Haha.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Xrenity dat verzonnen.
Hoe dan ook... het is weer een of ander dom verzinsel, maargoed dat zijn we inmiddels wel gewend als het aankomt op Revo-info.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:48 schreef Retuobak het volgende:
Volgens mij heeft een anonieme GAF user het verzonnen
En PS3 info for that matterquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe dan ook... het is weer een of ander dom verzinsel, maargoed dat zijn we inmiddels wel gewend als het aankomt op Revo-info.
De geruchtenverspreiders zèlf zijn nog niet het ergste. Dat er zoveel zoete-koek-slikkers zijn die niks in twijfel trekken vind ik vooral jammer.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:54 schreef Retuobak het volgende:
En PS3 info for that matter
Krijg je bij consoles waar men veel van verwacht, heb je altijd mensen die slim geruchten de wereld in helpen
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe dan ook... het is weer een of ander dom verzinsel, maargoed dat zijn we inmiddels wel gewend als het aankomt op Revo-info.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Revolutionquote:To communicate with the sensors, the Revolution's controller uses Bluetooth technology. [12]
http://www.gamesradar.com/news/default.asp?pagetypeid=2&articleid=37344&subsectionid=2504quote:How is movement of the controller detected?
We use Bluetooth technology to communicate between the controller and what we call a 'sensor bar', which has two little sensors on it that are maybe a foot apart. These sensors can be detached from the bar and they can be above the TV or below the TV - it doesn't really matter.
There's really no set-up other than just putting the bar by the TV. There's no calibration for size or type of TV or anything like that.
Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:11 schreef Retuobak het volgende:
Mijn excuses dan Xrenity, ik heb het ook wel eens mis, vergeef me
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:06 schreef Tomasso het volgende:
Gelukkig zijn er dan nog P-Style en Retuobak die de boel enigszins relativeren, hoewel ze daar soms ook wel te ver in gaan hoor
uh huhquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:09 schreef P-Style het volgende:
Goed... er zijn dus Bluetooth sensoren.
Máár maar met slechts 2 bluetooth sensoren kun je nog steeds geen 3D positie bepalen. Hooguit een 2D positie.
Ik denk dat X, Y (2d positie) door de sensors bepaald kan worden, evenals afstand.quote:The controller is also able to sense motion; two sensors placed near the television allow the controller to sense its position in three-dimensional space.
Maar wel essentiëel voor het fatsoenlijk werken van de controller, schijnbaar. Voor mij biedt dit gegeven in ieder geval weer een iets andere kijk op de controller en de Revolution zelf.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:20 schreef Retuobak het volgende:
Omdat ze niet superinteressant zijn eigenlijk (imho iig)
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar wel essentiëel voor het fatsoenlijk werken van de controller, schijnbaar. Voor mij biedt dit gegeven in ieder geval weer een iets andere kijk op de controller en de Revolution zelf.
Dat valt wel mee hoor.quote:
Ik blijf natuurlijk wel benieuwd naar hoe het straks in de praktijk gaat. Maareh... hoe worden die sensoren eigenlijk aangeloten op de Revolution?quote:Werkt het niet; dan gooit Nintendo het niet op de markt. (Een vorm van) Revolution was denk ik eigenlijk al voor de GameCube bedoelt... (getuige Luigi's Mansion en Mario Sunshine) Maar blijkbaar werkte het niet goed genoeg.
Oh, wel calibratie hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor.
[..]
Ik blijf natuurlijk wel benieuwd naar hoe het straks in de praktijk gaat. Maareh... hoe worden die sensoren eigenlijk aangeloten op de Revolution?En nou moet je dus schijnbaar altijd die sensoren in de buurt van/op/onder/naast je tv zetten. En het zou geen calibratie nodig hebben?
Ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:31 schreef Xrenity het volgende:
Oh, wel calibratie hoor
En verder weet ik het ook niet
quote:There's really no set-up other than just putting the bar by the TV. There's no calibration for size or type of TV or anything like that.
ojaquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...
[..]
We zullen zien.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...
[..]
Daar wordt gesproken over de TV waar je hem op aansluit. Daar hoef je de controller niet op te calibreren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...
[..]
Haha, toen Reggie dat dus zei op SpikeTV, zei hij er ook gelijk bij dat het spel gewoon op de Gamecube uitkomt, slimmerd.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:34 schreef Thomper het volgende:
Reggie zei vandaag in een interview dat hij had met het TV-programma GameHead op het Amerikaanse SpikeTV dat Zelda nu uitkomt in de herfst van 2006. Iemand die nu nog niet gelooft dat dat spel ook voor de Revolution is?
Wedden dat er een berg features is waar je alleen op de rev toegang tot hebt?quote:Op zondag 19 februari 2006 10:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Haha, toen Reggie dat dus zei op SpikeTV, zei hij er ook gelijk bij dat het spel gewoon op de Gamecube uitkomt, slimmerd.
Dat is mogelijk.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:41 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Wedden dat er een berg features is waar je alleen op de rev toegang tot hebt?
Ja dat zuigt dus...quote:
WE ZULLEN ZIEN!quote:Op zondag 19 februari 2006 10:44 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja dat zuigt dus...
Krijg je een soort van uitgeklede versie voor je gamecube en dan waarschijnlijk ook met allerlei meldingen van poppetjes er in dat ze hebben gehoord van een revolutie met extra krachtige wapens ofzo
Net zoals die connectivity berichtjes in AC op de gamecube
Dat geloof ik ook wel, maar feit is dat het naar mijn mening nu wel een keer teveel is uitgesteld. Ik wil die game nu eens spelen, de laatste screens van dat spel zijn van wat, september ofzo? Doe mij es nieuw beeldmateriaal.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Haha, toen Reggie dat dus zei op SpikeTV, zei hij er ook gelijk bij dat het spel gewoon op de Gamecube uitkomt, slimmerd.
Forget it, want als ie naar de rev komt dan hebben ze de hele engine opnieuw in elkaar moeten zetten en zullen we dus met een beetje geluk pas wat zien op de E3quote:Op zondag 19 februari 2006 10:47 schreef Thomper het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel, maar feit is dat het naar mijn mening nu wel een keer teveel is uitgesteld. Ik wil die game nu eens spelen, de laatste screens van dat spel zijn van wat, september ofzo? Doe mij es nieuw beeldmateriaal.
Kruisjequote:Op zondag 19 februari 2006 12:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
![]()
De Rev is wel goed in de tafel geshopped![]()
Dan zie je al meer dan ik, ik vond het al zo'n rare post =D Zag helemaal geen afbeelding.quote:
Je gebruikt zeker Firefox?quote:Op zondag 19 februari 2006 13:37 schreef Morthill het volgende:
Dan zie je al meer dan ik, ik vond het al zo'n rare post =D Zag helemaal geen afbeelding.
uiteraardquote:
toverspreuk van de harry potter gamesquote:Op zondag 19 februari 2006 13:54 schreef Oksel het volgende:
Flipendo?
En wat doet het?quote:Op zondag 19 februari 2006 14:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
toverspreuk van de harry potter games
Het is altijd of een slecht foto of lekker veel JPEG compressie.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
eh, dingen omver gooien. Maar moest even snel wat verzinnen in het holst van de nachtquote:
Die's wel heel fakequote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
Hahaha, das dat plaatje van Nintendo geshopt in een kamer. Best aardig op zichquote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
Die foto..quote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
quote:Nintendo of America's Executive Vice President of Sales and Marketing Reggie Fils-Aime recently spoke with members of Game Heads, a Spike TV video game show. He briefly discussed the company's next-generation console, code-named the Nintendo Revolution, stating we will see a release this year with a definite release date being revealed during Nintendo's E3 press conference being held on May 9th.
Neen, maar toch is het fijn om te weten dat we een definitieve release datum krijgen van de Revolution bij de pre-E3 pers conferentie.quote:
Waar we allemaal sowieso vanuit gingen, en waar ook vaak genoeg naar gehint was.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:23 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Neen, maar toch is het fijn om te weten dat we een definitieve release datum krijgen van de Revolution bij de pre-E3 pers conferentie.
Ik geloof ook niks voordat ze het met een camera opnemenquote:Op zondag 19 februari 2006 17:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
He! Da's die papieren controller van n-gamer/UK mag
Blijft schokkend hoe klein dat ding isquote:Op zondag 19 februari 2006 17:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Nog 1
[afbeelding]
Hmm je kan de fotograaf wel in het beeldscherm zien![]()
Alleen lijkt hier de Revo ook aan de voorkant schuin te lopen...quote:Op zondag 19 februari 2006 19:54 schreef Morthill het volgende:
[..]
Blijft schokkend hoe klein dat ding is
iddquote:Op zondag 19 februari 2006 17:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
He! Da's die papieren controller van n-gamer/UK mag
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:52 schreef RaymanNL het volgende:
Volgens mij heeft mijn moeder de mijne weggegooit
OWEEJ ALS ZE DAT STRAKS OOK MET DE ECHTE CONTROLLER DOET![]()
Nee.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef RaymanNL het volgende:
Weet je wat slim zou zijn van Nintendo! Als ze bij de revolution een 5.1 surround set geven en de sensoren voor de rev controller inbouwen in de boxen
Ik heb al 5.1 van redelijk goede kwaliteit. Als de kosten laag moeten blijven en ze zouden ze werkelijk meegeven, kan je verwachten dat die 5.1 van slechte tot redelijke kwaliteit is. Ik ga ze dan echt niet vervangen hoor...quote:Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef RaymanNL het volgende:
Weet je wat slim zou zijn van Nintendo! Als ze bij de revolution een 5.1 surround set geven en de sensoren voor de rev controller inbouwen in de boxen
Nee. Ik gebruik liever een fatsoenlijke 5.1 surround set en niet zo'n ding met van die kleine boxjes. Bovendien zou de prijs van de revo dan vervijfvoudigd worden.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef RaymanNL het volgende:
Weet je wat slim zou zijn van Nintendo! Als ze bij de revolution een 5.1 surround set geven en de sensoren voor de rev controller inbouwen in de boxen
Als je kwaliteit speakertjes wil dan betaal je daar wel een leuk bedrag voor...quote:Op maandag 20 februari 2006 12:50 schreef Kill_em_all het volgende:
Zo duur is een 5.1 setje nou ook weer niet...
Ik heb er meer dan 1000 euro voor betaald.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:50 schreef Kill_em_all het volgende:
Zo duur is een 5.1 setje nou ook weer niet...
sow...quote:Op maandag 20 februari 2006 13:18 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik heb er meer dan 1000 euro voor betaald.
En zelfs dàt valt nog mee.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:18 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb er meer dan 1000 euro voor betaald.
Als je dat soort speakers kan betalen dan boeit je die energierekening ook niet meerquote:
Met B&W's Nautilussen (Nautili?) heb je geen sub meer nodig.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:53 schreef Retuobak het volgende:
[afbeelding]
Ja, zoals met dat
25.000 euro per speaker, dat dus x5 en dan nog een receiver en kwaliteitssubwoofer
Als de Revo überhaupt 5.1 gaat ondersteunen.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:55 schreef Tain het volgende:
Maar een 5.1 setje meeleveren met de Revo gaat gewoon niet gebeuren of je moet Trust kwaliteit willen...
Ik zag laatst op die 'bouwtekeningen' toch wel iets dat op een optische uitgang leek.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als de Revo überhaupt 5.1 gaat ondersteunen.
En het lijkt me nogal logisch. Voor optimale ruimtelijke beleving moet je toch wel 5.1 hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik zag laatst op die 'bouwtekeningen' toch wel iets dat op een optische uitgang leek.
Voor optimale beleving moet je ook een HDTV hebben. Die wordt ook niet ondersteund.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:05 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
En het lijkt me nogal logisch. Voor optimale ruimtelijke beleving moet je toch wel 5.1 hebben.
Daar heb je een punt. Maar optimale beleving op de Nintendo-manier heeft eigenlijk weinig te maken met fotorealisme, volgens mij. En HDTV is ook niet ruimtelijk, ofzo. Een beamer is trouwens nog beterquote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Voor optimale beleving moet je ook een HDTV hebben. Die wordt ook niet ondersteund.
Voor 5.1 geluid heb je niet echt een snellere systeem nodig.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Voor optimale beleving moet je ook een HDTV hebben. Die wordt ook niet ondersteund.
Het hoeft ook helemaal niet fotorealistisch te zijn, als de resolutie maar hoger is en het beeld dus gewoon scherper is. Maar dat vinden ze bij Nintendo niet nodig, omdat je de games gewoon moet kunnen spelen op een simpele SDTV. Nou, je kan je geluid ook door de simpele speakers in een SDTV weer laten geven, dus waarom nog 5.1 multichannel geluid supporten?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:13 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Daar heb je een punt. Maar optimale beleving op de Nintendo-manier heeft eigenlijk weinig te maken met fotorealisme, volgens mij. En HDTV is ook niet ruimtelijk, ofzo. Een beamer is trouwens nog beter![]()
Dat zagen we wel bij de PS2 en de Gamecube die geen van beide realtime 5.1 ondersteunde in games.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:13 schreef Ruzbeh het volgende:
Voor 5.1 geluid heb je niet echt een snellere systeem nodig.
Omdat 5.1 geluid bijdraagt aan de ruimtelijke belevenis van de games op de Revolution, die door middel van de "afstandsbediening" juist een ruimtelijk effect aan het spelen geeft. 5.1 past beter bij de besturing van de Revo dan HDTV. Ook is HDTV schreeuwend duur.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het hoeft ook helemaal niet fotorealistisch te zijn, als de resolutie maar hoger is en het beeld dus gewoon scherper is. Maar dat vinden ze bij Nintendo niet nodig, omdat je de games gewoon moet kunnen spelen op een simpele SDTV. Nou, je kan je geluid ook door de simpele speakers in een SDTV weer laten geven, dus waarom nog 5.1 multichannel geluid supporten?
Nintendo ondersteunt HDTV niet omdat de Revolution te langzaam is en omdat zoveel mensen het toch niet hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het hoeft ook helemaal niet fotorealistisch te zijn, als de resolutie maar hoger is en het beeld dus gewoon scherper is. Maar dat vinden ze bij Nintendo niet nodig, omdat je de games gewoon moet kunnen spelen op een simpele SDTV. Nou, je kan je geluid ook door de simpele speakers in een SDTV weer laten geven, dus waarom nog 5.1 multichannel geluid supporten?
Dat weet ik niet. Ik heb eigelijk helemaal geen verstand hoe 5.1 geluid werkt en hoe snel systemen daarvoor moeten zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zagen we wel bij de PS2 en de Gamecube die geen van beide realtime 5.1 ondersteunde in games.
De PS2 ondersteunde soms wel een soort van halfbakken variant op DTS.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zagen we wel bij de PS2 en de Gamecube die geen van beide realtime 5.1 ondersteunde in games.
Nee, je wìlt gewoon dat de Revo 5.1 ondersteunt. En terecht natuurlijk, maar het zal mij niks verbazen als de Revo het weer moet doen met Pro Logic II (stereo dus).quote:Op maandag 20 februari 2006 14:22 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Omdat 5.1 geluid bijdraagt aan de ruimtelijke belevenis van de games op de Revolution, die door middel van de "afstandsbediening" juist een ruimtelijk effect aan het spelen geeft. 5.1 past beter bij de besturing van de Revo dan HDTV. Ook is HDTV schreeuwend duur.
Een handjevol games met hooguit 4.0 inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef H.Flick het volgende:
De PS2 ondersteunde soms wel een soort van halfbakken variant op DTS.
Je bezit tenslotte niet eens een console.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat weet ik niet.
En jij denkt dat er wel veel mensen zijn met een 5.1 installatie?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Nintendo ondersteunt HDTV niet omdat de Revolution te langzaam is en omdat zoveel mensen het toch niet hebben.
quote:Op maandag 20 februari 2006 14:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je bezit tenslotte niet eens een console.
http://www.guidetohometheater.com/news/090105hdtv/quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo ondersteunt HDTV niet omdat de Revolution te langzaam is en omdat zoveel mensen het toch niet hebben.
dit was dus in 2004 en het ging toen al om een marktaandeel van ongeveer 20% van de verkochte TV'squote:In 2004, 31.5 million televisions were sold in the US (183 million worldwide). Of these, 7.5 million were DTVs; 85% of these DTVs were HDTV-capable.
http://news.com.com/HDTV+(...)-1041_3-5643466.htmlquote:Panasonic's Jeff Cove predicted that HDTVs will be in 64% of U.S. households by 2009.
Europa loopt natuurlijk hopeloos achterquote:As many as 10 million homes worldwide currently have high-definition TV sets, and that number will grow more than 50 percent to reach 15.5 million by the end of the year, according to a new study.
The study released Monday by market researcher In-Stat showed that the boom will continue in coming years and that by 2009, the total number of households that watch TV programs from an HDTV set will soar to 52 million.
Ja oke maar hoeveel mensen zullen het verschil merken? Als je zo'n setje pc boxen neerzet van 100 euro is dat ook goed genoeg voor 99% van de mensen (heb zelf zo'n logitec set van 90 euro oid en dat klinkt goed genoeg).quote:Op maandag 20 februari 2006 12:55 schreef Tain het volgende:
[..]
Als je kwaliteit speakertjes wil dan betaal je daar wel een leuk bedrag voor...
Reggiequote:Where is Nintendo right now with the development of the Revolution?
We have been sharing the controller mechanics with developers across the world. We have shipped over a thousand controller dev kits to developers so that they can begin getting experience with the controller mechanics. The response to the controller has been fantastic. Developers are truly embracing the innovation. They’re embracing the approach and quite frankly, they’re embracing our vision; our vision of creating games that are as sophisticated as the core gamer wants it to be but could also be as straightforward and as accessible as brand new gamers. And that vision, that strategy is what Nintendo is all about. We want to create a system with Revolution that appeals to all types of gamers versus going down a path that, frankly, is a bit exclusionary.
Maareh... je moet toch wel iéts hebben om die controllers op uit te testen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:57 schreef mordradead het volgende:
De controller is natuurlijk wel het meest essentiele onderdeel van "de Revolution" en ik denk dan ook dat de verscheping van dit aantal controllers enkel is om de werking uit te testen in bepaalde games die nog niet geprogrammeerd worden naar "Revo" maatstafen.
ofzo.
Een apparaat met USB interface zodat je de sensoren op een PC kan aansluiten?!quote:Op maandag 20 februari 2006 21:02 schreef mordradead het volgende:
Dat zou toch iets kunnen zijn wat nog niet de kracht van de revolution bezit? Enkel de gameplay mogelijkheden doorheeft maar de grafische pracht nog niet aankan.
Weet ik veel ik krijg hem pas morgen thuisgestuurd.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een apparaat met USB interface zodat je de sensoren op een PC kan aansluiten?!
quote:Op zondag 19 februari 2006 10:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Forget it, want als ie naar de rev komt dan hebben ze de hele engine opnieuw in elkaar moeten zetten en zullen we dus met een beetje geluk pas wat zien op de E3
Reggie heeft bevestigd dat Zelda op de GC komtquote:Op maandag 20 februari 2006 22:42 schreef Kill_em_all het volgende:
Hoeft die engine trouwens niet alleen opnieuw gecompileerd te worden? ik neem aan dat alles gewoon in C++ oid word gemaakt. Dan hoeven ze alleen hier en daar wat dingen aan te passen. Modellen wat meer poly's geven, wat betere textures, wat extra effecten in de engine, moet best kunnen met al die extra maanden (en zeker als ze van te voren al rekening hebben gehoude met een eventueele revo launch).
de revo is gewoon backwards compatible, dus op de revo zal hij het ook wel doen.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:27 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja duhmaar de kans zit er ook dik in dat ie ook voor de revo komt. En als reactie op fliepke die denkt dat ze dan de hele engine overnieuw moeten maken zeg ik dat ze hem alleen opnieuw hoeven te compileren.
Dat is goed, want dan hebben ze hier geen kut discussies over offtopic onzinquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
het is hier rustig......
....te rustig![]()
quote:Volgens een anoniem mailtje van een Adobe-medewerker (Adobe ontwerpt blijkbaar voor Sony een aangepaste versie van Flash voor toekomstig gebruik op de PSP en de PS3). Nintendo's Perrin Kaplan is nog maar amper uitgesproken of het gerucht dat Sony Nintendo achterna gaat steekt ook daadwerkelijk de kop al op. Maar niet zoals je denkt.
"Ik heb ook nog wat PS2 info voor je als je interesse hebt. Sony is van plan daar hun 'Revolution Killer' van te maken. Ze zijn bezig om een controller te ontwikkelen die in samenwerking met de Eyetoy hetzelfde kan als de Revolution controller. Met een userbase van meer dan 100 miljoen gebruikers, tienduizenden developer kits bij zo'n beetje elke software ontwikkelaar en de lage kosten die Revolution-stijl games op de PS2 met zich meebrengen, verwacht Sony nog eens 50 miljoen (!) PS2's te verkopen in de komende vijf jaar. Met een klein beetje hulp van het 99 dollar prijskaartje dat er vanaf 2007 aan komt te hangen."
Kost die ps2 trouwens nog steeds meer dan 100 euroquote:
Hoe kansloos ook echtquote:
Nintendo heeft dit helemaal niet uitgevonden?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef remcheese het volgende:
stelletje pleurisdieven zijn het toch ook he
Wat ik nog het meest zielig van ze vindt is dat ze elke keer weer roepen : Nintendo is geen concurentie, we zijn niet bang...
en vervolgens gewoonweg kopieren wat nintendo uitvind.....
(waar is dat schiet icon als je t nodig hebt ?)
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.htmlquote:Recently, Nintendo of America's Executive Vice President of Sales and Marketing Reggie Fils-Aime revealed to tech blog Engadget that over a thousand Revolution controller development kits have been sent out to various studios. In a follow-up story, IGN spoke with developers about these kits regarding their power, price and functionality.
The developers questioned stated that the console's SDK costs a relatively meager $2000. By comparison, the PlayStation 2 SDK was priced about $20,000 per kit at the console's launch. Even the original PlayStation's SDK weighed in between $4000-5000 at the beginning of that system's life span. Notably, the inexpensive nature of the SDK is in line with Nintendo's goal of lowering development costs.
Apparently, developers have cycled through three development kit revisions. The first development kit was a GameCube console with a wired Revolution controller attached. The second was similar, with a few minor tweaks. The third prototype, shipped out approximately a month ago, adhered to the same structure, but also showed some boosts in CPU power. The latest kit, sent out to only top publishers, displays a more 'next-generation' snapshot and comes with a wireless Revolution controller. However, for uncommitted third parties, it will be several weeks before they receive this kit.
Developers preparing playable Revolution software for E3 2006 will soon be receiving the fourth SDK which should provide 90-95% of the final system's achievable performance. According to IGN's development sources, final developments kits are expected to be made widely available around June of this year.
A number of software houses admitted that studios familiar with GameCube achitecture would find little difficulty in getting their Revolution projects up and running with due speed. In regards to Revolution's horsepower, many developers were finding it to be quite sufficient, also saying that the uniqueness of the controller made up for any lower amount of raw power.
On a final note, most studios working on Revolution titles think the console could retail under $200 US, possibly as low as $150.
Developers beginnen al positiever te praten over de capabilities. Precies wat ik al verwachte zal het verschil echt niet zo groot zijn als sommige 'techheads' hier beweerden. En dat voor (wellicht) ¤150 MAKES A WINNER.quote:"We have shipped over a thousand controller dev kits to developers so that they can begin getting experience with the controller mechanics," Fils-Aime elaborated.
IGN Revolution has been in talks with a half dozen studios around the globe for further details about the nature of the kits. While the fundamentals of the innovative new controller can be experienced with the barebones development hardware available to most developers, the majority of kits out there are hardly representative of the final Revolution system.
Developers we spoke to confirm that - at least so far - three revisions of the development kits have been sent out to studios. The first development kit was, quite literally, a GameCube console with a wired Revolution controller attached. The second was the same with a few minor tweaks. And the third prototype, which was shipped to most studios about a month ago, follows the same structure, but also shows some boosts in CPU power, according to sources.
Insiders allege that some big-name publishers have recently received a more complete Revolution development kit - we call it revision three and a half -- complete with internal hardware more reflective of the 'new generation' system and a wireless Revolution controller. However, most uncommitted third parties will not gain access to this unit for several weeks, if not longer.
Developers making Revolution software that will show up at E3 2006 in playable form - high profile companies like EA and Ubisoft, to name a few - will soon be sent the official fourth SDK prototype, which promises to deliver between 90% and 95% of the final system's performance.
Software houses tell IGN that any studio familiar with GameCube's architecture will find that they can get their Revolution projects up and running in no time. The make-up of the systems is very similar, although Revolution will be roughly twice as powerful.
Asked whether or not Revolution's horsepower was insufficient, one development source said no. "At first, we were discouraged that it would be less powerful than Xbox 360, but once we got everything working with the controller, our concerns faded," he explained.
Other studios IGN Revolution has been in contact with have echoed this enthusiasm, always admitting that Nintendo's new console will be less powerful, but stressing that with the emphasis on the innovative controller it simply won't matter.
Final, completely finished development kits are expected to be made widely available this June, according to sources we contacted.
Every studio insider we queried said that they believed Revolution could launch for under $200, and possibly as low as $150 - a figure that would amazingly put Nintendo's new console at a price point hundreds of dollars cheaper than any competitor.
Nintendo itself has not yet commented on a Revolution price point, except to confirm that it would sell for less than $299. However, if the price of Revolution development hardware is any indication, the system could be very cheap indeed. Studios tell IGN that Revolution SDKs sell for about $2,000, which is thousands of dollars cheaper than a PSP SDK, let alone an Xbox 360 or PlayStation 3 one.
Het artikel schijnt nu aangepast te zijn? Maar die SDK's zijn zeer zeker goedkoop ja.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:13 schreef Kill_em_all het volgende:
haha sony ziet nu al aankomen dat die brakke veels te dure ps3 niks gaat worden![]()
![]()
![]()
[..]
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
en 1 zwaluw maakt nog geen zomer (ofzoietsquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:16 schreef alex4allofyou het volgende:
IGN:
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
[..]
Developers 1 developer begint al positiever te praten over de capabilities. Precies wat ik al verwachte zal het verschil echt niet zo groot zijn als sommige 'techheads' hier beweerden. En dat voor (wellicht) ¤150 MAKES A WINNER.
http://boards.ign.com/Message.aspx?topic=110829452&brd=9029&replies=0quote:It's finally starting again.
For more than a year I've chatted with developers, gone to see pubishers, and it's always the same. I hear them talk about their Xbox 360 and PlayStation 3 products, but they either don't know or don't care about Nntendo's new generation console, codenamed Revolution. I'd call it frustrating, but that'd be an understatement.
But times, they are a changing.
I've visted a handful of publishers in the last couple of weeks. I'm always armed with the question. It feels like I've asked it a million times. "Do you have anything in the works for Revolution?"
Usually, this query is met with blank stares or occasionally laughter. But more recently, the answers have been dramatically different. A rep for a major studio will come up to me and say, "We need to talk. We've got something for you." Another answers: "We are extremely excited about Revolution and we will have product for it at E3 2006."
Devs are getting kits. And I know of a half dozen major games -- not the ones announced by Nintendo, but real, tangible, working, playable things -- that are underway and ramping up. Everyone seems extremely enthusiastic about their projects, and based on what I know of a couple of them, it's easy to understand why.
It's contagious. I'm hyped. And I can't wait for this May.
This whole new generation terminology Nintendo loves to use, I'm starting to beleive it. Clearly I'm not the only one. Look at the apes from 2001 in he above pictures. They are ready for a whopper of a change in the industry, too.
Eh, heb je mij horen zeggen dat de graphics on par zijn met de 360?!? Ik zeg alleen maar dat ze positiever zijn en dat de vooronderstelling van 'devkits tonen aan dat het een opgefokte XBOX is' hoogstwaarschijnlijk helemaal niet waar is (aangezien de DEVS niet representatief waren).quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:20 schreef kepler het volgende:
[..]
en 1 zwaluw maakt nog geen zomer (ofzoiets)
geloof nou niet dat de graphics van de Revolution in de buurt komen van de 360/PS3 want dat zal niet gebeuren. Nintendo heeft toch ook zelf gezegd dat het helemaal niet op de graphics gaat, maar om de controller. En dat zegt die ene developer ookDie developer heeft het helemaal niet over de graphics
Dan wil ik eens screens zienquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:41 schreef disjfa het volgende:
Ja laten we weer de graphics discussie voeren
En wat ik nog het meest zielig vindt is dat je die domme gerucht gelijk voor waar aanneemt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef remcheese het volgende:
stelletje pleurisdieven zijn het toch ook he
Wat ik nog het meest zielig van ze vindt is dat ze elke keer weer roepen : Nintendo is geen concurentie, we zijn niet bang...
en vervolgens gewoonweg kopieren wat nintendo uitvind.....
(waar is dat schiet icon als je t nodig hebt ?)
Vind het best een grappig gerucht, door de Eye-Toy heb je nog meer functionaliteit dan alleen de controllerquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
En wat ik nog het meest zielig vindt is dat je die domme gerucht gelijk voor waar aanneemt.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:02 schreef H.Flick het volgende:
De eyetoy heeft toch al zat spelletjes die lijken op wat je met de revolution controller moet doen?! Dus wie jat er nou van wie?
Die indeling is ook legitiem, is maar net hoe je t bekijkt (jij kijkt vanuit perspectief PC). Maar ik ben er niet zeker van, sterker nog, overtuigt dat de PS3 echt wel een stukje krachtiger wordt dan de 360. Fight Night op 360 is geweldig, maar ik miste wel wat in vergelijk met de PS3 demo (ik geloof namelijk dat die wel representatief is voor diens capabilities; discussie hierover is zinloos op dit moment).quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Eerder zo:
Rev = lowrange
360 = upper midrange
PS3 = upper midrange
En verder:
-Ga voor de lol eens 360 games spelen op een SDTV, dat ziet er nog steeds geweldig goed uit, veel beter dan een machine die 2x de kracht van de cube heeft ooit aan zal kunnen. En dit is nog het begin van de generatie.
-Technologie loopt inderdaad niet evenredig qua price/performance. Maar Nintendo heeft zich ook ten doele gesteld een goedkope, kleine en zuinige console te maken. Wat dan weer _enorm_ in de performance hakt.
-Och die $100 tussen de veronderstelde Rev prijs en 360 prijs vind ik wel meevallen eigenlijk.
Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.quote:Ja laten we weer de graphics discussie voeren
Dat is een hele mooie samenvatting!quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
...discussie hierover is zinloos op dit moment...
Nou, ook hij heeft het niet zozeer om de graphics hoor. Het is maar net hoe je het interpreteert. Namelijk...quote:Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
En wat betreft het feit dat dit maar 1 developer is; diezelfde developer had eerst een ander verhaal dus een shift in opinion is weldegelijk een serieuse indicatie dat we straks toch WOW zeggen.
...kun je ook opvatten als: "We waren eerst bezorgt dat de Revolution de Xbox 360 nooit zou kunnen bijbenen, maar de goede ervaringen met de controller hebben deze bezorgdheid gecompenseerd".quote:"At first, we were discouraged that it would be less powerful than Xbox 360, but once we got everything working with the controller, our concerns faded," he explained.
Dat was toch al algemeen bekend dat het geen complete revs waren maar gewoon opgefokte GC`squote:Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
Een stukje ja, maar een segment is niet 1 exact performancepunt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Die indeling is ook legitiem, is maar net hoe je t bekijkt (jij kijkt vanuit perspectief PC). Maar ik ben er niet zeker van, sterker nog, overtuigt dat de PS3 echt wel een stukje krachtiger wordt dan de 360.
Heb je een linkje naar de PS3 demo?quote:Fight Night op 360 is geweldig, maar ik miste wel wat in vergelijk met de PS3 demo (ik geloof namelijk dat die wel representatief is voor diens capabilities; discussie hierover is zinloos op dit moment).
Nee, niet gewoon veel, enorm veel. Er is geen logische reden te bedenken dat de Revolution ook maar in de buurt zal komen van de 360 op een SDTV. Of Nintendo moet ineens mikken op een retail prijs van 800.quote:-SD zal er echt wel beter uit zien op de 360, maar niet veel denk ik. Vergeet niet dat de opmerking ging over de DEV periode die je zou kunnen defineren als pre 'het begin van de generatie' (van de REV).
De extra features waar jij het over hebt kosten vrijwel geen drol om toe te voegen omdat de onderdelen vereist voor het gamen ze toch afhandelen.quote:- kostenreductie hoeft niet alleen af te hangen van de grafische capaciteit, kan ook simpelweg door de poes-pas eromheen weg te laten en de console later uit te brengen (ipv vooruitstrevend te zijn zoals de 360)
De Revolution launcht voor $50?quote:- Ik verwacht dat het verschil wel groter wordt, kan weleens 250 verschil zijn.
Er staat nog steeds letterlijk 2x gamecube, en dat terwijl de 360 en PS3 veelvouden zo snel zijn als hun voorgangers (en de Revolution).quote:Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
Maar de conlussie tav de REV was toen al gemaaktquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:29 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat was toch al algemeen bekend dat het geen complete revs waren maar gewoon opgefokte GC`sOf mis jij nu wat.
x360 kost nog altijd 400 euro tenzij je het halfgare core pakket haalt natuurlijk.quote:De Revolution launcht voor $50?
En je kan geen spellen spelen op het halfgare core pakket?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:55 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
x360 kost nog altijd 400 euro tenzij je het halfgare core pakket haalt natuurlijk.
- Nee, maar de console is alleen al door de Bluray higher specced dan de 360 en zal door de latere uitbreng ook aanzienlijk krachtiger worden. Is meteen de reden waarom onze ideen botsen, ik vind de grafische vooruitgang van next gen sowieso niet overdreven groot,wat indirect al verduidellijkt waarom ik het verschil tussen de 2 maar 'een stukje' vind.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Een stukje ja, maar een segment is niet 1 exact performancepunt.
[..]
Heb je een linkje naar de PS3 demo?
[..]
Nee, niet gewoon veel, enorm veel. Er is geen logische reden te bedenken dat de Revolution ook maar in de buurt zal komen van de 360 op een SDTV. Of Nintendo moet ineens mikken op een retail prijs van 800.
[..]
De extra features waar jij het over hebt kosten vrijwel geen drol om toe te voegen omdat de onderdelen vereist voor het gamen ze toch afhandelen.
[..]
De Revolution launcht voor $50?
[..]
Er staat nog steeds letterlijk 2x gamecube, en dat terwijl de 360 en PS3 veelvouden zo snel zijn als hun voorgangers (en de Revolution).
58xquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:10 schreef P-Style het volgende:
Zeg uh... is dit niet al 10x eerder besproken?
-Extra storage is niet nodigquote:- Nee, maar de console is alleen al door de Bluray higher specced dan de 360 en zal door de latere uitbreng ook aanzienlijk krachtiger worden. Is meteen de reden waarom onze ideen botsen, ik vind de grafische vooruitgang van next gen sowieso niet overdreven groot,wat indirect al verduidellijkt waarom ik het verschil tussen de 2 maar 'een stukje' vind.
Thanks, en nee niet sarcastisch.quote:
800? Omdat het ding klein, zuinig en snel zou moeten zijn. Dat kan niet tegen een lage prijs. Dat is onmogelijk. En het verschil tussen een X1600 en X1800 is helemaal niet zo enorm hoor qua kostprijs, je moet niet vergeten dat de prijzen in het retailkanaal veel hoger liggen dan de kostprjis. Daar komt nog eens bij dat de chips die in high-end kaarten gaan het beste van het beste zijn. De 360 en PS3 chips zijn geklokt op niveaus waar de yields enorm van zijn. Het verschil tussen PS3/360 en Revolution gaat kolossaal zijn op grafisch vlak, OOK in SD resoluties.quote:- Waarom zou Nintendo moeten mikken op 800. Zoveel zijn de kosten van de 360 in november niet meer in a long run & zoals zovaak gezegd is het verschil in technologie niet erg groot. Het verschil tussen een X1600 en X1800 videokaart is op 640p ook niet echt opmerkelijk. Waarom zal dat met consoles anders zijn? 100 fps en toeters en bellen zijn vanuit technologisch standpunt beter dan 40fps en minder toeters en bellen, maar het zintuigelijk verschil is niet van dezelfde orde.
Ja, later uitbrengen, dan zit je dus met een chipontwerp maar je produceert hem niet dus je verdient ook niks terug op je R&D kosten en ondertussen verlies je ook nog eens het launchvoordeel tov je concurrent.quote:- Het hele netwerk van mogelijkheden van de 360 moet in ogenbeschouw worden genomen, als de 360 dient te fungeren als mediadevice dan moet de hele logistieke schakel in beschouwing worden genomen. Hierdoor dient flink te worden geinvesteerd en dit verhoogt de kosten. Komt nog ns bij dat die hardware gewoon veel geld kost de eerste 1,5 jaar terwijl dit voorkomen had kunnen worden door het later uitbrengen.
Je kunt dan 1! game niet spelen, er zijn PS2's die meer games niet kunnen spelen.quote:- 150 + 250 = 360 HDD pack. Core pack is een 360 met niet volledige specificaties om alle games te spelen
Klopt 2* is eigenlijk zinloos, dat is het verschil in ruwe kracht, qua grafische output zal het verschil kleiner zijn vanwege diminishing returns.quote:Sorry, maar dat 2* argument is totaal zinloos. Die is pas legitiem als de PS3 en 360 dezelfde normen hanteren als Nintendo wat betreft krachtverhouding.
Hoe bevalt de devkit? Kun je misschien een screenprint geven van die diminishing returns?quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:11 schreef Retuobak het volgende:
Klopt 2* is eigenlijk zinloos, dat is het verschil in ruwe kracht, qua grafische output zal het verschil kleiner zijn vanwege diminishing returns.
Ha-haquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:20 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hoe bevalt de devkit? Kun je misschien een screenprint geven van die diminishing returns?
Ik ben erg benieuwd!
Sorry, ik heb de meeting gemist waarin precies werd verteld of het om ruwe kracht ging, of om 2 keer de prestaties van de gamecube in wat hij daadwerkelijk op het beeld laat zien/quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:21 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ha-ha
Het is altijd al zo geweest dat gains in ruwe grafische kracht niet gelijk staan aan gains in grafische pracht. Dat gaat gewoon niet lineair.
Dat zijn van die figuren die het liefst alleen maarquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:29 schreef Retuobak het volgende:
Dat blijkt
Maar goed, ik ben het wel gewend hoor, zijn er altijd wel 1 of 2 die me gaan flamen terwijl ik gewoon een normale discussie aan wil gaan.
P , Dit hele topic hangt aan elkaar van de geruchten....quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
En wat ik nog het meest zielig vindt is dat je die domme gerucht gelijk voor waar aanneemt.
FMV, gvd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:11 schreef Retuobak het volgende:
-Extra storage is niet nodig
quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:37 schreef Roi het volgende:
believe
Roddelbladen verkopen ook niet voor niets zo goedquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:11 schreef remcheese het volgende:
...wat trouwens niet wegneemt dat het wel erg interessant blijft om te volgen....
* remcheese heeft allang besloten er weer een spelcomputer bij te halen straks (en de kast staat al TE vol volgens de vrouw...)
En toch ga je em niet kopen?!quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.ga-forum.com/showpost.php?p=2835381&postcount=318
Wat Matt van IGN dus zegt:
-Revolution zal meer third party steun krijgen volgens hem en ook meer volwassen games.
-Hij gokt nog steeds op $199 zonder spel, hoewel sommige devs op $149 en zelfs $99 hopen.
-Weet meer over games dan hij mag vertellen maar weet minder van de hardware af.
-Verwacht minstens twee first-party titels @ launch + nieuwe franchise.
-Nieuwe Pilot Wings zal op Revolution uitkomen.
-FPShooters en God games werkte het beste met de Rev controller volgens hem, en meer.
-Verwacht dat Metroid Prime 3 er veel beter zal uitzien dan de E3 trailer.
-Believe.
Iedereen wist het al, maar dit is de bevestigingquote:Nintendo has dismissed rumours that the stand shown in pictures of the Revolution will double as its power supply, telling Eurogamer that said rumours are, well, rubbish.
The claim first appeared in Nintendo Official Magazine - but according to a Nintendo spokesperson, "It was a small production error in the magazine."
"We have not announced any details of the Nintendo power supply at this time," the spokesperson added.
Advertisement
The stand shown in the pics is just a stand, it seems - which makes sense, since we know you'll be able to position the Revolution either horizontally or vertically. As for the power supply, guess we'll just have to wait till E3 for more info...
Helemaal topquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.ga-forum.com/showpost.php?p=2835381&postcount=318
Wat Matt van IGN dus zegt:
-Revolution zal meer third party steun krijgen volgens hem en ook meer volwassen games.
200 is me net wat teveel, voor 99 zou ik er maybe wel een halen.quote:-Hij gokt nog steeds op $199 zonder spel, hoewel sommige devs op $149 en zelfs $99 hopen.
Precies de genres die ik wil zienquote:-FPShooters en God games werkte het beste met de Rev controller volgens hem, en meer.
quote:-Verwacht dat Metroid Prime 3 er veel beter zal uitzien dan de E3 trailer.
Dat gerucht wil ik wel de wereld in helpen voor je.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nu nog geruchten van Duitse developers die richting Revo trekken en ik ben om.
Moffen games ala Snitzelscheizeschiezen, breed, Blitzkrieg, Blitzkrieg: Burning Horizon, Blitzkrieg: Rolling Thunder, Blitzkrieg 2 & Blitzkrieg Anthology.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Helemaal top
[..]
200 is me net wat teveel, voor 99 zou ik er maybe wel een halen.
[..]
Precies de genres die ik wil zien
Nu nog geruchten van Duitse developers die richting Revo trekken en ik ben om.
[..]
Dat zijn echt games die de massa juist niet kopenquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:47 schreef Retuobak het volgende:
Nou kom maar op met een The Guild of Anno voor de Revolution hoor
Iedereen wist het àl?!quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:39 schreef H.Flick het volgende:
Iedereen wist het al, maar dit is de bevestiging.
Ik wel, ik ben een nuchtere Ninty fanboyquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Iedereen wist het àl?!Je moest eens weten hoeveel moeite het gekost heeft om mensen te overtuigen dat dit gerucht overduidelijk de grootste flauwekul was... en nòg wilden sommigen het niet geloven.
Helaas is het fenomeen "nuchtere Ninty fanboy" uiterst zeldzaam.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef MMaRsu het volgende:
Ik wel, ik ben een nuchtere Ninty fanboy
Dacht zelfs dat het onmogelijk wasquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Helaas is het fenomeen "nuchtere Ninty fanboy" uiterst zeldzaam.
Tevens moderator.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik wel, ik ben een nuchtere Ninty fanboy
Neen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef Xrenity het volgende:
FMV is achterhaald.
quote:
Ga toch weg met je flamen joh. Ik word gewoon een beetje flauw van die posts van jou waarin je over wilt doen komen dat je alle ins en out van alle systemen kent. Je WEET gewoon net zo min als alle anderen hier wat die 2* krachtiger precies in gaat houden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:25 schreef Retuobak het volgende:
Nou Cheiron, volgens info van onder andere IGN die eerder bekend was gaat het hier wel degelijk om ruwe kracht. En flamen mag je ergens anders doen trouwens.
Commentaar hebben is prima, ik vraag me alleen af waar je normaal commentaar hebt gepost hierquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:45 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ga toch weg met je flamen joh. Ik word gewoon een beetje flauw van die posts van jou waarin je over wilt doen komen dat je alle ins en out van alle systemen kent. Je WEET gewoon net zo min als alle anderen hier wat die 2* krachtiger precies in gaat houden.
Op die ene zin uit dat stuk kun je echt niets baseren.
En als je nav mijn twee posts al over flamen begint..![]()
Trouwens, dat hele fanboy gebitch begint een beetje oud te worden. Je mag geen commentaar meer hebben op iemand die commentaar heeft of er komt iemand met een ruk-smiley. Nou, goed hoor.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:20 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hoe bevalt de devkit? Kun je misschien een screenprint geven van die diminishing returns?
Ik ben erg benieuwd!
quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:23 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Sorry, ik heb de meeting gemist waarin precies werd verteld of het om ruwe kracht ging, of om 2 keer de prestaties van de gamecube in wat hij daadwerkelijk op het beeld laat zien/
Kun je me de notulen van die meeting even doorsturen?
quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:24 schreef Cheiron het volgende:
Een foto van je glazen bol is ook goed trouwens!
Hier vind je meer : http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.htmlquote:Asked whether or not Revolution's horsepower was insufficient, one development source said no. "At first, we were discouraged that it would be less powerful than Xbox 360, but once we got everything working with the controller, our concerns faded," he explained.
Other studios IGN Revolution has been in contact with have echoed this enthusiasm, always admitting that Nintendo's new console will be less powerful, but stressing that with the emphasis on the innovative controller it simply won't matter.
Final, completely finished development kits are expected to be made widely available this June, according to sources we contacted.
Every studio insider we queried said that they believed Revolution could launch for under $200, and possibly as low as $150 - a figure that would amazingly put Nintendo's new console at a price point hundreds of dollars cheaper than any competitor.
Oud.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hier vind je meer : http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
Kijk eens even op de vorige pagina van deze topic.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:20 schreef MMaRsu het volgende:
Hier vind je meer : http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
Ontopic gaan is best moeilijk als het gaat over de Revolution..quote:
oud.quote:Op donderdag 23 februari 200622:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ontopic gaan is best moeilijk als het gaat over de Revolution..![]()
Er is namelijk niets om over te praten..![]()
TOUCH SENSITIVITY!?quote:Last year, Nintendo gave the world a brief glimpse at their new single handed controller. Have you had the chance to see it yet?
Yes, and the beauty of the new Revolution controller is that the possibilities for new game ideas are limitless. I’m sure that Nintendo already has a number of phenomenal design concepts built around 3D Pointing or Touch Sensitivity for their 1st party games. Our developers are inspired and excited by the new controller’s features.
Drukgevoelige knoppen is zijn niks nieuws hoor.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:39 schreef Xrenity het volgende:
TOUCH SENSITIVITY!?
het is wel handig als een knop reageert als je hem indruktquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:39 schreef Xrenity het volgende:
http://www.ps3news.ca/022(...)ronic_arts_interview
[..]
TOUCH SENSITIVITY!?
Daar maak je geen game omheen, chap.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Drukgevoelige knoppen is zijn niks nieuws hoor.
wat loop je dan te schreeuwenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:08 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Daar maak je geen game omheen, chap.
quote:
welk deel begrijp je niet van 'geweldige concepten rond touch sensitivity' ?quote:I’m sure that Nintendo already has a number of phenomenal design concepts built around 3D Pointing or Touch Sensitivity for their 1st party games.
volgens mij wel iets, die touch sensivity:quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:39 schreef Xrenity het volgende:
http://www.ps3news.ca/022(...)ronic_arts_interview
[..]
TOUCH SENSITIVITY!?
Tuurlijk wel. Wel eens MGS2 of MGS3 gespeeld? Die games maken ultiem gebruik van de drukgevoelige knoppen en zijn niet te spelen zonder.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:08 schreef Xrenity het volgende:
Daar maak je geen game omheen, chap.
Juist!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Wel eens MGS2 of MGS3 gespeeld? Die games maken ultiem gebruik van de drukgevoelige knoppen en zijn niet te spelen zonder.
Klopt, maar het ligt er maar net aan hoe de developer ermee omgaat. Er zijn meerdere PS2 games die gebruik maken van de drukgevoelige facebuttons en shoulderbuttons, maar MGS2 en MGS3 zijn toch wel dè voorbeelden van hoe het moet!quote:Op zondag 26 februari 2006 00:01 schreef Cheiron het volgende:
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een dergelijk principe op normale knoppen niet zo lekker zou werken. Die hebben toch maar een "klein"bereik, en dan zit je gauw mis.
Voetbalschoen controller?quote:Op zondag 26 februari 2006 12:00 schreef mordradead het volgende:
Pro Evo toch ook?
Ja, om te zien hoe je vooral geen nieuws berichten moet makenquote:Op zondag 26 februari 2006 13:15 schreef Retuobak het volgende:
Er zijn nog mensen die gamert lezen?
verderquote:De strijd rondom het next-gen console geweld lijkt vooral te gaan tussen Sony en Microsoft met hun PS3 en 360. Nintendo wordt nogal eens vergeten. Erg is dit echter zeker niet. Misschien komt het Nintendo zelfs juist ten goede…
1. De Revolution is anders en kent totaal nieuwe gameplay mogelijkheden. Het systeem is zelfs zo anders, dat veel mensen met een 360 of PS3 zullen overwegen een Revolution binnen te halen naast hun ‘base-console’. Zeker wanneer de console gunstig geprijsd is, zal dit Nintendo helpen. Waar men eerst koos voor een PS2 of GameCube, daar kan nu de Revolution ook profiteren van mensen die al een console in huis hebben staan.
jaquote:Op zondag 26 februari 2006 16:26 schreef Retuobak het volgende:
Jij plugt wel heel erg je weblog of niet Xren?
Ik las het ook echte mainstreamgamers die makers van die website.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:12 schreef Oksel het volgende:
http://www.gamert.nl/nieuws/hoe_sony_de_revo_killt.html
Wordt iemand gebashed. En terecht!
3 zelfsquote:Three New Revolution Games Announced
Crossbeam Entertainment has announced they're currently working on three titles for the Nintendo Revolution. The titles under development include Orb, Thorn and Darkness. Orb seems to be the farthest along in development, and we can expect to see a demo of the game at E3 albeit running on PC hardware. Details on two of the titles are as follows:
Orb
Genre: Action/Adventure
Platform: Nintendo Revolution
Planned Features:
~A vast world to explore, make discoveries, form alliances, uncover the secrets hidden deep in the past.
~A storyline featuring over a dozen main characters with over a hundred supporting roles.
~Innovative 'non-elemental' magic system incorporated into the very fabric of the game world.
~Customizeable weapon system with hundreds of possible combinations.
Storyline:
In ages past, the great army of the Kulon raged a terrible war with the people of this great land of Delphire. They came from shadow, and destroyed everything in their path. Men, women, children, all dead in their wake. That was all long ago... however, the ancient army of the Kulon have risen again from the mists of time, and one of their fiercest warriors has just crowned himself ruler and has started a battle for all out control over the people of this ravaged land.
His evil plot calls for the abduction of one of the world's Imanti, the so called 'guardians of the faith' to the people of Delphire. However, the guardian they abduct on one night has three students, and they will not let him go so easily.
So begins a quest through the land of Delphire, through ancient ruins and thriving towns, through the frozen wastes and the tropical beaches, even through time itself. As you quest, you'll find out that your teacher is just the beginning, that much more hangs in the balance than anyone suspects. Things are happening here that nobody understands, and the greatest discovery of this land, has yet to be made.
Thorn
Genre: Action/Adventure
Platfom: Nintendo Revolution
Planned Features:
~A futuristic world steeped in paranoia and the occult.
~A storyline exploring the occult underworld
~Innovative controls designed from the ground up for the Revolution Free Hand Controller
Storyline:
Explore the dark underworld of a planet on the fringes of human colonization. After retiring from the Earth Defense Forces three years ago you have received a strange message from your former squad mate. They seem to be on their death bed on a planet lost to the depths of the bureaucracy. You arrive after many days travel to find his body missing, yourself a fugitive, and the situation falling apart very quickly around you.
Details on the third title, Darkness are still forthcoming, but rest assured as soon as they are available, we'll have them for you.
http://www.crossbeamstudios.com/projects.shtml
Ik ben benieuwd, leuk, je controller als toverstaf gebruikenquote:Op maandag 27 februari 2006 09:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
3 zelfsDemo op e3
Crossbeam Entertainment
![]()
FLIPENDO!quote:Op maandag 27 februari 2006 10:01 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, leuk, je controller als toverstaf gebruiken![]()
bronquote:EA woordvoerder verklapt laatste Revolution geheim?
Een werknemer van Electronic Arts kan wellicht het laatste geheim rond de Revolution controller van Nintendo hebben verklapt.
In een interview met de Canadese site NintendoRevolution zou de woordvoerder enthousiast hebben gepraat over de mogelijkheden van de controller. "Ik weet zeker dat Nintendo een hoeveelheid fenomenale concepten heeft gebouwd rondom het 3D richten of de aanraakmogelijkheden van hun first party titels."
Ho, wacht even. Dat 3D richten wisten we al, maar aanraakmogelijkheden (touch sensitivity), say again? Of de woordvoerder heeft zich versproken (kan ons allemaal wel eens gebeuren) of is behoorlijk uit de school geklapt.
Het wachten is op de totale ontkenning van Nintendo. Wedden?
nog snap ik het niet helemaal, met aanraakmogelijkheden (of touch sensitivity) wordt toch gewoon een analoge knop bedoelt?? Net zoals op de PS2-controller?quote:
Wie weet kepler, ik heb geen ideequote:Op maandag 27 februari 2006 16:10 schreef kepler het volgende:
[..]
nog snap ik het niet helemaal, met aanraakmogelijkheden (of touch sensitivity) wordt toch gewoon een analoge knop bedoelt?? Net zoals op de PS2-controller?
1. Je weet niet of ze dat bedoeltquote:Op maandag 27 februari 2006 16:13 schreef kepler het volgende:
maar dan heeft die EA-medewerker zich helemaal niet versproken; hij heeft het gewoon over de knoppen op de controller
je kan toch hetzelfde gebruiken als de huidige rumble? Gewoon de controller laten trillen zodra je dus iets aanraakt, gebeurt ook al met de huidige consoles.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:31 schreef Tware het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk is het nieuwe versie van rumble. De huidige rumble is bedoelt voor een andere interface controller. Immers als je in 3d ruim beweegt met je controller (bijv zwaardvechten), moet je weten wanneer je virtueel een voorwerp aanraakt, dat je dat kan voelen.
Ja, ik zie er ook niks nieuws aan.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:01 schreef kepler het volgende:
[..]
je kan toch hetzelfde gebruiken als de huidige rumble? Gewoon de controller laten trillen zodra je dus iets aanraakt, gebeurt ook al met de huidige consoles.
Kan.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:01 schreef kepler het volgende:
je kan toch hetzelfde gebruiken als de huidige rumble? Gewoon de controller laten trillen zodra je dus iets aanraakt, gebeurt ook al met de huidige consoles.
Fantastisch is dat inderdaad.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:17 schreef MMaRsu het volgende:
Nog 2 en een halve maand tot de e3. Ik heb er al weer zin in hoor, topics volspammen met vragen om streams en mensen die Nintendo toejuigen
Heb ik ook gedaan vorig jaar, net voor de E3 even $5 af laten schrijven en hopla, alle filmpjes meteen te downen in hoge kwaliteit. Die rubrieken zijn verder ook wel lachen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:07 schreef pkwarts het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen om snel nog een IGN insider account te nemen voor de streams. Zo duur is het namelijk nou ook weer niet.
http://www.jeux-france.co(...)erview-nintendo.htmlquote:- Laurent Fischer has become Nintendo’s new European marketing boss
- 2005 was a good year for Nintendo in France, Nintendogs has sold much more units in Europe than Japan or even USA.
- Nintendo seems to be serious when they say that maybe people won't even be able de take pictures of the games for Nintendo Revolution at E3, journalists will be able to play so they could express their very own feelings about the Revolution experience to the gamers. sucks... Hope they won't do that anyway...
- the controller has to be very natural for the gamer, even if it will be very strange at the begging, this is the goal for Nintendo.
- They still don't know if it has a microphone in it.
- Nintendo Revolution online service should be very similar to Nintendo Wi-Fi Connection for Nintendo DS.
- A new Zelda (not The Legend of Zelda : Twilight Princess), Mario and Super Smash Bros. Melee will be released on Nintendo Revolution.
- Good surprises (games) to come at E3 for Nintendo Revolution.
- The Legend of Zelda : Twilight Princess should have Revolution features : Special edition or included initially in the game ? They still don't know but Marketing has already started in France for The Legend of Zelda : Twilight Princess.
- PlayStation 3 controller could work like Nintendo Revolution controller...
- M. Miyamoto is working on some new Nintendo characters for Nintendo Revolution.
quote:PlayStation 3 controller could work like Nintendo Revolution controller...
Voor de PS2 is zoiets al aangekondigd in combi met de eye-toyquote:
En dat was wel het meest vage gerucht ooit zo'n beetje, dus geloof daar nou maar niks van.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:13 schreef Tain het volgende:
[..]
Voor de PS2 is zoiets al aangekondigd in combi met de eye-toy
Als we sony moeten geloven kan de ps3 (controller) ook eieren bakken en boodschappen halen, dus ik neem dit met een flinke korrel zout.quote:
Deze man spreekt de waarheid.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:27 schreef peristilius het volgende:
Flipendo is tof man, kan niet wachten op de eerste HP game voor de Revolution.
Maar dat spel komt dan van EA, en EA port altijdquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:39 schreef disjfa het volgende:
Harry potter op de rev. Lijkt me dus dat je een mooi stokje in de hand hebt en daarmee vormpjes moet gaan maken. Wel vet als je daarmee ook wel draken kan oproepen en hermelien laat opeten...
hmm
quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:09 schreef chibibo het volgende:
Kun je er niet een voortijdig slotje op gooien, Bernie?
Holy shit. Dat was echt zo revolution topic 52 oidquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:12 schreef _Supreme het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cruciendo!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Deze man spreekt de waarheid.
Maar gelukkig zijn jullie bikkels die Harry Potter kinderachtig vinden
OMGquote:Op donderdag 2 maart 2006 02:40 schreef MMaRsu het volgende:
"Nintendo is like the pimp that slaps you one night, then buys you roses the next morning."
en?quote:Op maandag 27 februari 2006 20:34 schreef kepler het volgende:
iets met gyro's gaat dus echt niet lukken denk ik zo
dan moet je het gewicht of heel hard laten spinnen (batterij snel op), of het gewicht relatief zwaar laten zijn (controller wordt dan ook zwaarder).
maar ik heb geen idee hoe sterk wario ware is... ik kan wel kijken of ik het eens kan berekenen hoe zwaar die discs moeten zijn en hoe hard ze moeten rond draaien om een bepaalde kracht te krijgen
heel zwaar en heel hardquote:
Jij verwacht een bowlingbal terwijl dat helemaal niet nodig is. En dat is al vaker laten zien in de praktijk.quote:
vergelijk het maar met een powerball, dat ding is best zwaar en draait aardig hard rond. En dan is de kracht niet eens heel erg groot en vervolgens moet je die kracht ook nog eens richten. Als je dat wilt heb je drie gyroscopen nodig en het lijkt me niet te passen in de controller. Maar misschien dat je maar een heel klein beetje kracht nodig hebt om te laten voelen alsof de revo controller tegenwerkt.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:59 schreef disjfa het volgende:
[..]
Jij verwacht een bowlingbal terwijl dat helemaal niet nodig is. En dat is al vaker laten zien in de praktijk.
dat snap ik, maar ik vraag me af of dat genoeg is voor de Revo-controller. We zullen zienquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mensen, ga Wario Ware Twisted spelen en voel hoe het gaat werken
Geef het spel danquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mensen, ga Wario Ware Twisted spelen en voel hoe het gaat werken
quote:Sinds de aankondiging van de Revolution zijn er aardig wat bedrijven die hun interesse in de console hebben uitgesproken. In dit rijtje mogen we ook Midway zetten, zij hebben zelfs een titel in ontwikkeling.
"We will have a Revolution title this year" waren de woorden die de CEO van Midway Games, David Zucker, uitsprak tegenover GameSpot.
Op dit moment heeft Midway vier titels in ontwikkeling, namelijk Unreal Tournament 2007, een TNA gelicenseerde game (worstelen), The Wheelman en Stranglehold. Zucker wilde echter niet zeggen welke titel in ontwikkeling is voor de Revolution. Aangezien Unreal Tournament 2007 en The Wheelman echter pas in 2007 verwacht worden vallen deze twee titels sowieso af. Daarnaast gaf Midway nog aan dat het ook niet om Stranglehold ging, maar om een ander project. Is het dan de TNA game of een geheel andere game? We zullen het af moeten wachten.
Harry Potter barbaar.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:56 schreef H.Flick het volgende:
Doorposten! Dan is deze achterlijke TT weg. Flipendo?! Ik had er nog nooit van gehoord voor dit topic.
Same.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:56 schreef H.Flick het volgende:
Doorposten! Dan is deze achterlijke TT weg. Flipendo?! Ik had er nog nooit van gehoord voor dit topic.
Zou cool zijn, maar niet erg waarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:00 schreef peristilius het volgende:
Gyroscopen gebruiken voor Force Feedback lijkt me erg tof, toffer dan de hele werking van de Revolution controller zelf eigenlijk, ik hoop dat het mogelijk is en dat ze er iets mee gaan doen.
Ik ook. Ik heb nog steeds geen idee wat het is.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:00 schreef Retuobak het volgende:
Same.
Ik kom niet veel verder dan 'iets met Harry Potter'quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb nog steeds geen idee wat het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |