Gezond verstandquote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:45 schreef Freeridert het volgende:
Meki: Reality check; wij, europa, hebben de afgelopen paar eeuwen opgelet en zijn (merendeels) ergens tot de conclusie gekomen dat het op de letter naleven van een boek van 2000 jaar oud misschien niet zo'n heel goed idee was.
Wij hebben onder andere al eens geprobeerd alle andere religies uit te roeien, was een stom idee. (punt)
Imiddels zijn wij zover dat we ons soms liever uitdrukken middels iets redelijk subtiels als een spotprent...
Europa keurt beledigingen ook af.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar die landen keuren het af . DAT ZIE IK NIET BIJ EUROPESE LANDEN gebeuren
dus je bent het eens met mij dat Europa hyprociet is
Haa Alleen Engeland wie nog meer ?quote:
geen bron neem ik aanquote:Op maandag 6 februari 2006 23:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gezond verstand
Plus iedere godvergeten moslimkrant onder invloed van de staat. Bronnen genoeg eigenlijk in de 18 topics die we nu al tellen.
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zal met je mee gaan dan. Bij deze mijn woord.
Die cartoon zette moslims neer als terroristen. En het had voorspellende gave. Ze reageerde er terroristisch op.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef MrBean het volgende:
De islam heeft een groot imagoprobleem en die cartoon heeft dat laten zien.
En na de hysterische en gewelddadige reacties van een grote groep moslims op deze cartoons heeft de islam een nog groter imagoprobleem.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef MrBean het volgende:
Europa heeft juist een groot imagepobleem omdat ze geen afstand nemen van beledigenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef MrBean het volgende:
Grapje zekerquote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
met als doel dat je tegen de spotprenten bent he
dat mag vanaf deze weekquote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
Hier heb je er al 1
Waarom moet een land wel afkeuring geven tegen de spotprents en niet tegen die rellen in landen waarbij zelfs doden vallen?quote:
En met dit gegeven kunnen we de reeks afsluitenquote:e Deense krant Jyllands-Posten, die in september 2005 de spotprenten van de profeet Mohammed waar nu zo veel ophef over is, publiceerde, blijkt drie jaar geleden te hebben geweigerd tekeningen te publiceren die de spot drijven met Jezus Christus. De redenen: Ze waren niet grappig en er zouden lezers mee beledigd kunnen worden.
Bron: FP
Jij moet toch ook voor iets staanquote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Grapje zeker.
Maar ik was wel serieus, als jij de barricade op gaat sta ik naast je.
Waarom zijn de meeste cartoons daar dan van 2002 2003 en een paar van later?quote:
om zo aan de mensen zien aan wie deze haatprenten zijn gericht dat ze tegen haatprenten zijn en geen mensen willen kwetsen in hun waardequote:Op maandag 6 februari 2006 23:54 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Waarom moet een land wel afkeuring geven tegen de spotprents en niet tegen die rellen in landen waarbij zelfs doden vallen?
Als je me dat kan uitleggen heb je gelijk.
Ja vind je het gek. Engeland is bang voor nieuwe aanslagen. Die hebben het moslim portie weer even gehad in London.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Europa heeft juist een groot imagepobleem omdat ze geen afstand nemen van beledigen
Alleen Portugal en Engeland nemen afstand van
Sinds deze week is Beledigen goedgekeurd door Europaquote:Op maandag 6 februari 2006 23:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarom zijn de meeste cartoons daar dan van 2002 2003 en een paar van later?
Wisten ze toen al van deze deense cartoons af?
Ik sta voor een heleboelquote:Op maandag 6 februari 2006 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij moet toch ook voor iets staan
nah terroristisch zou ik het niet noemen, beetje rellen door bepaalde delen van de moslimgemeenschap.... kaf koren enzo...quote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Die cartoon zette moslims neer als terroristen. En het had voorspellende gave. Ze reageerde er terroristisch op.![]()
Oké, oké, wie heeft er nu weer een rel/troll-kloon aangemaakt.quote:
Ik steun die spotprenten ook.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Sinds deze week is Beledigen goedgekeurd door Europa
daarom steun ik ook de AEL met hun spotprenten
Hun nemen afstand van - dat laat de wijsheid van Engeland zienquote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ja vind je het gek. Engeland is bang voor nieuwe aanslagen. Die hebben het moslim portie weer even gehad in London.
Balkenende neukt geen kinderen.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Hun nemen afstand van - dat laat de wijsheid van Engeland zien
Nederland met hun Balkenende die voor beledigen is![]()
Waarom maakt de AEL spotprenten en de Denen haatprenten?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
dat hadden we al kunnen doen toen bleek dat bepaalde mensen van jouw geloof het nodig hadden geacht de zaak wat op te blazen met cartoons die niet door die krant gemaakt waren.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:54 schreef stukovich het volgende:
[..]
En met dit gegeven kunnen we de reeks afsluiten
De grondwet staat boven meneer JP dus hij kan zijn excuses er niet over aanbieden.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Hun nemen afstand van - dat laat de wijsheid van Engeland zien
Nederland met hun Balkenende die voor beledigen is![]()
Je mist het hele punt maar weer eens!quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
En moord en brand dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Re het volgende:
[..]
nah terroristisch zou ik het niet noemen, beetje rellen door bepaalde delen van de moslimgemeenschap.... kaf koren enzo...
sorry moet allebei haatprenten zijnquote:Op maandag 6 februari 2006 23:58 schreef DaForZz het volgende:
[..]
Waarom maakt de AEL spotprenten en de Denen haatprenten?
Oke duidelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:55 schreef Meki het volgende:
[..]
om zo aan de mensen zien aan wie deze haatprenten zijn gericht dat ze tegen haatprenten zijn en geen mensen willen kwetsen in hun waarde
Europa hypocriet? Europa vindt gewoon dat zulke prenten moeten kunnen. Daarom geen sorry. Duidelijk toch? Niks hypocriets aan, denk ik. Waarom moslims het zich zo aantrekken en hun leven daardoor zuur maken moet je mij niet vragen.quote:
Wat vind jij er eigenlijk van dat jouw geloofsgenoten mensen de keel doorsnijden uit naam van jouw god? Het is toch wel duidelijk dat die mensen een bom hebben gemaakt van de Profeet.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Europa heeft juist een groot imagepobleem omdat ze geen afstand nemen van beledigen
Alleen Portugal en Engeland nemen afstand van
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft iemand voor mij de tekeingen van Abou Jahjah, ik heb ze nog niet gezien, ik heb er alleen over gehoord.²
Je moet er wel eerst door westerling op gewezen wordenquote:
Beledigen en KWETSEN moet niet kunnenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:59 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Europa hypocriet? Europa vindt gewoon dat zulke prenten moeten kunnen. Daarom geen sorry. Duidelijk toch? Niks hypocriets aan, denk ik. Waarom moslims het zich zo aantrekken en hun leven daardoor zuur maken moet je mij niet vragen.
hahahaahahahahahahhahaquote:
Welke vraagquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:01 schreef Refragmental het volgende:
Meki... antwoord op mijn vraag aub.
Get over it.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Beledigen en KWETSEN moet niet kunnen
alleen een gestoorde land daar mag het .
kort door de bochtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Get over it.
Echt. Wordt je gelukkiger van.
Leg nou eens uit wat het vermoorden van 100.000den joden te maken heeft met spotprents verzonnen door een Deen?quote:
je kan ze dagelijks vinden in zo'n beetje elke gerespecteerde krant in het mo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
hahahaahahahahahahhaha![]()
Deze is echt leuk.![]()
Heb je nog meer?
![]()
²
nee om de vrijheid van meningsuiting te testen mbt holocaust.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef NanKing het volgende:
Waarom staan er op de AEL website nu dan preten die over joden gaan?
Ze zijn nu toch tegen de Denen? Wat mis ik? Is dit gewoon een kans grijpen om anti-semitisch te zijn?
De AEL toont zijn ware gezicht. En Meki ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef NanKing het volgende:
Waarom staan er op de AEL website nu dan prenten die over joden gaan?
Ze zijn nu toch tegen de Denen? Wat mis ik? Is dit gewoon een kans grijpen om anti-semitisch te zijn?
Zo triest dat het zover moest komen dat we zelf de holocaust erbij moesten halen maar dat is volgens EUROPA geen beeldiging meer dus mogen we ermee spottenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Get over it.
Echt. Word je gelukkiger van.
Een grote groep moslims laten geen kans voorbij gaan om de Joden er met de haren bij te slepen, ook al hebben deze niets met het conflict te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef NanKing het volgende:
Waarom staan er op de AEL website nu dan prenten die over joden gaan?
Dus alle moslim landen zijn gestoord omdat je daar Joden worden beledigt en gekwetst?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je mist het hele punt maar weer eens!
In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Waarom dan nu opeens zo'n rellen wanneer er eens andersom SPOTprenten over de islam worden gemaakt?
sorry dit is vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:03 schreef MrBean het volgende:
[..]
De AEL toont zijn ware gezicht. En Meki ook.
En daarom is het leuk om grapjes te maken over 100.000den doden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee om de vrijheid van meningsuiting te testen mbt holocaust.
Er zijn geen haatprenten in Arabische krantenquote:
Okiedokie. Spot maar raak.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Zo triest dat het zover moest komen dat we zelf de holocaust erbij moesten halen maar dat is volgens EUROPA geen beeldiging meer dus mogen we ermee spotten
Daarom gaat Iran dat ook doen omdat het nu vrijheid van meningsuiting is
ontkenning van holocaust is dan dus ook ontkennen dat er mensen op grote schaal zijn vermoord.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
En daarom is het leuk om grapjes te maken over 100.000den doden?![]()
Maak dan grapjes over het geloof. Grapjes over 100.000den doden zie ik niet zo zitten. Of het nou moslims zijn of joden.
Anti semitisme is nog steeds verboden. Je kunt lang en breed lullen maar dit staat niet in verhouding tot die Deense prents. Echt niet, het gaat er bij mij niet in. Het spijt me ik breng respect op de Islam maar dit is gewoon uit proportie. Ik kan begrijpen dat er mensen boos zijn, zelfs daar heb ik begrijp voor. Maar stap naar de rechter pak de Denen van mij part terug met Prents.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee om de vrijheid van meningsuiting te testen mbt holocaust.
dat ziet Europa wel zitten en daarom is het ook vrijheid van beledigen hier in Europaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
En daarom is het leuk om grapjes te maken over 100.000den doden?![]()
Maak dan grapjes over het geloof. Grapjes over 100.000den doden zie ik niet zo zitten. Of het nou moslims zijn of joden.
Hoef je mij niet te vertellen, zoals ik al eerder zei ik ben niet van partij ik beantwoord alleen je vraagquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Anti semitisme is nog steeds verboden. Je kunt lang en breed lullen maar dit staat niet in verhouding tot die Deense prents. Echt niet, het gaat er bij mij niet in. Het spijt me ik breng respect op de Islam maar dit is gewoon uit proportie. Ik kan begrijpen dat er mensen boos zijn, zelfs daar heb ik begrijp voor. Maar stap naar de rechter pak de Denen van mij part terug met Prents.
Maar dit getuigd allemaal van zo ontzettend veel haat.
En waarom zou je dat ontkennen? Sorry maar ik snap het hele punt niet? Hitler is een toffe peer of wat zou je ermee willen aantonen? 2e wereld oorlog is er ook nooit geweest zeker?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ontkenning van holocaust is dan dus ook ontkennen dat er mensen op grote schaal zijn vermoord.
Ik vind je een edelmoedig mens, dat je nog met deze kweeperen in discussie gaat.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:04 schreef DaForZz het volgende:
[..]
Dus alle moslim landen zijn gestoord omdat je daar Joden worden beledigt en gekwetst?
Zoals ik al eerder heb gepost: Een grote groep moslims laat geen kans voorbij gaan om de Joden er met de haren bij te slepen, ook al hebben zij niets met het conflict te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Anti semitisme is nog steeds verboden. Je kunt lang en breed lullen maar dit staat niet in verhouding tot die Deense prents. Echt niet, het gaat er bij mij niet in. Het spijt me ik breng respect op de Islam maar dit is gewoon uit proportie. Ik kan begrijpen dat er mensen boos zijn, zelfs daar heb ik begrijp voor. Maar stap naar de rechter pak de Denen van mij part terug met Prents.
de haatprenten betuigen ook veel haat maar niemand veroordeelt het alleen goedkeuring daarvoorquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
mail@ael.comquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
En waarom zou je dat ontkennen? Sorry maar ik snap het hele punt niet? Hitler is een toffe peer of wat zou je ermee willen aantonen? 2e wereld oorlog is er ook nooit geweest zeker?![]()
Het was ook een mededeling in het algemeenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoef je mij niet te vertellen, zoals ik al eerder zei ik ben niet van partij ik beantwoord alleen je vraag
Kort geheugen... kijk op de eerste pagina, je hebt er zelfs nog op gereageerd dat het mochtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Er zijn geen haatprenten in Arabische kranten
laat eerst bron zien
Het is ramadan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
sorry dit is vrijheid van meningsuiting
sinds deze week mag je iedereen beledigen dus ook joden
Haha, misschien las ik het wel verkeerdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het was ook een mededeling in het algemeen. Ik sta gewoon echt serieus perplex van dit hele gebeuren vandaar af en toe de wartaal die er uit komt
.
we blijven ook maar tegen elkaar in gaan he![]()
het kwesten van een groep mensen van hun geloof etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef HiZ het volgende:
Stel je toch eens voor dat er een land in Europa zou zijn dat de vrijheid van meningsuiting zou gaan invullen zoals Meki het graag ziet. Als iets beledigend is, dan is het meteen verboden. Hoe groot acht ie dan de kans dat de mensen die moeten inleveren op hun vrijheid religieuze uitingen onaangetast zouden laten?
Ik zie in een wereld waarin we dingen gaan doen zoals Meki denkt dat ze horen te zijn Imams binnen de kortste keren in de gevangenis zitten wegens belediging.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:09 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het is ramadan.
Moeder Meki: "Je mag niet voor zonsondergang eten!"
Broer Meki pakt eten uit de koelkast.
Meki: "Maar broer doet het ook!"
Moeder Meki: "Kan me niets schelen!"
Broer Meki: <mjam mjam mjam>
Meki pakt ook eten uit de koelkast.
Lekkere principes heb je dan. Oog om oog, tand om tand, lijdt vaak tot niets.
Vrijheid van meningstuiting.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
![]()
Holocaust ontkennen VS spotprentjes over een geloof.![]()
Ik zou zo graag een antwoord op mijn vraag willenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:06 schreef rotsbloque het volgende:
Ik zie dat er zoveel mensen moeite hebben met het interpreteren van de spotprent. Ik denk niet dat de spotprent een belediging is tegen moslims/de islam in het algemeen. Eerder een belediging tegen mensen die uit naam van Allah(Mohammed was zijn profeet :p) strafbare daden begaan.
Het baldadige gedrag van veel moslims nu geeft eigenlijk precies de boodschap van de tekenaar weer (mijn complimenten aan de tekenaar voor dit meesterwerk).
Nog een vraag aan de moslims hier op het forum:
Waarom proberen jullie het te rechtvaardigen dat moslims zo'n aanstoot aan de spotprenten? Als een ongelovige de profeet beledigt, maar jou niet direct in het beleiden van je geloof hindert, is het toch niet aan hen deze persoon hiervoor te straffen? Het is de dag des oordeels waarop deze persoon een passende straf kan verwachten.
Ik heb soms het idee dat ik de koran nog beter ken dan jullie, aangezien het voornamelijk jullie imams zien die deze mening met mij delen.
morgen ben ik van de partij nu ga ik slapenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef mjammetje het volgende:
Meki kan je nog even antwoord geven op het 2e deel van de vraag want ik ben een beetje in de war.
Maar moeten ze geen afkeuring geven tegen Syrie waar ze gebouwen in de brand steken om haatprents en andere landen waar ze ook geweld gebruiken tegen haatprents?
Wat is die vent toch een verschrikkelijk irritante strontvlieg.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:09 schreef Blood_Money het volgende:
offtopic: abu ja...eh...ja. Ja. Op bbc2. Nu
Oops beetje laat ingeschakeld. Ander onderwerp nu. Sorry
Beledigen wordt helemaal niet goedgekeurd door de EU. Verschillende landen, ook Nederland, hebben hun afkeur over de inhoud van de cartoons uitgesproken.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
Meneer HIZ,quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef HiZ het volgende:
Stel je toch eens voor dat er een land in Europa zou zijn dat de vrijheid van meningsuiting zou gaan invullen zoals Meki het graag ziet. Als iets beledigend is, dan is het meteen verboden. Hoe groot acht ie dan de kans dat de mensen die moeten inleveren op hun vrijheid religieuze uitingen onaangetast zouden laten?
Ik zie in een wereld waarin we dingen gaan doen zoals Meki denkt dat ze horen te zijn Imams binnen de kortste keren in de gevangenis zitten wegens belediging.
Dat is humor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef HiZ het volgende:
Hehe, als iemand nou echt iedereen over de zeik wil krijgen moet ie een cartoon gaan maken van Mohammed die zijn achterwerk afveegt met een Deense vlag.
Als dit geen haatprent is...wat is het dan wel ?!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Er zijn geen haatprenten in Arabische kranten
laat eerst bron zien
Bron
The cartoon above, from Arab News, depicts rats wearing Stars of David and skullcaps. They scurry backwards and forwards through holes in the wall of a building called “Palestine House.” Arab News, an English-language daily widely read by expats in Saudi Arabia, is widely-regarded as a moderate publication. It is published by a state-owned Saudi corporation. The imagery in the cartoon may well be inspired by a well-known scene from the Nazi film “Jew Suess,” to which it bears a close resemblance – a scene in which Jews are depicted as vermin to be eradicated by mass extermination.
Als je zelf voor de spotprenten van de AEL bent, dus je bent voor spotprenten die mensen en geloven beledigt. Hoe kun je dan tegen spotprenten van de Islam zijn. Je bent tegen beide of je bent voor beide.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef Meki het volgende:
[..]
de haatprenten betuigen ook veel haat maar niemand veroordeelt het alleen goedkeuring daarvoor![]()
Waarom doe je het zelf dan? Je plaatst zelf net twee beledigende spotprents. Begrijp me goed: van mij mag je. Ik wil het je zeker niet verbieden. Maar je zegt tegen beledigende spotprents te zijn en toch plaats je ze zelf ook? Dat begrijp ik nietquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:00schreef Meki het volgende:
[..]
Ik voel me gekwetst door jou. Omdat jij mij buitensluit van het eeuwige leven. Jij ziet mij als minderwaardig. Ik wil namelijk ook eeuwig leven, maar dat mag niet van jou, want dat kan alleen als ik doe wat jij zegt. Daarom voel ik mij heel, heel, heel erg gekwetst.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is heel anders dan massaal goedkeuren van kwetsen van mensen
In hetzelfde aantal woorden had je antwoord kunnen geven op de vraag maar ik had al zon vermoeden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
morgen ben ik van de partij nu ga ik slapen
stel ze maar via me weblog of mail
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef HiZ het volgende:
Hehe, als iemand nou echt iedereen over de zeik wil krijgen moet ie een cartoon gaan maken van Mohammed die zijn achterwerk afveegt met een Deense vlag.
Peace Now, No War, Iran .... welke van de drie hoort niet in het rijtje thuis ...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef Indirah het volgende:
[afbeelding]
Ik vond een animatie die ik even wilde delen
Tja maar vrijheid van meningsuiting is niet zonder beperkingen. Anti semitisme is strafbaar. Het geloof bekritiseren valt onder vrijheid van meningsuiting. Dus was met een leuke spotprent over andersmans geloof aangekomen. Had je veel respect mee gewonnen. Ontkennen van de holocaust is niet alleen ontzettend triest maar ook ontzettend dom als tegenactie.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vrijheid van meningstuiting zonder beperkingen.
Dat vermoeden had ik dus ook al.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:13 schreef mjammetje het volgende:
[..]
In hetzelfde aantal woorden had je antwoord kunnen geven op de vraag maar ik had al zon vermoeden.
Er is dus toch geen vrijheid van meningsuiting in Europa zoals we dachten. Beledigen van zoveel moslims is ook ontzettend triest.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Tja maar vrijheid van meningsuiting is niet zonder beperkingen. Anti semitisme is strafbaar. Het geloof bekritiseren valt onder vrijheid van meningsuiting. Dus was met een leuke spotprent over andersmans geloof aangekomen. Had je veel respect mee gewonnen. Ontkennen van de holocaust is niet alleen ontzettend triest maar ook ontzettend dom als tegenactie.
Aanzetten tot............. maken van verboden tekeningen. Foei..!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef HiZ het volgende:
jij hebt wel een leuke fotoquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Aanzetten tot............. maken van verboden tekeningen. Foei..!
Beledigen van moslims is triest. Beledigen van het geloof niet. Dus beledig ieder geloof waar je zin in hebt. Als jij je beledigd voelt dan is dat jou probleem.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is dus toch geen vrijheid van meningsuiting in Europa zoals we dachten. Beledigen van zoveel moslims is ook ontzettend triest.
Misschien wil jij mijn vraag beantwoorden. Ik ga em niet herhalen aangezien hij al op iedere pagina in dit topic voorkomt INCL bron.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is dus toch geen vrijheid van meningsuiting in Europa zoals we dachten. Beledigen van zoveel moslims is ook ontzettend triest.
politiek gestuurde massahysterie opwekken, voor een hoger doel...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:13 schreef Refragmental het volgende:
In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Waarom dan nu opeens zo'n rellen wanneer er eens andersom SPOTprenten over de islam worden gemaakt?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef HiZ het volgende:
ok, nu zijn we verder gekomen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Beledigen van moslims is triest. Beledigen van het geloof niet. Dus beledig ieder geloof waar je zin in hebt. Als jij je beledigd voelt dan is dat jou probleem.
wat is je vraag?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:17 schreef HiZ het volgende:
Ik wacht al 4 topics op een antwoord van Meki. Maar hij is niet zo goed in antwoorden.
In afprijzen is Meki beterquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:17 schreef HiZ het volgende:
Ik wacht al 4 topics op een antwoord van Meki. Maar hij is niet zo goed in antwoorden.
welke?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag ook gelijk als je wil
Heel simpel dat gejank over al die geloven moet eens ophouden. Als jij zin hebt om ergens in te geloven be my guest. Als jij zin hebt om kritiek te leveren op een geloof d.m.v. spotprents leuk. Maar om met anti semitisme terug te slaan naar een groep die NIETS met de kwestie te maken heeft. LAF.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ok, nu zijn we verder gekomen.![]()
Oké ik probeer het anders, Meki en Triggershot willen jullie alsjeblieft mijn vraag antwoord geven...?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:06 schreef rotsbloque het volgende:
Ik zie dat er zoveel mensen moeite hebben met het interpreteren van de spotprent. Ik denk niet dat de spotprent een belediging is tegen moslims/de islam in het algemeen. Eerder een belediging tegen mensen die uit naam van Allah(Mohammed was zijn profeet :p) strafbare daden begaan.
Het baldadige gedrag van veel moslims nu geeft eigenlijk precies de boodschap van de tekenaar weer (mijn complimenten aan de tekenaar voor dit meesterwerk).
Nog een vraag aan de moslims hier op het forum:
Waarom proberen jullie het te rechtvaardigen dat moslims zo'n aanstoot aan de spotprenten? Als een ongelovige de profeet beledigt, maar jou niet direct in het beleiden van je geloof hindert, is het toch niet aan hen deze persoon hiervoor te straffen? Het is de dag des oordeels waarop deze persoon een passende straf kan verwachten.
Ik heb soms het idee dat ik de koran nog beter ken dan jullie, aangezien het voornamelijk jullie imams zien die deze mening met mij delen.
allemaal onder mom van vrijheid van meningsuiting daar wordt alles mee gerechtvaardigt. Anti semitisme of niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:18 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Heel simpel dat gejank over al die geloven moet eens ophouden. Als jij zin hebt om ergens in te geloven be my guest. Als jij zin hebt om kritiek te leveren op een geloof d.m.v. spotprents leuk. Maar om met anti semitisme terug te slaan naar een groep die NIETS met de kwestie te maken heeft. LAF.
*zucht*quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor jou staan deze spots misschien niet in verhouding tot de Deense prenten. Voor veel anderen zullen juist de Deense prenten niet in verhouding staan tot de antisemitische cartoons.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
Die vraag heb je inderdaad al behoorlijk lang geleden gesteldquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zie mijn sig, daar heb ik 'm maar neergezet zodat ik m niet steeds hoef te herhalen.
quote:
Ik reageer alleen maar om te reageren hoor, onderbouwen is al verboden beste Social,quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
*zucht*
gaatie WEER;
beledigen mag, zolang het geen blinde haat draagt. Er moet een inhoudelijke waarheid in de kern zitten. Bijv; ontkennen van de holocaust (op de een of andere manier dé volkssport #1 in islamistische landen).
Als je met inhoudelijke waarheden komt, MAG het. Bijvoorbeeld; er zijn wetenschappers die beweren dat er maar 1,6 miljoen mensen vergast kunnen zijn. Maak dan een tekening waarin DÁT gegeven uitgebeeld wordt, op humoristische wijze.
Blind roepen HOLOCAUST IS VERZINSEL! en vervolgens niet met onderbouwingen komen, DÁT is blinde haat spuien, DÁT is anti-semitisme.
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jemig man, je lijkt wel een textrobot.
Trigger, heb je al nagedacht over mijn vraag?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik reageer alleen maar om te reageren hoor, onderbouwen is al verboden beste Social,
bron cartoons in islamitische kranten:quote:In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Koran over doden:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zie mijn sig, daar heb ik 'm maar neergezet zodat ik m niet steeds hoef te herhalen.
Zeg.quote:
Abonnementje genomenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kan ze dagelijks vinden in zo'n beetje elke gerespecteerde krant in het mo.![]()
Doe eens wild en denk eens voor je zelf en beantwoord zijn vraag dan eens opnieuw. In plaats van dat je een boek voor jou laat antwoorden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Koran over doden:
wie iemand doodt, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (5:32)
En als ik nu zeg dat ik gekwetst word door het feit dat mensen moslim zijn? Mag ik dan ook hun uitingen van geloof verbieden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
het kwesten van een groep mensen van hun geloof etc.
Er bestaat geen moslim land alleen landen waarin de moslim in meerderheid zijn, een voorbeeld is een land dat door een kalifaat wordt bestuurt (1924 afgeschaft).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Trigger, heb je al nagedacht over mijn vraag?
Omdat je volgende reactie "welke vraag?" zal zijn zal ik je alvast voor zijn.
Mijn vraag was...
[..]
bron cartoons in islamitische kranten:
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
Kun je aub mijn vraag beantwoorden?
Bedankt voor de eer maar ik kan de warmte van een hoofddoek niet verdragen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals je het leest![]()
ik w8 tot morgen
Alhoewel ik je plaatje niet zie, begrijp ik wel wat je bedoelt. Toch denk ik nog steeds dat die Deense prent niet de intentie had om haat te zaaien. IMHO was het nog steeds een grapje, als ik het in de krant had zien staan had ik even geglimlacht en weer verder gelezen. Het is satire en dat kan wmb best ver gaan. Ik houd van zelfspot en zelfreflectie.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor jou staan deze spots misschien niet in verhouding tot de Deense prenten. Voor veel anderen zullen juist de Deense prenten niet in verhouding staan tot de antisemitische cartoons.
Ik heb op geenstijl al spotprenten gezien die nog veel erger zijn als Hitler tussen de lakens met Anna Frank. Deze zijn dan afkomstig van de zogenaamde westersen.
Gaan we nu een wedloop houden wie de meest beledigende spot kan houden? Zowel hier in Nederland als daar in Iran lijkt het er wel op. Wie wordt hier wijzer van? Het doel van een spotprent is allang voorbijgeschoten, dat is namelijk humor en mensen aanzetten tot nadenken. Wanneer een spotprent enkel en alleen als effect beoogd om haat te zaaien is het geen spotprent meer maar haatzaaiende propaganda.
Vergelijk deze spotprent uit der Stürmer (1932). Heeft dit nog met humor te maken? Zet deze prent nog aan tot nadenken? Nee, het is alleen haatzaaien.
[afbeelding]
Es ist mir sonderbar zu Mut, denn Gift und Jud tut selten gut.
Nee, want dan beledig je de moslims weer.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En als ik nu zeg dat ik gekwetst word door het feit dat mensen moslim zijn? Mag ik dan ook hun uitingen van geloof verbieden?
Niet meer doen he. Jij bent toch wel een beetje mijn knuffelmoslim geworden.quote:
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bedankt voor de eer maar ik kan de warmte van een hoofddoek niet verdragen.![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:32 schreef Poncho het volgende:
[..]
Niet meer doen he. Jij bent toch wel een beetje mijn knuffelmoslim geworden.![]()
donequote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Doe eens wild en denk eens voor je zelf en beantwoord zijn vraag dan eens opnieuw. In plaats van dat je een boek voor jou laat antwoorden.
Niet echt een antwoord op m'n vraag. Nogmaals, vanwaar de verontwaardiging wanneer er een spotprent over de islam wordt gepubliceerd in een deense krant, terwijl in landen, waar moslim de overhand, hebben het gemeengoed is dat kranten daar spotprenten over joden maken?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er bestaat geen moslim land alleen landen waarin de moslim in meerderheid zijn, een voorbeeld is een land dat door een kalifaat wordt bestuurt (1924 afgeschaft).
Joodse spotprentjes worden gemaakt door Arabische nationalisten, niet te vergeten dat meeste arabische landen dictaturen zijn ( niet islamitische)
2. Ottomaanse Rijk bood de joden asiel aan toen Spanje besloot de Joden te bewerken.
Kan moeilijk iets houden wat ik niet heb.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Dan hou je toch je eigen geloof
Daarbij komt dat het grootste gedeelte van de Koran is gebaseerd op de Joodse (en christelijke) religie. Natuurlijk wel hun eigen versie daarvan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:30 schreef SocialDisorder het volgende:
anti-semitisme door Arabieren is overigens best grappig te noemen, als je je bedenkt dat ze zelf ook van de simitische stammen af komen
http://middleeastinfo.org/library/lewis_antisemitism.html
Jou en jouw volk to kingdom come helpen!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus een debat is eigenlijk zinloos? Wat doe je dan op Fok!?²
pfff. Wees niet zo koppig.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niet echt een antwoord op m'n vraag. Nogmaals, vanwaar de verontwaardiging wanneer er een spotprent over de islam wordt gepubliceerd in een deense krant, terwijl in landen, waar moslim de overhand, hebben het gemeengoed is dat kranten daar spotprenten over joden maken?
Snelkoppleing kopieren, plakken in browser.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Alhoewel ik je plaatje niet zie, begrijp ik wel wat je bedoelt.
The times they are a changinquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:38 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ga jij lekker je eigen landje stichten ergens in verweggistan.
Nikita zei: Ik geloof nergens in. dus je gelooftquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kan moeilijk iets houden wat ik niet heb.![]()
Had ik al gedaan en 't deed het nog niet. Zal het nog eens proberen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Snelkoppleing kopieren, plakken in browser.
Nee nee, je mag geloven wat je wilt, je mag alleen niet beledigen, dus het niet uiten. Ergo, je mag wel moslim zijn, maar het niet openlijk belijden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:32 schreef Poncho het volgende:
[..]
Nee, want dan beledig je de moslims weer.
Bij mij wel, moet dus wel lukken denk ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Had ik al gedaan en 't deed het nog niet. Zal het nog eens proberen.
Ook ik ben niet geschokt door de Deense prenten. Maar voor een moslim kan dat natuurlijk heel anders zijn. Bovendien zijn er maar enkelen die gedemonstreerd hebben (van de 1,2 miljard). Ook ik geloof niet dat deze prenten initieel bedoeld waren om haat te zaaien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Alhoewel ik je plaatje niet zie, begrijp ik wel wat je bedoelt. Toch denk ik nog steeds dat die Deense prent niet de intentie had om haat te zaaien. IMHO was het nog steeds een grapje, als ik het in de krant had zien staan had ik even geglimlacht en weer verder gelezen. Het is satire en dat kan wmb best ver gaan. Ik houd van zelfspot en zelfreflectie.
Ik vind het tamelijk ziek dat het hele MO op zijn kop staat om een tekening.
Waar hebben we het nou helemaal over, het gaat gewoon nergens meer over. Zelfs na 18 delen van deze topics gaat het nergens meer over. Het is alleen maar het wij/zij verhaal.
Kijk maar naar de mensen met die pro/con vlaggen.
Ik vind ook niet dat ze nog verder moeten gaan met een wedloop wie maakt de ziekste tekening. Ik ben niet zo van de oog om oog tand om tand.
jammer dan dat er zo weinig ware islamitische landen zijn, vergelijkbaar met Europa, zo'n 100 jaar geleden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
pfff. Wees niet zo koppig.
Er is geen islamitisch land, geen een land wordt met de Islam bestuurt. Er is pas sprake van een islamtische bestuur bij een kalifaat.
1. Spotprentjes worden gemaakt door mensen die er belangen bij hebben, (arabische machtgeile nationalisten)
2. Vanuit de koran is er sprake van een rechtstreekse verbod op beledigen van welke geloof dan ook.
3. De ware islam beschermd de joden, zoals gezien in Ottomaans rijk.
4. Ook als Denemarken bestuurt werd door Ottomaanse rijk en ze zouden Joden voor schut zetten werden ze op matje geroepen.
5. Spotprenten/beledigen van Joden is non-islamitisch gezien dat Mozes/Jezus etc ook Joden waren.
Okay... opnieuw dan maar weer, want je blijft mierenneuken op miniscule puntjes.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
pfff. Wees niet zo koppig.
Er is geen islamitisch land, geen een land wordt met de Islam bestuurt. Er is pas sprake van een islamtische bestuur bij een kalifaat.
1. Spotprentjes worden gemaakt door mensen die er belangen bij hebben, (arabische machtgeile nationalisten)
2. Vanuit de koran is er sprake van een rechtstreekse verbod op beledigen van welke geloof dan ook.
3. De ware islam beschermd de joden, zoals gezien in Ottomaans rijk.
4. Ook als Denemarken bestuurt werd door Ottomaanse rijk en ze zouden Joden voor schut zetten werden ze op matje geroepen.
5. Spotprenten/beledigen van Joden is non-islamitisch gezien dat Mozes/Jezus etc ook Joden waren.
Atheisme is absoluut geen geloof, het is namelijk het ontkennen van geloof. Je stelling si dus logisch inconsequent.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nikita zei: Ik geloof nergens in. dus je gelooft
Atheisme is onlangs gevoeg bij religie
we weten nu hoe sommige mensen omgaan met protesten. dat is wat we geleerd hebben denk ik. de caricaturen alleen maar verstevigend.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:42 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij denken we er hetzelfde over. Een tekening maken met als doel de "tegenpartij" zo diep mogelijk te kwetsen heeft niets meer met humor te maken maar alleen nog maar met vergelding.
Het begint altijd op zo een manier. Dan gaan de kerken en moskeeen in de fik en vervolgens worden de massagraven gedolven.
Nou de conclusie moet zijn dat er helemaal geen moslims zijn denk ik, er is er namelijk niet een die volgens de regels leeft, en dan ben je geen moslim begrijp ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Okay... opnieuw dan maar weer, want je blijft mierenneuken op miniscule puntjes.
Waarom gaan die landen (Iran, Libanon Syrië etc etc) zo over de zeik over een spotprenten terwijl in die landen er zat kranten zijn die vaak genoeg spotprenten plaatsen over joden?
Zijn dat allemaal geen echte moslims dan?
Tevens bestaat het ottomaans rijk niet meer.
Dat jij niet wilt begrijpen is niet mijn tekortkoming.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Okay... opnieuw dan maar weer, want je blijft mierenneuken op miniscule puntjes.
Iran is shia, is een totaal aparte stroming dan wat ik aanhang.quote:Waarom gaan die landen (Iran, Libanon Syrië etc etc) zo over de zeik over een spotprenten terwijl in die landen er zat kranten zijn die vaak genoeg spotprenten plaatsen over joden?
Zijn dat allemaal geen echte moslims dan?
Wat ook direct einde was van vertegenwoordiging van een islamitische land/stuur.quote:Tevens bestaat het ottomaans rijk niet meer.
Tuurlijk kan het voor een moslim heel anders zijn dat realiseer ik me heel goed. Procentueel demontreerde er natuurlijk weinig mensen daar. Heb je uit volgens mij topic 12 de theorie gelezen hoe dit in de islamitische wereld terecht is gekomen? Het is natuurlijk een theorie maar ik vind het erg aannemelijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook ik ben niet geschokt door de Deense prenten. Maar voor een moslim kan dat natuurlijk heel anders zijn. Bovendien zijn er maar enkelen die gedemonstreerd hebben (van de 1,2 miljard). Ook ik geloof niet dat deze prenten initieel bedoeld waren om haat te zaaien.
Wat er nu allemaal bedacht wordt, van beide kanten overigens, is wel haatzaaiend. Ook ik had een Deense vlag in de avatar. Voor vrijheid van meningsuiting. Nu staat die vlag al een beetje voor anti-islam. Wat zou de gemiddelde Deen daarvan vinden?
Volgens mij denken we er hetzelfde over. Een tekening maken met als doel de "tegenpartij" zo diep mogelijk te kwetsen heeft niets meer met humor te maken maar alleen nog maar met vergelding.
Het begint altijd op zo een manier. Dan gaan de kerken en moskeeen in de fik en vervolgens worden de massagraven gedolven.
niet mijn bewering ik las het ergens. zal nog eens bron opzoekenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Atheisme is absoluut geen geloof, het is namelijk het ontkennen van geloof. Je stelling si dus logisch inconsequent.
Even Offtopic:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:48 schreef NanKing het volgende:
Eigenlijk ten eerste om het boek tipping the velvet (www.bbc.co.uk/tipping) waar ook een film van is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Even OT:
Nickname i.v.m. het boek van Mo Hayder of de stad?
godsdienst zonder religie is dan ook de uitkomst voor iedereen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:50 schreef NanKing het volgende:
Zelf een Atheist heeft een geloof. Iedereen gelooft ergens in, ook al geloof je in niets dan geloof je nog ergens in nl. in het niets.
Ik heb het inderdaad al vaker gelezen. Maar het is echt een onzinbewering, atheisten zijn er namelijk wel van overtuigd dat er geen god bestaat (en dat zou je een vorm van geloven kunnen noemen, je kunt immers niet bewijzen dat iets wat niet bestaat niet bestaat), maar daarmee nemen ze juist een standpunt in dat diametraal ingaat tegen het "andere kamp", de gelovers in tradionele zin.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet mijn bewering ik las het ergens. zal nog eens bron opzoeken
Bedankt voor de reactie. Was even nieuwsgierig. Goed boek van Mo Hayder overigens.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:52 schreef NanKing het volgende:
[..]
Eigenlijk ten eerste om het boek tipping the velvet (www.bbc.co.uk/tipping) waar ook een film van is.
De stad nanking is een grote bron van interesse voor me. En heb het boek van Mo Hayder idd ook gelezen door de interesse naar nanking.
zelfs de opstokers in die landen zijn behept met een laag iq.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:50 schreef vbmot het volgende:
Afgezien van de hele discussie over het al dan niet gepast zijn van het publiceren van de prenten en de gewelddadige reacties hierop, vraag ik me af waarom men ambassades aanvalt. Ambassades zijn vertegenwoordigingen van regeringen en niet van pers. Zoals bekend heeft de overheid in een vrij Westers land als Denemarken geen invloed op de pers. Ik vraag me dan ook af waarom men niet ageert tegen de betreffende kranten maar tegen de landen en hun overheden.
Godsdienst zonder religie zou niet mogelijk zijn. Geloof zonder Godsdienst of religie volgens mij wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
godsdienst zonder religie is dan ook de uitkomst voor iedereen.
Bron FPquote:De Deense krant Jyllands-Posten, die in september 2005 de spotprenten van de profeet Mohammed waar nu zo veel ophef over is, publiceerde, blijkt drie jaar geleden te hebben geweigerd tekeningen te publiceren die de spot drijven met Jezus Christus. De redenen: Ze waren niet grappig en er zouden lezers mee beledigd kunnen worden.
De Deense tekenaar Christoffer Zieler stuurde in april 2003 een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus naar de redactie van Jyllands-Posten. Hij kreeg een e-mail terug van een redacteur, die daarin stelde dat de lezers van de krant de tekeningen niet op prijs zouden stellen. "Bovendien denk ik dat de tekeningen protesten zullen veroorzaken", aldus de redacteur in de e-mail.
Zieler zegt nu tegen het Noorse dagblad Dagbladet, dat de e-mails inzag: "Ik zie de cartoons als een onschuldige grap, van het soort dat mijn christelijke grootvader zou waarderen. (...) Ik heb ze laten zien aan een paar pastoors, en zij vonden ze grappig." Volgens Zieler vindt Jyllands-Posten de gevoelens van zijn christelijke lezers belangrijker dan die van moslims die de krant lezen.
De betreffende redacteur vindt het belachelijk dat Zieger deze zaak nu naar boven haalt. "Het heeft niets te maken met de Mohammed-cartoons. (...) In die zaak hebben we illustrators gevraagd tekeningen te maken. Ik heb niet gevraagd om de cartoons (van Zieler). Dat is het verschil", zo zei hij. "De tekenaar dacht dat zijn cartoons grappig waren. Ik vond van niet. Het zou enkele lezers beledigen, niet veel, maar enkele."
Jyllands-Posten is ondertussen al enkele tijd het middelpunt van een internationale rel. Meerdere medewerkers van de krant zijn met de dood bedreigd. Ook zijn er bommeldingen geweest bij redacties van de krant in Aarhus en Kopenhagen. Beide bleken vals te zijn.
Neen dat is echt onzin, en wel om onderstaand.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:50 schreef NanKing het volgende:
Zelf een Atheist heeft een geloof. Iedereen gelooft ergens in, ook al geloof je in niets dan geloof je nog ergens in nl. in het niets.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad al vaker gelezen. Maar het is echt een onzinbewering, atheisten zijn er namelijk wel van overtuigd dat er geen god bestaat (en dat zou je een vorm van geloven kunnen noemen, je kunt immers niet bewijzen dat iets wat niet bestaat niet bestaat), maar daarmee nemen ze juist een standpunt in dat diametraal ingaat tegen het "andere kamp", de gelovers in tradionele zin.
Ik heb topic 12 niet doorgespit, maar ben in deze topic begonnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:48 schreef NanKing het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het voor een moslim heel anders zijn dat realiseer ik me heel goed. Procentueel demontreerde er natuurlijk weinig mensen daar. Heb je uit volgens mij topic 12 de theorie gelezen hoe dit in de islamitische wereld terecht is gekomen? Het is natuurlijk een theorie maar ik vind het erg aannemelijk.
Wat mij nog het meeste het allermeeste stoort op het moment is eerlijk gezegd het volgende, er is zo ontzettend veel gebrek aan wederzijds begrijp. De islamieten begrijpen de intentie niet van de prents, en het westen begrijpt de reacties niet, iedereen trekt zijn eigen conclusies weer (het hedonistische westen/de achterlijke religie de Islam), en klaar ermee, weer een gat erbij tussen de 2 culturen.
Ik begrijp het volledig, jij bent degene die mierenneukt over de term moslimlanden terwijl je verdomd goed wist wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij niet wilt begrijpen is niet mijn tekortkoming.
Als het geen echte "moslimlanden" (niet mierenneuken) zijn, waarom dan die rellen e.d?quote:[..]
Iran is shia, is een totaal aparte stroming dan wat ik aanhang.
Syrische president is een Aleviet. Als je ze al tot moslim kunt rekenen weet ik niet.
Libanon is even Christelijk als dat ze moslim zijn. In grondwet is opgesteld dat de president en leger opperbevelhebber christen moeten zijn.
Lekker offtopic nog evenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie. Was even nieuwsgierig. Goed boek van Mo Hayder overigens.
atheïsme is wel een geloof maar niet een religie. je gelooft eigenlijk in het ontstaan van het heelal vanuit het niets, een vreemde visie.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Atheisme is absoluut geen geloof, het is namelijk het ontkennen van geloof. Je stelling si dus logisch inconsequent.
Zijn de spotprenten beoordeeld door dezelfde redacteur? Neemt overigens nog steeds niet weg dat de hysterische en gewelddadige reactie van een groot gedeelte van de moslimwereld niet goed te praten is en ook niet hun roep om de Westerse vrijheid van meningsuiting in te perken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
Hypocrieten
Jyllands-Posten weigerde Jezus-cartoons
[..]
Bron FP
In hoeverre kan je Libanon een moslimland noemen wanneer er in de grondwet is geschreven dat de President en Opperbevelhebber Christenen moeten zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik begrijp het volledig, jij bent degene die mierenneukt over de term moslimlanden terwijl je verdomd goed wist wat ik bedoelde.
[..]
Als het geen echte "moslimlanden" (niet mierenneuken) zijn, waarom dan die rellen e.d?![]()
Wat ik er eigenlijk mee bedoel, is dat iedereen wel ergens in gelooft. Zelfs een Atheist heeft overtuigingen, En aangezien zelfs het niets (dus geen God ) iets is geloof je in iets.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neen dat is echt onzin, en wel om onderstaand.
[..]
Geen idee, ik heb ook alleen maar FP gelezen, maar vind wel hypocriet dat ze het niet deden. Al ben ik zelf ook tegen afbeelding van Jezusquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zijn de spotprenten beoordeeld door dezelfde redacteur? Neemt overigens nog steeds niet weg dat de hysterische en gewelddadige reactie van een groot gedeelte van de moslimwereld niet goed te praten is en ook niet hun roep om de Westerse vrijheid van meningsuiting in te perken.
Het woord geloof heeft geen uniforme duiding zoals jij denkt, het is hier in verschillende betekenissen gebruikt. Verder is het volgens jou wel raar dat het heelal vanuit het niets is ontstaan (dat is inderdaad een hele rare gedachte, ik geef het toe), maar het leuke is dat een scheppende god nog veel vreemder is: waar komt die immers vandaan? Je doet daar slechts aan probleemverplaatsing.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:56 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
atheïsme is wel een geloof maar niet een religie. je gelooft eigenlijk in het ontstaan van het heelal vanuit het niets, een vreemde visie.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:58 schreef Refragmental het volgende:
Niet netjes inderdaad, maar ook weer een geheel andere context.
Nu ben ik pitten.
waarom ben je daar tegen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb ook alleen maar FP gelezen, maar vind wel hypocriet dat ze het niet deden. Al ben ik zelf ook tegen afbeelding van Jezus
Heel veel groepen zijn boos als zij beledigd worden door spotprenten. Moeten wij spotprenten dan maar helemaal afschaffen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb ook alleen maar FP gelezen, maar vind wel hypocriet dat ze het niet deden. Al ben ik zelf ook tegen afbeelding van Jezus
Nog vreemdere visie is dat je in een schepper gelooft die ontstaan is uit het niets. Ik hang eerder de evolutietheorie aan maar niet die van Darwin.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:56 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
atheïsme is wel een geloof maar niet een religie. je gelooft eigenlijk in het ontstaan van het heelal vanuit het niets, een vreemde visie.
Als je daar door zulke rellen/schade/doden kan tegenhouden? Jazeker!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heel veel groepen zijn boos als zij beledigd worden door spotprenten. Moeten wij spotprenten dan maar helemaal afschaffen?
ja maar de religie's geven daar een hele slim antwoord op: dat je het simpelweg als mens niet kan bevattenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het woord geloof heeft geen uniforme duiding zoals jij denkt, het is hier in verschillende betekenissen gebruikt. Verder is het volgens jou wel raar dat het heelal vanuit het niets is ontstaan (dat is inderdaad een hele rare gedachte, ik geef het toe), maar het leuke is dat een scheppende god nog veel vreemder is: waar komt die immers vandaan? Je doet daar slechts aan probleemverplaatsing.
Misschien is er wel geen begin en geen einde. Misschien kunnen wij het niet bevatten. Misschien kijken we wel verkeerd of missen we de hele context van het verhaal?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het woord geloof heeft geen uniforme duiding zoals jij denkt, het is hier in verschillende betekenissen gebruikt. Verder is het volgens jou wel raar dat het heelal vanuit het niets is ontstaan (dat is inderdaad een hele rare gedachte, ik geef het toe), maar het leuke is dat een scheppende god nog veel vreemder is: waar komt die immers vandaan? Je doet daar slechts aan probleemverplaatsing.
Kan je ook wel cabaret gaan verbieden of muziek, daarin worden ook vaak bepaalde mensen en groepen op de hak genomen. Het einde is dan zoek. Relschoppers kunnen niet anderen verantwoordelijk houden of maken voor hun eigen rellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je daar door zulke rellen/schade/doden kan tegenhouden? Jazeker!
Dat komt heel dicht in de buurt van monddood makenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je daar door zulke rellen/schade/doden kan tegenhouden? Jazeker!
Er is een essentieel verschil tussen spotprenten en prenten die enkel bedoeld zijn om haat te zaaien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heel veel groepen zijn boos als zij beledigd worden door spotprenten. Moeten wij spotprenten dan maar helemaal afschaffen?
ik snap alleen niet waarom je geen respect voor iemand hebt als je hem afbeeldt?!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus profeet van islam, geen respect, etc.
Ik ken betreffende cabaret van Hans teeuwen etc en vond het redelijk mee vallen, er is geen sprake van afbeeldingenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:05 schreef rutger05 het volgende:
Kan je ook wel cabaret gaan verbieden of muziek, daarin worden ook vaak bepaalde mensen en groepen op de hak genomen. Het einde is dan zoek. Relschoppers kunnen niet anderen verantwoordelijk houden of maken voor hun eigen rellen.
Lees de bijbel (OT) of de koran er maar eens op na. Het maken en aanbidden van afbeeldingen wordt daarin ten strengste verboden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:06 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ik snap alleen niet waarom je geen respect voor iemand hebt als je hem afbeeldt?!
quote:Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is.
Onze geest kan begrippen als oneindigheid (en het daarmee zeer verwante begrip niets) wel beredeneren, maar niet bevatten, daarvoor zouden we namelijk buiten ons menszijn moeten treden, en dat kan nu eenmaal niet. Maar logisch redeneren is geen probleem, en daarom kun je zonder probleem stellen dat je het ontstaansprobleem met een scheppende god niet oplost, maar slechts verplaatst.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Misschien is er wel geen begin en geen einde. Misschien kunnen wij het niet bevatten. Misschien kijken we wel verkeerd of missen we de hele context van het verhaal?
Inspiratie voor afgoderij etcquote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:06 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ik snap alleen niet waarom je geen respect voor iemand hebt als je hem afbeeldt?!
en waarom zijn er dan blz aan afbeeldingen van de 'profeet' (vzmdmg) ??quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lees de bijbel (OT) of de koran er maar eens op na. Het maken en aanbidden van afbeeldingen wordt daarin ten strengste verboden.
Kijk, als de bewijzen er zijn voor een scheppende god zal ik niet dogmatisch vasthouden aan mijn denkbeelden. Tot die tijd verkies ik het echter om onbewezen (en totaal onaannemelijk bovendien) zaken niet te geloven, een heel gezond standpunt lijkt mij.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:03 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ja maar de religie's geven daar een hele slim antwoord op: dat je het simpelweg als mens niet kan bevatten. ik moet zeggen dat ik zelf geen religie aanhang, ik weet het gewoon niet, alleen een atheist wil ik me nou ook weer niet noemen, want daarmee sluit je ook al weer dingen uit die je niet weet.
ja maar dan ben je toch eerder een agnost lijkt me, want je sluit het bestaan ervan niet uit.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kijk, als de bewijzen er zijn voor een scheppende god zal ik niet dogmatisch vasthouden aan mijn denkbeelden. Tot die tijd verkies ik het echter om onbewezen (en totaal onaannemelijk bovendien) zaken niet te geloven, een heel gezond standpunt lijkt mij.
ik moet zeggen dat ik de pelgrimstocht naar mekka ook een beetje afgoderij vindt...quote:
Dat is dus niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en waarom zijn er dan blz aan afbeeldingen van de 'profeet' (vzmdmg) ??
Pelgrimstocht is een zuil van de Islam, overigens als jij daarheen gaat om een dode te vereren valt het onder Afgoderij ga je daarheen om God te dienen dan niet, hangt maar puur van je intentie af.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:16 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat ik de pelgrimstocht naar mekka ook een beetje afgoderij vindt...ik bedoel je fixeert je toch op een bepaalde plaats
maar jezus mocht altijd in elke kerk, hoe sober ook, afgebeeld worden. was ook mooi dat een cabaretier zich op een gegeven moment afvroeg waarom degene waar je van houdt afgebeeld moet worden als een persoon dat krepeert aan het kruis. 'zijn' rottigste levensmoment.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus niet de bedoeling.
Het afbeelden mag dus volgens de bijbel ook niet.
Dat was juist het hele punt van de beeldenstorm. De katholieken gingen vrolijk aan de gang met het maken van beelden en schilderijen, de protestanten waren hier tegen.
Nu nog merk je dat wanneer je een kerk ziet in het noorden van Nederland. Vergeleken met bijvoorbeeld de Sint Jan een hele sobere bedoeling.
De Islam is nog veel stricter in de leer. Wanneer je een moskee in gaat zie je dus helemaal geen afbeeldingen! Hooguit mozaïken en caligrafieën.
noob!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:23 schreef 1ofthefew het volgende:
en heb ik een veel ingewikkelder probleem dan dit gevonden....Vrouwen![]()
![]()
Wordt Jezus in iedere kerk afgebeeld? Bij de katholieken in ieder geval wel, maar zoals gezegd nemen die het niet zo nauw met het 2e gebod.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar jezus mocht altijd in elke kerk, hoe sober ook, afgebeeld worden. was ook mooi dat een cabaretier zich op een gegeven moment afvroeg waarom degene waar je van houdt afgebeeld moet worden als een persoon dat krepeert aan het kruis. 'zijn' rottigste levensmoment.
ik vrees dat je gelijk hebt. ze hebben vast ook niet die mooie gebrandschilderde processie van jezus in de ramen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wordt Jezus in iedere kerk afgebeeld? Bij de katholieken in ieder geval wel, maar zoals gezegd nemen die het niet zo nauw met het 2e gebod.
Hoe staat het in de protestantse kerken? Wordt daar alleen een kruis gevoerd of hangt er ook een afbeelding van Jezus aan?
Dus die rellen hebben iets te maken met die spotprenten. ?quote:Datum 05-12-2005
Bron : Islam Monitor
Het vijfde voorbeeld. Recentelijk woedde in Denemarken een heftige polemiek over twaalf mohammed cartoons. Het begon allemaal met illustraties voor kinderboek over Mohammed. In september van dit jaar zocht Kaare Bluitgen contact met de pers omdat hij maar geen illustrator kon vinden voor zijn kinderboek over Mohammed. Het spookbeeld van Theo van Gogh stond de tekenaars al te duidelijk voor ogen. Ze wilden geen meewerking verlenen.
De redactie van het conservatieve dagblad Jyllands Posten, in Aarhus, vond dat schandalig en vroeg veertig illustratoren een cartoon van Mohammed voor de krant te tekenen. Achtentwintig tekenaars weigerden, en twaalf gingen op het verzoek in en leverden een spotprent in die was gebaseerd op de actualiteit.
De Mohammed cartoons in Jyllands Posten veroorzaakten veel commotie. De redactie van de krant werd bedreigd, bij de receptie van het conservatieve dagblad kwam een bewaker te staan, en een bewakingsfirma moest de beveiliging van de medewerkers regelen. De Deense politie arresteerde al snel een zeventienjarige Turkse jongen die gedreigd had een tekenaar te vermoorden. Op het ogenblik waarop we dit artikel schrijven, geniet een van de illustratoren overigens nog altijd permanente politiebescherming.
De cartoons hebben gezorgd voor oplopende spanning tussen de Deense gemeenschap en de moslim-immigranten. Zo'n vijfendertighonderd moslims, sommigen beweren vijfduizend, gingen de straat op met spandoeken en riepen leuzen. Moslim organisaties eisten dat de krant zijn verontschuldigingen aanbood. Maar dit verzoek werd resoluut afgewezen door Carsten Juste, hoofdredacteur van het Jyllands Posten. 'Wij leven,' verklaarde de hoofdredacteur vastberaden, 'in een democratie. En we willen alle journalistieke methoden gebruiken die wij geschikt vinden. In ons land is satire een aanvaard middel en karikaturen mogen we afdrukken. Godsdienst mag deze vrijheid niet belemmeren.'
Iman Raed Hlayhel uit Aarhus verklaarde op zijn beurt in de internetkrant van El Jazeerah, dat 'dit soort democratie waardeloos is voor moslims.' HIj voegde er nog nog aan toe dat 'moslims zulk een vernedering nooit zullen aanvaarden.' Deze iman Hlayhel haalde eerder de voorpagina van de krant omdat hij in een preek gezegd had dat de zedeloze kleding van Deense vrouwen een 'uitnodiging was voor verkrachting'. Iman Hlayhel is een voorstander van de strengste kledingvoorschriften.
Niet alleen de streng orthodoxen ook de zogenaamde gematigde moslims protesteerden. Ook zij spraken van een provocatie. Negen beursstudenten uit Pakistan begonnen een actie en lieten een brief circuleren. Zafar Khan deed op het internet namens de negen een oproep aan alle moslims en vroeg hen om wereldwijde acties. Op 30 september nam de protestgroep contact op met de 'schaamteloze redactie' van Jyllands Posten. De krant antwoordde de buitenlandse studenten dat ze 'alles konden doen wat ze wensten, maar niet bang waren voor moslims, en dat men vrijheid van drukpers in Denemarken geniet.' De protestgroep richtte daarna haar pijlen op de Islamitische ambassades in Kopenhagen. De eerste reacties waren heel lauw, vonden ze, en zo lauw dat de protestgroep luid klaagden over de houding van de Pakistaanse en Saoedische Ambassade. Maar dat zou veranderen, beloofden ze, en ze besloten hun smeekbede met een citaat van de Punjabi soefi-mysticus Bullah (1680-1758). 'Honden houden zich slechts bezig met het eigendom van hun meester, maar wat houdt ons bezig?'
Op 12 oktober zonden ambassadeurs van islamitische landen in Kopenhagen een protestbrief aan de Deense regering vanwege de 'smaadcampagne in de media tegen alles wat met de Islam en moslims te maken' had. De brief , die werd ondertekend door 56 landen, lijkt op het eerste gezicht een verzoek. We lezen: 'de publicatie van de 'vernederende karikaturen van de Heilige profeet Mohammed (PBUH) is niet alleen discriminatie, maar kan reacties uitlokken van Islamitische landen en moslim gemeenschappen in Europa.' Een vriendelijk verzoek, maar wel een met een harde stok achter de deur, want de woordvoeder van de Islamitische ambassadeurs, de Egyptische Mona Omar Attai, onderstreepte tegenover Berlingske Tidende(?): dat men een gesprek met de premier wilde en de krant zou zich in het openbaar aan de Moslimgemeenschap moeten verontschuldigen. Want de moslims waren kwaad over 'de publicatie van karikaturen van de heilige profeet Mohammed'. Ze waren ook boos over 'de negatieve reactie van de Deense regering'. 'Ieder land', meende Mona Omar Attai, moest 'respect bewaren voor alles wat religieus is, en ook maatregelen nemen wanneer dat nodig is.' Opdat 'ongewenste handelingen of gebeurtenissen achterwege blijven' die, aan de ene kant 'geweld kunnen uitlokken, en - aan de andere kant - de verhouding schaden tussen Denemarken en het westen, en Denemarken en de islamitische wereld.' Dat was een onverholen dreiging.
Bovenaan de protestbrief van de Islamitische landen prijkt de handtekening van Fugen Ok, de Turkse ambassadeur in Kopenhagen. En dat was, zo bleek later, geen vergissing.
De Deense regering wees herhaalde malen het verzoek van de ambassadeurs af om een dialoog over de cartoons op gang te brengen. Dat was niet mogelijk, zei de premier. Weer kwam er een dreigement, en nu van Maie Sarraf, de afgevaardigde van de Palestijnse gebieden in Kopenhagen. Sarraf: 'Wij willen met de premier spreken. Dit is onze wens, en dat verwachtten wij. We willen nogmaals aandacht vragen voor de risico's verbonden aan het bekritiseren van de Islam. De profeet is voor ons heilig en die mag niet vernederd worden. Als men een hakenkruis op een synagoge schildert heet dat antisemitisme, maar wanneer men moslims besmeurt dan houdt iedereen zijn mond dicht. Wij beraden ons op gezamenlijk stappen.'
Aanvankelijk wilden de ambassadeurs contact opnemen met Deense politici, maar na een ontmoeting op de Saoedische ambassade zag men van dit voornemen af. In plaats daarvan werd gekozen voor internationale actie en politieke druk van buitenaf. 'Het is,' verklaarde Attia na de bijeenkomst op de Saoedische ambassade, 'nu een internationale zaak geworden. En daarom zoeken we niet verder contact met Deense politieke leiders. De Arabische liga zal zijn gewicht in deze strijd werpen. (..) De spotprenten staan nu op de agenda van de Islamitische topconferentie die in december in Saoudi- Arabië zal worden gehouden.'
Maarja zo kan je ook zeggen dat je allah of jezus afbeeldt om de geschiedenis wat toegankelijker wilt maken, in plaats van het direct voor afgoderij te gebruiken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pelgrimstocht is een zuil van de Islam, overigens als jij daarheen gaat om een dode te vereren valt het onder Afgoderij ga je daarheen om God te dienen dan niet, hangt maar puur van je intentie af.
non-gelovigen zullen zich er niet aan houden maar vanuit een religieus visie is het gewoon verboden. Ik denk dat moslims meer boos worden op een Mohammed die word afgebeeld dan dat Allah wordt afgebeeld.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:29 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
Maarja zo kan je ook zeggen dat je allah of jezus afbeeldt om de geschiedenis wat toegankelijker wilt maken, in plaats van het direct voor afgoderij te gebruiken.
zo van, dat zagen we niet in parijsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus die rellen hebben iets te maken met die spotprenten. ?
Als ik dit bericht erbij neem.(05-12-2005).. kan die conclusie in de prullenbak.
Het zijn georganiseerde rellen voor een heel ander doel.... namelijk de verwerping van de westerse symbolen in het buitenland.
je begint het door te krijgenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus die rellen hebben iets te maken met die spotprenten. ?
Als ik dit bericht erbij neem.(05-12-2005).. kan die conclusie in de prullenbak.
Het zijn georganiseerde rellen voor een heel ander doel.... namelijk de verwerping van de westerse symbolen in het buitenland.
hoe denkt de islam eigenlijk over het vernietigen van beelden van andere godsdiensten/geloofsovertuigingen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
non-gelovigen zullen zich er niet aan houden maar vanuit een religieus visie is het gewoon verboden. Ik denk dat moslims meer boos worden op een Mohammed die word afgebeeld dan dat Allah wordt afgebeeld.
hele theorie van Mohammed is gestorven en kan niet voorzichzelf op komen, maar ze krijgen wel Gods woede over hen heen ofzo iets
ik bedoelde ook het afbeelden mohammed natuurlijk. maar je ziet zelf, hoe moeilijk het is uit te leggen waarom moslims mohammed liever niet zien afgebeeldt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
non-gelovigen zullen zich er niet aan houden maar vanuit een religieus visie is het gewoon verboden. Ik denk dat moslims meer boos worden op een Mohammed die word afgebeeld dan dat Allah wordt afgebeeld.
hele theorie van Mohammed is gestorven en kan niet voorzichzelf op komen, maar ze krijgen wel Gods woede over hen heen ofzo iets
Sorry weet ik niet, zal het even moeten na vragen. Is het goed als ik daar morgen op terug kom?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe denkt de islam eigenlijk over het vernietigen van beelden van andere godsdiensten/geloofsovertuigingen?
Misschien eerder de manier waarop hij is afgebeeldquote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:37 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ik bedoelde ook het afbeelden mohammed natuurlijk. maar je ziet zelf, hoe moeilijk het is uit te leggen waarom moslims mohammed liever niet zien afgebeeldt.
maar het belangrijkste: ik zie niet waarom het zo'n probleem is voor moslims dat mohammed afgebeeld wordt binnen ongelovige kringen.
graag. want dat waren er nogal wat en nog niet zo lang geleden door de taliban nog wat dingetjes enzo...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry weet ik niet, zal het even moeten na vragen. Is het goed als ik daar morgen op terug kom?
Verklaring van Umar (2e kalief) tegen behandeling van anders gelovigen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
graag. want dat waren er nogal wat en nog niet zo lang geleden door de taliban nog wat dingetjes enzo...
misschien niet helemaal bevredigend maar was enige wat ik op dit moment kon vindenquote:"In de Naam van God de Erbarmer de Barmhartige, Dit is wat de dienaar van God, Umar, de Emir van de gelovigen de mensen van Aelia inzake veiligheid heeft toegezegd: hij heeft hen veiligheid verzekerd voor henzelf, hun bezittingen, hun kerken en kruisen, hun zieken en gezonden en al hun mede-gelovigen.
Hun kerken zullen niet als woonplaats genomen worden, noch zullen zij afgebroken worden, niets uit de kerken of hun omgeving zal beschadigd worden, noch zullen hun kruisen verwijderd worden van hun eigendom. Zij zullen niet lastig gevallen worden omwille van hun geloof, en geen van hen zal schade berokkend worden "
doet een beetje wrang aan als je zag hoe de islamieten in afganistan de oude stenen goden van bepaalde levensovertuigingen kapot aan het schieten waren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verklaring van Umar (2e kalief) tegen behandeling van anders gelovigen.
[..]
misschien niet helemaal bevredigend maar was enige wat ik op dit moment kon vinden
Je kan zelfs zeggen datals taliban op de hoogte was van de verklaring van Umar, en ze hadden zelf geen onderbouwende argumentatie/bewijsvoering dat ze in zonde zijn vervallen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doet een beetje wrang aan als je zag hoe de islamieten in afganistan de oude stenen goden van bepaalde levensovertuigingen kapot aan het schieten waren.
Gezien de onverdraagzaamheid jegens en de vervolging van christenen in veel moslimlanden houdt een grote groep moslims zich niet aan de voorschriften van de koran.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doet een beetje wrang aan als je zag hoe de islamieten in afganistan de oude stenen goden van bepaalde levensovertuigingen kapot aan het schieten waren.
quote:'Helft Nederlanders keurt spotten met religie af'
Bron : NIeuws.nl
(Novum) - Ruim de helft van de Nederlanders (54 procent) vindt dat tekenaars van politieke cartoons niet de spot mogen drijven met religie. Dat stelt TNS Nipo maandag op basis van onderzoek in opdracht van RTL Nieuws. Het kwetsen van personen in een spotprent gaat bijna driekwart van de Nederlanders te ver.
Hoewel een meerderheid van de Nederlanders vindt dat tekenaars niet mogen spotten met religies en personen, zeggen zes van de tien ondervraagden dat dit deel uitmaakt van de vrijheid van meningsuiting.
In de islamitische wereld is grote opschudding ontstaan over twaalf tekeningen en spotprenten van Mohammed, die oorspronkelijk in de Deense krant Jyllands-Posten werden afgedrukt. Op het afbeelden van de profeet, gunstig of ongunstig, rust voor moslims een taboe. Kranten in verschillende Europese landen hebben de prenten opnieuw afgedrukt, om te tonen waar de ophef om te doen was en als reactie op de protesten, die door sommigen worden beschouwd als aanvallen op de persvrijheid.
In verschillende landen braken de laatste dagen rellen uit bij protesten tegen het plaatsen van de cartoons. Een boycot van Deense producten in islamitische landen kost het Deense bedrijfsleven ruim een miljoen euro per dag.
Ruim acht van de tien Nederlanders keuren het boycotten van Deense producten naar aanleiding van de spotprenten af, blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft van de Nederlanders vindt de opschudding over de cartoons begrijpelijk. Overigens heeft 45 procent van de ondervraagden niets meegekregen over de rel rond de spotprenten.
Beledigen is niet echt goed gekeurd, Europese landen hebben alleen aangegeven dat de spotprenten niet illegaal zijn omdat ze vallen onder de vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Jaja, de oude christelijke/calvinistische volksaard komt weer naar boven. Wat Joden afvoeren naar Dachau, het zal veel Nederlanders worst wezen, als zij maar rust in de achtertuin hebben.quote:
Op www.stand.nl loopt momenteel ook nog een stelling en deze laat een andere uitslag zien. Zag trouwens ook nog een peiling op www.cnn.com en deze liet ook een tegengestelde uitslag zien. Alhoewel het niet om een peiling onder Nederlandse burgers gaat, is de laatste naar mijn mening ook wel interessant.quote:
"Overigens heeft 45 procent van de ondervraagden niets meegekregen over de rel rond de spotprenten".quote:
Uiteraard niets, iedereen geeft weer hun mening maar niemand weet waar het werkelijk over gaat, gebruikelijk verhaaltje.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"Overigens heeft 45 procent van de ondervraagden niets meegekregen over de rel rond de spotprenten".![]()
zouden de overige ondervraagden weten dat er met wat extra aanstootgevende prenten wat olie op het extremistische vuur gesprenkelt is? zeker als je weet dat de kranten daar vaak in handen zijn van extrmisten?
Overigens heb ik mijn omgeving ook mensen gehoord die vinden dat met beter geen spotprenten had kunnen plaatsen. Niet omdat zij het daarmee oneens zijn, maar omdat zij van mening zijn dat een bepaald gedeelte van de moslimwereld gevaarlijk gestoord is en dat je gekken liever niet moet provoceren. Blijkbaar gaat in het Westen ook de angst regeren.quote:
mwah doen ze in islamitische landen toch al langer?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
het kwesten van een groep mensen van hun geloof etc.
Ja, ik kan me goed voorstellen dat je niet wilt dat mohammed in verband wordt gebracht met terrorisme. Alleen is de tekenaar ooit gevraagd wat de strekking van de tekening is? Ik denk dat de tekeningen alleen een belediging zijn voor terroristen die zich blindstaren op 72 maagden en uit naam van Islam aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien eerder de manier waarop hij is afgebeeld
quote:Een volk dat voor tirannen zwicht / zal meer dan lijf en goed verliezen/ dan dooft het licht...'
Geen idee, volgens mij wordt het er niet minder op, die protesten. Was het maar Ramadhan, dan hadden die moslim-vriendjes allang voor pampus gelegen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
goeiemorgen, allen, wat is de tussenstand?
Bij deze sta je op de fundilijst die geweld en moord goedkeuren in naam van Mohammed en Allah.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:01 schreef BaajGuardian het volgende:
THE VICTOR MAKES HISTORY *@ holocaust*
ik ben het eens met meki en bansheeboy , zet mn naam maar in dat rijtje van mijn part.
Ach, als er rellen uitbreken, zijn zij de eersten die gelynched worden door Denen een woedende menigte. So be it.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bij deze sta je op de fundilijst die geweld en moord goedkeuren in naam van Mohammed en Allah.
Mede dankzij figuren zoals jij krijgt jullie religie een steeds slechtere naam.
Ik weet niet hoe lang je al in Nederland, maar dat is niet iets wat ze gisteren hebben uitgevonden. En in islamitische landen publiceren ze ook al heel wat jaren spot annex haatcartoons.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
geenstijl.nlquote:Bot: geen godsdienstcode voor media
Minister Bot ziet een gedragscode voor de manier waarop de media omgaan met godsdienst niet zitten. Afgelopen vrijdag kondigde de Europese Commissie zo'n code aan. De commissie wil samenwerken met journalisten en televisiezenders bij het opstellen van de code. Minister Bot begrijpt dat moslims zich gekwetst voelen, maar ze moeten volgens de minister snappen dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is.
Lijkt me niet meer dan logisch...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
even een kleine stelling er tussendoor gooien;
Wij moeten als rijke Westen alle hulp opschorten aan de landen waar nu vrijelijk gewelddadige demonstraties gehouden worden.
Het geld dat we daarmee bespaard wordt kan deels uitgegeven worden aan landen waar wél opgetreden wordt tegen anti-Westerse gewelddadigheden.
Het kan verkerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
onze regering heeft kloten!
[..]
geenstijl.nl
quote:
Donner wil godslastering aanpakken
Minister Donner van Justitie onderzoekt of meer gebruik kan worden gemaakt van het strafwetartikel tegen 'smalende godslastering'. Momenteel leidt godslasterlijk taalgebruik zelden of nooit tot vervolging.
Donner zei op een congres van het CDA in Utrecht dat je mensen niet tot in het diepst van hun overtuiging en op grove wijze mag beledigen. Volgens de minister is Nederland met godslastering en het beledigen van groepen te ver doorgeschoten
Donner zei op een congres van het CDA in Utrecht dat je mensen niet tot in het diepst van hun overtuiging en op grove wijze mag beledigen.
bron
meld ook even de datum: 15-nov-2004quote:
Ja en?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
meld ook even de datum: 15-nov-2004
Dat klinkt allemaal nogal tegenstrijdig.quote:
"Vrijheid kan alleen duurzaam gedijen als zij gepaard gaat aan verantwoordelijkheid. Strafrecht is nodig."
"Taboes, normen en gewoon fatsoen. Het zijn dijken waarop wij in Nederland door de eeuwen altijd een polder van verdraagzaamheid hebben geschapen in wat vaak een wereld van tumult was", aldus de CDA-minister tijdens het debat.
Premier Balkenende zei tijdens het congres dat mensen goed moeten beseffen dat de vrijheid van meningsuiting ook een negatieve kant kan hebben. "De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar laten we ons realiseren dat onze woorden ook wonden kunnen slaan.''
omdat het anders lijkt dat hij dat naar aanleiding van de cartoon-rellen heeft gezegd.quote:
quote:Dat klinkt allemaal nogal tegenstrijdig.
woppa economische crisis!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
even een kleine stelling er tussendoor gooien;
Wij moeten als rijke Westen alle hulp opschorten aan de landen waar nu vrijelijk gewelddadige demonstraties gehouden worden.
Het geld dat we daarmee bespaard wordt kan deels uitgegeven worden aan landen waar wél opgetreden wordt tegen anti-Westerse gewelddadigheden.
O zo. Nee daarom zette ik er ook bij "het kan verkeren". Oftewel hoe de regering in korte tijd een 180 graden draai maakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
omdat het anders lijkt dat hij dat naar aanleiding van de cartoon-rellen heeft gezegd.
[..]
Donner vormt niet in z'n eentje de hele regering...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
O zo. Nee daarom zette ik er ook bij "het kan verkeren". Oftewel hoe de regering in korte tijd een 180 graden draai maakt.
En een debiele cartoon is het.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:41 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
disclaimer: poster is slechts doorgever van in de cartoon geuitte mening
"De regering" heeft nooit achter het plan van Donner gestaan. Donner gooide alleen een balletje op dat hij het zou bekijken. Hij heeft het bekeken, en er is gebleken dat er onvoldoende ruimte is in de wet om smalende godslastering te straffen. Hij was geenszins van plan die ruimte wel te creeëren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
O zo. Nee daarom zette ik er ook bij "het kan verkeren". Oftewel hoe de regering in korte tijd een 180 graden draai maakt.
slaat als een tang op een varkenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:41 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
disclaimer: poster is slechts doorgever van in de cartoon geuitte mening
Nee, ik vind de bewijzen voor het bestaan van een god zo mager (lees: geheel afwezig) dat ik niet geloof dat er een is. Het niet dogmatisch aan dit standpunt vasthouden in geval van overtuigende bewijzen van het tegendeel is slechts gezond verstand (dat zou immers toch ook wel heel dom zijn niet?).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:12 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ja maar dan ben je toch eerder een agnost lijkt me, want je sluit het bestaan ervan niet uit.
Ik blijf me afvragen waar de massale demonstraties blijven.....quote:De Saudische autoriteiten hebben geweigerd passagiers aan boord van een Egyptische veerboot te laten. Ze vonden het schip onveilig. Vorige week zonk een soortgelijke boot in de Rode Zee, waarbij honderden mensen omkwamen. De havenautoriteiten onderzochten de veerboot Al Salam Mangoni 94, vonden haar oud en onveilig en stuurden het schip leeg terug naar Egypte. De veerboot was een zusterschip van de vorige week gezonken Al Salam 98 was 35 jaar oud. Beide schepen staan nog doodleuk op de website van de rederij.
Guest heb jij soms een hele tuin vol met galbomen of iets in die richtingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik blijf me afvragen waar de massale demonstraties blijven.....
dat vraag ik me ook af na het zien van: Gruwelijk is het!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik blijf me afvragen waar de massale demonstraties blijven.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |