Hallo, ik heb een Nederlands paspoort! Ik ga hier slechts weg als ik het elders beter kan hebben, het Nederlands elftal is zo goed als de enige binding die ik heb met Nederland.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:21 schreef LXIV
Ik weet het beter gemaakt: Geef ons (het Westen) de Joden maar terug. Daar hebben wij enkel profijt van. Dan kunnen jullie Israel (Palestina) terugkrijgen.
Ja, met mensen als Maurice de Hond en Jerry Seinfeld til je Nederland naar een hoger plan.quote:In plaats van terroristische, niets-presterende probleemjongeren een stel goede hersenen.
18:44 One Israeli injured by Katyusha rocket in northern town of Ma`alot (Haaretz)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:50 schreef -scorpione- het volgende:
Nog nieuws?
we hebben het hiet niet over dat nederland in verval is, open maar een topic overquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, met mensen als Maurice de Hond en Jerry Seinfeld til je Nederland naar een hoger plan.![]()
²
Handig, wandelende nieuwskioskquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:52 schreef Boomstam het volgende:
[..]
18:44 One Israeli injured by Katyusha rocket in northern town of Ma`alot (Haaretz)
18:43 Italy says it is exerting diplomatic pressure on Syria for dialogue to end fighting (AP)
18:25 Cost of damages caused by Hezbollah rockets estimated at NIS 150 million (Haaretz)
18:23 IDF says it has dropped leaflets in south Lebanon warning residents to flee (AP)
18:17 Downing Street says no plans for PM Blair to travel to the Middle East (Sky News)
Nou dan kan je in princiepe wel weg toch?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
het Nederlands elftal is zo goed als de enige binding die ik heb met Nederland.
De vraag die dan rest is toch: had het anders gekunt en zo ja hoe dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik snap niet dat Libanon niet als partij wordt gezien. Ze hebben letterlijk gezegd "dat het niet onder hun verantwoordelijkheid viel om de zuidgrens met Israël te bewaken". Dat is iets heel anders dan het gemiep nu van "ja maar, dat kunnen we eigenlijk ook niet". Ik kan dus best begrijpen dat Israël zelf -in die zône zelf- opruiming gaat houden. Alleen de manier waarop is compleet overtrokken en ten nadele van elke partij die er maar is.
Tuurlijk zegt Libanon dat, ze willen ook geen gezichtsverlies lijden t.o.v de wereldgemeenschap. Immers het land heeft al heel wat problemen achter de rug. Bovendien was het net zo rustig (voor de Libanezen) waardoor de economie ook aantrok en mensen weer durfden te investeren. Als je een oorlogsverklaring aan de deur van Hezbollah doet, kan je dat wel allemaal vergeten. Naja, nu is alsnog alles kapot gegaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik snap niet dat Libanon niet als partij wordt gezien. Ze hebben letterlijk gezegd "dat het niet onder hun verantwoordelijkheid viel om de zuidgrens met Israël te bewaken". Dat is iets heel anders dan het gemiep nu van "ja maar, dat kunnen we eigenlijk ook niet". Ik kan dus best begrijpen dat Israël zelf -in die zône zelf- opruiming gaat houden. Alleen de manier waarop is compleet overtrokken en ten nadele van elke partij die er maar is.
Idd. En ja, dat had zeker anders gekund. Ik zie bijvoorbeeld het nut niet in van de luchthaven lamleggen en burgers uit busjes blazen enzo, of de burgerbevolking bevelen om het gebied te verlaten, waarna elke uitgangsweg plat wordt gebombardeerd.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:54 schreef Boomstam het volgende:
[..]
De vraag die dan rest is toch: had het anders gekunt en zo ja hoe dan?
Wat raad je aan dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is oorlog, dat hoort bij een oorlog?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. En ja, dat had zeker anders gekund. Ik zie bijvoorbeeld het nut niet in van de luchthaven lamleggen en burgers uit busjes blazen enzo, of de burgerbevolking bevelen om het gebied te verlaten, waarna elke uitgangsweg plat wordt gebombardeerd.
Inderdaad. Waneer de libanese regering toch had besloten na de syrische terugtrekking (of misschien na de israëlische terugtrekking) de zuidgrens weer onder controle te krijgen, had hezbollah dat vast beschouwd als een oorlogsverklaring.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk zegt Libanon dat, ze willen ook geen gezichtsverlies lijden t.o.v de wereldgemeenschap. Immers het land heeft al heel wat problemen achter de rug. Bovendien was het net zo rustig (voor de Libanezen) waardoor de economie ook aantrok en mensen weer durfden te investeren. Als je een oorlogsverklaring aan de deur van Hezbollah doet, kan je dat wel allemaal vergeten. Naja, nu is alsnog alles kapot gegaan.
Snap ik helemaal. En de Israëlische regering wist dat ook best. Er waren een hoop diplomatieke mogelijkheden om het probleem gezamenlijk aan te pakken, met het initiatief van Israël om die verlichte status die het zichzelf zo graag toedicht recht te doen. In plaats daarvan is het spierballetje rollen geworden. Dom, erg dom. Helaas ook de enige taal die idioten als Hezbollah verstaan...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk zegt Libanon dat, ze willen ook geen gezichtsverlies lijden t.o.v de wereldgemeenschap. Immers het land heeft al heel wat problemen achter de rug. Bovendien was het net zo rustig (voor de Libanezen) waardoor de economie ook aantrok en mensen weer durfden te investeren. Als je een oorlogsverklaring aan de deur van Hezbollah doet, kan je dat wel allemaal vergeten. Naja, nu is alsnog alles kapot gegaan.
troepen verplaatsing tegenhoudenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. En ja, dat had zeker anders gekund. Ik zie bijvoorbeeld het nut niet in van de luchthaven lamleggen en burgers uit busjes blazen enzo, of de burgerbevolking bevelen om het gebied te verlaten, waarna elke uitgangsweg plat wordt gebombardeerd.
Praten werkt blijkbaar niet, en blijven praten met mensen waarmee je niet kan praten ook niet. Geweld is echt, sirieus, de enige oplossing.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. En de Israëlische regering wist dat ook best. Er waren een hoop diplomatieke mogelijkheden om het probleem gezamenlijk aan te pakken, met het initiatief van Israël om die verlichte status die het zichzelf zo graag toedicht recht te doen. In plaats daarvan is het spierballetje rollen geworden. Dom, erg dom. Helaas ook de enige taal die idioten als Hezbollah verstaan...
Vertel, welke Diplomatie is succesvol geweest met Hezbolla, Hamas, Syrie en Iran versus Israel?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Er waren een hoop diplomatieke mogelijkheden om het probleem gezamenlijk aan te pakken,
Ondertussen vermeld je niet de mogenlijkheden op te sommen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. En de Israëlische regering wist dat ook best. Er waren een hoop diplomatieke mogelijkheden om het probleem gezamenlijk aan te pakken, met het initiatief van Israël om die verlichte status die het zichzelf zo graag toedicht recht te doen. In plaats daarvan is het spierballetje rollen geworden. Dom, erg dom. Helaas ook de enige taal die idioten als Hezbollah verstaan...
Volgens mij moet je ook niet met terroristische organisaties praten. Hooguit een bestand laten opstellen door een derde partij die vervolgens nageleefd moet worden door de strijdende partijen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Praten werkt blijkbaar niet, en blijven praten met mensen waarmee je niet kan praten ook niet. Geweld is echt, sirieus, de enige oplossing.
Het grappige is dus dat je in jordanie en egypte geen hamas en hezbollah hebt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
Diplomatie heeft vrede gesticht tussen Egypte en Israel, tussen Jordanie en Israel enz. Wie had ooit gedacht dat dat via diplomatie kon? Met Hezbollah is het nu onmogelijk om redelijk te praten, maar met Iran en Syrie is het denk ik niet onmogelijk.
Der is wel een verschil in egypte als land en hezbollah als terreur org.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
Diplomatie heeft vrede gesticht tussen Egypte en Israel, tussen Jordanie en Israel enz. Wie had ooit gedacht dat dat via diplomatie kon?
En Egypte is zo'n land dat de staat Israël wel erkend.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het grappige is dus dat je in jordanie en egypte geen hamas en hezbollah hebt.
Jordanie en Egypte werden tot diplomatie gedwongen door de militaire macht van Israel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het grappige is dus dat je in jordanie en egypte geen hamas en hezbollah hebt.
Ik had het niet over praten met die vier die jij noemt, maar over een lijntje dat Israël met Libanon had kunnen oppikkenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, welke Diplomatie is succesvol geweest met Hezbolla, Hamas, Syrie en Iran versus Israel?
daarnet werdt gesteld dat de macht van hezbollah te groot is in libanon en dat libanon geen invloed kon uitoefenen op hezbollah.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had het niet over praten met die vier die jij noemt, maar over een lijntje dat Israël met Libanon had kunnen oppikken
Die zin snap ik niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:02 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Ondertussen vermeld je niet de mogenlijkheden op te sommen.
kansloze post dus
Dat is niet via diplomatie gegaan, dat is gebeurd nadat ze de oorlog begonnen te verliezen van Israel nadat ze met z'n allen op Jom Kipoer aangevallen hadden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
Diplomatie heeft vrede gesticht tussen Egypte en Israel, tussen Jordanie en Israel enz. Wie had ooit gedacht dat dat via diplomatie kon? Met Hezbollah is het nu onmogelijk om redelijk te praten, maar met Iran en Syrie is het denk ik niet onmogelijk.
De Libanese regering had geen werkelijke macht, in waarheid runde Syrie het land grotendeels.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had het niet over praten met die vier die jij noemt, maar over een lijntje dat Israël met Libanon had kunnen oppikken
Dus Hezbollah heeft gelijk of is geweld allleen ok als het van Israel komt ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Praten werkt blijkbaar niet, en blijven praten met mensen waarmee je niet kan praten ook niet. Geweld is echt, sirieus, de enige oplossing.
Oh, ik had het ook niet over via de Libanese regering vriendelijk vragen of ze eens lief willen doen daar bij die grens. Een tweezijdig gecoördineerde militaire actie zou het probleem van Libanon ook op kunnen lossen, niet?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:15 schreef Boomstam het volgende:
[..]
daarnet werdt gesteld dat de macht van hezbollah te groot is in libanon en dat libanon geen invloed kon uitoefenen op hezbollah.
Nee, Hezbollah is niet Libanon. Gelukkig niet.quote:wiskundig gezien zou je zeggen hezbollah=libanon, hezbollah zit daar ook in de regering
Nah, daar hebben ze niet zulke goede ervaringen mee in die buurt. Sabra en Shatila enzo. Ik denk niet dat christenen zich daaraan willen branden en een nieuwe burgeroorlog willen riskeren.quote:Overgens had ik liever wel gezien dat israel dit samen deed met soenieten en christenen in libanon
als je die zin niet snapte zou je niet zo'n antwoord gevenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die zin snap ik niet.
En er zijn echt een hoop andere oplossingen te bedenken dan wat er nu gebeurd is. Er had bijvoorbeeld beperkter actie ondernomen kunnen worden, overlegd kunnen worden met Libanon over het probleem dat Hezbollah vormt, ook voor de Libanese regering (hiermee zet je Hezbollah buitenspel of je dwingt ze tot praten, win-win), er had onderhandeld kunnen worden met Hezbollah achter de schermen -er zijn immers tientallen uitwisselingen geweest tussen krijgsgevangenen. Er is een hoop meer in de wereld dan zo goed en hard mogelijk pief-paf-poef doen, zelfs in die regio.
Lachen? Nou, eigenlijk geeft het gewoon aan hoe sommige moslims hun eigen geloof kennen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet erg lachen om Meki die het verschil niet weet tussen
http://en.wikipedia.org/wiki/Shi'ite en http://en.wikipedia.org/wiki/Sunnite
Hezbollah krijgt nu waarom het gevraagd heeft. Moet het ook niet gaan janken als de Israelisch het karwei af maken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus Hezbollah heeft gelijk of is geweld allleen ok als het van Israel komt ?
je spreekt jezelf nu tegen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh, ik had het ook niet over via de Libanese regering vriendelijk vragen of ze eens lief willen doen daar bij die grens. Een tweezijdig gecoördineerde militaire actie zou het probleem van Libanon ook op kunnen lossen, niet?
Nah, daar hebben ze niet zulke goede ervaringen mee in die buurt. Sabra en Shatila enzo. Ik denk niet dat christenen zich daaraan willen branden en een nieuwe burgeroorlog willen riskeren.
Welk karwei zou dat zijn?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hezbollah krijgt nu waarom het gevraagd heeft. Moet het ook niet gaan janken als de Israelisch het karwei af maken.
En dan vallen er geen burgerslachtoffers???quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie liever een grondoffensief van de Israeliers dan zoiets onnauwkeurigs als dit.
Hij is goedquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:25 schreef -scorpione- het volgende:
Nou ja, the empty can rattles the most zeggen ze toch![]()
Ik denk dat er een wezenlijk verschil is dan om dingen besrpeekbaar te maken met de Libanese regering en het mobiliseren van aparte bevolkingsgroepen tegen elkaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:26 schreef Boomstam het volgende:
[..]
je spreekt jezelf nu tegen?
anyways, dingen die ik liever anders zie zijn meestal niet uitvoerbaar
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij meki heb ik trouwens meer het gevoel van The lights are on, but there is no one home...
je had het over een 2zijdige militaire actie tegen hezbollahquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat er een wezenlijk verschil is dan om dingen besrpeekbaar te maken met de Libanese regering en het mobiliseren van aparte bevolkingsgroepen tegen elkaar.
daar voor moet je tegenwoordig toch ook nederlands spreken?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:32 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
![]()
Dit wordt zowaar nog een leuk topic. Het is nu wachten tot Meki terugkomt van vakken vullen.
Idd. En jij had het over een voorkeur voor een samenwerking met christenen en soennieten. Da's iets anders dan "Libanon".quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:32 schreef Boomstam het volgende:
[..]
je had het over een 2zijdige militaire actie tegen hezbollah
dat zou dan israel en libanon zijn vermoed ik.
Ik ben nu eenmaal een wereldburgerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:33 schreef Boomstam het volgende:
[..]
daar voor moet je tegenwoordig toch ook nederlands spreken?
dan mag je de verhoudingen even terug lezen vriend.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. En jij had het over een voorkeur voor een samenwerking met christenen en soennieten. Da's iets anders dan "Libanon".
OMG zeg dat nietquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:32 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
![]()
Dit wordt zowaar nog een leuk topic. Het is nu wachten tot Meki terugkomt van vakken vullen.
Enkele dagen geleden zei op CNN de voormalig woordvoerder van de Libanesequote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:39 schreef Boomstam het volgende:
[..]
dan mag je de verhoudingen even terug lezen vriend.
gezegt is dat sjieiten nooit tegen de hezbollah zullen strijden
blijven christenen en soenieten over
als die nou in samenweking met israel hezbollah aanpakte....
niet dat het mogenlijk is...
Ik heb ze niet horen janken hoor (wel loze dreigementen uiten )quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hezbollah krijgt nu waarom het gevraagd heeft. Moet het ook niet gaan janken als de Israelisch het karwei af maken.
Ik zie anders het nut ook niet van willekeurig burgers van Israël met bommen bestoken. Dat Hezbollah tussen de arme bevolking gaat zitten die ze zogenaamd willen helpen volg ik ook niet. Ja, volg het wel. Ze willen alleen macht. Het is de Hezbollah helemaal niet te doen om de bevolking...Bewijzen leveren ze op die manier. Dat Israël al jaren wordt bestookt door hezbollah vergeten we maar gauw hè?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Egypte heeft zes jaar na de Jim Kippoer-oorlog vrede gesloten met Israël.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:18 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is niet via diplomatie gegaan, dat is gebeurd nadat ze de oorlog begonnen te verliezen van Israel nadat ze met z'n allen op Jom Kipoer aangevallen hadden.
Ik niet hoor. Ik zeg al 25 topics lang dat het smeerlapperij van 2 (quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik zie anders het nut ook niet van willekeurig burgers van Israël met bommen bestoken. Dat Hezbollah tussen de arme bevolking gaat zitten die ze zogenaamd willen helpen volg ik ook niet. Ja, volg het wel. Ze willen alleen macht. Het is de Hezbollah helemaal niet te doen om de bevolking...Bewijzen leveren ze op die manier. Dat Israël al jaren wordt bestookt door hezbollah vergeten we maar gauw hè?![]()
Libanon kan weinig maar een groot deel wil wel anders.quote:Wanneer de Libanese regering achter hezbollah staat (kan me anders niet voorstellen waarom er nooit iemand is gearresteerd)
Nee, dat hadden we dan ook niet.quote:kun je deze aanvallen van Israël verwachten. wanneer wij hier een groep hadden die Duitsland op deze manier jaar in jaar uit zou terroriseren en onze regering er geen bal aan deed, denk je dan echt dat wij hie nog rust hadden?![]()
Ja, sorryquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Ik zeg al 25 topics lang dat het smeerlapperij van 2 () kanten is.
[..]
Libanon kan weinig maar een groot deel wil wel anders.
[..]
Nee, dat hadden we dan ook niet.
Ik eigenlijk wel!!!!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:02 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Hoop niet dat je verwacht dat ik ze alle vijfentwintig ga lezen
onderwater steunen ze echt nog wel anti israelische groeperingen hoor!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Egypte heeft zes jaar na de Jim Kippoer-oorlog vrede gesloten met Israël.
Op onschuldige burgers ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik zie anders het nut ook niet van willekeurig burgers van Israël met bommen bestoken. Dat Hezbollah tussen de arme bevolking gaat zitten die ze zogenaamd willen helpen volg ik ook niet. Ja, volg het wel.
Goezo ze schieten toch niet op hun eigen bevolking ?quote:Ze willen alleen macht. Het is de Hezbollah helemaal niet te doen om de bevolking...
quote:Bewijzen leveren ze op die manier. Dat Israël al jaren wordt bestookt door hezbollah vergeten we maar gauw hè?Wanneer de Libanese regering achter hezbollah staat (kan me anders niet voorstellen waarom er nooit iemand is gearresteerd) kun je deze aanvallen van Israël verwachten.
Als Duitsland ons geheel omsingelt had ...binnenviel als het hun uitkwamquote:wanneer wij hier een groep hadden die Duitsland op deze manier jaar in jaar uit zou terroriseren en onze regering er geen bal aan deed, denk je dan echt dat wij hie nog rust hadden?![]()
Hehehe, nee, daar is niet doorheen te baggeren, echtquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:02 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ja, sorryHoop niet dat je verwacht dat ik ze alle vijfentwintig ga lezen
Hoop dat het blijvend is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
En toen de Sinai teruggekregen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom zou Egypte dat doen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:03 schreef TheShadow het volgende:
[..]
onderwater steunen ze echt nog wel anti israelische groeperingen hoor!
Dat kinderen daar zelfmoordaanslagen plegen en Israeli`s aanvallen vergeet jij nu maar voor het gemak?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:04 schreef Limburger_noord het volgende:
Dat Israel kinderen in de gevangenis vasthoudt vergetem we toch ook ...
Of is geheugen verlies een eenzijdige 'ziekte' ?
Dan zullen bepaalde mensen weer opnieuw hun mening moeten geven, of me negerenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hehehe, nee, daar is niet doorheen te baggeren, echt
Hebben die kinderen dan al een terechtzitting gehad?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat kinderen daar zelfmoordaanslagen plegen en Israeli`s aanvallen vergeet jij nu maar voor het gemak?
Nee, toen ze hem duidelijk verloren hadden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Correct. Dus niet toen ze de oorlog begonnen te verliezen.
Nee! Niet reageren op Meki!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Dan zullen bepaalde mensen weer opnieuw hun mening moeten geven, of me negeren
Het standpunt van éne Meki is me wel duidelijk(vorige topic wel gelezen....half...) Toen ik wilde reageren was die vol
Vreemd dat ze dan nog leven he?...als ik zelfmoord wil plegen kan ik dat ook in de gevangenis doen..vreemd trouwens dat ik nergens kan vinden dat AL die kinderen veroordeeld zijn dan ...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat kinderen daar zelfmoordaanslagen plegen en Israeli`s aanvallen vergeet jij nu maar voor het gemak?
Die oorlog hadden ze een maand later al duidelijk verloren, hoor. Maar hoe dan ook, ik denk dat Hezbollah een wat andere gesprekspartner is dan Egypte indertijd.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, toen ze hem duidelijk verloren hadden.
Hoe rot het ook is, maar hou de ogen open. Ben bang dat die vrede van Egypte maar tijdelijk is. Er gaan brieven rond..Zag de noodzaak er niet van in om deze op te slaan (heb ik nu spijt van) Kwam in naar voren dat ze nog steeds niet gek op Zionisten zijn. Maar hoop dat ze zolang vrede hebben, dat er een paar generaties overheen gaan. Dus de nakomelingen gaan nadenken en vrede willen houden. Aan de kant van Israël is het verlangen naar vrede en omliggende landen rust en welvaart wensen onder de jeugd wel heel erg aanwezig.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou Egypte dat doen.Dit conflict het midden-oosten totaal verdeeld, Saoedie-Arabie, Kuweit, Egypte, Bahrein, VAE allen reageerde erg fel (wat nooit gebeurd is) tegen Hezbollah.
Er gaan wel meer brieven rond.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:16 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Hoe rot het ook is, maar hou de ogen open. Ben bang dat die vrede van Egypte maar tijdelijk is. Er gaan brieven rond..Zag de noodzaak er niet van in om deze op te slaan (heb ik nu spijt van) Kwam in naar voren dat ze nog steeds niet gek op Zionisten zijn. Maar hoop dat ze zolang vrede hebben, dat er een paar generaties overheen gaan. Dus de nakomelingen gaan nadenken en vrede willen houden. Aan de kant van Israël is het verlangen naar vrede en omliggende landen rust en welvaart wensen onder de jeugd wel heel erg aanwezig.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:18 schreef Glasnosteraar het volgende:
An Interview with the Arab Media/Street
"Hey Arab media and Arab street, This is just in,"
stond gister al op debka.comquote:IDF: Hezbollah is smuggling weapons from Syria; Syria not a target for attack
19:07 IAF strikes 52 targets in Lebanon, including roads connecting to Syria (Itim)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:30 schreef Caesu het volgende:
[..]
stond gister al op debka.com
benieuwd hoelang ze nog toelaten dat Hezbollah wordt bevoorraad.
kunnen ze nu wel Hezbollah vernietigen maar zijn ze over een paar jaar weer terug.
tenzij natuurlijk het Libanese leger in staat is dat de voorkomen.
Zo jongens ik ben er weerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Dan zullen bepaalde mensen weer opnieuw hun mening moeten geven, of me negeren
Het standpunt van éne Meki is me wel duidelijk(vorige topic wel gelezen....half...) Toen ik wilde reageren was die vol
Kun jij in het kort de stelling geven die Meki in dit geval profileertquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:46 schreef -scorpione- het volgende:
Israel zou nog een week of 2 nodig hebben om Hezbollah militair uit te schakelen melden ze net. Meki heeft dus nog 2 weken om onzin te verspreiden.
Ik vond ze op het rtl nieuws wel heel lief over Hezbollah trouwens. Gewoon een verzetsbeweging die Israel versloeg en nu strijd voor de bevrijding van Libanese gevangen, verder niets.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:46 schreef -scorpione- het volgende:
Israel zou nog een week of 2 nodig hebben om Hezbollah militair uit te schakelen melden ze net. Meki heeft dus nog 2 weken om onzin te verspreiden.
Ik vond ze op het rtl nieuws wel heel lief over Hezbollah trouwens. Gewoon een verzetsbeweging die Israel versloeg en nu strijd voor de bevrijding van Libanese gevangen, verder niets.
Ja iets met kinderenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Zo jongens ik ben er weer
is er nog nieuws
Je zou bijna denken dat Meki voor RTL nieuws werkt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:48 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Kun jij in het kort de stelling geven die Meki in dit geval profileert
quote:
quote:is er nog nieuws
Kunnen ze beter die gekidnapte kinderen instoppen he meki! dan weet je zeker dat kinderen veilig zijn tegen de hezbollah. zelfs dieren staan boven libaneese kinderen!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:59 schreef venomsnake het volgende:
(Reuters) Haifa zoo locks lions, tigers in bomb-proof cages to prevent escapes![]()
Meki heeft wel een goed punt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:02 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Kunnen ze beter die gekidnapte kinderen instoppen he meki! dan weet je zeker dat kinderen veilig zijn tegen de hezbollah. zelfs dieren staan boven libaneese kinderen!
volgens debka.com worden de raketten het noord-oosten van Libanon binnengesmokkeld.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef Boomstam het volgende:
[..]
19:07 IAF strikes 52 targets in Lebanon, including roads connecting to Syria (Itim)
nu even niet dus
ik snap nog niet zo goed waar de hezbollah op wachtquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:07 schreef Caesu het volgende:
[..]
volgens debka.com worden de raketten het noord-oosten van Libanon binnengesmokkeld.
lastig om ze naar Z-Libanon te krijgen.
maar de lange afstandsraketten kunnen ook vanuit het noorden en midden van Libanon nog steden in Israël treffen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:11 schreef Recovering het volgende:
Gebeurt er alweer wat of kan ik nog effe chillen?
ik denk dat ze toestemming moet krijgen van iran om ze af te schieten (met name de lange afstandsraketten).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:10 schreef Boomstam het volgende:
[..]
ik snap nog niet zo goed waar de hezbollah op wacht
als ik iets zou moeten afdwingen, zoals wat de hezbollah wil, dan schiet je er toch gelijk 10.000 af zodat de ramp overweldigend wordt
quote:Iranian sources add that the holds of all the Iranian passenger flights landing in Damascus from Thursday, July 13, have been crammed with weapons for Hizballah.
quote:The IDF still relies mostly on its air force to destroy Hizballah stores and infrastructure. Israeli artillery, responding to every-deepening Hizballah rocket attacks, is shelling suspected rockets stores secreted in the homes, garages and schools of south Lebanese towns and villages, after advising southerners to leave their homes. Elite troops also took part in these operations.
is idd interessant, ik ga dat ff lezenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:19 schreef schatje het volgende:
Die debka.com site is wel interessant zeg.
[..]
[..]
quote:which is content to watch the Shite Hizballah take a beating and the burgeoning Shiite assertiveness in the region squashed
Welk punt? Dat hij voor de Hezbollah is? Of in ieder geval bij voorbaat tegen Israël? Of doelde je op iets andersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Meki heeft wel een goed punt.
Dat hij het blijft herhalen is minder leuk.
Bron: Christian Science Monitorquote:"They are only hitting civilians, not members of the party," Jaafar charges, referring to Hizbullah fighters. "They take out one house, and with it a whole family dies."
According to eyewitness accounts from survivors interviewed by the Monitor, Israel is striking homes, schools, town centers, using bombs that obliterate entire buildings. Israel is targeting the region because it is a Hizbullah stronghold and the base for rocket attacks on northern Israel.
Vehicles, including ambulances, according to hospital workers, have been shelled by gunboats and have been hit by helicopter gunfire. Even the Jabel Amel Hospital in Tyre has been hit, struck early Sunday morning by a missile, demolishing an entire wing and killing a family of nine.
The bombing campaign has generated fear as well as deep anger that the West has not intervened to halt the bloodshed.
Nee jongens ik ben over paar dagen wegquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:46 schreef -scorpione- het volgende:
vakantie Meki??quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee jongens ik ben over paar dagen weg
ik beloof jullie dat ik me meer ga verdiepen in het conflict
oow omdat ze me steeds daartoe leiden om het te herhalenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Meki heeft wel een goed punt.
Dat hij het blijft herhalen is minder leuk.
5 weken jahquote:
bronquote:Dat heeft de Israëlische minister van Milieu, Gideon Ezra dinsdag gezegd.
Die internationale macht moet dan „zeer sterk en capabel zijn om de rol van het Libanese leger over te nemen”, zei Ezra op de Israëlische televisiezender Channel 10.
Eerder dinsdag zei de minister van Buitenlandse Zaken van het land, Tzipi Livni, dat Israël „geen bezwaar zou maken” tegen een internationale missie. Volgens haar moet het Libanese leger worden ingezet om de grens met Israël te bewaken en om te voorkomen dat Hezbollah aan Syrische en Iraanse wapens komt. „Als we het Libanese leger moeten helpen effectiever te werken, kunnen we meerdere manieren overwegen om dat te doen”, zei Livni dinsdag tegen de Israëlische krant Haaretz.
Meki, je bent toe vakantie.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:53 schreef Meki het volgende:
[..]
oow omdat ze me steeds daartoe leiden om het te herhalen
zij herhalen zij vragen erom
Misschien omdat ze dat niet weten..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:45 schreef schatje het volgende:
Israël zal toch ook wel weten waar die flapdrol van een Nassrallah zich schuil houdt
Dan vraag ik me af waarom ze er geen rakatten op afvuren.
jah zekerquote:
Binnen Fok! kan er toch wel even geregeld worden dat er een paar ip adressen van wat internetcafe's worden geblokt?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:53 schreef Meki het volgende:
[..]
5 weken jah
maar er is een Internetcafe binnen een straal van 5 meter![]()
Ja, maar hoe bedoel je die laatste zin? Verdiepen in de vorm van....meehelpen Israël te vernietigen? Of ook de kant van Israël bekijken. Dus niet alleen die van de tegenhangers van Israël?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee jongens ik ben over paar dagen weg
ik beloof jullie dat ik me meer ga verdiepen in het conflict
Dan wens ik jou alvast een fijne vakantie toe.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:53 schreef Meki het volgende:
[..]
5 weken jah
maar er is een Internetcafe binnen een straal van 5 meter![]()
Als ik zie dat de slachtoffers worden vergeten dan heb ik om niet naar de strand te gaan wel over om jullie de waarheid te laten zien.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:55 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Binnen Fok! kan er toch wel even geregeld worden dat er een paar ip adressen van wat internetcafe's worden geblokt?![]()
de kant van Israel beter bekijkenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:56 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ja, maar hoe bedoel je die laatste zin? Verdiepen in de vorm van....meehelpen Israël te vernietigen? Of ook de kant van Israël bekijken. Dus niet alleen die van de tegenhangers van Israël?
Als het moet dan moet hetquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:56 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Dan wens ik jou alvast een fijne vakantie toe.
Enne, internetcafe's moet je maar niet ingaan enzo![]()
![]()
Ik hoop niet voor je dat je naar Iran gaat op vakantiequote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Als het moet dan moet het![]()
of ik laat mijn vriend deze user overnemen![]()
![]()
Lijkt je vriend op jou ?..qua karakter bedoel ik ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je dat je naar Iran gaat op vakantie![]()
mijn mattie dan bedoel ikquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je dat je naar Iran gaat op vakantie![]()
Bron: Christian Science Monitorquote:BAGHDAD AND CAIRO – With Israel's confrontation with Hizbullah and Lebanon lurching closer to all-out war, winds of anger are blowing through the Middle East that are likely to strengthen the political hand of radical Islamists from Egypt to Saudi Arabia.
Since the fighting began, at least 24 Israelis, 12 of them civilians, have been killed and at least 175 Lebanese, nearly all civilians. In recent weeks, about 200 Palestinians in Gaza have been killed in a separate showdown between Israel and Hamas, the Palestinian militant group who won power in elections earlier this year.
The confrontation - coupled with the rising civilian toll - also poses a serious threat to US interests in the region.
Islamists who are hostile to Israel and the US - and to their Arab allies who have criticized Hizbullah - are shoring up support, increasing the chances they will seize power if the elections President Bush has urged for the region take place.
Iran is making new friends, as is Syria. And if history is a guide, a new wave of outrage could bring new recruits to terrorist groups, much as Israel's occupation of parts of Lebanon in 1982 fueled the rise of Hizbullah.
Last Friday, Mr. Bush called Jordan, Egypt, and Saudi Arabia - America's closest Arab allies - and urged them to help defuse the crisis. Those calls, and the attitudes of those countries' people, served to emphasize the ways in which this crisis could hurt Israeli and American interests far beyond Lebanon and the Palestine territories.
Jordan's King Abdullah and Egyptian President Hosni Mubarak responded with a joint statement condemning Hizbullah for "adventurism that does not serve Arab interests." Soon after, a Saudi spokesman also blamed Hizbullah "adventurism" as "exposing Arab nations ... to grave dangers without these nations having a say in the matter."
But countries like Egypt and Saudi Arabia have little influence over the militant Shiite group and its backers Iran and Syria, so their statements may be of little practical value. Instead, their comments emphasize the widening gap between these regimes and their people.
[..]
"The regime claimed that peace with Israel would create prosperity and jobs. But we have been at peace for over 20 years and have not seen any prosperity. We can't watch our Palestinian and Lebanese and Iraqi brothers be slaughtered every day and do nothing."
In Saudi, too, the regime's position isn't shared by its public. "I don't think the Saudi government's statement is in tune with how most Saudis feel about the Lebanese situation," says Bassem Alim, an activist lawyer based in Jeddah, and frequent government critic.
"The way they said it was extremely damaging to their reputation in the Islamic world."
Anger at Saudi Arabia's close relationship with the US, and by association Israel, has long generated support for Al Qaeda among many Saudis, so the government has taken a risk by speaking in a manner that jihadists view as supporting Israel.
[..]
The escalating confrontation between Israel and Lebanon is also helping Syria and Iran gain influence and prestige among Arab populations for their strong support of Hizbullah and Hamas.
"Iran will certainly benefit from Hizbullah strikes in some ways,'' wrote Anthony Cordesman, a senior analyst at the Center for Strategic and International Studies Washington. "They distract from its nuclear activities. They show the Arab and Muslim world that Iran is a government willing to strike at the Israeli enemy... [and] Israel's reprisals build Arab and Muslim anger against the US."
[..]
In Jordan, a protest of a few hundred citizens over Israel's strikes into Lebanon Saturday also focused on the restrictions on political organization and speech inside the country. Many Jordanians say the repressions of their own regime are tolerated by the US in exchange for Jordan's peace deal with Israel.
And as the crisis has spiraled, even Arab leaders close to the US and Israel, have warned of the potential for blowback. "Israel will not emerge as a victor in this war. It will only create more enemies," Egyptian President Mubarak said Monday. "The war will only inflame Arab animosity toward Israel (and) many anti-Israel extremist forces will surface."
[..]
Boeit niet. Is nooit anders geweest. Aloude truc van de fascistjes in het Midden-Oosten (in dit geval van Iran en Syrië), als men onder druk staat, leidt men de aandacht af naar Israel en alle ongezonde symptomen van de Islam komen weer naar boven gerocheld.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:21 schreef Doderok het volgende:
Hizbullah winning over Arab street
[..]
Bron: Christian Science Monitor
Ik heb 'm liggen maar moet 'm nog zien. Ik kan je ook de autobiografie van Noor van Jordanie aanraden en natuurlijk Exodus van Uris. Hoewel door een Jood geschreven geeft het als je kritisch leest wel een prachtig beeld van het ontstaan van Israel en de malaise die de Palestijnen getroffen heeft.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:23 schreef Slayage het volgende:
Yo klezZag net een spotje van Munich trouwens. Goeie film![]()
Voor mij is niets meer toevallig, van beide partijen niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:29 schreef Slayage het volgende:
Las in de Volksrant vandaag, dat deze maand in Libanon de ontwapening van Hizbollah op de agenda stond van de nationale volksdialoog (zo heet het geloof ik) en dat deze kidnapping van Hezbollah wel heel toevallig vlak voor die bespprekingen plaatsvond.
Ik had trouwens ruzie met een Marokkaan toen ik Munich aan het kijken wasquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:26 schreef klez het volgende:
[..]
Ik heb 'm liggen maar moet 'm nog zien. Ik kan je ook de autobiografie van Noor van Jordanie aanraden en natuurlijk Exodus van Uris. Hoewel door een Jood geschreven geeft het als je kritisch leest wel een prachtig beeld van het ontstaan van Israel en de malaise die de Palestijnen getroffen heeft.
Ach daar ze het blijkbaar al eerder probeerde (zie post van Caesu) kan het best toeval zijn ...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:29 schreef Slayage het volgende:
Las in de Volksrant vandaag, dat deze maand in Libanon de ontwapening van Hizbollah op de agenda stond van de nationale volksdialoog (zo heet het geloof ik) en dat deze kidnapping van Hezbollah wel heel toevallig vlak voor die bespprekingen plaatsvond.
Dat heb ik niet beweerd. Ik beweer alleen maar dat slechts 10 tot 15% van de inwoners van de bezette gebieden iets te maken heeft met grondgebied waar nu Israel op gevestigd is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:23 schreef Slayage het volgende:
Yo klez effe terug komend op onze discussie eerder op de dag. Over je stelling, dat Palestijnen helemaal niet verdreven waren, maar vrijwillig vertrokken zijn en dat je ze dus geen vluchtelingen kan noemen.
Wel dus.quote:En over die 10% uitspraak van je heb ik niets kunnen vinden.
Over het algemeen kunnen we natuurlijk spreken over een groot schaakspel dat over de ruggen van simpele zielen worden gespeeld en waar verdomd weinig tegen te doen valt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:31 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Voor mij is niets meer toevallig, van beide partijen niet.
Anderzijds logisch dat mensen nadenken over bepaalde gebeurtenissen en
daar op inspelen..
Ja? Vertel.quote:
Uit jouw link:quote:
quote:Israël is bereid om te praten over een (gedeeltelijke) opname en financiële compensatie van de oorspronkelijke 650.000 vluchtelingen.
quote:Things permitted to other nations are forbidden to the Jews of Israel. Other nations drive out thousands, even millions of people and there is no refugee problem. Russia did it, Poland and Czechoslovakia did it and surely the Germans did it. Turkey threw out a million Greeks, and Algeria tossed out a million Frenchman. Indonesia threw out heaven knows how many Chinese-and no one says a word about refugees. And the Arabs threw out 860,000 Jews just in 1948 alone! But in the case of Israel, the relatively small number of displaced Arabs have become the world's eternal refugees! The only thing that makes them so special is that they helped create their own refugee status!
Ik begin Olmert steeds meer te waarderen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:42 schreef venomsnake het volgende:
22:28 Olmert: Hezbollah raid, abduction was coordinated with Iran (Reuters)
Mjah, stuk met een hoog Caliméro gehalte.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef klez het volgende:
Even nog een stukje onvervalste Israelische propaganda (maar met wel degelijk een kern van waarheid):
[..]
Uit jouw link:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:34 schreef klez het volgende:
Dat heb ik niet beweerd. Ik beweer alleen maar dat slechts 10 tot 15% van de inwoners van de bezette gebieden iets te maken heeft met grondgebied waar nu Israel op gevestigd is.
Het Palestijnse vluchtelingenprobleem is een algemeen probleem van het Midden-Oosten, maar de Israelis krijgen de zwarte piet toegespeeld. Zoals je inderdaad kunt lezen in de link die jij gaf.
Mwah propaganda. Het zijn constateringen en in zeker zin heeft ie natuurlijk een punt. Neemt niet weg dat de Palestijnen er nu eenmaal zijn. Het is een realiteit net als dat de Israelische staat ligt waar die ligt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef klez het volgende:
Even nog een stukje onvervalste Israelische propaganda (maar met wel degelijk een kern van waarheid):
[..]
Dat. Je kan wel discussieren hoe ver je bloedlijnen doortrekt, maar dat zou dan wel een precedent zijn. Kleinkinderen van vluchtelingen in Nederland worden over het algemeen toch echt als Nederlander gezien.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Uit jouw link:
Israël is bereid om te praten over een (gedeeltelijke) opname en financiële compensatie van de oorspronkelijke 650.000 vluchtelingen.
Zeg je nu dat je alleen de oorspronkelijke vluchtelingen, dus die van 1948, als vluchteling ziet, want dat zal het verklaren. Anders vat ik em nog niet.
850.000 Joodse vluchtelingenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:04 schreef klez het volgende:
[..]
Dat. Je kan wel discussieren hoe ver je bloedlijnen doortrekt, maar dat zou dan wel een precedent zijn. Kleinkinderen van vluchtelingen in Nederland worden over het algemeen toch echt als Nederlander gezien.
Daarnaast: een groot gedeelte van de Palestijnen in de bezette gebieden is nooit "Palestijns Burger" geweest. Ze hebben gewoon samen met hun fascistoide baasjes Israel aangevallen en verloren. Vervolgens zijn ze bezet. Da's heel wat anders dan "gevlucht".
Dan hebben we het nog maar niet over de 850.000 Joodse vluchtelingen uit de Arabische wereld. Laten we die verhalen tegen elkaar wegstrepen; zijn we van het gezeik af.![]()
Hezbollah had geen reden om Israel weer aan te vallen, toch deden ze het. Israel had het al druk zat in de Gaza, dachten ze. Effe pesten. Hezbollah is opgericht om Israel te verdrijven uit Zuid Libanon. Toen Israel zich daar vrijwillig terug trok gingen ze echter door. De Shebaa Farms, moesten ook naar Libanon. Dat deze in een VN resolutie aan Israel waren gegeven boeide ze niet. De Hezbollah handelt niet om teruggave van bezette gebieden, waar zij hun motivatie is pure jodenhaat. Israel moet zich daar tegen kunnen beschermen. Hezbollah had zo'n actie van Israel natuurlijk niet verwacht. Hoofdkwartier kapot, Uitzendstudio kapot, tientallen strijders dood, van 12.000 raketten nog maar 9000 over en nu al kilometers land verloren van het grensgebied dat Israel heeft bezet en tot no-go area bestempelt. Nee, ze zullen de volgende keer (als ze deze oorlog overleven) wel nadenken voordat ze het nog een keer doenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus Hezbollah heeft gelijk of is geweld allleen ok als het van Israel komt ?
Jij begonquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:04 schreef klez het volgende:
Laten we die verhalen tegen elkaar wegstrepen; zijn we van het gezeik af.![]()
kan me niet herinneren dat Saddam ooit zulke taal gebruikte afgezien van op het moment dat Irak werd aangevallen door Amerika.quote:Ahmadinejad promises Muslims will 'rejoice' soon
By JPOST.COM STAFF
Iranian President Mahmoud Ahmadinejad on Tuesday promised a "rejoicing" for Muslims in the Middle East "soon," the Islamic Republic News Agency reported.
Speaking to university officials in the town of Mashhad, Ahmadinejad said the "volcano of rage" at the "arrogant powers" was "on the verge of eruption."
Referring to escalating violence in Lebanon and northern Israel, he was quoted as saying, "The Zionists themselves have realized that they have launched a risky move and are aware that the flame of the fury of the regional states will set them ablaze."
quote:It is a little known fact that many of the so-called 1948 refugees weren't actually born in Palestine .The United Nations definition of "Palestinian refugee" is as follows: "Palestine refugees are persons whose normal place of residence was Palestine between June 1946 and May 1948, who lost their homes and means of livelihood as a result of the 1948 Arab-Israeli conflict" This definition of a refugee also covers " the descendants of persons who became refugees in 1948."1 In contrast of the United Nations definition of a “normal” (everybody else) "refugee" which is as follows:” owing to a well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership in a particular social group, or political opinion, is outside the country of his nationality, and is unable to or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country."2 In an amazing definition a Palestinian refugee is vastly different than a "normal" refugee.
Gevlucht voor de jodenhaat van de grootste anti semieten op aarde, de arabierenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
850.000 Joodse vluchtelingendat is pas nonsens. Emigranten bedoel je.
Heb je er misschien ook een geloofwaardige bron bij.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:12 schreef klez het volgende:
Over het bizarre verschil tussen een vluchteling en een Palestijnse vluchteling volgens de VN:
[..]
Die mensen zijn echt niet vrijwillig vertrokken hoor. Toen Israel werd uitgeroepen hebben de Arabische staten in al hun wijsheid besoten om ze eruit te knikkeren. Vraag me af hoe alles eruit zou zien vandaag de dag, als ze dat nooit hadden gedaan...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die niet verantwoordelijk zijn voor de grootste massamoorden op de Joden, kijk eerst maar eens naar die mega zwarte pagina die zelf niet durft te lezen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:12 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Gevlucht voor de jodenhaat van de grootste anti semieten op aarde, de arabieren
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:12 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de rest van de Arabische landen was, maar de 250.000 Marokkaanse joden zijn vrijwel allemaal vrijwillig vertrokken, het is zelfs zo dat het land het eerst verboden had om te emigreren naar Israelquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die mensen zijn echt niet vrijwillig vertrokken hoor. Toen Israel werd uitgeroepen hebben de Arabische staten in al hun wijsheid besoten om ze eruit te knikkeren. Vraag me af hoe alles eruit zou zien vandaag de dag, als ze dat nooit hadden gedaan...
Zag een keer filmpje over een Tunesische Israeli, die zichzelf nog steeds ziet als Tunesier.
Dit klinkt voor mij toch niet echt als vrijwillige emigratie:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:The Jewish exodus from Arab lands refers to the 20th century emigration of Jews, primarily of Sephardi and Mizrahi background, from majority Arab lands. Typically, this emigration followed documentable discrimination, harassment, persecution, and financial confiscation on the part of the majority population and/or government agencies. Approximately two-thirds of affected Jews emigrated to the modern State of Israel; other common refuge destinations included the United States, Canada and France.
dit haal ik snel ff van Wiki, voor de "bron-liefhebbers"quote:The Jewish exodus from Arab lands. The combined population of Jewish communities in the Greater Middle East (excluding Israel) was reduced from about 900,000 in 1948 to less than 8,000 today. Some of these communities were more than 2,500 years old. Israel absorbed approximately 600,000 of these refugees, many of whom were temporarily settled in tent cities called Ma'abarot. They were eventually absorbed into Israeli society, and the last Maabarah was dismantled in 1958. The Jewish refugees had no assistance from the UNRWA. See also Farhud.
Ach die Ahmedinajad is gewoon de equivalent van Bush. Ik denk dat echt goeie makkers zouden zijnquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:10 schreef Caesu het volgende:
[..]
kan me niet herinneren dat Saddam ooit zulke taal gebruikte afgezien van op het moment dat Irak werd aangevallen door Amerika.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:15 schreef klez het volgende:
[..]
Dit klinkt voor mij toch niet echt als vrijwillige emigratie:
[..]
[..]
Ook van Wiki.quote:After this, Jewish emigration continued (to Israel and elsewhere), but slowed to a few thousand a year. Through the early fifties, Zionist organizations encouraged emigration, particularly in the poorer south of the country, seeing Moroccan Jews as valuable contributors to the Jewish State.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:12 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Ik hoor Bush anders opvallend weinig. Behalve "this shit gotta stop". Integere man...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ach die Ahmedinajad is gewoon de equivalent van Bush. Ik denk dat echt goeie makkers zouden zijn![]()
De analogie klopt wel niet helemaal. In de gegeven voorbeelden zijn het (imho) de inwijkelingen die verdreven werden door de lokale bevolking, in Israël was de situatie net omgekeerd.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef klez het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Qua aantallen vergelijkbaar. En de Joodse bevolking was in veel Arabische landen "inheemser" dan veel "Palestijnse vluchtelingen" op het grondgebied van Palestina. Daar woonde in 1912 bijna niemand.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:18 schreef Doderok het volgende:
[..]
De analogie klopt wel niet helemaal. In de gegeven voorbeelden zijn het (imho) de inwijkelingen die verdreven werden door de lokale bevolking, in Israël was de situatie net omgekeerd.
En proportioneel gezien gaat het om een veel grotere volksverhuizing.
Dom he, zo na WOII.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Ook van Wiki.
Het waren overduidelijk geen vluchtelingen, dan waren ze wel naar Spanje of Frankrijk vertrokken wat een stuk dichterbij lag. Maar ze vertrokken allemaal toevallig naar Israel.
Propaganda? hier wordt de spijker op z'n kop geslagen. het hele zogenaamde vluchtelingenprobleem wordt simpelweg kunstmatig in stand gehouden. Er is allang een Palestijnse staat: Jordanië. Maar als dat eenmaal erkend zou worden is meteen dat hele Palestijnse probleem opgelost, waarop moslims in één klap hun belangrijkste zondebok kwijt zijn. Stel je voor!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef klez het volgende:
quote:
Things permitted to other nations are forbidden to the Jews of Israel. Other nations drive out thousands, even millions of people and there is no refugee problem. Russia did it, Poland and Czechoslovakia did it and surely the Germans did it. Turkey threw out a million Greeks, and Algeria tossed out a million Frenchman. Indonesia threw out heaven knows how many Chinese-and no one says a word about refugees. And the Arabs threw out 860,000 Jews just in 1948 alone! But in the case of Israel, the relatively small number of displaced Arabs have become the world's eternal refugees! The only thing that makes them so special is that they helped create their own refugee status!
Ze leven wel in twee verschillende werelden natuurlijk en dat verklaart de ogenschijnlijke tegenstellingen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:18 schreef klez het volgende:
[..]
Ik hoor Bush anders opvallend weinig. Behalve "this shit gotta stop". Integere man...![]()
Uhm volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Dacht je dat Joden pas in Marokko voorkwamen na WO II ofzo/..quote:
Aangezien jij die tekst hebt zal je wel weten waar je hem gevonden hebt?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:21 schreef rutger05 het volgende:
Heeft iemand misschien de bron van deze tekst:
[..]
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Ik denk dat veel Joden na WOII als ze weg moesten, het liefst naar Israel gingen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Dacht je dat Joden pas in Marokko voorkwamen na WO II ofzo/..
Ja gelukkig dat de Marokkaanse Joden zelf het veelal anders zien dan jij in iedergeval. Ze komen dan ook praktisch elke zomer terug naar Marokkoquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:29 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Ik denk dat veel Joden na WOII als ze weg moesten, het liefst naar Israel gingen.
Bush is zeker geen militante fundi. Sommige mensen in zijn staf misschien. Bush is een opportunist, maar dat zijn helaas vrij veel politici.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze leven wel in twee verschillende werelden natuurlijk en dat verklaart de ogenschijnlijke tegenstellingen.
Beiden zijn gewoon militante fundi's die het helaas veel te ver hebben geschopt.
Fijn voor je dat het in Marokko wel goed gaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja gelukkig dat de Marokkaanse Joden zelf het veelal anders zien dan jij in iedergeval. Ze komen dan ook praktisch elke zomer terug naar Marokko![]()
Dat is heel fijn ja, je generalisaties gelieve voor je houden dan aub.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:32 schreef klez het volgende:
[..]
Fijn voor je dat het in Marokko wel goed gaat.
Aha, ik snap het al, je wil niet toegeven dat je de tekst op Indymedia gevonden hebt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
Aangezien jij die tekst hebt zal je wel weten waar je hem gevonden hebt?
Ik heb de tekst niet rechtstreeks van de bron. Misschien is het wel een eenmalige reactie van iemand en komt het niet van een website die specifiek op Israël en Palestina gericht is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
Aangezien jij die tekst hebt zal je wel weten waar je hem gevonden hebt?
Aangezien er nog maar 8000 joden in de Islamitische wereld wonen, en dus niet meer dan enkele honderden in Marokko, kan ik jouw verhaal moeilijk gaan geloven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is heel fijn ja, je generalisaties gelieve voor je houden dan aub.
Hmm, heb toch wel vaker gehoord dat er in marokko een grote groep Jodenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:41 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Aangezien er nog maar 8000 joden in de Islamitische wereld wonen, en dus niet meer dan enkele honderden in Marokko, kan ik jouw verhaal moeilijk gaan geloven.
Ik kwam hem inderdaad ook tegen in de 'vuilnisbak' van Indymedia, omdat 'ze niet voldeden aan de spelregels voor het posten van nieuws op deze site'. Ik geloof best dat deze tekst Indymediaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:33 schreef Doderok het volgende:
[..]
Aha, ik snap het al, je wil niet toegeven dat je de tekst op Indymedia gevonden hebt.![]()
Dat klopt. Het was ook een veilige haven voor het Joodse volk ten tijde van de WOII.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hmm, heb toch wel vaker gehoord dat er in marokko een grote groep Joden
in relatieve rust wonen met godsdienstvrijheid.
Anyway. Er is dus een ernstig onrecht Joden aangedaan wat door bepaalde lieden het liefst gebagatelliseerd wordt. Het bewijs vind je op deze pagina.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is heel fijn ja, je generalisaties gelieve voor je houden dan aub.
Bush praat met God. Echt waarquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:31 schreef klez het volgende:
[..]
Bush is zeker geen militante fundi. Sommige mensen in zijn staf misschien. Bush is een opportunist, maar dat zijn helaas vrij veel politici.
Christenen schijnen daar ook in rust en vrede te kunnen leven volgens een nieuwsbericht gepost door Meki.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:46 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat klopt. Het was ook een veilige haven voor het Joodse volk ten tijde van de WOII.
Waar zitten die? en bron natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:41 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Aangezien er nog maar 8000 joden in de Islamitische wereld wonen, en dus niet meer dan enkele honderden in Marokko, kan ik jouw verhaal moeilijk gaan geloven.
Op wat bomaanslagen op synagoges na enzo. Maar de koning van Marokko moet niets hebben van fundamentalistisch gespuis, da's waar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:48 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Christenen schijnen daar ook in rust en vrede te kunnen leven volgens een nieuwsbericht gepost door Meki.
Ik heb inderdaad wel vaker gelezen dat Marokko wel weet hoe deze aangepakt moeten worden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:50 schreef klez het volgende:
[..]
Op wat bomaanslagen op synagoges na enzo. Maar de koning van Marokko moet niets hebben van fundamentalistisch gespuis, da's waar.
Wat zei ik? Een opportunist...quote:
Nee, vluchtelingen. Mensen die uit Egypte, Algerije, Irak, Iran, Syrie, etc etc moesten vluchten na de porgroms die uitbraken direct na de stichting van de staat Israel. Ken je geschiedenis, relpuber.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:48 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Christenen schijnen daar ook in rust en vrede te kunnen leven volgens een nieuwsbericht gepost door Meki.
Tja dan moet je niet meten met 2 maten, Palestijnen zijn ook gewoon vluchtelingen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, vluchtelingen. Mensen die uit Egypte, Algerije, Irak, Iran, Syrie, etc etc moesten vluchten na de porgroms die uitbraken direct na de stichting van de staat Israel. Ken je geschiedenis, relpuber.
Lol er wonen in Marokko nu op dit moment zeker 8000 Joden. Hoe jij aan die lompe aantallen komt is dus de vraag.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:41 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Dat dat om een stukje land gaat dat nogal belangerijk is in de watervoorziening, dat aan libanon toe behoorde, door syrie is gejat en nooit teruggegeven is doet er natuurlijk ook helemaal niet toe.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik zie anders het nut ook niet van willekeurig burgers van Israël met bommen bestoken. Dat Hezbollah tussen de arme bevolking gaat zitten die ze zogenaamd willen helpen volg ik ook niet. Ja, volg het wel. Ze willen alleen macht. Het is de Hezbollah helemaal niet te doen om de bevolking...Bewijzen leveren ze op die manier. Dat Israël al jaren wordt bestookt door hezbollah vergeten we maar gauw hè?Wanneer de Libanese regering achter hezbollah staat (kan me anders niet voorstellen waarom er nooit iemand is gearresteerd) kun je deze aanvallen van Israël verwachten. wanneer wij hier een groep hadden die Duitsland op deze manier jaar in jaar uit zou terroriseren en onze regering er geen bal aan deed, denk je dan echt dat wij hie nog rust hadden?
![]()
volledig artikelquote:IDF: Over 1,000 targets in Lebanon have been attacked thus far
The Israel Defense Forces' Head of Operations Directorate, Major General Gadi Eisencott, said Tuesday evening that "over the course of the last 24 hours, very successful attacks have continued, especially those of the air force but also other units, by land and by sea, in Lebanon."
"Until now, over 1,000 terrorist targets have been attacked, including 180 Katyusha and long-range rocket launch sites," Eisencott said.
Israel Air Force warplanes continued bombing Lebanon on Tuesday, killing 13 civilians - all of them members of two families - and 14 Lebanese soldiers. An armed Hezbollah operative and the driver of a truck carrying humanitarian supplies were also killed in Tuesday's raids.
The death toll since the start of the IDF military campaign in Lebanon has risen to 220, the majority of the casualties being civilian.
In an airstrike against the Beirut-Damascus highway, a truck driver who was delivering medical supplies which were donated by the United Arab Emirates was killed.
IAF planes also bombed a villa in Tyre, killing a woman, her daughters, and a Filipino house maid.
The Lebanese soldiers were killed when, according to Lebanese security sources, warplanes swooped down on the area of Kfar Chima early Tuesday, firing missiles near a local army base.
Thirty-five soldiers were wounded, according to a Lebanese military source.
As the soldiers were rushing to their bomb shelters, the base took a direct hit, said the officials, speaking on condition of anonymity because the army had not issued a communique.
Earlier Tuesday, 11 civilians were killed in more than 50 strikes on the country.
Warplanes launched waves of bombings on south Beirut and on a coastal road north of the Lebanese capital in the early hours Tuesday, witnesses and Lebanese media said.
Seven civilians, all from one family and including children, were killed and four wounded during an air strike that destroyed a house in the south Lebanese village of Aitaroun. Four others died in strikes elsewhere in the south.
Zijn er dus niet meer dan 5000, en daarmee heeft Marokko nog een van de hoogste aantallen. De realiteit is gewoon, dat de Joden eieren voor hun geld kozen en probeerden een nieuw bestaan op te bouwen in een land dat wel welkom voor hen was.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lol er wonen in Marokko nu op dit moment zeker 8000 Joden. Hoe jij aan die lompe aantallen komt is dus de vraag.
De Joden ook? (gevlucht uit o.a Europa)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja dan moet je niet meten met 2 maten, Palestijnen zijn ook gewoon vluchtelingen.
Ja, en dan met name vanuit Europa.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:01 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Zijn er dus niet meer dan 5000, en daarmee heeft Marokko nog een van de hoogste aantallen. De realiteit is gewoon, dat de Joden eieren voor hun geld kozen en probeerden een nieuw bestaan op te bouwen in een land dat wel welkom voor hen was.
Dus omdat de nazis nog meer Joden vermoord hebben is het niet erg als de Arabieren het ook doen? Niet te geloven dat weer reageer op een zieke post als dit trouwens..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die niet verantwoordelijk zijn voor de grootste massamoorden op de Joden, kijk eerst maar eens naar die mega zwarte pagina die zelf niet durft te lezen.
Ach dit past anders uitstekend in de regelquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dus omdat de nazis nog meer Joden vermoord hebben is het niet erg als de Arabieren het ook doen? Niet te geloven dat weer reageer op een zieke post als dit trouwens..![]()
Er zijn op dit moment 7.000+ Joden op dit moment in Marokko alleen, je claim van honderden is dus gewoon een leugen. Daarnaast bestaan er 250.000 Marokkaanse Joden in totaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:01 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Zijn er dus niet meer dan 5000, en daarmee heeft Marokko nog een van de hoogste aantallen. De realiteit is gewoon, dat de Joden eieren voor hun geld kozen en probeerden een nieuw bestaan op te bouwen in een land dat wel welkom voor hen was.
Zo je weet er een fantastische draai aan te maken die zelfs een Zweefmolen niet kan maken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dus omdat de nazis nog meer Joden vermoord hebben is het niet erg als de Arabieren het ook doen? Niet te geloven dat weer reageer op een zieke post als dit trouwens..![]()
Dat doet ook niemand. De Palestijnen die in '48 niet uit vrije wil zijn vertrokken (dat zijn er heel wat minder dan het vaak genoemde aantal van 650.000) zijn zeker vluchtelingen. Maar niet hun kleinkinderen of nog niet geboren kinderen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja dan moet je niet meten met 2 maten, Palestijnen zijn ook gewoon vluchtelingen.
quote:Sadly, there are many things that could be done for them. Much of the Arab world has enormous petroleum wealth and vast unused territory. And sadly again, one thing is missing: the co-operation of the Arab World! With "jihad" in their collective brains, the 250 million Arabs (and many of the 1.2 BILLION Muslims) will continue devising new ways of murdering Israel's 5 million Jews and thus the conflict will never end until either Israel or the Arab world disappears!
Is die foto er ook in groter formaat? Die zou ik errug graag willen hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:03 schreef Drugshond het volgende:
O ja het eerste plaatje van de OP is nu wel een stuk beter. Het vorige zag er iets te gemaakt uit en verloor aan surrealistische kracht.
Ik moet elke denken aan Salvador Dali als ik deze foto zie....
Ik haat mensen die generaliseren over bevolkingsgroepen. Of dat nu Joden of arabieren betreft. Mensen die doen alsof Arabieren pure anti-semieten zijn e.d. krijgen even een veeg.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:06 schreef _The_General_ het volgende:
Kan iemand me het belang van het aantal Joden in Marokko uitleggen inzake dit conflict?
Idd, laten we weer de rode draad oppakken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:06 schreef _The_General_ het volgende:
Kan iemand me het belang van het aantal Joden in Marokko uitleggen inzake dit conflict?
Gelukkig kunnen we dezer dagen zien dat zulke uitspraken de reinste onzin zijnquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik haat mensen die generaliseren over bevolkingsgroepen. Of dat nu Joden of arabieren betreft. Mensen die doen alsof Arabieren pure anti-semieten zijn e.d. krijgen even een veeg.
Waarom zouden hun kleinkinderen en hun kinderen geen vluchtelingen zijn? Ze hanteren daar geen "Nederlands" systeem hoor, dat als je kind geboren is in Nederland, dat het dan een Nederlander is (ongeacht et feit dat jij een vluchteling bent)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:08 schreef klez het volgende:
[..]
Dat doet ook niemand. De Palestijnen die in '48 niet uit vrije wil zijn vertrokken (dat zijn er heel wat minder dan het vaak genoemde aantal van 650.000) zijn zeker vluchtelingen. Maar niet hun kleinkinderen of nog niet geboren kinderen.
Over de oplossing van het probleem (lekker gekleurd maar ook weer een "kern" van het probleem):
[..]
Explainquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:10 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we dezer dagen zien dat zulke uitspraken de reinste onzin zijn![]()
Een specifieke Dali misscien?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:03 schreef Drugshond het volgende:
Beetje laat, toch een tvp.
O ja het eerste plaatje van de OP is nu wel een stuk beter. Het vorige zag er iets te gemaakt uit en verloor aan surrealistische kracht.
Ik moet elke denken aan Salvador Dali als ik deze foto zie....
Dus je weerspreekt een betrouwbare enceclopedy als Wikipedia en schudt zelf even een leuk getalletje uit je hand, dat je wel aanstaatquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn op dit moment 7.000+ Joden op dit moment in Marokko alleen, je claim van honderden is dus gewoon een leugen. Daarnaast bestaan er 250.000 Marokkaanse Joden in totaal.
De redenen voor emigratie was armoede, werkloosheid, zionistische organisaties e.d.
Wil ik ook wel wetenquote:
de resolutie ging toch over het opgaan van de hezbollah militie in libaneese leger die vervolgens de grens bewaakte. in ruil voor terugtrekking van israel uit libanon?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Idd, laten we weer de rode draad oppakken.
De vraag is nu eigenlijk of Hezbollah bestaansrecht of gewenst heeft/is ? (lijkt me niet).
Hey een kloonquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:11 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Dus je weerspreekt een betrouwbare enceclopedy als Wikipedia en schudt zelf even een leuk getalletje uit je hand, dat je wel aanstaat
Grapjas![]()
Ik baseer mij op de CIA Factbook en op Wikipediaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:11 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Dus je weerspreekt een betrouwbare enceclopedy als Wikipedia en schudt zelf even een leuk getalletje uit je hand, dat je wel aanstaat
Grapjas![]()
quote:Before the founding of Israel in 1948, there were about 250,000 [1] to 265,000 [2] Jews in the country, but only 7,000 or so remain
Ik heb het over 1948. Het grote verschil is dat de Joodse vluchtelingen hun eigen land hebben opgebouwd, en niet claimen dat ze vier generaties later nog een recht hebben op terugkeer.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vreemd ,ik hoorde in een vorig Topic iemand zeggen dat de Israeliers recht hadden op hun land omdat ze er intussen geboren warenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden hun kleinkinderen en hun kinderen geen vluchtelingen zijn? Ze hanteren daar geen "Nederlands" systeem hoor, dat als je kind geboren is in Nederland, dat het dan een Nederlander is (ongeacht et feit dat jij een vluchteling bent)
die laatste foto van de site is in iedergevalquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:12 schreef Hallulama het volgende:
Ik mag hopen dat dit een hoax is:
Sinds wanneer hoor jij "de arabieren" uberhaupt, ze spreken zich bijna nooit openlijk uit over bepaalde zaken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb het over 1948. Het grote verschil is dat de Joodse vluchtelingen hun eigen land hebben opgebouwd, en niet claimen dat ze vier generaties later nog een recht hebben op terugkeer.
De Palestijnen hebben ipv Jordanie op te bouwen zoveel heibel geschopt daar dat Koning Hussein er op een moment genoeg van had, en er tienduizenden liet afslachten. Een aantal dat natuurlijk in het niet valt bij de paar duizend die door de jaren heen door Israel zijn gedood. Over Jordanie hoorde geen Arabier toen ze massaal Palestijnen afmaakten.
Nee, daar ben ik het ook niet mee eens. Zo zouden Marokkanen van Nederland Marokko kunnen maken als ze willen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:14 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Vreemd ,ik hoorde in een vorig Topic iemand zeggen dat de Israeliers recht hadden op hun land omdat ze er intussen geboren waren
Of telt ook dat alleen voor Israel
Of ben je het niet met de stelling eens ?
Mijn wiki heeft het over 17.000 Joden in Turkijequote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:11 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Grapjas![]()
Mjah 2000 man is dat nu iets om bang van te worden ?quote:Iran's Hizbollah says ready to attack US, Israel
Bron : Reuters
TEHRAN (Reuters) - Iran's Hizbollah, which claims links to the Lebanese group of the same name, said on Tuesday it stood ready to attack Israeli and U.S. interests worldwide.
"We have 2,000 volunteers who have registered since last year," said Iranian Hizbollah's spokesman Mojtaba Bigdeli, speaking by telephone from the central seminary city of Qom.
"They have been trained and they can become fully armed. We are ready to dispatch them to every corner of the world to jeopardise Israel and America's interests. We are only waiting for the Supreme Leader's green light to take action. If America wants to ignite World War Three ... we welcome it," he said.
Iranian religious organisations have made great public show of recruiting volunteers for "martyrdom-seeking operations" in recent years, usually threatening U.S. interests in case of any attack against the Islamic Republic's nuclear programme.
But there is no record of an Iranian volunteer from these recruitment campaigns taking part in an attack.
Iran's Hizbollah (Party of God) says it is spiritually bound to Shi'ite Muslim guerrillas in Lebanon but its command structure and funding are unclear.
Despite Iranian Hizbollah's insistence that it takes orders from Supreme Leader Ayatollah Khamenei, government ministries say Hizbollah does not implement official policy. Iran's government has said it hopes for a diplomatic solution to the Israeli offensive in Lebanon.
While Iran did fund and support Lebanese Hizbollah during the 1980s, Tehran says it has not contributed troops or weapons in the latest violence. Israel says Iranian armaments have been fired against it.
Ja , maar de turken ook en tegen de tijd dat ze daar uit zijn, zijn we beide allang gestorven van ouderdomquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het ook niet mee eens. Zo zouden Marokkanen van Nederland Marokko kunnen maken als ze willen.
Is dit niet appels met peren vergelijken. De kwestie Israel VALT niet met een ander land te vergelijkenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het ook niet mee eens. Zo zouden Marokkanen van Nederland Marokko kunnen maken als ze willen.
Geen enkel land valt met een ander land te vergelijken ....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:18 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Is dit niet appels met peren vergelijken. De kwestie Israel VALT niet met een ander land te vergelijken
O mijn god, misschien moet je eerst lezen tegen wie ik het heb en waarover het gaat. Trolletje.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:18 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Is dit niet appels met peren vergelijken. De kwestie Israel VALT niet met een ander land te vergelijken
Of bedoel je 'hersenspoelen ',schatje ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Tsja, geestelijke terreur doet rare dingen met je. Ook met kinderen.
http://hosted.ap.org/dynamic/files/photos/F/f9bc38f9-a3a9-401f-b864-a02b3a24f678.html?SITE=TXCLU&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULTquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Beledigen is een zwaktebod, zegt men wel eens. In jouw geval gaat dat zeker opquote:Trolletje
Nee, anders zou ik dat wel zeggen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Of bedoel je 'hersenspoelen ',schatje ?
Misschien moet je eens wat meer leugentjes verspreiden over aantallen Joden. Daar ben je heel goed in. (Of kloontjes aanmakenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:21 schreef Vosseklaver het volgende:
Het boeit me niet tegen wie je hebt, dit is een forum waar iedereen op mag reageren. Als je dat niet zint kan ik daar ook niets aan doen.
[..]
Beledigen is een zwaktebod, zegt men wel eens. In jouw geval gaat dat zeker op
Daarin heeft Bush dus wel gelijk in. Tegen de internationale verdrukking in Syrie weer op de deurmat van Israel plaatsen.quote:ABC-news
Bush Says Syria Wants Back in Lebanon
Bush Says Syria Trying to Reassert Influence in Lebanon and That Hezbollah Is Root Cause of Problem
WASHINGTON Jul 18, 2006 (AP)— President Bush said Tuesday he suspects Syria is trying to reassert influence in Lebanon more than a year after Damascus ended what had effectively been a long-term military occupation of its smaller, weaker neighbor.
"It's in our interest for Syria to stay out of Lebanon and for this government to survive," Bush said in a reference to the young, Lebanese government.
Bush spoke after briefing members of Congress about his recent trip to Russia for an economic summit that was overshadowed by warfare between the Islamic militant group Hezbollah and Israel.
"The root cause of the problem is Hezbollah and that problem needs to addressed," Bush said.
He said there are suspicions that the instability caused by the Hezbollah attacks will cause some in Lebanon to invite Syria back into the nation.
"Syria's trying to get back into Lebanon, it looks like, seems to me," Bush said.
Copyright 2006 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten, or redistributed.
Het lijkt mij wel duidelijk. De hersenspoeling en het antisemitisme zeker die al generaties lang kinderen in bepaalde islamitische landen opzet tegen de staat Israël en Joden in het algemeen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Of bedoel je 'hersenspoelen ',schatje ?
Wat is dat dan, wat daar gebeurt? Een verwerkingsproces ofzo?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:19 schreef schatje het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar kinderen erbij betrekken is gewoon een teken van zwakheid, waar ook Israel last van heeft zo te zien.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel duidelijk. De hersenspoeling en het antisemitisme zeker die al generaties lang kinderen in bepaalde islamitische landen opzet tegen de staat Israël en Joden in het algemeen.
Heel bizar, maar wellicht een goede zaak, die soldaten zullen zich toch ook wel achter hun oren krabben als ze dit soort teksten ontvangen van schoolkinderen, mag ik hopen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:22 schreef NorthernStar het volgende:
"DEAR SOLDIER, PLEASE KILL A LOT OF ARABS"
Deze kan er ook bij:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of hier
[afbeelding]
Soortgelijk aan:
Ik heb je toch bronnen gegeven? De bron heeft altijd gelijk, zegt men wel eens. Ik weet iig niet wat een kloon is op een -Fok!- forum, maar wellicht komt dat, omdat ik ook nog andere dingen doe dan op Fok! zittenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat meer leugentjes verspreiden over aantallen Joden. Daar ben je heel goed in. (Of kloontjes aanmaken) Het feit dat je al een kloon moet aanmaken om te reageren zegt wat over jezelf.
Zelfs je eigen bronnen spreken niet over honderdenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:27 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Ik heb je toch bronnen gegeven? De bron heeft altijd gelijk, zegt men wel eens. Ik weet iig niet wat een kloon is op een -Fok!- forum, maar wellicht komt dat, omdat ik ook nog andere dingen doe dan op Fok! zitten![]()
Gelukkig zijn Israelische kinderen daar niet gevoelig voorquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel duidelijk. De hersenspoeling en het antisemitisme zeker die al generaties lang kinderen in bepaalde islamitische landen opzet tegen de staat Israël en Joden in het algemeen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:30 schreef Vosseklaver het volgende:
Ik zat er iig dichter bij dan jouw mooie 250.000+. Volgende keer beter
Dont hold your breath.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heel bizar, maar wellicht een goede zaak, die soldaten zullen zich toch ook wel achter hun oren krabben als ze dit soort teksten ontvangen van schoolkinderen, mag ik hopen?
Mee eens. Maar heeft Israël dit wel eens via de VN proberen te spelen en zo niet, waarom niet ? Dit verkleint het probleem niet bepaald lijkt me.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:15 schreef schatje het volgende:
Wat Hezbollah allemaal uitspookt in Libanon zal me werkelijk een worst wezen. Het al jarenlang afvuren van raketten op het noorden van Israël kan niet langer worden getolereerd.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:03 schreef Drugshond het volgende:
O ja het eerste plaatje van de OP is nu wel een stuk beter.
Ansgt voor aanslagen, zelfmoordaanslagen en raketaanvallen. Die angst kan zich uiteindelijk op dergelijke manier uiten. Denk ik.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat is dat dan, wat daar gebeurt? Een verwerkingsproces ofzo?
Volgens is er al een gebonden VN resolutie wat betreft ontwapening Hezbollah.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:31 schreef eL. het volgende:
[..]
Mee eens. Maar heeft Israël dit wel eens via de VN proberen te spelen en zo niet, waarom niet ? Dit verkleint het probleem niet bepaald lijkt me.
Je had het fout klaar is kees, er ZIJN nu 7000 Joden zoals ik al eerder zei, in tegenstelling tot wat jij beweerde met je "honderden" en "8000" in de gehele islamitische wereld.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:34 schreef Vosseklaver het volgende:
Waren, niet zijn. We hadden het over anti-semitisme in Islamitische en dan specifiek Arabische landen. Maar het lijkt me tijd om dit zijspoortje op te bergen.
bronquote:Belangrijkste evacuatieroute naar Syrië gebombardeerd
Israël heeft de belangrijkste weg van Libanon naar Syrië gebombardeerd. Westerse landen zijn intussen volop bezig met de massale evacuatie van hun onderdanen uit Libanon.
Israëlische gevechtsvliegtuigen bombardeerden de hoofdweg van Libanon naar de Syrische hoofdstad Damascus. De weg die duizenden mensen gebruiken om te vluchten, is daarmee afgesneden, aldus bronnen bij de Libanese politie.
Dat dacht ik ook ja, maar waarom trekt Israël niet bij de VN aan de bel ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:35 schreef schatje het volgende:
Volgens is er al een gebonden VN resolutie wat betreft ontwapening Hezbollah.
Tja dan zou je een tekst als 'kill many Hezbollah terrorists ' verwachten en niet 'kill many Arabsquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:34 schreef schatje het volgende:
[..]
Ansgt voor aanslagen, zelfmoordaanslagen en raketaanvallen. Die angst kan zich uiteindelijk op dergelijke manier uiten. Denk ik.
Omdat de VN een grap is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:39 schreef eL. het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar waarom trekt Israël niet bij de VN aan de bel ?
Een humanitaire ramp in wording.quote:
Volgens mij is dat in 15 jaar van raketaanvallen wel tig keer gebeurd. Ik meen zoiets gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:39 schreef eL. het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar waarom trekt Israël niet bij de VN aan de bel ?
Dat zou mij ook niet verbazen met die gevaarlijke en gestoorde antisemiet als president. Iran kan nou lekker etteren in andere landen en blijft tot nu toe zelf buiten schot.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:38 schreef Mutant01 het volgende:
Analysten denken dat Iran haar "support" richting Hezbollah nu gaat uitbreiden. (aldus RTL 4)
Het is ook niet goed te praten hoor.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:39 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
BTW het is echt niets nieuw hoor om teksten op bommen te zetten maar om dit nu door kinderen te laten doen...
Tenzij het idd als verwerkingsproces is bedoeld ..
.
zoals die van 5 jaar terugquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Behallve als ze een resolutie aannemen in het voordeel van Israel ?
In voordeel of in nadeel, de VN blijft een grap. Met betrekking tot de muur, de grens, de beschietingen, de schendingen van mensenrechten, de resoluties en de vredesmachten. Alles.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Behallve als ze een resolutie aannemen in het voordeel van Israel ?
Is de VN natuurlijk ook zelf schuld aanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In voordeel of in nadeel, de VN blijft een grap. Met betrekking tot de muur, de grens, de beschietingen, de schendingen van mensenrechten, de resoluties en de vredesmachten. Alles.
Alvast welterusten en een goede nachtrust toegewenst.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga zo slapen (als ik dat kan met deze hitte).
op die blog staat ook ergens dat het hulsen zijn van reeds afgevuurde hezbollah rakettenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:39 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja dan zou je een tekst als 'kill many Hezbollah terrorists ' verwachten en niet 'kill many Arabs
Iemand heeft die kinderen toch verteld dat 'alle arabieren ,terroristen zijn ?
En ik neem aan dat dat niet Hezbollah was ,maar eerder de ouders van die kinderen en de Media
Dus toch een beetje 'gehersenspoelt '
BTW het is echt niets nieuw hoor om teksten op bommen te zetten maar om dit nu door kinderen te laten doen...
Tenzij het idd als verwerkingsproces is bedoeld ..
.
ik zie ook pasfoto's op die granaten?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of hier
[afbeelding]
Soortgelijk aan:
Thnx jij ookquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Alvast welterusten en een goede nachtrust toegewenst.
Het is in ieder geval wat anders dan het gebruik van kinderen voor het plegen van aanslagen. Maar goed, je kunt iets niet goed praten door er iets groter tegenover te zetten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het maakt op mij niet de indruk van een georganiseerde actie.
Tja er waren wel blijkbaar journalisten aanwezig ...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het maakt op mij niet de indruk van een georganiseerde actie.
het zijn duidelijk geen hulzenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:44 schreef Boomstam het volgende:
[..]
op die blog staat ook ergens dat het hulsen zijn van reeds afgevuurde hezbollah raketten
maar of ik dat moet geloven....
Ik hoor dat dat meisje aan de grens bij Kiryat Shmona woont, en dat ze niets liever wil dan dat de aanvallen op Israël stoppen, maar okay, welke suffe vader, moeder, leraar, lerares, etc., verzint dan zoiets als onderdeel van een verwerkingsproces?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:34 schreef schatje het volgende:
Ansgt voor aanslagen, zelfmoordaanslagen en raketaanvallen. Die angst kan zich uiteindelijk op dergelijke manier uiten. Denk ik.
Ik ben het helemaal met je eens dat het niet gezond is voor kinderen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wat anders dan het gebruik van kinderen voor het plegen van aanslagen. Maar goed, je kunt iets niet goed praten door er iets groter tegenover te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |