quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:13 schreef SocialDisorder het volgende:
ff doorrellen jongens, ik heb bijna m'n 200 euro binnen. Ik trakteer iedereen op een cartoon als we de 60 halen![]()
kvonjenogwelsolievquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel tegen mensen die er een slaatje uit proberen te slaan, misbruik enzo![]()
ook mijn meningquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef SocialDisorder het volgende:
zoals ik al zei, het eind is zoek. Dames, heren, welkom terug in de middeleeuwen. Links vind U het stro voor de betere nachtrust, rechts Uw zeis opdat U om 5.00 in het veld kunt werken.
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.htmlquote:Oproep tot demonstratie
door Michiel Mans
Oproep tot demonstratie
Een ieder die pal wil staan vóór de vrijheid van meningsuiting gaat naar de Dam op zaterdag 25 februari om 13.00 uur. Op 25 februari vond eerder een demonstratie plaats. De staking. Deze vond plaats op 25 (en 26) februari 1941. Er hoeft niet worden uitgelegd waar dat om ging.
De Dam, de vrijheidsplaats bij uitstek, wordt 11 februari gebruikt om te protesteren tegen delen van de vrijheid van meningsuiting. Dat mag, ook dat kan in een samenleving waar deze vrijheid een groot goed is. Het is aan hen die deze vrijheid niet ingeperkt willen zien, dat duidelijk te tonen zaterdag 25 februari. Zonder krachtig tegengeluid is anders de eerste stap op weg naar het verlies van meer dan have en goed gezet...
Zegt het voort...
nieuwnieuws.nlquote:Israeliër wil anti-semitische prenten
Een Israëlische cartoonist heeft een tekenwedstrijd met antisemitische spotprenten uitgeschreven. Hij doet dat als reactie op de holocaust spotprentwedstrijd die door een Iraanse krant werd uitgeschreven. “Het is veel stoerder om onszelf aan te vallen dan ons door onze vijanden te laten pakken. Zo bestrijden we het vuur met humor”, aldus initiatiefnemer Amitai Sandy. De spotprenten worden getoond in een galerie in Tel Aviv en op internet.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
62 miljoen euro
quote:Op donderdag 16 februari 2006 07:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ook mijn mening
Ik zal maar vast als begin de islamitische feestdagen in mijn agenda opnemen als respect betuiging.
Slechte datum. Het lijkt me verstandiger om daar 5 mei voor te prikken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Februaristakingquote:De Februaristaking was een staking tijdens de Tweede Wereldoorlog, tegen de wijze waarop de Duitsers de joden behandelden.
Ik snap het verband wel, ik heb ook een aantal jaren in de buurt van het Jonas Daniël Meijerplein gewoond, en nu vlakbij de Waalsdorpervlakte, (waar ik altijd ga joggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
lijkt me een goede datum.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Februaristaking
Op carnavalszaterdag? No way dat ik dan aan zoiets ga meedoen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://www.gregoriusnekschot.nl/column_mm_demonstratie.html
*kuch* nog een reden om als Mo te gaanquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:45 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Op carnavalszaterdag? No way dat ik dan aan zoiets ga meedoen.
Verder wel een heel goed plan trouwens!
Doet die dus nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:52 schreef Classic-PC het volgende:
hmmmm Noorwegen is met z'n excuses dus al gecapituleerd. Fijn dat daar dus al geen vrijheid van meningsuiting meer is ....
Ben benieuw wanneer onze tovenaar uit den haag uit z'n torentje klimt om sorry te zeggen ......
Als ik het me goed herinner werd de vorige keer, of daarvoor, door relmarocjes gevoetbald met de kransen en het Islam-volkslied gescandeerd, Hamas Hamas....quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:44 schreef SocialDisorder het volgende:
denk dat de Dam redelijk afgeschermd is op 4 mei. En ik wil de doden van WO2 niet disrespecteren door het risico op rellen te lopen.
Onze tovenaar uit Den Haag is Harry Potter, oftewel Balkenende. Niet Bot.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Doet die dus niet
Bot wil geen code tegen belediging moslims
(knip)
Dus jij denkt dat Bot iets zegt zonder het eerst aan JP te vragen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:03 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Onze tovenaar uit Den Haag is Harry Potter, oftewel Balkenende. Niet Bot.
Als je een hand geeft, wordt er naar je arm gegrepen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sjeessss, doe je een handreiking is 't nog niet goed.![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Bot iets zegt zonder het eerst aan JP te vragen?
JP heeft de touwtjes heus wel in handen hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]heel het kabinet doet van alles zonder het aan JP Potter te vragen. JP hobbelt ereen beetje achteraan.
alleen jammer dat die touwtjes nergens aan vast zittenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
JP heeft de touwtjes heus wel in handen hoor
quote:15/02/06 Ook Duitsland heeft zijn eigen cartoonrel
BERLIJN - Zelfs een cartoon waarop de profeet Mohammed níet figureert, en die betrekking heeft op een interne aangelegenheid, kan haatmails en doodsbedreigingen uitlokken. Ditmaal is de Duitse cartoonist Klaus Stuttmann het doelwit.
In de Tagesspiegel van vrijdag verscheen zijn getekend commentaar op de mogelijke inzet van het Duitse leger bij de beveiliging van het komende wereldkampioenschap voetbal. Stuttmann is hier, zoals vele oudere Duitsers, tegen. Naar zijn opvatting hebben militairen niets in of rondom voetbalstadions te zoeken zolang de deelnemers zich tot sportieve krachtmetingen beperken.
Hij zette deze opvatting kracht bij met een uitvergroting van de ongewenste toestand: het Duitse elftal treedt, bewapend en geüniformeerd, aan tegen Iraanse voetballers die voor deze gelegenheid als zelfmoordterroristen zijn uitgerust. ‘Waarom bij het wereldkampioenschap de Bundeswehr beslist moet worden ingezet’, luidde de begeleidende tekst.
Vele Iraniërs zagen hierin een oproep tot geweld tegen hun nationale elftal. En zij hebben Stuttmann op een zo indringende wijze op hun ongenoegen geattendeerd, dat hij meent te moeten onderduiken.
Stuttmann zegt zich na de eerste doodsbedreiging, op de late zaterdagmiddag, nog geen grote zorgen te hebben gemaakt: een verwarde geest die zijn bedoelingen niet begreep. Maar toen honderden haatmails bij de Tagesspiegel arriveerden, veranderde dat.
De Iraanse media hebben al belangstelling voor het geval getoond. Het sportblad 90 heeft Duitsland als ‘zionistische vazal’ ontmaskerd. De Duitse ambassade in Teheran is tot een ‘gepaste reactie’ aangespoord.
De Tagesspiegel heeft gisteren een hele opiniepagina aan het incident gewijd. Stuttmann zelf zegt zijn vingers niet meer te zullen branden aan thema’s die aanleiding kunnen geven tot ‘interpretatieverschillen’.
Volkskrant
weer een typisch voorbeeld dat alles overtrokken wordt, en het gevoel voor humor moeilijker te vinden is in de woestijn dan een druppel water.quote:
ik vond ‘zionistische vazal’ best humoristischquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
weer een typisch voorbeeld dat alles overtrokken wordt, en het gevoel voor humor moeilijker te vinden is in de woestijn dan een druppel water.
bwahahaha... gelukkig meet hij niet met twee maten...quote:respect
,,Iedereen mag boeken schrijven en cartoons maken, maar moet wel anderen respecteren'', zei Ihsanoglu woensdag tegen Nederlandse journalisten. Minister Bot zei hierover dat hij het aanpassen van Nederlandse wetten ,,niet nodig'' vindt en dat ook ,,niet mogelijk acht.''
Ihsanoglu zag geen noodzaak om antisemitische uitingen in de pers in het Midden-Oosten aan te pakken. ,,Arabieren zijn zelf semieten. Daarin worden de joden niet beledigd, maar Israël. Het zijn politieke cartoons tegen Israël.''
in het begin ja, maar na 250 jaar begint die grap toch redelijk oud te worden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik vond ‘zionistische vazal’ best humoristisch
Mohammed bespotten is ook zo 1400 jaar geleden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
in het begin ja, maar na 250 jaar begint die grap toch redelijk oud te worden.
tevredenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:35 schreef SocialDisorder het volgende:
1400 eeuwen geleden? das 140.000 jaar. Toen begonnen we net de wereld buiten onze grot te ontdekken.
Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 29quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:38 schreef SocialDisorder het volgende:
que?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |