quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:13 schreef SocialDisorder het volgende:
ff doorrellen jongens, ik heb bijna m'n 200 euro binnen. Ik trakteer iedereen op een cartoon als we de 60 halen![]()
kvonjenogwelsolievquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel tegen mensen die er een slaatje uit proberen te slaan, misbruik enzo![]()
ook mijn meningquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef SocialDisorder het volgende:
zoals ik al zei, het eind is zoek. Dames, heren, welkom terug in de middeleeuwen. Links vind U het stro voor de betere nachtrust, rechts Uw zeis opdat U om 5.00 in het veld kunt werken.
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.htmlquote:Oproep tot demonstratie
door Michiel Mans
Oproep tot demonstratie
Een ieder die pal wil staan vóór de vrijheid van meningsuiting gaat naar de Dam op zaterdag 25 februari om 13.00 uur. Op 25 februari vond eerder een demonstratie plaats. De staking. Deze vond plaats op 25 (en 26) februari 1941. Er hoeft niet worden uitgelegd waar dat om ging.
De Dam, de vrijheidsplaats bij uitstek, wordt 11 februari gebruikt om te protesteren tegen delen van de vrijheid van meningsuiting. Dat mag, ook dat kan in een samenleving waar deze vrijheid een groot goed is. Het is aan hen die deze vrijheid niet ingeperkt willen zien, dat duidelijk te tonen zaterdag 25 februari. Zonder krachtig tegengeluid is anders de eerste stap op weg naar het verlies van meer dan have en goed gezet...
Zegt het voort...
nieuwnieuws.nlquote:Israeliër wil anti-semitische prenten
Een Israëlische cartoonist heeft een tekenwedstrijd met antisemitische spotprenten uitgeschreven. Hij doet dat als reactie op de holocaust spotprentwedstrijd die door een Iraanse krant werd uitgeschreven. “Het is veel stoerder om onszelf aan te vallen dan ons door onze vijanden te laten pakken. Zo bestrijden we het vuur met humor”, aldus initiatiefnemer Amitai Sandy. De spotprenten worden getoond in een galerie in Tel Aviv en op internet.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
62 miljoen euro
quote:Op donderdag 16 februari 2006 07:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ook mijn mening
Ik zal maar vast als begin de islamitische feestdagen in mijn agenda opnemen als respect betuiging.
Slechte datum. Het lijkt me verstandiger om daar 5 mei voor te prikken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Februaristakingquote:De Februaristaking was een staking tijdens de Tweede Wereldoorlog, tegen de wijze waarop de Duitsers de joden behandelden.
Ik snap het verband wel, ik heb ook een aantal jaren in de buurt van het Jonas Daniël Meijerplein gewoond, en nu vlakbij de Waalsdorpervlakte, (waar ik altijd ga joggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
lijkt me een goede datum.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Februaristaking
Op carnavalszaterdag? No way dat ik dan aan zoiets ga meedoen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.html
*kuch* nog een reden om als Mo te gaanquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:45 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Op carnavalszaterdag? No way dat ik dan aan zoiets ga meedoen.
Verder wel een heel goed plan trouwens!
Doet die dus nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:52 schreef Classic-PC het volgende:
hmmmm Noorwegen is met z'n excuses dus al gecapituleerd. Fijn dat daar dus al geen vrijheid van meningsuiting meer is ....
Ben benieuw wanneer onze tovenaar uit den haag uit z'n torentje klimt om sorry te zeggen ......
Als ik het me goed herinner werd de vorige keer, of daarvoor, door relmarocjes gevoetbald met de kransen en het Islam-volkslied gescandeerd, Hamas Hamas....quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:44 schreef SocialDisorder het volgende:
denk dat de Dam redelijk afgeschermd is op 4 mei. En ik wil de doden van WO2 niet disrespecteren door het risico op rellen te lopen.
Onze tovenaar uit Den Haag is Harry Potter, oftewel Balkenende. Niet Bot.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Doet die dus niet
Bot wil geen code tegen belediging moslims
(knip)
Dus jij denkt dat Bot iets zegt zonder het eerst aan JP te vragen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:03 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Onze tovenaar uit Den Haag is Harry Potter, oftewel Balkenende. Niet Bot.
Als je een hand geeft, wordt er naar je arm gegrepen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sjeessss, doe je een handreiking is 't nog niet goed.![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Bot iets zegt zonder het eerst aan JP te vragen?
JP heeft de touwtjes heus wel in handen hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]heel het kabinet doet van alles zonder het aan JP Potter te vragen. JP hobbelt ereen beetje achteraan.
alleen jammer dat die touwtjes nergens aan vast zittenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
JP heeft de touwtjes heus wel in handen hoor
quote:15/02/06 Ook Duitsland heeft zijn eigen cartoonrel
BERLIJN - Zelfs een cartoon waarop de profeet Mohammed níet figureert, en die betrekking heeft op een interne aangelegenheid, kan haatmails en doodsbedreigingen uitlokken. Ditmaal is de Duitse cartoonist Klaus Stuttmann het doelwit.
In de Tagesspiegel van vrijdag verscheen zijn getekend commentaar op de mogelijke inzet van het Duitse leger bij de beveiliging van het komende wereldkampioenschap voetbal. Stuttmann is hier, zoals vele oudere Duitsers, tegen. Naar zijn opvatting hebben militairen niets in of rondom voetbalstadions te zoeken zolang de deelnemers zich tot sportieve krachtmetingen beperken.
Hij zette deze opvatting kracht bij met een uitvergroting van de ongewenste toestand: het Duitse elftal treedt, bewapend en geüniformeerd, aan tegen Iraanse voetballers die voor deze gelegenheid als zelfmoordterroristen zijn uitgerust. ‘Waarom bij het wereldkampioenschap de Bundeswehr beslist moet worden ingezet’, luidde de begeleidende tekst.
Vele Iraniërs zagen hierin een oproep tot geweld tegen hun nationale elftal. En zij hebben Stuttmann op een zo indringende wijze op hun ongenoegen geattendeerd, dat hij meent te moeten onderduiken.
Stuttmann zegt zich na de eerste doodsbedreiging, op de late zaterdagmiddag, nog geen grote zorgen te hebben gemaakt: een verwarde geest die zijn bedoelingen niet begreep. Maar toen honderden haatmails bij de Tagesspiegel arriveerden, veranderde dat.
De Iraanse media hebben al belangstelling voor het geval getoond. Het sportblad 90 heeft Duitsland als ‘zionistische vazal’ ontmaskerd. De Duitse ambassade in Teheran is tot een ‘gepaste reactie’ aangespoord.
De Tagesspiegel heeft gisteren een hele opiniepagina aan het incident gewijd. Stuttmann zelf zegt zijn vingers niet meer te zullen branden aan thema’s die aanleiding kunnen geven tot ‘interpretatieverschillen’.
Volkskrant
weer een typisch voorbeeld dat alles overtrokken wordt, en het gevoel voor humor moeilijker te vinden is in de woestijn dan een druppel water.quote:
ik vond ‘zionistische vazal’ best humoristischquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
weer een typisch voorbeeld dat alles overtrokken wordt, en het gevoel voor humor moeilijker te vinden is in de woestijn dan een druppel water.
bwahahaha... gelukkig meet hij niet met twee maten...quote:respect
,,Iedereen mag boeken schrijven en cartoons maken, maar moet wel anderen respecteren'', zei Ihsanoglu woensdag tegen Nederlandse journalisten. Minister Bot zei hierover dat hij het aanpassen van Nederlandse wetten ,,niet nodig'' vindt en dat ook ,,niet mogelijk acht.''
Ihsanoglu zag geen noodzaak om antisemitische uitingen in de pers in het Midden-Oosten aan te pakken. ,,Arabieren zijn zelf semieten. Daarin worden de joden niet beledigd, maar Israël. Het zijn politieke cartoons tegen Israël.''
in het begin ja, maar na 250 jaar begint die grap toch redelijk oud te worden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik vond ‘zionistische vazal’ best humoristisch
Mohammed bespotten is ook zo 1400 jaar geleden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
in het begin ja, maar na 250 jaar begint die grap toch redelijk oud te worden.
tevredenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:35 schreef SocialDisorder het volgende:
1400 eeuwen geleden? das 140.000 jaar. Toen begonnen we net de wereld buiten onze grot te ontdekken.
Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 29quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:38 schreef SocialDisorder het volgende:
que?
Precies. Het stenen tijdperk. Vandaar het zogenaamde stenigen namens Mohammed.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:35 schreef SocialDisorder het volgende:
1400 eeuwen geleden? das 140.000 jaar. Toen begonnen we net de wereld buiten onze grot te ontdekken.
je hebt er altijd wel een clown tussen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:40 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Precies. Het stenen tijdperk. Vandaar het zogenaamde stenigen namens Mohammed.![]()
er zit maar één humoristisch bedoelde tussen (we ran out of virgins!), een adere is bedoeld om moslimterrorisme uit te beelden (tulbandbom), de rest zijn gewoon afbeeldingen van Mohammed. Niet grappig, niet kritisch, maar gewoon afbeeldingen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:48 schreef PsyCha het volgende:
Ik begrijp sommige van die prents geeneens.
En volgens mij die rellende jongeren in de demonstraties ook niet. Volgens mij hebben ze die geeneens gezien.
je opmerking over Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 29quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:38 schreef SocialDisorder het volgende:
que?
-edit- ah, zie dat je het aangepast hebt.
Christendom wordt ook al 2000 jaar belachelijk gemaakt. Your point is?
Ja, die vat ik nog wel. Moest wel een beetje lachen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
er zit maar één humoristisch bedoelde tussen (we ran out of virgins!),
Die vat ik ook nog wel. Mss is dat ook de enige afbeelding die te ver gaat.quote:een adere is bedoeld om moslimterrorisme uit te beelden (tulbandbom),
Oki. Dus geen achterliggende gedachten.quote:de rest zijn gewoon afbeeldingen van Mohammed. Niet grappig, niet kritisch, maar gewoon afbeeldingen.
verschil is dat wij steeds met nieuwe grappen komenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je opmerking over Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 29
concept is oud, erg oud.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
verschil is dat wij steeds met nieuwe grappen komen
Mijn (Marokkaanse en zeer religieuze moslim) buren ookquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef PsyCha het volgende:
[..]
Ja, die vat ik nog wel. Moest wel een beetje lachen.
Ligt eraan hoe je hem interpreteert. Als je hem interpreteert als "Alle moslims zijn bommenleggers" gaattie te ver ja, maar als je hem interpreteert als "er wordt terrorisme uit naam van Islam gepleegd" dan niet.quote:[..]
Die vat ik ook nog wel. Mss is dat ook de enige afbeelding die te ver gaat.
nope. just pictures.quote:[..]
Oki. Dus geen achterliggende gedachten.
grappen over blondines, advocaten, politici, etc ook, betekent dat ze maar afgeschaft dienen te worden?quote:
woorden in andermans mond leggen welquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
grappen over blondines, advocaten, politici, etc ook, betekent dat ze maar afgeschaft dienen te worden?
je bedoelt zoals Iran de boel lekker op aan het stoken is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
woorden in andermans mond leggen wel
Nee zoals dat jij woorden in mijn mond probeert te leggen, om daarna een reactie van mij te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je bedoelt zoals Iran de boel lekker op aan het stoken is?
waar dan? het enige wat ik doe is jouw conclusies ook van toepassing maken op andere groepen binnen onze samenleving. Of vind je dat moslims beter zijn dan andere groepen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee zoals dat jij woorden in mijn mond probeert te leggen, om daarna een reactie van mij te kunnen krijgen.
Deze vind ik anders ook wel grappig:quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
er zit maar één humoristisch bedoelde tussen (we ran out of virgins!), een adere is bedoeld om moslimterrorisme uit te beelden (tulbandbom), de rest zijn gewoon afbeeldingen van Mohammed. Niet grappig, niet kritisch, maar gewoon afbeeldingen.
quote:
quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
grappen over blondines, advocaten, politici, etc ook, betekent dat ze maar afgeschaft dienen te worden?
Wat ik me kan herinneren is dat we het over "zionistisch vuzal" hadden, en toen zei ik dat het wel humor bevatte en jij zei dat het oud was, waar uit trek je dan conclusies?quote:het enige wat ik doe is jouw conclusies ook van toepassing maken op andere groepen binnen onze samenleving.
nu doe je het weer.quote:Of vind je dat moslims beter zijn dan andere groepen?
uit het feit dat de grap oud was (heb je zelf toegegeven). Jij kwam vervolgens met het argument dat beledigen van islam al oud was, ik kwam met Christendom beledigen ook, maar dat wij inmiddels nieuwe grappen verzonnen hebben, jij vond dat het concept hetzelfde bleef, mijn tegenargument was dat het concept van blondjes, advocaten, etc moppen ook hetzelfde concept hebben, en mijn vraag was of wij die dan ook maar moesten afschaffen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat ik me kan herinneren is dat we het over "zionistisch vuzal" hadden, en toen zei ik dat het wel humor bevatte en jij zei dat het oud was, waar uit trek je dan conclusies?
pleasequote:[..]
nu doe je het weer.![]()
Thnx voor je objectieve korte samenvattingquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
uit het feit dat de grap oud was (heb je zelf toegegeven). Jij kwam vervolgens met het argument dat beledigen van islam al oud was, ik kwam met Christendom beledigen ook, maar dat wij inmiddels nieuwe grappen verzonnen hebben, jij vond dat het concept hetzelfde bleef, mijn tegenargument was dat het concept van blondjes, advocaten, etc moppen ook hetzelfde concept hebben, en mijn vraag was of wij die dan ook maar moesten afschaffen.
Mbt tot afschaffen van grappen/moslims beter vinden. Zijn totaal punten die irrelvant zijn, en op geen enkel manier door mij uitgesproken zijn.quote:Waar leg ik je woorden in de mond?
quote:please![]()
Zwart "anoniem"-balkje voor ogen Mohammed is precies dat stukje waar de burka-vrouwen geen kleding hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:38 schreef SocialDisorder het volgende:
owh ja, die... vond ik niet echt grappig, wist niet echt wat daar nou weer de bedoeling van was.
Ik heb niets tegen moppen van: "Kwam eens een moslim een bar binnen" ofzo.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
ze zijn ook niet uitgesproken, ik vraag het me gewoon af. Want als je het beledigen dmv humor van de islam gaat verbieden, moet je dat ook doen met elke grap die ooit verzonnen is over blondjes, advocaten, etc.
heerlijk toch?quote:Meki droomt van zo'n samenleving bijvoorbeeld. Heerlijk, niemand die elkaar beledigd, niemand die gekwetst is, iedereen die op z'n tenen loopt.
Kritiek kan altijd en heel goed zonder te beledigen.quote:Dat soort samenlevingen, waar je elke vorm van kritiek moet opkroppen uit angst voor represailles zijn gedoemd te mislukken, en te exploderen.
Laten we niet vergeten dat de extemistische moslims met dit beeld over de profeet begonnen zijn, zie bijv. het pleidooi van Mohammed B. En nou drijft een niet-moslim de spot met deze extremistische opvatting in een cartoon, en nu zijn veel moslims gepikeerd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen moppen van: "Kwam eens een moslim een bar binnen" ofzo.
Nee helemaal niet, maar waarom kies je voor Iemand die belangrijk is op een zeer centrale wijze voor 1,3 miljard moslims?
@ Trigegrshot.. hoe zie jij dan het component van de persoonlijke beleving.. in het oordeel of iets wel of niet een belediging is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
quote:"Meki droomt van zo'n samenleving bijvoorbeeld. Heerlijk, niemand die elkaar beledigd, niemand die gekwetst is, iedereen die op z'n tenen loopt."
heerlijk toch?
Probleem is dat elke mop over een moslim direct als belediging wordt gezien. Zelfs als het over een subgroep binnen de moslim-gemeenschap gaat (bijv. terroristen). De reclame van VW met een zelfmoordterrorist die zichzelf opblaast voor een restaurant heeft de TV nooit gehaald. De auto is overigens zo stevig dat de auto heel blijft, en de explosie alleen de terrorist doodt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen moppen van: "Kwam eens een moslim een bar binnen" ofzo.
Nee helemaal niet, maar waarom kies je voor Iemand die belangrijk is op een zeer centrale wijze voor 1,3 miljard moslims? Schieten ze moslims tekort om over te grappen ofzo?
Als je niet tegen een stootje kunt, ga je toch lekker onder een steen leven?quote:[..]
heerlijk toch?
Probleem is dat kritiek direct als belediging wordt opgevat. Zie vGogh, Hirshi Ali, deze cartoons.quote:[..]
Kritiek kan altijd en heel goed zonder te beledigen.
Jou droom is haat en beledigenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
ze zijn ook niet uitgesproken, ik vraag het me gewoon af. Want als je het beledigen dmv humor van de islam gaat verbieden, moet je dat ook doen met elke grap die ooit verzonnen is over blondjes, advocaten, etc.
Meki droomt van zo'n samenleving bijvoorbeeld. Heerlijk, niemand die elkaar beledigd, niemand die gekwetst is, iedereen die op z'n tenen loopt.
Dat soort samenlevingen, waar je elke vorm van kritiek moet opkroppen uit angst voor represailles zijn gedoemd te mislukken, en te exploderen.
Behalve als het met de islam te maken heeft want dan is het beledigen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
Kritiek kan altijd en heel goed zonder te beledigen.
hangt vanaf hoe je het uit?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Behalve als het met de islam te maken heeft want dan is het beledigen.
Geef eens antwoord. Wie mag bepalen wat een belediging is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hangt vanaf hoe je het uit?
Van jou heb ik geen beledigingen ontvangen.![]()
Een objectief/onpartijdig commissie die bepaalt wat kwetsend is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:50 schreef klez het volgende:
[..]
Geef eens antwoord. Wie mag bepalen wat een belediging is?
of een rechter...quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
@ Trigegrshot.. hoe zie jij dan het component van de persoonlijke beleving.. in het oordeel of iets wel of niet een belediging is?
Als ik jou bericht lees.. heb ik het idee dat voor jou onomstotelijk vaststaat.. voor iedereen.. wat wel en niet een belediging is.
als dat zo is.. dan deel ik die mening niet.. omdat ik van mening ben dat het wel of niet beledigd zijn een hele persoonlijke perceptie is..
als je beledigen wilt uitbannen... tja dat kan volgens mij niet.. omdat het geen absoluut begrip is
als je het in werkelijkheid zou willen implementeren.. dan vrees is dat het rare gevolgen kan hebben
bv.. ik zie het al voor me... "rechter verbied de koran, de vrouwenbeweging in Nederland heeft de rechter gevraagd de koran te verbieden. De vrouwen droegen aan als argument dat ze de koranteksten als een belediging ervaren. De rechter oordeelde dat niemand zich beledigd mag voelen in Nederland en heeft daar de eis ingewilligd. Alle korans zullen nu bij de lokale politiebureau''s in gezameld moeten worden. Moslims organisatie hebben reeds gezegt tegen de uitspraak in beroep te gaan:".
Dat op jouw vragen nog steeds geen antwoord is gegeven zegt eigenlijk al, dat hierover geen eenduidig antwoord geformuleerd kan worden-zonder totalitaire trekjes te vertonen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
@ Trigegrshot.. hoe zie jij dan het component van de persoonlijke beleving.. in het oordeel of iets wel of niet een belediging is?
Als ik jou bericht lees.. heb ik het idee dat voor jou onomstotelijk vaststaat.. voor iedereen.. wat wel en niet een belediging is.
als dat zo is.. dan deel ik die mening niet.. omdat ik van mening ben dat het wel of niet beledigd zijn een hele persoonlijke perceptie is..
als je beledigen wilt uitbannen... tja dat kan volgens mij niet.. omdat het geen absoluut begrip is
als je het in werkelijkheid zou willen implementeren.. dan vrees is dat het rare gevolgen kan hebben
bv.. ik zie het al voor me... "rechter verbied de koran, de vrouwenbeweging in Nederland heeft de rechter gevraagd de koran te verbieden. De vrouwen droegen aan als argument dat ze de koranteksten als een belediging ervaren. De rechter oordeelde dat niemand zich beledigd mag voelen in Nederland en heeft daar de eis ingewilligd. Alle korans zullen nu bij de lokale politiebureau''s in gezameld moeten worden. Moslims organisatie hebben reeds gezegt tegen de uitspraak in beroep te gaan:".
Onzin, Er wordt hier antwoorden vanuit de islam verwacht. En ik ga niet zomaar zonder kennis dingen over de islam beweren waar ik niets van af weet (hint!) . Ik heb meerdere geleerden en Jurispudenten geraadpleegt, mbt vrijheid van meningsuiting/religie in de islam.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat op jouw vragen nog steeds geen antwoord is gegeven zegt eigenlijk al, dat hierover geen eenduidig antwoord geformuleerd kan worden-zonder totalitaire trekjes te vertonen.
Vooralsnog is dit forum openbaar en mag iedereen, die dat wenst een reactie of mening plaatsen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin, Er wordt hier antwoorden vanuit de islam verwacht. En ik ga niet zomaar zonder kennis dingen over de islam beweren waar ik niets van af weet (hint!) . Ik heb meerdere geleerden en Jurispudenten geraadpleegt, mbt vrijheid van meningsuiting/religie in de islam.
Hoe het beste is om te reageren namens de islam.
dat gebeurt nu ook al, zoiets heet een rechter.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een objectief/onpartijdig commissie die bepaalt wat kwetsend is?
Heb ik op een of ander manier geprobeert een reactie van jou te blokkeren?quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vooralsnog is dit forum openbaar en mag iedereen, die dat wenst een reactie of mening plaatsen.
Trek het je niet zo persoonlijk aan...![]()
Nope een rechter beslist over een aanklacht, ik bedoel een commisie voor afschaffen van beledigingenquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dat gebeurt nu ook al, zoiets heet een rechter.
Uiteindelijk zal uit het oordeel van de rechter en door jurisprudentie een zekere richtlijn ontstaan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope een rechter beslist over een aanklacht, ik bedoel een commisie voor afschaffen van beledigingen
Volgens mij spoor jij niet helemaal. Heb je wel opgelet bij staatsrechtelijke indeling? Absolute macht bestaat niet in dit land, en dat is precies wat jij deze commisie wilt geven.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope een rechter beslist over een aanklacht, ik bedoel een commisie voor afschaffen van beledigingen
kun je dat ook onderbouwen, of roep je maar wat in het luchtledige, hopend dat ik furieus en haatvol reageer?quote:
Gang van zakken, hoe ze tot een oordeel komen vind ik niet zo relevant, als ze maar goed naar beide kanten hebben geluisterd, voor en nadelen van een mogelijke afschaffing allemaal hebben vergeleken. Objectief/onpartijdig en volledig onafhankelijk zijn van een oordeel waarover met zijn meerderen overheen komen. Lijkt me meest rechtvaardige manier om tot zo een besluit te komen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal uit het oordeel van de rechter en door jurisprudentie een zekere richtlijn ontstaan.
Hoe stel je zo'n commissie voor.? Wie gaat nu precies wat doen?
Eigenlijk een overbodige vraag, aangezien je al spreekt over afschaffen dus zo'n commissie is meer van een Machiavelliaans correctheid.
Zelfde idee heb ik ook dikwijls over jou, maar goed op Fok! spelen we niet op de man.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal.
Een commissie dat is aangesteld door middel van een referendum, een parlementaire initiatief. Boeit me niet zoveel. Als een mogelijk uitspraak van deze commisie te integreren is of samen kan met de grondwet zie ik geen belemmering.quote:Heb je wel opgelet bij staatsrechtelijke indeling? Absolute macht bestaat niet in dit land, en dat is precies wat jij deze commisie wilt geven.
Zal ik wel doen, als jij mij beledigd, maar mijn radicale buurman knalt jou neer. En dan "komt het weer door de islam"quote:Je voelt je beledigd/gekwetst --> dien aanklacht in --> rechter bepaalt of je gelijk hebt en in welke mate.
is je goed recht.quote:Ik zie geen reden om dat af te schaffen.
Stel dat jouw gedachtekronkel zich realiseert en er is een besluit. Dat is enkel een papieren besluit.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gang van zakken, hoe ze tot een oordeel komen vind ik niet zo relevant, als ze maar goed naar beide kanten hebben geluisterd, voor en nadelen van een mogelijke afschaffing allemaal hebben vergeleken. Objectief/onpartijdig en volledig onafhankelijk zijn van een oordeel waarover met zijn meerderen overheen komen. Lijkt me meest rechtvaardige manier om tot zo een besluit te komen.
geldstrafquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Stel dat jouw gedachtekronkel zich realiseert en er is een besluit. Dat is enkel een papieren besluit.
Wat betreft aanpassing aan grondwettelijke artikelen en internationale ondertekende verklaringen ben ik erg benieuwd op welke manier je dat gaat aanpakken en dan heb ik nog niet eens gehad over de handhaving, maar ik ben wel benieuwd om dieper te graven; wat is een geschikte straf bij overtreding (met de hypothese dat alle bezwaren tegen implementatie uit de weg zijn)?
Mijn voorkeurstem krijg je in elk geval niet.quote:
Wat kan mij jouw voorkeurstem nou schelen, zolang ik jou maar geen onrecht heb aangedaan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Mijn voorkeurstem krijg je in elk geval niet.
ah en nu komen we tot de kern van de zaak. Jij wilt dus, als ik je goed begrijp, een verbod op belediging, om zo te voorkomen dat mensen tot geweld overgaan als ze zich beledigd voelen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:23 schreef Triggershot het volgende:
-knip
[..]
Zal ik wel doen, als jij mij beledigd, maar mijn radicale buurman knalt jou neer. En dan "komt het weer door de islam"
Als jij mij beledigd, wil ik jouw leven kunnen sparen. Mijn eigen reputatie zuiveren en die van de islamquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ah en nu komen we tot de kern van de zaak. Jij wilt dus, als ik je goed begrijp, een verbod op belediging, om zo te voorkomen dat mensen tot geweld overgaan als ze zich beledigd voelen?
knip
Wat kan mij jouw mening schelen, maar het is wel zorgelijk op welke wijze sommigen hun gedachte de vrije loop laten...quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat kan mij jouw voorkeurstem nou schelen, zolang ik jou maar geen onrecht heb aangedaan.
Je vroeg er zelf naar.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat kan mij jouw mening schelen
voorkomen is beter dan genezen.quote:maar het is wel zorgelijk op welke wijze sommigen hun gedachte de vrije loop laten...
Het gaat allang nergens meer over. Dat staat vast...quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ah en nu komen we tot de kern van de zaak. Jij wilt dus, als ik je goed begrijp, een verbod op belediging, om zo te voorkomen dat mensen tot geweld overgaan als ze zich beledigd voelen?
Is dat niet een klein beetje de omgekeerde wereld?
- Hij is dood, maar ja, had hij maar niet moeten beledigen!
- Ze is verkracht, maar ja, had ze maar geen rokje aan moeten trekken!
- De ruiten van dat restaurant liggen aan tienen, maar ja, hadden maar gaar vlees moeten serveren!
Als we daar aan gaan beginnen, dan is het eind zoek, en zitten we binnen no-time in een escalatie tussen allochtoon en autochtoon. Want de beledigende en kwetsende gedragingen, uitspraken, tekeningen en teksten zullen dan vreselijk hard gaan.
"Waarom had je hem vermoord?"
"Nou, hij knipperde met z'n licht!"
"Zo, ja, heeft hij je gekwetst?"
"Ik was zwaar beledigd door z'n impliciete aanmerking op mijn rijgedrag ja!"
"nou dan is het goed hoor jong!"
![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik zag beelden van het programma netwerk over wat in enkele islamitische landen wordt gepropageerd over het westen en joden. Hoe kinderen van 3.5 jaar al zijn geïndoctrineerd met haat. Onvoorstelbaar misselijk word je hiervan. En met zulke barbaren gaan westerse ministers gezellig een kopje thee drinken. Reinste tijdverspilling, je kan beter met woestijnratten uit een willekeurig dierentuin een dialoog aangaan over beledigingen.
Ja, religie van de vrede haat![]()
Dat zegt niets over de waarde die ik eraan verbind. Klein geval van misinterpretatie...quote:
Zelfs met een familiepak Prozac is het een heilloze missie, ben ik bang...quote:voorkomen is beter dan genezen.
Inderdaad een kind van drie dat wordt aangeleerd dat ze moslima is en over joden dat ze apen en ratten zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik zag beelden van het programma netwerk over wat in enkele islamitische landen wordt gepropageerd over het westen en joden. Hoe kinderen van 3.5 jaar al zijn geïndoctrineerd met haat. Onvoorstelbaar misselijk word je hiervan. En met zulke barbaren gaan westerse ministers gezellig een kopje thee drinken. Reinste tijdverspilling, je kan beter met woestijnratten uit een willekeurig dierentuin een dialoog aangaan over beledigingen.
Ja, religie van de vrede haat![]()
Vragen naar iets waar je amper tot geen waarde aan hecht? Erg sterk.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over de waarde die ik eraan verbind. Klein geval van misinterpretatie...
Volgens mij kan nog eerder een kameel door oog van een naald, maar dan kunnen ze tenminste niet zeggen, gematigde moslims laten niets van zich horen ofzo.quote:Zelfs met een familiepak Prozac is het een heilloze missie, ben ik bang...
Nu nog geloven in Allah, en we zijn 250 jaar verderquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:52 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ben voor een totale vrijheid van meningsuiting, met als enige beperking dat ongefundeerd beledigen niet mag kunnen. In hoeverre een mening een ongefundeerde belediging is, is aan de rechter om te bepalen.
Dat heeft zo'n 250 jaar goed gewerkt, we gaan het niet veranderen zonder goede reden. En die goede reden heb ik nog niet mogen aanschouwen op TV, radio of internet.
Denk maar wat je wilt denken. Ik denk in mijn geval dat jouw gedachtekronkel omtrent een commissie voor afschaffing van belediging irreëel is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:50 schreef Triggershot het volgende:
Vragen naar iets waar je amper tot geen waarde aan hecht? Erg sterk.
Iets van je laten horen en tegelijkertijd open staan voor de argumenten van anderen zou in elk geval een stuk constructiever zijn geweest.quote:Volgens mij kan nog eerder een kameel door oog van een naald, maar dan kunnen ze tenminste niet zeggen, gematigde moslims laten niets van zich horen ofzo.
*kuch* opdringen van geloof en zo............quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu nog geloven in Allah, en we zijn 250 jaar verder
"Er is geen dwang in de islam"quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
*kuch* opdringen van geloof en zo............
Respect is waar ik voor strijd, zou het ook niet anders hebbenquote:ik respecteer jouw keuze, respecteer de mijne ook nog effe.
IMHO liever een sprong van 1000 jaar terug, dan everlasting pain.quote:IMHO is geloven in Allah een sprong van 1000 jaar terug.
Zoals ik al vele malen herhaald heb, vertel dat tegen die malloten in de woestijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Er is geen dwang in de islam"
is maar het beste.quote:[..]
Respect is waar ik voor strijd, zou het ook niet anders hebben
Pijn is fijn, bloed is goed, en doodgaan is voor mietjes.quote:[..]
IMHO liever een sprong van 1000 jaar terug, dan everlasting pain.
Ik distanieer me even veel van hen als jou, dus waarom doe jij het niet?quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zoals ik al vele malen herhaald heb, vertel dat tegen die malloten in de woestijn.
Uiteraard.quote:is maar het beste.
Succes misschien tref ik je nog wel daarquote:Pijn is fijn, bloed is goed, en doodgaan is voor mietjes.
Of zoals een wijs man ooit zei; "Als het geen pijn deed, zou het niet goed voor je zijn."
Vraag em af met wat je gaat terugvechten wanneer Jezus komt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:07 schreef SocialDisorder het volgende:
omdat zij zich met ons bemoeien. En als Mozes naar de berg komt, is het tijd voor de berg om terug te vechten. Om maar even in de religieuze termen te blijven.
Wederzijds begrip maakt dingen veel meer makkelijker dan je je zelf voorhoudt.quote:De makkelijke weg kiezen heeft nog nooit bevredigend resultaat opgeleverd. Ik noem als voorbeeld de Diamantbuurt in Amsterdam. Elke vorm van verandering is gepaard gegaan met pijn, moeite en wederzijds begrip. De eerste twee zijn er (in overvloed) nu de derde nog.
quote:Untill then: "HOORAH!"
Jezus is al meerdere malen gekomen. Toen ik nog in de winkel werkte, naast m'n studie, kwam er regelmatig een geïmmigreerde Braziliaanse jongen langs, hij heette Jesusquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vraag em af met wat je gaat terugvechten wanneer Jezus komt.
-knipperdieknip-
Jammer voor je, volgende x zal hij zich niet te hoeven op offeren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Jezus is al meerdere malen gekomen. Toen ik nog in de winkel werkte, naast m'n studie, kwam er regelmatig een geïmmigreerde Braziliaanse jongen langs, hij heette Jesus
owh en voor onze Joodse vrienden;
[afbeelding]
gotta love tshirthell.com
Waarom die beperking? Het beschaafd kunnen reageren op een belediging, hoe zwaar ook, is een teken van volwassenheid.quote:ik ben voor een totale vrijheid van meningsuiting, met als enige beperking dat ongefundeerd beledigen niet mag kunnen.
Ik vind die beperking noodzakelijk vanwege het tuig dat zich verschuild achter de vrijheid van meningsuiting. Het gevaar met elke wet die je maakt, en dat is meerdere malen bewezen, is dat hij misbruikt kan worden (en nog bedankt he, Spong, Hammerstein en Moskowitz).quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:47 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom die beperking? Het beschaafd kunnen reageren op een belediging, hoe zwaar ook, is een teken van volwassenheid.
jammer voor me? waarom?quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jammer voor je, volgende x zal hij zich niet te hoeven op offeren.
Hmm , wat zou het een chaos worden op een wereld zonder ongelovigen .... Ik heb nog altijd liever een ongelovige dan een schijnheilige gelovige. Ik heb christelijke roots en geloof wel in god, maar zou mij niet snel meer onder een geloofsstroming scharen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hij neemt alle ongelovigen mee he
niemand heeft voorkeur voor schijnheilige mensen toch?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Hmm , wat zou het een chaos worden op een wereld zonder ongelovigen .... Ik heb nog altijd liever een ongelovige dan een schijnheilige gelovige. Ik heb christelijke roots en geloof wel in god, maar zou mij niet snel meer onder een geloofsstroming scharen.
als hij zou bestaan wel ja. Gelukkig geloof ik al 12 jaar niet meer in sprookjesquote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hij neemt alle ongelovigen mee he
Zeiden generaties voor jou ook hoor,quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als hij zou bestaan wel ja. Gelukkig geloof ik al 12 jaar niet meer in sprookjes
Vraagje, waar neemt hij ons mee naartoe? Ik hoop persoonlijk op Japan of Korea. Zolang het maar niet Loorett of Salou is, vind ik eht wel best.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeiden generaties voor jou ook hoor,
Slaap lekkerm truste
Mensen hebben toch zelf de keuze wie ze serieus nemen, als uiteindelijk de media en de mensen inzien dat je provocerende lolbroeken als theo van gogh ook gewoon kan negeren zie ik nog wel hoop voor dit land.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik vind die beperking noodzakelijk vanwege het tuig dat zich verschuild achter de vrijheid van meningsuiting. Het gevaar met elke wet die je maakt, en dat is meerdere malen bewezen, is dat hij misbruikt kan worden (en nog bedankt he, Spong, Hammerstein en Moskowitz).
Dat zien we momenteel erg sterk in de rechten van criminelen terug. Het lijkt wel alsof Nederland meer rechten toekent aan daders dan aan slachtoffers. Waarom? Omdat daders zich meer kunnen permiteren; betere advocaat, grotere bek, etc.
Ik vind dit een slechte uitgangspositie.
Overigens moet je het ongfundeerd wel erg licht opnemen. Rechters hebben in het verleden al de grenzen vastgesteld met rechtzaken, er is tot op heden nog geen reden voorbijgekomen om die jurisprudentie ongeldig te verklaren (waar ook een HELE hoop voor nodig is om te kunnen doen).
Mee eens is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:01 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
Mensen hebben toch zelf de keuze wie ze serieus nemen, als uiteindelijk de media en de mensen inzien dat je provocerende lolbroeken als theo van gogh ook gewoon kan negeren zie ik nog wel hoop voor dit land.
Daarom --> al het verbale geweld niet verbieden...
Dat zou te makkelijk zijn. Hij wil juist testen wie het sterkste geloof heeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef HassieBassie het volgende:
Zou er nog een bepaalde reden zijn waarom Allah zelf niet gewoon een bliksemschigt in de aars van die cartoonist schiet?
Als Allah maar een greintje verstand had zou hij die imam een bliksemschicht in de aars schieten vanwege oproepen tot moorden in zijn naam.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef HassieBassie het volgende:
Zou er nog een bepaalde reden zijn waarom Allah zelf niet gewoon een bliksemschigt in de aars van die cartoonist schiet?
Het is allemaal te bezopen om los te lopen. Maar Bot heeft ook al bakzeil gehaald in Saoedie-Arabië. En als we de economische betrekkingen met de landen waar Mohammed als heilige wordt gezien stopzetten, zitten we met de gebakken peren; dan draaien zij de oliekraan dicht, met als gevolg dat de olie onbetaalbaar wordt; dát zou dan weer als gevolg kunnen hebben dat de autoverkoop vermindert, enz. enz. Het komt er in het kort op neer dat de hele westerse wereld z'n vrijheid van meningsuiting moet indammen om te voorkomen dat onze economieën naar de haaien gaan. En dat dan allemaal omdat iemand een spotprentje heeft gemaakt van een figuur waarvan niemand zeker weet of die wel ooit echt heeft bestaan. En hun wraak ("de holocaust heeft nooit plaatsgevonden") moeten we maar weer voor lief nemen. Het eind is deze keer ècht zoek.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Als ze die imam niet oppakken, dan moeten we alle betrekkingen met dit land stoppen.. lijkt me zo
En het mooiste van alles is dat het eigenlijk vrij simpel is om over te stappen op alternatieve brandstoffen, die ook nog eens beter zijn voor het milieu. Maar ja, dan trap je tegen teveel heige huisjes ben ik bang. Maar eigenlijk hebben we die kutarabieren helemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:01 schreef progrock het volgende:
[..]
Het is allemaal te bezopen om los te lopen. Maar Bot heeft ook al bakzeil gehaald in Saoedie-Arabië. En als we de economische betrekkingen met de landen waar Mohammed als heilige wordt gezien stopzetten, zitten we met de gebakken peren; dan draaien zij de oliekraan dicht, met als gevolg dat de olie onbetaalbaar wordt; dát zou dan weer als gevolg kunnen hebben dat de autoverkoop vermindert, enz. enz. Het komt er in het kort op neer dat de hele westerse wereld z'n vrijheid van meningsuiting moet indammen om te voorkomen dat onze economieën naar de haaien gaan. En dat dan allemaal omdat iemand een spotprentje heeft gemaakt van een figuur waarvan niemand zeker weet of die wel ooit echt heeft bestaan. En hun wraak ("de holocaust heeft nooit plaatsgevonden") moeten we maar weer voor lief nemen. Het eind is deze keer ècht zoek.
en vlaggen is de fik stekenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:07 schreef sanger het volgende:
Te belachelijk voor woorden dit. Ik zeg dat we met ze allen moeten protesteren op de Dam!
Dat doet Amerika al...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Ze zoeken een reden om een oorlog te beginnen!
ook zou het dan toch morgen beginnenquote:
het is toch Kogelvrij?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:37 schreef Super7fighter het volgende:
Ach zulke uitroepen neem ik niet serieus. Werd Salman Rushdie niet vogelvrij verklaard? En die loopt ook nog steeds vrij rond. Dit zal wel overwaaien.
Nee... hij loopt nog steeds "vogelvrij" rond... niet gewoon "vrij"...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:37 schreef Super7fighter het volgende:
Ach zulke uitroepen neem ik niet serieus. Werd Salman Rushdie niet vogelvrij verklaard? En die loopt ook nog steeds vrij rond. Dit zal wel overwaaien.
Noem jij dat vrij ? De man heeft 24 uur per dag bescherming nodig, die kan niet eens effe een brood gaan halen zonder begeleiding van een paar bodyguards. Lekkere vrijheid.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:37 schreef Super7fighter het volgende:
Wat een onzin, die gast gaat naar gala's, feesten, modeshows, boekbesprekingen. Hij is zo vrij als het maar kan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Noem jij dat vrij ? De man heeft 24 uur per dag bescherming nodig, die kan niet eens effe een brood gaan halen zonder begeleiding van een paar bodyguards. Lekkere vrijheid.![]()
Alsof de aardbeving hier iets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Gelukkig heb ik die pakistanen geen cent gegeven na de aardbeving
Omdat de Islam zo vredelievend is natuurlijk, duhquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:40 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik kan dit niet geloven. Waarom moet alles toch zo gewelddadig?
Natuurlijk heeft die aardbeving hier iets mee te maken. Of denk jij dat de grond zomaar vanzelf gaat shaken? Dat is Allah's werk man!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Alsof de aardbeving hier iets mee te maken heeft.![]()
He, een bekeerling!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:43 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft die aardbeving hier iets mee te maken. Of denk jij dat de grond zomaar vanzelf gaat shaken? Dat is Allah's werk man!
Onder constante bewaking ja. Ik probeer hem al 15 jaar te pakken te nemen, maar ik krijg gewoon geen kans.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:40 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast gaat naar gala's, feesten, modeshows, boekbesprekingen. Hij is zo vrij als het maar kan.
Zeker, ik heb begrepen dat Pieter van Vollenhoven overweegt om gerechtelijke stappen te nemen tegen Disney. Hij voelt zich namelijk behoorlijk beledigt door Mickey Mouse.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:42 schreef 2biergraag het volgende:
Sjonge jonge dat het zover moet komen dat striptekenaar al een gevaarlijk vak is.
Walt Disney kijk uit je doppen!!
Spotprentjes van een Deen. Shocking.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:43 schreef gelly het volgende:
Een imam in Pakistan. Shocking.
Hersi Ali gaat ook naar feesten en gala's , zij is zeker ook zo vrij als maar kanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:40 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast gaat naar gala's, feesten, modeshows, boekbesprekingen. Hij is zo vrij als het maar kan.
Ach, lieden als jij lijken wel een beetje op moslims met lange tenen. 1 Pot nat wat mij betreft. Moslims overreageren op die plaatjes, maar simpelminded Nederland op elke scheet die een moslim laat.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Spotprentjes van een Deen. Shocking.
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel. Lieden als ik steken niks brand, moorden niet en stellen de halve wereld geen eisen om simpele plaatjes.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach, lieden als jij lijken wel een beetje op moslims met lange tenen. 1 Pot nat wat mij betreft. Moslims overreageren op die plaatjes, maar simpelminded Nederland op elke scheet die een moslim laat.
en waarom dan wel??quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:45 schreef DjDev het volgende:
Wat een grapjas..die koffie
Ik doelde meer op je bekrompenheid en extremistische stellingname als het op moslims aankomt. Wat mij betreft dumpen ze lui als jou en extremistische moslims in een diep ravijn. Dat maakt de wereld al een stuk leefbaarder. 90% Van de wereldbevolking wil namelijk gewoon z'm dingetje doen zonder lastig gevallen te worden door fanatici.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel. Lieden als ik steken niks brand, moorden niet en stellen de halve wereld geen eisen om simpele plaatjes.
Precies *denkt aan Alladin*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:42 schreef 2biergraag het volgende:
Sjonge jonge dat het zover moet komen dat striptekenaar al een gevaarlijk vak is.
Walt Disney kijk uit je doppen!!
Goed voorbeeld. Een bepaalde regel uit een liedje in Aladdin is inderdaad veranderd na protesten van Arabische Amerikanen. Klikquote:
Niet te geloven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Goed voorbeeld. Een bepaalde regel uit een liedje in Aladdin is inderdaad veranderd na protesten van Arabische Amerikanen. Klik
sjonge, je laat je wel kennen met deze verkapte doodsverwensing replay.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik doelde meer op je bekrompenheid en extremistische stellingname als het op moslims aankomt. Wat mij betreft dumpen ze lui als jou en extremistische moslims in een diep ravijn. Dat maakt de wereld al een stuk leefbaarder. 90% Van de wereldbevolking wil namelijk gewoon z'm dingetje doen zonder lastig gevallen te worden door fanatici.
Ja, we hebben immers ook zoveel ravijnen in Nederland. Een gierput mag ook in jouw geval.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sjonge, je laat je wel kennen met deze verkapte doodsverwensing replay.
Hersi? Drinkt ze dat op die feesten?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hersi Ali gaat ook naar feesten en gala's , zij is zeker ook zo vrij als maar kan
![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:36 schreef dVTB het volgende:
Ik word met de dag blijer dat ik geen cent heb gegeven voor de aardbeving in die contreien. Het vermoeden dat velen hadden, over geld dat verkeerd terechtkomt, wordt door dit bericht nog eens bevestigd.
Ik denk persoonlijk niet dat ze erg jaloers zijn op een wereld die het beledigen van hun profeet tolereert. Maar wie ben ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
Dat zootje ongeregeld is jaloers op de westerse wereld
Ik geef al jaren geen cent meer aan goede doelen in islamitische landen. Altijd maar kankeren op de Westerse 'duivelse' wereld. Maar als ze hulp nodig hebben roepen ze het hardst om hulp van datzelfde Westen terwijl hun bevriende moslimlanden het laten afweten.quote:
Ik heb die stinkerds gelukkig ook niks gegeven. En ze zullen van mij ook nooit 1 cent zien. Als ik zonodig mezelf goed zou willen laten voelen met het doneren van een goed doel maak ik wel geld over voor dieren of zieke kindertjes in NL.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:58 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ik geef al jaren geen cent meer aan goede doelen in islamitische landen. Altijd maar kankeren op de Westerse 'duivelse' wereld. Maar als ze hulp nodig hebben roepen ze het hardst om hulp van datzelfde Westen terwijl hun bevriende moslimlanden het laten afweten.
Kutvolk.![]()
Nou ze kopieren eigenlijk alles wat wij hebben? Wij hebben alle elektronische shit waar hun gebruik van maken uitgevonden. Zelfs de wapens waarmee ze willen moorden. Die paupers moeten gewoon hun gemak houden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk niet dat ze erg jaloers zijn op een wereld die het beledigen van hun profeet tolereert. Maar wie ben ik.
Kan jij dit staven met feiten en bronnen? Want ik hoorde de laatste tijd van veel intolerante niet-moslims dat moslims hun medemoslims niet finacieel bij staan bij rampen, maar is dat ook zo? Ik zou hier graag bewijs van zien.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:58 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ik geef al jaren geen cent meer aan goede doelen in islamitische landen. Altijd maar kankeren op de Westerse 'duivelse' wereld. Maar als ze hulp nodig hebben roepen ze het hardst om hulp van datzelfde Westen terwijl hun bevriende moslimlanden het laten afweten.
Kutvolk.![]()
Dus omdat ze gebruik maken van westerse technologie is men jaloers op het westen ? Nou ja, het is vrijdagmiddag zullen we maar zeggen. Proost.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:01 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nou ze kopieren eigenlijk alles wat wij hebben? Wij hebben alle elektronische shit waar hun gebruik van maken uitgevonden. Zelfs de wapens waarmee ze willen moorden. Die paupers moeten gewoon hun gemak houden.![]()
Ze zijn gewoon boos, jaloers en gefrustreerd. Proostquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus omdat ze gebruik maken van westerse technologie is men jaloers op het westen ? Nou ja, het is vrijdagmiddag zullen we maar zeggen. Proost.
eerst effe bewijzen dat je ook daadwerkelijk zoveel geld hebt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:09 schreef Viking84 het volgende:
ziekelijkdie Imam moet zelf omgebracht worden. Ik loof 50.000 euro uit voor degene die deze meneer ombrengt
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
eerst effe bewijzen dat je ook daadwerkelijk zoveel geld hebt.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:02 schreef Hathor het volgende:
Een Twee kratjes bier voor diegene die Mohammed Yousaf Qureshi zijn ballen afsnijdt. omlegd![]()
Lijkt me fair. Als land mag je er volgens mij wel van uitgaan dat je ambassade niet door woedende demonstranten in de fik wordt gestoken.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:43 schreef An_O_Niem het volgende:
VN-topman Kofi Annan vindt dat de regeringen van Syrië en Iran op moeten draaien voor de schade aan buitenlandse ambassades, die zijn ontstaan tijdens de cartoondemonstraties.
Hahah idd. En wij maar als een idioot geld inzamelen. En de Imam van het oh zo vreedzame geloof geeft liever geld uit om iemand te laten vermoorden dan zijn eigen bevolking te helpen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:29 schreef milagro het volgende:
fijn zo'n imam, Europa zamelt geld in voor de slachtoffers van de aardbeving, hij geeft 'zijn geld' liever uit aan wraaknemen op een cartoonist vanwege het beschadigen van de reputatie van een of andere tot profeet gebombardeerde (oeps!) warlord.
Niemand dwingt ze om die labels te veranderen. Klinkt als een ordinaire publiciteitsstunt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:29 schreef milagro het volgende:
fijn zo'n imam, Europa zamelt geld in voor de slachtoffers van de aardbeving, hij geeft 'zijn geld' liever uit aan wraaknemen op een cartoonist vanwege het beschadigen van de reputatie van een of andere tot profeet gebombardeerde (oeps!) warlord.
en ondertussen haalt een Spaanse kledingketen met filialen ook in de Randstad hier, de labels van een van hun kledinglijnen af, omdat er een minaret op staat afgebeeld met de tekst "we stayed here" , want moslims zouden er wel eens aanstoot aan kunnen nemen.
Waarom geef je nou niet eens je mening over een Imam die de islam erg veel schade veroorzaakt. Je gaat overal over janken maar kritiek op eigen geloof of moslims is niet te denken of wel?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Niemand dwingt ze om die labels te veranderen. Klinkt als een ordinaire publiciteitsstunt.![]()
Nee, maar waar komt dat voorschot vandaan, denk je?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Niemand dwingt ze om die labels te veranderen. Klinkt als een ordinaire publiciteitsstunt.![]()
Zo had ik het nog niet bekeken. Het is inderdaad wel een ideale manier om je product in de schijnwerpers te zetten.quote:Niemand dwingt ze om die labels te veranderen. Klinkt als een ordinaire publiciteitsstunt.
Is die kledinglijn soms van moslims?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:46 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Waarom geef je nou niet eens je mening over een Imam die de islam erg veel schade veroorzaakt. Je gaat overal over janken maar kritiek op eigen geloof of moslims is niet te denken of wel?
Geloof is een ernstige zaak. Daar hoor je niet over te spotten. Aangezien Islam het ware geloof is voor de moslims, is het natuurlijk logisch dat dit volkmaakte geloof niet negatief bekritiseerd wordt. Jij bent toch geen moslim om het geloof te bekritiseren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:46 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]Moslims die janken over tekeningen maar hun bek houden over ernstige zaken binnen hun gemeenschap. Allemaal houden ze hun bek dicht.![]()
Iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Waarom zou ik jou een excuses moeten aanbieden?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:46 schreef Halfgedraaide het volgende:Ik zie niet één moslim roepen dit is belachelijk en die gast moet worden aangepakt. Nee er word gejammerd dat het wel overwaaid en verder word het niet veroordeeld. Maar een paar tekeningen en ze gaan massaal protesteren en over tot geweld.
Aan de ene kant beschouw je Westerlingen als manipulatieve mensen die gehersenspoeld worden om de Islam niet in het harnas te jagen. Aan de andere kant geef je de Westerse mensen teveel krediet door ze af te schilderen als goedbedoelde weldoeners met zakken geld die de arme derdewereldlanden uit de economische afgrond helpen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, maar waar komt dat voorschot vandaan, denk je?
Als er over de gehele wereld hysterische gekken rondlopen die met een zwijgende meerderheid in de kantlijn gebouwen in de hens steken en mensen naar het leven staan, is het niet zo gek, hè, dat minder 'heldhaftigen' onder ons de door enkelen hier geroemde methode hanteren van "je kop niet boven het maaiveld uitsteken'.
Vandaag is het een plaatje van de vermaledijde profeet, morgen is het net zo makkelijk een plaatje van een als hotel afgebeelde moskee.
Stokken om mee te slaan te over immers voor de oh zo graag en makkelijk beledigde godsdienstwaanzinnige idioten.
Ze worden immers gesteund, al dan niet bewust door een stilzwijgende meerderheid, die liever meejankt over 7 het geloof schadende plaatjes, dan te reageren op wat er nu werkelijk het geloof schaadt, die godsdienstwaanzinnige gewelddadige idioten.
Maar ga je nog in op die verrotte imam, die geld op het hoofd zet van een onschuldige cartoonist ipv dat geld te spenderen aan nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden levende landgenoten, die dankzij Westers geld nog ueberhaupt omstandigheden hebben?
Oh en trouwens, niemand dwingt moslims een Deense krant te lezen met onwelgevallige plaatjes.
Over publiciteit zoeken gesproken, zeg
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, maar waar komt dat voorschot vandaan, denk je?
Als er over de gehele wereld hysterische gekken rondlopen die met een zwijgende meerderheid in de kantlijn gebouwen in de hens steken en mensen naar het leven staan, is het niet zo gek, hè, dat minder 'heldhaftigen' onder ons de door enkelen hier geroemde methode hanteren van "je kop niet boven het maaiveld uitsteken'.
Vandaag is het een plaatje van de vermaledijde profeet, morgen is het net zo makkelijk een plaatje van een als hotel afgebeelde moskee.
Stokken om mee te slaan te over immers voor de oh zo graag en makkelijk beledigde godsdienstwaanzinnige idioten.
Ze worden immers gesteund, al dan niet bewust door een stilzwijgende meerderheid, die liever meejankt over 7 het geloof schadende plaatjes, dan te reageren op wat er nu werkelijk het geloof schaadt, die godsdienstwaanzinnige gewelddadige idioten.
Maar ga je nog in op die verrotte imam, die geld op het hoofd zet van een onschuldige cartoonist ipv dat geld te spenderen aan nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden levende landgenoten, die dankzij Westers geld nog ueberhaupt omstandigheden hebben?
Oh en trouwens, niemand dwingt moslims een Deense krant te lezen met onwelgevallige plaatjes.
Over publiciteit zoeken gesproken, zeg![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Is die kledinglijn soms van moslims?![]()
dit topic gaat over de imam die geld wil geven aan degene die de cartoonist vermoord terwijl zijn eigen land in financieele nood verkeerd. En daar doelde ik ook op niet op die kledinglijn.
[..]
Geloof is een ernstige zaak. Daar hoor je niet over te spotten. Aangezien Islam het ware geloof is voor de moslims, is het natuurlijk logisch dat dit volkmaakte geloof niet negatief bekritiseerd wordt. Jij bent toch geen moslim om het geloof te bekritiseren.![]()
[..]
Ik mag alles bekritiseren. En jij ook. Ongeacht over je moslim bent of niet.
Iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Waarom zou ik jou een excuses moeten aanbieden?![]()
Dat klopt maar het is opvallend dat moslims zich nooit uitlaten over de negatieve personen omtrent het zogenaamde vreedzame geloof. Op die manier zouden mensen veel meer respect krijgen voor moslims. En trouwens ik dacht dat Denemarken zijn excuus moest aanbieden voor de spotprenten? Daar kan Denemarken toch niets aan doen? Die cartoonist is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En dan nog niet te spreken op het aanvallen van ambasades. Die hebben er al helemaal niets mee te maken
dat is hun cultuurquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:40 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik kan dit niet geloven. Waarom moet alles toch zo gewelddadig?
Ik denk dat het ook angst is.quote:
Voor een paar tekeningetjes , sommige moslims hebben nou eenmaal een kort lontje , en als Allah zo machtig dan doet ie zelf toch watquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:55 schreef Meki het volgende:
Wat Denemarken moet het vergoeden
zij zijn de aanleiding
Wat? Welke fondsen? En waarom zou je die Pakistaanse fondsen gebruiken om vermeende Iraanse en Syrische aansprakelijkheid mee betalen? Te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze kunnen het geld natuurlijk ook uit de pakistanaardbevingsfondsen halen.
Kort lontje?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:59 schreef Enchanter het volgende:
Voor een paar tekeningetjes , sommige moslims hebben nou eenmaal een kort lontje , en als Allah zo machtig dan doet ie zelf toch wat![]()
Wij hebben tenminste nog een goeie redenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:26 schreef Deadre het volgende:
[..]
Kort lontje?
Als jullie illegaal oorlog voeren tegen islamitische landen, mensen ontvoeren onde rmom van terrorismebestrijding en martelingen, dan is die van jullie al geëxplodeerd![]()
Een goede reden ?? Hahahahahahquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef blieblie het volgende:
[..]
Wij hebben tenminste nog een goeie reden. Zonder olie komen we in de problemen 9-) . Jullie gaan al massaal de boel slopen om een paar tekeningetjes
.
Ach ieder zijn/haar hobby he.
Die reden was tikkeltje sarcastischquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Een goede reden ?? Hahahahahah
dan hebben de boze Moslims ook een reden namelijk het belediging van Denemarken richting 1 miljard moslims. en dan hebben zij een reden om ambassades aan te vallen.
![]()
Dat zeg ik nu omdat ik, ja IK me integer genoeg schat om het verschil te kunnen zien tussen goed en kwaad. In Nederland verdwijnt niet zomaar je pa omdat hij een brief naar de Metro heeft gezonden met een ietwat negatieve mening over Balkenende. In Nederland wordt je broer niet opgehangen omdat hij de buurjongen leuker vind dan het buurmeisje. In Nederland worden je handen niet afgehakt omdat je een chocoladereep in je zak gestoken hebt bij de Super de Boer.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zeg je nu omdat het niet is gebeurt
quote:TRIPOLI/ROME - Bij protesten tegen spotprenten van de profeet Mohammed zijn vrijdag in Libië volgens een Italiaanse diplomaat negen doden en tientallen gewonden gevallen. Demonstranten raakten slaags met de oproerpolitie toen ze het Italiaanse consulaat in Benghazi wilden bestormen.
Op de Libische staatstelevisie werd een regeringsverklaring voorgelezen waarin alleen werd gerept over "slachtoffers". Aantallen werden niet genoemd. Een medewerker van het consulaat zei echter tegen Sky Televisie Italië dat zeker negen mensen waren omgekomen bij de protesten. Verder zouden er 55 mensen gewond zijn geraakt, aldus de diplomaat.
Is het nou nog niet afgelopen?quote:TRIPOLI/ROME - Bij protesten tegen spotprenten van de profeet Mohammed zijn vrijdag in Libië volgens een Italiaanse diplomaat negen doden en tientallen gewonden gevallen. Demonstranten raakten slaags met de oproerpolitie toen ze het Italiaanse consulaat in Benghazi wilden bestormen.
Op de Libische staatstelevisie werd een regeringsverklaring voorgelezen waarin alleen werd gerept over "slachtoffers". Aantallen werden niet genoemd. Een medewerker van het consulaat zei echter tegen Sky Televisie Italië dat zeker negen mensen waren omgekomen bij de protesten. Verder zouden er 55 mensen gewond zijn geraakt, aldus de diplomaat.
Ik denk zo'n 1,5 miljard...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:45 schreef maartena het volgende:
Nu alweer 11 doden in Tripoli en een Italiaans consulaat dat in vlammen is opgegaan.....
Snappen die moslims dan nu echt niet dat ze alle kansen op een verzoening met het westen echt totaal verspelen door dit soort dingen te doen? Hoeveel mensen moeten er nog dood voordat men doorheeft dat geweld dus niet veel oplost?
Wat mij niet duidelijk wordt (uit geen enkel bericht) is of die doden Italiaans personeel is, of dat oproerpolitie is, of demonstranten/terroristen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:45 schreef maartena het volgende:
Nu alweer 11 doden in Tripoli en een Italiaans consulaat dat in vlammen is opgegaan.....
Snappen die moslims dan nu echt niet dat ze alle kansen op een verzoening met het westen echt totaal verspelen door dit soort dingen te doen? Hoeveel mensen moeten er nog dood voordat men doorheeft dat geweld dus niet veel oplost?
Afghanistan is niet "zomaar" binnengevallen, herinner je je 9/11 nog?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:28 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook angst is.
amerika die afganistan zo maar binnenvalt, dan irak
kan me voorstellen dat veel moslims zich onveilig en bedreigt voelen
en dan de behandeling van de palestijnen door israel. .en het westen die israel niet aanpakt..
die boosheid gaat op een gegeven moment een eigen leven leiden..
Dat mensen zich zo druk kunnen maken om een tekening... als God of Jezus of welk symbool van welk ander geloof dan ook belachelijk wordt gemaakt hoor je er niks over, waarom bij de Islam dan wel?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben de boze Moslims ook een reden namelijk het belediging van Denemarken richting 1 miljard moslims. en dan hebben zij een reden om ambassades aan te vallen.
![]()
@ Meki, maar eigenlijk ook aan alle andere kornuiten (zwart, blank, geel oranje ,bruin, .... ) In plaats van te zagen en nog maar te blijven zagen en nog maar eens te zagen , en dat al 29 deeltjes langquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
bron. Telegraaf (papieren versie)quote:Geld op hoofd cartoonist
ISLAMABAD, zaterdag
De Pakistaanse imam Mohammed Joesaf Koeresji heeft gisteren ruim een miljoen dollar plus een auto beloofd aan diegene die de „tekenaar” van de omstreden spotprenten van de profeet Mohammed vermoordt. Hij leek niet te weten dat ze zijn gemaakt door twaalf verschillende cartoonisten.
Koeresji deed de belofte tijdens gebedsdiensten in een moskee en een religieuze school in Peshawar. Een lokaal juweliersgenootschap stelt de één miljoen dollar (840.000 euro) ter beschikking. De moskee en de religieuze school van de imam geven 1,5 miljoen roepie (21.000 euro) en de auto.
Verspreid over Pakistan betoogden gisteren opnieuw duizenden tegen de spotprenten van de profeet Mohammed. (AP)
quote:Nederlanders banger voor islam
Uitgegeven: 18 februari 2006 07:07
Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 07:48
ROTTERDAM - De cartoonrellen hebben in Nederland geleid tot een groeiende angst voor de islam. Dat blijkt uit opinieonderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad waarvan de resultaten zaterdag zijn gepubliceerd.
Van de ruim 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het Westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen.
Humorloos
Een meerderheid van de geënquêteerden ziet negatieve kanten aan de islam. Zo spreek 52 procent over intolerantie, 70 procent over vrouwonvriendelijk en 55 procent over humorloos.
Verder vindt een meerderheid van 54 procent dat islam en democratie eerder niet dan wel samengaan. Veertig procent meent dat de godsdienst eerder gewelddadig dan vreedzaam is.
Imagoprobleem
Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt in de krant dat de islam een groot imagoprobleem heeft.
"Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in brand wordt gestoken."
Toekomst
Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral de toekomst vrezen. Slechts een kleine minderheid van ruim 10 procent vindt dat zijn leven nu al is veranderd door de recente incidenten rondom de islam.
Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.quote:"Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in brand wordt gestoken."
wat is er volgens jou nog meer aan de hand dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:36 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.
Als de voorzitter van het CMO al niet in staat is eerlijk te zeggen dat er hier meer aan de hand is dan een brandend vlaggetje is er weinig hoop dat deze situatie niet nog veel erger gaat worden.
De enige die de dingen verdraait in zijn eigen voordeel ben jij. Hij zegt helemaal niet dat die dingen niet gebeurd zijn. Hij zegt alleen dat het imago al aangetast wordt door één brandend vlaggetje, en dan kun je je voorstellen wat er gebeurd met een brandende ambassade.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:36 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.
Als de voorzitter van het CMO al niet in staat is eerlijk te zeggen dat er hier meer aan de hand is dan een brandend vlaggetje is er weinig hoop dat deze situatie niet nog veel erger gaat worden.
Ja ja het is alleen maar een imago probleem.quote:Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt in de krant dat de islam een groot imagoprobleem heeft.
hoezo dat nu weer?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Voor de islam ben ik niet bang maar krijg er wel een steeds grotere afkeer van.
Europa heeft nu ook een image probleemquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:52 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja ja het is alleen maar een imago probleem.![]()
hoi knuffelmoezliemquote:
ja. dat is een punt.. in de ogen van sommige moslims welquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Europa heeft nu ook een image probleem
religievrij bestaat niet meer in Nederlandquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:11 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja. dat is een punt.. in de ogen van sommige moslims wel
vraagje aan jou meki... of andere moslims op dit forum
hoe voelt het .... ? moslim in nederland... heb je het idee dat je je religie vrij kunt beleven?
ok je gevoel is heel duidelijkquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:14 schreef Meki het volgende:
[..]
religievrij bestaat niet meer in Nederland
elke keer gezeur over Moslims en Moskeeen
dat bestaat niet meer in Nederland .
Vlaggen verbranden is daar iets dat al decennia lang gebeurt. En ook ambassade's aanvallen is ook al vaker gebeurd. Verschil is dat het nu Europese vlaggen en ambassade's zijn, en men hier daardoor is wakker geschud. Daarvoor waren het altijd Israel en Amerika die de pineut waren en kon heel Europa hoofdschuddend verzuchten dat ze dat toch echt aan zichzelf te wijten hadden.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:47 schreef MrBean het volgende:
[..]
De enige die de dingen verdraait in zijn eigen voordeel ben jij. Hij zegt helemaal niet dat die dingen niet gebeurd zijn. Hij zegt alleen dat het imago al aangetast wordt door één brandend vlaggetje, en dan kun je je voorstellen wat er gebeurd met een brandende ambassade.
man zeur toch niet zo, er is nog steeds geen enkele berperking om je geloof te belijden.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:14 schreef Meki het volgende:
[..]
religievrij bestaat niet meer in Nederland
elke keer gezeur over Moslims en Moskeeen
dat bestaat niet meer in Nederland .
Omdat de media en de tweede kamer steeds over Moskeeen en de Islaam zit te lullenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ok je gevoel is heel duidelijk
kun je het ook onderbouwen met zaken waarin je feitelijk wordt gehinderd, behalve het gevoel dat het moslim zijn vaak negatief in het nieuws komt
waarin ben je niet vrij bv ?
Daar zit wel een kern van waarheid in. Ook qua tijdsbeeld.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:18 schreef CeeJee het volgende:
Vlaggen verbranden is daar iets dat al decennia lang gebeurt. En ook ambassade's aanvallen is ook al vaker gebeurd. Verschil is dat het nu Europese vlaggen en ambassade's zijn, en men hier daardoor is wakker geschud. Daarvoor waren het altijd Israel en Amerika die de pineut waren en kon heel Europa hoofdschuddend verzuchten dat ze dat toch echt aan zichzelf te wijten hadden.
er is geen beperking maar iedereen kijkt ons daarop aan. de media springt daar nog opquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
man zeur toch niet zo, er is nog steeds geen enkele berperking om je geloof te belijden.
Hey schoonheidquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
hoi knuffelmoezliem![]()
Even zonder feestverpakking.
dat opdringerige.......... dat verstikkende........ dat prominente......... dat bedreigende...... dat éénrichtingsdenken........ dat wraakzuchtige........ dat...........................................................
ik denk dat je gelijk hebt dat er veel mensen zijn die alle moslims als 1 pot nat zienquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat de media en de tweede kamer steeds over Moskeeen en de Islaam zit te lullen
en dat werkt averechts.
wij worden telkens zwart gemaakt in de media etc.
je bent alleen goed als je de Islaam afzweert
Maar inmiddels wél 600 jaar geen echte vooruitgang meer geboekt lieverd.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hey schoonheid![]()
![]()
Even zonder radicalisering.
Een van eerste sociale systemen die vrouwen rechten gaf, tolerantie in religie, vrijheid van meningsuitting, paar grote theorieén voor Westers vooruitgang. dat vredelievende, vergevingsgezinde, en natuurlijk liefde onderling![]()
Verval van Ottomaanse rijk (islamtische vertegenwoordiger) begon vanaf 1700, lieve schat moslims brachten kruid naar Europa, inclusief tulpen en Yoghurtquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar inmiddels wél 600 jaar geen echte vooruitgang meer geboekt lieverd.
bvquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:25 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik denk dat je gelijk hebt dat er veel mensen zijn die alle moslims als 1 pot nat zien
een imago probleem dus
dan zeg ik... accepteer dit niet als feit.. maar probeer op een positieve manier hier iets aan te veranderen..
HIer in Schiedam zijn er onderlinge projecten. Ook hielden Moslims de wacht bij kerken en Christenen bij Moskee's tijdens moord van Van Gogh, uit solidariteit.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
bv
-door als moslims in nederand nou samen te werken met andere kerken
UIterlijk hoeft niet veel te zeggen.quote:-door een moderne uitstraling te hebben ( weg met ouderwetste kleding en ouderwetse moskees)
Dan komen er weer paniek aanvallen van ze gaan ons overheersen.quote:-door zichbaar te worden in de politiek
Mbt tot vrouwen is er niets mis met vrouwen in de Islam, over Homo's mag het niet openbaar, en als ze toch gezien worden moeten er 4 getuigen zijn, die nog nooit zijn betrapt op een leugen.quote:-door andere moslims die ouderwetse onzin over homo's en vrouwen uitkramen er op aan te spreken .. zo van .. he ik ben ook moslim .. ik als liberale moslim baal ik er van dat jij de moslims in nederland een slechte naam geeft
Wel eens zuilen van islam doorgelezen?quote:-door veel te doen aan liefdadigheid
Zolang het van 2 kanten komt moet het lukken.quote:- door niet steeds te hebben over wij en zij.. maar door te zeggen... ik als nederlander, als europeaan...
Andersom is het niet het geval?quote:- door je goed te verdiepen in de nederlandse cultuur en gewoonten.. zodat je weet hoe je hierin te bewegen.. zonder anderen de kast op te jagen
goed.. dat moet meer .. en dan ook landelijlkquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
HIer in Schiedam zijn er onderlinge projecten. Ook hielden Moslims de wacht bij kerken en Christenen bij Moskee's tijdens moord van Van Gogh, uit solidariteit.
[..]
klopt.. maar mensen worden nu eenmaal op uiterlijk beoordeelt.. zo werkt het in de praktijk.. en zo zal het altijd blijven vrees ikquote:UIterlijk hoeft niet veel te zeggen.
[..]
Nee hoor.. juist niet.. als het een liberale en moderne tolerante moslim is.. dat stelt eerder gerust.. zo van.. oh gelukkig die zijn er ookquote:Dan komen er weer paniek aanvallen van ze gaan ons overheersen.![]()
[..]
helaas komen imams in nederland nogal eens in het nieuws met extreme uitspraken over de plek van vrouwen en homo's.. dat is een feit.. kan het ook niet helpen.. en in nederland mogen homo's wel in openbaarhied treden.. de regels van de koraan gelden niet...( gelukkig..quote:Mbt tot vrouwen is er niets mis met vrouwen in de Islam, over Homo's mag het niet openbaar, en als ze toch gezien worden moeten er 4 getuigen zijn, die nog nooit zijn betrapt op een leugen.
[..]
Oh ik geloof je direct.. het gaat er om .. om het in praktijk te brengen en zichtbaar te maken.. dat geeft aanzienquote:Wel eens zuilen van islam doorgelezen?
[..]
je en nee.. ik vind dat je als "vreemde" cultuur je moet aanpassen aan de dominante cultuur die reeds aanwezig is in het land waarin je woontquote:Zolang het van 2 kanten komt moet het lukken.
[..]
ja en nee... ik vindt niet dat ik me hoe te verdiepen
Andersom is het niet het geval?
Ik zou zeggen organiseer ietsquote:goed.. dat moet meer .. en dan ook landelijlk
Dan moeten mensen hun moreel veranderen niet mensen hun uiterlijk.quote:klopt.. maar mensen worden nu eenmaal op uiterlijk beoordeelt.. zo werkt het in de praktijk.. en zo zal het altijd blijven vrees ik
Je bedoelt moslims die delen van de islam de rug toe keren?quote:Nee hoor.. juist niet.. als het een liberale en moderne tolerante moslim is.. dat stelt eerder gerust.. zo van.. oh gelukkig die zijn er ook
GEnoeg mensen die zich er ook van weerhouden. Verdiep je eens in NMO/MGquote:helaas komen imams in nederland nogal eens in het nieuws met extreme uitspraken over de plek van vrouwen en homo's.. dat is een feit.. kan het ook niet helpen
Ik praktijk brengen gebeurt heel vaak, Zichtbaar maken is verbodenquote:Oh ik geloof je direct.. het gaat er om .. om het in praktijk te brengen en zichtbaar te maken.. dat geeft aanzien
Nee je vat me verkeerd op. Ik bedoel niet dat de dominante cultuur zich moet aanpassen, ze moeten zich eerst verdiepen in de ware Islam voor ze een oordeel vellen na een debiel die wat extreems lult.quote:je en nee.. ik vind dat je als "vreemde" cultuur je moet aanpassen aan de dominante cultuur die reeds aanwezig is in het land waarin je woont
Wel als men zomaar die islam voor achterlijk/haat zaaiende religie afschilderd. Naar een enquete bleek at ongeveer 65% van Nederlanders positiever naar de islam keek, na er in verdiept te hebben,quote:je kunt niet gaan verlangen dat mense de koran gaan lezen of zich in joou gaan verdiepen.. het enige wat je kunt eisen is dat je op de zelfde manier wordt behandelt als een ieder ander.. en dat hangt naar mijn mening voor 90 procent af van je eigen instelling en vaardigheden en kennis
ik denk dat dát er nu niet meer terzake is. Het huidige beeld wat de islam schept is bepaald niet positief te noemen met berichten uit het wijze oosten wat in naam van je profeet en god bericht wordt. Bovendien wordt dat beeld nog eens extra versterkt door radicale imams inclusief volgelingen, óók in NL. Je vindt het zelfs op Fok! terug in de replays van enkele posters, en ik weet heus wel donders goed dat deze personen niet bepaald representatief voor de islam zijn maar het irriteert wel degelijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verval van Ottomaanse rijk (islamtische vertegenwoordiger) begon vanaf 1700, lieve schat moslims brachten kruid naar Europa, inclusief tulpen en Yoghurt
ik ben geen christen of moslim... dus het initiatief zal echt moeten komen uit de gemeenschap.. daarbij geef ik al inburgeringslessen.. dus ik doe op die manier al een bijdragequote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou zeggen organiseer iets
tja... nou succes.... gaat je niet lukken dusquote:Dan moeten mensen hun moreel veranderen niet mensen hun uiterlijk.
[..]
nee. maar er meer pragmatisch mee omgaan.. kijk hoe de christenen omgaan met de moderniteitquote:Je bedoelt moslims die delen van de islam de rug toe keren?
[..]
daar kijk ik altijd naar. maar schrik soms van die preeken en teksten uit de koraan... over hel en verdoemenis voor nietgelovigenquote:GEnoeg mensen die zich er ook van weerhouden. Verdiep je eens in NMO/MG
[..]
nee in nederland niet.. ik heb geen boodschap wat er in de koraan staat.. de wet is in nederland het uitgangspunt, niet de bijbel of koraanquote:Ik praktijk brengen gebeurt heel vaak, Zichtbaar maken is verboden
[..]
dat is een taak voor de moslims om niet moslims op een positieve manier te informeren over de islaamquote:Nee je vat me verkeerd op. Ik bedoel niet dat de dominante cultuur zich moet aanpassen, ze moeten zich eerst verdiepen in de ware Islam voor ze een oordeel vellen na een debiel die wat extreems lult.
[..]
Wel als men zomaar die islam voor achterlijk/haat zaaiende religie afschilderd. Naar een enquete bleek at ongeveer 65% van Nederlanders positiever naar de islam keek, na er in verdiept te hebben,
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ik denk dat dát er nu niet meer terzake is. Het huidige beeld wat de islam schept is bepaald niet positief
Ja klopt mij ook wel, maar is het niet onrechtvaardig om op zo een manier een mening over de islam te vormen terwijl het niet eens echt representatief is? Ik bedoel zelfs jij als man, had je voor kunnen doen als moslim koran in je hand pakken, beetje lullen dat je imam bent om vervolgens mensen te laten strijden voor je eigen belangen.quote:te noemen met berichten uit het wijze oosten wat in naam van je profeet en god bericht wordt. Bovendien wordt dat beeld nog eens extra versterkt door radicale imams inclusief volgelingen, óók in NL. Je vindt het zelfs op Fok! terug in de replays van enkele posters, en ik weet heus wel donders goed dat deze personen niet bepaald representatief voor de islam zijn maar het irriteert wel degelijk.
Lieve schat elke land die een mogelijke dreiging zou (kunnen) vormen, wordt preventief opgeruimd. een legaal of niet legaal strijd, zo een oorlog komt er toch. Ik bedoel het zou je toch niet verbazen als er over 20 jaar sprake is van een Amerikaanse bezetting is in Syrie/Iran? Zo een kloof wordt wel "gefixed"quote:De kloof wordt steeds groter tussen theocratische en seculiere landen, niet alleen in NL maar wereldwijd. Het wordt van kwaad tot erger en ik zie het somber in voor de toekomst als er niet gauw een kentering in komt.
Klopt, je hoeft niet religieus ze zijn om een bijdrage te kunnen leveren aan een maatschappijquote:ik ben geen christen of moslim... dus het initiatief zal echt moeten komen uit de gemeenschap.. daarbij geef ik al inburgeringslessen.. dus ik doe op die manier al een bijdrage
Can you see the future?quote:tja... nou succes.... gaat je niet lukken dus
Welke Christenen?quote:nee. maar er meer pragmatisch mee omgaan.. kijk hoe de christenen omgaan met de moderniteit
Een geloof gaat toch geen paradijs preken voor niet gelovigen?quote:daar kijk ik altijd naar. maar schrik soms van die preeken en teksten uit de koraan... over hel en verdoemenis voor nietgelovigen
Waaruit haal je dat ik zei dat de bijbel of koran in NL voor zeggen had? We hadden het over zichtbaar maken van aalmoezen. NLse wet verplicht je niet tot liefdadigheid. Islam wel, daar ging het mij om.quote:nee in nederland niet.. ik heb geen boodschap wat er in de koraan staat.. de wet is in nederland het uitgangspunt, niet de bijbel of koraan
Zal wel lukken wanneer ik word aangekeken alsof ik Theo heb geslacht.quote:dat is een taak voor de moslims om niet moslims op een positieve manier te informeren over de islaam
Mensen die een mening vormen over de islam/moslims vanuit een digitaal Forum is nogal hopeloos, vindt je niet?quote:maar dat gebeurt weinig.. neem nou meki en bsb... die op het forum met hun gedrag de vooroordelen over moslims bevestigen..
we hadden het toch over samenwerking tussen kerken en moslims..?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, je hoeft niet religieus ze zijn om een bijdrage te kunnen leveren aan een maatschappij
[..]
nee.. maar ik weet wel dat er bepaalde zaken zijn die nooit zullen veranderen.. en dat is dat mensen afgaan op uiterlijkquote:Can you see the future?
[..]
het grootste gedeelte van de christenen in nederland.. neem bv de protestantse kerken.. die is flink gemoderniseert, vrouwen mogen dominee zijn en homo;s kunnen er trouwenquote:Welke Christenen?![]()
[..]
nee.. maar om juist deze gedeelte uit te lichten .. niet zo slim in het kader van de reeds negatieve beeldvormingquote:Een geloof gaat toch geen paradijs preken voor niet gelovigen?
[..]
zolang jij accepteerd dat homo zijn normaal is in nederland en dat je mij daarom niet mag discimineren.. ondanks wat je vanhuisuit allemaal hebt meegekregen.. nou dan begrijpen we elkaar dus.. lees nog even een paar berichten terug waarin ik vertel dat ik ga verhuizenquote:Waaruit haal je dat ik zei dat de bijbel of koran in NL voor zeggen had? We hadden het over zichtbaar maken van aalmoezen. NLse wet verplicht je niet tot liefdadigheid. Islam wel, daar ging het mij om.
[..]
?quote:Zal wel lukken wanneer ik word aangekeken alsof ik Theo heb geslacht.
[..]
ja.. maar het is wel een feit dat het voor veel mensen de eerste keer is dat ze "spreken " met moslims... en bsb is nu niet echt een positief voorbeeld. ( jij wel hoorquote:Mensen die een mening vormen over de islam/moslims vanuit een digitaal Forum is nogal hopeloos, vindt je niet?
Voor mij gaat het eerlijk gesproken om samenwerking tussen iedereen, als je eenmaal voor samenwerking bent.quote:we hadden het toch over samenwerking tussen kerken en moslims..?
Dan behou je automatisch aan voordelen, is het niet? Moslims kunnen hun uiterlijk wel aanpassen, een korter baard en geen burka, maar mannen met een baard en gedekte vrouwen zijn is een deel van de islamquote:nee.. maar ik weet wel dat er bepaalde zaken zijn die nooit zullen veranderen.. en dat is dat mensen afgaan op uiterlijk
VRouwen mogen ook imam zijn hoorquote:het grootste gedeelte van de christenen in nederland.. neem bv de protestantse kerken.. die is flink gemoderniseert, vrouwen mogen dominee zijn en homo;s kunnen er trouwen
Desondanks moeten we dus negatieve omgooien tot positievequote:nee.. maar om juist deze gedeelte uit te lichten .. niet zo slim in het kader van de reeds negatieve beeldvorming
Niet alleen islam hoor wat dat betreft, er zijn genoeg mensen naast de islam die homo's niet normaal vinden in Nederland. Mwuaah mijn enige discriminatie jegens jou zou zijn, dat als jij mij: "Heey terrorist/kut moslim zou noemen," zou ik je alleen vergelden met: "heey flikker/kut homo" meer niet, maar dat lijkt me ook normaalquote:zolang jij accepteerd dat homo zijn normaal is in nederland en dat je mij daarom niet mag discimineren.. ondanks wat je vanhuisuit allemaal hebt meegekregen.. nou dan begrijpen we elkaar dus.. lees nog even een paar berichten terug waarin ik vertel dat ik ga verhuizen
Ja oke, maar is toch wel een erg zielige vorm van in de ander verdiepen?quote:ja.. maar het is wel een feit dat het voor veel mensen de eerste keer is dat ze "spreken " met moslims...
Waar gaat Bsb mis dan?quote:en bsb is nu niet echt een positief voorbeeld
thnxquote:jij wel hoor![]()
Inmiddels is dat kleine selectief groep wat je noemt uigegroeid tot monsterachtig groot beest wát wel een poging waagt door middel van pressie en terreur hún ideologie werelwijd af te dwingen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een beeld van 1300 jaar is niet gelijk aan een beeld van 100 jaar. En dan ook nog te bedenken dat het maar een klein selectief groep is.
[..]
Onrechtvaardig misschien wel. Maar je wordt door een groep afgerekend als groep zijnde op wandaden. Induvidialiteit telt niet mee. Kijk, ik bedoel, zoals jij en ik met elkaar communiceren uit 2 totaal verschillende werelden én elkaar nogeens kunnen respecteren in opvattingen en waarden is naar mijn insziens onmogelijk in groepsverband.quote:Ja klopt mij ook wel, maar is het niet onrechtvaardig om op zo een manier een mening over de islam te vormen terwijl het niet eens echt representatief is?
quote:Ik bedoel zelfs jij als man, had je voor kunnen doen als moslim koran in je hand pakken, beetje lullen dat je imam bent om vervolgens mensen te laten strijden voor je eigen belangen.
Nou dat geloof ik niet. Ik ben geen unaaitsteeds fan maar ik hecht toch meer waarde aan hun dan aan een religieoverheersing.quote:Lieve schat elke land die een mogelijke dreiging zou (kunnen) vormen, wordt preventief opgeruimd. een legaal of niet legaal strijd, zo een oorlog komt er toch. Ik bedoel het zou je toch niet verbazen als er over 20 jaar sprake is van een Amerikaanse bezetting is in Syrie/Iran? Zo een kloof wordt wel "gefixed"
Je bedoelt dat ze op steeds meer plekken actief zijn, betekent nie dat ze in aantal toe nemen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Inmiddels is dat kleine selectief groep wat je noemt uigegroeid tot monsterachtig groot beest wát wel een poging waagt door middel van pressie en terreur hún ideologie werelwijd af te dwingen.
Tsjaah wat kan ik hierop zeggen? De islam probeert al te kruipen uit radicale hoek, denk maar aan Turkije, Irak en Libanon. zolang er zulke landen zijn die wel bereid zijn te praten inclusief. Egypte VAE, Indonesie, Pakistan en Saudi Arabie. Is er hoopquote:Onrechtvaardig misschien wel. Maar je wordt door een groep afgerekend als groep zijnde op wandaden. Induvidialiteit telt niet mee. Kijk, ik bedoel, zoals jij en ik met elkaar communiceren uit 2 totaal verschillende werelden én elkaar nogeens kunnen respecteren in opvattingen en waarden is naar mijn insziens onmogelijk in groepsverband.
als je een man was geweest.quote:![]()
Lieve schat "the threat will rise from the east" is toch ook een religieus overtuiging van VS?quote:Nou dat geloof ik niet. Ik ben geen unaaitsteeds fan maar ik hecht toch meer waarde aan hun dan aan een religieoverheersing.
dit:quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar gaat Bsb mis dan?
[..]
thnx![]()
mijn verhuis bericht:quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:37 schreef BansheeBoy het volgende:
"Opkomst en ondergang van het homo-isme"
- door Bansheeboy -
Wie of wat zijn homo's en waarom?
Homo's zijn vaak mannen en vrouwen van middelbare leeftijd die op een bepaald punt in hun leven hebben besloten en er dus voor hebben gekozen om zich te laten entertainen door "mensen" van hetzelfde nabije geslacht. Veel van deze mannen begonnen hun levensjaren met het spelen met barbies van middelmatige kwaliteit en ander meiden speelgoed, terwijl de vrouwen in kwestie een baan in de bouw ambiëerden.
Waarom valt het onder de noemer "afwijking" ?
De mens heeft als natuurlijk instinct te willen overleven, hoe moeilijk de omstandigheden ook zijn. Bij mensen van het homo-isme is dit belangrijke mensenlijke kenmerk op DNA-niveau uitgeschakeld, en wel vanwege de eigen keuze. Het meest schadelijk gevolg van het homo-isme is de totale vernietiging van de mensenheid omdat zij zich niet (willen) voortplanten.
Bovenal is het een afwijking in de hersens, omdat bv. het verheven dierenrijk zulke voorbeelden niet kent en altijd handelt naar de geests der voorplanting.
Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook echt problemen ?
En of die er zijn ! Veel homo's schuwen het niet om hun ideologie op te dringen aan anderen die wel hun volle verstand gebruiken en dus wel begrijpen dat de "Stekker in het stopcontact" hoort. Problemen die we aan hun te danken hebben zijn o.a.:
- Overvloed aan goedkope laxeermiddel verkrijgbaar op de markt, omdat homo's denken dat hun bruinwerktaferelen voldoende laxerend zijn en dus afzien van aanschaf van deze producten
- Ik kijk zo wel
- Afname ontwikkeling wereldbevolking
- Toename kamikaze-taferelen omdat homo's niet kunnen blijven leven zonder zich schuldig te voelen en dus voor de makkelijkste weg kiezen
- etc.
- Afname verkoop heren-kleding omdat homo's zich ook thuis voelen in dames-kleding
Hoe lossen we dit probleem dan op ???
Dit probleem is een probleem waar de hele samenleving mee te maken heeft. De enige manier om dit te veranderen is door jongens en meisjes zo vroeg mogelijk te leren hoe het WEL hoort. Opvoeding en educatie is dus van enorm belang !
quote:helaas komen imams in nederland nogal eens in het nieuws met extreme uitspraken over de plek van vrouwen en homo's.. dat is een feit.. kan het ook niet helpen.. en in nederland mogen homo's wel in openbaarhied treden.. de regels van de koraan gelden niet...( gelukkig.. , anders was ik als homo flink de klos)
komt ook bij dat mijn vriend en ik regelmatig gepest worden door "moslim" jongeren uit de buurt...ze denken dat dat mag.. omdat ze worden opgevoed in het idee. homo's zijn vies en deugen niet.... is dus een probleem in de opvoeding van die jongens. afgelopen kerst zijn de ramen van ons huis door deze jongeren kapot gegooit en zijn we bedreigt met een mes.. nu gaan we verhuizen naar een buurt met minder/geen allochtonen.. helaas.. we voelen ons niet meer veilig
ik moet even douchen en even stad in, kan ik hier vanmiddag of vanavond op terug komen?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dit:
[..]
mijn verhuis bericht:
[..]
Het lijkt erop, dat er niet bepaald moeite genomen wordt de media te ontlopen...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:20 schreef Meki het volgende:
[..]
er is geen beperking maar iedereen kijkt ons daarop aan. de media springt daar nog op
sorry zou niet weten hoe ik er op zou moeten reageren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dit:
[..]
mijn verhuis bericht:
[..]
hoeft ook niet.. heeft niet met jou te maken..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry zou niet weten hoe ik er op zou moeten reageren.
ik zou zeggen schrijf er een tegen-essay opquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hoeft ook niet.. heeft niet met jou te maken..
maar je vroeg waarom ik zo;n hekel heb aan bsb.. nou daarom dus![]()
nou.. is wel verleidelijk.. maar leid alleen maar tot reactie en tegenreactie.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik zou zeggen schrijf er een tegen-essay op
Ik zou zeggen als je overtuigd bent dat hij ongelijk heeft en helemaal fout zit, moet je het gewoon doen. Heeft nix te maken met zielig doenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou.. is wel verleidelijk.. maar leid alleen maar tot reactie en tegenreactie.
heb ook geen zin om de zielige homo uit te hangen![]()
denk daarbij ook nog eens dat bsb hopeloos is. ik richt mijn aandacht liever op positieve mensen
ach.. nee... hij is het niet waard. zijn betogen zijn ook zo belachelijk dat je er niet serieus op kunt in gaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou zeggen als je overtuigd bent dat hij ongelijk heeft en helemaal fout zit, moet je het gewoon doen. Heeft nix te maken met zielig doen
je zit er dus niet echt meequote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ach.. nee... hij is het niet waard. zijn betogen zijn ook zo belachelijk dat je er niet serieus op kunt in gaan.![]()
Nou ja en nee.quote:
Zon zal uit westen opkomenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:47 schreef dancemacabre het volgende:
De wijzen kwamen uit het Oosten.
Wat voltooid verleden tijd is.
Het is maar aan jou welke punt meer voor je betekent, "ja" of "nee"?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou ja en nee.
Dus nee. omdat ik zijn posts volstrekt onzin vind en bsb alleen kan typeren als geestelijk zwakbegaafd. Dat kan ik hem niet kwalijk nemen.
Ja.. omdat er een hoop haat, frustatie, onbegrip en onwetendheid achter zijn houding schuil gaat.
Het zijn waarschijnlijk dezelfde soort mensen die ons het huis hebben uitgejaagd.
Ik vind deze minister nog fouter dan die Italiaanse minister.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:00 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
trouwens je kunt nu al miljoenen verdienen als je de deense cartoonist dood. dit maal een minister uit india die dit belooft![]()
Miljoenen voor onthoofden Deense cartoonist
Gok ik vraag me af wat de islam nou een minder vredelievend geloof maakt, rebellen, of mensen met vooroordelenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef N.icka het volgende:
Veel doden in Nigeria bij rellen tegen spotprenten
Uitgegeven: 18 februari 2006 21:14
Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 21:15
KANO - Bij protesten tegen spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten zijn zaterdag in Nigeria zeker vijftien mensen om het leven gekomen, aldus een zegsman van de politie.
Volgens getuigen reageerden demonstranten in de stad Maiduguri hun woede af op de christelijke minderheid nadat de politie de protesterende menigte uiteen had gedreven. Winkels en kerken werden daarbij in brand gestoken.
www.nu.nl
Gelukkig is het een vredelievend geloof
ik vraag het me afquote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:59 schreef N.icka het volgende:
Nou ? Zeg het eens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |