abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35821301
Deel 45 !!

De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals file parkeren of bochtje achteruit.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40|
    41|42|43|44

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2006:
    - Asmooh (2 januari)
    - Drizzt_DoUrden (2 januari)
    - Metalman (4 januari)
    - SuperBosch (10 januari)
    - RMU (11 januari)
    - bravo (12 januari)
    - garnage-patrick (12 januari)
    - Santjuh (13 januari)
    - Houniet (13 januari)
    - Devilnl (17 januari)
    - Toad (18 januari)
    - GrupoBalança (19 januari)
    - GotC (24 januari)
    - lokkie (24 januari)
    - Youssef (24 januari) C-rijbewijs
    - Dribbel79 (24 januari) Motorrijbewijs
    - XxxPimxxX (26 januari)
    - lambrusco_bianco (27 januari)
    - sungaMsunitraM (31 januari)
    - WesHell (31 januari)
    - Trebweb (6 februari)
    - Jurrio (8 februari)
    - ASroma (9 februari)
    - MatiCe (14 februari)
    - Vogel87 (15 februari)
    - blup (20 februari)
    - Gronnaephos (21 februari)
    - WorkingClassHero_9 (24 februari)
    - Repeat (1 maart)
    - ALPER (2 maart)
    - reul_lb (7 maart)

Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens!

10 maart Sylvana (Auto)
    13 maart: tasje (Auto)
    15 maart: cyberterrorist, Zaandam - 08.00 (Auto)
    28 maart: mirrie1986, Meppel - 10.45 (Auto)
    31 maart: Zonnestraaltje, Meppel - 10:50 (Auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier terug gevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

En daar gaan we weer

[ Bericht 5% gewijzigd door Robin__ op 09-03-2006 18:34:52 ]
  • pi_35821355
    Pffff... gaat snel!
    Vóór deel 50 wil ik 'em hebben, dus niet te snel typen!!!
    pi_35821368
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 20:28 schreef Robin__ het volgende:
    Hoe dat dan? Glad? Gewoon te hard remmen? Putdeksel?

Das wel mooi kloten zeg.. als er met autorijden wat mis gaat roept iedereen altijd wees blij dat het in de les gebeurt ipv in het echt.. maar een schuiver maken is hoedan ook kut
    te hard geremd

en in de auto zit je nog beschermd ja, maar op zo'n tweewieler

maarjah.. voor alles een eerste keer..

zal wel paar dagen beetje pijnlijk zijn, maar we overleven het wel

vallen en opstaan
    Doei.
    pi_35821422
    Rijles ging goed, voor het eerst bbuiten de bebouwde kom gereden, en dat is een stuk toffer dan de rotonde-slalom binenn Leeuwarden de hele tijd
    Vlak na de rijles op de teurgweg (op de fiets) nog wel een ongeluk naast me zien gebeuren Een Peugeot 306 reed op een busje in, die daardoor weer tegen een andere auto aan knalde

Zelfs Devilnl zn oude instructeur tegen gekomen en bij zn werk langs gereden
    pi_35821704
    Reageer eens op alexxx anders post ie het het volgende topic weer

Nee grapje, ja als je alleen nog binnen de bebouwde kom hebt gereden is het toch wel fijn om eindelijk eens een beetje meer gas te geven Maar de lessen in de stad zijn zo veel nuttiger.. ik heb lessen van 1,5 uur, woon in almere, ga afrijden bij het cbr bussum, dat betekent dat ik iedere les zeker 40 minuten op de snelweg zit, opzich wel leuk, beetje van baantje verwisselen enzo maar ik schiet er niet zo veel mee op heb ik het idee, eerste 10 keer opmerkingen over hoe en wat, maar daarna nooit meer wat over gehoord, dus voor mij hoeft het niet zo eigenlijk. maargoed, binnenkort een keertje snelweg?

Ik weet niet wie de op in de wiki al heeft aangepast aan dit deel, daarvoor dank, alle dooie avatars heb ik er ook uitgeknikkerd, wil je er weer bij, voeg m toe in de wiki
      dinsdag 7 maart 2006 @ 20:41:49 #6
    28946 mirelia
    Neehee ik ben geen vrouw!!
    pi_35821707
    tvp-tje
    Shuffle up and deal!!!
      dinsdag 7 maart 2006 @ 20:43:16 #7
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_35821759
    Ik blijf hier nog even plakken.
    "Atb is lief, groetjes Peri."
    pi_35821808
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 20:32 schreef De_Warme_bakker het volgende:
    Pffff... gaat snel!
    Vóór deel 50 wil ik 'em hebben, dus niet te snel typen!!!
    ik ook

Maarja vorige topic ging net geen week mee.. dus je hebt 6 weken ofzo Gaat dat lukken denk je?

Voor mezelf durf ik het ernstig te betwijfelen
    pi_35824528
    ik hoop hem toch wel in dit deeltje te halen

nog 3 nachtjes
    pi_35824905
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 20:44 schreef Robin__ het volgende:

[..]

ik ook

Maarja vorige topic ging net geen week mee.. dus je hebt 6 weken ofzo Gaat dat lukken denk je?

Voor mezelf durf ik het ernstig te betwijfelen
    Begin april afrijden als het goed is...
    Ik hoop het dus wel
    pi_35824949
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 20:41 schreef Robin__ het volgende:
    Reageer eens op alexxx anders post ie het het volgende topic weer
    Ik vond het mooier als 'tvp'
    pi_35825597
    tvp
    pi_35826401
    Nou Faithy, dat is ook ff schrikken dan. Geluk dat je er alleen een beurze heup aan hebt over gehouden.

Vandaag heb ik weer gereden. Ging goed. Over precies een maand heb ik mijn rijexamen!
    pi_35832459
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 20:43 schreef alwaysthebest het volgende:
    Ik blijf hier nog even plakken.
    Same here
    Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
    pi_35833366
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 21:58 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Begin april afrijden als het goed is...
    Ik hoop het dus wel
    Ik eind maart. (ook een stiekume tvp natuurlijk )
    pi_35838426
    Nieuw topic alweer
    Net weer terug van rijlessen. Het ging best goed het optrekken bij stoplichten ging veel beter dan de vorige keer. Heb alleen het remmen nog niet helemaal onder controle. Maar dat komt vanzelf wel.
    pi_35840779
    zo, net rijles gehad
    gepraat over mijn TTT, ik had al aangegeven de niet te wilen doen. vand at geld doe ik liever een examenpoging.
    helaas is mijn instructeur daar het niet mee eens.
    hij vindt het heel beangrijk dat ik toch een TTT doe, omdat het heel leerzaam kan zijn.
    dus hij deed een voorstel; jij doet de TTT , en ik betaal de kosten
    dat vind ik wel hel erg leif van hem. hij wil me zo graag aan mijn rijbewijs helpen [en van me af zijn ]

dus ik heb een lieve instructeur
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_35842463
    damn, das idd wel een lieve instructeur zeg, want die TTT is nog best prijzig

* nog 2 nachtjes*
    pi_35843807
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 13:26 schreef Sylvana het volgende:
    damn, das idd wel een lieve instructeur zeg, want die TTT is nog best prijzig

* nog 2 nachtjes*
    voor de leerling prijzig je rijschool betaalt iets van 60 euro aan het cbr ? en afschrijvingskosten enzo voor auto zullen eurootje of 15 zijn, dus voor hem is het echt een stuk goedkoper. maar het blijft lief natuurlijk

*..en dan scheurt sylvana rond met der roze papiertje *
    "Trust can kill you, or set you free"
    pi_35845462
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 14:05 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

*..en dan scheurt sylvana rond met der roze papiertje *
    hehe, nee, dat dan weer niet, want kan hem pas dinsdag ophalen en heb geen eigen auto, en het weekend erna ga ik niet naar me ouders want dan heb ik een verjaardag, dus wordt pas na 2 weken waarschijnlijk dat ik echt ga autorijden
    pi_35845626
    sja, ik vind het wel lief van m'n instructeur
    ben benieuwd wanneer ik de TTT heb, hij wilde hem binnen nu en 2 weken plannen.

als je je bijzondere verrichtingen goed doet, krijg je daar toch vrijstelling voor op je examen?
    is dat een beetje relaxed?
    ik heb juist het idee dat je dan, doordat je meer rijdt, meer tijd hebt om fouten te maken, of zie ik dat verkeed?
    pi_35846651
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 14:50 schreef Sylvana het volgende:

[..]

hehe, nee, dat dan weer niet, want kan hem pas dinsdag ophalen en heb geen eigen auto, en het weekend erna ga ik niet naar me ouders want dan heb ik een verjaardag, dus wordt pas na 2 weken waarschijnlijk dat ik echt ga autorijden
    nou ja, dat worden dan 2 weekjes elke dag kijken naar je papiertje en wachten tot je echt mag rijden LOL toch wel belangrijk om snel te rijden dus na die 2 weken zou ik het zeker doen.
    pi_35846707
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 14:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
    sja, ik vind het wel lief van m'n instructeur
    ben benieuwd wanneer ik de TTT heb, hij wilde hem binnen nu en 2 weken plannen.

als je je bijzondere verrichtingen goed doet, krijg je daar toch vrijstelling voor op je examen?
    is dat een beetje relaxed?
    ik heb juist het idee dat je dan, doordat je meer rijdt, meer tijd hebt om fouten te maken, of zie ik dat verkeed?
    tsja geen idee. op je blaadje van de TTT staan al je fouten. als je dat allemaal goed doet met je examen heb je wellicht een goede kans om te slagen ook al doe je een paar andere dingen fout? want je examinator ziet dan dat je goed vooruit bent gegaan.
    ik weet het niet, ik reed erg slecht op mn 1e examen dus ik had er sowieso niks aan
    ik denk dat als je op je examen bijv verkeerd parkeert, dat je dan extra zenuwachtig wordt, dus wellicht heb je dan wel iets aan een TTT..
    pi_35846730
    Mn instructrice heeft gister eindelijk toegegeven dat ze bang is als ze bij mij in de auto zit
    pi_35846764
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 15:32 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mn instructrice heeft gister eindelijk toegegeven dat ze bang is als ze bij mij in de auto zit
    !
    pi_35846851
    quote:
    lol nou ja, beter dat er nu iemand bang is, dan wanneer je je rijbewijs hebt
    pi_35847025
    Ik rem te laat... Zal wel door mn heftruckachtergrond komen.. daar heb je alleen topsnelheid en noodstop Een tussenweg is er niet.
    pi_35848316
    quote:
    en dat voor een PTA-Mod

maar laat remmen deed ik in het begin ook heel vaak, vond me instructeur ook niet echt leuk
    pi_35848560
    ik heb 7 april mijn theorie examen iemand nog nuttige tips voor me? ik heb de cd-rom plus het theorieboek, ik volg geen lessen bij de rijschool
    pi_35848572
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 16:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

en dat voor een PTA-Mod

maar laat remmen deed ik in het begin ook heel vaak, vond me instructeur ook niet echt leuk
    Ik remde in het begin nooit genoeg af voor een kruispunt/rotonde/etc.

Nu wel
    pi_35848665
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 16:28 schreef Thrilled het volgende:
    ik heb 7 april mijn theorie examen iemand nog nuttige tips voor me? ik heb de cd-rom plus het theorieboek, ik volg geen lessen bij de rijschool
    gewoon zoveel mogelijk oefenexamens maken, wat er niet goed gaat nalezen in het boek en voooral niet denken dat het een makkie is, want er zakken er echt veel
      woensdag 8 maart 2006 @ 17:27:56 #32
    107105 JosvG
    Wederom nieuw icoon!
    pi_35850438
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 16:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gewoon zoveel mogelijk oefenexamens maken, wat er niet goed gaat nalezen in het boek en voooral niet denken dat het een makkie is, want er zakken er echt veel
    Hoelang moet je van tevoren beginnen? Ik moet 20 april op voor mijn theorie, en ik heb de 8e en 15e nog theoriecursus, zodat ze de stof er nog even inhameren. Ik heb nu nog niet geleerd maar ik ben toch van plan heel snel te beginnen eigenlijk.
    With only two tools, you can fix everything:
    WD40: If something doesn't move and it should.
    Ducttape: If something moves and it shouldn't.
    pi_35850522
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 17:27 schreef JosvG het volgende:

[..]

Hoelang moet je van tevoren beginnen? Ik moet 20 april op voor mijn theorie, en ik heb de 8e en 15e nog theoriecursus, zodat ze de stof er nog even inhameren. Ik heb nu nog niet geleerd maar ik ben toch van plan heel snel te beginnen eigenlijk.
    Je weet van jezelf wel een beetje hoe gemakkelijk of moeilijk je leert? Ik zou zeggen, pas het daarop aan.

En als vuistregel natuurlijk begin liever te vroeg dan te laat met leren!

Succes!
    pi_35850794
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 17:27 schreef JosvG het volgende:

[..]

Uhm verschilt per persoon.. ik heb de spullen gisteren in huis gehaalt, heb vandaag het boek uitgelezen en net een proef examen gedaan, 5 foutjes.. en ik heb nog 1 hele maand.. dus genoeg tijd om mn zwakke punten te verbeteren, en nog 17 proef examens te gaan ik leer liever té vroeg als té laat...
    pi_35851752
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 16:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

en dat voor een PTA-Mod

Moet je voorstellen hoe goed ik op andere punten wel niet ben

Hmmm, ik heb vrijdag om 11 uur officieel les, maar moet die plots door onvoorziene omstandigheden afzeggen, en dat meot 24 uur van te voren, anders moet je betalen.. bel ik zonet, zijn ze net dicht (was om 10 over vijf of zo).. hopelijk dnek ik er morgenochtend om, anders word het een dure grap.
    pi_35851855
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb vrijdag om 11 uur officieel les, maar moet die plots door onvoorziene omstandigheden afzeggen, en dat meot 24 uur van te voren, anders moet je betalen.. bel ik zonet, zijn ze net dicht (was om 10 over vijf of zo).. hopelijk dnek ik er morgenochtend om, anders word het een dure grap.
    bij mij doet ie daar niet echt moeilijk over, wel vaker een paar uur van te voren nog afgebeld, was geen probleem
    pi_35852458
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Zorg 'r dan even voor dat er een alarmpje op je telefoon afgaat ofzo, morgenochtend. Vaak heel doeltreffend
    pi_35852500
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 18:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

bij mij doet ie daar niet echt moeilijk over, wel vaker een paar uur van te voren nog afgebeld, was geen probleem
    Bij mij staat het op het kaartje,m niet op tijd afbeleln is betalen.. maar ik meot morgen toch de wekker zetten, dus dat komt wel goed
      woensdag 8 maart 2006 @ 19:09:14 #39
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35853402
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 15:43 schreef Alexxxxx het volgende:
    Ik rem te laat... Zal wel door mn heftruckachtergrond komen.. daar heb je alleen topsnelheid en noodstop Een tussenweg is er niet.
    Zeker ook chronisch last van rijden met hand op de pook en het zoeken naar zo'n knobbel op je stuur

Heftrucks zijn echt het ultime speeltje niet letterlijk natuurlijk maargoed. Ik loop nu stage in een bedrijf waar ook overal van die heftrucks rond raggen (ik mag een ijzeren balk langs de muur leggen door het halve bedrijf zodat die gasten geen ventilatie gaatjes erbij prikken ) iig respect voor die gasten, kunnen alles zo precies (en snel) met die dingen.. komen vol gas aan, sturen vol in, remmen vol en slippen zo hendig sjiek die lepels precies in een pallet gewoon

Heb je er een last van dat je te laat instuurd trouwens? Lijkt me dat je redelijk moet wennen aan sturen met de voorwielen?

Lijkt me wel tof eigenlijk als iedereen ipv autos heftrucks reed staat er iemand in de weg, pak je m gewoon op en sideshift je m over de vangrail ... right tot zo ver mijn heftruck adoratie

Nog kwartiertje, mag ik weer beetje rondrijden weer savonds, en ook nog kutweer

*edit, over afbellen, mijn instructeur zet eigenlijk altijd wel een aantal mensen standby die ie op het laatste moment zou kunnen bellen.. lijkt mij dat de meeste rijscholen dit wel doen, meer dan een beetje dreigen is het volgens mij
    pi_35854001
    net weer een proefexamen gedaan, 4 fout
    pi_35854833
    tvp
    pi_35855796
    Ik heb maandag voor de 2e keer rijexamen!!
    Morgen nog 2 uurtjes lessen voor het laatst, en hopelijk haal ik t dan!
    pi_35856109
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:10 schreef Tasje het volgende:
    Ik heb woensdag me 2e examen.
    Wat had je fout gedaan de eerste keer?
    pi_35857007
    Ik heb morgen voor de 2e keer theorie examen Ik heb er dit keer wel een goed gevoel over, en dat is meer dan ik de vorige keer had
    And you know I might
    Have just flown too far from the floor this time
    Cause they calling me by my name..
    pi_35857642
    is het overigens niet een leuke optie om in de OP even de namen van de lessers te zetten met daarbij voor welk examen ze op gaan en wanneer de examendata zijn? (Theorie, praktijk en ook nog de pilonnenzooi voor de motor)

is maar een tipje
    Doei.
    pi_35858029
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Zeker ook chronisch last van rijden met hand op de pook en het zoeken naar zo'n knobbel op je stuur

Heftrucks zijn echt het ultime speeltje niet letterlijk natuurlijk maargoed. Ik loop nu stage in een bedrijf waar ook overal van die heftrucks rond raggen (ik mag een ijzeren balk langs de muur leggen door het halve bedrijf zodat die gasten geen ventilatie gaatjes erbij prikken ) iig respect voor die gasten, kunnen alles zo precies (en snel) met die dingen.. komen vol gas aan, sturen vol in, remmen vol en slippen zo hendig sjiek die lepels precies in een pallet gewoon

Heb je er een last van dat je te laat instuurd trouwens? Lijkt me dat je redelijk moet wennen aan sturen met de voorwielen?

Lijkt me wel tof eigenlijk als iedereen ipv autos heftrucks reed staat er iemand in de weg, pak je m gewoon op en sideshift je m over de vangrail ... right tot zo ver mijn heftruck adoratie

*edit, over afbellen, mijn instructeur zet eigenlijk altijd wel een aantal mensen standby die ie op het laatste moment zou kunnen bellen.. lijkt mij dat de meeste rijscholen dit wel doen, meer dan een beetje dreigen is het volgens mij
    sturen ging gek genoeg wel ineens goed, wel te hele tijd de hand op de pook, en de poot op de koppeling in het begin ja

En heftruckrijden is gewoon erg gaaf. Leuke hobby om je geld mee te verdienen
    pi_35858201
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:54 schreef Faithy het volgende:
    is het overigens niet een leuke optie om in de OP even de namen van de lessers te zetten met daarbij voor welk examen ze op gaan en wanneer de examendata zijn? (Theorie, praktijk en ook nog de pilonnenzooi voor de motor)

is maar een tipje
    De huidige OP vind ik al heel uitgebreid, door dit soort dingen bij te voegen word het wel extreem veel info.

Plus: zie het maar eens goed bij te houden.
    Zal uiteraard weer via Wiki gaan, maarja ik zie het wel gebeuren dat maar de helft van de users zichzelf verwijderd bij de lessers + examendata verwijderd wanneer ie z'n rijbewijs heeft gehaald.

Plús (jaja ), als je alles in de OP gaat zetten, wat moet er dan nog in het topic zelf?
      woensdag 8 maart 2006 @ 21:13:51 #48
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_35858555
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:39 schreef rena het volgende:
    Ik heb morgen voor de 2e keer theorie examen Ik heb er dit keer wel een goed gevoel over, en dat is meer dan ik de vorige keer had
    Succes.
    pi_35858659
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:10 schreef Tasje het volgende:
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:16 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:39 schreef rena het volgende:
    Succes allen!
    pi_35858984
    Dank jullie wel
    And you know I might
      woensdag 8 maart 2006 @ 21:30:52 #51
    107105 JosvG
    Wederom nieuw icoon!
    pi_35859381
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Zeker leuk ja, ik doe het ook al een tijdje, en ik vrees ook dat ik last ga hebben van vol gas, laat remmen, constant hand op de pook enzo Ik kijk ook altijd zo op tegen die mensen die zo vloeiend een pallet uit een stelling kunnen halen enzo, misschien leer ik dat nog wel eens. Eerst maar eens concentreren op mijn rijbewijs hehe.
    With only two tools, you can fix everything:
    WD40: If something doesn't move and it should.
    Ducttape: If something moves and it shouldn't.
    pi_35859516
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 21:30 schreef JosvG het volgende:

[..]

Zeker leuk ja, ik doe het ook al een tijdje, en ik vrees ook dat ik last ga hebben van vol gas, laat remmen, constant hand op de pook enzo Ik kijk ook altijd zo op tegen die mensen die zo vloeiend een pallet uit een stelling kunnen halen enzo, misschien leer ik dat nog wel eens. Eerst maar eens concentreren op mijn rijbewijs hehe.
    Vooral veel ervaring... ik kan het nog steed sniet helemaal. Heb wel al 4 jaar mn heftruckrijbewijs, maar niet aan 1 stuk door geheftruck, maar 3 keer een half jaar. Na een half jaar heb je het in de vingers, en dan sta ik telkens weer op straat (geen oorzaak--> gevolg )
      woensdag 8 maart 2006 @ 21:37:12 #53
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35859748
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:54 schreef Faithy het volgende:

is maar een tipje
    Tijd terug heb ik ook zo iets geprobeerd, info + avatars dus.. 0,0 reactie op gehad, behalve wat verzoeken om avatars dr bij te zetten dus, en daar hebben we het toen maar bij gelaten eik.

Als ik er nou een nieuw lijstje tussen plak 'aankomende exames' En dan daaronder datum - naam - plaats - catagorie

Maarja dat moet dan ook weer in de wiki bijgehouden worden.. ach nouja als je in dat lijstje wil moet je die moeite maar nemen

Laten we maar eens proberen dan he
    pi_35859782
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Bij mij staat het op het kaartje,m niet op tijd afbeleln is betalen.. maar ik meot morgen toch de wekker zetten, dus dat komt wel goed
    ja, bij mij staat het ook wel op me kaartje, maar me instructeur neemt het niet zo serieus gelukkig
    pi_35859875
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 21:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

De huidige OP vind ik al heel uitgebreid, door dit soort dingen bij te voegen word het wel extreem veel info.

Plus: zie het maar eens goed bij te houden.
    Zal uiteraard weer via Wiki gaan, maarja ik zie het wel gebeuren dat maar de helft van de users zichzelf verwijderd bij de lessers + examendata verwijderd wanneer ie z'n rijbewijs heeft gehaald.

Plús (jaja ), als je alles in de OP gaat zetten, wat moet er dan nog in het topic zelf?
    Ja, ik vind de huidige OP ook al erg lang, misschien een idee om de geslaagden uit 2004 eruit te halen? En ik denk ook niet dat die OP dan up-to-date blijft, denk niet dat iedereen hem netjes aan zal passen dan
      woensdag 8 maart 2006 @ 21:42:18 #56
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_35860019
    Ik ben even zo vrij geweest de geslaagden van 2004 maar weg te halen. Schoont lekker op, en hij kan altijd nog terug als niemand het ermee eens is.
    pi_35860047
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 21:39 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, ik vind de huidige OP ook al erg lang, misschien een idee om de geslaagden uit 2004 eruit te halen? En ik denk ook niet dat die OP dan up-to-date blijft, denk niet dat iedereen hem netjes aan zal passen dan
    Zat ik ook aan te denken inderdaad. 2004 is al een tijd terug
    pi_35860109
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 21:42 schreef alwaysthebest het volgende:
    Ik ben even zo vrij geweest de geslaagden van 2004 maar weg te halen. Schoont lekker op, en hij kan altijd nog terug als niemand het ermee eens is.
    toppie

K vond hem onderhand wel erg lang worden, OP was zowat de halve eerste pagina

Ik hoop dat het vrijdag met me examenw at beter weer is dan dit, als het de hele tijd zo staat te regenen vind ik er echt niks aan om auto te rijden
    pi_35860618
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 21:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

toppie

K vond hem onderhand wel erg lang worden, OP was zowat de halve eerste pagina

Ik hoop dat het vrijdag met me examenw at beter weer is dan dit, als het de hele tijd zo staat te regenen vind ik er echt niks aan om auto te rijden
    Dan kun je wel wat gas terug nemen en heb je veel meer tijd om alle handelingen rustig uit te voeren en rustig te kijken!
    pi_35860722
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 21:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Dan kun je wel wat gas terug nemen en heb je veel meer tijd om alle handelingen rustig uit te voeren en rustig te kijken!
    dat is natuurlijk ook wel waar, maar je hebt altijd zo'n slecht zicht dan
      woensdag 8 maart 2006 @ 21:58:58 #61
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35860796
    Ik moet 3 dagen van te voren afbellen (maar zoals ik al zei, hij plant reserves in.. dus zo moeilijk doet ie niet volgens mij, ik heb nog nooit hoeven afbellen)

Net les gehad.. ach wat moet ik er van zeggen, weer terug 'wennen' aan de normale lesauto ging eigenlijk probleemloos, nouja eerst iemand wegbrengen.. almere-stad literatuurwijk almere-buiten FUCKING UITHOEK, pikdonker, mega plassen op de weg etc etc, uiteindelijk 40 min na aanvang van de les reed ik op de A6 almere uit.. nouja alles ging mijns inziens prima, soms wat sneller zien dat ik door kan rijden en na controlle in bochten.

Volgende les weer eens naar laren (te gek..) daarna proefexamen 'waar ik maar beter snel zenuwachtig voor kan worden' nouja mij best, als ie daarna maar schnell die kut ttt aanvraagd

*edit* Oke heb zo'n rijtje toegevoegd, met aankomende exames dus.. goed idee/slecht idee? Wil je in het lijstje? ff toevoegen in de wiki

[ Bericht 11% gewijzigd door Robin__ op 08-03-2006 22:14:49 ]
      woensdag 8 maart 2006 @ 22:06:41 #62
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35861070
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 21:42 schreef alwaysthebest het volgende:
    Plaats anders ff een linkje naar een eerdere op waar ze wel bij staan.. 'de geslaagden in 2004 kan je 'hier' terugvinden' oid.. dan kan er sowieso niemand zeiken lijkt me
    pi_35861832
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 22:06 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Plaats anders ff een linkje naar een eerdere op waar ze wel bij staan.. 'de geslaagden in 2004 kan je 'hier' terugvinden' oid.. dan kan er sowieso niemand zeiken lijkt me
    Goed idee, en dan ook een linkje naar de geslaagden van 2005. Puur om de OP wat korter te houden.
      woensdag 8 maart 2006 @ 22:49:37 #64
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_35862736
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 22:27 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Goed idee, en dan ook een linkje naar de geslaagden van 2005. Puur om de OP wat korter te houden.
    Done.
      woensdag 8 maart 2006 @ 22:57:48 #65
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35863035
    Op van dit topic gelijk maar in de 'nieuwe stijl' Ietsje aangepast nog, maar ik vind m prachtig zo

En nou gaan we het weer over rijles hebben..
    pi_35863272
    Toevoeging OP:

Aankomende examens:
    13 maart: tasje
    15 maart: cyberterrorist
    31 maart: Zonnestraaltje, Meppel, 10:50 uur (jaja helemaal compleet )
    pi_35863297
    Ik heb op de wiki mijn rij-examen plaats erbij gezet Ik vind de OP toppie zo Ow, maar dat komt natuurlijk pas in het volgende deeltje erbij te staan, en dan hoop ik toch wel bij de geslaagden te kunnen staan

Owja, nou moet ik het weer over rijles hebben, maarre, ik heb geen rijles meer

Alleen nog examen En ik ga gewoon slagen, dus ik ga niet zakken en dan wel weer rijlessen volgen
    pi_35863438
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 20:16 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

Niet besluitvaardig genoeg, en ik wou een keer te snel invoegen op de snelweg.. En jij?
    pi_35864195
    Morgen om 08:00 heb ik TTT krijg nu pas een beetje spanning hoop gewoon dat ik het goed doe maar beter dan mijn best kan ik niet doen
    pi_35864317
    Mag ik bij het examenlijstje? 5 april mag ik op...

Om exact te zijn: 5 april om 14.55 te Rotterdam. En m'n avatar mag er ook wel bij.
    Back in business.
    pi_35864451
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 23:31 schreef magic_dreamer het volgende:
    Morgen om 08:00 heb ik TTT krijg nu pas een beetje spanning hoop gewoon dat ik het goed doe maar beter dan mijn best kan ik niet doen
    veel succes
    pi_35864519
    quote:
    Succes!

Enne als je morgen om 8 uur op moet voor je TTT, héél snel je bed in dan nu!
    pi_35864578
    quote:
    Succes, en zorg dat je niet te zenuwachtig bent, want het beinvloedt je rijden. Ik kan het weten.,,, kreeg bij mijn TTT zelfs het advies om m'n ''spanningsboog'' te trainen.
    Back in business.
    pi_35868620
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 23:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Succes!

Enne als je morgen om 8 uur op moet voor je TTT, héél snel je bed in dan nu!
    iedereen bedankt.
    Kon gisteravond niet in slaap vallen.
    Was ook pas om 16:45 wakker doordat ik ziek was
    pi_35868662
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 23:09 schreef Tasje het volgende:

[..]

Niet besluitvaardig genoeg, en ik wou een keer te snel invoegen op de snelweg.. En jij?
    Ik ging de snelweg af, en moest daarna meteen rechts.
    Ik stopte keurig voor het rooie stoplicht.
    Meteen na het stoplicht moest ik naar links, er waren dus 3 rijbanen
    waarvan de meest linkse dus naar links ging (duh ).
    Ik moest dus in één keer voorsorteren, maar ik ging van rijbaan, naar rijbaan, naar rijbaan >> ingreep

En ik zat nog zo te twijvelen toen bij het stoplicht of ik meteen moest voorsorteren in de draai (dus grote draai maken)
    pi_35868667
    Btw, ik heb me examenplaats + tijd ingevuld

Leuke OP trouwens
    pi_35872807
    Vanmorgen om 08:00 kwam ik daar. was de examinator erniet en kreeg ik een nieuwe ofzo omdat er een miscommunicatie was. Maar die moest van ver komen en daarom wouden we eigenlijk al bijna gaan maar toen kwam hij er net aan.
    Mijn instructeur zij al wel dat hij mij ging matsen en dat deed hij ook ik hoefde alleen maar achteruit te rijden als speciale verichting
    Dus ik heb vrijstelling gekregen.
    Alleen ik moet wat meer kijken en wat rustiger rijden op de kruispunten.
    pi_35873211
    Ik wil ook weten wanneer ik weer op mag, verdorie
    pi_35873296
    nog 28 uur, kan echt niet wachten tot ik de uitslag weet, als ik geslaagd ben dan hebben ze bij het CBR in Leusden een gat in het plafond en als ik zak dan hebben ze een gat in de grond
    pi_35873318
    zonet afgebeld, 24,5 uur voor de les Was geen enkel probleem Ze wilden zelfs als de rijles verplaatsen naar vanmiddag Helaas kan ik dan ook niet...
      donderdag 9 maart 2006 @ 12:02:32 #81
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_35873363
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 12:00 schreef Sylvana het volgende:
    nog 28 uur, kan echt niet wachten tot ik de uitslag weet, als ik geslaagd ben dan hebben ze bij het CBR in Leusden een gat in het plafond en als ik zak dan hebben ze een gat in de grond
    Op die manier gaan lopen aftellen is niet echt bevordelijk voor je resultaat imo.
    pi_35873404
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 12:02 schreef blup het volgende:

[..]

Op die manier gaan lopen aftellen is niet echt bevordelijk voor je resultaat imo.
    lol, ik ga ook echt niet elk uur eraan denken * nog zoveel uur* maar ik moet toch wat posten hier
    pi_35875570
    dinsdag weer rijles..

zou ook morgen kunnen, maar mn heup is nog te pijnlijk

heb er wel weer zin in
    Doei.
      donderdag 9 maart 2006 @ 13:41:13 #84
    96705 mirrie1986
    all you need is love
    pi_35876522
    Toevoeging OP:

Aankomende examens:
    28 maart: mirrie1986, Meppel 10.45
    pi_35877156
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 13:41 schreef mirrie1986 het volgende:
    Toevoeging OP:

Aankomende examens:
    28 maart: mirrie1986, Meppel 10.45
    Stiekum even je profiel gechecked maar heb geen idee wie je bent.. Tenzij je achternaam met een N begint?
    pi_35877193
    zet er even bij voor WELK examen je op moet
    Doei.
    pi_35877219
    ik wil mijn rijbewijs, liever gisteren dan vandaag
    ik kan niet wachten..
    pi_35877645
    ik heb 'm al

Doei.
    pi_35877695
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
    ik wil mijn rijbewijs, liever gisteren dan vandaag
    ik kan niet wachten..
    wie niet
    pi_35878302
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 14:01 schreef Faithy het volgende:
    zet er even bij voor WELK examen je op moet
    Denk dat de meesten voor auto gaan, en als dat niet het geval is dat ze het dan wel zeggen?
    pi_35878549
    maar ook dingen als theorie en TTT
    Doei.
      donderdag 9 maart 2006 @ 14:40:21 #92
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_35878590
    Morgen 8:00 is het zover
    U kent mij waarschijnlijk van de romans..
    pi_35879578
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 14:39 schreef Faithy het volgende:
    maar ook dingen als theorie en TTT
    Ooohw zo
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 14:40 schreef Minisuisse het volgende:
    Morgen 8:00 is het zover
    Succes!
    pi_35880411
    Ik wens iedereen suc6 die voor praktijk & theorie examens moeten
    Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
    pi_35880452
    hoe snel gaat het trouwens, als je eenmaal je auto theorie hebt gehaald?
    ik begreep dat alles dan ineens in sneltrein vaart gaat.
      donderdag 9 maart 2006 @ 15:29:12 #96
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_35880532
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 15:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
    Hmm dat had ik niet. Na een les of 25 mn theorie gehaald. Nu 40 lessen gehad. Het is wel zo dat als je je theorie geleerd hebt je veel meer situaties herkent enzo.
    pi_35880878
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 15:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
    Bij mij niet, ik heb me theorie al een half jaar, maar praktijk heb ik dus morgen pas

Dus is heel verschillend, je hebt idd wel rijscholen die het praktijkexamen gelijk aanvragen als iemand zijn theorie heeft, maar meestal duurt het nog wel een tijdje hoor
    pi_35880910
    oh, dus het valt wel mee.
    gelukkig
    pi_35881064
    watkosten jullie auto praktijk examens eigenlijk?
    die van mij 185
    pi_35882008
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 15:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
    die van mij 185
    De eerste kostte bij mij 200 euro, de examens daarop (nummer 2, 3 en 4) 180 euro per stuk. En nu moet ik BNOR examen doen, en die is weer duurder.. Weet niet precies hoeveel.
    pi_35882199
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 15:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
    die van mij 185
    mijne 191,20
    pi_35882936
    Ik ben geslaagd voor mijn theorie!!!!
    3 foutjes Vorige keer 11
    And you know I might
    pi_35882948
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 16:37 schreef rena het volgende:
    3 foutjes Vorige keer 11
    gefeliciteerd
    pi_35885977
    hoe laat moet je eigenlijk sylvana?
    'The Less you know, The more you believe'
    pi_35886073
    10 voor 4
      donderdag 9 maart 2006 @ 18:25:56 #106
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35886258
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 23:43 schreef Shirley het volgende:

[..]

Succes, en zorg dat je niet te zenuwachtig bent, want het beinvloedt je rijden. Ik kan het weten.,,, kreeg bij mijn TTT zelfs het advies om m'n ''spanningsboog'' te trainen.
    Wat voor boog
    pi_35886570
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 16:37 schreef rena het volgende:
    3 foutjes Vorige keer 11
    Gefeliciteerd
    pi_35886705
    Gezakt voor mn theorie

7 fouten.. Was 3 keer te laat met corrigeren.. En had 1* niet door dat ik mn antwoord te vroeg in getoetst had -> hij zag geen ingevoerd antwoord..

Achja over 2 weken poging 2
      donderdag 9 maart 2006 @ 18:47:48 #109
    28946 mirelia
    pi_35886911
    Gefeliciteerd Rena
    Jammer FranticDJ
    Shuffle up and deal!!!
      donderdag 9 maart 2006 @ 19:45:38 #110
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_35888845
    Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met lessen eerst reed mijn rijinstructeur naar een rustige weg buiten de stad en daarna mocht ik zelf achter het stuur kruipen. Na wat langs en door Friese dorpen te hebben gereden moest ik nog even de stad in, toen ik op een weg reed moest ik dus stoppen voor het stoplicht en ik dus optrekken toen het groen was maarja, de eerste keer dus niet zo snel toen was mijn idee de auto voor mij maar weer in te halen alleen toen reed ik ineens 30kmh te hard
    excuses voor de fantastische zinsopbouw, 2x ging mijn fantastische stukje weg
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_35895002
    Hmm ik moest van de eerste keer zelf rijden..

120 in een 6-bak rijd trouwens wel lekker
      donderdag 9 maart 2006 @ 22:29:40 #112
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_35895241
    Hij wilde eerst kijken of ik wel een beetje kon schakelen enzo vandaar dat we even rustig begonnen, later in de les nog wel even door de stad gereden
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_35895761
    Mjah ik heb mn trekkerrijbewijs al
    pi_35895786
    Ik heb afgelopen maandag praktijkexamen gehad.
    gezakt...

Begin van het examen ging soepeltjes, ik had gekozen om mijn rij-instructeur niet mee te laten gaan.
    We gingen de snelweg op, ging allemaal vrij goed, niet echt problemen totdat ik bij een kruising kwam.

Ik probeer hier de situatie duidelijk uit te leggen, aan de hand van tekst en plaatjes, want die zeggen immers meer dan duizend woorden:

Groene auto ben ik
    Paars = personen auto X
    Blauw = vrachtwagen combinatie Y

We kwamen van een boerenlandweggetje aangereden (Almelo), ik had vrij zicht naar links en rechts.
    De bedoeling was om rechts af te slaan, ik had voor de tijd gekeken, kwam niets aan van links en van rechts kwam auto X, die volgens mij de bedoeling had om links af te slaan.
    Hieronder volgt mijn schatting van de situatie:

Ik had dus het idee om hem mooi door te laten rollen, omdat ik wist dat er niets aankwam.

Gaat ineens auto X keren op de weg, en haalt daarbij flink uit op de rijstrook waar ik wou invoegen.
    Ik liet hem doorrollen in de 2, remde wat af en wou rustig de rijbaan opdraaien.
    Nu stond die vrachtwagencombinatie Y voor rechtdoor gesorteerd, dus daardoor werd mijn hele zicht geblokkeerd, maar ik dacht dus dat er niets aankwam.

Verkeerd gedacht, er kwam een auto aan van links en ik moest aardig hard de remmen in, ook had ik hem nog in de 2 staan.
    Een fout van mij, dat zie ik naderhand ook wel in, maar wel een domme/gemakkelijk te voorkomen fout.

Voor de rest ging het prima, hij zei zelfs bij de nabespreking dat hij in het begin dacht dat 'dit stempelen werd', maar helaas voor mij deed deze fout (foutje?) mij de das om.
    Jammer... nu mag ik over 4 weken weer, ik heb 5 lessen voor het volgende examen, want ik had alles wel onder de knie, alleen het inzicht kon beter (op dat soort plekken dus).

Volgende keer beter...
    Een goeie tukker is geen motherfucker!
    pi_35895883
    Mja vrachtwagens vin dik ook irritant.. Net als hier in de polderwegen, heb je enorme bomen, smalle weg, klote berm om in uit te wijken, en irritant scherpe bochten.. Ga dan maar eens rijden als t donker is..
    pi_35896871
    Balen zeg Coolboy, maar dat was dan ook wel echt een kutsituatie die je had

Ik ga maar es proberen te slapen, en dan morgen ga ik slagen! Dat jullie het ff weten
    pi_35897442
    je had gewoon moeten blijven wachten tot dat die vrachtwagen ging rijden, want to die tijd heb je totaal geen zicht.

Sylvana succes morgen!!
      donderdag 9 maart 2006 @ 23:36:00 #118
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_35897569
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 22:44 schreef CoolyBoy het volgende:
    Ik heb afgelopen maandag praktijkexamen gehad.
    gezakt...

[...]

Volgende keer beter...
    Kwestie van heel veel pech hebben...
    Maar in dit geval met die vrachtauto had ik ook nooit zomaar de weg opgerold. Ik had zowiezo gewacht tot hij overgestoken was omdat hij heel veel zicht ontneemt.
    Volgende x idd beter.
    Suc6 Sylvana!

[ Bericht 11% gewijzigd door blup op 09-03-2006 23:44:35 ]
      donderdag 9 maart 2006 @ 23:40:35 #119
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35897728
    als het precies zo stond zoals ie het tekend zekerweten ja.. maar hij is toch niet zo gek om blind die weg op de duiken.. hij zal wel iets zicht gehad hebben igg (mag ik toch wel hopen)

Toch balen he

Succes sylvana!
    pi_35897888
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 23:15 schreef Sylvana het volgende:
    Balen zeg Coolboy, maar dat was dan ook wel echt een kutsituatie die je had

Ik ga maar es proberen te slapen, en dan morgen ga ik slagen! Dat jullie het ff weten
    Heel veel succes Sylvana!
    pi_35902643
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 23:40 schreef Robin__ het volgende:
    als het precies zo stond zoals ie het tekend zekerweten ja.. maar hij is toch niet zo gek om blind die weg op de duiken.. hij zal wel iets zicht gehad hebben igg (mag ik toch wel hopen)
    Voordat de persoon ging keren had ik al een vrij goed zicht op de weg, hier kwam niets aan.
    Ik was blijkbaar nog in de veronderstelling dat ik niet zo lang 'opgehouden' was. en de weg nogsteeds vrij was.
    Uiteraard is het naderhand gemakkelijk redeneren van dat ik gewoon had moeten stoppen, ik denk dat het grootste probleem hem nog zat dat ik hem in de 2 had staan, met koppeling er half bij in dus snel wegwezen kon ik ook niet.

Van fouten leert men...
      vrijdag 10 maart 2006 @ 09:17:16 #122
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_35902946
    Gezakt... echt balen.
    Het uur voorrijden ging echt perfect.
    Maar toen ik met het examen een lange bocht naar rechts moest maken richting snelweg, zat er precies een ziekenauto achter me... Niet goed op gereageerd, dus wel terecht gezakt..
    Maar echt, je komt die dingen nooit tegen!
    pi_35903219
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 09:17 schreef Minisuisse het volgende:
    Gezakt... echt balen.
    Maar toen ik met het examen een lange bocht naar rechts moest maken richting snelweg, zat er precies een ziekenauto achter me... Niet goed op gereageerd, dus wel terecht gezakt..
    Wat 'n situatie! Balen man!!

Hoe reageerde je dan als ik vragen mag?

Volgende keer beter, gewoon doorzetten toch!
      vrijdag 10 maart 2006 @ 09:35:04 #124
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_35903233
    Ik hoorde de ziekenauto wel, maar ik zag hem niet door die bocht. Maar ik had dus de vluchtstrook opgemoeten om hem er langs te laten -> Ingreep
      vrijdag 10 maart 2006 @ 09:37:14 #125
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_35903270
    pi_35903555
    Balen man!, zulke situatie's kun je niet oefenen....
    pi_35903777
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 09:35 schreef Minisuisse het volgende:
    Ik hoorde de ziekenauto wel, maar ik zag hem niet door die bocht. Maar ik had dus de vluchtstrook opgemoeten om hem er langs te laten -> Ingreep
    Had ik ook niet geweten. Dit oefen je ook niet zovaak met lessen!

Maar je gaat wel gewoon opnieuw aanvragen toch nu?
    pi_35904613
    quote:
    Gezakt... echt balen.
    -

Balen zeg

IK ben al 2 uur wakker, kon ECHT niet meer slapen

Thnx iedereen en volgens mij moesten er vandaag nog een paar op, dus die ook veel succes
      vrijdag 10 maart 2006 @ 10:47:53 #129
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_35904737
    balen mini!
      vrijdag 10 maart 2006 @ 11:54:15 #130
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35906393
    Heb je de hele dag tot je examen niets te doen sylvana? Das wel balen joh, dan gaat de tijd zo langzaam he.. zorg dat je wat te doen heb, al is het maar broodjes halen bij de bakker ofzo

Hou goed je kop dr bij, je bent een aardig poosje bezig geweest, maar dat betekent ook dat je veel meer verschillende situaties bent tegengekomen! Heb je toen misschien niet goed gedaan, maar je weet daardoor wel precies wat je de volgende keer moet doen! Veel meer kans dus dat je gewoon gaat slagen ga dr voor, doe je best, meer kan je toch niet doen.

pi_35906993
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 11:54 schreef Robin__ het volgende:
    Heb je de hele dag tot je examen niets te doen sylvana? Das wel balen joh, dan gaat de tijd zo langzaam he.. zorg dat je wat te doen heb, al is het maar broodjes halen bij de bakker ofzo

Hou goed je kop dr bij, je bent een aardig poosje bezig geweest, maar dat betekent ook dat je veel meer verschillende situaties bent tegengekomen! Heb je toen misschien niet goed gedaan, maar je weet daardoor wel precies wat je de volgende keer moet doen! Veel meer kans dus dat je gewoon gaat slagen ga dr voor, doe je best, meer kan je toch niet doen.

Nouja, omdat ik dus 2 uur eerder wakker werd dan gepland heb ik alles toen al gedaan wat ik moest doen, dus zit nou hier maar beetje achter de pc totdat ik naar de trein moet. Moet anderhalf uur met de trein eerst, dus muziekje erbij, en dan kom ik de tijd wel door

En meer dan me best kan ik idd niet doen, maar er ligt wel een grote druk op me, van me ouders, die zitten echt zo te zeiken over dat ik moet slagen omdat ze anders failliet gaan als ze extra lessen en een herexamen moeten betalen ( overdrijven is ook een vak) dat ik van mezelf wel moet slagen eigenlijk, maar goed, weet ook best dat ik zoiets niet kan verwachten, dat je het nooit weet, maar wel irritant die druk :S
      vrijdag 10 maart 2006 @ 15:55:58 #132
    132767 lipje
    zeg maar nee, krijg je er twee
    pi_35913638
    * lipje draait duimen voor een goede afloop.
    Return of the Unox-muts
    Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
    verrekte koekwaus :')
    Pappa van Aafke en Onno
      vrijdag 10 maart 2006 @ 16:43:22 #133
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_35915213
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 10:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Had ik ook niet geweten. Dit oefen je ook niet zovaak met lessen!

Maar je gaat wel gewoon opnieuw aanvragen toch nu?
    Ja het is gelijk weer aangevraagd, moet nu weer 6 April om 8:00.
    pi_35916551
    Wat een gezakten hier weer Balen zeg!

Sylvana, succes Ik ben benieuwd!
    And you know I might
    pi_35916629
    Inzicht, waarom heb ik dat nou nog steeds niet?

Examinator zei ook: je kunt hardstikke goed rijden en met de auto overweg, maar dat stukje inzicht mis je gewoon nog steeds
    En echt gewoon zooo balen Maar ik had het al wel gedacht toen ik auto uitstapte, had er echt slecht gevoel over

Had 1 vette ingreep gehad nl, toen ik wilde invoegen op snelweg reed er op rechterrijbaan een vrachtwagen, en ik wilde erachter invoegen, en moest dus ervoor, dus instructeur greep me stuur en zei " gassen, gassen, gassen" dus ja, toen was het eigenlijk al wel gedaan, heb ook maar 20 minuutjes gereden. Was nog een andere situatie, stonden auto's stil op de weg, en ik ging er dus achter staan, maar stond niet helemaal recht, en toen kwamen er dus auto's uit tegenovergestelde richting, en ze konden er wel door, maar met moeite. En me bijzondere verrichtingen gingen de laatste tijd echt goed, behalve vandaag keek wel goed verder, maar met fileparkeren tever van de stoep af en met recht achteuit rijden raakte ik de stoep een beetje

Dus al met al ging het gewoon niet lekker en mag ik het over een week of 3 weer fijn opnieuw proberen.
    pi_35916653
    Sylvana, wat ongelovelijk kut zeg
    And you know I might
      vrijdag 10 maart 2006 @ 17:32:37 #137
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_35916737
    balen sylvana klote
    pi_35916755
    ach..

het gebeurt meer mensen..

pas bij de 8e keer zakken moet je eens gaan denken of je uberhaupt wel auto WILT gaan rijden

Doei.
    pi_35917044
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:28 schreef Sylvana het volgende:
    Inzicht, waarom heb ik dat nou nog steeds niet?

Examinator zei ook: je kunt hardstikke goed rijden en met de auto overweg, maar dat stukje inzicht mis je gewoon nog steeds
    En echt gewoon zooo balen Maar ik had het al wel gedacht toen ik auto uitstapte, had er echt slecht gevoel over

Had 1 vette ingreep gehad nl, toen ik wilde invoegen op snelweg reed er op rechterrijbaan een vrachtwagen, en ik wilde erachter invoegen, en moest dus ervoor, dus instructeur greep me stuur en zei " gassen, gassen, gassen" dus ja, toen was het eigenlijk al wel gedaan, heb ook maar 20 minuutjes gereden. Was nog een andere situatie, stonden auto's stil op de weg, en ik ging er dus achter staan, maar stond niet helemaal recht, en toen kwamen er dus auto's uit tegenovergestelde richting, en ze konden er wel door, maar met moeite. En me bijzondere verrichtingen gingen de laatste tijd echt goed, behalve vandaag keek wel goed verder, maar met fileparkeren tever van de stoep af en met recht achteuit rijden raakte ik de stoep een beetje

Dus al met al ging het gewoon niet lekker en mag ik het over een week of 3 weer fijn opnieuw proberen.
    Ahhh meisje..
    Ik weet hoe je je voelt..

Maarre, over drie weken, dat is leuk, want dan gaan we tegelijk slagen!
    pi_35917048
    Helaas, dat is jammer ja. Ik heb die zelfde situatie die jij beschrijft met de vrachtwagen ook gehad, en daar heeft mijn instructeur gedaan wat jouw examinator deed. Dat is dus jammer dat je dat niet eerder bent tegengekomen. Want ik denk dat je anders wel was geslaagd. BV doen ze niet zo moeilijk over, en dat rechtstaan, tsjah, kan verschillen he, hangt beetje samen met algemene indruk.

Maar blijf vooral proberen, en succes.
    pi_35917102
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:44 schreef Shailesh het volgende:
    Helaas, dat is jammer ja. Ik heb die zelfde situatie die jij beschrijft met de vrachtwagen ook gehad, en daar heeft mijn instructeur gedaan wat jouw examinator deed. Dat is dus jammer dat je dat niet eerder bent tegengekomen. Want ik denk dat je anders wel was geslaagd. BV doen ze niet zo moeilijk over, en dat rechtstaan, tsjah, kan verschillen he, hangt beetje samen met algemene indruk.

Heb ik inderdaad ook gehad. Maar een oud-klasgenoot van me een week VOOR mij ook, en die was er op gezakt, dus daar dacht ik even aan toen ik op de invoegstrook reed en gaf plankgas en had geweldig ingevoegd zei de examinator!
    Zoals die examinator wel meer dingen van mij geweldig vond, maar nee hij kon en mocht me niet laten slagen..

[ Bericht 1% gewijzigd door Zonnestraaltje op 11-03-2006 14:52:23 ]
    pi_35917118
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:33 schreef Faithy het volgende:
    ach..

het gebeurt meer mensen..

pas bij de 8e keer zakken moet je eens gaan denken of je uberhaupt wel auto WILT gaan rijden

Gelukkig ik zit pas op mijn vijfde keer! Maarja nu Bnor dus moet wel lukken dacht ik zo!
      vrijdag 10 maart 2006 @ 17:51:34 #143
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_35917248
    Sylvana, wat klote. Het voelt zo kut hè, om te zakken. Gewoon niet teveel over nadenken, en een keer met je instructeur langslopen wat je fout deed.

Volgende keer ga je het gewoon halen.

vrijdag 10 maart 2006 @ 18:14:16 #144
    86710 -Splash-
    Ride the world!
    pi_35917785
    Wat een topic
    Het is echt lekker als je je ervaringen met lotgenoten kan delen.
    Maar ook als je er vragen kan stellen

Eerst even voorstellen.
    Ik ben dus nu al 22 jaar en heb nu al 3 jaar mijn autorijbewijs.
    Ik heb eigenlijk altijd al een voorliefde voor motors gehad en daarom had ik ook al vroeg een scooter.
    Ik rijd nu al 6 jaar op een scooter en ik heb nog nooit een ongeluk gehad ( wel een keer onderuit met ijzel maar is dat nou een ongeluk ? ).
    Nu wou ik eerst nog even wachten met mijn motorrijbewijs tot ik meer rijervaring had met de auto, maar naar 3 jaar wil ik er dan toch aan gaan beginnen: Het motor rijbewijs.

Nu alleen een vervelend detail
    Elke keer als ik er over begin dat ik het graag wil dan krijg ik gelijk van mijn moeder te horen dat ze dat absoluut niet leuk vind
    Ik kan het wel begrijpen hoor, op een motor rijden is natuurlijk een veel groter risico dan in een auto.
    Maar toch, als je ziet hoe sommige motor rijders rijden dan vind ik het niet raar dat het dodental hoog is... ( Jammer genoeg zijn er ook zulke figuren in hun golfje en net het rijbewijs hebben die te onbeheerst lopen te gassen en dan motorrijders "niet zien" ).

Anyway... genoeg stof om over na te denken
    Mijn vader vind het wel goed, zijn broer rijdt nu al 2 decenia motor dus sja
    Maar nu.... 2006... ik wil het nu toch ECHT gaan doen, hoewel mijn moeder dat dus absoluut niet ziet zitten.
    Ik denk dat ls je gewoon normaal rijdt en alles goed in de gaten houd het best goed kan gaan en daarom zit ik nu achter mijn pc te surfen bij rijscholen in de buurt van Utrecht.

Nu het vraagje:

Zijn er mensen die mij tips kunnen geven over waar ik het beste kan letten en andere tips hebben.
    En als je lest, moet je dan nog dingen kopen als helm, jas, broek, laarsen ?
    Of voldoen bergschoenen iets boven je schenen uitkomen ook voor de lessen ?

Alvast bedankt! en succes voor de genen die binnenkort moeten afrijden
    "Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
    pi_35917843
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ahhh meisje..
    Ik weet hoe je je voelt..

Maarre, over drie weken, dat is leuk, want dan gaan we tegelijk slagen!
    Dat vind ik een goeie deal
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:51 schreef alwaysthebest het volgende:
    Sylvana, wat klote. Het voelt zo kut hè, om te zakken. Gewoon niet teveel over nadenken, en een keer met je instructeur langslopen wat je fout deed.

Volgende keer ga je het gewoon halen.

Ja,, bij het CBR liep ik al met een kutgevoel naar binnen en hij zei meteen " het is niet voldoende" had ik ook wel verwacht zelf, maar wel erg kut om te horen en toen gingen we dus nog ff alles doornemen en toen schoot ik echt vol, en toen op de terugweeg bracht instructeur me naar huis en nog ff flink zitten janken in de auto
    pi_35917875
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:44 schreef Shailesh het volgende:

mja, hij had bij allebei wel "onvoldoende" aan gekruist, en dus wegligging over die situatie met die stilstaande auto's, en kijkgedrag bij kruispunten had ie ook aangekruist, maar goed, hopelijk gaat het de volgende keer beter. Tussendoor nog ff een paar lesjes doen en dan ga ik er weer voor
      vrijdag 10 maart 2006 @ 18:55:38 #147
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35918811
    Ahh wat balen sylvana Fijn dat je over 3 weekjes al weer kan afrijden, nieuwe ronde nieuwe kansen

en splash, de wat grotere rijscholen hebben nog wel eens acties waar je bijvoorbeeld bij een pakket van 10 lessen een motorbroek, helm of schoeisel krijgt, en andere geven jassen en helmen in bruikleen ed. Wel waard om daar ook naar te kijken lijkt me, volgens mij is dat nog behoorlijk prijzig?
    pi_35920856
    Toch wel raar eigenlijk, ik voeg vaak genoeg met mijn scheurijzer achter een vrachtwagen in, simpel weg omdat ik met mijn 54pk niet genoeg kan versnellen. In het begin probeerde ik het wel maar lukte me nooit.

Tijdens het lessen reed ik in een seat leon 1.9TDI en daar was het lekker blazen mee, bij korte opritten 100 in z'n 3, als ik dat nu zou doen sta ik 500 meter verder stil denk ik, zonder versnellingsbak

zonde dat je gezakt bent
      vrijdag 10 maart 2006 @ 22:10:09 #149
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_35924808
    Ik ben eindelijk begonnen!!
    Heb inmiddels 2 lessen gehad van 1 uur...en kan al sturen, gasgeven, remmen en met de koppeling remmen Komende maandag heb ik mijn eerste les van 2 uur.
    To infinity…and beyond!
    pi_35928123
    Ik mag de 28e op!

in deze jongen:

kan niet wachten!
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:19:19 #151
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35929044
    Is dat d of c (plus e)

Wel gaaf zeg
    pi_35934135
    wow dat is nog eens een wagen!!

maandag om 8:55 uur moet ik (voor het eerst) afrijden(auto)
    en helaas zonder vrijstelling van de TTT

[ Bericht 2% gewijzigd door 2006 op 11-03-2006 10:25:10 ]
    pi_35934321
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 22:10 schreef ivetje het volgende:
    Ik ben eindelijk begonnen!!
    Heb inmiddels 2 lessen gehad van 1 uur...en kan al sturen, gasgeven, remmen en met de koppeling remmen Komende maandag heb ik mijn eerste les van 2 uur.
    Met de koppeling remmen...

Ik denk dan dat je op de motor remmen bedoelt

maar veel plezier en succes
    Doei.
    pi_35937004
    Balen, Sylvana! Weet je al wanneer je weer op moet dan? Ik weet het namelijk nog steeds niet, na 2 weken

Ik ben het wachten nu wel zat, ik wil weer lessen en weer op!
      zaterdag 11 maart 2006 @ 14:03:43 #155
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_35939285
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 10:36 schreef Faithy het volgende:

[..]

Met de koppeling remmen...

Ik denk dan dat je op de motor remmen bedoelt

maar veel plezier en succes
    Ik bedoel meer stilstaan met de koppeling. Dat als je te langzaam rijdt zonder dat je je koppeling gebruikt slaat ie af, dus zo bedoel ik met de koppeling remmen Ach lama, ik begin pas...mag ik!!
    To infinity…and beyond!
    pi_35939909
    ah.. ok
    Doei.
      zaterdag 11 maart 2006 @ 14:37:11 #157
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35940101
    Echt gewoon stapvoets rijden dus?

Echt remmen op de motor mag ik iig niet doen (bijvoorbeeld vanuit zn 4 terug schakelen naar zn 2 zonder de rem te gebruiken.. als je dan de koppeling laat opkomen rem je ook vrij hard af) wel vaak gehad dat ik te laat terug schakelde naar 2 voor een bocht, dat ik eigenlijk nog te hard de bocht inging, nouja bocht door met koppeling in mag niet, dus dan maar oplaten komen.. maarja als je dan nog aan het remmen ben kan je niet een beetje gas geven dus rem je op de motor en sta je ineens bijna stil hehe

Welke regio les je ivetje?
    pi_35940240
    Balen voor de gezakten! Succes verder!
    pi_35946145
    Zo vanmorgen mn 37ste les gehad ging wel lekker. de 21ste moet ik op, dus mn instructeur doet nu de examinator na.
    pi_35948615
    van 4 terug naar 2 zonder remmen lijkt me idd niet tof nee, je kan wel remmen en dan terug naar 3 oplaten komen, tetrug naar 2 oplaten komen terwij l je aan het remmen bent.
    pi_35974887
    31 Maart mag ik weer opnieuw proberen om mijn roze papiertje te halen
      zondag 12 maart 2006 @ 22:32:55 #162
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35975797
    Hey das tegelijk met sylvana en zonnestraaltje

Als jullie nou allemaal slagen word het hier wel stil
    pi_35977494
    quote:
    Op zondag 12 maart 2006 22:32 schreef Robin__ het volgende:
    Hey das tegelijk met sylvana en zonnestraaltje

nouja, niet precies op 31 maart, maar wel in de buurt

en ook al slaag ik, dan kom ik hier nog wel kijken hoor
    pi_35981900
    quote:
    Op zondag 12 maart 2006 22:32 schreef Robin__ het volgende:

Ik ben er voorlopig nog
    Of ben ik niet goed genoeg
    And you know I might
    pi_35982804
    woensdag weer lessen

mn heup is echt zo kleurrijk, Picasso en Mondriaan zijn er niets bij
    Doei.
      maandag 13 maart 2006 @ 11:13:29 #166
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_35984934
    30 maart 1e rijles

- 12 weken les
    - 16 lessen van 2 uur ( 32 uur totaal )
    - 1 tussen tijdse toets
    - 1 gratis rijexamen
    - 1 gratis rijexamen bij zakken
    pi_35984997
    jes jes jes ik ben in een keer geslaagd
    pi_35985012
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 11:15 schreef 2006 het volgende:
    jes jes jes ik ben in een keer geslaagd
    gefeliciteerd
      maandag 13 maart 2006 @ 13:00:54 #169
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_35987891
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 11:13 schreef jorienvdherik het volgende:
    30 maart 1e rijles

- 12 weken les
    - 16 lessen van 2 uur ( 32 uur totaal )
    - 1 tussen tijdse toets
    - 1 gratis rijexamen
    - 1 gratis rijexamen bij zakken
    Best lange lessen zeg, ik heb gewoon 30 lessen van een uur morgen mag ik voor de 2e keer rijden
    Bernie en ik zijn tof.
      maandag 13 maart 2006 @ 13:06:48 #170
    139407 jorienvdherik
    pi_35988060
    oke, ben echt benieuwd
    leer nu vanaf vrijdag elke dag theorie die wil ik in 1x halen
      maandag 13 maart 2006 @ 13:27:55 #171
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_35988704
    ik net rijles bellen, wilde een extra lesje deze week, maar mijn instructeur vindt dat echt niet nodig
    'laat het allemaal maar aan mij over'
    ben benieuwd
      maandag 13 maart 2006 @ 16:08:29 #172
    114531 TheUnreal
    Zo ja, waarom niet?
    pi_35993709
    Ik moet maandag weer lessen voor de 3e keer, ik moet geloof ik 3 uur rijden. Omdat ik het schakelen al gelijk goed beheerste volgens die knakker, kan ik gelijk wat moeilijker beginnen

Owjah, moet maandag ook op voor m'n theorie in Utrecht. Ben nu lekker aan het stampen, wil het zeker in één keer halen
    pi_35994106
    ik ga binnenkort mn theorie maar 's aanvragen
    Doei.
    pi_35994427
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 16:08 schreef TheUnreal het volgende:
    Ik moet maandag weer lessen voor de 3e keer, ik moet geloof ik 3 uur rijden. Omdat ik het schakelen al gelijk goed beheerste volgens die knakker, kan ik gelijk wat moeilijker beginnen

Owjah, moet maandag ook op voor m'n theorie in Utrecht. Ben nu lekker aan het stampen, wil het zeker in één keer halen
    3 uur achter elkaar rijden? doe je een 10-daagse cursus ofzo?
    pi_35994609
    Ik zou as. vrijdag na een maand tijd weer les hebben, maar m'n opa is vannacht overleden dus heb vrijdag begrafenis.. Zo m'n instructeur maar even smsen..
    pi_35994689
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 16:35 schreef Zonnestraaltje het volgende:
    Ik zou as. vrijdag na een maand tijd weer les hebben, maar m'n opa is vannacht overleden dus heb vrijdag begrafenis.. Zo m'n instructeur maar even smsen..
    gecondoleerd
    pi_35994939
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 16:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gecondoleerd
    Dankjewel.
    pi_35995031
    Gecondoleerd zonnestraaltje
    And you know I might
    pi_35995159
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 16:49 schreef rena het volgende:
    Gecondoleerd zonnestraaltje
    Dankjewel.

(Wat 'n kusjes allemaal )
      maandag 13 maart 2006 @ 17:42:58 #180
    114531 TheUnreal
    Zo ja, waarom niet?
    pi_35996643
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 16:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

3 uur achter elkaar rijden? doe je een 10-daagse cursus ofzo?
    Nee dat niet, ik kan maar heel weinig rijden, ivm met school. En 's avonds vindt mn instructeur niet ideaal omdat je zo de kruisingen en andere belangrijke punten minder goed leert herkennen.
    Op maandag ben ik wat vroeger uit, daarom gaan we gelijk lekker de middag volmaken en veel leren.
      maandag 13 maart 2006 @ 18:00:30 #181
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_35997126
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 07:54 schreef rena het volgende:

[..]

Ik ben er voorlopig nog
    Of ben ik niet goed genoeg
    Ohjaaaaaa

quote:
    Op maandag 13 maart 2006 13:00 schreef mordradead het volgende:

[..]

Best lange lessen zeg, ik heb gewoon 30 lessen van een uur morgen mag ik voor de 2e keer rijden
    Ik heb dat dus ook (lessen van 1,5 uur) vanuit sommige plaatsen moet je haast wel, bv indeeling van een gemiddelde les bij mij

iemand wegbrengen (naar hun huis dus) 15 min
    naar examen regio rijden (bussum) 20min (of soms verder weg)
    30 min beetje rondrijden
    terug rijden 20+ min
    eind praatje ongeveer 5 min

in lessen van een uur.. nouja you do the math.. en heel veel schiet je ook niet op met iedere les 30/40 min op de snelweg rijden (al voel ik me wel vrij zeker op de snelweg, ook wel fijn )
    pi_35997144
    Morgenmiddag heb ik mijn theorie-examen..!
    Duim voor me!
    pi_35997363
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 17:42 schreef TheUnreal het volgende:

[..]

Nee dat niet, ik kan maar heel weinig rijden, ivm met school. En 's avonds vindt mn instructeur niet ideaal omdat je zo de kruisingen en andere belangrijke punten minder goed leert herkennen.
    Op maandag ben ik wat vroeger uit, daarom gaan we gelijk lekker de middag volmaken en veel leren.
    mja, ik vind 3 uur lessen achter elkaar wel erg lang, ik heb na 1,5 uur al moeite met concentreren en je neemt na zoveel tijd ook veel minder op, maar goed, jouw keus, ik zou het zelf nooit doen iig
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 18:00 schreef LV het volgende:
    Duim voor me!
    Veel succes
    pi_35998460
    Ik ben vanochtend geslaagd!!
    pi_35998515
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 18:50 schreef Tasje het volgende:
    Gefeliciteerd!!
      maandag 13 maart 2006 @ 18:56:16 #186
    28946 mirelia
    pi_35998633
    quote:
    Gefeliciteerd geslaagden van vandaag
    LV Succes!!

@Zonnestraaltje gecondoleerd meid en sterkte met je verlies
    Ik hoop dat je opa niet te jong was en dat hij niet lang geleden heeft
    Shuffle up and deal!!!
    pi_35999171
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 18:56 schreef mirelia het volgende:

[..]
    @Zonnestraaltje gecondoleerd meid en sterkte met je verlies
    Ik hoop dat je opa niet te jong was en dat hij niet lang geleden heeft
    Dankje.. Hij was 78 en heeft 'n pijnloze dood gehad, gelukkig.
    pi_35999583
    quote:
    gefeliciteerd
    pi_36001118
    quote:

Gefeliciteerd!
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 18:00 schreef LV het volgende:
    Duim voor me!
    Succes
    And you know I might
    pi_36002383
    quote:
    Gefeliciteerd,

ik hoop binnen 3 weken hetzelfde te zeggen
    pi_36003858

Mensen die op examen moeten, waaronder ik.
    Ik ga voor het eerst afrijden, kan ik zulke eximinators verwachten? Brrrrr
    pi_36010602
    mijn examinator was wel zo'n type ja
      dinsdag 14 maart 2006 @ 08:28:37 #193
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_36013460
    Al mijn examinators niet, kheb 4x afgereden..

1e x bij : Raya ofzo.. Italiaanse man
    2e x bij een vrouw met 2 achternamen oid
    3e x bij een gefrustreerde kutpot, weet dr naam ook niet meer.
    4e x bij Martin Hoek *o* Toffepeer!
    pi_36021264
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 21:15 schreef randysgz het volgende:
    [afbeelding]

Mensen die op examen moeten, waaronder ik.
    Ik ga voor het eerst afrijden, kan ik zulke eximinators verwachten? Brrrrr
    Ik hoop het niet zeg

Mag zo weer lekker 1,5 uur rijden
    And you know I might
    pi_36021290
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 08:28 schreef blup het volgende:
    Al mijn examinators niet, kheb 4x afgereden..

1e x bij : Raya ofzo.. Italiaanse man
    2e x bij een vrouw met 2 achternamen oid
    3e x bij een gefrustreerde kutpot, weet dr naam ook niet meer.
    4e x bij Martin Hoek *o* Toffepeer!

Bij de 4e keer ben je zeker geslaagd, vanwege dat Toffepeer
    And you know I might
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:59:26 #196
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_36021514
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:53 schreef rena het volgende:

[..]

Bij de 4e keer ben je zeker geslaagd, vanwege dat Toffepeer
    Ja, maar t was gewoon ook een vriendelijke man. Alle andere waren allemaal een beetje norre mensen..
    pi_36024059
    Geslaagd voor m'n theorie-examen!

2 foutjes:

- Inhalen voor gevaarlijke bocht. (Te laat gecorrigeerd. )
    - Ik dacht dat wanneer je in je achteruit rijdt ALLE verkeer voorrang moet verlenen. Dus ook voetgangers.

Maar goed.
    Geslaagd = geslaagd.
    pi_36026156
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:14 schreef LV het volgende:

2 foutjes:

- Ik dacht dat wanneer je in je achteruit rijdt ALLE verkeer voorrang moet verlenen. Dus ook voetgangers.

Maar goed.
    Geslaagd = geslaagd.
    Ook stoppen voor voetgangers wanneer je achteruit rijdt is niet heel verkeerd hoor, vind ik. Mssn niet verplicht, maar absoluut niet fout.

Iig van harte met je theorie! Twee foutjes is echt wel netjes!
    pi_36026380
    Oud-klasgenootje vandaag moest der BNOR-examen vanochtend doen en is ook geslaagd! Toch wel blij om dat te horen dan.. Zij had bij der gewone examens, net als ik, best veel pech gehad..
    pi_36027727
    Mijn lesje ging lekker net, zelfs het straatje keren ging zo zo, maar dat was gewoon toeval want ik snap er nog steeds geen hol van. Ook nog een lekker eind snelweg meegepakt

Gefeliciteerd LV!
    And you know I might
    pi_36029157
    Rena, kun je vertellen wat je niet snapt aan straatjekeren? 't Is niet moeilijk namelijk, wellicht dat iemand van hier het je uit kan leggen.

M'n les van vrijdag is verzet naar zaterdag.
    pi_36029456
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 17:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
    Rena, kun je vertellen wat je niet snapt aan straatjekeren? 't Is niet moeilijk namelijk, wellicht dat iemand van hier het je uit kan leggen.

M'n les van vrijdag is verzet naar zaterdag.
    Grappig van mij net van zaterdag naar vrijdag.

@Rena

hoeveelste les heb je al gehad??
    pi_36031951
    Stuk of 25 denk ik al, en opzich snap ik wat je moet doen, maar de praktijk lukt het gewoon niet. Valt denk ik ook niet aan mij uit te leggen via internet Heb ik volgens mij al eens eerder gezegd, ik klaag er elke keer weer over Vandaag ging hij opzich wel redelijk, ik moet gewoon heeeeel rustig met de koppeling doen, dan gaat hij wel goed.
    And you know I might
    pi_36034194
    bij bijzondere verrichtingen is het idd heel belangrijk dat je een goede beheersing van je voeten hebt en rustig aan doet met gas en koppeling, dan gaat het al een stuk beter meestal
      dinsdag 14 maart 2006 @ 21:55:16 #205
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36038010
    Langzaam rijden, en zo snel sturen als je kunt!

Wat ik vaak fout deed (nouja waardoor in niet zo handig uitkwam vaak) bij de eerste keer steken (vol naar links) dan draai je bij het 'einde' al vol naar rechts (tenminste zo leer ik het dan) tot je de stoeprand raakt.. Nouja ik dacht altijd dat je al helemaal naar rechts gestuurd moest zijn (mis je de stoep ook nog snel...) maar.. dat hoeft dus helemaal niet, kan je dus ook veel later beginnen met naar rechts sturen. (misschien heb je er wat aan)
    pi_36039041
    Morgen les nummer 40! Nog 2 of 3 lesjes en dan mag ik op!
    Back in business.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 23:02:21 #207
    139407 jorienvdherik
    pi_36040822
    wat moesten jullie allemaal doen in les 1?
    pi_36040868
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 23:02 schreef jorienvdherik het volgende:
    Rondjes rijden en door een 30 km wijk rijden

Al vond ik dat toen helemaal

2 maanden geleden
      dinsdag 14 maart 2006 @ 23:04:50 #209
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_36040906
    quote:
    Op rustige weggetjes een beetje sturen en schakelen. De instructeur hielp nog met remmen, kijken, koppelen e.d.
    pi_36041010
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 23:04 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Op rustige weggetjes een beetje sturen en schakelen. De instructeur hielp nog met remmen, kijken, koppelen e.d.
    Inderdaad.

Nu al bijna examen
    pi_36042175
    Ik moest meteen koppelen schakelen en sturen.. Enige wat ie nu na 5 minuten lessen nog doet is zeggen waar ik heen moet en helpen met remmen..
    pi_36042680
    quote:
    op rustige weggetjes rijden( sturen, gassen, remmen), op een parkeerterrein bochtjes en achtjes draaien en aan het eind mocht ik gewoon op doorgaande wegen rijden
    pi_36042970
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 19:59 schreef juliusbackpacking het volgende:
    Toch wel raar eigenlijk, ik voeg vaak genoeg met mijn scheurijzer achter een vrachtwagen in, simpel weg omdat ik met mijn 54pk niet genoeg kan versnellen. In het begin probeerde ik het wel maar lukte me nooit.

Tijdens het lessen reed ik in een seat leon 1.9TDI en daar was het lekker blazen mee, bij korte opritten 100 in z'n 3, als ik dat nu zou doen sta ik 500 meter verder stil denk ik, zonder versnellingsbak

zonde dat je gezakt bent
    Ja en dat is dus het verschil, het CBR heeft een totaal ander beeld van autorijden dan dat het er uiteindelijk aan toe gaat in de praktijk als je je rijbewijs hebt. Men zegt niet voor niks 'je leert pas rijden zodra je je rijbewijs hebt'.

Ik voeg zelf ook wel is achter een vrachtwagen in, niks mis mee. Ja oke als je een invoegstrook van enkele honderden meters voor je hebt is het verstandiger om ervoor te gaan.
    X
    X
    X
    pi_36042991
    quote:
    Een stukje door de wijk en daarna de snelweg op .
    X
    X
    X
      woensdag 15 maart 2006 @ 00:21:23 #215
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_36043468
    he, dit topic bestaat ook nog...

ben vanmorgen gezakt

echt alles wat verkeerd kon gaan ging verkeerd. Als ik mijn instructeur moet geloven kan ik vrij goed autorijden, en dat gevoel heb ik zelf ook. De rijles gisteren ging ook vrijwel foutloos. Vanmorgen moest ik dus op en ik neem aan dat ik zenuwachtig was ofzo (alhoewel ik me helemaal niet zo voelde) want het ging echt zwaar kut. Ik heb volgens mij nog nooit zo slecht gereden. De motor sloeg verscheidene keren af, oa met een hellingsproef. Het is echt tijden geleden dat de motor voor het laatst afsloeg, en een hellingsproef is volgens mij bij mij nog nooit fout gegaan. Ook het keren, wat normaal gesproken altijd goed gaat lukte me niet. Bochten nam ik op een gegeven moment te ruim, wat ik ook nog nooit eerder heb gehad. Wel terecht gezakt dus, neem ik aan. Het vervelende is gewoon dat ik weet dat het vanmorgen zo intens slecht is gegaan, dat het totaal niet representatief is voor mijn kunnen. Nu duurt het natuurlijk weer een maand voordat ik het weer eens mag proberen...... mijn instructeur (die niet meereed) was ook echt verbaasd dat ik het niet gehaald had....

[ Bericht 7% gewijzigd door Asmodean op 15-03-2006 00:34:28 ]
    Across the stream with wooden shoes
    With bells to tell the king the news
    A thousand misty riders climb up
    Higher once upon a time Last.fm
    pi_36044158
    quote:
    Gezakt... echt balen.
    Michel, jij hier? Echt balen man! Volgende keer red je t zowiezo.
    pi_36045365
    Gisteren Les 38 gehad.

Het rijden binnen beboudekom ging wel netjes, alleen moet ik wat besluitvaardiger worden, met invoegen.

Ik moet wel zeggen dat het ook aardig meespeelt hoor als je vanaf 05:30 smorgens al op bent ivm werken.
    en dan nog om 19:00 s'avonds ook nog eens 1 1/2 moet gaan lessen.
    pi_36045381
    Er is gewoon geen pijl op te trekken, ik had toevallig een hele lieve examinatrice
    Je moet gewoon een beetje geluk hebben tijdens je examen
    En dat is dus al lullig genoeg, er is gewoon geen pijl op te trekken tijdens zo'n examen, je rijbewijs ligt in handen van de examinator
    Maar je kan dus beter een examinatrice hebben...
      woensdag 15 maart 2006 @ 08:38:10 #219
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_36045926
    zo mijn TTT

Oleeeeeeeeeeeee
      woensdag 15 maart 2006 @ 09:08:49 #220
    124172 Maikalo
    Feyenoord 1908
    pi_36046347
    Vrijdag herexamen. Hopelijk geef ik deze keer wel voorrang aan een auto van rechts
    "Ja."
    "Wat ja?"
    "Ja toch!!"
    pi_36049692
    Net weer rijles gehad, ging een beetje bagger eigenlijk vergeleken met vorige week. Het schakelen wou niet zoals ik wou het remmen ging dan ook weer bagger en op het eind was ik aan het slingeren. Mijn concentratie was eigenliljk ook weg. . Hopen dat volgende week maar weer beter gaat.
    pi_36049914
    vanmiddag weer motorrijden

4 uur twee uurtjes lang

ben nog helemaal beurs en blauw maar we gaan ervoor
    Doei.
    pi_36049965
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 00:21 schreef Asmodean het volgende:

ben vanmorgen gezakt
    balen zeg Dat had ik dus ook met mijn examen, de volgende keer gaan we allebei gewoon slagen
      woensdag 15 maart 2006 @ 12:08:19 #224
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_36050939
    als ik alle ellende hier lees ben ik echt zo blij dat ik mn rijbewijs lekker heb.. pfew..
    blij dat ik er iig helemala vanaf ben..
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:41:36 #225
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_36054063
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 08:38 schreef Radjesh het volgende:
    zo mijn TTT

Oleeeeeeeeeeeee
    Och dat ging lekker

Ik had examinator Gross uit Utrecht, die was in Bussum en heb mijn ding gedaan. Als verrichtingen bocht achteruit ( kreeg ik complimenten voor ) en vooruit inparkeren. Voor de rest lekker gereden, invoegen op snelweg had ik me gaatje wel, maar moet niet in de linker buitenspiegel blijven hangen, en meer mijn binnenspiegel gebruiken.

Ook g ehad dat ik een voetgangersoversteekplaats te laat zag terwijl er rond de 30 kinderen
    stonden , dat was gewoon kut, en had een beetje struglle bij 1 rontonde.

Conclusie van Examinator: Goed gedaan, ga zo door
    Conclusie van mij: Werken aan die punten, en dan knallen op het examen
    pi_36058412
    Jammer, ik ben vandaag ook gezakt. Ik had verkeerd voorgesorteerd op een groot verkeersplein met stoplichten, en ik reed te langzaam op gewone wegen. Maar de verkeersplein werd me fataal, helaas dus.
    pi_36059118
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 00:21 schreef Asmodean het volgende:

ben vanmorgen gezakt
    Jammer Pim! Ik had echt wel verwacht dat jij het zou halen.. Maar goed, ik mag het 31 maart ook weer opnieuw proberen.
    pi_36060181
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 15:41 schreef Shailesh het volgende:
    Jammer, ik ben vandaag ook gezakt. Ik had verkeerd voorgesorteerd op een groot verkeersplein met stoplichten, en ik reed te langzaam op gewone wegen. Maar de verkeersplein werd me fataal, helaas dus.
    balen zeg, was het je 1e keer?
    pi_36060834
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 16:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

balen zeg, was het je 1e keer?
    Ja het was de eerste keer. En ik had een hele aardige gozer. Maar ik snap wel dat ie me had laten zakken. Ik maakte hier een daar een schoonheidsfoutje waar doorheen was te kijken. Maar deze fout deed me de das om. Ik stond gewoon echt klaar om naar den haag te gaan terwijl ik de andere kant op moest...helaas, maar ik blijf ze moeilijk vinden die grote verkeerspleinen, dus moet ik nog ff oefenen.
    pi_36063375
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 16:54 schreef Shailesh het volgende:

[..]

Ja het was de eerste keer. En ik had een hele aardige gozer. Maar ik snap wel dat ie me had laten zakken. Ik maakte hier een daar een schoonheidsfoutje waar doorheen was te kijken. Maar deze fout deed me de das om. Ik stond gewoon echt klaar om naar den haag te gaan terwijl ik de andere kant op moest...helaas, maar ik blijf ze moeilijk vinden die grote verkeerspleinen, dus moet ik nog ff oefenen.

Jammer!

Maarja, wat je zelf zegt ook, nog even oefenen en dan ga je er gewoon weer voor! Heb je al een nieuwe datum?
    pi_36063436
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 18:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Jammer!

Maarja, wat je zelf zegt ook, nog even oefenen en dan ga je er gewoon weer voor! Heb je al een nieuwe datum?
    Tsjah, 7 april, maar mijn rijinstructeur probeert eerder, volgende week al ofzo. Want hoe sneller, hoe makkelijker. Want er gaat echt bijna niets fout. Alleen de verkeerspleinen gingen nooit zo super, en daar ben ik helaas nu op gezakt
    pi_36063830
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 18:28 schreef Shailesh het volgende:

[..]

Tsjah, 7 april, maar mijn rijinstructeur probeert eerder, volgende week al ofzo. Want hoe sneller, hoe makkelijker. Want er gaat echt bijna niets fout. Alleen de verkeerspleinen gingen nooit zo super, en daar ben ik helaas nu op gezakt
    Het kan aan mij liggen, maar zeven april is best snel al?

Mijn instructeur doet in ieder geval, wanneer iemand zakt, eerst een weekje niet lessen, even alles laten bezinken. Dan nog twee lessen ofzo, uurtje voorrijden en dan gaan voor dat examen!

Iig veel succes!
      woensdag 15 maart 2006 @ 18:45:31 #233
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_36063935
    Ik wil in de zomervakantie beginnen met rijlessen, maar nu ben ik aan het twijfelen tussen een pakket of losse lessen ?

- Wat is voordeliger?
    - Krijg je de lessen terugbetaald die je over hebt bij een pakket als je eerder slaagt voor je examen?
    - Iemand goede ervaringen met rijscholen in en rond om Maastricht?
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_36064001
    Mmzz, wat is het eigenlijk het percentage mensen dat voor de eerste keer slaagt? Want als ik hier zo kijk zakken er eigenlijk best veel mensen de eerste keer, wat ik natuurlijk niet ga doen(arrogant als ik ben)
    Tralalalala Die Dom Die Dom
      woensdag 15 maart 2006 @ 19:08:13 #235
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36064628
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 18:45 schreef Sjengdanny het volgende:
    Ik wil in de zomervakantie beginnen met rijlessen, maar nu ben ik aan het twijfelen tussen een pakket of losse lessen ?

- Wat is voordeliger?
    - Krijg je de lessen terugbetaald die je over hebt bij een pakket als je eerder slaagt voor je examen?
    - Iemand goede ervaringen met rijscholen in en rond om Maastricht?
    Theoretisch gezien een pakket, tenzij je dus weg wilt bij die rijschool (pakket zou ik alleen doen bij een school met meerdere instructeurs, mocht het totaal niet klikken, dat je gewoon naar een andere instructeur toe kan) vooruit gekochte rijlessen kunnen NOOIT omgewisselt worden voor geld (staat gewoon altijd zo in hun voorwaardes) .. nee, geen ervaring mee

Alsvast succes
      woensdag 15 maart 2006 @ 19:10:32 #236
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36064701
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 18:47 schreef YellowLedbetter het volgende:
    Mmzz, wat is het eigenlijk het percentage mensen dat voor de eerste keer slaagt? Want als ik hier zo kijk zakken er eigenlijk best veel mensen de eerste keer, wat ik natuurlijk niet ga doen(arrogant als ik ben)
    landelijk zo'n 40-45 procent geloof ik..

http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2 kies daar je examen regio uit en je zult het exact zien
      woensdag 15 maart 2006 @ 19:14:51 #237
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_36064841
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 19:10 schreef Robin__ het volgende:

[..]

landelijk zo'n 40-45 procent geloof ik..

http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2 kies daar je examen regio uit en je zult het exact zien
    mijn rijschool is 56/60%
    ik hoop dat ik daar ook bij hoor
    morgen weer rijles, ben benieuwd
      woensdag 15 maart 2006 @ 19:20:30 #238
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36065059
    quote:
    145 rijden op de snelweg

Oh nee wacht, dat moest juist niet (ben nooit meer harder gegaan als dat trouwens hehe)
    Bij mij was het rondje door de wijk hier, ringweg op, (heel stuk over de ring weg gereden) snelweg op (was best even eng.. maar eigenlijk is dat echt het simpelst van alles) snelweg af, woonwijk door in examengebied, fileparkeren, helling proef, en weer naar huis

Over minuut of 10 weer les, na deze les word misschien mn ttt aangevraagd (heb/had ik niet veel trek in (weet het nog steeds niet, stiekem ben ik zelfs beetje bang voor echt examen.. komt wel dichtbij nu) Heb echt weinig zin in deze les verder.. ik ben helemaal geratbraakt.. en ik ga rijden in laren (drempel hobbel hobbel kruispunt hobbel zebrapad drempel hobbel kuil etc etc) maargoed..
      woensdag 15 maart 2006 @ 19:23:23 #239
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36065153
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 19:14 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

mijn rijschool is 56/60%
    ik hoop dat ik daar ook bij hoor
    morgen weer rijles, ben benieuwd
    mijne 85-90

al spelen ze ook wel redelijk op zeker heb ik het idee dus..
      woensdag 15 maart 2006 @ 19:25:01 #240
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_36065203
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 19:23 schreef Robin__ het volgende:

[..]

mijne 85-90

al spelen ze ook wel redelijk op zeker heb ik het idee dus..
    pi_36066598
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 18:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar zeven april is best snel al?

Mijn instructeur doet in ieder geval, wanneer iemand zakt, eerst een weekje niet lessen, even alles laten bezinken. Dan nog twee lessen ofzo, uurtje voorrijden en dan gaan voor dat examen!

Iig veel succes!
    Ach, het kan niet snel genoeg he . Bovendien, vindt ik het gewoon terecht dat ik gezakt ben, ik maakte echt een fout gewoon. Dan kan je examinator nog zo coulant zijn, dit was gewoon fout, klaar. Daarom wil ik zo snel mogelijk nog een keer, om te laten zien dat ik beter kan. En als het niet eerder kan, ga ik inderdaad ff niks dan en dan 1-2 weken vantevoren weer lessen.

Maar wanneer is jouw herexamen dan? Voor de 2e ook toch?
    pi_36066897
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 20:08 schreef Shailesh het volgende:

[..]

Maar wanneer is jouw herexamen dan? Voor de 2e ook toch?
    Mijn 5e keer ja!

31 maart, zoals ook in de OpeningsPost staat.
    pi_36067241
    Er is hier ook zo'n topic

Ik heb sinds vorige week donderdag men rijbewijs! (voor de auto) 22 dubbele uren over gedaan en in één keer geslaagd

Als de stufi binnen is gaan we motor lessen
      woensdag 15 maart 2006 @ 20:29:57 #244
    105905 peejdorie
    ... kinderpindakaas!
    pi_36067284
    weet iemand wat de beste/goedkoopste rijschool in nijmegen is?
    Zit sinds kort op kamers en wil nu beginnen
    pi_36067289
    mijn rijschool 1e keer: 61-65, herexamens: 51-55

Maar de meesten leerlingen hebben ook al wel een les of 40 gehad meestal voordat ze bij mijn instructeur mogen afrijden, hij laat leerlingen meestal echt lessen totdat hij er van uit gaat dat ze slagen
    pi_36067303
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 20:28 schreef Alvilon het volgende:
    Er is hier ook zo'n topic

Ik heb sinds vorige week donderdag men rijbewijs! (voor de auto) 22 dubbele uren over gedaan en in één keer geslaagd

Als de stufi binnen is gaan we motor lessen
    gefeliciteerd
      woensdag 15 maart 2006 @ 21:52:13 #247
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_36069969
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 19:08 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Theoretisch gezien een pakket, tenzij je dus weg wilt bij die rijschool (pakket zou ik alleen doen bij een school met meerdere instructeurs, mocht het totaal niet klikken, dat je gewoon naar een andere instructeur toe kan) vooruit gekochte rijlessen kunnen NOOIT omgewisselt worden voor geld (staat gewoon altijd zo in hun voorwaardes) .. nee, geen ervaring mee

Alsvast succes
    Bedankt voor de info Ik ga er nog eens over nadenken.
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
      woensdag 15 maart 2006 @ 21:57:03 #248
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36070131
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 19:25 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

Hehe

Ben net terug.. begin ging gewoon ruk.. eind van de straat liet ik m al afslaan, pas tegen het einde ging het wegrijden weer beetje soepel. Verder 3 keer ofzo een of andere kamikazi mini cooper ding van rechts.. ik weet niet hoe ie het timede en hoe ie is gereden maar steeds kwam ie mooi van rechts (kon nog wel stoppen, dat wel) Volgende week weer een proefexamen rondje (ergens waar ik nog nooit geweest ben) als dat goed gaat word er het een en ander aangevraagd moet wel beter in mn binnenspiegel kijken op de snelweg anders gebeurd er sowieso nix zegt ie.. ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen (zo dat hij het ziet dus.. ik kijk verdomme zowat meer achteruit als vooruit heb ik het idee)
    pi_36070795
    Ik zal morgen me instructeur maar es bellen om weer ff wat lesjes af te spreken En ik hoop dattie al weet wanneer ik precies weer op moet
    pi_36072517
    Is het examen nou al anders voor jullie? Er zouden toch veranderingen komen?

Ik ben overigens ook nog steeds iedere dag gelukkig met mn rijbewijs en mn autootje

* heaven7 is bijna een jaar terug geslaagd

Succes iedereen!
    pi_36072731
    Er is hier in ieder geval 1 ding veranderd. En dat is de aanvraag procedure. Mijn instructeur belde me net, en zei dat ik morgen al herexamen kon doen , gewoon al 1 dag later. Ik wilde maar al te graag, maar iets later belde hij terug, dat ie het toch maar niet had gedaan, omdat het een nieuw systeem is wil hij voor de zekerheid even checke bij het CBR hoe het precies werkt. Maar als hij meer geinformeerd was, kon ik morgen al herexamen doen!

Regio Rotterdam btw. CBR is overgestapt op PDA's ipv papieren uitslag, ik heb dan ook geen uitslagformulier gekregen, die heeft mijn instructeur gemaild gekregen.
    pi_36072910
    Jammer dat je morgen niet kan, beetje vaag wel eigenlijk.
    pi_36073549
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 23:18 schreef heaven7 het volgende:
    Jammer dat je morgen niet kan, beetje vaag wel eigenlijk.
    Nee, het kan wel. Maar mijn instructeur wil het risico niet nemen. Hij zegt, hij komt gewoon zo ver, tot het moment dat hij de datum kan kopen, en moet ie nog op akkoord klikken. Maar omdat dit de eerste keer is dat hij het nieuwe systeem gebruikt, wil hij het zeker weten, en belt ie morgen ff naar het CBR. Ik loop ook liever niet het risico dat hij de datum koopt, en dan sta ik daar morgen, en was het systeem nog in testfase of iets dergelijks, en das ook weer zonde. Dan maar een paar dagen langer wachten..
    pi_36073640
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 23:07 schreef heaven7 het volgende:
    Is het examen nou al anders voor jullie? Er zouden toch veranderingen komen?

Succes iedereen!
    Nee, er is nog niks veranderd, je kunt er wel voor kiezen om de rijopleiding-in-stappen te doen, dan heb je 4 modules en elke module sluit je af met een toets voordat je naar de volgende mdule mag, maar dat is niet verplicht, dus je kunt ook gewoon nog normaal rijlessen nemen en examen doen

Thnx
      woensdag 15 maart 2006 @ 23:51:26 #255
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_36073935
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 00:52 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:

[..]

Michel, jij hier? Echt balen man! Volgende keer red je t zowiezo.
    Jazeker! Haha. Wie ben je?
      donderdag 16 maart 2006 @ 10:11:49 #256
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_36078849
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:14 schreef LV het volgende:

2 foutjes:

Maar goed.
    Geslaagd = geslaagd.
    Volgens mij moet je idd ook stoppen voor evt voetgangers die jou pad kruisen.. Jij bent bezig met een bijzondere verichting, en dan moet je alles voor laten gaan..
    pi_36079028
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:11 schreef blup het volgende:

[..]

Volgens mij moet je idd ook stoppen voor evt voetgangers die jou pad kruisen.. Jij bent bezig met een bijzondere verichting, en dan moet je alles voor laten gaan..
    Idd, ik dacht ook dat je voetgangers voor moest laten gaan hoor K zal het es aan me instructeur vragen
    pi_36079240
    Het ging echt GOED

was wel beetje zenuwachtig, maar ging allemaal erg lekker.

Over de weg naar parkeerplaats voor pilonnen, weg ging erg lekker, erg goed, overzichtelijk, duidelijk, hard

Op de parkeerplaats achtjes, halve draai, langzame slalom en stapvoets rijden gedaan.

de eerste twee gingen echt perfect eindelijk kan ik die motor lekker laten hellen (knee-down here I come!) en de andere twee gingen steeds beter, nog ruimte voor verbetering, maar dat stapvoets rijden zit er volgende keer ook wel in

Niet gevallen, terugweg ook lekker gereden, was echt trots op mezelf, en mn instructeur ook op mij, na die schuiver van vorige week
    Doei.
    pi_36089997
    Die rijles begint me nu wel de keel uit de hangen na 4000 uur
    gadver, moet zo weer
    pi_36090939
    Ik heb juist wel weer zin aan het rijden Na 3 weken ga ik er weer tegenaan en over 2 weekjes ga ik gewoon mijn herexamen halen!
    pi_36091023
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 16:41 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
    Die rijles begint me nu wel de keel uit de hangen na 4000 uur
    gadver, moet zo weer
    4000 uur, overdrijven is ook een vak, hoeveel lessen heb je nou gehad?

ik moet bekennen dat ik het na 44 lessen ook wel zat werd hoor, maar nou ben ik wel blij dak volgende week weer kan rijden en bijna me her-examen kan doen dan
    pi_36091068
    Sylvana, had jij eigenlijk rijbewijsgarantie? Anders wordt het nog duurder voor je
    pi_36092512
    06 - 04 - 06 , 14:00
    pi_36093484
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 18:15 schreef Knoekie het volgende:
    06 - 04 - 06 , 14:00
    Gaaf!!

Jammer dat de OP nu niet meer bijgewerkt kan worden.. (toch?) Hij is beetje incompleet en niet relevant meer
    pi_36093787
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 18:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Gaaf!!

Jammer dat de OP nu niet meer bijgewerkt kan worden.. (toch?) Hij is beetje incompleet en niet relevant meer
    Een mod kan dat wel doen

Heb trouwens examen in Rotterdam
    pi_36094110
    Vind zelf 'n beetje veel gevraagd van de mods, continue alle examendata etc bijwerken..

Via wiki kan wel, maarja tegen de tijd dat het volgende deel er aan komt kan het dan alweer niet relevant zijn
    pi_36094341
    Je hebt gelijk ben ik bang (en nee, ik kan hem idd niet meer editen)
      donderdag 16 maart 2006 @ 19:38:07 #268
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_36094924
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 11:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

balen zeg Dat had ik dus ook met mijn examen, de volgende keer gaan we allebei gewoon slagen
    deal
    pi_36094984
    Om de paar dagen is er een nieuw deel, dan word het weer bijgewerkt als iedereen keurig zichzelf in de wiki zet
    pi_36095018
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
    Om de paar dagen is er een nieuw deel, dan word het weer bijgewerkt als iedereen keurig zichzelf in de wiki zet
    Dees gaat al 9 dagen mee en is nog niet vol.
    pi_36095099
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef Nuna het volgende:
    Sylvana, had jij eigenlijk rijbewijsgarantie? Anders wordt het nog duurder voor je
    nee, had geen pakket, en dus ook geen rijbewijsgarantie

dus moet gewoon weer volle mep betalen voor heexamen
    pi_36096891
    *Meldt zich* 9 lessen gehad en vind het echt super leuk
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
      donderdag 16 maart 2006 @ 20:45:50 #273
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_36096978
    Ik heb vandaag ook weer even gereden en wederom was het tof! volgende week zaterdag pas weer ivm tentamens
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_36097134
    Heeft er hier trouwens iemand ervaringen met medicijngebruik en het CBR? Want ik moet waarschijnlijk bij het CBR door de molen...
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
      vrijdag 17 maart 2006 @ 10:24:15 #275
    124172 Maikalo
    Feyenoord 1908
    pi_36109591
    Vanmiddag om 14.00 tweede praktijkexamen . Als ik zo rij als gisteren gaat dat wel goed komen, maar ik ben als de dood voor een klein simpel foutje
    "Ja."
    "Wat ja?"
    "Ja toch!!"
      vrijdag 17 maart 2006 @ 10:27:23 #276
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_36109660
    voor een klein simpel foutje zak je echt niet hoor.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 10:32:14 #277
    124172 Maikalo
    Feyenoord 1908
    pi_36109775
    Weet ik, maar ik ben een perfectionist. Waarschijnlijk ga ik dan balen en gaat het helemaal fout.
    "Ja."
    "Wat ja?"
    "Ja toch!!"
      vrijdag 17 maart 2006 @ 10:37:38 #278
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_36109905
    ah, dat is niet aan te raden Dat had ik dinsdag namelijk ook.... Echt alles ging op een gegeven moment fout, terwijl ik in de lessen altijd goed rij....

probeer gewoon rustig te blijven, en veel succes gewenst
      vrijdag 17 maart 2006 @ 10:38:02 #279
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36109914
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 10:32 schreef Maikalo het volgende:
    Weet ik, maar ik ben een perfectionist. Waarschijnlijk ga ik dan balen en gaat het helemaal fout.
    Kut is dat he.. maar je doet er helemaal niets tegen, als ik kut begin aan een les, blijft het kut gaan..

Maarja, bedenk wel dat het er absoluut niets aan veranderd. Doe je best, meer kan je toch niet doen

(zo jammer dat ik mezelf niet eens geloof wat dat betreft )

Ga dr voor
      vrijdag 17 maart 2006 @ 11:20:42 #280
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_36111055
    ehe, de rijles gisteren ging niet helemaal lekker, maar dat had meer met mezelf te maken, voelde me niet helemaal lekker.
    6 april heb ik de TTT, ben benieuwd
    ik merk ook wel dat ik echt nog moet leren ver vooruit te kijken, is wel belangrijk.
    pi_36111239
    quote:
    ik merk ook wel dat ik echt nog moet leren ver vooruit te kijken, is wel belangrijk.
    Is idd belangrijk, dat had ik ook eigenlijk elke les dat ze dat weer zeiden..
      vrijdag 17 maart 2006 @ 11:48:45 #282
    101149 U.N.K.L.E.
    Grappen over Tsjernobyl.
    pi_36111795
    op 13 september 2005 mijn eerste rijles gehad. Vanaf toen 1 les per week.

8 april mag ik trouwens voor het eerst AFRIJDEN!

ik hoop dat ik het haal
    Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
    maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
    pi_36116611
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 11:28 schreef Tasje het volgende:

[..]

jup, en bij mijn TTT en examen hoorde ik het ook, hopelijk de volgende keer niet

Ik zal me instructeur es bellen om een lesje af te spreken

edit: hij wil eerst wachten tot me examendatum bekend is, die hoor ik volgende week, dus nog ff afwachetn dus
      vrijdag 17 maart 2006 @ 16:07:47 #284
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36120277
    Ik moet de laatste paar lessen steeds zeggen als ik brievenbussen, telefooncellen kruispunten zebra paden zie.. echt vreselijk irritant vind ik dat (dus ik vertikte het pretty much )

Maar ik heb daar helemaal niets over gehoord, dus of hij vind het goed of hij gaat er bewust pas later over zeuren.. volgens mij is het wel goed (maarja dat zegt nix)
      vrijdag 17 maart 2006 @ 16:21:09 #285
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_36120675
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 11:28 schreef Tasje het volgende:

[..]

mijn instructeur zegt er niks van, zo erg is het niet. maarik merk zelf dat ik dat wel moet doen. soms merk ik dingen te laat, en met verder vooruit kijken had dat niet gehoeven
      vrijdag 17 maart 2006 @ 18:48:39 #286
    124172 Maikalo
    Feyenoord 1908
    pi_36124664
    GESLAAGD

Wel twee keer uitgevallen, maar heb me niet van de wijs laten brengen en ben gewon relaxed doorgereden

Ik moet mezelf dan even toevoegen op de wiki hè?
    "Ja."
    "Wat ja?"
    "Ja toch!!"
      vrijdag 17 maart 2006 @ 19:05:22 #287
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_36125023
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 18:48 schreef Maikalo het volgende:
    GESLAAGD

Wel twee keer uitgevallen, maar heb me niet van de wijs laten brengen en ben gewon relaxed doorgereden

Ik moet mezelf dan even toevoegen op de wiki hè?
    Mooizo, gefeliciteerd

En ja, als je er bij wilt moet je dat doen ja.. anders niet natuurlijk
    pi_36125150
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 18:48 schreef Maikalo het volgende:
    GESLAAGD
    gefeliciteerd
    pi_36125479
    gefeliciteerd
    pi_36125862
    Netjes, gefeliciteerd.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 19:52:29 #291
    78698 Gianluca
    de stationshoerenhater
    pi_36126347
    meld*

vandaag intest gedaan....hahahah!

pakketje E gekregen 1849 euri gelukkig betaal ik zelf niet want het is een bak met geld
    Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
    pi_36126603
    pakket E? bij mijn rijschool gaat het maar tot D, waarbij D het slechtse is

Ik heb btw voor losse lessen gekozen, omdat ik langzaam op gang kom maar na een tijdje als een speer ga
      vrijdag 17 maart 2006 @ 20:02:00 #293
    139407 jorienvdherik
    pi_36126622
    dat weet je nu al
    pi_36126775
    Ik ben nu ook begonnen met autorijlessen en heb vandaag me 1e rijles gehad. Ging erg goed ben vanuit een gehucht naar leeuwarden gereden en heb door leeuwarden naar me huis gereden. Schakelen was ik nog wat hard mee maar dat ging na een kwartiertje al erg soepel. Instructeur heeft niet hoeven ingrijpen wel vond hij dat ik laat remde maar dat ben ik altijd al gewend van racefietsen/mountainbiken.

Verder rijd zo'n audi echt als vanzelf 90km/h gaat zomaar bochtenwerk is erg leuk. Instructeur was erg positief en verbaast dat ik zo goed reed voor een 1e keer. Inparkeren ging ook zonder problemen. Wel zat er een minuut of 10 lang een Mazda mx5 achter me wat een vette bak is dat. En nee ik liet me niet opjutten
    Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 20:38:26 #295
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_36127686
    Ik heb eindelijk durven bellen om een afspraak te maken voor een proefles... dus mag vrijdag de 24e aan de andere kant zitten! Maar.. wie weet wat je tijdens die eerste les/proefles nou allemaal doet enzo, wat kan ik verwachten? Ik ga lessen bij All-In-A16 uit Zwijndrecht. M'n papa heeft zelf nog bij die meneer gelest, het is z'n neef wel toevallig.
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
    pi_36127796
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 20:06 schreef MasterDisaster het volgende:
    Ik ben nu ook begonnen met autorijlessen en heb vandaag me 1e rijles gehad. Ging erg goed ben vanuit een gehucht naar leeuwarden gereden en heb door leeuwarden naar me huis gereden. Schakelen was ik nog wat hard mee maar dat ging na een kwartiertje al erg soepel. Instructeur heeft niet hoeven ingrijpen wel vond hij dat ik laat remde maar dat ben ik altijd al gewend van racefietsen/mountainbiken.

Verder rijd zo'n audi echt als vanzelf 90km/h gaat zomaar bochtenwerk is erg leuk. Instructeur was erg positief en verbaast dat ik zo goed reed voor een 1e keer. Inparkeren ging ook zonder problemen. Wel zat er een minuut of 10 lang een Mazda mx5 achter me wat een vette bak is dat. En nee ik liet me niet opjutten
    Oeh, een buurtgenoot
    welk gehucht? En welke rijschool?
      zaterdag 18 maart 2006 @ 14:48:06 #297
    124172 Maikalo
    Feyenoord 1908
    pi_36142534
    Allemaal bedankt! Maandag ga ik om mijn rijbewijs want ik was vrijdag te laat klaar (moest nog naar mn vriendin ). You won't be seeing me again in this topic! Succes iedereen die binnenkort moet afrijden!
    "Ja."
    "Wat ja?"
    "Ja toch!!"
      zaterdag 18 maart 2006 @ 16:15:46 #298
    139407 jorienvdherik
    pi_36144392
    moet nog 100 bladzijden van theorie lezen
    pi_36144859
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 16:15 schreef jorienvdherik het volgende:
    moet nog 100 bladzijden van theorie lezen
    Je moet niet lezen!

Leren!
    pi_36146105
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Oeh, een buurtgenoot
    welk gehucht? En welke rijschool?
    * ook nieuwsgierig..
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 14:48 schreef Maikalo het volgende:
    Allemaal bedankt! Maandag ga ik om mijn rijbewijs want ik was vrijdag te laat klaar (moest nog naar mn vriendin ). You won't be seeing me again in this topic! Succes iedereen die binnenkort moet afrijden!
    Gefeliciteerd nog hé!
    pi_36146257
    Ik had vanochtend rijles.. Ging erg goed, alhoewel ik supermoe was..
    Maar m'n instructeur was dik tevreden, dit gaf hem goede hoop voor m'n examen.

Verder vertelde hij dat waarschijnlijk vanaf eind 2006 ingevoerd gaat worden dat een rijschool er dan voor kan kiezen of een leerling gewoon examen gaat doen of vanaf de eerste keer al bij de BNOR.

Aangezien mensen die faalangst hebben bijv, de eerste vier keer vaak gewoon geen kans maken, terwijl ze met lessen absoluut wel goed rijden.

Als zij dan door de rijschool in aanmerking komen voor direct BNOR examen, hoeven zij niet eerst vier examens af te leggen (+ financiële kant hiervan) maar kunnen zij direct bij de BNOR op examen. Het kost wel wat meer, maar in vergelijking met de gewone examens is het vaak wel goedkoper uiteindelijk.

Ergens vind ik dit een beetje raar.. Voor m'n gevoel wil dan toch iedereen BNOR examen doen? Aangezien er ook gezégd word dat het gemakkelijker is enzo..

Maar aan de andere kant wel super voor mensen met faalangst ed.
    Alleen jammer dat ze daar eind 2006 pas mee komen...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')