quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:13 schreef SocialDisorder het volgende:
ff doorrellen jongens, ik heb bijna m'n 200 euro binnen. Ik trakteer iedereen op een cartoon als we de 60 halen![]()
kvonjenogwelsolievquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel tegen mensen die er een slaatje uit proberen te slaan, misbruik enzo![]()
ook mijn meningquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef SocialDisorder het volgende:
zoals ik al zei, het eind is zoek. Dames, heren, welkom terug in de middeleeuwen. Links vind U het stro voor de betere nachtrust, rechts Uw zeis opdat U om 5.00 in het veld kunt werken.
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.htmlquote:Oproep tot demonstratie
door Michiel Mans
Oproep tot demonstratie
Een ieder die pal wil staan vóór de vrijheid van meningsuiting gaat naar de Dam op zaterdag 25 februari om 13.00 uur. Op 25 februari vond eerder een demonstratie plaats. De staking. Deze vond plaats op 25 (en 26) februari 1941. Er hoeft niet worden uitgelegd waar dat om ging.
De Dam, de vrijheidsplaats bij uitstek, wordt 11 februari gebruikt om te protesteren tegen delen van de vrijheid van meningsuiting. Dat mag, ook dat kan in een samenleving waar deze vrijheid een groot goed is. Het is aan hen die deze vrijheid niet ingeperkt willen zien, dat duidelijk te tonen zaterdag 25 februari. Zonder krachtig tegengeluid is anders de eerste stap op weg naar het verlies van meer dan have en goed gezet...
Zegt het voort...
nieuwnieuws.nlquote:Israeliër wil anti-semitische prenten
Een Israëlische cartoonist heeft een tekenwedstrijd met antisemitische spotprenten uitgeschreven. Hij doet dat als reactie op de holocaust spotprentwedstrijd die door een Iraanse krant werd uitgeschreven. “Het is veel stoerder om onszelf aan te vallen dan ons door onze vijanden te laten pakken. Zo bestrijden we het vuur met humor”, aldus initiatiefnemer Amitai Sandy. De spotprenten worden getoond in een galerie in Tel Aviv en op internet.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
62 miljoen euro
quote:Op donderdag 16 februari 2006 07:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ook mijn mening
Ik zal maar vast als begin de islamitische feestdagen in mijn agenda opnemen als respect betuiging.
Slechte datum. Het lijkt me verstandiger om daar 5 mei voor te prikken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Februaristakingquote:De Februaristaking was een staking tijdens de Tweede Wereldoorlog, tegen de wijze waarop de Duitsers de joden behandelden.
Ik snap het verband wel, ik heb ook een aantal jaren in de buurt van het Jonas Daniël Meijerplein gewoond, en nu vlakbij de Waalsdorpervlakte, (waar ik altijd ga joggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
lijkt me een goede datum.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Februaristaking
Op carnavalszaterdag? No way dat ik dan aan zoiets ga meedoen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.html
*kuch* nog een reden om als Mo te gaanquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:45 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Op carnavalszaterdag? No way dat ik dan aan zoiets ga meedoen.
Verder wel een heel goed plan trouwens!
Doet die dus nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:52 schreef Classic-PC het volgende:
hmmmm Noorwegen is met z'n excuses dus al gecapituleerd. Fijn dat daar dus al geen vrijheid van meningsuiting meer is ....
Ben benieuw wanneer onze tovenaar uit den haag uit z'n torentje klimt om sorry te zeggen ......
Als ik het me goed herinner werd de vorige keer, of daarvoor, door relmarocjes gevoetbald met de kransen en het Islam-volkslied gescandeerd, Hamas Hamas....quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:44 schreef SocialDisorder het volgende:
denk dat de Dam redelijk afgeschermd is op 4 mei. En ik wil de doden van WO2 niet disrespecteren door het risico op rellen te lopen.
Onze tovenaar uit Den Haag is Harry Potter, oftewel Balkenende. Niet Bot.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Doet die dus niet
Bot wil geen code tegen belediging moslims
(knip)
Dus jij denkt dat Bot iets zegt zonder het eerst aan JP te vragen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:03 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Onze tovenaar uit Den Haag is Harry Potter, oftewel Balkenende. Niet Bot.
Als je een hand geeft, wordt er naar je arm gegrepen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sjeessss, doe je een handreiking is 't nog niet goed.![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Bot iets zegt zonder het eerst aan JP te vragen?
JP heeft de touwtjes heus wel in handen hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]heel het kabinet doet van alles zonder het aan JP Potter te vragen. JP hobbelt ereen beetje achteraan.
alleen jammer dat die touwtjes nergens aan vast zittenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
JP heeft de touwtjes heus wel in handen hoor
quote:15/02/06 Ook Duitsland heeft zijn eigen cartoonrel
BERLIJN - Zelfs een cartoon waarop de profeet Mohammed níet figureert, en die betrekking heeft op een interne aangelegenheid, kan haatmails en doodsbedreigingen uitlokken. Ditmaal is de Duitse cartoonist Klaus Stuttmann het doelwit.
In de Tagesspiegel van vrijdag verscheen zijn getekend commentaar op de mogelijke inzet van het Duitse leger bij de beveiliging van het komende wereldkampioenschap voetbal. Stuttmann is hier, zoals vele oudere Duitsers, tegen. Naar zijn opvatting hebben militairen niets in of rondom voetbalstadions te zoeken zolang de deelnemers zich tot sportieve krachtmetingen beperken.
Hij zette deze opvatting kracht bij met een uitvergroting van de ongewenste toestand: het Duitse elftal treedt, bewapend en geüniformeerd, aan tegen Iraanse voetballers die voor deze gelegenheid als zelfmoordterroristen zijn uitgerust. ‘Waarom bij het wereldkampioenschap de Bundeswehr beslist moet worden ingezet’, luidde de begeleidende tekst.
Vele Iraniërs zagen hierin een oproep tot geweld tegen hun nationale elftal. En zij hebben Stuttmann op een zo indringende wijze op hun ongenoegen geattendeerd, dat hij meent te moeten onderduiken.
Stuttmann zegt zich na de eerste doodsbedreiging, op de late zaterdagmiddag, nog geen grote zorgen te hebben gemaakt: een verwarde geest die zijn bedoelingen niet begreep. Maar toen honderden haatmails bij de Tagesspiegel arriveerden, veranderde dat.
De Iraanse media hebben al belangstelling voor het geval getoond. Het sportblad 90 heeft Duitsland als ‘zionistische vazal’ ontmaskerd. De Duitse ambassade in Teheran is tot een ‘gepaste reactie’ aangespoord.
De Tagesspiegel heeft gisteren een hele opiniepagina aan het incident gewijd. Stuttmann zelf zegt zijn vingers niet meer te zullen branden aan thema’s die aanleiding kunnen geven tot ‘interpretatieverschillen’.
Volkskrant
weer een typisch voorbeeld dat alles overtrokken wordt, en het gevoel voor humor moeilijker te vinden is in de woestijn dan een druppel water.quote:
ik vond ‘zionistische vazal’ best humoristischquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
weer een typisch voorbeeld dat alles overtrokken wordt, en het gevoel voor humor moeilijker te vinden is in de woestijn dan een druppel water.
bwahahaha... gelukkig meet hij niet met twee maten...quote:respect
,,Iedereen mag boeken schrijven en cartoons maken, maar moet wel anderen respecteren'', zei Ihsanoglu woensdag tegen Nederlandse journalisten. Minister Bot zei hierover dat hij het aanpassen van Nederlandse wetten ,,niet nodig'' vindt en dat ook ,,niet mogelijk acht.''
Ihsanoglu zag geen noodzaak om antisemitische uitingen in de pers in het Midden-Oosten aan te pakken. ,,Arabieren zijn zelf semieten. Daarin worden de joden niet beledigd, maar Israël. Het zijn politieke cartoons tegen Israël.''
in het begin ja, maar na 250 jaar begint die grap toch redelijk oud te worden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik vond ‘zionistische vazal’ best humoristisch
Mohammed bespotten is ook zo 1400 jaar geleden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
in het begin ja, maar na 250 jaar begint die grap toch redelijk oud te worden.
tevredenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:35 schreef SocialDisorder het volgende:
1400 eeuwen geleden? das 140.000 jaar. Toen begonnen we net de wereld buiten onze grot te ontdekken.
Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 29quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:38 schreef SocialDisorder het volgende:
que?
Precies. Het stenen tijdperk. Vandaar het zogenaamde stenigen namens Mohammed.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:35 schreef SocialDisorder het volgende:
1400 eeuwen geleden? das 140.000 jaar. Toen begonnen we net de wereld buiten onze grot te ontdekken.
je hebt er altijd wel een clown tussen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:40 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Precies. Het stenen tijdperk. Vandaar het zogenaamde stenigen namens Mohammed.![]()
er zit maar één humoristisch bedoelde tussen (we ran out of virgins!), een adere is bedoeld om moslimterrorisme uit te beelden (tulbandbom), de rest zijn gewoon afbeeldingen van Mohammed. Niet grappig, niet kritisch, maar gewoon afbeeldingen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:48 schreef PsyCha het volgende:
Ik begrijp sommige van die prents geeneens.
En volgens mij die rellende jongeren in de demonstraties ook niet. Volgens mij hebben ze die geeneens gezien.
je opmerking over Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 29quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:38 schreef SocialDisorder het volgende:
que?
-edit- ah, zie dat je het aangepast hebt.
Christendom wordt ook al 2000 jaar belachelijk gemaakt. Your point is?
Ja, die vat ik nog wel. Moest wel een beetje lachen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
er zit maar één humoristisch bedoelde tussen (we ran out of virgins!),
Die vat ik ook nog wel. Mss is dat ook de enige afbeelding die te ver gaat.quote:een adere is bedoeld om moslimterrorisme uit te beelden (tulbandbom),
Oki. Dus geen achterliggende gedachten.quote:de rest zijn gewoon afbeeldingen van Mohammed. Niet grappig, niet kritisch, maar gewoon afbeeldingen.
verschil is dat wij steeds met nieuwe grappen komenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je opmerking over Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 29
concept is oud, erg oud.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
verschil is dat wij steeds met nieuwe grappen komen
Mijn (Marokkaanse en zeer religieuze moslim) buren ookquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef PsyCha het volgende:
[..]
Ja, die vat ik nog wel. Moest wel een beetje lachen.
Ligt eraan hoe je hem interpreteert. Als je hem interpreteert als "Alle moslims zijn bommenleggers" gaattie te ver ja, maar als je hem interpreteert als "er wordt terrorisme uit naam van Islam gepleegd" dan niet.quote:[..]
Die vat ik ook nog wel. Mss is dat ook de enige afbeelding die te ver gaat.
nope. just pictures.quote:[..]
Oki. Dus geen achterliggende gedachten.
grappen over blondines, advocaten, politici, etc ook, betekent dat ze maar afgeschaft dienen te worden?quote:
woorden in andermans mond leggen welquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
grappen over blondines, advocaten, politici, etc ook, betekent dat ze maar afgeschaft dienen te worden?
je bedoelt zoals Iran de boel lekker op aan het stoken is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
woorden in andermans mond leggen wel
Nee zoals dat jij woorden in mijn mond probeert te leggen, om daarna een reactie van mij te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je bedoelt zoals Iran de boel lekker op aan het stoken is?
waar dan? het enige wat ik doe is jouw conclusies ook van toepassing maken op andere groepen binnen onze samenleving. Of vind je dat moslims beter zijn dan andere groepen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee zoals dat jij woorden in mijn mond probeert te leggen, om daarna een reactie van mij te kunnen krijgen.
Deze vind ik anders ook wel grappig:quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
er zit maar één humoristisch bedoelde tussen (we ran out of virgins!), een adere is bedoeld om moslimterrorisme uit te beelden (tulbandbom), de rest zijn gewoon afbeeldingen van Mohammed. Niet grappig, niet kritisch, maar gewoon afbeeldingen.
quote:
quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
grappen over blondines, advocaten, politici, etc ook, betekent dat ze maar afgeschaft dienen te worden?
Wat ik me kan herinneren is dat we het over "zionistisch vuzal" hadden, en toen zei ik dat het wel humor bevatte en jij zei dat het oud was, waar uit trek je dan conclusies?quote:het enige wat ik doe is jouw conclusies ook van toepassing maken op andere groepen binnen onze samenleving.
nu doe je het weer.quote:Of vind je dat moslims beter zijn dan andere groepen?
uit het feit dat de grap oud was (heb je zelf toegegeven). Jij kwam vervolgens met het argument dat beledigen van islam al oud was, ik kwam met Christendom beledigen ook, maar dat wij inmiddels nieuwe grappen verzonnen hebben, jij vond dat het concept hetzelfde bleef, mijn tegenargument was dat het concept van blondjes, advocaten, etc moppen ook hetzelfde concept hebben, en mijn vraag was of wij die dan ook maar moesten afschaffen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat ik me kan herinneren is dat we het over "zionistisch vuzal" hadden, en toen zei ik dat het wel humor bevatte en jij zei dat het oud was, waar uit trek je dan conclusies?
pleasequote:[..]
nu doe je het weer.![]()
Thnx voor je objectieve korte samenvattingquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
uit het feit dat de grap oud was (heb je zelf toegegeven). Jij kwam vervolgens met het argument dat beledigen van islam al oud was, ik kwam met Christendom beledigen ook, maar dat wij inmiddels nieuwe grappen verzonnen hebben, jij vond dat het concept hetzelfde bleef, mijn tegenargument was dat het concept van blondjes, advocaten, etc moppen ook hetzelfde concept hebben, en mijn vraag was of wij die dan ook maar moesten afschaffen.
Mbt tot afschaffen van grappen/moslims beter vinden. Zijn totaal punten die irrelvant zijn, en op geen enkel manier door mij uitgesproken zijn.quote:Waar leg ik je woorden in de mond?
quote:please![]()
Zwart "anoniem"-balkje voor ogen Mohammed is precies dat stukje waar de burka-vrouwen geen kleding hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:38 schreef SocialDisorder het volgende:
owh ja, die... vond ik niet echt grappig, wist niet echt wat daar nou weer de bedoeling van was.
Ik heb niets tegen moppen van: "Kwam eens een moslim een bar binnen" ofzo.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
ze zijn ook niet uitgesproken, ik vraag het me gewoon af. Want als je het beledigen dmv humor van de islam gaat verbieden, moet je dat ook doen met elke grap die ooit verzonnen is over blondjes, advocaten, etc.
heerlijk toch?quote:Meki droomt van zo'n samenleving bijvoorbeeld. Heerlijk, niemand die elkaar beledigd, niemand die gekwetst is, iedereen die op z'n tenen loopt.
Kritiek kan altijd en heel goed zonder te beledigen.quote:Dat soort samenlevingen, waar je elke vorm van kritiek moet opkroppen uit angst voor represailles zijn gedoemd te mislukken, en te exploderen.
Laten we niet vergeten dat de extemistische moslims met dit beeld over de profeet begonnen zijn, zie bijv. het pleidooi van Mohammed B. En nou drijft een niet-moslim de spot met deze extremistische opvatting in een cartoon, en nu zijn veel moslims gepikeerd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen moppen van: "Kwam eens een moslim een bar binnen" ofzo.
Nee helemaal niet, maar waarom kies je voor Iemand die belangrijk is op een zeer centrale wijze voor 1,3 miljard moslims?
@ Trigegrshot.. hoe zie jij dan het component van de persoonlijke beleving.. in het oordeel of iets wel of niet een belediging is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
quote:"Meki droomt van zo'n samenleving bijvoorbeeld. Heerlijk, niemand die elkaar beledigd, niemand die gekwetst is, iedereen die op z'n tenen loopt."
heerlijk toch?
Probleem is dat elke mop over een moslim direct als belediging wordt gezien. Zelfs als het over een subgroep binnen de moslim-gemeenschap gaat (bijv. terroristen). De reclame van VW met een zelfmoordterrorist die zichzelf opblaast voor een restaurant heeft de TV nooit gehaald. De auto is overigens zo stevig dat de auto heel blijft, en de explosie alleen de terrorist doodt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen moppen van: "Kwam eens een moslim een bar binnen" ofzo.
Nee helemaal niet, maar waarom kies je voor Iemand die belangrijk is op een zeer centrale wijze voor 1,3 miljard moslims? Schieten ze moslims tekort om over te grappen ofzo?
Als je niet tegen een stootje kunt, ga je toch lekker onder een steen leven?quote:[..]
heerlijk toch?
Probleem is dat kritiek direct als belediging wordt opgevat. Zie vGogh, Hirshi Ali, deze cartoons.quote:[..]
Kritiek kan altijd en heel goed zonder te beledigen.
Jou droom is haat en beledigenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
ze zijn ook niet uitgesproken, ik vraag het me gewoon af. Want als je het beledigen dmv humor van de islam gaat verbieden, moet je dat ook doen met elke grap die ooit verzonnen is over blondjes, advocaten, etc.
Meki droomt van zo'n samenleving bijvoorbeeld. Heerlijk, niemand die elkaar beledigd, niemand die gekwetst is, iedereen die op z'n tenen loopt.
Dat soort samenlevingen, waar je elke vorm van kritiek moet opkroppen uit angst voor represailles zijn gedoemd te mislukken, en te exploderen.
Behalve als het met de islam te maken heeft want dan is het beledigen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
Kritiek kan altijd en heel goed zonder te beledigen.
hangt vanaf hoe je het uit?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Behalve als het met de islam te maken heeft want dan is het beledigen.
Geef eens antwoord. Wie mag bepalen wat een belediging is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hangt vanaf hoe je het uit?
Van jou heb ik geen beledigingen ontvangen.![]()
Een objectief/onpartijdig commissie die bepaalt wat kwetsend is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:50 schreef klez het volgende:
[..]
Geef eens antwoord. Wie mag bepalen wat een belediging is?
of een rechter...quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
@ Trigegrshot.. hoe zie jij dan het component van de persoonlijke beleving.. in het oordeel of iets wel of niet een belediging is?
Als ik jou bericht lees.. heb ik het idee dat voor jou onomstotelijk vaststaat.. voor iedereen.. wat wel en niet een belediging is.
als dat zo is.. dan deel ik die mening niet.. omdat ik van mening ben dat het wel of niet beledigd zijn een hele persoonlijke perceptie is..
als je beledigen wilt uitbannen... tja dat kan volgens mij niet.. omdat het geen absoluut begrip is
als je het in werkelijkheid zou willen implementeren.. dan vrees is dat het rare gevolgen kan hebben
bv.. ik zie het al voor me... "rechter verbied de koran, de vrouwenbeweging in Nederland heeft de rechter gevraagd de koran te verbieden. De vrouwen droegen aan als argument dat ze de koranteksten als een belediging ervaren. De rechter oordeelde dat niemand zich beledigd mag voelen in Nederland en heeft daar de eis ingewilligd. Alle korans zullen nu bij de lokale politiebureau''s in gezameld moeten worden. Moslims organisatie hebben reeds gezegt tegen de uitspraak in beroep te gaan:".
Dat op jouw vragen nog steeds geen antwoord is gegeven zegt eigenlijk al, dat hierover geen eenduidig antwoord geformuleerd kan worden-zonder totalitaire trekjes te vertonen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
@ Trigegrshot.. hoe zie jij dan het component van de persoonlijke beleving.. in het oordeel of iets wel of niet een belediging is?
Als ik jou bericht lees.. heb ik het idee dat voor jou onomstotelijk vaststaat.. voor iedereen.. wat wel en niet een belediging is.
als dat zo is.. dan deel ik die mening niet.. omdat ik van mening ben dat het wel of niet beledigd zijn een hele persoonlijke perceptie is..
als je beledigen wilt uitbannen... tja dat kan volgens mij niet.. omdat het geen absoluut begrip is
als je het in werkelijkheid zou willen implementeren.. dan vrees is dat het rare gevolgen kan hebben
bv.. ik zie het al voor me... "rechter verbied de koran, de vrouwenbeweging in Nederland heeft de rechter gevraagd de koran te verbieden. De vrouwen droegen aan als argument dat ze de koranteksten als een belediging ervaren. De rechter oordeelde dat niemand zich beledigd mag voelen in Nederland en heeft daar de eis ingewilligd. Alle korans zullen nu bij de lokale politiebureau''s in gezameld moeten worden. Moslims organisatie hebben reeds gezegt tegen de uitspraak in beroep te gaan:".
Onzin, Er wordt hier antwoorden vanuit de islam verwacht. En ik ga niet zomaar zonder kennis dingen over de islam beweren waar ik niets van af weet (hint!) . Ik heb meerdere geleerden en Jurispudenten geraadpleegt, mbt vrijheid van meningsuiting/religie in de islam.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat op jouw vragen nog steeds geen antwoord is gegeven zegt eigenlijk al, dat hierover geen eenduidig antwoord geformuleerd kan worden-zonder totalitaire trekjes te vertonen.
Vooralsnog is dit forum openbaar en mag iedereen, die dat wenst een reactie of mening plaatsen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin, Er wordt hier antwoorden vanuit de islam verwacht. En ik ga niet zomaar zonder kennis dingen over de islam beweren waar ik niets van af weet (hint!) . Ik heb meerdere geleerden en Jurispudenten geraadpleegt, mbt vrijheid van meningsuiting/religie in de islam.
Hoe het beste is om te reageren namens de islam.
dat gebeurt nu ook al, zoiets heet een rechter.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een objectief/onpartijdig commissie die bepaalt wat kwetsend is?
Heb ik op een of ander manier geprobeert een reactie van jou te blokkeren?quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vooralsnog is dit forum openbaar en mag iedereen, die dat wenst een reactie of mening plaatsen.
Trek het je niet zo persoonlijk aan...![]()
Nope een rechter beslist over een aanklacht, ik bedoel een commisie voor afschaffen van beledigingenquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dat gebeurt nu ook al, zoiets heet een rechter.
Uiteindelijk zal uit het oordeel van de rechter en door jurisprudentie een zekere richtlijn ontstaan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope een rechter beslist over een aanklacht, ik bedoel een commisie voor afschaffen van beledigingen
Volgens mij spoor jij niet helemaal. Heb je wel opgelet bij staatsrechtelijke indeling? Absolute macht bestaat niet in dit land, en dat is precies wat jij deze commisie wilt geven.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope een rechter beslist over een aanklacht, ik bedoel een commisie voor afschaffen van beledigingen
kun je dat ook onderbouwen, of roep je maar wat in het luchtledige, hopend dat ik furieus en haatvol reageer?quote:
Gang van zakken, hoe ze tot een oordeel komen vind ik niet zo relevant, als ze maar goed naar beide kanten hebben geluisterd, voor en nadelen van een mogelijke afschaffing allemaal hebben vergeleken. Objectief/onpartijdig en volledig onafhankelijk zijn van een oordeel waarover met zijn meerderen overheen komen. Lijkt me meest rechtvaardige manier om tot zo een besluit te komen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal uit het oordeel van de rechter en door jurisprudentie een zekere richtlijn ontstaan.
Hoe stel je zo'n commissie voor.? Wie gaat nu precies wat doen?
Eigenlijk een overbodige vraag, aangezien je al spreekt over afschaffen dus zo'n commissie is meer van een Machiavelliaans correctheid.
Zelfde idee heb ik ook dikwijls over jou, maar goed op Fok! spelen we niet op de man.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal.
Een commissie dat is aangesteld door middel van een referendum, een parlementaire initiatief. Boeit me niet zoveel. Als een mogelijk uitspraak van deze commisie te integreren is of samen kan met de grondwet zie ik geen belemmering.quote:Heb je wel opgelet bij staatsrechtelijke indeling? Absolute macht bestaat niet in dit land, en dat is precies wat jij deze commisie wilt geven.
Zal ik wel doen, als jij mij beledigd, maar mijn radicale buurman knalt jou neer. En dan "komt het weer door de islam"quote:Je voelt je beledigd/gekwetst --> dien aanklacht in --> rechter bepaalt of je gelijk hebt en in welke mate.
is je goed recht.quote:Ik zie geen reden om dat af te schaffen.
Stel dat jouw gedachtekronkel zich realiseert en er is een besluit. Dat is enkel een papieren besluit.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gang van zakken, hoe ze tot een oordeel komen vind ik niet zo relevant, als ze maar goed naar beide kanten hebben geluisterd, voor en nadelen van een mogelijke afschaffing allemaal hebben vergeleken. Objectief/onpartijdig en volledig onafhankelijk zijn van een oordeel waarover met zijn meerderen overheen komen. Lijkt me meest rechtvaardige manier om tot zo een besluit te komen.
geldstrafquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Stel dat jouw gedachtekronkel zich realiseert en er is een besluit. Dat is enkel een papieren besluit.
Wat betreft aanpassing aan grondwettelijke artikelen en internationale ondertekende verklaringen ben ik erg benieuwd op welke manier je dat gaat aanpakken en dan heb ik nog niet eens gehad over de handhaving, maar ik ben wel benieuwd om dieper te graven; wat is een geschikte straf bij overtreding (met de hypothese dat alle bezwaren tegen implementatie uit de weg zijn)?
Mijn voorkeurstem krijg je in elk geval niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |