Gezond verstandquote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:45 schreef Freeridert het volgende:
Meki: Reality check; wij, europa, hebben de afgelopen paar eeuwen opgelet en zijn (merendeels) ergens tot de conclusie gekomen dat het op de letter naleven van een boek van 2000 jaar oud misschien niet zo'n heel goed idee was.
Wij hebben onder andere al eens geprobeerd alle andere religies uit te roeien, was een stom idee. (punt)
Imiddels zijn wij zover dat we ons soms liever uitdrukken middels iets redelijk subtiels als een spotprent...
Europa keurt beledigingen ook af.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar die landen keuren het af . DAT ZIE IK NIET BIJ EUROPESE LANDEN gebeuren
dus je bent het eens met mij dat Europa hyprociet is
Haa Alleen Engeland wie nog meer ?quote:
geen bron neem ik aanquote:Op maandag 6 februari 2006 23:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gezond verstand
Plus iedere godvergeten moslimkrant onder invloed van de staat. Bronnen genoeg eigenlijk in de 18 topics die we nu al tellen.
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zal met je mee gaan dan. Bij deze mijn woord.
Die cartoon zette moslims neer als terroristen. En het had voorspellende gave. Ze reageerde er terroristisch op.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef MrBean het volgende:
De islam heeft een groot imagoprobleem en die cartoon heeft dat laten zien.
En na de hysterische en gewelddadige reacties van een grote groep moslims op deze cartoons heeft de islam een nog groter imagoprobleem.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef MrBean het volgende:
Europa heeft juist een groot imagepobleem omdat ze geen afstand nemen van beledigenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:52 schreef MrBean het volgende:
Grapje zekerquote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
met als doel dat je tegen de spotprenten bent he
dat mag vanaf deze weekquote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
Hier heb je er al 1
Waarom moet een land wel afkeuring geven tegen de spotprents en niet tegen die rellen in landen waarbij zelfs doden vallen?quote:
En met dit gegeven kunnen we de reeks afsluitenquote:e Deense krant Jyllands-Posten, die in september 2005 de spotprenten van de profeet Mohammed waar nu zo veel ophef over is, publiceerde, blijkt drie jaar geleden te hebben geweigerd tekeningen te publiceren die de spot drijven met Jezus Christus. De redenen: Ze waren niet grappig en er zouden lezers mee beledigd kunnen worden.
Bron: FP
Jij moet toch ook voor iets staanquote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Grapje zeker.
Maar ik was wel serieus, als jij de barricade op gaat sta ik naast je.
Waarom zijn de meeste cartoons daar dan van 2002 2003 en een paar van later?quote:
om zo aan de mensen zien aan wie deze haatprenten zijn gericht dat ze tegen haatprenten zijn en geen mensen willen kwetsen in hun waardequote:Op maandag 6 februari 2006 23:54 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Waarom moet een land wel afkeuring geven tegen de spotprents en niet tegen die rellen in landen waarbij zelfs doden vallen?
Als je me dat kan uitleggen heb je gelijk.
Ja vind je het gek. Engeland is bang voor nieuwe aanslagen. Die hebben het moslim portie weer even gehad in London.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Europa heeft juist een groot imagepobleem omdat ze geen afstand nemen van beledigen
Alleen Portugal en Engeland nemen afstand van
Sinds deze week is Beledigen goedgekeurd door Europaquote:Op maandag 6 februari 2006 23:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarom zijn de meeste cartoons daar dan van 2002 2003 en een paar van later?
Wisten ze toen al van deze deense cartoons af?
Ik sta voor een heleboelquote:Op maandag 6 februari 2006 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij moet toch ook voor iets staan
nah terroristisch zou ik het niet noemen, beetje rellen door bepaalde delen van de moslimgemeenschap.... kaf koren enzo...quote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Die cartoon zette moslims neer als terroristen. En het had voorspellende gave. Ze reageerde er terroristisch op.![]()
Oké, oké, wie heeft er nu weer een rel/troll-kloon aangemaakt.quote:
Ik steun die spotprenten ook.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Sinds deze week is Beledigen goedgekeurd door Europa
daarom steun ik ook de AEL met hun spotprenten
Hun nemen afstand van - dat laat de wijsheid van Engeland zienquote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ja vind je het gek. Engeland is bang voor nieuwe aanslagen. Die hebben het moslim portie weer even gehad in London.
Balkenende neukt geen kinderen.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Hun nemen afstand van - dat laat de wijsheid van Engeland zien
Nederland met hun Balkenende die voor beledigen is![]()
Waarom maakt de AEL spotprenten en de Denen haatprenten?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
dat hadden we al kunnen doen toen bleek dat bepaalde mensen van jouw geloof het nodig hadden geacht de zaak wat op te blazen met cartoons die niet door die krant gemaakt waren.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:54 schreef stukovich het volgende:
[..]
En met dit gegeven kunnen we de reeks afsluiten
De grondwet staat boven meneer JP dus hij kan zijn excuses er niet over aanbieden.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Hun nemen afstand van - dat laat de wijsheid van Engeland zien
Nederland met hun Balkenende die voor beledigen is![]()
Je mist het hele punt maar weer eens!quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
En moord en brand dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Re het volgende:
[..]
nah terroristisch zou ik het niet noemen, beetje rellen door bepaalde delen van de moslimgemeenschap.... kaf koren enzo...
sorry moet allebei haatprenten zijnquote:Op maandag 6 februari 2006 23:58 schreef DaForZz het volgende:
[..]
Waarom maakt de AEL spotprenten en de Denen haatprenten?
Oke duidelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:55 schreef Meki het volgende:
[..]
om zo aan de mensen zien aan wie deze haatprenten zijn gericht dat ze tegen haatprenten zijn en geen mensen willen kwetsen in hun waarde
Europa hypocriet? Europa vindt gewoon dat zulke prenten moeten kunnen. Daarom geen sorry. Duidelijk toch? Niks hypocriets aan, denk ik. Waarom moslims het zich zo aantrekken en hun leven daardoor zuur maken moet je mij niet vragen.quote:
Wat vind jij er eigenlijk van dat jouw geloofsgenoten mensen de keel doorsnijden uit naam van jouw god? Het is toch wel duidelijk dat die mensen een bom hebben gemaakt van de Profeet.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Europa heeft juist een groot imagepobleem omdat ze geen afstand nemen van beledigen
Alleen Portugal en Engeland nemen afstand van
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft iemand voor mij de tekeingen van Abou Jahjah, ik heb ze nog niet gezien, ik heb er alleen over gehoord.²
Je moet er wel eerst door westerling op gewezen wordenquote:
Beledigen en KWETSEN moet niet kunnenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:59 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Europa hypocriet? Europa vindt gewoon dat zulke prenten moeten kunnen. Daarom geen sorry. Duidelijk toch? Niks hypocriets aan, denk ik. Waarom moslims het zich zo aantrekken en hun leven daardoor zuur maken moet je mij niet vragen.
hahahaahahahahahahhahaquote:
Welke vraagquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:01 schreef Refragmental het volgende:
Meki... antwoord op mijn vraag aub.
Get over it.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Beledigen en KWETSEN moet niet kunnen
alleen een gestoorde land daar mag het .
kort door de bochtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Get over it.
Echt. Wordt je gelukkiger van.
Leg nou eens uit wat het vermoorden van 100.000den joden te maken heeft met spotprents verzonnen door een Deen?quote:
je kan ze dagelijks vinden in zo'n beetje elke gerespecteerde krant in het mo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
hahahaahahahahahahhaha![]()
Deze is echt leuk.![]()
Heb je nog meer?
![]()
²
nee om de vrijheid van meningsuiting te testen mbt holocaust.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef NanKing het volgende:
Waarom staan er op de AEL website nu dan preten die over joden gaan?
Ze zijn nu toch tegen de Denen? Wat mis ik? Is dit gewoon een kans grijpen om anti-semitisch te zijn?
De AEL toont zijn ware gezicht. En Meki ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef NanKing het volgende:
Waarom staan er op de AEL website nu dan prenten die over joden gaan?
Ze zijn nu toch tegen de Denen? Wat mis ik? Is dit gewoon een kans grijpen om anti-semitisch te zijn?
Zo triest dat het zover moest komen dat we zelf de holocaust erbij moesten halen maar dat is volgens EUROPA geen beeldiging meer dus mogen we ermee spottenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Get over it.
Echt. Word je gelukkiger van.
Een grote groep moslims laten geen kans voorbij gaan om de Joden er met de haren bij te slepen, ook al hebben deze niets met het conflict te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef NanKing het volgende:
Waarom staan er op de AEL website nu dan prenten die over joden gaan?
Dus alle moslim landen zijn gestoord omdat je daar Joden worden beledigt en gekwetst?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Beledigen en KWETSEN moet niet kunnen
alleen een gestoorde land daar mag het .
quote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je mist het hele punt maar weer eens!
In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Waarom dan nu opeens zo'n rellen wanneer er eens andersom SPOTprenten over de islam worden gemaakt?
sorry dit is vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:03 schreef MrBean het volgende:
[..]
De AEL toont zijn ware gezicht. En Meki ook.
En daarom is het leuk om grapjes te maken over 100.000den doden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee om de vrijheid van meningsuiting te testen mbt holocaust.
Er zijn geen haatprenten in Arabische krantenquote:
Okiedokie. Spot maar raak.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Zo triest dat het zover moest komen dat we zelf de holocaust erbij moesten halen maar dat is volgens EUROPA geen beeldiging meer dus mogen we ermee spotten
Daarom gaat Iran dat ook doen omdat het nu vrijheid van meningsuiting is
ontkenning van holocaust is dan dus ook ontkennen dat er mensen op grote schaal zijn vermoord.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
En daarom is het leuk om grapjes te maken over 100.000den doden?![]()
Maak dan grapjes over het geloof. Grapjes over 100.000den doden zie ik niet zo zitten. Of het nou moslims zijn of joden.
Anti semitisme is nog steeds verboden. Je kunt lang en breed lullen maar dit staat niet in verhouding tot die Deense prents. Echt niet, het gaat er bij mij niet in. Het spijt me ik breng respect op de Islam maar dit is gewoon uit proportie. Ik kan begrijpen dat er mensen boos zijn, zelfs daar heb ik begrijp voor. Maar stap naar de rechter pak de Denen van mij part terug met Prents.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee om de vrijheid van meningsuiting te testen mbt holocaust.
dat ziet Europa wel zitten en daarom is het ook vrijheid van beledigen hier in Europaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
En daarom is het leuk om grapjes te maken over 100.000den doden?![]()
Maak dan grapjes over het geloof. Grapjes over 100.000den doden zie ik niet zo zitten. Of het nou moslims zijn of joden.
Hoef je mij niet te vertellen, zoals ik al eerder zei ik ben niet van partij ik beantwoord alleen je vraagquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Anti semitisme is nog steeds verboden. Je kunt lang en breed lullen maar dit staat niet in verhouding tot die Deense prents. Echt niet, het gaat er bij mij niet in. Het spijt me ik breng respect op de Islam maar dit is gewoon uit proportie. Ik kan begrijpen dat er mensen boos zijn, zelfs daar heb ik begrijp voor. Maar stap naar de rechter pak de Denen van mij part terug met Prents.
Maar dit getuigd allemaal van zo ontzettend veel haat.
En waarom zou je dat ontkennen? Sorry maar ik snap het hele punt niet? Hitler is een toffe peer of wat zou je ermee willen aantonen? 2e wereld oorlog is er ook nooit geweest zeker?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ontkenning van holocaust is dan dus ook ontkennen dat er mensen op grote schaal zijn vermoord.
Ik vind je een edelmoedig mens, dat je nog met deze kweeperen in discussie gaat.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:04 schreef DaForZz het volgende:
[..]
Dus alle moslim landen zijn gestoord omdat je daar Joden worden beledigt en gekwetst?
Zoals ik al eerder heb gepost: Een grote groep moslims laat geen kans voorbij gaan om de Joden er met de haren bij te slepen, ook al hebben zij niets met het conflict te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Anti semitisme is nog steeds verboden. Je kunt lang en breed lullen maar dit staat niet in verhouding tot die Deense prents. Echt niet, het gaat er bij mij niet in. Het spijt me ik breng respect op de Islam maar dit is gewoon uit proportie. Ik kan begrijpen dat er mensen boos zijn, zelfs daar heb ik begrijp voor. Maar stap naar de rechter pak de Denen van mij part terug met Prents.
de haatprenten betuigen ook veel haat maar niemand veroordeelt het alleen goedkeuring daarvoorquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
mail@ael.comquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
En waarom zou je dat ontkennen? Sorry maar ik snap het hele punt niet? Hitler is een toffe peer of wat zou je ermee willen aantonen? 2e wereld oorlog is er ook nooit geweest zeker?![]()
Het was ook een mededeling in het algemeenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoef je mij niet te vertellen, zoals ik al eerder zei ik ben niet van partij ik beantwoord alleen je vraag
Kort geheugen... kijk op de eerste pagina, je hebt er zelfs nog op gereageerd dat het mochtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Er zijn geen haatprenten in Arabische kranten
laat eerst bron zien
Het is ramadan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
sorry dit is vrijheid van meningsuiting
sinds deze week mag je iedereen beledigen dus ook joden
Haha, misschien las ik het wel verkeerdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het was ook een mededeling in het algemeen. Ik sta gewoon echt serieus perplex van dit hele gebeuren vandaar af en toe de wartaal die er uit komt
.
we blijven ook maar tegen elkaar in gaan he![]()
het kwesten van een groep mensen van hun geloof etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef HiZ het volgende:
Stel je toch eens voor dat er een land in Europa zou zijn dat de vrijheid van meningsuiting zou gaan invullen zoals Meki het graag ziet. Als iets beledigend is, dan is het meteen verboden. Hoe groot acht ie dan de kans dat de mensen die moeten inleveren op hun vrijheid religieuze uitingen onaangetast zouden laten?
Ik zie in een wereld waarin we dingen gaan doen zoals Meki denkt dat ze horen te zijn Imams binnen de kortste keren in de gevangenis zitten wegens belediging.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:09 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het is ramadan.
Moeder Meki: "Je mag niet voor zonsondergang eten!"
Broer Meki pakt eten uit de koelkast.
Meki: "Maar broer doet het ook!"
Moeder Meki: "Kan me niets schelen!"
Broer Meki: <mjam mjam mjam>
Meki pakt ook eten uit de koelkast.
Lekkere principes heb je dan. Oog om oog, tand om tand, lijdt vaak tot niets.
Vrijheid van meningstuiting.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
![]()
Holocaust ontkennen VS spotprentjes over een geloof.![]()
Ik zou zo graag een antwoord op mijn vraag willenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:06 schreef rotsbloque het volgende:
Ik zie dat er zoveel mensen moeite hebben met het interpreteren van de spotprent. Ik denk niet dat de spotprent een belediging is tegen moslims/de islam in het algemeen. Eerder een belediging tegen mensen die uit naam van Allah(Mohammed was zijn profeet :p) strafbare daden begaan.
Het baldadige gedrag van veel moslims nu geeft eigenlijk precies de boodschap van de tekenaar weer (mijn complimenten aan de tekenaar voor dit meesterwerk).
Nog een vraag aan de moslims hier op het forum:
Waarom proberen jullie het te rechtvaardigen dat moslims zo'n aanstoot aan de spotprenten? Als een ongelovige de profeet beledigt, maar jou niet direct in het beleiden van je geloof hindert, is het toch niet aan hen deze persoon hiervoor te straffen? Het is de dag des oordeels waarop deze persoon een passende straf kan verwachten.
Ik heb soms het idee dat ik de koran nog beter ken dan jullie, aangezien het voornamelijk jullie imams zien die deze mening met mij delen.
morgen ben ik van de partij nu ga ik slapenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef mjammetje het volgende:
Meki kan je nog even antwoord geven op het 2e deel van de vraag want ik ben een beetje in de war.
Maar moeten ze geen afkeuring geven tegen Syrie waar ze gebouwen in de brand steken om haatprents en andere landen waar ze ook geweld gebruiken tegen haatprents?
Wat is die vent toch een verschrikkelijk irritante strontvlieg.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:09 schreef Blood_Money het volgende:
offtopic: abu ja...eh...ja. Ja. Op bbc2. Nu
Oops beetje laat ingeschakeld. Ander onderwerp nu. Sorry
Beledigen wordt helemaal niet goedgekeurd door de EU. Verschillende landen, ook Nederland, hebben hun afkeur over de inhoud van de cartoons uitgesproken.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
Meneer HIZ,quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef HiZ het volgende:
Stel je toch eens voor dat er een land in Europa zou zijn dat de vrijheid van meningsuiting zou gaan invullen zoals Meki het graag ziet. Als iets beledigend is, dan is het meteen verboden. Hoe groot acht ie dan de kans dat de mensen die moeten inleveren op hun vrijheid religieuze uitingen onaangetast zouden laten?
Ik zie in een wereld waarin we dingen gaan doen zoals Meki denkt dat ze horen te zijn Imams binnen de kortste keren in de gevangenis zitten wegens belediging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |