Haha.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Xrenity dat verzonnen.
Hoe dan ook... het is weer een of ander dom verzinsel, maargoed dat zijn we inmiddels wel gewend als het aankomt op Revo-info.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:48 schreef Retuobak het volgende:
Volgens mij heeft een anonieme GAF user het verzonnen
En PS3 info for that matterquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe dan ook... het is weer een of ander dom verzinsel, maargoed dat zijn we inmiddels wel gewend als het aankomt op Revo-info.
De geruchtenverspreiders zèlf zijn nog niet het ergste. Dat er zoveel zoete-koek-slikkers zijn die niks in twijfel trekken vind ik vooral jammer.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:54 schreef Retuobak het volgende:
En PS3 info for that matter
Krijg je bij consoles waar men veel van verwacht, heb je altijd mensen die slim geruchten de wereld in helpen
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe dan ook... het is weer een of ander dom verzinsel, maargoed dat zijn we inmiddels wel gewend als het aankomt op Revo-info.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Revolutionquote:To communicate with the sensors, the Revolution's controller uses Bluetooth technology. [12]
http://www.gamesradar.com/news/default.asp?pagetypeid=2&articleid=37344&subsectionid=2504quote:How is movement of the controller detected?
We use Bluetooth technology to communicate between the controller and what we call a 'sensor bar', which has two little sensors on it that are maybe a foot apart. These sensors can be detached from the bar and they can be above the TV or below the TV - it doesn't really matter.
There's really no set-up other than just putting the bar by the TV. There's no calibration for size or type of TV or anything like that.
Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:11 schreef Retuobak het volgende:
Mijn excuses dan Xrenity, ik heb het ook wel eens mis, vergeef me
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:06 schreef Tomasso het volgende:
Gelukkig zijn er dan nog P-Style en Retuobak die de boel enigszins relativeren, hoewel ze daar soms ook wel te ver in gaan hoor
uh huhquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:09 schreef P-Style het volgende:
Goed... er zijn dus Bluetooth sensoren.
Máár maar met slechts 2 bluetooth sensoren kun je nog steeds geen 3D positie bepalen. Hooguit een 2D positie.
Ik denk dat X, Y (2d positie) door de sensors bepaald kan worden, evenals afstand.quote:The controller is also able to sense motion; two sensors placed near the television allow the controller to sense its position in three-dimensional space.
Maar wel essentiëel voor het fatsoenlijk werken van de controller, schijnbaar. Voor mij biedt dit gegeven in ieder geval weer een iets andere kijk op de controller en de Revolution zelf.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:20 schreef Retuobak het volgende:
Omdat ze niet superinteressant zijn eigenlijk (imho iig)
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar wel essentiëel voor het fatsoenlijk werken van de controller, schijnbaar. Voor mij biedt dit gegeven in ieder geval weer een iets andere kijk op de controller en de Revolution zelf.
Dat valt wel mee hoor.quote:
Ik blijf natuurlijk wel benieuwd naar hoe het straks in de praktijk gaat. Maareh... hoe worden die sensoren eigenlijk aangeloten op de Revolution?quote:Werkt het niet; dan gooit Nintendo het niet op de markt. (Een vorm van) Revolution was denk ik eigenlijk al voor de GameCube bedoelt... (getuige Luigi's Mansion en Mario Sunshine) Maar blijkbaar werkte het niet goed genoeg.
Oh, wel calibratie hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor.
[..]
Ik blijf natuurlijk wel benieuwd naar hoe het straks in de praktijk gaat. Maareh... hoe worden die sensoren eigenlijk aangeloten op de Revolution?En nou moet je dus schijnbaar altijd die sensoren in de buurt van/op/onder/naast je tv zetten. En het zou geen calibratie nodig hebben?
Ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:31 schreef Xrenity het volgende:
Oh, wel calibratie hoor
En verder weet ik het ook niet
quote:There's really no set-up other than just putting the bar by the TV. There's no calibration for size or type of TV or anything like that.
ojaquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...
[..]
We zullen zien.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...
[..]
Daar wordt gesproken over de TV waar je hem op aansluit. Daar hoef je de controller niet op te calibreren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die bron die jij net gaf beweert anders het tegendeel...
[..]
Haha, toen Reggie dat dus zei op SpikeTV, zei hij er ook gelijk bij dat het spel gewoon op de Gamecube uitkomt, slimmerd.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:34 schreef Thomper het volgende:
Reggie zei vandaag in een interview dat hij had met het TV-programma GameHead op het Amerikaanse SpikeTV dat Zelda nu uitkomt in de herfst van 2006. Iemand die nu nog niet gelooft dat dat spel ook voor de Revolution is?
Wedden dat er een berg features is waar je alleen op de rev toegang tot hebt?quote:Op zondag 19 februari 2006 10:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Haha, toen Reggie dat dus zei op SpikeTV, zei hij er ook gelijk bij dat het spel gewoon op de Gamecube uitkomt, slimmerd.
Dat is mogelijk.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:41 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Wedden dat er een berg features is waar je alleen op de rev toegang tot hebt?
Ja dat zuigt dus...quote:
WE ZULLEN ZIEN!quote:Op zondag 19 februari 2006 10:44 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja dat zuigt dus...
Krijg je een soort van uitgeklede versie voor je gamecube en dan waarschijnlijk ook met allerlei meldingen van poppetjes er in dat ze hebben gehoord van een revolutie met extra krachtige wapens ofzo
Net zoals die connectivity berichtjes in AC op de gamecube
Dat geloof ik ook wel, maar feit is dat het naar mijn mening nu wel een keer teveel is uitgesteld. Ik wil die game nu eens spelen, de laatste screens van dat spel zijn van wat, september ofzo? Doe mij es nieuw beeldmateriaal.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Haha, toen Reggie dat dus zei op SpikeTV, zei hij er ook gelijk bij dat het spel gewoon op de Gamecube uitkomt, slimmerd.
Forget it, want als ie naar de rev komt dan hebben ze de hele engine opnieuw in elkaar moeten zetten en zullen we dus met een beetje geluk pas wat zien op de E3quote:Op zondag 19 februari 2006 10:47 schreef Thomper het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel, maar feit is dat het naar mijn mening nu wel een keer teveel is uitgesteld. Ik wil die game nu eens spelen, de laatste screens van dat spel zijn van wat, september ofzo? Doe mij es nieuw beeldmateriaal.
Kruisjequote:Op zondag 19 februari 2006 12:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
![]()
De Rev is wel goed in de tafel geshopped![]()
Dan zie je al meer dan ik, ik vond het al zo'n rare post =D Zag helemaal geen afbeelding.quote:
Je gebruikt zeker Firefox?quote:Op zondag 19 februari 2006 13:37 schreef Morthill het volgende:
Dan zie je al meer dan ik, ik vond het al zo'n rare post =D Zag helemaal geen afbeelding.
uiteraardquote:
toverspreuk van de harry potter gamesquote:Op zondag 19 februari 2006 13:54 schreef Oksel het volgende:
Flipendo?
En wat doet het?quote:Op zondag 19 februari 2006 14:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
toverspreuk van de harry potter games
Het is altijd of een slecht foto of lekker veel JPEG compressie.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
eh, dingen omver gooien. Maar moest even snel wat verzinnen in het holst van de nachtquote:
Die's wel heel fakequote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
Hahaha, das dat plaatje van Nintendo geshopt in een kamer. Best aardig op zichquote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
Die foto..quote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het was iig:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/nieuwe%20bezitter%20revo.JPG
Waarom maken mensen nooit een filmpje als het echt moet lijken![]()
quote:Nintendo of America's Executive Vice President of Sales and Marketing Reggie Fils-Aime recently spoke with members of Game Heads, a Spike TV video game show. He briefly discussed the company's next-generation console, code-named the Nintendo Revolution, stating we will see a release this year with a definite release date being revealed during Nintendo's E3 press conference being held on May 9th.
Neen, maar toch is het fijn om te weten dat we een definitieve release datum krijgen van de Revolution bij de pre-E3 pers conferentie.quote:
Waar we allemaal sowieso vanuit gingen, en waar ook vaak genoeg naar gehint was.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:23 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Neen, maar toch is het fijn om te weten dat we een definitieve release datum krijgen van de Revolution bij de pre-E3 pers conferentie.
Ik geloof ook niks voordat ze het met een camera opnemenquote:Op zondag 19 februari 2006 17:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
He! Da's die papieren controller van n-gamer/UK mag
Blijft schokkend hoe klein dat ding isquote:Op zondag 19 februari 2006 17:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Nog 1
[afbeelding]
Hmm je kan de fotograaf wel in het beeldscherm zien![]()
Alleen lijkt hier de Revo ook aan de voorkant schuin te lopen...quote:Op zondag 19 februari 2006 19:54 schreef Morthill het volgende:
[..]
Blijft schokkend hoe klein dat ding is
iddquote:Op zondag 19 februari 2006 17:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
He! Da's die papieren controller van n-gamer/UK mag
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:52 schreef RaymanNL het volgende:
Volgens mij heeft mijn moeder de mijne weggegooit
OWEEJ ALS ZE DAT STRAKS OOK MET DE ECHTE CONTROLLER DOET![]()
Nee.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef RaymanNL het volgende:
Weet je wat slim zou zijn van Nintendo! Als ze bij de revolution een 5.1 surround set geven en de sensoren voor de rev controller inbouwen in de boxen
Ik heb al 5.1 van redelijk goede kwaliteit. Als de kosten laag moeten blijven en ze zouden ze werkelijk meegeven, kan je verwachten dat die 5.1 van slechte tot redelijke kwaliteit is. Ik ga ze dan echt niet vervangen hoor...quote:Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef RaymanNL het volgende:
Weet je wat slim zou zijn van Nintendo! Als ze bij de revolution een 5.1 surround set geven en de sensoren voor de rev controller inbouwen in de boxen
Nee. Ik gebruik liever een fatsoenlijke 5.1 surround set en niet zo'n ding met van die kleine boxjes. Bovendien zou de prijs van de revo dan vervijfvoudigd worden.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:54 schreef RaymanNL het volgende:
Weet je wat slim zou zijn van Nintendo! Als ze bij de revolution een 5.1 surround set geven en de sensoren voor de rev controller inbouwen in de boxen
Als je kwaliteit speakertjes wil dan betaal je daar wel een leuk bedrag voor...quote:Op maandag 20 februari 2006 12:50 schreef Kill_em_all het volgende:
Zo duur is een 5.1 setje nou ook weer niet...
Ik heb er meer dan 1000 euro voor betaald.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:50 schreef Kill_em_all het volgende:
Zo duur is een 5.1 setje nou ook weer niet...
sow...quote:Op maandag 20 februari 2006 13:18 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik heb er meer dan 1000 euro voor betaald.
En zelfs dàt valt nog mee.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:18 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb er meer dan 1000 euro voor betaald.
Als je dat soort speakers kan betalen dan boeit je die energierekening ook niet meerquote:
Met B&W's Nautilussen (Nautili?) heb je geen sub meer nodig.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:53 schreef Retuobak het volgende:
[afbeelding]
Ja, zoals met dat
25.000 euro per speaker, dat dus x5 en dan nog een receiver en kwaliteitssubwoofer
Als de Revo überhaupt 5.1 gaat ondersteunen.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:55 schreef Tain het volgende:
Maar een 5.1 setje meeleveren met de Revo gaat gewoon niet gebeuren of je moet Trust kwaliteit willen...
Ik zag laatst op die 'bouwtekeningen' toch wel iets dat op een optische uitgang leek.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als de Revo überhaupt 5.1 gaat ondersteunen.
En het lijkt me nogal logisch. Voor optimale ruimtelijke beleving moet je toch wel 5.1 hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik zag laatst op die 'bouwtekeningen' toch wel iets dat op een optische uitgang leek.
Voor optimale beleving moet je ook een HDTV hebben. Die wordt ook niet ondersteund.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:05 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
En het lijkt me nogal logisch. Voor optimale ruimtelijke beleving moet je toch wel 5.1 hebben.
Daar heb je een punt. Maar optimale beleving op de Nintendo-manier heeft eigenlijk weinig te maken met fotorealisme, volgens mij. En HDTV is ook niet ruimtelijk, ofzo. Een beamer is trouwens nog beterquote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Voor optimale beleving moet je ook een HDTV hebben. Die wordt ook niet ondersteund.
Voor 5.1 geluid heb je niet echt een snellere systeem nodig.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Voor optimale beleving moet je ook een HDTV hebben. Die wordt ook niet ondersteund.
Het hoeft ook helemaal niet fotorealistisch te zijn, als de resolutie maar hoger is en het beeld dus gewoon scherper is. Maar dat vinden ze bij Nintendo niet nodig, omdat je de games gewoon moet kunnen spelen op een simpele SDTV. Nou, je kan je geluid ook door de simpele speakers in een SDTV weer laten geven, dus waarom nog 5.1 multichannel geluid supporten?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:13 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Daar heb je een punt. Maar optimale beleving op de Nintendo-manier heeft eigenlijk weinig te maken met fotorealisme, volgens mij. En HDTV is ook niet ruimtelijk, ofzo. Een beamer is trouwens nog beter![]()
Dat zagen we wel bij de PS2 en de Gamecube die geen van beide realtime 5.1 ondersteunde in games.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:13 schreef Ruzbeh het volgende:
Voor 5.1 geluid heb je niet echt een snellere systeem nodig.
Omdat 5.1 geluid bijdraagt aan de ruimtelijke belevenis van de games op de Revolution, die door middel van de "afstandsbediening" juist een ruimtelijk effect aan het spelen geeft. 5.1 past beter bij de besturing van de Revo dan HDTV. Ook is HDTV schreeuwend duur.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het hoeft ook helemaal niet fotorealistisch te zijn, als de resolutie maar hoger is en het beeld dus gewoon scherper is. Maar dat vinden ze bij Nintendo niet nodig, omdat je de games gewoon moet kunnen spelen op een simpele SDTV. Nou, je kan je geluid ook door de simpele speakers in een SDTV weer laten geven, dus waarom nog 5.1 multichannel geluid supporten?
Nintendo ondersteunt HDTV niet omdat de Revolution te langzaam is en omdat zoveel mensen het toch niet hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het hoeft ook helemaal niet fotorealistisch te zijn, als de resolutie maar hoger is en het beeld dus gewoon scherper is. Maar dat vinden ze bij Nintendo niet nodig, omdat je de games gewoon moet kunnen spelen op een simpele SDTV. Nou, je kan je geluid ook door de simpele speakers in een SDTV weer laten geven, dus waarom nog 5.1 multichannel geluid supporten?
Dat weet ik niet. Ik heb eigelijk helemaal geen verstand hoe 5.1 geluid werkt en hoe snel systemen daarvoor moeten zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zagen we wel bij de PS2 en de Gamecube die geen van beide realtime 5.1 ondersteunde in games.
De PS2 ondersteunde soms wel een soort van halfbakken variant op DTS.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zagen we wel bij de PS2 en de Gamecube die geen van beide realtime 5.1 ondersteunde in games.
Nee, je wìlt gewoon dat de Revo 5.1 ondersteunt. En terecht natuurlijk, maar het zal mij niks verbazen als de Revo het weer moet doen met Pro Logic II (stereo dus).quote:Op maandag 20 februari 2006 14:22 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Omdat 5.1 geluid bijdraagt aan de ruimtelijke belevenis van de games op de Revolution, die door middel van de "afstandsbediening" juist een ruimtelijk effect aan het spelen geeft. 5.1 past beter bij de besturing van de Revo dan HDTV. Ook is HDTV schreeuwend duur.
Een handjevol games met hooguit 4.0 inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef H.Flick het volgende:
De PS2 ondersteunde soms wel een soort van halfbakken variant op DTS.
Je bezit tenslotte niet eens een console.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat weet ik niet.
En jij denkt dat er wel veel mensen zijn met een 5.1 installatie?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Nintendo ondersteunt HDTV niet omdat de Revolution te langzaam is en omdat zoveel mensen het toch niet hebben.
quote:Op maandag 20 februari 2006 14:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je bezit tenslotte niet eens een console.
http://www.guidetohometheater.com/news/090105hdtv/quote:Op maandag 20 februari 2006 14:23 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo ondersteunt HDTV niet omdat de Revolution te langzaam is en omdat zoveel mensen het toch niet hebben.
dit was dus in 2004 en het ging toen al om een marktaandeel van ongeveer 20% van de verkochte TV'squote:In 2004, 31.5 million televisions were sold in the US (183 million worldwide). Of these, 7.5 million were DTVs; 85% of these DTVs were HDTV-capable.
http://news.com.com/HDTV+(...)-1041_3-5643466.htmlquote:Panasonic's Jeff Cove predicted that HDTVs will be in 64% of U.S. households by 2009.
Europa loopt natuurlijk hopeloos achterquote:As many as 10 million homes worldwide currently have high-definition TV sets, and that number will grow more than 50 percent to reach 15.5 million by the end of the year, according to a new study.
The study released Monday by market researcher In-Stat showed that the boom will continue in coming years and that by 2009, the total number of households that watch TV programs from an HDTV set will soar to 52 million.
Ja oke maar hoeveel mensen zullen het verschil merken? Als je zo'n setje pc boxen neerzet van 100 euro is dat ook goed genoeg voor 99% van de mensen (heb zelf zo'n logitec set van 90 euro oid en dat klinkt goed genoeg).quote:Op maandag 20 februari 2006 12:55 schreef Tain het volgende:
[..]
Als je kwaliteit speakertjes wil dan betaal je daar wel een leuk bedrag voor...
Reggiequote:Where is Nintendo right now with the development of the Revolution?
We have been sharing the controller mechanics with developers across the world. We have shipped over a thousand controller dev kits to developers so that they can begin getting experience with the controller mechanics. The response to the controller has been fantastic. Developers are truly embracing the innovation. They’re embracing the approach and quite frankly, they’re embracing our vision; our vision of creating games that are as sophisticated as the core gamer wants it to be but could also be as straightforward and as accessible as brand new gamers. And that vision, that strategy is what Nintendo is all about. We want to create a system with Revolution that appeals to all types of gamers versus going down a path that, frankly, is a bit exclusionary.
Maareh... je moet toch wel iéts hebben om die controllers op uit te testen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:57 schreef mordradead het volgende:
De controller is natuurlijk wel het meest essentiele onderdeel van "de Revolution" en ik denk dan ook dat de verscheping van dit aantal controllers enkel is om de werking uit te testen in bepaalde games die nog niet geprogrammeerd worden naar "Revo" maatstafen.
ofzo.
Een apparaat met USB interface zodat je de sensoren op een PC kan aansluiten?!quote:Op maandag 20 februari 2006 21:02 schreef mordradead het volgende:
Dat zou toch iets kunnen zijn wat nog niet de kracht van de revolution bezit? Enkel de gameplay mogelijkheden doorheeft maar de grafische pracht nog niet aankan.
Weet ik veel ik krijg hem pas morgen thuisgestuurd.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een apparaat met USB interface zodat je de sensoren op een PC kan aansluiten?!
quote:Op zondag 19 februari 2006 10:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Forget it, want als ie naar de rev komt dan hebben ze de hele engine opnieuw in elkaar moeten zetten en zullen we dus met een beetje geluk pas wat zien op de E3
Reggie heeft bevestigd dat Zelda op de GC komtquote:Op maandag 20 februari 2006 22:42 schreef Kill_em_all het volgende:
Hoeft die engine trouwens niet alleen opnieuw gecompileerd te worden? ik neem aan dat alles gewoon in C++ oid word gemaakt. Dan hoeven ze alleen hier en daar wat dingen aan te passen. Modellen wat meer poly's geven, wat betere textures, wat extra effecten in de engine, moet best kunnen met al die extra maanden (en zeker als ze van te voren al rekening hebben gehoude met een eventueele revo launch).
de revo is gewoon backwards compatible, dus op de revo zal hij het ook wel doen.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:27 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja duhmaar de kans zit er ook dik in dat ie ook voor de revo komt. En als reactie op fliepke die denkt dat ze dan de hele engine overnieuw moeten maken zeg ik dat ze hem alleen opnieuw hoeven te compileren.
Dat is goed, want dan hebben ze hier geen kut discussies over offtopic onzinquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
het is hier rustig......
....te rustig![]()
quote:Volgens een anoniem mailtje van een Adobe-medewerker (Adobe ontwerpt blijkbaar voor Sony een aangepaste versie van Flash voor toekomstig gebruik op de PSP en de PS3). Nintendo's Perrin Kaplan is nog maar amper uitgesproken of het gerucht dat Sony Nintendo achterna gaat steekt ook daadwerkelijk de kop al op. Maar niet zoals je denkt.
"Ik heb ook nog wat PS2 info voor je als je interesse hebt. Sony is van plan daar hun 'Revolution Killer' van te maken. Ze zijn bezig om een controller te ontwikkelen die in samenwerking met de Eyetoy hetzelfde kan als de Revolution controller. Met een userbase van meer dan 100 miljoen gebruikers, tienduizenden developer kits bij zo'n beetje elke software ontwikkelaar en de lage kosten die Revolution-stijl games op de PS2 met zich meebrengen, verwacht Sony nog eens 50 miljoen (!) PS2's te verkopen in de komende vijf jaar. Met een klein beetje hulp van het 99 dollar prijskaartje dat er vanaf 2007 aan komt te hangen."
Kost die ps2 trouwens nog steeds meer dan 100 euroquote:
Hoe kansloos ook echtquote:
Nintendo heeft dit helemaal niet uitgevonden?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef remcheese het volgende:
stelletje pleurisdieven zijn het toch ook he
Wat ik nog het meest zielig van ze vindt is dat ze elke keer weer roepen : Nintendo is geen concurentie, we zijn niet bang...
en vervolgens gewoonweg kopieren wat nintendo uitvind.....
(waar is dat schiet icon als je t nodig hebt ?)
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.htmlquote:Recently, Nintendo of America's Executive Vice President of Sales and Marketing Reggie Fils-Aime revealed to tech blog Engadget that over a thousand Revolution controller development kits have been sent out to various studios. In a follow-up story, IGN spoke with developers about these kits regarding their power, price and functionality.
The developers questioned stated that the console's SDK costs a relatively meager $2000. By comparison, the PlayStation 2 SDK was priced about $20,000 per kit at the console's launch. Even the original PlayStation's SDK weighed in between $4000-5000 at the beginning of that system's life span. Notably, the inexpensive nature of the SDK is in line with Nintendo's goal of lowering development costs.
Apparently, developers have cycled through three development kit revisions. The first development kit was a GameCube console with a wired Revolution controller attached. The second was similar, with a few minor tweaks. The third prototype, shipped out approximately a month ago, adhered to the same structure, but also showed some boosts in CPU power. The latest kit, sent out to only top publishers, displays a more 'next-generation' snapshot and comes with a wireless Revolution controller. However, for uncommitted third parties, it will be several weeks before they receive this kit.
Developers preparing playable Revolution software for E3 2006 will soon be receiving the fourth SDK which should provide 90-95% of the final system's achievable performance. According to IGN's development sources, final developments kits are expected to be made widely available around June of this year.
A number of software houses admitted that studios familiar with GameCube achitecture would find little difficulty in getting their Revolution projects up and running with due speed. In regards to Revolution's horsepower, many developers were finding it to be quite sufficient, also saying that the uniqueness of the controller made up for any lower amount of raw power.
On a final note, most studios working on Revolution titles think the console could retail under $200 US, possibly as low as $150.
Developers beginnen al positiever te praten over de capabilities. Precies wat ik al verwachte zal het verschil echt niet zo groot zijn als sommige 'techheads' hier beweerden. En dat voor (wellicht) ¤150 MAKES A WINNER.quote:"We have shipped over a thousand controller dev kits to developers so that they can begin getting experience with the controller mechanics," Fils-Aime elaborated.
IGN Revolution has been in talks with a half dozen studios around the globe for further details about the nature of the kits. While the fundamentals of the innovative new controller can be experienced with the barebones development hardware available to most developers, the majority of kits out there are hardly representative of the final Revolution system.
Developers we spoke to confirm that - at least so far - three revisions of the development kits have been sent out to studios. The first development kit was, quite literally, a GameCube console with a wired Revolution controller attached. The second was the same with a few minor tweaks. And the third prototype, which was shipped to most studios about a month ago, follows the same structure, but also shows some boosts in CPU power, according to sources.
Insiders allege that some big-name publishers have recently received a more complete Revolution development kit - we call it revision three and a half -- complete with internal hardware more reflective of the 'new generation' system and a wireless Revolution controller. However, most uncommitted third parties will not gain access to this unit for several weeks, if not longer.
Developers making Revolution software that will show up at E3 2006 in playable form - high profile companies like EA and Ubisoft, to name a few - will soon be sent the official fourth SDK prototype, which promises to deliver between 90% and 95% of the final system's performance.
Software houses tell IGN that any studio familiar with GameCube's architecture will find that they can get their Revolution projects up and running in no time. The make-up of the systems is very similar, although Revolution will be roughly twice as powerful.
Asked whether or not Revolution's horsepower was insufficient, one development source said no. "At first, we were discouraged that it would be less powerful than Xbox 360, but once we got everything working with the controller, our concerns faded," he explained.
Other studios IGN Revolution has been in contact with have echoed this enthusiasm, always admitting that Nintendo's new console will be less powerful, but stressing that with the emphasis on the innovative controller it simply won't matter.
Final, completely finished development kits are expected to be made widely available this June, according to sources we contacted.
Every studio insider we queried said that they believed Revolution could launch for under $200, and possibly as low as $150 - a figure that would amazingly put Nintendo's new console at a price point hundreds of dollars cheaper than any competitor.
Nintendo itself has not yet commented on a Revolution price point, except to confirm that it would sell for less than $299. However, if the price of Revolution development hardware is any indication, the system could be very cheap indeed. Studios tell IGN that Revolution SDKs sell for about $2,000, which is thousands of dollars cheaper than a PSP SDK, let alone an Xbox 360 or PlayStation 3 one.
Het artikel schijnt nu aangepast te zijn? Maar die SDK's zijn zeer zeker goedkoop ja.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:13 schreef Kill_em_all het volgende:
haha sony ziet nu al aankomen dat die brakke veels te dure ps3 niks gaat worden![]()
![]()
![]()
[..]
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
en 1 zwaluw maakt nog geen zomer (ofzoietsquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:16 schreef alex4allofyou het volgende:
IGN:
http://revolution.ign.com/articles/690/690730p1.html
[..]
Developers 1 developer begint al positiever te praten over de capabilities. Precies wat ik al verwachte zal het verschil echt niet zo groot zijn als sommige 'techheads' hier beweerden. En dat voor (wellicht) ¤150 MAKES A WINNER.
http://boards.ign.com/Message.aspx?topic=110829452&brd=9029&replies=0quote:It's finally starting again.
For more than a year I've chatted with developers, gone to see pubishers, and it's always the same. I hear them talk about their Xbox 360 and PlayStation 3 products, but they either don't know or don't care about Nntendo's new generation console, codenamed Revolution. I'd call it frustrating, but that'd be an understatement.
But times, they are a changing.
I've visted a handful of publishers in the last couple of weeks. I'm always armed with the question. It feels like I've asked it a million times. "Do you have anything in the works for Revolution?"
Usually, this query is met with blank stares or occasionally laughter. But more recently, the answers have been dramatically different. A rep for a major studio will come up to me and say, "We need to talk. We've got something for you." Another answers: "We are extremely excited about Revolution and we will have product for it at E3 2006."
Devs are getting kits. And I know of a half dozen major games -- not the ones announced by Nintendo, but real, tangible, working, playable things -- that are underway and ramping up. Everyone seems extremely enthusiastic about their projects, and based on what I know of a couple of them, it's easy to understand why.
It's contagious. I'm hyped. And I can't wait for this May.
This whole new generation terminology Nintendo loves to use, I'm starting to beleive it. Clearly I'm not the only one. Look at the apes from 2001 in he above pictures. They are ready for a whopper of a change in the industry, too.
Eh, heb je mij horen zeggen dat de graphics on par zijn met de 360?!? Ik zeg alleen maar dat ze positiever zijn en dat de vooronderstelling van 'devkits tonen aan dat het een opgefokte XBOX is' hoogstwaarschijnlijk helemaal niet waar is (aangezien de DEVS niet representatief waren).quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:20 schreef kepler het volgende:
[..]
en 1 zwaluw maakt nog geen zomer (ofzoiets)
geloof nou niet dat de graphics van de Revolution in de buurt komen van de 360/PS3 want dat zal niet gebeuren. Nintendo heeft toch ook zelf gezegd dat het helemaal niet op de graphics gaat, maar om de controller. En dat zegt die ene developer ookDie developer heeft het helemaal niet over de graphics
Dan wil ik eens screens zienquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:41 schreef disjfa het volgende:
Ja laten we weer de graphics discussie voeren
En wat ik nog het meest zielig vindt is dat je die domme gerucht gelijk voor waar aanneemt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef remcheese het volgende:
stelletje pleurisdieven zijn het toch ook he
Wat ik nog het meest zielig van ze vindt is dat ze elke keer weer roepen : Nintendo is geen concurentie, we zijn niet bang...
en vervolgens gewoonweg kopieren wat nintendo uitvind.....
(waar is dat schiet icon als je t nodig hebt ?)
Vind het best een grappig gerucht, door de Eye-Toy heb je nog meer functionaliteit dan alleen de controllerquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
En wat ik nog het meest zielig vindt is dat je die domme gerucht gelijk voor waar aanneemt.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:02 schreef H.Flick het volgende:
De eyetoy heeft toch al zat spelletjes die lijken op wat je met de revolution controller moet doen?! Dus wie jat er nou van wie?
Die indeling is ook legitiem, is maar net hoe je t bekijkt (jij kijkt vanuit perspectief PC). Maar ik ben er niet zeker van, sterker nog, overtuigt dat de PS3 echt wel een stukje krachtiger wordt dan de 360. Fight Night op 360 is geweldig, maar ik miste wel wat in vergelijk met de PS3 demo (ik geloof namelijk dat die wel representatief is voor diens capabilities; discussie hierover is zinloos op dit moment).quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Eerder zo:
Rev = lowrange
360 = upper midrange
PS3 = upper midrange
En verder:
-Ga voor de lol eens 360 games spelen op een SDTV, dat ziet er nog steeds geweldig goed uit, veel beter dan een machine die 2x de kracht van de cube heeft ooit aan zal kunnen. En dit is nog het begin van de generatie.
-Technologie loopt inderdaad niet evenredig qua price/performance. Maar Nintendo heeft zich ook ten doele gesteld een goedkope, kleine en zuinige console te maken. Wat dan weer _enorm_ in de performance hakt.
-Och die $100 tussen de veronderstelde Rev prijs en 360 prijs vind ik wel meevallen eigenlijk.
Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.quote:Ja laten we weer de graphics discussie voeren
Dat is een hele mooie samenvatting!quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
...discussie hierover is zinloos op dit moment...
Nou, ook hij heeft het niet zozeer om de graphics hoor. Het is maar net hoe je het interpreteert. Namelijk...quote:Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
En wat betreft het feit dat dit maar 1 developer is; diezelfde developer had eerst een ander verhaal dus een shift in opinion is weldegelijk een serieuse indicatie dat we straks toch WOW zeggen.
...kun je ook opvatten als: "We waren eerst bezorgt dat de Revolution de Xbox 360 nooit zou kunnen bijbenen, maar de goede ervaringen met de controller hebben deze bezorgdheid gecompenseerd".quote:"At first, we were discouraged that it would be less powerful than Xbox 360, but once we got everything working with the controller, our concerns faded," he explained.
Dat was toch al algemeen bekend dat het geen complete revs waren maar gewoon opgefokte GC`squote:Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
Een stukje ja, maar een segment is niet 1 exact performancepunt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Die indeling is ook legitiem, is maar net hoe je t bekijkt (jij kijkt vanuit perspectief PC). Maar ik ben er niet zeker van, sterker nog, overtuigt dat de PS3 echt wel een stukje krachtiger wordt dan de 360.
Heb je een linkje naar de PS3 demo?quote:Fight Night op 360 is geweldig, maar ik miste wel wat in vergelijk met de PS3 demo (ik geloof namelijk dat die wel representatief is voor diens capabilities; discussie hierover is zinloos op dit moment).
Nee, niet gewoon veel, enorm veel. Er is geen logische reden te bedenken dat de Revolution ook maar in de buurt zal komen van de 360 op een SDTV. Of Nintendo moet ineens mikken op een retail prijs van 800.quote:-SD zal er echt wel beter uit zien op de 360, maar niet veel denk ik. Vergeet niet dat de opmerking ging over de DEV periode die je zou kunnen defineren als pre 'het begin van de generatie' (van de REV).
De extra features waar jij het over hebt kosten vrijwel geen drol om toe te voegen omdat de onderdelen vereist voor het gamen ze toch afhandelen.quote:- kostenreductie hoeft niet alleen af te hangen van de grafische capaciteit, kan ook simpelweg door de poes-pas eromheen weg te laten en de console later uit te brengen (ipv vooruitstrevend te zijn zoals de 360)
De Revolution launcht voor $50?quote:- Ik verwacht dat het verschil wel groter wordt, kan weleens 250 verschil zijn.
Er staat nog steeds letterlijk 2x gamecube, en dat terwijl de 360 en PS3 veelvouden zo snel zijn als hun voorgangers (en de Revolution).quote:Nav het stukje uit IGN vind ik het wel juist om een opmerking te maken over de graphics. Onze vooronderstellingen tav dit onderwerp waren namelijk gebasseerd op oude DEVS en verkeerde interpretatie van de developers.
Maar de conlussie tav de REV was toen al gemaaktquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:29 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat was toch al algemeen bekend dat het geen complete revs waren maar gewoon opgefokte GC`sOf mis jij nu wat.
x360 kost nog altijd 400 euro tenzij je het halfgare core pakket haalt natuurlijk.quote:De Revolution launcht voor $50?
En je kan geen spellen spelen op het halfgare core pakket?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:55 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
x360 kost nog altijd 400 euro tenzij je het halfgare core pakket haalt natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |