geenstijl.nlquote:Bot: geen godsdienstcode voor media
Minister Bot ziet een gedragscode voor de manier waarop de media omgaan met godsdienst niet zitten. Afgelopen vrijdag kondigde de Europese Commissie zo'n code aan. De commissie wil samenwerken met journalisten en televisiezenders bij het opstellen van de code. Minister Bot begrijpt dat moslims zich gekwetst voelen, maar ze moeten volgens de minister snappen dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is.
Lijkt me niet meer dan logisch...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
even een kleine stelling er tussendoor gooien;
Wij moeten als rijke Westen alle hulp opschorten aan de landen waar nu vrijelijk gewelddadige demonstraties gehouden worden.
Het geld dat we daarmee bespaard wordt kan deels uitgegeven worden aan landen waar wél opgetreden wordt tegen anti-Westerse gewelddadigheden.
Het kan verkerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
onze regering heeft kloten!
[..]
geenstijl.nl
quote:
Donner wil godslastering aanpakken
Minister Donner van Justitie onderzoekt of meer gebruik kan worden gemaakt van het strafwetartikel tegen 'smalende godslastering'. Momenteel leidt godslasterlijk taalgebruik zelden of nooit tot vervolging.
Donner zei op een congres van het CDA in Utrecht dat je mensen niet tot in het diepst van hun overtuiging en op grove wijze mag beledigen. Volgens de minister is Nederland met godslastering en het beledigen van groepen te ver doorgeschoten
Donner zei op een congres van het CDA in Utrecht dat je mensen niet tot in het diepst van hun overtuiging en op grove wijze mag beledigen.
bron
meld ook even de datum: 15-nov-2004quote:
Ja en?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
meld ook even de datum: 15-nov-2004
Dat klinkt allemaal nogal tegenstrijdig.quote:
"Vrijheid kan alleen duurzaam gedijen als zij gepaard gaat aan verantwoordelijkheid. Strafrecht is nodig."
"Taboes, normen en gewoon fatsoen. Het zijn dijken waarop wij in Nederland door de eeuwen altijd een polder van verdraagzaamheid hebben geschapen in wat vaak een wereld van tumult was", aldus de CDA-minister tijdens het debat.
Premier Balkenende zei tijdens het congres dat mensen goed moeten beseffen dat de vrijheid van meningsuiting ook een negatieve kant kan hebben. "De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar laten we ons realiseren dat onze woorden ook wonden kunnen slaan.''
omdat het anders lijkt dat hij dat naar aanleiding van de cartoon-rellen heeft gezegd.quote:
quote:Dat klinkt allemaal nogal tegenstrijdig.
woppa economische crisis!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
even een kleine stelling er tussendoor gooien;
Wij moeten als rijke Westen alle hulp opschorten aan de landen waar nu vrijelijk gewelddadige demonstraties gehouden worden.
Het geld dat we daarmee bespaard wordt kan deels uitgegeven worden aan landen waar wél opgetreden wordt tegen anti-Westerse gewelddadigheden.
O zo. Nee daarom zette ik er ook bij "het kan verkeren". Oftewel hoe de regering in korte tijd een 180 graden draai maakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
omdat het anders lijkt dat hij dat naar aanleiding van de cartoon-rellen heeft gezegd.
[..]
Donner vormt niet in z'n eentje de hele regering...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
O zo. Nee daarom zette ik er ook bij "het kan verkeren". Oftewel hoe de regering in korte tijd een 180 graden draai maakt.
En een debiele cartoon is het.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:41 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
disclaimer: poster is slechts doorgever van in de cartoon geuitte mening
"De regering" heeft nooit achter het plan van Donner gestaan. Donner gooide alleen een balletje op dat hij het zou bekijken. Hij heeft het bekeken, en er is gebleken dat er onvoldoende ruimte is in de wet om smalende godslastering te straffen. Hij was geenszins van plan die ruimte wel te creeëren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
O zo. Nee daarom zette ik er ook bij "het kan verkeren". Oftewel hoe de regering in korte tijd een 180 graden draai maakt.
slaat als een tang op een varkenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:41 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
disclaimer: poster is slechts doorgever van in de cartoon geuitte mening
Nee, ik vind de bewijzen voor het bestaan van een god zo mager (lees: geheel afwezig) dat ik niet geloof dat er een is. Het niet dogmatisch aan dit standpunt vasthouden in geval van overtuigende bewijzen van het tegendeel is slechts gezond verstand (dat zou immers toch ook wel heel dom zijn niet?).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:12 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
ja maar dan ben je toch eerder een agnost lijkt me, want je sluit het bestaan ervan niet uit.
Ik blijf me afvragen waar de massale demonstraties blijven.....quote:De Saudische autoriteiten hebben geweigerd passagiers aan boord van een Egyptische veerboot te laten. Ze vonden het schip onveilig. Vorige week zonk een soortgelijke boot in de Rode Zee, waarbij honderden mensen omkwamen. De havenautoriteiten onderzochten de veerboot Al Salam Mangoni 94, vonden haar oud en onveilig en stuurden het schip leeg terug naar Egypte. De veerboot was een zusterschip van de vorige week gezonken Al Salam 98 was 35 jaar oud. Beide schepen staan nog doodleuk op de website van de rederij.
Guest heb jij soms een hele tuin vol met galbomen of iets in die richtingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik blijf me afvragen waar de massale demonstraties blijven.....
dat vraag ik me ook af na het zien van: Gruwelijk is het!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik blijf me afvragen waar de massale demonstraties blijven.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |