abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2006 @ 14:36:23 #101
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35288015
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Nintendo ondersteunt HDTV niet omdat de Revolution te langzaam is en omdat zoveel mensen het toch niet hebben.
http://www.guidetohometheater.com/news/090105hdtv/
quote:
In 2004, 31.5 million televisions were sold in the US (183 million worldwide). Of these, 7.5 million were DTVs; 85% of these DTVs were HDTV-capable.
dit was dus in 2004 en het ging toen al om een marktaandeel van ongeveer 20% van de verkochte TV's
quote:
Panasonic's Jeff Cove predicted that HDTVs will be in 64% of U.S. households by 2009.
http://news.com.com/HDTV+(...)-1041_3-5643466.html
quote:
As many as 10 million homes worldwide currently have high-definition TV sets, and that number will grow more than 50 percent to reach 15.5 million by the end of the year, according to a new study.

The study released Monday by market researcher In-Stat showed that the boom will continue in coming years and that by 2009, the total number of households that watch TV programs from an HDTV set will soar to 52 million.
Europa loopt natuurlijk hopeloos achter Maar HDTV gaat vooral in Amerika erg belangrijk worden

maar goed dit hoort eigenlijk in het andere topic
The line is a dot to you!
pi_35290891
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:55 schreef Tain het volgende:

[..]

Als je kwaliteit speakertjes wil dan betaal je daar wel een leuk bedrag voor...
Ja oke maar hoeveel mensen zullen het verschil merken? Als je zo'n setje pc boxen neerzet van 100 euro is dat ook goed genoeg voor 99% van de mensen (heb zelf zo'n logitec set van 90 euro oid en dat klinkt goed genoeg).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:26:56 #103
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_35301377
quote:
Where is Nintendo right now with the development of the Revolution?

We have been sharing the controller mechanics with developers across the world. We have shipped over a thousand controller dev kits to developers so that they can begin getting experience with the controller mechanics. The response to the controller has been fantastic. Developers are truly embracing the innovation. They’re embracing the approach and quite frankly, they’re embracing our vision; our vision of creating games that are as sophisticated as the core gamer wants it to be but could also be as straightforward and as accessible as brand new gamers. And that vision, that strategy is what Nintendo is all about. We want to create a system with Revolution that appeals to all types of gamers versus going down a path that, frankly, is a bit exclusionary.
Reggie
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 20 februari 2006 @ 20:28:33 #104
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35301457
Tja, wat moet je daar nu van zeggen.
Beetje lege uitspraak.
Definitieve devkits, met final hardware?
Of gewoon een doosje die het ongeveer doet met alleen een werkende controller.
Leuk voor de fans zo'n berichtje, maar er staat natuurlijk geen reet in.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:50:33 #105
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35302558
alleen maar controllers

en duizend is ook niet zo gek veel in vergelijking met Sony, van Sony weet ik dat er al meer dan 4000 (dus niet alleen de controllers ) hebben verscheept. Zeg dat iedere developer 10 dev-kits nodig heeft dan heb je dus ongeveer 100 developers.
The line is a dot to you!
  maandag 20 februari 2006 @ 20:57:30 #106
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_35302873
De controller is natuurlijk wel het meest essentiele onderdeel van "de Revolution" en ik denk dan ook dat de verscheping van dit aantal controllers enkel is om de werking uit te testen in bepaalde games die nog niet geprogrammeerd worden naar "Revo" maatstafen.

ofzo.
Bernie en ik zijn tof.
pi_35302941
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:57 schreef mordradead het volgende:
De controller is natuurlijk wel het meest essentiele onderdeel van "de Revolution" en ik denk dan ook dat de verscheping van dit aantal controllers enkel is om de werking uit te testen in bepaalde games die nog niet geprogrammeerd worden naar "Revo" maatstafen.

ofzo.
Maareh... je moet toch wel iéts hebben om die controllers op uit te testen.
  maandag 20 februari 2006 @ 21:02:53 #108
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_35303142
Dat zou toch iets kunnen zijn wat nog niet de kracht van de revolution bezit? Enkel de gameplay mogelijkheden doorheeft maar de grafische pracht nog niet aankan.
Bernie en ik zijn tof.
pi_35303444
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:02 schreef mordradead het volgende:
Dat zou toch iets kunnen zijn wat nog niet de kracht van de revolution bezit? Enkel de gameplay mogelijkheden doorheeft maar de grafische pracht nog niet aankan.
Een apparaat met USB interface zodat je de sensoren op een PC kan aansluiten?!
  maandag 20 februari 2006 @ 21:09:48 #110
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_35303520
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:08 schreef P-Style het volgende:

[..]

Een apparaat met USB interface zodat je de sensoren op een PC kan aansluiten?!
Weet ik veel ik krijg hem pas morgen thuisgestuurd.
Bernie en ik zijn tof.
pi_35306604
quote:
Op zondag 19 februari 2006 10:49 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Forget it, want als ie naar de rev komt dan hebben ze de hele engine opnieuw in elkaar moeten zetten en zullen we dus met een beetje geluk pas wat zien op de E3

Dit slaat nergens op.
De developmentkits van Revolution zijn gebaseerd op die van de Cube..
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_35308436
Hoeft die engine trouwens niet alleen opnieuw gecompileerd te worden? ik neem aan dat alles gewoon in C++ oid word gemaakt. Dan hoeven ze alleen hier en daar wat dingen aan te passen. Modellen wat meer poly's geven, wat betere textures, wat extra effecten in de engine, moet best kunnen met al die extra maanden (en zeker als ze van te voren al rekening hebben gehoude met een eventueele revo launch).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 20 februari 2006 @ 22:44:52 #113
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35308560
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:42 schreef Kill_em_all het volgende:
Hoeft die engine trouwens niet alleen opnieuw gecompileerd te worden? ik neem aan dat alles gewoon in C++ oid word gemaakt. Dan hoeven ze alleen hier en daar wat dingen aan te passen. Modellen wat meer poly's geven, wat betere textures, wat extra effecten in de engine, moet best kunnen met al die extra maanden (en zeker als ze van te voren al rekening hebben gehoude met een eventueele revo launch).
Reggie heeft bevestigd dat Zelda op de GC komt
The line is a dot to you!
pi_35310685
Ja duh maar de kans zit er ook dik in dat ie ook voor de revo komt. En als reactie op fliepke die denkt dat ze dan de hele engine overnieuw moeten maken zeg ik dat ze hem alleen opnieuw hoeven te compileren.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:30:49 #115
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35310846
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:27 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja duh maar de kans zit er ook dik in dat ie ook voor de revo komt. En als reactie op fliepke die denkt dat ze dan de hele engine overnieuw moeten maken zeg ik dat ze hem alleen opnieuw hoeven te compileren.
de revo is gewoon backwards compatible, dus op de revo zal hij het ook wel doen.
The line is a dot to you!
pi_35339647
Nog maar paar daagjes tot de E3.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:39:31 #117
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35339734
Nog 3 maanden gek
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:05:21 #118
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_35340894
76 dagen != 3 maanden
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_35345699
Ik ontving gisteren het eerste persberichtje van een E3 line-up van een bedrijf; het was een klein en nietszeggend bedrijfje, goed, maar het is begonnen.
pi_35356284
Ik heb een devkit besteld op eBay.
pi_35359523
het is hier rustig......


....te rustig
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:59:26 #122
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_35364235
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
het is hier rustig......


....te rustig
Dat is goed, want dan hebben ze hier geen kut discussies over offtopic onzin .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_35396042
quote:
Volgens een anoniem mailtje van een Adobe-medewerker (Adobe ontwerpt blijkbaar voor Sony een aangepaste versie van Flash voor toekomstig gebruik op de PSP en de PS3). Nintendo's Perrin Kaplan is nog maar amper uitgesproken of het gerucht dat Sony Nintendo achterna gaat steekt ook daadwerkelijk de kop al op. Maar niet zoals je denkt.

"Ik heb ook nog wat PS2 info voor je als je interesse hebt. Sony is van plan daar hun 'Revolution Killer' van te maken. Ze zijn bezig om een controller te ontwikkelen die in samenwerking met de Eyetoy hetzelfde kan als de Revolution controller. Met een userbase van meer dan 100 miljoen gebruikers, tienduizenden developer kits bij zo'n beetje elke software ontwikkelaar en de lage kosten die Revolution-stijl games op de PS2 met zich meebrengen, verwacht Sony nog eens 50 miljoen (!) PS2's te verkopen in de komende vijf jaar. Met een klein beetje hulp van het 99 dollar prijskaartje dat er vanaf 2007 aan komt te hangen."
pi_35396069
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:39 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Kost die ps2 trouwens nog steeds meer dan 100 euro ?

*Oops, ik drukte de verkeerde knop in. (edit)
pi_35397660
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:39 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Oh my F*cking God!
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:42:35 #126
100878 remcheese
Op de dag dat woei wiiiii werd
pi_35398225
stelletje pleurisdieven zijn het toch ook he
Wat ik nog het meest zielig van ze vindt is dat ze elke keer weer roepen : Nintendo is geen concurentie, we zijn niet bang...

en vervolgens gewoonweg kopieren wat nintendo uitvind.....
(waar is dat schiet icon als je t nodig hebt ?)
Giggity giggity giggity!
pi_35398353
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:39 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Hoe kansloos ook echt
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_35398435
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef remcheese het volgende:
stelletje pleurisdieven zijn het toch ook he
Wat ik nog het meest zielig van ze vindt is dat ze elke keer weer roepen : Nintendo is geen concurentie, we zijn niet bang...

en vervolgens gewoonweg kopieren wat nintendo uitvind.....
(waar is dat schiet icon als je t nodig hebt ?)
Nintendo heeft dit helemaal niet uitgevonden?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:52:33 #129
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_35398503
Ik dacht ook dat er een tijd terug al een soort revolution controller met behulp van de eye-toy patent van sony op was gedoken
Bernie en ik zijn tof.
pi_35401380
haha sony ziet nu al aankomen dat die brakke veels te dure ps3 niks gaat worden

Nog wat nieuws:
quote:
Recently, Nintendo of America's Executive Vice President of Sales and Marketing Reggie Fils-Aime revealed to tech blog Engadget that over a thousand Revolution controller development kits have been sent out to various studios. In a follow-up story, IGN spoke with developers about these kits regarding their power, price and functionality.

The developers questioned stated that the console's SDK costs a relatively meager $2000. By comparison, the PlayStation 2 SDK was priced about $20,000 per kit at the console's launch. Even the original PlayStation's SDK weighed in between $4000-5000 at the beginning of that system's life span. Notably, the inexpensive nature of the SDK is in line with Nintendo's goal of lowering development costs.

Apparently, developers have cycled through three development kit revisions. The first development kit was a GameCube console with a wired Revolution controller attached. The second was similar, with a few minor tweaks. The third prototype, shipped out approximately a month ago, adhered to the same structure, but also showed some boosts in CPU power. The latest kit, sent out to only top publishers, displays a more 'next-generation' snapshot and comes with a wireless Revolution controller. However, for uncommitted third parties, it will be several weeks before they receive this kit.

Developers preparing playable Revolution software for E3 2006 will soon be receiving the fourth SDK which should provide 90-95% of the final system's achievable performance. According to IGN's development sources, final developments kits are expected to be made widely available around June of this year.

A number of software houses admitted that studios familiar with GameCube achitecture would find little difficulty in getting their Revolution projects up and running with due speed. In regards to Revolution's horsepower, many developers were finding it to be quite sufficient, also saying that the uniqueness of the controller made up for any lower amount of raw power.

On a final note, most studios working on Revolution titles think the console could retail under $200 US, possibly as low as $150.
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_35401472
IGN:
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
quote:
"We have shipped over a thousand controller dev kits to developers so that they can begin getting experience with the controller mechanics," Fils-Aime elaborated.
IGN Revolution has been in talks with a half dozen studios around the globe for further details about the nature of the kits. While the fundamentals of the innovative new controller can be experienced with the barebones development hardware available to most developers, the majority of kits out there are hardly representative of the final Revolution system.

Developers we spoke to confirm that - at least so far - three revisions of the development kits have been sent out to studios. The first development kit was, quite literally, a GameCube console with a wired Revolution controller attached. The second was the same with a few minor tweaks. And the third prototype, which was shipped to most studios about a month ago, follows the same structure, but also shows some boosts in CPU power, according to sources.

Insiders allege that some big-name publishers have recently received a more complete Revolution development kit - we call it revision three and a half -- complete with internal hardware more reflective of the 'new generation' system and a wireless Revolution controller. However, most uncommitted third parties will not gain access to this unit for several weeks, if not longer.

Developers making Revolution software that will show up at E3 2006 in playable form - high profile companies like EA and Ubisoft, to name a few - will soon be sent the official fourth SDK prototype, which promises to deliver between 90% and 95% of the final system's performance.

Software houses tell IGN that any studio familiar with GameCube's architecture will find that they can get their Revolution projects up and running in no time. The make-up of the systems is very similar, although Revolution will be roughly twice as powerful.

Asked whether or not Revolution's horsepower was insufficient, one development source said no. "At first, we were discouraged that it would be less powerful than Xbox 360, but once we got everything working with the controller, our concerns faded," he explained.

Other studios IGN Revolution has been in contact with have echoed this enthusiasm, always admitting that Nintendo's new console will be less powerful, but stressing that with the emphasis on the innovative controller it simply won't matter.

Final, completely finished development kits are expected to be made widely available this June, according to sources we contacted.

Every studio insider we queried said that they believed Revolution could launch for under $200, and possibly as low as $150 - a figure that would amazingly put Nintendo's new console at a price point hundreds of dollars cheaper than any competitor.

Nintendo itself has not yet commented on a Revolution price point, except to confirm that it would sell for less than $299. However, if the price of Revolution development hardware is any indication, the system could be very cheap indeed. Studios tell IGN that Revolution SDKs sell for about $2,000, which is thousands of dollars cheaper than a PSP SDK, let alone an Xbox 360 or PlayStation 3 one.
Developers beginnen al positiever te praten over de capabilities. Precies wat ik al verwachte zal het verschil echt niet zo groot zijn als sommige 'techheads' hier beweerden. En dat voor (wellicht) ¤150 MAKES A WINNER.
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:16:22 #132
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_35401476
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:13 schreef Kill_em_all het volgende:
haha sony ziet nu al aankomen dat die brakke veels te dure ps3 niks gaat worden
[..]

http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
Het artikel schijnt nu aangepast te zijn? Maar die SDK's zijn zeer zeker goedkoop ja.

Ik gok nog steeds op 150 dollar @ launch.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:20:36 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35401617
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:16 schreef alex4allofyou het volgende:
IGN:
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
[..]

Developers 1 developer begint al positiever te praten over de capabilities. Precies wat ik al verwachte zal het verschil echt niet zo groot zijn als sommige 'techheads' hier beweerden. En dat voor (wellicht) ¤150 MAKES A WINNER.
en 1 zwaluw maakt nog geen zomer (ofzoiets )

geloof nou niet dat de graphics van de Revolution in de buurt komen van de 360/PS3 want dat zal niet gebeuren. Nintendo heeft toch ook zelf gezegd dat het helemaal niet op de graphics gaat, maar om de controller. En dat zegt die ene developer ook Die developer heeft het helemaal niet over de graphics
The line is a dot to you!
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:35:10 #134
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_35402151
It begins!! Begin the hypetrain!!



Matt van IGN:
quote:
It's finally starting again.

For more than a year I've chatted with developers, gone to see pubishers, and it's always the same. I hear them talk about their Xbox 360 and PlayStation 3 products, but they either don't know or don't care about Nntendo's new generation console, codenamed Revolution. I'd call it frustrating, but that'd be an understatement.

But times, they are a changing.

I've visted a handful of publishers in the last couple of weeks. I'm always armed with the question. It feels like I've asked it a million times. "Do you have anything in the works for Revolution?"

Usually, this query is met with blank stares or occasionally laughter. But more recently, the answers have been dramatically different. A rep for a major studio will come up to me and say, "We need to talk. We've got something for you." Another answers: "We are extremely excited about Revolution and we will have product for it at E3 2006."

Devs are getting kits. And I know of a half dozen major games -- not the ones announced by Nintendo, but real, tangible, working, playable things -- that are underway and ramping up. Everyone seems extremely enthusiastic about their projects, and based on what I know of a couple of them, it's easy to understand why.

It's contagious. I'm hyped. And I can't wait for this May.

This whole new generation terminology Nintendo loves to use, I'm starting to beleive it. Clearly I'm not the only one. Look at the apes from 2001 in he above pictures. They are ready for a whopper of a change in the industry, too.
http://boards.ign.com/Message.aspx?topic=110829452&brd=9029&replies=0

De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_35402262
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:20 schreef kepler het volgende:

[..]

en 1 zwaluw maakt nog geen zomer (ofzoiets )

geloof nou niet dat de graphics van de Revolution in de buurt komen van de 360/PS3 want dat zal niet gebeuren. Nintendo heeft toch ook zelf gezegd dat het helemaal niet op de graphics gaat, maar om de controller. En dat zegt die ene developer ook Die developer heeft het helemaal niet over de graphics
Eh, heb je mij horen zeggen dat de graphics on par zijn met de 360?!? Ik zeg alleen maar dat ze positiever zijn en dat de vooronderstelling van 'devkits tonen aan dat het een opgefokte XBOX is' hoogstwaarschijnlijk helemaal niet waar is (aangezien de DEVS niet representatief waren).

Ik blijf bij mn statement; de REV zal niet veel onderdoen voor de 360, en zeker niet op SD niveau. Die 360 is al bijna een half jaar oud & als de REV uitkomt een jaar. Gekoppeld aan het feit (zoals ik al meermalen stelde) dat technologie & prijs niet evenredig loopt, zie ik voor me dat het verschil voor een leek niet groot genoeg is om de prijs te rechtvaardigen.

Nintendo kan wel gezegd hebben 'dat het niet om de graphics gaat' maar in de context van 'content over matter'. Dus dit wil helemaal niet betekenen dat het grafische aspect helemaal genegeerd wordt. De NADRUK ligt op de controller, maar de technologie zal echt wel voldoen aan de huidige standaard, en die standaard is ongeveer onder te verdelen in high-, medium & low-specced waarbij het verschil tussen de 3 kwa prestaties echt niet van die orde is dat het een kat en muisspel wordt op grafisch gebied.

IMO zit de REV tussen de low- en mediumspecced, de 360 tussen de medium- en highspecced en de PS3 op high specced (wat elk jaar weer veranderd).
pi_35402358
Ja laten we weer de graphics discussie voeren
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_35402450
Eerder zo:
Rev = lowrange
360 = upper midrange
PS3 = upper midrange

En verder:
-Ga voor de lol eens 360 games spelen op een SDTV, dat ziet er nog steeds geweldig goed uit, veel beter dan een machine die 2x de kracht van de cube heeft ooit aan zal kunnen. En dit is nog het begin van de generatie.
-Technologie loopt inderdaad niet evenredig qua price/performance. Maar Nintendo heeft zich ook ten doele gesteld een goedkope, kleine en zuinige console te maken. Wat dan weer _enorm_ in de performance hakt.
-Och die $100 tussen de veronderstelde Rev prijs en 360 prijs vind ik wel meevallen eigenlijk.
pi_35402882
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:41 schreef disjfa het volgende:
Ja laten we weer de graphics discussie voeren
Dan wil ik eens screens zien
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_35402943
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef remcheese het volgende:
stelletje pleurisdieven zijn het toch ook he
Wat ik nog het meest zielig van ze vindt is dat ze elke keer weer roepen : Nintendo is geen concurentie, we zijn niet bang...

en vervolgens gewoonweg kopieren wat nintendo uitvind.....
(waar is dat schiet icon als je t nodig hebt ?)
En wat ik nog het meest zielig vindt is dat je die domme gerucht gelijk voor waar aanneemt.
pi_35403006
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

En wat ik nog het meest zielig vindt is dat je die domme gerucht gelijk voor waar aanneemt.
Vind het best een grappig gerucht, door de Eye-Toy heb je nog meer functionaliteit dan alleen de controller
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35403021
De eyetoy heeft toch al zat spelletjes die lijken op wat je met de revolution controller moet doen?! Dus wie jat er nou van wie?
pi_35403216
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:02 schreef H.Flick het volgende:
De eyetoy heeft toch al zat spelletjes die lijken op wat je met de revolution controller moet doen?! Dus wie jat er nou van wie?



GameBoy Camera
pi_35403451
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Eerder zo:
Rev = lowrange
360 = upper midrange
PS3 = upper midrange

En verder:
-Ga voor de lol eens 360 games spelen op een SDTV, dat ziet er nog steeds geweldig goed uit, veel beter dan een machine die 2x de kracht van de cube heeft ooit aan zal kunnen. En dit is nog het begin van de generatie.
-Technologie loopt inderdaad niet evenredig qua price/performance. Maar Nintendo heeft zich ook ten doele gesteld een goedkope, kleine en zuinige console te maken. Wat dan weer _enorm_ in de performance hakt.
-Och die $100 tussen de veronderstelde Rev prijs en 360 prijs vind ik wel meevallen eigenlijk.
Die indeling is ook legitiem, is maar net hoe je t bekijkt (jij kijkt vanuit perspectief PC). Maar ik ben er niet zeker van, sterker nog, overtuigt dat de PS3 echt wel een stukje krachtiger wordt dan de 360. Fight Night op 360 is geweldig, maar ik miste wel wat in vergelijk met de PS3 demo (ik geloof namelijk dat die wel representatief is voor diens capabilities; discussie hierover is zinloos op dit moment).

-SD zal er echt wel beter uit zien op de 360, maar niet veel denk ik. Vergeet niet dat de opmerking ging over de DEV periode die je zou kunnen defineren als pre 'het begin van de generatie' (van de REV).
- kostenreductie hoeft niet alleen af te hangen van de grafische capaciteit, kan ook simpelweg door de poes-pas eromheen weg te laten en de console later uit te brengen (ipv vooruitstrevend te zijn zoals de 360)
- Ik verwacht dat het verschil wel groter wordt, kan weleens 250 verschil zijn.
quote:
Ja laten we weer de graphics discussie voeren
Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.

En wat betreft het feit dat dit maar 1 developer is; diezelfde developer had eerst een ander verhaal dus een shift in opinion is weldegelijk een serieuse indicatie dat we straks toch WOW zeggen.
pi_35404013
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
...discussie hierover is zinloos op dit moment...
Dat is een hele mooie samenvatting!
quote:
Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.

En wat betreft het feit dat dit maar 1 developer is; diezelfde developer had eerst een ander verhaal dus een shift in opinion is weldegelijk een serieuse indicatie dat we straks toch WOW zeggen.
Nou, ook hij heeft het niet zozeer om de graphics hoor. Het is maar net hoe je het interpreteert. Namelijk...
quote:
"At first, we were discouraged that it would be less powerful than Xbox 360, but once we got everything working with the controller, our concerns faded," he explained.
...kun je ook opvatten als: "We waren eerst bezorgt dat de Revolution de Xbox 360 nooit zou kunnen bijbenen, maar de goede ervaringen met de controller hebben deze bezorgdheid gecompenseerd".

Hij zegt namelijk helemaal nìks over de kracht van de Revo hardware, alleen dat hij meer vertrouwen heeft in de Revolution dankzij het experimenteren met de controller.
pi_35404038
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
Dat was toch al algemeen bekend dat het geen complete revs waren maar gewoon opgefokte GC`s Of mis jij nu wat.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_35404154
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Die indeling is ook legitiem, is maar net hoe je t bekijkt (jij kijkt vanuit perspectief PC). Maar ik ben er niet zeker van, sterker nog, overtuigt dat de PS3 echt wel een stukje krachtiger wordt dan de 360.
Een stukje ja, maar een segment is niet 1 exact performancepunt.
quote:
Fight Night op 360 is geweldig, maar ik miste wel wat in vergelijk met de PS3 demo (ik geloof namelijk dat die wel representatief is voor diens capabilities; discussie hierover is zinloos op dit moment).
Heb je een linkje naar de PS3 demo?
quote:
-SD zal er echt wel beter uit zien op de 360, maar niet veel denk ik. Vergeet niet dat de opmerking ging over de DEV periode die je zou kunnen defineren als pre 'het begin van de generatie' (van de REV).
Nee, niet gewoon veel, enorm veel. Er is geen logische reden te bedenken dat de Revolution ook maar in de buurt zal komen van de 360 op een SDTV. Of Nintendo moet ineens mikken op een retail prijs van 800.
quote:
- kostenreductie hoeft niet alleen af te hangen van de grafische capaciteit, kan ook simpelweg door de poes-pas eromheen weg te laten en de console later uit te brengen (ipv vooruitstrevend te zijn zoals de 360)
De extra features waar jij het over hebt kosten vrijwel geen drol om toe te voegen omdat de onderdelen vereist voor het gamen ze toch afhandelen.
quote:
- Ik verwacht dat het verschil wel groter wordt, kan weleens 250 verschil zijn.
De Revolution launcht voor $50?
quote:
Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
Er staat nog steeds letterlijk 2x gamecube, en dat terwijl de 360 en PS3 veelvouden zo snel zijn als hun voorgangers (en de Revolution).
pi_35404523
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:29 schreef disjfa het volgende:

[..]

Dat was toch al algemeen bekend dat het geen complete revs waren maar gewoon opgefokte GC`s Of mis jij nu wat.
Maar de conlussie tav de REV was toen al gemaakt
En nee, ik mis niet wat, ik volg alles sinds de E3 vorig jaar.
pi_35404937
quote:
De Revolution launcht voor $50?
x360 kost nog altijd 400 euro tenzij je het halfgare core pakket haalt natuurlijk.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_35404989
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:55 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

x360 kost nog altijd 400 euro tenzij je het halfgare core pakket haalt natuurlijk.
En je kan geen spellen spelen op het halfgare core pakket?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35405134
De meeste mensen gaan niet online hoor, en dan kun je prima een core pack nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')