Rondjes rijden en door een 30 km wijk rijdenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:02 schreef jorienvdherik het volgende:
wat moesten jullie allemaal doen in les 1?
Op rustige weggetjes een beetje sturen en schakelen. De instructeur hielp nog met remmen, kijken, koppelen e.d.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:04 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Op rustige weggetjes een beetje sturen en schakelen. De instructeur hielp nog met remmen, kijken, koppelen e.d.![]()
op rustige weggetjes rijden( sturen, gassen, remmen), op een parkeerterrein bochtjes en achtjes draaien en aan het eind mocht ik gewoon op doorgaande wegen rijdenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Ja en dat is dus het verschil, het CBR heeft een totaal ander beeld van autorijden dan dat het er uiteindelijk aan toe gaat in de praktijk als je je rijbewijs hebt. Men zegt niet voor niks 'je leert pas rijden zodra je je rijbewijs hebt'.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:59 schreef juliusbackpacking het volgende:
Toch wel raar eigenlijk, ik voeg vaak genoeg met mijn scheurijzer achter een vrachtwagen in, simpel weg omdat ik met mijn 54pk niet genoeg kan versnellen. In het begin probeerde ik het wel maar lukte me nooit.
Tijdens het lessen reed ik in een seat leon 1.9TDI en daar was het lekker blazen mee, bij korte opritten 100 in z'n 3, als ik dat nu zou doen sta ik 500 meter verder stil denk ik, zonder versnellingsbak
zonde dat je gezakt bent
Een stukje door de wijk en daarna de snelweg opquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Michel, jij hier? Echt balen man! Volgende keer red je t zowiezo.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:17 schreef Minisuisse het volgende:
Gezakt... echt balen.
Het uur voorrijden ging echt perfect.
Maar toen ik met het examen een lange bocht naar rechts moest maken richting snelweg, zat er precies een ziekenauto achter me... Niet goed op gereageerd, dus wel terecht gezakt..
Maar echt, je komt die dingen nooit tegen!
balen zegquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:21 schreef Asmodean het volgende:
he, dit topic bestaat ook nog...
ben vanmorgen gezakt
Och dat ging lekkerquote:
Jammer Pim! Ik had echt wel verwacht dat jij het zou halen.. Maar goed, ik mag het 31 maart ook weer opnieuw proberen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:21 schreef Asmodean het volgende:
he, dit topic bestaat ook nog...
ben vanmorgen gezakt
balen zeg, was het je 1e keer?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:41 schreef Shailesh het volgende:
Jammer, ik ben vandaag ook gezakt. Ik had verkeerd voorgesorteerd op een groot verkeersplein met stoplichten, en ik reed te langzaam op gewone wegen. Maar de verkeersplein werd me fataal, helaas dus.
Ja het was de eerste keer. En ik had een hele aardige gozer. Maar ik snap wel dat ie me had laten zakken. Ik maakte hier een daar een schoonheidsfoutje waar doorheen was te kijken. Maar deze fout deed me de das om. Ik stond gewoon echt klaar om naar den haag te gaan terwijl ik de andere kant op moest...helaas, maar ik blijf ze moeilijk vinden die grote verkeerspleinen, dus moet ik nog ff oefenen.quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:54 schreef Shailesh het volgende:
[..]
Ja het was de eerste keer. En ik had een hele aardige gozer. Maar ik snap wel dat ie me had laten zakken. Ik maakte hier een daar een schoonheidsfoutje waar doorheen was te kijken. Maar deze fout deed me de das om. Ik stond gewoon echt klaar om naar den haag te gaan terwijl ik de andere kant op moest...helaas, maar ik blijf ze moeilijk vinden die grote verkeerspleinen, dus moet ik nog ff oefenen.
Tsjah, 7 april, maar mijn rijinstructeur probeert eerder, volgende week al ofzo. Want hoe sneller, hoe makkelijker. Want er gaat echt bijna niets fout. Alleen de verkeerspleinen gingen nooit zo super, en daar ben ik helaas nu op gezaktquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
![]()
Jammer!
Maarja, wat je zelf zegt ook, nog even oefenen en dan ga je er gewoon weer voor!Heb je al een nieuwe datum?
Het kan aan mij liggen, maar zeven april is best snel al?quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:28 schreef Shailesh het volgende:
[..]
Tsjah, 7 april, maar mijn rijinstructeur probeert eerder, volgende week al ofzo. Want hoe sneller, hoe makkelijker. Want er gaat echt bijna niets fout. Alleen de verkeerspleinen gingen nooit zo super, en daar ben ik helaas nu op gezakt![]()
Theoretisch gezien een pakket, tenzij je dus weg wilt bij die rijschool (pakket zou ik alleen doen bij een school met meerdere instructeurs, mocht het totaal niet klikken, dat je gewoon naar een andere instructeur toe kan) vooruit gekochte rijlessen kunnen NOOIT omgewisselt worden voor geld (staat gewoon altijd zo in hun voorwaardes) .. nee, geen ervaring meequote:Op woensdag 15 maart 2006 18:45 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik wil in de zomervakantie beginnen met rijlessen, maar nu ben ik aan het twijfelen tussen een pakket of losse lessen ?
- Wat is voordeliger?
- Krijg je de lessen terugbetaald die je over hebt bij een pakket als je eerder slaagt voor je examen?
- Iemand goede ervaringen met rijscholen in en rond om Maastricht?
landelijk zo'n 40-45 procent geloof ik..quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:47 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mmzz, wat is het eigenlijk het percentage mensen dat voor de eerste keer slaagt? Want als ik hier zo kijk zakken er eigenlijk best veel mensen de eerste keer, wat ik natuurlijk niet ga doen(arrogant als ik ben)
mijn rijschool is 56/60%quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:10 schreef Robin__ het volgende:
[..]
landelijk zo'n 40-45 procent geloof ik..
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2 kies daar je examen regio uit en je zult het exact zien
145 rijden op de snelwegquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:02 schreef jorienvdherik het volgende:
mijne 85-90quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
mijn rijschool is 56/60%
ik hoop dat ik daar ook bij hoor![]()
morgen weer rijles, ben benieuwd
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:23 schreef Robin__ het volgende:
[..]
mijne 85-90![]()
al spelen ze ook wel redelijk op zeker heb ik het idee dus..
Ach, het kan niet snel genoeg hequote:Op woensdag 15 maart 2006 18:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar zeven april is best snel al?
Mijn instructeur doet in ieder geval, wanneer iemand zakt, eerst een weekje niet lessen, even alles laten bezinken. Dan nog twee lessen ofzo, uurtje voorrijden en dan gaan voor dat examen!
Iig veel succes!
Mijn 5e keer ja!quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:08 schreef Shailesh het volgende:
[..]
Maar wanneer is jouw herexamen dan? Voor de 2e ook toch?
gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:28 schreef Alvilon het volgende:
HéEr is hier ook zo'n topic
Ik heb sinds vorige week donderdag men rijbewijs! (voor de auto) 22 dubbele uren over gedaan en in één keer geslaagd![]()
Als de stufi binnen is gaan we motor lessen![]()
Bedankt voor de infoquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:08 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Theoretisch gezien een pakket, tenzij je dus weg wilt bij die rijschool (pakket zou ik alleen doen bij een school met meerdere instructeurs, mocht het totaal niet klikken, dat je gewoon naar een andere instructeur toe kan) vooruit gekochte rijlessen kunnen NOOIT omgewisselt worden voor geld (staat gewoon altijd zo in hun voorwaardes) .. nee, geen ervaring mee
Alsvast succes
Hehequote:
Nee, het kan wel. Maar mijn instructeur wil het risico niet nemen. Hij zegt, hij komt gewoon zo ver, tot het moment dat hij de datum kan kopen, en moet ie nog op akkoord klikken. Maar omdat dit de eerste keer is dat hij het nieuwe systeem gebruikt, wil hij het zeker weten, en belt ie morgen ff naar het CBR. Ik loop ook liever niet het risico dat hij de datum koopt, en dan sta ik daar morgen, en was het systeem nog in testfase of iets dergelijks, en das ook weer zonde. Dan maar een paar dagen langer wachten..quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:18 schreef heaven7 het volgende:
Jammer dat je morgen niet kan, beetje vaag wel eigenlijk.
Nee, er is nog niks veranderd, je kunt er wel voor kiezen om de rijopleiding-in-stappen te doen, dan heb je 4 modules en elke module sluit je af met een toets voordat je naar de volgende mdule mag, maar dat is niet verplicht, dus je kunt ook gewoon nog normaal rijlessen nemen en examen doenquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:07 schreef heaven7 het volgende:
Is het examen nou al anders voor jullie? Er zouden toch veranderingen komen?
Succes iedereen!
Jazeker! Haha. Wie ben je?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:52 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Michel, jij hier? Echt balen man! Volgende keer red je t zowiezo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |