abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:14:24 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35197228
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

eerst effe bewijzen dat je ook daadwerkelijk zoveel geld hebt.
Niet meer actief op Fok!
pi_35197703
fijn zo'n imam, Europa zamelt geld in voor de slachtoffers van de aardbeving, hij geeft 'zijn geld' liever uit aan wraaknemen op een cartoonist vanwege het beschadigen van de reputatie van een of andere tot profeet gebombardeerde (oeps!) warlord.

en ondertussen haalt een Spaanse kledingketen met filialen ook in de Randstad hier, de labels van een van hun kledinglijnen af, omdat er een minaret op staat afgebeeld met de tekst "we stayed here" , want moslims zouden er wel eens aanstoot aan kunnen nemen.

next! roept u maar, wij passen ons graag aan!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:30:37 #203
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_35197742
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:02 schreef Hathor het volgende:
Een Twee kratjes bier voor diegene die Mohammed Yousaf Qureshi zijn ballen afsnijdt. omlegd
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:41:05 #204
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35198065
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:43 schreef An_O_Niem het volgende:

VN-topman Kofi Annan vindt dat de regeringen van Syrië en Iran op moeten draaien voor de schade aan buitenlandse ambassades, die zijn ontstaan tijdens de cartoondemonstraties.
Lijkt me fair. Als land mag je er volgens mij wel van uitgaan dat je ambassade niet door woedende demonstranten in de fik wordt gestoken.
pi_35198359
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:58 schreef davako het volgende:

[..]

en waarom dan wel??
Dude..Iran!
Denk je nou echt dat ze alles gaan vergoeden
pi_35199515
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:29 schreef milagro het volgende:
fijn zo'n imam, Europa zamelt geld in voor de slachtoffers van de aardbeving, hij geeft 'zijn geld' liever uit aan wraaknemen op een cartoonist vanwege het beschadigen van de reputatie van een of andere tot profeet gebombardeerde (oeps!) warlord.
Hahah idd. En wij maar als een idioot geld inzamelen. En de Imam van het oh zo vreedzame geloof geeft liever geld uit om iemand te laten vermoorden dan zijn eigen bevolking te helpen.

De islam
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:41:20 #207
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35200011
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:29 schreef milagro het volgende:

en ondertussen haalt een Spaanse kledingketen met filialen ook in de Randstad hier, de labels van een van hun kledinglijnen af, omdat er een minaret op staat afgebeeld met de tekst "we stayed here" , want moslims zouden er wel eens aanstoot aan kunnen nemen.
Niemand dwingt ze om die labels te veranderen. Klinkt als een ordinaire publiciteitsstunt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35200174
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Niemand dwingt ze om die labels te veranderen. Klinkt als een ordinaire publiciteitsstunt.
Waarom geef je nou niet eens je mening over een Imam die de islam erg veel schade veroorzaakt. Je gaat overal over janken maar kritiek op eigen geloof of moslims is niet te denken of wel?

Moslims die janken over tekeningen maar hun bek houden over ernstige zaken binnen hun gemeenschap. Allemaal houden ze hun bek dicht.

Ik zie niet één moslim roepen dit is belachelijk en die gast moet worden aangepakt. Nee er word gejammerd dat het wel overwaaid en verder word het niet veroordeeld. Maar een paar tekeningen en ze gaan massaal protesteren en over tot geweld.

Moslims
pi_35200466
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nee, maar waar komt dat voorschot vandaan, denk je?
Als er over de gehele wereld hysterische gekken rondlopen die met een zwijgende meerderheid in de kantlijn gebouwen in de hens steken en mensen naar het leven staan, is het niet zo gek, hè, dat minder 'heldhaftigen' onder ons de door enkelen hier geroemde methode hanteren van "je kop niet boven het maaiveld uitsteken'.
Vandaag is het een plaatje van de vermaledijde profeet, morgen is het net zo makkelijk een plaatje van een als hotel afgebeelde moskee.
Stokken om mee te slaan te over immers voor de oh zo graag en makkelijk beledigde godsdienstwaanzinnige idioten.
Ze worden immers gesteund, al dan niet bewust door een stilzwijgende meerderheid, die liever meejankt over 7 het geloof schadende plaatjes, dan te reageren op wat er nu werkelijk het geloof schaadt, die godsdienstwaanzinnige gewelddadige idioten.

Maar ga je nog in op die verrotte imam, die geld op het hoofd zet van een onschuldige cartoonist ipv dat geld te spenderen aan nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden levende landgenoten, die dankzij Westers geld nog ueberhaupt omstandigheden hebben?

Oh en trouwens, niemand dwingt moslims een Deense krant te lezen met onwelgevallige plaatjes.
Over publiciteit zoeken gesproken, zeg

[ Bericht 8% gewijzigd door milagro op 17-02-2006 20:00:03 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35200535
quote:
Zo had ik het nog niet bekeken. Het is inderdaad wel een ideale manier om je product in de schijnwerpers te zetten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_35200698
Die slijmbal van een Serano heeft namens de EU tijdens zijn bezoek aan Saudi-Arabie aangeboden om de ontstane schade aan o.a. bruggen n.a.v. de cartoon-rellen te vergoeden.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:03:07 #212
126836 Super7fighter
pi_35200766
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:46 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Waarom geef je nou niet eens je mening over een Imam die de islam erg veel schade veroorzaakt. Je gaat overal over janken maar kritiek op eigen geloof of moslims is niet te denken of wel?
Is die kledinglijn soms van moslims?
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:46 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]Moslims die janken over tekeningen maar hun bek houden over ernstige zaken binnen hun gemeenschap. Allemaal houden ze hun bek dicht.
Geloof is een ernstige zaak. Daar hoor je niet over te spotten. Aangezien Islam het ware geloof is voor de moslims, is het natuurlijk logisch dat dit volkmaakte geloof niet negatief bekritiseerd wordt. Jij bent toch geen moslim om het geloof te bekritiseren.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:46 schreef Halfgedraaide het volgende:Ik zie niet één moslim roepen dit is belachelijk en die gast moet worden aangepakt. Nee er word gejammerd dat het wel overwaaid en verder word het niet veroordeeld. Maar een paar tekeningen en ze gaan massaal protesteren en over tot geweld.
Iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Waarom zou ik jou een excuses moeten aanbieden?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:06:50 #213
126836 Super7fighter
pi_35200900
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Als er over de gehele wereld hysterische gekken rondlopen die met een zwijgende meerderheid in de kantlijn gebouwen in de hens steken en mensen naar het leven staan, is het niet zo gek, hè, dat minder 'heldhaftigen' onder ons de door enkelen hier geroemde methode hanteren van "je kop niet boven het maaiveld uitsteken'.
Vandaag is het een plaatje van de vermaledijde profeet, morgen is het net zo makkelijk een plaatje van een als hotel afgebeelde moskee.
Stokken om mee te slaan te over immers voor de oh zo graag en makkelijk beledigde godsdienstwaanzinnige idioten.
Ze worden immers gesteund, al dan niet bewust door een stilzwijgende meerderheid, die liever meejankt over 7 het geloof schadende plaatjes, dan te reageren op wat er nu werkelijk het geloof schaadt, die godsdienstwaanzinnige gewelddadige idioten.

Maar ga je nog in op die verrotte imam, die geld op het hoofd zet van een onschuldige cartoonist ipv dat geld te spenderen aan nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden levende landgenoten, die dankzij Westers geld nog ueberhaupt omstandigheden hebben?

Oh en trouwens, niemand dwingt moslims een Deense krant te lezen met onwelgevallige plaatjes.
Aan de ene kant beschouw je Westerlingen als manipulatieve mensen die gehersenspoeld worden om de Islam niet in het harnas te jagen. Aan de andere kant geef je de Westerse mensen teveel krediet door ze af te schilderen als goedbedoelde weldoeners met zakken geld die de arme derdewereldlanden uit de economische afgrond helpen.
Beide denkbeelden zijn niet op waarheid berust.
pi_35200921
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Amen.
pi_35200964
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:03 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Is die kledinglijn soms van moslims?

dit topic gaat over de imam die geld wil geven aan degene die de cartoonist vermoord terwijl zijn eigen land in financieele nood verkeerd. En daar doelde ik ook op niet op die kledinglijn.
[..]

Geloof is een ernstige zaak. Daar hoor je niet over te spotten. Aangezien Islam het ware geloof is voor de moslims, is het natuurlijk logisch dat dit volkmaakte geloof niet negatief bekritiseerd wordt. Jij bent toch geen moslim om het geloof te bekritiseren.
[..]
Ik mag alles bekritiseren. En jij ook. Ongeacht over je moslim bent of niet.

Iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Waarom zou ik jou een excuses moeten aanbieden?
Dat klopt maar het is opvallend dat moslims zich nooit uitlaten over de negatieve personen omtrent het zogenaamde vreedzame geloof. Op die manier zouden mensen veel meer respect krijgen voor moslims. En trouwens ik dacht dat Denemarken zijn excuus moest aanbieden voor de spotprenten? Daar kan Denemarken toch niets aan doen? Die cartoonist is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En dan nog niet te spreken op het aanvallen van ambasades. Die hebben er al helemaal niets mee te maken
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:38:17 #216
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35201958
Toch denk ik, ondanks alles, dat dit wel weer overgaat. Het christendom is ook jarenlang gewelddadig geweest. Maar ik denk dat ik de tot rust koming van de geloofsstrijd niet meer mee zal maken... dat duurt nog wel even.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_35202960
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:40 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik kan dit niet geloven. Waarom moet alles toch zo gewelddadig?
dat is hun cultuur
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35205265
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is hun cultuur
Ik denk dat het ook angst is.

amerika die afganistan zo maar binnenvalt, dan irak

kan me voorstellen dat veel moslims zich onveilig en bedreigt voelen

en dan de behandeling van de palestijnen door israel. .en het westen die israel niet aanpakt..

die boosheid gaat op een gegeven moment een eigen leven leiden..
pi_35206098
Wat Denemarken moet het vergoeden

zij zijn de aanleiding
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Donald Duck held vrijdag 17 februari 2006 @ 22:57:24 #220
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35206155
Laat Syrië maar lekker betalen. Iran wordt binnenkort al op een andere manier gestrafd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35206185
Propoganda

ik geloof er niks van .
Als het waar is dan is het slecht en moet de gestoorde ezel aangepakt worden
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:59:01 #222
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_35206196
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:55 schreef Meki het volgende:
Wat Denemarken moet het vergoeden

zij zijn de aanleiding
Voor een paar tekeningetjes , sommige moslims hebben nou eenmaal een kort lontje , en als Allah zo machtig dan doet ie zelf toch wat
Ik ben inmiddels overleden
  Donald Duck held vrijdag 17 februari 2006 @ 23:01:47 #223
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35206268
Ze kunnen het geld natuurlijk ook uit de pakistanaardbevingsfondsen halen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:25:28 #224
126836 Super7fighter
pi_35206994
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze kunnen het geld natuurlijk ook uit de pakistanaardbevingsfondsen halen.
Wat? Welke fondsen? En waarom zou je die Pakistaanse fondsen gebruiken om vermeende Iraanse en Syrische aansprakelijkheid mee betalen? Te gek voor woorden.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:26:42 #225
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_35207033
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:59 schreef Enchanter het volgende:
Voor een paar tekeningetjes , sommige moslims hebben nou eenmaal een kort lontje , en als Allah zo machtig dan doet ie zelf toch wat
Kort lontje?
Als jullie illegaal oorlog voeren tegen islamitische landen, mensen ontvoeren onder mom van terrorismebestrijding en martelingen, dan is die van jullie al geëxplodeerd
* deleted - en note *

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 18-02-2006 00:39:59 ]
Schijt aan iedereen
pi_35207096
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:26 schreef Deadre het volgende:

[..]

Kort lontje?
Als jullie illegaal oorlog voeren tegen islamitische landen, mensen ontvoeren onde rmom van terrorismebestrijding en martelingen, dan is die van jullie al geëxplodeerd
Wij hebben tenminste nog een goeie reden . Zonder olie komen we in de problemen 9-) . Jullie gaan al massaal de boel slopen om een paar tekeningetjes .

Ach ieder zijn/haar hobby he .

[ Bericht 9% gewijzigd door Drugshond op 18-02-2006 00:40:32 ]
pi_35207243
Joh, als ze problemen hebben met wat tekeningetjes en dat genoeg reden vinden om hun eigen steden te vernielen en elkaar dood te schieten. Pfff.. hun probleem. Al moet ik er wel bij zeggen dat de personen die niet vreedzaam hun mening uiten in het "Westen" van mij een gratis ticket Baghdad, Teheran of Kabul mogen krijgen om lekker daar de tent te slopen. Protesteren mag prima zolang je dat maar wel doet op een normale manier .

[ Bericht 18% gewijzigd door Drugshond op 18-02-2006 00:41:22 ]
pi_35207273
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef blieblie het volgende:

[..]

Wij hebben tenminste nog een goeie reden . Zonder olie komen we in de problemen 9-) . Jullie gaan al massaal de boel slopen om een paar tekeningetjes .

Ach ieder zijn/haar hobby he .
Een goede reden ?? Hahahahahah

dan hebben de boze Moslims ook een reden namelijk het belediging van Denemarken richting 1 miljard moslims. en dan hebben zij een reden om ambassades aan te vallen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Drugshond op 18-02-2006 00:41:46 ]
pi_35207326
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:

[..]

dan hebben de boze Moslims ook een reden namelijk het belediging van Denemarken richting 1 miljard moslims. en dan hebben zij een reden om ambassades aan te vallen.

Die reden was tikkeltje sarcastisch . Maar sommige personen (of bevolkingsgroepen ) zijn weinig begaafd in het herkennen van sarcasme .

Overigens is het uitermate treurig dat bepaalde personen in bepaalde landen het wel acceptabel vinden om andermans religies te beledigen, maar wanneer men het over hun eigen geloof is dan is het hek van de dam.

Klinkt een beetje als een kerel die roept en blaast dat zijn auto leeggeroofd is, maar in de tussentijd zijn hele huis vol heeft staan met goedkope TFT's, Plasma schermen en dure HiFi installaties die "van de vrachtauto gevallen zijn". Erg hypocriet imho.
pi_35207946
Maar goed... Ik kan me wel vinden in Annan's punt .
Al zou ik het me ook prima kunnen vinden in een massaal besluit om die lui daar massaal in hun sop gaar te laten koken en iets meer vaart te zetten achter een alternatief voor olie .
pi_35208041
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zeg je nu omdat het niet is gebeurt
Dat zeg ik nu omdat ik, ja IK me integer genoeg schat om het verschil te kunnen zien tussen goed en kwaad. In Nederland verdwijnt niet zomaar je pa omdat hij een brief naar de Metro heeft gezonden met een ietwat negatieve mening over Balkenende. In Nederland wordt je broer niet opgehangen omdat hij de buurjongen leuker vind dan het buurmeisje. In Nederland worden je handen niet afgehakt omdat je een chocoladereep in je zak gestoken hebt bij de Super de Boer.

Waarom niet? Dat weet je erg goed. Anders woonde je niet hier maar zat je al de nodige jaren in die landen bij je broeders. En niet in Nederland tussen die domme Nazi kaaskoppen. Idem voor de heer Deadre.
pi_35209175
Ze zijn weer lekker bezig... nu in Libie:
quote:
TRIPOLI/ROME - Bij protesten tegen spotprenten van de profeet Mohammed zijn vrijdag in Libië volgens een Italiaanse diplomaat negen doden en tientallen gewonden gevallen. Demonstranten raakten slaags met de oproerpolitie toen ze het Italiaanse consulaat in Benghazi wilden bestormen.

Op de Libische staatstelevisie werd een regeringsverklaring voorgelezen waarin alleen werd gerept over "slachtoffers". Aantallen werden niet genoemd. Een medewerker van het consulaat zei echter tegen Sky Televisie Italië dat zeker negen mensen waren omgekomen bij de protesten. Verder zouden er 55 mensen gewond zijn geraakt, aldus de diplomaat.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_35209307
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:25 schreef Deadre het volgende:

[..]

bron?
onder andere:

http://www.msnbc.msn.com/id/9492624/
pi_35209605
quote:
TRIPOLI/ROME - Bij protesten tegen spotprenten van de profeet Mohammed zijn vrijdag in Libië volgens een Italiaanse diplomaat negen doden en tientallen gewonden gevallen. Demonstranten raakten slaags met de oproerpolitie toen ze het Italiaanse consulaat in Benghazi wilden bestormen.

Op de Libische staatstelevisie werd een regeringsverklaring voorgelezen waarin alleen werd gerept over "slachtoffers". Aantallen werden niet genoemd. Een medewerker van het consulaat zei echter tegen Sky Televisie Italië dat zeker negen mensen waren omgekomen bij de protesten. Verder zouden er 55 mensen gewond zijn geraakt, aldus de diplomaat.
Is het nou nog niet afgelopen?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:45:30 #235
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35209807
Nu alweer 11 doden in Tripoli en een Italiaans consulaat dat in vlammen is opgegaan.....

Snappen die moslims dan nu echt niet dat ze alle kansen op een verzoening met het westen echt totaal verspelen door dit soort dingen te doen? Hoeveel mensen moeten er nog dood voordat men doorheeft dat geweld dus niet veel oplost?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35209954
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:45 schreef maartena het volgende:
Nu alweer 11 doden in Tripoli en een Italiaans consulaat dat in vlammen is opgegaan.....

Snappen die moslims dan nu echt niet dat ze alle kansen op een verzoening met het westen echt totaal verspelen door dit soort dingen te doen? Hoeveel mensen moeten er nog dood voordat men doorheeft dat geweld dus niet veel oplost?
Ik denk zo'n 1,5 miljard...

Nee dat is natuurlijk ook weer niet waar, maar er lijkt inderdaad geen eind aan te komen
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:52:48 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35210027
blijft feest huh?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_35211586
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:45 schreef maartena het volgende:

Wat mij niet duidelijk wordt (uit geen enkel bericht) is of die doden Italiaans personeel is, of dat oproerpolitie is, of demonstranten/terroristen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35211625
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:28 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook angst is.

amerika die afganistan zo maar binnenvalt, dan irak

kan me voorstellen dat veel moslims zich onveilig en bedreigt voelen

en dan de behandeling van de palestijnen door israel. .en het westen die israel niet aanpakt..

die boosheid gaat op een gegeven moment een eigen leven leiden..
Afghanistan is niet "zomaar" binnengevallen, herinner je je 9/11 nog?
De dag waarop de hele moslimwereld stond te feesten, behalve de enkeling die het maar slecht voor het imago van de Islam vond.
De aanslagen in Irak bewijzen dat ook dat land zonder enige twijfel in verband kan worden gebracht met terrorisme.
En Israelische burgers zijn het slachtoffer van Palestijnse zelfmoordaanslagen, zijn vergeldingsacties dan vreemd? Die zijn tenminste nog tegen een vechtende (hoewel niet officieel militaire) vijand gericht.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:14:18 #240
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35211724
Er zijn 2 topics gemerged in dit centrale deeltje.
  • Schade cartoons verhalen op moslimlanden
  • Imam zet prijs op hoofd cartoonisten

Het kan zijn dat de discussie wat rommelig is vanwege de tijdstippen waarmee de postings zijn neergezet. Maar het idee lijkt me duidelijk. Alles wat betrekking heeft op de cartoons en de rellen daarachter behoren in dit 'Centrale' topic gepost te worden.

Wellicht ten overvloede probeer inhoudelijk te reageren.

Een aantal mensen uit de bovengenoemde topics doen eventjes niet meer mee.
  • pi_35211739
    quote:

[..]

Dat mensen zich zo druk kunnen maken om een tekening... als God of Jezus of welk symbool van welk ander geloof dan ook belachelijk wordt gemaakt hoor je er niks over, waarom bij de Islam dan wel?

En Denemarken heeft nooit iemand beledigd, zowel de Deense regering als de Deense bevolking hebben geen cartoons gemaakt, en als ik me niet vergis geld dat ook voor die krant omdat die alleen cartoons heeft laten zien die er toch al waren.

En dan komen er nu (4 maanden later) opeens rellen... Waarom?
    Niet vanwege de Deense cartoons, die heeft 99% van de bevolking daar niet gezien.
    Maar wel omdat er daar een zeer eenzijdig wereldbeeld heerst (dat krijg je zonder persvrijheid). En er daarbij door imams meer cartoons zijn verspreid (en ook door hen gemaakt), en doordat er verhalen rondgaan dat we in Europa stelselmatig Korans verbranden.

Om even duidelijk te maken hoe de kennis van zaken daar is: "Kopenhagen is de hoofdstad van Amsterdam."

Verder hoor ik je nooit klagen als er in Iran homo's worden opgehangen, als er onschuldige burgers worden onthoofd in Irak, of als meisjes van 12 de doodstraf krijgen omdat ze zijn verkracht.
    Dan moet dat allemaal maar kunnen omdat het Westen zo slecht is.
    Als het hier echt zo slecht en verdorven is, waarom ga je dan niet weg?
    pi_35211852
    quote:

[..]

@ Meki, maar eigenlijk ook aan alle andere kornuiten (zwart, blank, geel oranje ,bruin, .... ) In plaats van te zagen en nog maar te blijven zagen en nog maar eens te zagen , en dat al 29 deeltjes lang (zonder dat het blijkbaar ook maar vooruitgang bied , laat staan iets uithaalt )
    Ooit al eens nagedacht Meki wat er in het midden van de ster op jouw vlag zich bevind , en waar ter wereld zich symbolisch (maar dan wel een bouwwerk) iets soortgelijks bevindt ?
    Ach wat maakt het uit ? Welcome to the club (oh nee , ik bedoelde "Welcome to the suck")

Grtz
      zaterdag 18 februari 2006 @ 08:23:38 #243
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_35214106
    Nederland haalt ruim 41 Miljoen Euro op voor de aardbevingslachtoffers, maar we hadden ons geld beter kunnen besteden want die lui hebben zelf nog genoeg poen om uit te geven.
    quote:
    Geld op hoofd cartoonist

ISLAMABAD, zaterdag
    De Pakistaanse imam Mohammed Joesaf Koeresji heeft gisteren ruim een miljoen dollar plus een auto beloofd aan diegene die de „tekenaar” van de omstreden spotprenten van de profeet Mohammed vermoordt. Hij leek niet te weten dat ze zijn gemaakt door twaalf verschillende cartoonisten.
    Koeresji deed de belofte tijdens gebedsdiensten in een moskee en een religieuze school in Peshawar. Een lokaal juweliersgenootschap stelt de één miljoen dollar (840.000 euro) ter beschikking. De moskee en de religieuze school van de imam geven 1,5 miljoen roepie (21.000 euro) en de auto.

Verspreid over Pakistan betoogden gisteren opnieuw duizenden tegen de spotprenten van de profeet Mohammed. (AP)
    bron. Telegraaf (papieren versie)

Bij een volgende ramp moeten ze het maar mooi zelf uitzoeken.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_35214196
    Ik lees net op nu.nl dat er onderzoek is gedaan naar hoe de cartoonrellen de gevoelens van de nederlanders t.o.v. de islam heeft verandert:
    quote:
    Nederlanders banger voor islam

Uitgegeven: 18 februari 2006 07:07
    Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 07:48

ROTTERDAM - De cartoonrellen hebben in Nederland geleid tot een groeiende angst voor de islam. Dat blijkt uit opinieonderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad waarvan de resultaten zaterdag zijn gepubliceerd.
    Van de ruim 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het Westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen.

Humorloos

Een meerderheid van de geënquêteerden ziet negatieve kanten aan de islam. Zo spreek 52 procent over intolerantie, 70 procent over vrouwonvriendelijk en 55 procent over humorloos.

Verder vindt een meerderheid van 54 procent dat islam en democratie eerder niet dan wel samengaan. Veertig procent meent dat de godsdienst eerder gewelddadig dan vreedzaam is.

Imagoprobleem

Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt in de krant dat de islam een groot imagoprobleem heeft.

"Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in brand wordt gestoken."

Toekomst

Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral de toekomst vrezen. Slechts een kleine minderheid van ruim 10 procent vindt dat zijn leven nu al is veranderd door de recente incidenten rondom de islam.
    pi_35214814
    Voor de islam ben ik niet bang maar krijg er wel een steeds grotere afkeer van.
    pi_35214996
    quote:
    "Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in brand wordt gestoken."
    Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.

Als de voorzitter van het CMO al niet in staat is eerlijk te zeggen dat er hier meer aan de hand is dan een brandend vlaggetje is er weinig hoop dat deze situatie niet nog veel erger gaat worden.
    pi_35215122
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 10:36 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.

Als de voorzitter van het CMO al niet in staat is eerlijk te zeggen dat er hier meer aan de hand is dan een brandend vlaggetje is er weinig hoop dat deze situatie niet nog veel erger gaat worden.
    wat is er volgens jou nog meer aan de hand dan?
    pi_35215143
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 10:36 schreef CeeJee het volgende:

[..]

De enige die de dingen verdraait in zijn eigen voordeel ben jij. Hij zegt helemaal niet dat die dingen niet gebeurd zijn. Hij zegt alleen dat het imago al aangetast wordt door één brandend vlaggetje, en dan kun je je voorstellen wat er gebeurd met een brandende ambassade.
      zaterdag 18 februari 2006 @ 10:52:33 #249
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_35215209
    quote:
    Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt in de krant dat de islam een groot imagoprobleem heeft.
    Ja ja het is alleen maar een imago probleem.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_35215246
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Voor de islam ben ik niet bang maar krijg er wel een steeds grotere afkeer van.
    hoezo dat nu weer?
    pi_35215405
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 10:52 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ja ja het is alleen maar een imago probleem.
    Europa heeft nu ook een image probleem
    pi_35215433
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 10:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hoezo dat nu weer?
    hoi knuffelmoezliem

Even zonder feestverpakking.

dat opdringerige.......... dat verstikkende........ dat prominente......... dat bedreigende...... dat éénrichtingsdenken........ dat wraakzuchtige........ dat...........................................................
    pi_35215504
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Europa heeft nu ook een image probleem
    ja. dat is een punt.. in de ogen van sommige moslims wel

vraagje aan jou meki... of andere moslims op dit forum

hoe voelt het .... ? moslim in nederland... heb je het idee dat je je religie vrij kunt beleven?
    pi_35215558
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:11 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ja. dat is een punt.. in de ogen van sommige moslims wel

vraagje aan jou meki... of andere moslims op dit forum

hoe voelt het .... ? moslim in nederland... heb je het idee dat je je religie vrij kunt beleven?
    religievrij bestaat niet meer in Nederland
    elke keer gezeur over Moslims en Moskeeen
    dat bestaat niet meer in Nederland .
    pi_35215597
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:14 schreef Meki het volgende:

[..]

ok je gevoel is heel duidelijk

kun je het ook onderbouwen met zaken waarin je feitelijk wordt gehinderd, behalve het gevoel dat het moslim zijn vaak negatief in het nieuws komt

waarin ben je niet vrij bv ?
    pi_35215608
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 10:47 schreef MrBean het volgende:

[..]

De enige die de dingen verdraait in zijn eigen voordeel ben jij. Hij zegt helemaal niet dat die dingen niet gebeurd zijn. Hij zegt alleen dat het imago al aangetast wordt door één brandend vlaggetje, en dan kun je je voorstellen wat er gebeurd met een brandende ambassade.
    Vlaggen verbranden is daar iets dat al decennia lang gebeurt. En ook ambassade's aanvallen is ook al vaker gebeurd. Verschil is dat het nu Europese vlaggen en ambassade's zijn, en men hier daardoor is wakker geschud. Daarvoor waren het altijd Israel en Amerika die de pineut waren en kon heel Europa hoofdschuddend verzuchten dat ze dat toch echt aan zichzelf te wijten hadden.
    pi_35215629
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:14 schreef Meki het volgende:

[..]

man zeur toch niet zo, er is nog steeds geen enkele berperking om je geloof te belijden.
    pi_35215636
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ok je gevoel is heel duidelijk

kun je het ook onderbouwen met zaken waarin je feitelijk wordt gehinderd, behalve het gevoel dat het moslim zijn vaak negatief in het nieuws komt

waarin ben je niet vrij bv ?
    Omdat de media en de tweede kamer steeds over Moskeeen en de Islaam zit te lullen
    en dat werkt averechts.

wij worden telkens zwart gemaakt in de media etc.
    je bent alleen goed als je de Islaam afzweert
      zaterdag 18 februari 2006 @ 11:19:38 #259
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_35215637
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:18 schreef CeeJee het volgende:
    Vlaggen verbranden is daar iets dat al decennia lang gebeurt. En ook ambassade's aanvallen is ook al vaker gebeurd. Verschil is dat het nu Europese vlaggen en ambassade's zijn, en men hier daardoor is wakker geschud. Daarvoor waren het altijd Israel en Amerika die de pineut waren en kon heel Europa hoofdschuddend verzuchten dat ze dat toch echt aan zichzelf te wijten hadden.
    Daar zit wel een kern van waarheid in. Ook qua tijdsbeeld.
    pi_35215658
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

man zeur toch niet zo, er is nog steeds geen enkele berperking om je geloof te belijden.
    er is geen beperking maar iedereen kijkt ons daarop aan. de media springt daar nog op
    pi_35215710
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

hoi knuffelmoezliem

Even zonder feestverpakking.

dat opdringerige.......... dat verstikkende........ dat prominente......... dat bedreigende...... dat éénrichtingsdenken........ dat wraakzuchtige........ dat...........................................................
    Hey schoonheid

Even zonder radicalisering.

Een van eerste sociale systemen die vrouwen rechten gaf, tolerantie in religie, vrijheid van meningsuitting, paar grote theorieén voor Westers vooruitgang. dat vredelievende, vergevingsgezinde, en natuurlijk liefde onderling
    pi_35215757
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Omdat de media en de tweede kamer steeds over Moskeeen en de Islaam zit te lullen
    en dat werkt averechts.

wij worden telkens zwart gemaakt in de media etc.
    je bent alleen goed als je de Islaam afzweert
    ik denk dat je gelijk hebt dat er veel mensen zijn die alle moslims als 1 pot nat zien

een imago probleem dus

dan zeg ik... accepteer dit niet als feit.. maar probeer op een positieve manier hier iets aan te veranderen..
    pi_35215801
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hey schoonheid

Even zonder radicalisering.

Een van eerste sociale systemen die vrouwen rechten gaf, tolerantie in religie, vrijheid van meningsuitting, paar grote theorieén voor Westers vooruitgang. dat vredelievende, vergevingsgezinde, en natuurlijk liefde onderling
    Maar inmiddels wél 600 jaar geen echte vooruitgang meer geboekt lieverd.
    pi_35215847
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar inmiddels wél 600 jaar geen echte vooruitgang meer geboekt lieverd.
    Verval van Ottomaanse rijk (islamtische vertegenwoordiger) begon vanaf 1700, lieve schat moslims brachten kruid naar Europa, inclusief tulpen en Yoghurt
    pi_35216004
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:25 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik denk dat je gelijk hebt dat er veel mensen zijn die alle moslims als 1 pot nat zien

een imago probleem dus

dan zeg ik... accepteer dit niet als feit.. maar probeer op een positieve manier hier iets aan te veranderen..
    bv

-door als moslims in nederand nou samen te werken met andere kerken

-door een moderne uitstraling te hebben ( weg met ouderwetste kleding en ouderwetse moskees)

-door zichbaar te worden in de politiek

-door andere moslims die ouderwetse onzin over homo's en vrouwen uitkramen er op aan te spreken .. zo van .. he ik ben ook moslim .. ik als liberale moslim baal ik er van dat jij de moslims in nederland een slechte naam geeft

-door veel te doen aan liefdadigheid

- door niet steeds te hebben over wij en zij.. maar door te zeggen... ik als nederlander, als europeaan...

- door je goed te verdiepen in de nederlandse cultuur en gewoonten.. zodat je weet hoe je hierin te bewegen.. zonder anderen de kast op te jagen

pi_35216117
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

bv

-door als moslims in nederand nou samen te werken met andere kerken
    HIer in Schiedam zijn er onderlinge projecten. Ook hielden Moslims de wacht bij kerken en Christenen bij Moskee's tijdens moord van Van Gogh, uit solidariteit.
    quote:
    -door een moderne uitstraling te hebben ( weg met ouderwetste kleding en ouderwetse moskees)
    UIterlijk hoeft niet veel te zeggen.
    quote:
    -door zichbaar te worden in de politiek
    Dan komen er weer paniek aanvallen van ze gaan ons overheersen.
    quote:
    -door andere moslims die ouderwetse onzin over homo's en vrouwen uitkramen er op aan te spreken .. zo van .. he ik ben ook moslim .. ik als liberale moslim baal ik er van dat jij de moslims in nederland een slechte naam geeft
    Mbt tot vrouwen is er niets mis met vrouwen in de Islam, over Homo's mag het niet openbaar, en als ze toch gezien worden moeten er 4 getuigen zijn, die nog nooit zijn betrapt op een leugen.
    quote:
    -door veel te doen aan liefdadigheid
    Wel eens zuilen van islam doorgelezen?
    quote:
    - door niet steeds te hebben over wij en zij.. maar door te zeggen... ik als nederlander, als europeaan...
    Zolang het van 2 kanten komt moet het lukken.
    quote:
    - door je goed te verdiepen in de nederlandse cultuur en gewoonten.. zodat je weet hoe je hierin te bewegen.. zonder anderen de kast op te jagen
    Andersom is het niet het geval?
    pi_35216358
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

HIer in Schiedam zijn er onderlinge projecten. Ook hielden Moslims de wacht bij kerken en Christenen bij Moskee's tijdens moord van Van Gogh, uit solidariteit.
    [..]
    goed.. dat moet meer .. en dan ook landelijlk
    quote:
    UIterlijk hoeft niet veel te zeggen.
    [..]
    klopt.. maar mensen worden nu eenmaal op uiterlijk beoordeelt.. zo werkt het in de praktijk.. en zo zal het altijd blijven vrees ik
    quote:
    Dan komen er weer paniek aanvallen van ze gaan ons overheersen.
    [..]
    Nee hoor.. juist niet.. als het een liberale en moderne tolerante moslim is.. dat stelt eerder gerust.. zo van.. oh gelukkig die zijn er ook
    quote:
    Mbt tot vrouwen is er niets mis met vrouwen in de Islam, over Homo's mag het niet openbaar, en als ze toch gezien worden moeten er 4 getuigen zijn, die nog nooit zijn betrapt op een leugen.
    [..]
    helaas komen imams in nederland nogal eens in het nieuws met extreme uitspraken over de plek van vrouwen en homo's.. dat is een feit.. kan het ook niet helpen.. en in nederland mogen homo's wel in openbaarhied treden.. de regels van de koraan gelden niet...( gelukkig.. , anders was ik als homo flink de klos)

komt ook bij dat mijn vriend en ik regelmatig gepest worden door "moslim" jongeren uit de buurt...ze denken dat dat mag.. omdat ze worden opgevoed in het idee. homo's zijn vies en deugen niet.... is dus een probleem in de opvoeding van die jongens. afgelopen kerst zijn de ramen van ons huis door deze jongeren kapot gegooit en zijn we bedreigt met een mes.. nu gaan we verhuizen naar een buurt met minder/geen allochtonen.. helaas.. we voelen ons niet meer veilig
    quote:
    Wel eens zuilen van islam doorgelezen?
    [..]
    Oh ik geloof je direct.. het gaat er om .. om het in praktijk te brengen en zichtbaar te maken.. dat geeft aanzien
    quote:
    Zolang het van 2 kanten komt moet het lukken.
    [..]

ja en nee... ik vindt niet dat ik me hoe te verdiepen
    Andersom is het niet het geval?
    je en nee.. ik vind dat je als "vreemde" cultuur je moet aanpassen aan de dominante cultuur die reeds aanwezig is in het land waarin je woont

je kunt niet gaan verlangen dat mense de koran gaan lezen of zich in joou gaan verdiepen.. het enige wat je kunt eisen is dat je op de zelfde manier wordt behandelt als een ieder ander.. en dat hangt naar mijn mening voor 90 procent af van je eigen instelling en vaardigheden en kennis

[ Bericht 4% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 18-02-2006 12:16:44 ]
    pi_35216816
    quote:
    goed.. dat moet meer .. en dan ook landelijlk
    Ik zou zeggen organiseer iets
    quote:
    klopt.. maar mensen worden nu eenmaal op uiterlijk beoordeelt.. zo werkt het in de praktijk.. en zo zal het altijd blijven vrees ik
    Dan moeten mensen hun moreel veranderen niet mensen hun uiterlijk.
    quote:
    Nee hoor.. juist niet.. als het een liberale en moderne tolerante moslim is.. dat stelt eerder gerust.. zo van.. oh gelukkig die zijn er ook
    Je bedoelt moslims die delen van de islam de rug toe keren?
    quote:
    helaas komen imams in nederland nogal eens in het nieuws met extreme uitspraken over de plek van vrouwen en homo's.. dat is een feit.. kan het ook niet helpen
    GEnoeg mensen die zich er ook van weerhouden. Verdiep je eens in NMO/MG
    quote:
    Oh ik geloof je direct.. het gaat er om .. om het in praktijk te brengen en zichtbaar te maken.. dat geeft aanzien
    Ik praktijk brengen gebeurt heel vaak, Zichtbaar maken is verboden
    quote:
    je en nee.. ik vind dat je als "vreemde" cultuur je moet aanpassen aan de dominante cultuur die reeds aanwezig is in het land waarin je woont
    Nee je vat me verkeerd op. Ik bedoel niet dat de dominante cultuur zich moet aanpassen, ze moeten zich eerst verdiepen in de ware Islam voor ze een oordeel vellen na een debiel die wat extreems lult.
    quote:
    je kunt niet gaan verlangen dat mense de koran gaan lezen of zich in joou gaan verdiepen.. het enige wat je kunt eisen is dat je op de zelfde manier wordt behandelt als een ieder ander.. en dat hangt naar mijn mening voor 90 procent af van je eigen instelling en vaardigheden en kennis
    Wel als men zomaar die islam voor achterlijk/haat zaaiende religie afschilderd. Naar een enquete bleek at ongeveer 65% van Nederlanders positiever naar de islam keek, na er in verdiept te hebben,
    pi_35216842
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verval van Ottomaanse rijk (islamtische vertegenwoordiger) begon vanaf 1700, lieve schat moslims brachten kruid naar Europa, inclusief tulpen en Yoghurt
    ik denk dat dát er nu niet meer terzake is. Het huidige beeld wat de islam schept is bepaald niet positief te noemen met berichten uit het wijze oosten wat in naam van je profeet en god bericht wordt. Bovendien wordt dat beeld nog eens extra versterkt door radicale imams inclusief volgelingen, óók in NL. Je vindt het zelfs op Fok! terug in de replays van enkele posters, en ik weet heus wel donders goed dat deze personen niet bepaald representatief voor de islam zijn maar het irriteert wel degelijk.
    De kloof wordt steeds groter tussen theocratische en seculiere landen, niet alleen in NL maar wereldwijd. Het wordt van kwaad tot erger en ik zie het somber in voor de toekomst als er niet gauw een kentering in komt.
    pi_35217092
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zou zeggen organiseer iets
    ik ben geen christen of moslim... dus het initiatief zal echt moeten komen uit de gemeenschap.. daarbij geef ik al inburgeringslessen.. dus ik doe op die manier al een bijdrage
    [..]
    quote:
    Dan moeten mensen hun moreel veranderen niet mensen hun uiterlijk.
    [..]
    tja... nou succes.... gaat je niet lukken dus
    quote:
    Je bedoelt moslims die delen van de islam de rug toe keren?
    [..]
    nee. maar er meer pragmatisch mee omgaan.. kijk hoe de christenen omgaan met de moderniteit
    quote:
    GEnoeg mensen die zich er ook van weerhouden. Verdiep je eens in NMO/MG
    [..]
    daar kijk ik altijd naar. maar schrik soms van die preeken en teksten uit de koraan... over hel en verdoemenis voor nietgelovigen
    quote:
    Ik praktijk brengen gebeurt heel vaak, Zichtbaar maken is verboden
    [..]
    nee in nederland niet.. ik heb geen boodschap wat er in de koraan staat.. de wet is in nederland het uitgangspunt, niet de bijbel of koraan
    quote:
    Nee je vat me verkeerd op. Ik bedoel niet dat de dominante cultuur zich moet aanpassen, ze moeten zich eerst verdiepen in de ware Islam voor ze een oordeel vellen na een debiel die wat extreems lult.
    [..]

Wel als men zomaar die islam voor achterlijk/haat zaaiende religie afschilderd. Naar een enquete bleek at ongeveer 65% van Nederlanders positiever naar de islam keek, na er in verdiept te hebben,
    dat is een taak voor de moslims om niet moslims op een positieve manier te informeren over de islaam

maar dat gebeurt weinig.. neem nou meki en bsb... die op het forum met hun gedrag de vooroordelen over moslims bevestigen..
    pi_35217158
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

ik denk dat dát er nu niet meer terzake is. Het huidige beeld wat de islam schept is bepaald niet positief

Een beeld van 1300 jaar is niet gelijk aan een beeld van 100 jaar. En dan ook nog te bedenken dat het maar een klein selectief groep is.
    quote:
    te noemen met berichten uit het wijze oosten wat in naam van je profeet en god bericht wordt. Bovendien wordt dat beeld nog eens extra versterkt door radicale imams inclusief volgelingen, óók in NL. Je vindt het zelfs op Fok! terug in de replays van enkele posters, en ik weet heus wel donders goed dat deze personen niet bepaald representatief voor de islam zijn maar het irriteert wel degelijk.
    Ja klopt mij ook wel, maar is het niet onrechtvaardig om op zo een manier een mening over de islam te vormen terwijl het niet eens echt representatief is? Ik bedoel zelfs jij als man, had je voor kunnen doen als moslim koran in je hand pakken, beetje lullen dat je imam bent om vervolgens mensen te laten strijden voor je eigen belangen.
    quote:
    De kloof wordt steeds groter tussen theocratische en seculiere landen, niet alleen in NL maar wereldwijd. Het wordt van kwaad tot erger en ik zie het somber in voor de toekomst als er niet gauw een kentering in komt.
    Lieve schat elke land die een mogelijke dreiging zou (kunnen) vormen, wordt preventief opgeruimd. een legaal of niet legaal strijd, zo een oorlog komt er toch. Ik bedoel het zou je toch niet verbazen als er over 20 jaar sprake is van een Amerikaanse bezetting is in Syrie/Iran? Zo een kloof wordt wel "gefixed"
    pi_35217326
    quote:
    ik ben geen christen of moslim... dus het initiatief zal echt moeten komen uit de gemeenschap.. daarbij geef ik al inburgeringslessen.. dus ik doe op die manier al een bijdrage
    Klopt, je hoeft niet religieus ze zijn om een bijdrage te kunnen leveren aan een maatschappij
    quote:
    tja... nou succes.... gaat je niet lukken dus
    Can you see the future?
    quote:
    nee. maar er meer pragmatisch mee omgaan.. kijk hoe de christenen omgaan met de moderniteit
    Welke Christenen?
    quote:
    daar kijk ik altijd naar. maar schrik soms van die preeken en teksten uit de koraan... over hel en verdoemenis voor nietgelovigen
    Een geloof gaat toch geen paradijs preken voor niet gelovigen?
    quote:
    nee in nederland niet.. ik heb geen boodschap wat er in de koraan staat.. de wet is in nederland het uitgangspunt, niet de bijbel of koraan
    Waaruit haal je dat ik zei dat de bijbel of koran in NL voor zeggen had? We hadden het over zichtbaar maken van aalmoezen. NLse wet verplicht je niet tot liefdadigheid. Islam wel, daar ging het mij om.
    quote:
    dat is een taak voor de moslims om niet moslims op een positieve manier te informeren over de islaam
    Zal wel lukken wanneer ik word aangekeken alsof ik Theo heb geslacht.
    quote:
    maar dat gebeurt weinig.. neem nou meki en bsb... die op het forum met hun gedrag de vooroordelen over moslims bevestigen..
    Mensen die een mening vormen over de islam/moslims vanuit een digitaal Forum is nogal hopeloos, vindt je niet?
    pi_35217538
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, je hoeft niet religieus ze zijn om een bijdrage te kunnen leveren aan een maatschappij
    [..]
    we hadden het toch over samenwerking tussen kerken en moslims..?
    quote:
    Can you see the future?
    [..]
    nee.. maar ik weet wel dat er bepaalde zaken zijn die nooit zullen veranderen.. en dat is dat mensen afgaan op uiterlijk
    quote:
    Welke Christenen?
    [..]
    het grootste gedeelte van de christenen in nederland.. neem bv de protestantse kerken.. die is flink gemoderniseert, vrouwen mogen dominee zijn en homo;s kunnen er trouwen
    quote:
    Een geloof gaat toch geen paradijs preken voor niet gelovigen?
    [..]
    nee.. maar om juist deze gedeelte uit te lichten .. niet zo slim in het kader van de reeds negatieve beeldvorming
    quote:
    Waaruit haal je dat ik zei dat de bijbel of koran in NL voor zeggen had? We hadden het over zichtbaar maken van aalmoezen. NLse wet verplicht je niet tot liefdadigheid. Islam wel, daar ging het mij om.
    [..]
    zolang jij accepteerd dat homo zijn normaal is in nederland en dat je mij daarom niet mag discimineren.. ondanks wat je vanhuisuit allemaal hebt meegekregen.. nou dan begrijpen we elkaar dus.. lees nog even een paar berichten terug waarin ik vertel dat ik ga verhuizen
    quote:
    Zal wel lukken wanneer ik word aangekeken alsof ik Theo heb geslacht.
    [..]
    ?
    quote:
    Mensen die een mening vormen over de islam/moslims vanuit een digitaal Forum is nogal hopeloos, vindt je niet?
    ja.. maar het is wel een feit dat het voor veel mensen de eerste keer is dat ze "spreken " met moslims... en bsb is nu niet echt een positief voorbeeld. ( jij wel hoor )
    pi_35217860
    quote:
    we hadden het toch over samenwerking tussen kerken en moslims..?
    Voor mij gaat het eerlijk gesproken om samenwerking tussen iedereen, als je eenmaal voor samenwerking bent.
    quote:
    nee.. maar ik weet wel dat er bepaalde zaken zijn die nooit zullen veranderen.. en dat is dat mensen afgaan op uiterlijk
    Dan behou je automatisch aan voordelen, is het niet? Moslims kunnen hun uiterlijk wel aanpassen, een korter baard en geen burka, maar mannen met een baard en gedekte vrouwen zijn is een deel van de islam
    quote:
    het grootste gedeelte van de christenen in nederland.. neem bv de protestantse kerken.. die is flink gemoderniseert, vrouwen mogen dominee zijn en homo;s kunnen er trouwen
    VRouwen mogen ook imam zijn hoor
    Als homo's volgens Christelijke kerk mogen trouwen is er geen sprake van modernisering, maar je essentie verliezen. Het is dus maar helemaal hoe je het bekijkt
    quote:
    nee.. maar om juist deze gedeelte uit te lichten .. niet zo slim in het kader van de reeds negatieve beeldvorming
    Desondanks moeten we dus negatieve omgooien tot positieve
    quote:
    zolang jij accepteerd dat homo zijn normaal is in nederland en dat je mij daarom niet mag discimineren.. ondanks wat je vanhuisuit allemaal hebt meegekregen.. nou dan begrijpen we elkaar dus.. lees nog even een paar berichten terug waarin ik vertel dat ik ga verhuizen
    Niet alleen islam hoor wat dat betreft, er zijn genoeg mensen naast de islam die homo's niet normaal vinden in Nederland. Mwuaah mijn enige discriminatie jegens jou zou zijn, dat als jij mij: "Heey terrorist/kut moslim zou noemen," zou ik je alleen vergelden met: "heey flikker/kut homo" meer niet, maar dat lijkt me ook normaal .

Wat heb ik van huisuit allemaal meegekregen dan?
    Link waar je het hebt over verhuizen?
    quote:
    ja.. maar het is wel een feit dat het voor veel mensen de eerste keer is dat ze "spreken " met moslims...
    Ja oke, maar is toch wel een erg zielige vorm van in de ander verdiepen?
    quote:
    en bsb is nu niet echt een positief voorbeeld
    Waar gaat Bsb mis dan?
    quote:
    jij wel hoor
    thnx
    pi_35217870
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een beeld van 1300 jaar is niet gelijk aan een beeld van 100 jaar. En dan ook nog te bedenken dat het maar een klein selectief groep is.
    [..]
    Inmiddels is dat kleine selectief groep wat je noemt uigegroeid tot monsterachtig groot beest wát wel een poging waagt door middel van pressie en terreur hún ideologie werelwijd af te dwingen.
    quote:
    Ja klopt mij ook wel, maar is het niet onrechtvaardig om op zo een manier een mening over de islam te vormen terwijl het niet eens echt representatief is?
    Onrechtvaardig misschien wel. Maar je wordt door een groep afgerekend als groep zijnde op wandaden. Induvidialiteit telt niet mee. Kijk, ik bedoel, zoals jij en ik met elkaar communiceren uit 2 totaal verschillende werelden én elkaar nogeens kunnen respecteren in opvattingen en waarden is naar mijn insziens onmogelijk in groepsverband.
    quote:
    Ik bedoel zelfs jij als man, had je voor kunnen doen als moslim koran in je hand pakken, beetje lullen dat je imam bent om vervolgens mensen te laten strijden voor je eigen belangen.
    quote:
    Lieve schat elke land die een mogelijke dreiging zou (kunnen) vormen, wordt preventief opgeruimd. een legaal of niet legaal strijd, zo een oorlog komt er toch. Ik bedoel het zou je toch niet verbazen als er over 20 jaar sprake is van een Amerikaanse bezetting is in Syrie/Iran? Zo een kloof wordt wel "gefixed"
    Nou dat geloof ik niet. Ik ben geen unaaitsteeds fan maar ik hecht toch meer waarde aan hun dan aan een religieoverheersing.
    pi_35218030
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Inmiddels is dat kleine selectief groep wat je noemt uigegroeid tot monsterachtig groot beest wát wel een poging waagt door middel van pressie en terreur hún ideologie werelwijd af te dwingen.
    Je bedoelt dat ze op steeds meer plekken actief zijn, betekent nie dat ze in aantal toe nemen.
    quote:
    Onrechtvaardig misschien wel. Maar je wordt door een groep afgerekend als groep zijnde op wandaden. Induvidialiteit telt niet mee. Kijk, ik bedoel, zoals jij en ik met elkaar communiceren uit 2 totaal verschillende werelden én elkaar nogeens kunnen respecteren in opvattingen en waarden is naar mijn insziens onmogelijk in groepsverband.
    Tsjaah wat kan ik hierop zeggen? De islam probeert al te kruipen uit radicale hoek, denk maar aan Turkije, Irak en Libanon. zolang er zulke landen zijn die wel bereid zijn te praten inclusief. Egypte VAE, Indonesie, Pakistan en Saudi Arabie. Is er hoop
    quote:
    als je een man was geweest.
    quote:
    Nou dat geloof ik niet. Ik ben geen unaaitsteeds fan maar ik hecht toch meer waarde aan hun dan aan een religieoverheersing.
    Lieve schat "the threat will rise from the east" is toch ook een religieus overtuiging van VS?
    pi_35218220
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 12:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar gaat Bsb mis dan?
    [..]

thnx
    dit:
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 19:37 schreef BansheeBoy het volgende:
    "Opkomst en ondergang van het homo-isme"
    - door Bansheeboy -

Wie of wat zijn homo's en waarom?

Homo's zijn vaak mannen en vrouwen van middelbare leeftijd die op een bepaald punt in hun leven hebben besloten en er dus voor hebben gekozen om zich te laten entertainen door "mensen" van hetzelfde nabije geslacht. Veel van deze mannen begonnen hun levensjaren met het spelen met barbies van middelmatige kwaliteit en ander meiden speelgoed, terwijl de vrouwen in kwestie een baan in de bouw ambiëerden.

Waarom valt het onder de noemer "afwijking" ?

De mens heeft als natuurlijk instinct te willen overleven, hoe moeilijk de omstandigheden ook zijn. Bij mensen van het homo-isme is dit belangrijke mensenlijke kenmerk op DNA-niveau uitgeschakeld, en wel vanwege de eigen keuze. Het meest schadelijk gevolg van het homo-isme is de totale vernietiging van de mensenheid omdat zij zich niet (willen) voortplanten.

Bovenal is het een afwijking in de hersens, omdat bv. het verheven dierenrijk zulke voorbeelden niet kent en altijd handelt naar de geests der voorplanting.

Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook echt problemen ?

En of die er zijn ! Veel homo's schuwen het niet om hun ideologie op te dringen aan anderen die wel hun volle verstand gebruiken en dus wel begrijpen dat de "Stekker in het stopcontact" hoort. Problemen die we aan hun te danken hebben zijn o.a.:

- Overvloed aan goedkope laxeermiddel verkrijgbaar op de markt, omdat homo's denken dat hun bruinwerktaferelen voldoende laxerend zijn en dus afzien van aanschaf van deze producten
    - Ik kijk zo wel
    - Afname ontwikkeling wereldbevolking
    - Toename kamikaze-taferelen omdat homo's niet kunnen blijven leven zonder zich schuldig te voelen en dus voor de makkelijkste weg kiezen
    - etc.
    - Afname verkoop heren-kleding omdat homo's zich ook thuis voelen in dames-kleding

Hoe lossen we dit probleem dan op ???

Dit probleem is een probleem waar de hele samenleving mee te maken heeft. De enige manier om dit te veranderen is door jongens en meisjes zo vroeg mogelijk te leren hoe het WEL hoort. Opvoeding en educatie is dus van enorm belang !
    mijn verhuis bericht:
    quote:
    helaas komen imams in nederland nogal eens in het nieuws met extreme uitspraken over de plek van vrouwen en homo's.. dat is een feit.. kan het ook niet helpen.. en in nederland mogen homo's wel in openbaarhied treden.. de regels van de koraan gelden niet...( gelukkig.. , anders was ik als homo flink de klos)

komt ook bij dat mijn vriend en ik regelmatig gepest worden door "moslim" jongeren uit de buurt...ze denken dat dat mag.. omdat ze worden opgevoed in het idee. homo's zijn vies en deugen niet.... is dus een probleem in de opvoeding van die jongens. afgelopen kerst zijn de ramen van ons huis door deze jongeren kapot gegooit en zijn we bedreigt met een mes.. nu gaan we verhuizen naar een buurt met minder/geen allochtonen.. helaas.. we voelen ons niet meer veilig
    pi_35218251
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 13:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

dit:
    [..]

mijn verhuis bericht:
    [..]
    ik moet even douchen en even stad in, kan ik hier vanmiddag of vanavond op terug komen?
    pi_35218253
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 11:20 schreef Meki het volgende:

[..]

er is geen beperking maar iedereen kijkt ons daarop aan. de media springt daar nog op
    Het lijkt erop, dat er niet bepaald moeite genomen wordt de media te ontlopen...
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_35221610
    trouwens je kunt nu al miljoenen verdienen als je de deense cartoonist dood. dit maal een minister uit india die dit belooft

Miljoenen voor onthoofden Deense cartoonist
    pi_35225217
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 13:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

dit:
    [..]

mijn verhuis bericht:
    [..]
    sorry zou niet weten hoe ik er op zou moeten reageren.
    pi_35225525
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 16:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

sorry zou niet weten hoe ik er op zou moeten reageren.
    hoeft ook niet.. heeft niet met jou te maken..

maar je vroeg waarom ik zo;n hekel heb aan bsb.. nou daarom dus
    pi_35225714
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

hoeft ook niet.. heeft niet met jou te maken..

maar je vroeg waarom ik zo;n hekel heb aan bsb.. nou daarom dus
    ik zou zeggen schrijf er een tegen-essay op
    pi_35225959
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik zou zeggen schrijf er een tegen-essay op
    nou.. is wel verleidelijk.. maar leid alleen maar tot reactie en tegenreactie.

heb ook geen zin om de zielige homo uit te hangen

denk daarbij ook nog eens dat bsb hopeloos is . ik richt mijn aandacht liever op positieve mensen
    pi_35226080
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

nou.. is wel verleidelijk.. maar leid alleen maar tot reactie en tegenreactie.

heb ook geen zin om de zielige homo uit te hangen

denk daarbij ook nog eens dat bsb hopeloos is . ik richt mijn aandacht liever op positieve mensen
    Ik zou zeggen als je overtuigd bent dat hij ongelijk heeft en helemaal fout zit, moet je het gewoon doen. Heeft nix te maken met zielig doen
    pi_35226329
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zou zeggen als je overtuigd bent dat hij ongelijk heeft en helemaal fout zit, moet je het gewoon doen. Heeft nix te maken met zielig doen
    ach.. nee... hij is het niet waard. zijn betogen zijn ook zo belachelijk dat je er niet serieus op kunt in gaan.
    pi_35226600
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ach.. nee... hij is het niet waard. zijn betogen zijn ook zo belachelijk dat je er niet serieus op kunt in gaan.
    je zit er dus niet echt mee
      zaterdag 18 februari 2006 @ 17:47:22 #288
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_35226975
    De wijzen kwamen uit het Oosten.
    Wat voltooid verleden tijd is.
    pi_35227090
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je zit er dus niet echt mee
    Nou ja en nee.

Dus nee. omdat ik zijn posts volstrekt onzin vind en bsb alleen kan typeren als geestelijk zwakbegaafd. Dat kan ik hem niet kwalijk nemen.

Ja.. omdat er een hoop haat, frustatie, onbegrip en onwetendheid achter zijn houding schuil gaat.

Het zijn waarschijnlijk dezelfde soort mensen die ons het huis hebben uitgejaagd.

pi_35227188
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:47 schreef dancemacabre het volgende:
    De wijzen kwamen uit het Oosten.
    Wat voltooid verleden tijd is.
    Zon zal uit westen opkomen
    pi_35227224
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Nou ja en nee.

Dus nee. omdat ik zijn posts volstrekt onzin vind en bsb alleen kan typeren als geestelijk zwakbegaafd. Dat kan ik hem niet kwalijk nemen.

Ja.. omdat er een hoop haat, frustatie, onbegrip en onwetendheid achter zijn houding schuil gaat.

Het zijn waarschijnlijk dezelfde soort mensen die ons het huis hebben uitgejaagd.

Het is maar aan jou welke punt meer voor je betekent, "ja" of "nee"?
      zaterdag 18 februari 2006 @ 18:06:50 #292
    3542 Gia
    User under construction
    pi_35227616
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 15:00 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
    trouwens je kunt nu al miljoenen verdienen als je de deense cartoonist dood. dit maal een minister uit india die dit belooft

Miljoenen voor onthoofden Deense cartoonist
    Ik vind deze minister nog fouter dan die Italiaanse minister.
      zaterdag 18 februari 2006 @ 21:53:45 #294
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_35236547
    Veel doden in Nigeria bij rellen tegen spotprenten

Uitgegeven: 18 februari 2006 21:14
    Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 21:15

KANO - Bij protesten tegen spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten zijn zaterdag in Nigeria zeker vijftien mensen om het leven gekomen, aldus een zegsman van de politie.

Volgens getuigen reageerden demonstranten in de stad Maiduguri hun woede af op de christelijke minderheid nadat de politie de protesterende menigte uiteen had gedreven. Winkels en kerken werden daarbij in brand gestoken.

www.nu.nl

Gelukkig is het een vredelievend geloof
    pi_35236702
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef N.icka het volgende:
    Veel doden in Nigeria bij rellen tegen spotprenten

Uitgegeven: 18 februari 2006 21:14
    Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 21:15

KANO - Bij protesten tegen spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten zijn zaterdag in Nigeria zeker vijftien mensen om het leven gekomen, aldus een zegsman van de politie.

Volgens getuigen reageerden demonstranten in de stad Maiduguri hun woede af op de christelijke minderheid nadat de politie de protesterende menigte uiteen had gedreven. Winkels en kerken werden daarbij in brand gestoken.

www.nu.nl

Gelukkig is het een vredelievend geloof
    Gok ik vraag me af wat de islam nou een minder vredelievend geloof maakt, rebellen, of mensen met vooroordelen
      zaterdag 18 februari 2006 @ 21:59:09 #296
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_35236742
    Nou ? Zeg het eens
    pi_35236775
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 21:59 schreef N.icka het volgende:
    Nou ? Zeg het eens
    ik vraag het me af
    pi_35237759
    Italiaanse Minister heeft ontslag genomen

lekker voor hem
    pi_35237803
    Westergaard zei dat hij in zijn tekeningen duidelijk wilde maken dat de „spirituele munitie” voor terrorisme vanuit de islam komt

http://www.telegraaf.nl/b(...)eeft_geen_spijt.html

Wat een leugenaar , eerst zei hij dat een dialoog aan wou . en nu zegt ie weer iets anders
      zaterdag 18 februari 2006 @ 22:30:29 #300
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_35237961
    Nou , foei zeg
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')