abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34816048
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef HiZ het volgende:
Hehe, als iemand nou echt iedereen over de zeik wil krijgen moet ie een cartoon gaan maken van Mohammed die zijn achterwerk afveegt met een Deense vlag.
Dat is humor.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:12:24 #102
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34816059
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Er zijn geen haatprenten in Arabische kranten
laat eerst bron zien

Bron
The cartoon above, from Arab News, depicts rats wearing Stars of David and skullcaps. They scurry backwards and forwards through holes in the wall of a building called “Palestine House.” Arab News, an English-language daily widely read by expats in Saudi Arabia, is widely-regarded as a moderate publication. It is published by a state-owned Saudi corporation. The imagery in the cartoon may well be inspired by a well-known scene from the Nazi film “Jew Suess,” to which it bears a close resemblance – a scene in which Jews are depicted as vermin to be eradicated by mass extermination.
Als dit geen haatprent is...wat is het dan wel ?!

[ Bericht 7% gewijzigd door Drugshond op 07-02-2006 00:18:55 ]
pi_34816061
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Anti semitisme.
Vrijheid van meningstuiting zonder beperkingen.
pi_34816069
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:07 schreef Meki het volgende:

[..]

de haatprenten betuigen ook veel haat maar niemand veroordeelt het alleen goedkeuring daarvoor
Als je zelf voor de spotprenten van de AEL bent, dus je bent voor spotprenten die mensen en geloven beledigt. Hoe kun je dan tegen spotprenten van de Islam zijn. Je bent tegen beide of je bent voor beide.
pi_34816083
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Beledigen en KWETSEN moet niet kunnen
alleen een gestoorde land daar mag het .
Waarom doe je het zelf dan? Je plaatst zelf net twee beledigende spotprents. Begrijp me goed: van mij mag je. Ik wil het je zeker niet verbieden. Maar je zegt tegen beledigende spotprents te zijn en toch plaats je ze zelf ook? Dat begrijp ik niet
pi_34816094
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

dat is heel anders dan massaal goedkeuren van kwetsen van mensen
Ik voel me gekwetst door jou. Omdat jij mij buitensluit van het eeuwige leven. Jij ziet mij als minderwaardig. Ik wil namelijk ook eeuwig leven, maar dat mag niet van jou, want dat kan alleen als ik doe wat jij zegt. Daarom voel ik mij heel, heel, heel erg gekwetst.
pi_34816102
Aangezien Meki steeds mijn vraag maar weer ontwijkt bundel ik de bron samen met de vraag.

[..]
In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Waarom dan nu opeens zo'n rellen wanneer er eens andersom SPOTprenten over de islam worden gemaakt?

[..]
bron cartoons in islamitische kranten:
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm

Nu graag antwoord op bovenstaande vraag, ik zal em nogmaals herhalen zodat je er niet PER ONGELUK overheen leest.

[..]
In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Waarom dan nu opeens zo'n rellen wanneer er eens andersom SPOTprenten over de islam worden gemaakt?
pi_34816110
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:

[..]

morgen ben ik van de partij nu ga ik slapen
stel ze maar via me weblog of mail
In hetzelfde aantal woorden had je antwoord kunnen geven op de vraag maar ik had al zon vermoeden.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:14:03 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_34816135
quote:
Hehe, als iemand nou echt iedereen over de zeik wil krijgen moet ie een cartoon gaan maken van Mohammed die zijn achterwerk afveegt met een Deense vlag.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_34816141
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef Indirah het volgende:
[afbeelding]
Ik vond een animatie die ik even wilde delen
Peace Now, No War, Iran .... welke van de drie hoort niet in het rijtje thuis ...
pi_34816157
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vrijheid van meningstuiting zonder beperkingen.
Tja maar vrijheid van meningsuiting is niet zonder beperkingen. Anti semitisme is strafbaar. Het geloof bekritiseren valt onder vrijheid van meningsuiting. Dus was met een leuke spotprent over andersmans geloof aangekomen. Had je veel respect mee gewonnen. Ontkennen van de holocaust is niet alleen ontzettend triest maar ook ontzettend dom als tegenactie.
pi_34816160
Het credo van een groot gedeelte van de moslimwereld lijkt wel te zijn:

Geen gezeur, wij gaan voor terreur.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34816165
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:13 schreef mjammetje het volgende:

[..]

In hetzelfde aantal woorden had je antwoord kunnen geven op de vraag maar ik had al zon vermoeden.
Dat vermoeden had ik dus ook al.
Hij ontwijkt kritische vragen al 5 pagina's lang in dit topic alleen al. Laat staan de andere 17 topics.

Slappe hap, werkelijk de moslim die hij is!
pi_34816203
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:14 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Tja maar vrijheid van meningsuiting is niet zonder beperkingen. Anti semitisme is strafbaar. Het geloof bekritiseren valt onder vrijheid van meningsuiting. Dus was met een leuke spotprent over andersmans geloof aangekomen. Had je veel respect mee gewonnen. Ontkennen van de holocaust is niet alleen ontzettend triest maar ook ontzettend dom als tegenactie.
Er is dus toch geen vrijheid van meningsuiting in Europa zoals we dachten. Beledigen van zoveel moslims is ook ontzettend triest.
pi_34816221
quote:
Aanzetten tot............. maken van verboden tekeningen. Foei..!
pi_34816233
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Aanzetten tot............. maken van verboden tekeningen. Foei..!
jij hebt wel een leuke foto
pi_34816236
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is dus toch geen vrijheid van meningsuiting in Europa zoals we dachten. Beledigen van zoveel moslims is ook ontzettend triest.
Beledigen van moslims is triest. Beledigen van het geloof niet. Dus beledig ieder geloof waar je zin in hebt. Als jij je beledigd voelt dan is dat jou probleem.
pi_34816250
quote:

[..]

Misschien wil jij mijn vraag beantwoorden. Ik ga em niet herhalen aangezien hij al op iedere pagina in dit topic voorkomt INCL bron.

Kun je mijn vraag beantwoorden aub?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:16:58 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_34816253
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:13 schreef Refragmental het volgende:
politiek gestuurde massahysterie opwekken, voor een hoger doel...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:17:06 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34816261
quote:
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34816264
Ik wacht al 4 topics op een antwoord van Meki. Maar hij is niet zo goed in antwoorden.
pi_34816266
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:16 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Beledigen van moslims is triest. Beledigen van het geloof niet. Dus beledig ieder geloof waar je zin in hebt. Als jij je beledigd voelt dan is dat jou probleem.
ok, nu zijn we verder gekomen.
pi_34816273
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:17 schreef HiZ het volgende:
Ik wacht al 4 topics op een antwoord van Meki. Maar hij is niet zo goed in antwoorden.
wat is je vraag?
pi_34816293
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:17 schreef HiZ het volgende:
In afprijzen is Meki beter
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_34816306
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat is je vraag?
Beantwoord mijn vraag ook gelijk als je wil
pi_34816316
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Beantwoord mijn vraag ook gelijk als je wil
welke?
pi_34816321
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jij hebt wel een leuke foto
pi_34816323
quote:

[..]

ok, nu zijn we verder gekomen.
Heel simpel dat gejank over al die geloven moet eens ophouden. Als jij zin hebt om ergens in te geloven be my guest. Als jij zin hebt om kritiek te leveren op een geloof d.m.v. spotprents leuk. Maar om met anti semitisme terug te slaan naar een groep die NIETS met de kwestie te maken heeft. LAF.
pi_34816351
quote:

[..]

wat is je vraag?
Zie mijn sig, daar heb ik 'm maar neergezet zodat ik m niet steeds hoef te herhalen.
pi_34816364
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

welke?
Een stuk of 6 posts boven je.
Of eigenlijk iedere andere pagina van die topic
pi_34816379
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:06 schreef rotsbloque het volgende:
Ik zie dat er zoveel mensen moeite hebben met het interpreteren van de spotprent. Ik denk niet dat de spotprent een belediging is tegen moslims/de islam in het algemeen. Eerder een belediging tegen mensen die uit naam van Allah(Mohammed was zijn profeet :p) strafbare daden begaan.

Het baldadige gedrag van veel moslims nu geeft eigenlijk precies de boodschap van de tekenaar weer (mijn complimenten aan de tekenaar voor dit meesterwerk).

Nog een vraag aan de moslims hier op het forum:
Waarom proberen jullie het te rechtvaardigen dat moslims zo'n aanstoot aan de spotprenten? Als een ongelovige de profeet beledigt, maar jou niet direct in het beleiden van je geloof hindert, is het toch niet aan hen deze persoon hiervoor te straffen? Het is de dag des oordeels waarop deze persoon een passende straf kan verwachten.

Ik heb soms het idee dat ik de koran nog beter ken dan jullie, aangezien het voornamelijk jullie imams zien die deze mening met mij delen.
Oké ik probeer het anders, Meki en Triggershot willen jullie alsjeblieft mijn vraag antwoord geven...?
trug van weggeweest
pi_34816380
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:18 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Heel simpel dat gejank over al die geloven moet eens ophouden. Als jij zin hebt om ergens in te geloven be my guest. Als jij zin hebt om kritiek te leveren op een geloof d.m.v. spotprents leuk. Maar om met anti semitisme terug te slaan naar een groep die NIETS met de kwestie te maken heeft. LAF.
allemaal onder mom van vrijheid van meningsuiting daar wordt alles mee gerechtvaardigt. Anti semitisme of niet.
pi_34816401
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wil je mijn moslima worden
pi_34816409
quote:

[..]

*zucht*

gaatie WEER;

beledigen mag, zolang het geen blinde haat draagt. Er moet een inhoudelijke waarheid in de kern zitten. Bijv; ontkennen van de holocaust (op de een of andere manier dé volkssport #1 in islamistische landen).
Als je met inhoudelijke waarheden komt, MAG het. Bijvoorbeeld; er zijn wetenschappers die beweren dat er maar 1,6 miljoen mensen vergast kunnen zijn. Maak dan een tekening waarin DÁT gegeven uitgebeeld wordt, op humoristische wijze.

Blind roepen HOLOCAUST IS VERZINSEL! en vervolgens niet met onderbouwingen komen, DÁT is blinde haat spuien, DÁT is anti-semitisme.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:21:31 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34816415
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:05 schreef NanKing het volgende:
Anti semitisme is nog steeds verboden. Je kunt lang en breed lullen maar dit staat niet in verhouding tot die Deense prents. Echt niet, het gaat er bij mij niet in. Het spijt me ik breng respect op de Islam maar dit is gewoon uit proportie. Ik kan begrijpen dat er mensen boos zijn, zelfs daar heb ik begrijp voor. Maar stap naar de rechter pak de Denen van mij part terug met Prents.
Maar dit getuigd allemaal van zo ontzettend veel haat.
Voor jou staan deze spots misschien niet in verhouding tot de Deense prenten. Voor veel anderen zullen juist de Deense prenten niet in verhouding staan tot de antisemitische cartoons.
Ik heb op geenstijl al spotprenten gezien die nog veel erger zijn als Hitler tussen de lakens met Anna Frank. Deze zijn dan afkomstig van de zogenaamde westersen.

Gaan we nu een wedloop houden wie de meest beledigende spot kan houden? Zowel hier in Nederland als daar in Iran lijkt het er wel op. Wie wordt hier wijzer van? Het doel van een spotprent is allang voorbijgeschoten, dat is namelijk humor en mensen aanzetten tot nadenken. Wanneer een spotprent enkel en alleen als effect beoogd om haat te zaaien is het geen spotprent meer maar haatzaaiende propaganda.

Vergelijk deze spotprent uit der Stürmer (1932). Heeft dit nog met humor te maken? Zet deze prent nog aan tot nadenken? Nee, het is alleen haatzaaien.

Es ist mir sonderbar zu Mut, denn Gift und Jud tut selten gut.
The End Times are wild
pi_34816418
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zie mijn sig, daar heb ik 'm maar neergezet zodat ik m niet steeds hoef te herhalen.
Die vraag heb je inderdaad al behoorlijk lang geleden gesteld
Volgens mij zelfs al 2-3 dagen geleden.... en je hebt nog steeds geen antwoord?
Typisch

Meki heeft echt alle geloofwaardigheid verloren. Een soort Bansheboy... maar dan geen kloon maar een echt persoon
pi_34816456
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat je een vrouw bent!
En ik kom al jaren op het forum waar je geen onbekende voor mij bent

En inderdaad een leuke foto
pi_34816473
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:21 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

*zucht*

gaatie WEER;

beledigen mag, zolang het geen blinde haat draagt. Er moet een inhoudelijke waarheid in de kern zitten. Bijv; ontkennen van de holocaust (op de een of andere manier dé volkssport #1 in islamistische landen).
Als je met inhoudelijke waarheden komt, MAG het. Bijvoorbeeld; er zijn wetenschappers die beweren dat er maar 1,6 miljoen mensen vergast kunnen zijn. Maak dan een tekening waarin DÁT gegeven uitgebeeld wordt, op humoristische wijze.

Blind roepen HOLOCAUST IS VERZINSEL! en vervolgens niet met onderbouwingen komen, DÁT is blinde haat spuien, DÁT is anti-semitisme.
Ik reageer alleen maar om te reageren hoor, onderbouwen is al verboden beste Social,
pi_34816496
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jemig man, je lijkt wel een textrobot.

(tevens tvp)
pi_34816502
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mijn moslim, wat zeg je nu?
pi_34816526
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik reageer alleen maar om te reageren hoor, onderbouwen is al verboden beste Social,
Trigger, heb je al nagedacht over mijn vraag?

Omdat je volgende reactie "welke vraag?" zal zijn zal ik je alvast voor zijn.
Mijn vraag was...
quote:

Kun je aub mijn vraag beantwoorden?
pi_34816545
De kern van de zaak is dat het om een paar spotprenten gaat en een grote groep (radicale) moslims daar meer van maken en de zaken opblazen. In het laatste zijn ze erg goed geworden...
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34816546
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Koran over doden:
wie iemand doodt, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (5:32)
pi_34816567
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

mijn moslim, wat zeg je nu?
Zoals je het leest

ik w8 tot morgen
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:28:19 #145
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34816584
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeg.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34816587
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je kan ze dagelijks vinden in zo'n beetje elke gerespecteerde krant in het mo.
Abonnementje genomen . Altijd leuk een lach in de vroege morgen .
pi_34816605
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Koran over doden:
wie iemand doodt, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (5:32)
Doe eens wild en denk eens voor je zelf en beantwoord zijn vraag dan eens opnieuw. In plaats van dat je een boek voor jou laat antwoorden.
pi_34816632
anti-semitisme door Arabieren is overigens best grappig te noemen, als je je bedenkt dat ze zelf ook van de simitische stammen af komen

http://middleeastinfo.org/library/lewis_antisemitism.html
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34816634
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

het kwesten van een groep mensen van hun geloof etc.
En als ik nu zeg dat ik gekwetst word door het feit dat mensen moslim zijn? Mag ik dan ook hun uitingen van geloof verbieden?
pi_34816638
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Trigger, heb je al nagedacht over mijn vraag?

Omdat je volgende reactie "welke vraag?" zal zijn zal ik je alvast voor zijn.
Mijn vraag was...
[..]

Kun je aub mijn vraag beantwoorden?
Er bestaat geen moslim land alleen landen waarin de moslim in meerderheid zijn, een voorbeeld is een land dat door een kalifaat wordt bestuurt (1924 afgeschaft).

Joodse spotprentjes worden gemaakt door Arabische nationalisten, niet te vergeten dat meeste arabische landen dictaturen zijn ( niet islamitische)
2. Ottomaanse Rijk bood de joden asiel aan toen Spanje besloot de Joden te bewerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')