden dan ook, heb jij natuurlijk gelijk...
Ik had me er sowieso niet mee moeten bemoeien...
Excuus...

Poeder erover dan maar?


Gewoon een hele dikke laag poeder erover, paar vette tracks erover heen zetten en niet meer over kletsen

Ik ben het dan wel regelmatig niet eens met Dentist maar ik denk niet dat ie een "complete retard" is.


Laptop neem ik natuurlijk alleen maar mee als ik voor wat langere tijd ga. Zoals volgende maand als ik 3 weken ga. Dan wil ik em gewoon bij me hebben voor muziek en toch computertje bij me enzo.
Ben misschien in de vluggigheid wel wat vergeten maar goed... Zo doe ik het altijd. Werkt meestal wel goed. Vergeet eigenlijk nooit iets (Klop het gelijk weer af )

Ik neem bijvoorbeeld altijd alleen maar dingetjes mee voor onderweg en nooit echt veel voor daar. Als je s'morgens de plaatselijke supermarkt in loopt kun je zo 2 broodjes met ham en kaas krijgen voor ¤2.20 (was bij me korte tripje tenminste zo). Dan is het voordeel dat je hebt van zelf meenemen ook meteen verleden tijd denk ik. En het is wel lekker. In de bus of lift lekker je broodje opeten in het ochtendzonnetje is toch een voorrecht

Je lunch kun je desnoods ook s'morgens kopen in die supermarkt en dan in je rugzak stoppen.

S'avonds kun je meestal in oostenrijk voor 15 euro al eten. Hoofdgerecht met drinken en koffie na.
En avondeten kun je toch niet te veel van thuis meenemen. Moet je dan weer daar gaan kopen als je niet in een restaurant wilt eten.

Ik zie dus het nut van zelf meenemen niet zo heel erg. Op je vakantie geef je altijd geld uit maar je kunt het net zo gek maken als je zelf wilt.
Persoonlijk ga ik liever elke avond uit eten en zit ik in een goedkoper hotel/gasthaus/pension, waar je alleen een bed hebt op je kamer en een mogelijkheid om te douchen, dan dat ik in een duurder apparement zit met zwembad enzo maar dat ik dan zelf me brood moet gaan zitten smeren en s'avonds zelf moet gaan kopen zoals sommige mensen... (bedoel hiermee niemand in dit topic maar wel mensen die ik ken )
Maar ik kom tenslotte om te snowboarden....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 januari 2004 @ 21:36:52 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16265299
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_16266058
Hmm jammer dat ik die week niet vrij kan maken
  woensdag 14 januari 2004 @ 22:21:50 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16266757
ik heb me bij deze ingeschreven

Geen id eigenlijk of ik die week vrij zou kunnen krijgen van me werk maar dat zien we dan wel weer

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:07:06 #6
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_16268538
heb net mijn boardje gecleaned en ga 'm zo ff waxen... maar bedacht me nog een ding dat ook wel handig is om te weten.

schroef je bindingen los als je gaat waxen!

je board vervormt nl enigzins door de hitte. als je de bindingen er strak op het zitten, dan kan je board krom trekken. en dat willen we niet

I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_16269392
hmm kan je dan zonder je bindingen los te maken waxen?

Ik vind het wel handig om hem plat te leggen namelijk

Btw DarkChylde voor je volgende week alle nederlanders gaat aanspreken in risoul... Er gaan 600 studenten mee uit Nederland duss....

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:31:00 #8
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_16269519
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:07 schreef DarkChylde het volgende:
heb net mijn boardje gecleaned en ga 'm zo ff waxen... maar bedacht me nog een ding dat ook wel handig is om te weten.

schroef je bindingen los als je gaat waxen!

je board vervormt nl enigzins door de hitte. als je de bindingen er strak op het zitten, dan kan je board krom trekken. en dat willen we niet


Hehe kromtrekken lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee... oh mán wat heb ik een enorme zin in vrijdag! Dan is het Val Thorens here we come
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:35:19 #9
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_16269699
ik had het al gelezen. vandaar dat ik het ook niet zo een ramp vond om in mijn eentje te gaan. zal 's avonds vast gezellig worden.

en over waxen met bindingen.... ik heb de eerste keer met bindingen gedaan . gebruikte een kratje bier als tafel. en met de bindingen op het board, klemde het zo goed

maar mijn boardje is nog helemaal goed
met welke organisatie ga jij eigenlijk?
(ik hoorde trouwens dat ik bij de reisorganistie op de kamer kom. omdat ik zo laat het geboekt was er verder geen plaats mee. is opzich wel erg handig voor gebiedsinfo enzo)

I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_16269903
ff een vraagje tussendoor, hoe goed zijn Arnette goggles een beetje goed van kwaliteit ?
Ben op zoek naar een goggle en me ogen (hoe toepasselijk ) vielen toen op deze
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:50:19 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16270378
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:40 schreef dapluiz het volgende:
ff een vraagje tussendoor, hoe goed zijn Arnette goggles een beetje goed van kwaliteit ?
Ben op zoek naar een goggle en me ogen (hoe toepasselijk ) vielen toen op deze
1 van de jongens in de plaatselijke snowboardshop bij mij in de buurt is helemaal wild van goggles.
Toen ik er een tijdje geleden was om te kijken voor een goggle raadde hij mij die aan (terwijl het 1 van de goedkopere is) omdat hij die zelf ook had en hij vond em geweldig.
Ze zijn heel goed in meebuigen enzo (weet ff niet hoe ik dat beter uit kan leggen).
Die jongen zei dat het die enige goggle was die hij durfde beet te pakken en alle kanten op te buigen.
Nou kan ik dat met mijn Carrera ook wel maar goed dat was zijn verhaal.
Anyway, volgens mij zijn het voor hun prijsklasse (ik heb het nieuwe model voor 60 euro zien liggen daar) hele goeie goggles.

Ik kan je dus geen garanties geven maar de verhalen die ik heb gehoord zijn heel lovend

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_16270524
Dat is mooi, het ging me wel een beetje om de prijs, maar voordat ik opmerkingen krijg dat ik daar niet op moet bezuinigen vroeg ik het maar zo
En burton brillen, zelfde verhaal of durf je die niet te buigen e.d. ?
pi_16272008
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:35 schreef DarkChylde het volgende:
ik had het al gelezen. vandaar dat ik het ook niet zo een ramp vond om in mijn eentje te gaan. zal 's avonds vast gezellig worden.

en over waxen met bindingen.... ik heb de eerste keer met bindingen gedaan . gebruikte een kratje bier als tafel. en met de bindingen op het board, klemde het zo goed

maar mijn boardje is nog helemaal goed
met welke organisatie ga jij eigenlijk?
(ik hoorde trouwens dat ik bij de reisorganistie op de kamer kom. omdat ik zo laat het geboekt was er verder geen plaats mee. is opzich wel erg handig voor gebiedsinfo enzo)


Sportura hier uit eindhoven

Verzorgt relaxed goedkope boardtrips.

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 15 januari 2004 @ 08:50:26 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16275974
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:54 schreef dapluiz het volgende:
Dat is mooi, het ging me wel een beetje om de prijs, maar voordat ik opmerkingen krijg dat ik daar niet op moet bezuinigen vroeg ik het maar zo
En burton brillen, zelfde verhaal of durf je die niet te buigen e.d. ?
Maar Arnette heeft gewoon goggles van 60 euro die echt goeie kwaliteit hebben. Dus bezuinigen doe je er niet echt op.
Vergelijkbare kwaliteit als van bijvoorbeeld Smith of Dragon terwijl die toch duurder zijn.
Smith en Dragon goggles hebben dan wel weer mooiere modellen (vind ik) maar die Arnettes zijn ook niet lelijk.

Anon is het gogglemerk van Burton. Persoonlijk vind ik die goggles niet zo mooi en volgens mij zijn ze een stuk duurder dan Arnette....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_16276871
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:07 schreef DarkChylde het volgende:
heb net mijn boardje gecleaned en ga 'm zo ff waxen... maar bedacht me nog een ding dat ook wel handig is om te weten.

schroef je bindingen los als je gaat waxen!

je board vervormt nl enigzins door de hitte. als je de bindingen er strak op het zitten, dan kan je board krom trekken. en dat willen we niet


Voordat iedereen elke keer voor JL ze bindingen eraf gaat zitten schroeven. Dat hoeft echt niet. Gewoon je board op de workmate of tussen twee oude stoel hangen en waxen. Hij vervormd echt niet.

Er is ook bijna geen sprake van hitte door waxen. Je moet juist de strijkbout zo zetten dat de wax wel smelt mag niet zo heet dat het erg gaat roken, een beetje rook hou je natuurlijk altijd. Die damp is
overgens aardig giftig, dus niet te veel erboven hangen.

pi_16276877
Ja het gaat me neit echt heel erg om het mooie, het is geen modeshow ofzo voor mij, als die maar lekker zit en goed is
Ik zat laatst ook te kijken bij oakley, maar toen moest ik toch ff slikken van de prijzen, ik kan het wel betalen zegmaar, maar heb gewoon geen 150 euro voor een goggle over als het ook voor minder kan.
pi_16276999
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 09:53 schreef dapluiz het volgende:
Ja het gaat me neit echt heel erg om het mooie, het is geen modeshow ofzo voor mij, als die maar lekker zit en goed is
Ik zat laatst ook te kijken bij oakley, maar toen moest ik toch ff slikken van de prijzen, ik kan het wel betalen zegmaar, maar heb gewoon geen 150 euro voor een goggle over als het ook voor minder kan.
Het kan voor minder maar je krijg ook minder. Ik heb zelf al een jaar of 4/5 deze Oakley A frame met drie lenzen (verwisselbaar)
Je hebt in elk weer altijd goed zicht, ze beslaan nooit, dat is best wat waard.
pi_16277392
Dat weet ik wel, en het zal niet helemaal top zijn misschien, maar als het goed genoeg is om een piste af te komen dan ben ik wel tevreden, ik ben een gevorderde beginner (doe het nu 7 maanden) dus ik stel (nog) geen hoge eisen, en volgende maand word me eerste wintersportvakantie
pi_16277615
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 10:20 schreef dapluiz het volgende:
Dat weet ik wel, en het zal niet helemaal top zijn misschien, maar als het goed genoeg is om een piste af te komen dan ben ik wel tevreden, ik ben een gevorderde beginner (doe het nu 7 maanden) dus ik stel (nog) geen hoge eisen, en volgende maand word me eerste wintersportvakantie
Zo dacht ik ook. Ik heb ook jaren met zonnebrillen en allerlei goedkope goggles geboard. Achteraf gezien had ik beter meteen iets goeds kunnen kopen. Dat had een hoop irritatie en geld gescheeld.

Een Arnette is trouwens een prima goggle en voor het geld waarschijnlijk de beste keus

pi_16278280
En als ik de keuze heb tussen een Arnette en een Burton Anon, wat zou jij dan aanraden ?
Niet qua uiterlijk maar wat het lekkerst zit.
Uiteindelijk zal ik na een tijdje wel misschien voor een betere gaan, maar ik heb nu ook niet een top of the bill snowboard gewoon omdat ik nog niet al te gevorderd ben (maar wel al aardig al zeg ik het zelf )
En nu kan ik ook kijken hoe deze zijn, is het nix, eigen schuld, les geleerd
pi_16278454
Ik heb zelf een arnette goggle en ben hier weeral een paar jaar heel tevreden mee.
Ik denk dat er weinig verschil zit tussen die burten en een arnette goggle. Alhoewel arnette wel een stuk cooler op je hoofd staat natuurlijk
white p0wder rush
pi_16278563
je kunt ze het beste allebei proberen, wat bij mij lekker zit kan bij jou slecht zitten. Zelf zou ik voor de Anon gaan.

mijn zusje (is fanatieke boarder) heeft deze 2 jaar terug in Saas Fee gekocht en is er heel enthousiast over.

Ik zou zelf deze nemen ommdat je hier heel eenvoudig de lens kunt verwisselen (en omdat ie mooi is)

Op www.burton.com kun je je verder laten brainwashen

[Dit bericht is gewijzigd door Kentaro op 15-01-2004 11:23]

pi_16278720
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:16 schreef Kentaro het volgende:
je kunt ze het beste allebei proberen, wat bij mij lekker zit kan bij jou slecht zitten.
Ook weer helemaal waar ja, maar ik ben weer wat wijzer, dus iig alvast bedankt
  donderdag 15 januari 2004 @ 11:58:53 #24
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_16279619
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 09:52 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Voordat iedereen elke keer voor JL ze bindingen eraf gaat zitten schroeven. Dat hoeft echt niet. Gewoon je board op de workmate of tussen twee oude stoel hangen en waxen. Hij vervormd echt niet.

Er is ook bijna geen sprake van hitte door waxen. Je moet juist de strijkbout zo zetten dat de wax wel smelt mag niet zo heet dat het erg gaat roken, een beetje rook hou je natuurlijk altijd. Die damp is
overgens aardig giftig, dus niet te veel erboven hangen.


een vriend van me die snowboard leraar is vertelde dat tegen me. en toen hij het zei, klonk het ook logisch. als hot waxt smelt je niet alleen de wax, maar je verwarmt ook de base. door het verwarmen van de base gaan de poriën van de base openstaan en kan de wax erin trekken. dus de base wordt verwamd en warmte ~ vervorming.

je hoeft ze trouwens niet persé, helemaal eraf te halen. je kan ze ook een slag of 2 los draaien. dan is de spanning eraf.

maar, zoals altijd, iedereen mag zelf weten wat ie doet

merkte trouwens gister na het waxen, dat ik een klein deukje in mijn board had . ong 1 á 2 mm diep. moet na het scrapen maar eens kijken hoe erg de schade is. maar hij gaat dit jaar sowieso nog wel mee.
(en dan heeft ie 6 weken erop zitten... dus geld en plezier er lang en breed uit:Y)

I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
  donderdag 15 januari 2004 @ 12:11:31 #25
9756 Dentist
Toept over...
pi_16279933
Een deukje van 1 a 2mm is geen beschadiging.. Merk je geen zak van.

En voor degenen die naar Valtho gaan : http://www.skizone.nl/forum/viewtopic.php?t=702

[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 15-01-2004 12:23]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')