Wij hebben tenminste nog een goeie redenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:26 schreef Deadre het volgende:
[..]
Kort lontje?
Als jullie illegaal oorlog voeren tegen islamitische landen, mensen ontvoeren onde rmom van terrorismebestrijding en martelingen, dan is die van jullie al geëxplodeerd![]()
Een goede reden ?? Hahahahahahquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef blieblie het volgende:
[..]
Wij hebben tenminste nog een goeie reden. Zonder olie komen we in de problemen 9-) . Jullie gaan al massaal de boel slopen om een paar tekeningetjes
.
Ach ieder zijn/haar hobby he.
Die reden was tikkeltje sarcastischquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Een goede reden ?? Hahahahahah
dan hebben de boze Moslims ook een reden namelijk het belediging van Denemarken richting 1 miljard moslims. en dan hebben zij een reden om ambassades aan te vallen.
![]()
Dat zeg ik nu omdat ik, ja IK me integer genoeg schat om het verschil te kunnen zien tussen goed en kwaad. In Nederland verdwijnt niet zomaar je pa omdat hij een brief naar de Metro heeft gezonden met een ietwat negatieve mening over Balkenende. In Nederland wordt je broer niet opgehangen omdat hij de buurjongen leuker vind dan het buurmeisje. In Nederland worden je handen niet afgehakt omdat je een chocoladereep in je zak gestoken hebt bij de Super de Boer.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zeg je nu omdat het niet is gebeurt
quote:TRIPOLI/ROME - Bij protesten tegen spotprenten van de profeet Mohammed zijn vrijdag in Libië volgens een Italiaanse diplomaat negen doden en tientallen gewonden gevallen. Demonstranten raakten slaags met de oproerpolitie toen ze het Italiaanse consulaat in Benghazi wilden bestormen.
Op de Libische staatstelevisie werd een regeringsverklaring voorgelezen waarin alleen werd gerept over "slachtoffers". Aantallen werden niet genoemd. Een medewerker van het consulaat zei echter tegen Sky Televisie Italië dat zeker negen mensen waren omgekomen bij de protesten. Verder zouden er 55 mensen gewond zijn geraakt, aldus de diplomaat.
Is het nou nog niet afgelopen?quote:TRIPOLI/ROME - Bij protesten tegen spotprenten van de profeet Mohammed zijn vrijdag in Libië volgens een Italiaanse diplomaat negen doden en tientallen gewonden gevallen. Demonstranten raakten slaags met de oproerpolitie toen ze het Italiaanse consulaat in Benghazi wilden bestormen.
Op de Libische staatstelevisie werd een regeringsverklaring voorgelezen waarin alleen werd gerept over "slachtoffers". Aantallen werden niet genoemd. Een medewerker van het consulaat zei echter tegen Sky Televisie Italië dat zeker negen mensen waren omgekomen bij de protesten. Verder zouden er 55 mensen gewond zijn geraakt, aldus de diplomaat.
Ik denk zo'n 1,5 miljard...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:45 schreef maartena het volgende:
Nu alweer 11 doden in Tripoli en een Italiaans consulaat dat in vlammen is opgegaan.....
Snappen die moslims dan nu echt niet dat ze alle kansen op een verzoening met het westen echt totaal verspelen door dit soort dingen te doen? Hoeveel mensen moeten er nog dood voordat men doorheeft dat geweld dus niet veel oplost?
Wat mij niet duidelijk wordt (uit geen enkel bericht) is of die doden Italiaans personeel is, of dat oproerpolitie is, of demonstranten/terroristen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:45 schreef maartena het volgende:
Nu alweer 11 doden in Tripoli en een Italiaans consulaat dat in vlammen is opgegaan.....
Snappen die moslims dan nu echt niet dat ze alle kansen op een verzoening met het westen echt totaal verspelen door dit soort dingen te doen? Hoeveel mensen moeten er nog dood voordat men doorheeft dat geweld dus niet veel oplost?
Afghanistan is niet "zomaar" binnengevallen, herinner je je 9/11 nog?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:28 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook angst is.
amerika die afganistan zo maar binnenvalt, dan irak
kan me voorstellen dat veel moslims zich onveilig en bedreigt voelen
en dan de behandeling van de palestijnen door israel. .en het westen die israel niet aanpakt..
die boosheid gaat op een gegeven moment een eigen leven leiden..
Dat mensen zich zo druk kunnen maken om een tekening... als God of Jezus of welk symbool van welk ander geloof dan ook belachelijk wordt gemaakt hoor je er niks over, waarom bij de Islam dan wel?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben de boze Moslims ook een reden namelijk het belediging van Denemarken richting 1 miljard moslims. en dan hebben zij een reden om ambassades aan te vallen.
![]()
@ Meki, maar eigenlijk ook aan alle andere kornuiten (zwart, blank, geel oranje ,bruin, .... ) In plaats van te zagen en nog maar te blijven zagen en nog maar eens te zagen , en dat al 29 deeltjes langquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
bron. Telegraaf (papieren versie)quote:Geld op hoofd cartoonist
ISLAMABAD, zaterdag
De Pakistaanse imam Mohammed Joesaf Koeresji heeft gisteren ruim een miljoen dollar plus een auto beloofd aan diegene die de „tekenaar” van de omstreden spotprenten van de profeet Mohammed vermoordt. Hij leek niet te weten dat ze zijn gemaakt door twaalf verschillende cartoonisten.
Koeresji deed de belofte tijdens gebedsdiensten in een moskee en een religieuze school in Peshawar. Een lokaal juweliersgenootschap stelt de één miljoen dollar (840.000 euro) ter beschikking. De moskee en de religieuze school van de imam geven 1,5 miljoen roepie (21.000 euro) en de auto.
Verspreid over Pakistan betoogden gisteren opnieuw duizenden tegen de spotprenten van de profeet Mohammed. (AP)
quote:Nederlanders banger voor islam
Uitgegeven: 18 februari 2006 07:07
Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 07:48
ROTTERDAM - De cartoonrellen hebben in Nederland geleid tot een groeiende angst voor de islam. Dat blijkt uit opinieonderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad waarvan de resultaten zaterdag zijn gepubliceerd.
Van de ruim 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het Westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen.
Humorloos
Een meerderheid van de geënquêteerden ziet negatieve kanten aan de islam. Zo spreek 52 procent over intolerantie, 70 procent over vrouwonvriendelijk en 55 procent over humorloos.
Verder vindt een meerderheid van 54 procent dat islam en democratie eerder niet dan wel samengaan. Veertig procent meent dat de godsdienst eerder gewelddadig dan vreedzaam is.
Imagoprobleem
Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt in de krant dat de islam een groot imagoprobleem heeft.
"Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in brand wordt gestoken."
Toekomst
Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral de toekomst vrezen. Slechts een kleine minderheid van ruim 10 procent vindt dat zijn leven nu al is veranderd door de recente incidenten rondom de islam.
Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.quote:"Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in brand wordt gestoken."
wat is er volgens jou nog meer aan de hand dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:36 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.
Als de voorzitter van het CMO al niet in staat is eerlijk te zeggen dat er hier meer aan de hand is dan een brandend vlaggetje is er weinig hoop dat deze situatie niet nog veel erger gaat worden.
De enige die de dingen verdraait in zijn eigen voordeel ben jij. Hij zegt helemaal niet dat die dingen niet gebeurd zijn. Hij zegt alleen dat het imago al aangetast wordt door één brandend vlaggetje, en dan kun je je voorstellen wat er gebeurd met een brandende ambassade.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:36 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Daar heb je weer zo'n beroepsleugenaar die de zaak aan het verdraaien is. Een vlag in brand steken, best. Voor mijn part verbrand je een miljoen vlaggen, het zal mij worst wezen en een boycot door particulieren mag ook best. Maar ambassade's in brand steken, overheden die sancties opleggen omdat regeringen persvrijheid hanteren en de talloze dreigementen met moord en terreur zin wel even iets anders dan een vlaggetje in brand steken.
Als de voorzitter van het CMO al niet in staat is eerlijk te zeggen dat er hier meer aan de hand is dan een brandend vlaggetje is er weinig hoop dat deze situatie niet nog veel erger gaat worden.
Ja ja het is alleen maar een imago probleem.quote:Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt in de krant dat de islam een groot imagoprobleem heeft.
hoezo dat nu weer?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Voor de islam ben ik niet bang maar krijg er wel een steeds grotere afkeer van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |