abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34793021
Onwikkelingen
  • EU in Gaza belaagd vanwege cartoons
  • Bezorgdheid bij Annan over spotprenten
  • Denen en Noren verlaten Syrië
  • Deense ambassade in Beiroet in brand
  • Minister Libanon treedt af na rellen
  • Comments from political leaders around the world
  • In pictures: Beirut protests
  • Protesten tegen Mohammed spotprenten houden aan
  • Protesten moslims hypocriet
  • Libanon arresteert honderden wegens spotprentrellen
  • priester vermoord om cartoons
  • Iran houdt wedstrijd over spot
  • Libanon zegt sorry tegen Denemarken
  • Iran verbreekt handelsbetrekkingen met Denemarken
    Spotprents & Demonstraties

VORIGE DELEN
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #1
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #2
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #3
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #4
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #5
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #6
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #7
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #8
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #9
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #10
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #11
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #12
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #13
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #14
    [Centraal] Ophef over Eu spotprenten #15

spotprenten

Hier verder

Mijn standpunt; Mohammedanen dienen respect te hebben voor de vrijheid van meningsuiting zoals wij die in het Westen kennen. Als het in Denemarken mag om zulke tekeningen te maken dan heeft iemand in Beirout daar geen drol mee te maken. Een gepaste reactie op het in brand steken van de Deense ambassade zou het wat mij betreft gepast zijn om alle Europese Ambassadeur`s uit de landen waar de fik erin gegaan is terug te halen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Drugshond op 06-02-2006 18:19:15 ]
  • eeeh
    pi_34798172
    Je kan de TT veranderen naar deel 16? Deel 15 zit alweer vol .
    pi_34798206
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:27 schreef Posdnous het volgende:
    Per ongeluk kwetsen .
    ja, als in iets zeggen wat niet kwetsend bedoeld is, maar wel kwetsend overkomt. Gebeurd wel eens in contacten met nieuwe mensen.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_34798224
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wie heeft het over censuur? je gaat gerust je gang maar hoor.
    Ik quote mijn eigen edit maar even:
    quote:
    En daar moet ik en heel Fok! zich iets van aantrekken? Hou even op zeg. We kennen geen censuur in Europa, en geen moslim heeft het recht om dat te willen veranderen. Noch een christen of een jood, overigens. Het moderne Europa is een vrijhaven voor alle mogelijke religies. Als een enkele religie aan de Vrijheid van Meningsuiting denkt te kunnen gaan morrelen is het snel gedaan met het draagvlak voor de godsdienstvrijheid.

Er staat hier echt iets meer op het spel dan alleen maar het recht om spotprentjes over een profeet te tekenen. Men verliest dat hier nogal eens uit het oog.
      maandag 6 februari 2006 @ 16:35:35 #5
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_34798232
    Zo dan maar. Numero 16.
    pi_34798236
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ja, als in iets zeggen wat niet kwetsend bedoeld is, maar wel kwetsend overkomt. Gebeurd wel eens in contacten met nieuwe mensen.
    Maar niet met spotprenten. Er zijn altijd wel zeikerds die zich gekwetst zullen gaan voelen door een prent, dat weet je.
    pi_34798264
    Gezien de vele hoofdrolspelers die dit toneelstuk momenteel herbergt is het misschien raadzaam om er een conventie over in te lassen waar dieper op de manier van kwesten ingegaan kan worden zodat reacties aan beide zijden minder fel worden en het lijkt mij dat iedereen daarbij gebaat is.
    Zijn er al initiatieven toe of heeft bijv Kofi Annan zich al gemoeid in de dialoog?
    Yeah baby Yeah!
      † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 16:36:27 #8
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_34798278
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:25 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Op de dag dat dat inzicht doordringt tot NorthernStar, eet ik mijn schoen op.
    Dat sentiment is geheel wederzijds Soul79. Sterker, ik doe mijn sokken er ook nog bij.
      maandag 6 februari 2006 @ 16:38:25 #9
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_34798452
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:35 schreef Singa het volgende:

[..]

Maar niet met spotprenten. Er zijn altijd wel zeikerds die zich gekwetst zullen gaan voelen door een prent, dat weet je.
    spotprenten hebben als doel een bepaalde actualiteit door te trekken naar het ridicule. Dat de moslimgemeenschap er zo heftig op zou reageren, had niemand kunnen voorspellen.
    pi_34798462
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:40 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

spotprenten hebben als doel een bepaalde actualiteit door te trekken naar het ridicule. Dat de moslimgemeenschap er zo heftig op zou reageren, had niemand kunnen voorspellen.
    Nee idd, maar dat is mijn punt niet... mijn punt is dat je niet perongeluk kan kwetsen met spotprenten.
    pi_34798499
    Vraag me af of ik verkeerd begrepen zou worden, als ik ook de Deense vlag als ava zou gebruiken, omdat de Deense regering als de Deense krant in kwestie zijn verontschuldigingen hebben aangeboden voor de eventueel gekrenkte gevoelens
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_34798506
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:35 schreef Singa het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Theedrinken?
    pi_34798606
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:36 schreef Elgigante het volgende:
    Gezien de vele hoofdrolspelers die dit toneelstuk momenteel herbergt is het misschien raadzaam om er een conventie over in te lassen waar dieper op de manier van kwesten ingegaan kan worden zodat reacties aan beide zijden minder fel worden en het lijkt mij dat iedereen daarbij gebaat is.
    Zijn er al initiatieven toe of heeft bijv Kofi Annan zich al gemoeid in de dialoog?
    En als ik nou eens zouteloos en hypocriet reageer dat ik dat helemaal niet wil?, laat alles maar lekker in het sop gaarkoken!
    pi_34798613
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:42 schreef Slayage het volgende:
    Vraag me af of ik verkeerd begrepen zou worden, als ik ook de Deense vlag als ava zou gebruiken, omdat de Deense regering als de Deense krant in kwestie zijn verontschuldigingen hebben aangeboden voor de eventueel gekrenkte gevoelens
    ik voel me anders wel redelijk gekwetst door je ava, aangezien mijn ex nogal op SMG leek.....
    pi_34798677
    ik voel mij genoodzaakt een Deense vlag als icon te gebruiken, terwijl ik denmarken maar voor een saai en truttig land houd.

Bij deze. Canaris eerste Icon
    pi_34798681
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik voel me anders wel redelijk gekwetst door je ava, aangezien mijn ex nogal op SMG leek.....
    pi_34798712
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Wat stel je dan voor? Theedrinken?
    Theedrinken, ja dat kan - voor de liefhebber... Maar volgens mij begrijp je me verkeerd ik ben helemaal niet tegen spotprenten, ik beweer alleen dat er altijd mensen zijn die zicht gekwetst zullen voelen... maar dat is dan jammer maar helaas voor hen.
    pi_34798739
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Flopteron het volgende:

[..]

En als ik nou eens zouteloos en hypocriet reageer dat ik dat helemaal niet wil?, laat alles maar lekker in het sop gaarkoken!
    Dat recht heb je...
    Yeah baby Yeah!
    pi_34798759
    Ben het wel eens met de mening van de TS.
      maandag 6 februari 2006 @ 16:48:49 #21
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_34798777
    16 topics vol over deze totale absurde situatie.
    pi_34798778
    Jakkes wat een hoop Deense vlaggen in deze topic.
    pi_34798859
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Jakkes wat een hoop Deense vlaggen in deze topic.
    Hangt er maar van af hoe je de vlaggen interpreteerd
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_34798928
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    16 topics vol over deze totale absurde situatie.
    wel op blijven letten he? 15 topics vol, we gaan voor de 16e
    pi_34798968
    Beetje offtopic maar...
    Wie heeft die ene plaatgje van die terrorist die zichzelf in de fik steekt tijdens het verbranden van een Amerikaanse vlag? In de onderschrift stonden de prijzen van de vlag, aansteker en olie en daarnaast die plaatje dat die terrorist zichzelf in de fik stak : priceless.
    Kan iemand die ff posten?
      maandag 6 februari 2006 @ 16:55:24 #26
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34799053
    ik vind scandinaviers helemaal niet leuk of prettig in de omgang. Maar dat is mijn mening.
    god bless america!
      maandag 6 februari 2006 @ 16:55:40 #27
    89730 Drugshond
    pi_34799062
    quote:
    Bron : refdag.nl
    Libanon arresteert honderden wegens spotprentrellen

BEIROET (ANP/AFP) – De Libanese veiligheidsdiensten hebben zondag en maandag meer dan driehonderd mensen aangehouden wegens betrokkenheid bij de rellen over de Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Tijdens die rellen kwam zondag één persoon om het leven en brandde de Deense ambassade uit.

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de politie 174 mensen gearresteerd, onder wie veel Syriërs, Palestijnen en statenlozen bedoeïnen. Het leger hield 160 verdachten aan.

Libanon denkt dat ’buitenlandse provocateurs’ (lees: Syriërs) de ongeregeldheden zondag veroorzaakten.
    De Libanese minister van Binnenlandse Zaken Hassan Sabeh kondigde zondagavond zijn vertrek aan wegens de bestorming van de diplomatieke missie.

BEIROET (ANP/AFP) – De Libanese veiligheidsdiensten hebben zondag en maandag meer dan driehonderd mensen aangehouden wegens betrokkenheid bij de rellen over de Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Tijdens die rellen kwam zondag één persoon om het leven en brandde de Deense ambassade uit.

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de politie 174 mensen gearresteerd, onder wie veel Syriërs, Palestijnen en statenlozen bedoeïnen. Het leger hield 160 verdachten aan.

Libanon denkt dat ’buitenlandse provocateurs’ (lees: Syriërs) de ongeregeldheden zondag veroorzaakten.
    De Libanese minister van Binnenlandse Zaken Hassan Sabeh kondigde zondagavond zijn vertrek aan wegens de bestorming van de diplomatieke missie.

En ik geef ze geen ongelijk
    pi_34799094
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef sturky100 het volgende:
    ik vind scandinaviers helemaal niet leuk of prettig in de omgang. Maar dat is mijn mening.
    Nederlanders vaak ook niet
    pi_34799108
    Het schijnt nu dat er een nieuwe samezweringstheorie ontstaat in het Mo dat die Deense krant door Joden gecontroleerd wordt: let op het sterretje boven op de i.

Ik diagnositiceer: spirituele hondsdolheid én dementie.
      maandag 6 februari 2006 @ 16:57:05 #30
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_34799118
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En ik geef ze geen ongelijk
    3x hetzelfde bericht? Wij kunnen wel lezen hoor
    pi_34799146
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:53 schreef Crazykill het volgende:
    Beetje offtopic maar...
    Wie heeft die ene plaatgje van die terrorist die zichzelf in de fik steekt tijdens het verbranden van een Amerikaanse vlag? In de onderschrift stonden de prijzen van de vlag, aansteker en olie en daarnaast die plaatje dat die terrorist zichzelf in de fik stak : priceless.
    pi_34799156
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:53 schreef Crazykill het volgende:
    Beetje offtopic maar...
    Ik denk dat het wil aantonen hoe goedkoop je de boel in de fik kan steken tegenover de waarde van een leven.
    pi_34799214
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 15:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

, ik ga de discussie ombuigen naar een [NWS] topic.
    De discussie raakt een beetje uitgemolken als het gaat om stokpaardjes.
    Get real...... Pim F. had geloof ik slechts 18 delen.... en een spotprentje heeft meer impact
    er valt ook niet veel te discussieren. Moslims hebben het recht om Mo als profeet te beschouwen, en anderen hebben het recht om hem als een psycho te beschouwen. Klaar. En als daar onenigheid over bestaat dan met argumenten discussieren, niet met geweld.

Artikel is alweer een jaartje oud, en in iets ander verband geschreven:
    quote:
    Salman Rushdie: Do we have to fight the battle for the Enlightenment all over again?
    Democracy is not a tea party. In the end, a fundamental decision has to be made: do we want to live in a free society or not?

mijnkeuze

http://comment.independen(...)ory.jsp?story=603426

22 January 2005

I was in Washington just before the Iraq war began and was invited to speak to groups of senators of both parties. The most obvious distinction between the Democrats and the Republicans was that the Republicans used exclusively religious language. They discussed why they hadn't seen each other at a certain prayer meeting. One Senator said to me, in tones of genuine horror, that what he disliked most about Osama bin Laden was that he called America a Godless country. He said: "How can he call us Godless? We're incredibly God-fearing!"

I said: "Well, Senator, I suppose he doesn't think so." But his outrage at being presented as un-Godly was undeniably sincere. He meant business. And the increasing power of God-fearing America - of the Christian coalition, Mel Gibson variety - subsequently determined the result of last November's presidential election.

Now I come back to Britain and discover another kind of "anschluss" of liberal values in the face of resurgent religious demands. It seems we need to fight the battle for the Enlightenment all over again in Europe too.

That battle was about the church's desire to place limits on thought. The Enlightenment wasn't a battle against the state but against the church. Diderot's novel La Religieuse, with its portrayal of nuns and their behaviour, was deliberately blasphemous: it challenged religious authority, with its indexes and inquisitions, on what it was possible to say. Most of our contemporary ideas about freedom of speech and imagination come from the Enlightenment. We may have thought the battle won, but if we aren't careful, it is about to be "un-won".

Offence and insult are part of everyday life for everyone in Britain. All you have to do is open a daily paper and there's plenty to offend. Or you can walk into the religious books section of a bookshop and discover you're damned to various kinds of eternal hellfire, which is certainly insulting, not to say overheated.

The idea that any kind of free society can be constructed in which people will never be offended or insulted, have the right to call on the law to defend them against being offended or insulted, is absurd. In the end a fundamental decision needs to be made: do we want to live in a free society or not? Democracy is not a tea party where people sit around making polite conversation. In democracies people get extremely upset with each other. They argue vehemently against each other's positions. (But they don't shoot.)

At Cambridge I was taught a laudable method of argument: you never personalise, but you have absolutely no respect for people's opinions. You are never rude to the person, but you can be savagely rude about what the person thinks. That seems to me a crucial distinction: people must be protected from discrimination by virtue of their race, but you cannot ring-fence their ideas. The moment you say that any idea system is sacred, whether it's a belief system or a secular ideology, the moment you declare a set of ideas to be immune from criticism, satire, derision, or contempt, freedom of thought becomes impossible.

With their "incitement to religious hatred law", this government has set out to create that impossibility. Privately they'll tell you the law is designed to please "the Muslims". But which Muslims, when and on what day?

The ability of this law to protect "the Muslims" seems to me arguable. It is entirely possible that instead it will be used against Muslims before it's used against anyone else. There are identifiable racist and right-wing groups in this country who would argue that Muslims are the ones inciting religious hatred, and these groups will use, or try to use, this law.

There is no question that there also are Muslim leaders who are anxious to prosecute - for example - The Satanic Verses, and will try to do so if this law is passed. So this law will unleash some major expressions of intolerance.

Already rioting Sikhs have forced the closure of Gurpreet Kaur Bhatti's play, Behzti, in Birmingham and the government has said nothing to criticise what was effectively criminal action. Hanif Kureishi made one of the best comments about all this, when he noted that the theatre was a temple, too - just as much as the fictional temple in the play. Evangelical Christians caught on quickly and protested against the BBC's screening of Jerry Springer. The Opera.

I took issue with the Granta editor Ian Jack when he declared that he was perfectly happy for the British police to defend Wapping when print workers were striking, but not the Birmingham theatre from the offended Sikhs. Forgive me for not seeing the logic of the principle of "restraint" he invoked. It seems to me to be a liberal failure to say that even though we don't understand what is upsetting the offended, we shouldn't upset them. That's condescension. That's saying "you can have your little religion over there in the corner and we won't fool with you."

What this kind of attitude ultimately does, and what the Government's law will do, is to undermine a principle of free expression which affects everyone in this country, religious or not. If we cannot have open discourse about the ideas by which we live, then we are straitjacketing ourselves.

It does matter that people have the right to take an argument to the point where somebody is offended by what they say. It's no trick to support the free speech of somebody you agree with or to whose opinion you are indifferent. The defence of free speech begins at the point when people say something you can't stand. If you can't defend their right to say it, then you don't believe in free speech. You only believe in free speech as long as it doesn't get up your nose. But free speech does get up people's noses. Nietzche - as Matthew Parris recently reminded us - called Christianity "the one great curse" and "the one immortal blemish on mankind". Would Nietzsche now be prosecuted?

There is a long tradition of irreverent, raw, and critical remarks about religion in this country, some by very eminent thinkers, some by our favourite comedians - like Rowan Atkinson in Blackadder muttering "Bad weather is God's way of telling us we should burn more Catholics." Even if the Government doesn't think that such remarks will find their way into court prosecutions, the very possibility that they might, at the discretion of the Attorney General, will be enough to bring down the curtains of self- and corporate censorship.

It will be a sad day if this bad law comes into effect. If it does, we shall have to break it and have it tested in the courts which one hopes will recognise its manifest absurdity.

Salman Rushdie is President of American PEN, and a supporter of English PEN's Free Expression is No Offence campaign
      maandag 6 februari 2006 @ 16:59:51 #34
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_34799242
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik denk dat het wil aantonen hoe goedkoop je de boel in de fik kan steken tegenover de waarde van een leven.
    Moslims hechten nul komma nul waarde aan het leven van een ander, zelfs niet aan dat van een medemoslim. Zie de jaarlijks terugkerende slachtpartijen in Mekka. Ikke, ikke, ikke en de rest kan....en dat doen ze dus ook!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:00:06 #35
    89730 Drugshond
    pi_34799251
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef Klummie het volgende:
    3x hetzelfde bericht? Wij kunnen wel lezen hoor

Maar ook het omgekeerde is van toepassing.
    Bij een [NWS] bron zorg voor een link zodat ik e.e.a. kan plaatsen in de OP.
      maandag 6 februari 2006 @ 17:00:29 #36
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34799263
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:56 schreef Singa het volgende:

[..]

Nederlanders vaak ook niet
    Nee, maar als ik een tijdje op reis ben en week geen nederlanders heb gezien/gesproken vind ik het wel even lekker.

Ik heb meestal de beste ervaring met Engelsen. Vaak klikt het na een paar zinnen
    god bless america!
    pi_34799286
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:59 schreef Klummie het volgende:

[..]

Moslims hechten nul komma nul waarde aan het leven van een ander, zelfs niet aan dat van een medemoslim. Zie de jaarlijks terugkerende slachtpartijen in Mekka. Ikke, ikke, ikke en de rest kan....en dat doen ze dus ook!
    Je dacht dat, dat alleen geldt voor moslims?

Ik vind trouwens die hele vlaggen hype (als avatar) echt duiden op een lekkere 2deling.
    ijs_beer fan!
    pi_34799380
    Precies, Islam (christendom ook) an sich zijn een belediging voor alle anders gelovingen/ongelovigen what ever...
      maandag 6 februari 2006 @ 17:04:33 #39
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_34799415
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:01 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je dacht dat, dat alleen geldt voor moslims?

Ik vind trouwens die hele vlaggen hype (als avatar) echt duiden op een lekkere 2deling.
    Vandaag de dag wel hoor, ik zie geen enkele andere religieuze groepering die moorden zo als haar hoogste goed ziet en een leidraad hebben (koran) waarin ze het nog opgedragen wordt ook!
    pi_34799428
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:03 schreef Singa het volgende:
    Precies, Islam (christendom ook) an sich zijn een belediging voor alle ongelovigen...
    Altheisten onder ons, vereenigt U!
    Yeah baby Yeah!
    pi_34799439
    Cartoon anger is a misrepresentation

By John Simpson

BBC World Affairs Editor

Western embassies in Middle Eastern cities have been torched. Angry crowds have marched in the streets of London carrying placards calling for beheadings and massacres.

Yet despite how it looks on television news, the response to the cartoons of the prophet Muhammad has mostly been non-violent so far.

There were no demonstrations at all in a sizeable number of Muslim countries. In Iran, Egypt, Pakistan and Iraq, the demonstrations passed off quietly.

There has been serious trouble in Gaza, Damascus and Beirut, but in each case, local tensions clearly boiled up and found their expression in this particular issue.

In Syria, such violence is so rare that some people have wondered whether the attacks on the Danish and Norwegian embassies might not have been provoked by government agents, in order to discredit the beleaguered Islamists there.

In Lebanon, the continuing tension between supporters of the Syrians and supporters of the Americans played a part in the violence in Beirut.

When a breakaway group started to attack a Christian church at Ashrafiya, a group of Muslim clerics did everything they could to stop them.

Delayed reaction

How did a series of not particularly well-drawn or funny cartoons, published on 30 September in a Danish newspaper, produce such anger in Europe and the Middle East four months later?

If anyone fanned the flames, it was not Osama Bin Laden.

Instead, it was the mild, distinctly moderate figure of Ahmed Aboul Gheit, the Foreign Minister of Egypt.

As early as November, he was protesting about the cartoons, and calling them an insult.

"Egypt," he said, "has confronted this disgraceful act and will continue to confront such insults."

Perhaps it was a convenient way for the Egyptian government to demonstrate some Islamic credentials while not attacking any of the countries which really matter to Egypt.

He raised the issue at various international meetings. Slowly the news filtered out to the streets.

Past reminders

There are various similarities with the case of Salman Rushdie's book The Satanic Verses.

That also took months to come to general attention in 1989.

It was only when Ayatollah Khomeini was told about the way the book dealt with the Prophet Muhammad that he issued his condemnation of it and his threat to Rushdie's life.

The demonstrations became increasingly violent.

Much the same arguments were used then as now, about where freedom of speech ends and gratuitous insults begin.

Militant secularists clashed on air and in print with militant Islamists, each talking past each other.

At one point, Rushdie recanted and asked for forgiveness. At least one of the book's translators seems to have been murdered.

We wouldn't allow a deeply anti-Semitic book to be published, and we have made it a criminal offence to deny the Holocaust

But The Satanic Verses continued to make good money, and the British government asked Rushdie to pay part of the high cost of his own protection.

Eventually the threat faded, and he went to live in America.

Double standards

In 1989, when the Satanic Verses demonstrations were at their height, I was making my way across Afghanistan to Kabul, which was still in the hands of the pro-Soviet Communists.

My guides came from a group of Islamic mujahideen.

In a cave in the mountains outside the city, I was invited to meet a number of local elders who wanted to know why Britain, or any other Western country, would allow a book which seemed to be so insulting to Islam to be published.

In the chilly gloom of the cave, with a glass of tea and a plate of sugared mulberries in front of me, the magnificent old men with their turbans and beards filed in and sat down on the carpets, their AK-47s beside them.

I began with the quote - attributed to Voltaire - about hating what other people say but fighting to the death for their right to say it.

I told them that the West wanted people to be free to express themselves as they wanted - this, I said, was why Europe and the US had supported the Afghan mujahideen against the Soviet invaders.

They nodded politely, but I could see they were not convinced.

Why, one of the elders asked again and again, did we allow the Prophet Muhammad to be insulted when we knew how much distress it would cause individual Muslims?

He had a point; after all, a number of European countries would not allow a deeply anti-Semitic book to be published, and have made it a criminal offence to deny the Holocaust.

Why should it not also be illegal to insult the Prophet?

Yet insulting and openly anti-Semitic cartoons and articles often appear in the press in Muslim countries, and we in the West rightly find that deeply offensive.

And when extremists march through the streets, applaud bloodthirsty crimes like the attacks of 11 September and 7 July, that is no less insulting than publishing unfunny and deliberately goading cartoons.

We must not imagine this has the support of the great mass of British Muslims.

Quite the contrary: the groups with their ill-spelt placards are just an unrepresentative, repudiated fringe.

In much the same way, we should not think the entire Muslim world is in flames about it.

But we must understand that many Muslims around the world feel increasingly beleaguered.

Increasing that sense will do nothing to help anyone.

Story from BBC NEWS:
    http://news.bbc.co.uk/go/(...)dle_east/4685886.stm

Published: 2006/02/06 14:55:43 GMT
    -Rabia Al-Basri
      maandag 6 februari 2006 @ 17:06:41 #42
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_34799499
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:00 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Nee, maar als ik een tijdje op reis ben en week geen nederlanders heb gezien/gesproken vind ik het wel even lekker.

Ik heb meestal de beste ervaring met Engelsen. Vaak klikt het na een paar zinnen
    Maar wat is je punt. Omdat je Denen onaardig vindt, hebben ze ongelijk?
      maandag 6 februari 2006 @ 17:07:40 #43
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_34799538
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik de pest aan Denen al jaren, maar deze hele situatie is te zot voor woorden.
    pi_34799558
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:56 schreef Godslasteraar het volgende:
    Het schijnt nu dat er een nieuwe samezweringstheorie ontstaat in het Mo dat die Deense krant door Joden gecontroleerd wordt: let op het sterretje boven op de i.

[afbeelding]

Ik diagnositiceer: spirituele hondsdolheid én dementie.
    Hahaha, het zou ze alleen nog maar belachelijker maken als ze hier een samenzweringstheorie in zien.
      maandag 6 februari 2006 @ 17:08:14 #45
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34799560
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 16:59 schreef Klummie het volgende:

[..]

Moet je is Naar Turkije gaan, buiten de toeristencentra. Je weet niet wat je meemaakt. Echt een cultuurshock. Die mensen zijn zo lief, geinteresseerd en gastvrij! Dat zijn toch ook moslims? Of overheerst hier het kamilisme(net uitgezocht wat het inhield, die term)
    god bless america!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:10:35 #46
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_34799671
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:08 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Moet je is Naar Turkije gaan, buiten de toeristencentra. Je weet niet wat je meemaakt. Echt een cultuurshock. Die mensen zijn zo lief, geinteresseerd en gastvrij! Dat zijn toch ook moslims? Of overheerst hier het kamilisme(net uitgezocht wat het inhield, die term)
    Die jongen die die priester doodschoot is vast ook zo opgevoed
    quote:
    Iran verbreekt handelsbetrekkingen met Denemarken

Uitgegeven: 6 februari 2006 16:55
    Laatst gewijzigd: 6 februari 2006 17:00

TEHERAN - Iran heeft de handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken uit ongenoegen over de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Dat heeft de Iraanse minister Mir-Kazemi van Handel maandag bekendgemaakt.

"Vanaf morgen (dinsdag) kunnen geen producten meer uit Denemarken worden geïmporteerd. Alle zakelijke onderhandelingen of overeenkomsten met Denemarken worden opgeschort", aldus de bewindsman tegen de Iraanse staatstelevisie.

Ook kunnen schepen die onder Deense vlag varen in Iraanse havens op "zeer hoge" belastingen rekenen.
    http://www.nu.nl/news/668(...)_met_Denemarken.html
    pi_34799696
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:08 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Ja dat zijn ook Moslims. Bedoel je trouwens Kemalisme? Dat heeft voornamelijk met staatsaangeledenheden te maken, geloof ik.
    -Rabia Al-Basri
    pi_34799704
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:10 schreef Klummie het volgende:

[..]

Die jongen die die priester doodschoot is vast ook zo opgevoed
    [..]

http://www.nu.nl/news/668(...)_met_Denemarken.html
    ik had deze Iraanse actie eigenlijk al eerder verwacht.
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:13:49 #49
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34799790
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nee hoor, het was behoorlijk off-topic
    god bless america!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:16:40 #50
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34799899
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja dat zijn ook Moslims. Bedoel je trouwens Kemalisme? Dat heeft voornamelijk met staatsaangeledenheden te maken, geloof ik.
    bedankt, kemalisme. Nationalistich, gericht op het westen.
    god bless america!
    pi_34799920
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:11 schreef Elgigante het volgende:

[..]

ik had deze Iraanse actie eigenlijk al eerder verwacht.
    Grote kans dat de rest van de EU daar ook straks mee te doen krijgt. Iran verspeelt wel hiermee veel meer dan ze vermoeden.
      maandag 6 februari 2006 @ 17:17:17 #52
    41597 IPdaily
    Lekker Nederlands
    pi_34799934
    quote:
    Cartoon anger is a misrepresentation

Western embassies in Middle Eastern cities have been torched. Angry crowds have marched in the streets of London carrying placards calling for beheadings and massacres.

Yet despite how it looks on television news, the response to the cartoons of the prophet Muhammad has mostly been non-violent so far. There were no demonstrations at all in a sizeable number of Muslim countries. In Iran, Egypt, Pakistan and Iraq, the demonstrations passed off quietly.

There has been serious trouble in Gaza, Damascus and Beirut, but in each case, local tensions clearly boiled up and found their expression in this particular issue.

In Syria, such violence is so rare that some people have wondered whether the attacks on the Danish and Norwegian embassies might not have been provoked by government agents, in order to discredit the beleaguered Islamists there.

In Lebanon, the continuing tension between supporters of the Syrians and supporters of the Americans played a part in the violence in Beirut. When a breakaway group started to attack a Christian church at Ashrafiya, a group of Muslim clerics did everything they could to stop them.

Delayed reaction
    How did a series of not particularly well-drawn or funny cartoons, published on 30 September in a Danish newspaper, produce such anger in Europe and the Middle East four months later?

If anyone fanned the flames, it was not Osama Bin Laden.

Instead, it was the mild, distinctly moderate figure of Ahmed Aboul Gheit, the Foreign Minister of Egypt. As early as November, he was protesting about the cartoons, and calling them an insult. "Egypt," he said, "has confronted this disgraceful act and will continue to confront such insults." Perhaps it was a convenient way for the Egyptian government to demonstrate some Islamic credentials while not attacking any of the countries which really matter to Egypt. He raised the issue at various international meetings. Slowly the news filtered out to the streets.

past reminders
    There are various similarities with the case of Salman Rushdie's book The Satanic Verses.
    That also took months to come to general attention in 1989. It was only when Ayatollah Khomeini was told about the way the book dealt with the Prophet Muhammad that he issued his condemnation of it and his threat to Rushdie's life. The demonstrations became increasingly violent.

Much the same arguments were used then as now, about where freedom of speech ends and gratuitous insults begin. Militant secularists clashed on air and in print with militant Islamists, each talking past each other. At one point, Rushdie recanted and asked for forgiveness. At least one of the book's translators seems to have been murdered.

We wouldn't allow a deeply anti-Semitic book to be published, and we have made it a criminal offence to deny the Holocaust.

But The Satanic Verses continued to make good money, and the British government asked Rushdie to pay part of the high cost of his own protection. Eventually the threat faded, and he went to live in America.

Double standards
    In 1989, when the Satanic Verses demonstrations were at their height, I was making my way across Afghanistan to Kabul, which was still in the hands of the pro-Soviet Communists. My guides came from a group of Islamic mujahideen.

In a cave in the mountains outside the city, I was invited to meet a number of local elders who wanted to know why Britain, or any other Western country, would allow a book which seemed to be so insulting to Islam to be published.

In the chilly gloom of the cave, with a glass of tea and a plate of sugared mulberries in front of me, the magnificent old men with their turbans and beards filed in and sat down on the carpets, their AK-47s beside them.

I began with the quote - attributed to Voltaire - about hating what other people say but fighting to the death for their right to say it. I told them that the West wanted people to be free to express themselves as they wanted - this, I said, was why Europe and the US had supported the Afghan mujahideen against the Soviet invaders. They nodded politely, but I could see they were not convinced. Why, one of the elders asked again and again, did we allow the Prophet Muhammad to be insulted when we knew how much distress it would cause individual Muslims?

Protesters in the Indonesian capital Jakarta held prayers in front of the Danish embassy
    He had a point; after all, a number of European countries would not allow a deeply anti-Semitic book to be published, and have made it a criminal offence to deny the Holocaust.

Why should it not also be illegal to insult the Prophet?

Yet insulting and openly anti-Semitic cartoons and articles often appear in the press in Muslim countries, and we in the West rightly find that deeply offensive.

And when extremists march through the streets, applaud bloodthirsty crimes like the attacks of 11 September and 7 July, that is no less insulting than publishing unfunny and deliberately goading cartoons.

We must not imagine this has the support of the great mass of British Muslims.
    Quite the contrary: the groups with their ill-spelt placards are just an unrepresentative, repudiated fringe. In much the same way, we should not think the entire Muslim world is in flames about it.

But we must understand that many Muslims around the world feel increasingly beleaguered. Increasing that sense will do nothing to help anyone.
    Ah dubbel zie ik Centraal Ophef over 'EU' Spotprenten #16 maar wel mooier gelayout...
      Donald Duck held maandag 6 februari 2006 @ 17:17:26 #53
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_34799942
    quote:
    Priester vermoord om cartoons

De moord op een rooms-katholieke priester in Turkije gisteren was het eerste fatale incident in de toenemende onrust rond de omstreden spotprenten. Dat schrijft de Italiaanse krant La Repubblica. De 60-jarige priester Andrea Santaro werd zondag in zijn kerk in Trabzon aan de Zwarte Zee doodgeschoten. Hij werkte ongeveer vijf jaar in Turkije. Hij zou eerder zijn bedreigd wegens zijn "zendingsactiviteiten". De ambassadeur van het Vaticaan in Turkije had gezegd dat de aanvaller 'Allah akhbar' had geschreeuwd toen hij op de priester vuurde. Ook de krant Corriere Della Sera gaat ervan uit dat de moord te maken heeft met de rellen die zijn ontstaan na de publicatie van de illustraties van Mohammed in een Deense krant. "Zoals was te voorzien hebben de spanningen door de publicatie van de Mohammed-cartoons geleid tot een excuus om te moorden."
    http://www.nieuwnieuws.nl(...)ord_om_cartoons.html
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      maandag 6 februari 2006 @ 17:18:16 #54
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_34799979
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Grote kans dat de rest van de EU daar ook straks mee te doen krijgt. Iran verspeelt wel hiermee veel meer dan ze vermoeden.
    Importen vanuit Iran zijn ter waarde van een paar miljard. Peanuts, op EU schaal. Kappen met die handel.
    pi_34800025
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb laatst een stuk gelezen over het waarom van de opvallend Anti-westerse acties van Iran.
    De leidraad was dat Iran alle banden met het westen wil verbreken om zodoende uit te kunnen groeien tot de staat die Saddam met Irak voor ogen had. Een moslimstaat die heerst over alle anderen uiteraard gesteund door kernraketten.
    Op dat moment zijn ze zó machtig dat Europa ze niet kán negeren.
    Yeah baby Yeah!
    pi_34800135
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:18 schreef Sniper het volgende:

[..]

Importen vanuit Iran zijn ter waarde van een paar miljard. Peanuts, op EU schaal. Kappen met die handel.
    Ik zou het niet betreuren als de EU het voortouw zou nemen bij een boycot van Iran. Even ook de tandjes laten zien.
    pi_34800137
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:00 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Engelsen!? Je bedoelt die lelijke dronken meiden in Spanje die steeds met je willen flirten terwijl je eigenlijk geen zin hebt? Of die voetbalsupporters die door heel Europa gevreesd worden? En die thuis dan heel schijnheilig en afstandelijk beginnen te doen? Die Engelsen bedoel je?
      maandag 6 februari 2006 @ 17:22:06 #58
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_34800140
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Heb laatst een stuk gelezen over het waarom van de opvallend Anti-westerse acties van Iran.
    De leidraad was dat Iran alle banden met het westen wil verbreken om zodoende uit te kunnen groeien tot de staat die Saddam met Irak voor ogen had. Een moslimstaat die heerst over alle anderen uiteraard gesteund door kernraketten.
    Ik verwacht dat Israel de Iraanse WMD droom met geweld gaat verstoren. Als we het van de EU moeten hebben vergaderen we over 30 jaar nog, zij het dan op condities die Iran ons oplegt.
    pi_34800173
    Spotprenten over Joden en de westerse wereld staan al jaren in Arabische kranten.
    In Saudie Arabië worden bijbels vernietigd.
    Allemaal tamelijk respectloos toch?
    Nu een aantal cartoons over Mohammed en dit wordt nu aangewend om te vernielen en brand te stichten.

Natuurlijk mag iemand die zich beledigd voelt zijn ongenoegen uiten. Maar wel graag op een normale manier.
    En waarom weegt het ongenoegen van de Fanatieke moslims zwaarder dan dat van de rest van de wereld? Over de anti joodse spotprenten hoor je niets.
    Toen El Moumni Nederlanders minder dan honden en varkens noemde, zijn er toch ook geen ambassades van Marokko gesloopt? gewoon naar een rechter stappen en je ongenoegen uiten.
    Dat is terecht en normaal.

Gisteren was er op CNN een Moslimwoordvoerder die zei dat de relschoppers nog geen 1 % van de Moslims vertegenwoordigden.
    Als dat zo is, waarom maken we ons er dan zo druk over?
    De meeste Moslims kunnen ook gewoon relativeren en normaal reageren.
    Die paar die doodsbedreigingen e.d. uiten sporen gewoon niet, daar moet je vooral niet aan gaan toegeven.
    Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
    pi_34800190
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:22 schreef Sniper het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Israel de Iraanse WMD droom met geweld gaat verstoren. Als we het van de EU moeten hebben vergaderen we over 30 jaar nog, zij het dan op condities die Iran ons oplegt.
    Ik vind het geen fijne gedachte om te moeten vertrouwen op de Israelische F16's als het om onze veiligheid gaat eerlijk gezegd, maar van Europa hoef je weinig te verwachten inderdaad, die zijn te bang voor de opkomende Islam en durven geen maatregelen te nemen.
    Yeah baby Yeah!
    pi_34800246
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken dat dergelijke landen een kernmacht worden. Die malloten zijn in staat een complete kernoorlog te ontketenen vanwege een idiote religie.
    pi_34800252
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:23 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind het geen fijne gedachte om te moeten vertrouwen op de Israelische F16's als het om onze veiligheid gaat eerlijk gezegd, maar van Europa hoef je weinig te verwachten inderdaad, die zijn te bang voor de opkomende Islam en durven geen maatregelen te nemen.
    Precies. En Europa heeft ook geeneens de middelen om iets te doen. Dus waar vergaderen ze eigenlijk over?
      maandag 6 februari 2006 @ 17:25:42 #63
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34800265
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:23 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wij schuilen al jaren acher de brede rugrug van Amerika
    god bless america!
    pi_34800269

quote:
    Spotprenten-wedstrijd holocaust

Een van de grootste kranten in Iran, Hamshahri, gaat een wedstrijd houden voor tekenaars van spotprenten. Het thema is de Holocaust. Dat heeft Farid Mortazavi, hoofd van de grafische afdeling van de krant, maandag laten weten. Mortazavi zei dat hij op het idee voor de internationale spotprentencompetitie is gekomen door de cartoons over de profeet Mohammed. "Westerse kranten drukten die ontheiligende cartoons af onder het voorwendsel van de vrijheid van meningsuiting", aldus Mortazavi. "Dus laten we kijken of ze ook deze cartoons over de Holocaust plaatsen." Mortazavi zei dat Hamshahri tekenaars in de dinsdageditie van de krant uitnodigt aan de competitie deel te nemen. De twaalf beste tekenaars worden met gouden munten beloond.

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_34800319
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:25 schreef MrBean het volgende:

[..]

Precies. En Europa heeft ook geeneens de middelen om iets te doen. Dus waar vergaderen ze eigenlijk over?
    Je hebt economische boycotten natuurlijk en Europa zou een land als Iran helemaal lam kunnen leggen, alleen zolang daar ook anderen last van hebben (een land heeft tenslotte inwoners) durft men niets toe te passen.
    Dan bidt ik als ongelovige maar op een succesvolle missen van het Israelische leger.
    Yeah baby Yeah!
    pi_34800342
    "Met gouden munten beloond" ... mijn god ze leven daar echt in een middeleeuwse sprookjeswereld.
      maandag 6 februari 2006 @ 17:28:06 #67
    89730 Drugshond
      maandag 6 februari 2006 @ 17:28:31 #68
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34800366
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:25 schreef Roi het volgende:

[..]

Wat een land....

god bless america!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:29:39 #69
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_34800407
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken dat dergelijke landen een kernmacht worden. Die malloten zijn in staat een complete kernoorlog te ontketenen vanwege een idiote religie.
    Een totale godsdienstwaanzinnige als man achter De Knoppen: Pas op wat je publiceert of we veranderen je land in een radioactieve puinhoop. Ze zijn er toe in staat.
    pi_34800408
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:25 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Wij schuilen al jaren acher de brede rugrug van Amerika
    Gelukkig wel, Europa is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te verdeeld om militair succes te boeken of om eens met de vuist op tafel te staan.
    Yeah baby Yeah!
    pi_34800458
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Oe, daar wil ik wel een bron van hebben
    NieuwNieuws

En als je zoekt op Hamshahri Holocaust vindt je veel links over die krant en haar mening erover.

[ Bericht 11% gewijzigd door Roi op 06-02-2006 17:36:34 ]
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_34800469
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:27 schreef MrBean het volgende:
    "Met gouden munten beloond" ... mijn god ze leven daar echt in een middeleeuwse sprookjeswereld.
    Ze worden verwezen hun beloning op te halen aan het einde van de regenboog...
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:31:28 #73
    76871 fanneke
    Met heel m'n hart
    pi_34800479
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:27 schreef MrBean het volgende:
    Dat doen ze ook. De islam is ontstaan in de 6e eeuw. Zij leven dus nu in de 15e eeuw. Maar dat wisten we al.
    Bezochte-/geplande wedstrijden:
    (104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
    (105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
    (106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
      maandag 6 februari 2006 @ 17:31:36 #74
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_34800482
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:17 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Ah dubbel zie ik Centraal Ophef over 'EU' Spotprenten #16 maar wel mooier gelayout...
    Goed artikel.
      maandag 6 februari 2006 @ 17:31:39 #75
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_34800484
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:25 schreef MrBean het volgende:

[..]

De komende EU-"richtlijnen" ten aanzien van het publiceren van religieus gevoelig materiaal? De bewoordingen van de te maken nederige excuses?
    pi_34800524
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:29 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Gelukkig wel, Europa is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te verdeeld om militair succes te boeken of om eens met de vuist op tafel te staan.
    Het enige waar europa goed voor is om miljarden ontwikkelingshulp af te schuiven naar die landen waar vervolgens wapens voor worden gekocht.
    pi_34800589
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:22 schreef Balthar het volgende:
    In Saudie Arabië worden bijbels vernietigd.
    Dat kan ik me niet voorstellen, omdat de Islam de Bijbel ook als heilige schrift erkent. Christenen en Joden worden volk van het boek genoemd in de Koran.
    -Rabia Al-Basri
    pi_34800591
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:29 schreef Sniper het volgende:

[..]

Een totale godsdienstwaanzinnige als man achter De Knoppen: Pas op wat je publiceert of we veranderen je land in een radioactieve puinhoop. Ze zijn er toe in staat.
    Bush komt met sommige uitspraken ook in de buurt van een godsdienstwaanzinnige, kan ook over 'de knoppen' beschikken, maar ik schaar hem niet in dezelfde zwaarte als de Iraanse President.
    Iran geregeerd door het huidige clubje van niet-scheerders is inderdaad een wegvaging van de laatste kans dat het nog goed kan komen met deze planeet.
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:35:42 #79
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_34800599
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:25 schreef Roi het volgende:

Een van de grootste kranten in Iran, Hamshahri, gaat een wedstrijd houden voor tekenaars van spotprenten. Het thema is de Holocaust. Dat heeft Farid Mortazavi, hoofd van de grafische afdeling van de krant, maandag laten weten. Mortazavi zei dat hij op het idee voor de internationale spotprentencompetitie is gekomen door de cartoons over de profeet Mohammed. "Westerse kranten drukten die ontheiligende cartoons af onder het voorwendsel van de vrijheid van meningsuiting", aldus Mortazavi. "Dus laten we kijken of ze ook deze cartoons over de Holocaust plaatsen." Mortazavi zei dat Hamshahri tekenaars in de dinsdageditie van de krant uitnodigt aan de competitie deel te nemen. De twaalf beste tekenaars worden met gouden munten beloond.

Wat een lui toch daar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_34800630
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet voorstellen, omdat de Islam de Bijbel ook als heilige schrift erkent. Christenen en Joden worden volk van het boek genoemd in de Koran.
    jij denkt toch niet dat men daar consequent de Islam nastreeft?
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:37:55 #81
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_34800653
    Wat ik me afvraag, wat vinden Meki en consorten van bijvoorbeeld dit topic :

Denemarken aangevallen!!
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      maandag 6 februari 2006 @ 17:38:04 #82
    3542 Gia
    User under construction
      maandag 6 februari 2006 @ 17:39:57 #83
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34800720
    quote:
    Tja, dat rechtvaardigt toch minstens het in de fik steken van alle Turkse ambassades over de hele wereld.
    pi_34800836
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dat rechtvaardigt toch minstens het in de fik steken van alle Turkse ambassades over de hele wereld.
    Ware het niet dat men in het Westen niet tot dat soort primitieve verontwaardiging overgaat en verschil ziet tussen een burger en alles wat er met dat land te maken heeft.
    Dat wij geen analfabeet zijn werkt bepaald niet in ons nadeel.
    Yeah baby Yeah!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:45:21 #85
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34800881
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ware het niet dat men in het Westen niet tot dat soort primitieve verontwaardiging overgaat en verschil ziet tussen een burger en alles wat er met dat land te maken heeft.
    Dat wij geen analfabeet zijn werkt bepaald niet in ons nadeel.
    Dat zal het zijn!
      maandag 6 februari 2006 @ 17:55:49 #86
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_34801145
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:37 schreef Falco het volgende:
    Wat ik me afvraag, wat vinden Meki en consorten van bijvoorbeeld dit topic :

Denemarken aangevallen!!
    Ze zullen het wel afkeuren maar ook wel begrijpen

Wat een land, te dom om op te reageren.
    pi_34801215
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:55 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk Doodzonde wat er over is gebleven van het eens zo trotse Persie.
    "If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
      maandag 6 februari 2006 @ 17:58:48 #88
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34801233
    quote:

[..]

Gelukkig was deze actie niet eerder gepost in dit topic.
    Tegenovergestelde van preventief
    WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
      maandag 6 februari 2006 @ 18:00:08 #89
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34801268
    quote:

[..]

Zelfde natuurlijk met de excuses van Libanon aan Denemarken.

Zullen ze wel afkeuren maar ook wel begrijpen.

Je hoort of ziet ze niet meer.

Of zijn ze geband?
    pi_34801321
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_34801350
    Ik ben overigens ook blij dat de Turkse regering die moord op die priester heeft veroordeeld met de toevoeging dat er geen enkele reden te bedenken is die hem kan rechtvaardigen.
    pi_34801378
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:02 schreef milagro het volgende:
    Zeer oude grottekeningen ontdekt in Frankrijk

uhoh .............
    Hehe, dat dacht ik nou ook
    pi_34801396
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 17:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Altheisten onder ons, vereenigt U!
    Moslims en mensen van het boek verenig u!
    pi_34801408
    Van de website van AEL, geschreven door Abu Jahjah:
    quote:
    I am for the absolute freedom of speech everywhere, and that’s why I call upon every free sole among Arabs to use the Danish flag as a substitute for toilet paper. To illustrate every wall with graffiti making fun of everything Europe holds as holy: dancing rabbis on the carcasses of Palestinian children, hoax gas-chambers built in Hollywood in 1946 with Steven Spielberg’s approval stamp, and Aids spreading fagots. Let us defend the absolute freedom of speech altogether, wouldn’t that be a noble cause?
    pi_34801427
    quote:
    Opvallend he? Dat er zoveel Syriërs betrokken waren bij die ellende. Wat is het dat Assad probeert te begraven met deze rellen?
      maandag 6 februari 2006 @ 18:08:47 #96
    76871 fanneke
    Met heel m'n hart
    pi_34801493
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Opvallend he? Dat er zoveel Syriërs betrokken waren bij die ellende. Wat is het dat Assad probeert te begraven met deze rellen?
    En Palestijnen in de bezette gebieden. Net nu dat Hamas de verkiezingen aldaar won halen ze cartoons te voorschijn die 4 (!) maanden geleden in een Deese krant stonden.
    Bezochte-/geplande wedstrijden:
    (104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
    (105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
    (106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
    pi_34801506
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eindelijk weer aktie
    pi_34801519
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eindelijk weer aktie
    haha heb ik wat gemist?
    pi_34801559
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:08 schreef fanneke het volgende:

[..]

En Palestijnen in de bezette gebieden. Net nu dat Hamas de verkiezingen aldaar won halen ze cartoons te voorschijn die 4 (!) maanden geleden in een Deese krant stonden.
    Niet te vergeten de impasse rondom de Iraanse uranium-verrijkingsperikelen...

De timing van het opduiken van deze cartoons is inderdaad op zijn minst verdacht.
    pi_34801598
    quote:

[..]

-Rabia Al-Basri
    pi_34801605
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

pi_34801640
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:03 schreef HiZ het volgende:
    Ik ben overigens ook blij dat de Turkse regering die moord op die priester heeft veroordeeld met de toevoeging dat er geen enkele reden te bedenken is die hem kan rechtvaardigen.
    was die moord dan nu zeker vanwege de spotprenten?

omg
    pi_34801649
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

haha heb ik wat gemist?
    topic werd wat eenzijdig met alleen gelijkgestemden
      maandag 6 februari 2006 @ 18:14:16 #105
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34801656
    quote:

[..]

Nooit zal ik me verenigen met lui die geweld plegen vanwege een tekening.
    pi_34801682
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Mompelende over generliseren enzo
    pi_34801706
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

topic werd wat eenzijdig met alleen gelijkgestemden
    Ach zooo, Triggershot@ ur service
      maandag 6 februari 2006 @ 18:16:34 #108
    89730 Drugshond
    pi_34801722
    quote:
    Bron : Nu.NL
    Iran verbreekt handelsbetrekkingen met Denemarken

Uitgegeven: 6 februari 2006 16:55
    Laatst gewijzigd: 6 februari 2006 17:32
    TEHERAN - Iran heeft de handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken uit ongenoegen over de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Dat heeft de Iraanse minister Mir-Kazemi van Handel maandag bekendgemaakt.

"Vanaf morgen (dinsdag) kunnen geen producten meer uit Denemarken worden geïmporteerd. Alle zakelijke onderhandelingen of overeenkomsten met Denemarken worden opgeschort", aldus de bewindsman tegen de Iraanse staatstelevisie.

Ook kunnen schepen die onder Deense vlag varen in Iraanse havens op "zeer hoge" belastingen rekenen.
    Ziezo.. eindelijk doen ze iets aan die Lego-invasie.
      maandag 6 februari 2006 @ 18:16:37 #109
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34801726
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mompelende over generliseren enzo
    Duh! Alle Denen over één kam scheren met één cartoonist is geen generalisatie?
    pi_34801750
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Duh! Alle Denen over één kam scheren met één cartoonist is geen generalisatie?
    haal je dat uit mijn gedrag?
    pi_34801769
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:

[..]

omg
    dat werd gemeld door Italiaanse kranten
      maandag 6 februari 2006 @ 18:18:02 #112
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_34801776
    Neemt iemand de AEL nog wel serieus ?

Wat een kleuters zeg.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_34801796
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach zooo, Triggershot@ ur service
    hee, bedankt he
    pi_34801814
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Drugshond het volgende:

[..]

stuur maar door die blokjes, ik bouw er een ambassade van op ware grootte
    pi_34801816
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:18 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

hee, bedankt he
    waarvoor?
    pi_34801818
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Doe ik ook niet hoor, maar ik vind het wel een leuke slogan
    -Rabia Al-Basri
    pi_34801839
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:

[..]

omg
    Dat is nog altijd niet zeker, het is wel een zeer duidelijke mogelijkhed. Het zou ook over iets totaal anders kunnen gaan. Kennelijk was deze priester niet erg geliefd bij vrouwenhandelaren.
      maandag 6 februari 2006 @ 18:19:49 #118
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_34801842
    Van een commenter op GS id het weer uit het vrije volk had.

Een open brief aan ambassade van Iran

16 december 2005

Lectori Salutem!

Like many others I was somewhat surprised by the words of your president Mr. Ahmadinejad. I can tell you that I admire his courage and his historic vision. That the Holocaust could really be a myth is the best news I have ever heard. I want to thank you from the bottom of my heart. Since it is unthinkable that a leader of a country such as Iran would lie, I expect you will arrange the immediate return of the following family members:

Clara Teeboom-Teeboom
    Amsterdam, 23 september 1903
    Auschwitz, 17 september 1943

Jack Teeboom
    Amsterdam, 5 april 1935
    Sobibor, 11 juni 1943

Jacob Teeboom
    Amsterdam, 4 september 1900
    Sobibor, 16 juli 1943

Levie Teeboom
    Amsterdam, 18 mei 1887

Salomon Teeboom
    Amsterdam, 26 november 1908
    Sobibor, 9 juli 1943

Simon Teeboom
    Amsterdam, 6 januari 1873
    Sobibor, 5 maart 1943

Isaac Teeboom
    Amsterdam, 22 maart 1910
    Sobibor, 4 juni 1943

Marcus Teeboom
    Amsterdam, 14 oktober 1882
    Auschwitz, 15 december 1942

Mozes Teeboom
    Amsterdam, 7 juni 1885
    Auschwitz, 26 oktober 1942

Louis Teeboom
    Rotterdam, 23 januari 1916
    Auschwitz, 30 september 1942

Samuel Teeboom
    Rotterdam, 12 november 1904

Samuel Teeboom
    Amsterdam, 17 augustus 1900
    Sobibor, 9 juli 1943

Max Teeboom
    Amsterdam, 18 september 1907
    Auschwitz, 1 december 1943

Henriette Teeboom
    Amsterdam, 21 mei 1905
    Auschwitz, 17 september 1942

Hartog Teeboom
    Amsterdam, 4 december 1905
    Auschwitz, 17 januari 1944

Sara Teeboom
    Amsterdam, 16 april 1912

Henriette Teeboom
    Amsterdam, 21 augustus 1914
    Auschwitz, 25 januari 1943

Jacques Teeboom
    Antwerpen, 4 juni 1929
    Sobibor, 21 mei 1943

Rozetta Teeboom
    Rotterdam, 6 september 1899

Abraham Teeboom
    Amsterdam, 22 juli 1893
    Sobibor, 16 juli 1943

Isaäc Teeboom
    Amsterdam, 10 juni 1876
    Auschwitz, 5 oktober 1942

Philip Teeboom
    Amsterdam, 16 oktober 1926
    Sobibor, 9 juli 1943

Benjamin Teeboom
    Amsterdam, 30 september 1898
    Sobibor, 9 juli 1943

Elizabeth Teeboom
    Rotterdam, 23 december 1906
    Sobibor, 23 april 1943

Joseph Teeboom
    Amsterdam, 17 februari 1868
    Auschwitz, 5 februari 1943

Hans Menno Teeboom
    Amsterdam, 26 maart 1938
    Sobibor, 9 juli 1943

Philip Abraham Teeboom
    Amsterdam, 22 juni 1916
    Mauthausen, 15 augustus 1941

Barend Hartog Teeboom
    Rotterdam, 20 oktober 1910

Hester Teeboom-Knap
    Rotterdam, 22 december 1871
    Auschwitz, 15 oktober 1942

Rachel Velt-Teeboom
    Amsterdam, 1 april 1874

Lea Teeboom-Koster
    Amsterdam, 11 augustus 1901
    Sobibor, 9 juli 1943

Gracia Teeboom-Rodrigues
    Amsterdam, 1 februari 1884
    Auschwitz, 8 april 1944

Sara Reens-Teeboom
    Rotterdam, 6 juli 1901
    Auschwitz, 9 november 1942

Sophie Teeboom-Groen
    Rotterdam, 19 november 1912

Rachel Komkommer-Teeboom
    Amsterdam, 21 september 1901
    Sobibor, 4 juni 1943

Jeannette Teeboom-Cohn
    Amsterdam, 26 mei 1907
    Sobibor, 9 juli 1943

Mietje Teeboom-Roosnek
    Amsterdam, 7 april 1873
    Sobibor, 5 maart 1943

Vrouwtje Teeboom-Espinosa
    Amsterdam, 25 maart 1869
    Auschwitz, 5 februari 1943

Catharina Teeboom-Swaab
    Amsterdam, 26 juni 1894
    Sobibor, 16 juli 1943

Adelia Teeboom-Wertheim
    Rotterdam, 29 januari 1874
    Auschwitz, 14 september 1942

Margaretha Cohen-Teeboom
    Amsterdam, 28 juli 1898
    Sobibor, 7 mei 1943

Dina Teeboom-Engers
    Rotterdam, 8 september 1907

Sara Teeboom-Smit
    Amsterdam, 9 mei 1901
    Sobibor, 9 juli 1943

Rebecca Teeboom-van Thijn
    Amsterdam, 4 augustus 1912
    Auschwitz, 24 september 1943

Elisabeth Teeboom-van Kleef
    Amsterdam, 30 april 1910
    Auschwitz, 24 september 1943

Jacob Teeboom
    Amsterdam, 4 september 1900
    Sobibor, 16 juli 1943

Henriette Teeboom
    Amsterdam, 21 mei 1905
    Auschwitz, 17 september 1942

Gezin Hartog Teeboom
    Tilanusstraat 38 II, Amsterdam

Gezin Marcus Teeboom
    Transvaalkade 54 huis, Amsterdam

Gezin Joseph Teeboom
    Tugelaweg 18 huis, Amsterdam

Gezin Abraham Teeboom
    Tugelaweg 27 huis, Amsterdam

Gezin Isaäc Teeboom
    Vrolikstraat 99 II, Amsterdam

Gezin Louis Teeboom
    Aleidisstraat 76 a, Rotterdam

Gezin Samuel Teeboom
    Bellevoysstraat 33 b, Rotterdam

Gezin Mozes Teeboom
    Herengracht 69 huis, Amsterdam

Gezin Benjamin Teeboom
    Blasiusstraat 12 huis, Amsterdam

Aaltje Teeboom-de Vries
    Leeuwarden, 11 juni 1889

Weduwe Jetje Tailleur-Teeboom
    Amsterdam, 8 december 1879
    Sobibor, 2 april 1943

Weduwe Vrouwtje de Jong-Teeboom
    Amsterdam, 28 oktober 1869
    Auschwitz, 19 februari 1943

Alida Teeboom-van Dam
    Amsterdam, 17 september 1907
    Sobibor, 11 juni 1943

Leentje Teeboom-de Lime
    Amsterdam, 31 juli 1886
    Sobibor, 14 mei 1943

Irene Teeboom-van Frank
    Amsterdam, 27 april 1916
    Extern kommando Beendorf, 7 maart 1945

Sara Teeboom-van Kleef
    Leeuwarden, 28 maart 1882
    Sobibor, 26 maart 1943

Gezin Joseph Philip Teeboom
    Zuider Amstellaan 117 huis, Amsterdam

Adelia Teeboom-Wertheim
    Rotterdam, 29 januari 1874
    Auschwitz, 14 september 1942

Barend Hartog Teeboom
    Rotterdam, 20 oktober 1910

Dina Teeboom-Engers
    Rotterdam, 8 september 1907

Hester Teeboom-Knap
    Rotterdam, 22 december 1871

Rachel Velt-Teeboom
    Amsterdam, 1 april 1874

Gezin Aaltje Teeboom-de Vries
    Commelinstraat 6 I, Amsterdam

Sara Teeboom-van Kleef
    Leeuwarden, 28 maart 1882
    Sobibor, 26 maart 1943

Weduwe Vrouwtje de Jong-Teeboom
    Amsterdam, 28 oktober 1869
    Auschwitz, 19 februari 1943

Catharina Teeboom-Swaab
    Amsterdam, 26 juni 1894
    Sobibor, 16 juli 1943

Jack Teeboom
    Amsterdam, 5 april 1935
    Sobibor, 11 juni 1943

Thanks

D.J. Teeboom

Amsterdam
    pi_34801855
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Doe ik ook niet hoor, maar ik vind het wel een leuke slogan
    Mijne was dan ook enkel bedoelt omdat atheisten zich zouden verzamelen.
    pi_34801874
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik zat ook al te denken 'nou dat zal een klap geven voor de Deense economie'. Volgens mij heeft Denemarken een jaarlijkse handel met Turkije van rond de ¤1,1 miljard. Wat zal het dan zijn met Iran?
    pi_34801933
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is nog altijd niet zeker, het is wel een zeer duidelijke mogelijkhed. Het zou ook over iets totaal anders kunnen gaan. Kennelijk was deze priester niet erg geliefd bij vrouwenhandelaren.
    Aha, al is zo'n spotprent van 5 maanden terug wel een mooie aanleiding om andere rekeningen te vereffenen
    pi_34801945
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef Klummie het volgende:
    Van een commenter op GS id het weer uit het vrije volk had.

Een open brief aan ambassade van Iran

16 december 2005

Lectori Salutem!

Like many others I was somewhat surprised by the words of your president Mr. Ahmadinejad. I can tell you that I admire his courage and his historic vision. That the Holocaust could really be a myth is the best news I have ever heard. I want to thank you from the bottom of my heart. Since it is unthinkable that a leader of a country such as Iran would lie, I expect you will arrange the immediate return of the following family members:

-knip-
    erg sterk
    pi_34801963
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarvoor?
    voor het hier aanwezig zijn
    pi_34801995
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:24 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

voor het hier aanwezig zijn
    Anything voor de indo's
    pi_34802134
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Anything voor de indo's
    ben ik niet
    pi_34802151
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:29 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ben ik niet
    wat dan wel?
    pi_34802174
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:23 schreef milagro het volgende:

[..]

Aha, al is zo'n spotprent van 5 maanden terug wel een mooie aanleiding om andere rekeningen te vereffenen
    kwartje viel nu pas...
      maandag 6 februari 2006 @ 18:31:09 #128
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34802177
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Anything voor de indo's
    Wannabe pinda zal je bedoelen
    pi_34802194
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:18 schreef popolon het volgende:
    Neemt iemand de AEL nog wel serieus ?

Wat een kleuters zeg.
    wordt over algemeen niet gedaan.
    pi_34802196
    Had het in een ander topic ook al gezegd, maar volgens mij vinden de Amerikanen het geweldig wat er nu gebeurd.

Die brave, vredelievende Europeanen die zichzelf tegenover de Islamitische wereld graag als vredesduiven manifesteren ten opzichte van het oorlogszuchtige Amerika. Die altijd de dialoog aan willen gaan en 'goed' willen doen..... wat krijgen juist die Europeanen nou het deksel op de neus zeg. De Amerikanen lachen zich dood volgens mij.

Dus misschien levert dit incident per saldo wel een soort van toenadering op tussen Amerika en Europa: de Europeanen weten nu dat je geen Arabisch land hoeft binnen te vallen om toch de woede van de moslims over je heen te krijgen. Een paar lullige spotprenten zijn voldoende......
    pi_34802227
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat dan wel?
    'n echte brabander en ook geen 'indo-bloed'
    pi_34802246
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef stukovich het volgende:

[..]

Wannabe pinda zal je bedoelen
    nog even en ik ga er lekker wonen.. wannabee pinda ga ik mee akkoord
      maandag 6 februari 2006 @ 18:35:06 #133
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34802294
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

nog even en ik ga er lekker wonen.. wannabee pind ga ik mee akkoord
    Hehe, dan zal ik je posts lekker aan de lokale krant cadeau doen
    pi_34802320
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef Soul79 het volgende:
    de Europeanen weten nu dat je geen Arabisch land hoeft binnen te vallen om toch de woede van de moslims over je heen te krijgen.
    Lijkt me een hele goede les voor de hele niet-moslim wereld inderdaad.
    pi_34802325
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:35 schreef stukovich het volgende:

[..]

Hehe, dan zal ik je posts lekker aan de lokale krant cadeau doen
    kan ik zelf ook hoor.
    pi_34802341
    Goh, als ik zo die beelden zie, dan lijkt het gewoon alsof de wereld gewoon te vol is of zo. Net alsof die mensen van gekkigheid niet weten wat ze moeten en dan maar gaan rellen of zo..
      maandag 6 februari 2006 @ 18:37:03 #137
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34802361
    Plek genoeg in Amerika en op de Veluwe
    pi_34802395
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

'n echte brabander en ook geen 'indo-bloed'
    Bende gij un egte brá bander
    pi_34802414
    Als moslims dan "broeders" zijn onder elkaar, waarom zijn er nu meer rellen dan toen Amerika Irak aanviel?
    De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
    pi_34802424
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef Soul79 het volgende:
    Europa: de Europeanen weten nu dat je geen Arabisch land hoeft binnen te vallen om toch de woede van de moslims over je heen te krijgen. Een paar lullige spotprenten zijn voldoende......
    wisten ze al sinds Rusdie maar goed
    pi_34802447
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:38 schreef Mikrosoft het volgende:
    Als moslims dan "broeders" zijn onder elkaar, waarom zijn er nu meer rellen dan toen Amerika Irak aanviel?
    Mohammeds reputatie
    pi_34802449
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:36 schreef indahnesia.com het volgende:
    Goh, als ik zo die beelden zie, dan lijkt het gewoon alsof de wereld gewoon te vol is of zo. Net alsof die mensen van gekkigheid niet weten wat ze moeten en dan maar gaan rellen of zo..
    (Kom ik weer...)Ja, we leven ook in een volstrekt onnatuurlijk samenlevingsverband. De mens is gewend aan stammen, niet aan op elkaars lip zitten wachten tot er iemand iets irritants doet.
    Jager-verzamelaars gaan bij voorkeur eens per jaar op elkaars lip zitten en dan trouwen er wat met elkaar en je zingt wat liedjes. En dan is het terug naar 30 mensen maximaal.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_34802492
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammeds reputatie
    En die is belangrijker dan duizenden moslimbroeders die afgeslacht worden door een idioot?
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_34802495
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wisten ze al sinds Rusdie maar goed
    Europeanen zijn nogal hardleers. Eigenlijk zijn wij Europeanen mensen met een heel positief mensbeeld; misschien wel een beetje te positief.
    pi_34802507
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

(Kom ik weer...)Ja, we leven ook in een volstrekt onnatuurlijk samenlevingsverband. De mens is gewend aan stammen, niet aan op elkaars lip zitten wachten tot er iemand iets irritants doet.
    Jager-verzamelaars gaan bij voorkeur eens per jaar op elkaars lip zitten en dan trouwen er wat met elkaar en je zingt wat liedjes. En dan is het terug naar 30 mensen maximaal.
    Ja, feitelijk is het correct. Bepaald gedrag kun je onderdrukken, maar het zal nooit verdwijnen. (Daarom willen mensen ook op vakantie, weg van de ene kudde, met een andere kudde)
    pi_34802519
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En die is belangrijker dan duizenden moslimbroeders die afgeslacht worden door een idioot?
    je moest eens weten.
    pi_34802520
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bende gij un egte brá bander
    jaoh... enne?
    pi_34802539
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef Jalu het volgende:

[..]

Europeanen zijn nogal hardleers. Eigenlijk zijn wij Europeanen mensen met een heel positief mensbeeld; misschien wel een beetje te positief.
    Ik ben half Europees
      maandag 6 februari 2006 @ 18:42:09 #149
    128950 sturky100
    bijten bijten!
    pi_34802546
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:38 schreef Mikrosoft het volgende:
    ze zijn niet bang voor europa, wel voor Amerika
    god bless america!
    pi_34802553
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:41 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jaoh... enne?
    yot
      maandag 6 februari 2006 @ 18:42:33 #151
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_34802562
    Heel goed Iran. De druppel hoop ik. Nu het complete westen precies hetzelfde doen. Isoleer die bananenrepubliek maar. Tot ze helemaal naar de tering zijn.
    pi_34802592
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammeds reputatie
    Vind je dat niet treurig dan

Wat schaadt zijn imago nu meer, idioten die zijn naam roepend, gegijzelden de strot door snijden op camera, of een lullig prentje in een krant die geen HOND leest buiten Denemarken.

Echt onbegrijpelijk
    pi_34802617
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jahoor in de jaren 30 hadden we ook een heel positief mensbeeld.
    pi_34802618
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben half Europees
    Voel je dan al of niet aangesproken, naar eigen voorkeur.
    pi_34802624
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:43 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat schaadt zijn imago nu meer, idioten die zijn naam roepend, gegijzelden de strot door snijden op camera, of een lullig prentje in een krant die geen HOND leest buiten Denemarken.

Echt onbegrijpelijk
    lieve schat, het zijn enkel de extremisten die extremistisch reageren, niet echt om van op te kijken toch?
    pi_34802640
    Wat een kneuzen die Iraniers dat ze nu Denemarken gaan boycotten en niet eens de hele westerse wereld. Laten we een kleintje pakken want, dat anders zou het ze te veel geld kosten en dan kunnen ze hun oh-zo benodigde westerse spulletjes niet meer kopen. Ach een algehele boycot van Iran komt er binnenkort toch wel aan.
      maandag 6 februari 2006 @ 18:45:26 #157
    125011 Bog
    dat wil jij niet weten
    pi_34802643
    nuke em all

verkapt tvp
    pi_34802651
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef Jalu het volgende:

[..]

Voel je dan al of niet aangesproken, naar eigen voorkeur.
    Europees of niet ik ben moslim en voel me aangesproken, maar niet met masker en kalashnikov voor een ambassade
    pi_34802652
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:42 schreef ShaoliN het volgende:
    Heel goed Iran. De druppel hoop ik. Nu het complete westen precies hetzelfde doen. Isoleer die bananenrepubliek maar. Tot ze helemaal naar de tering zijn.
    Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?
    pi_34802655
    Is het verspreiden van Mohammed beledigende tekeningen dan niet strafbaar in de islam? Want dat is wat die Deense imams deden in het Midden-Oosten. Ze haalden er nog prenten bij die veel erger waren dan in Jyllands-Posten.
    pi_34802686
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Jahoor in de jaren 30 hadden we ook een heel positief mensbeeld.
    We zijn inmiddels wel 70 jaar verder hoor.

Het lijkt er in mijn ogen zelfs een beetje op dat we de geen negatieve dingen meer durven zien in andere volkeren en/of religies uit angst om gebeurtenissen uit de jaren 30 te moeten gaan herbeleven.
    pi_34802691
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef Mikrosoft het volgende:
    Is het verspreiden van Mohammed beledigende tekeningen dan niet strafbaar in de islam? Want dat is wat die Deense imams deden in het Midden-Oosten. Ze haalden er nog prenten bij die veel erger waren dan in Jyllands-Posten.
    "kijk zo gaan ze om met ons profeet" intentie.
      maandag 6 februari 2006 @ 18:47:23 #163
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_34802703
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?
    Kwestie van tijd voor dat dat ook in Amerikaanse handen is.
    pi_34802708
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
    Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.
      maandag 6 februari 2006 @ 18:47:47 #165
    126836 Super7fighter
    Obedience brings victory.
    pi_34802718
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:43 schreef milagro het volgende:

[..]

Echt onbegrijpelijk
    Het zou van kwaad tot erger worden. Een bekend gezegd luidt: geef je iemand een vinger, dan neemt die heel je hand. Er moest een krachtig antwoord gegeven worden tegen deze brutaliteiten en beledigingen in de vorm van deze haatprenten.

Ik ben blij dat moslims hun geloof zo strikt nemen en niet vervallen tot afgoderij (ja, maar ze moeten aanpassen aan de 'moderne' westerse levenswijze gaat dus niet op).
    We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
    pi_34802737
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:42 schreef ShaoliN het volgende:
    Om eerlijk te zijn denk ik dat de hele cartoonrel in dat opzicht vooral negatieve gevolgen heeft voor Iran. Die oorlog tegen het Iraanse regime zou wel eens dichter bij kunnen zijn dan ooit tevoren.
    pi_34802738
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

ja, dat is toch wel een reele oplossing
    pi_34802746
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Singa het volgende:

[..]

Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.
    en een paniek-reactie?
      maandag 6 februari 2006 @ 18:49:29 #169
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_34802778
    van www.nu.nl
    "Ook kunnen schepen die onder Deense vlag varen in Iraanse havens op "zeer hoge" belastingen rekenen. "

Iran heeft er alleen zich zelf mee, straks gaan de andere westerse landen iran boycotten (Als dat nog niet gebeurt dan )
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
    pi_34802780
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Singa het volgende:

[..]

En aangezien er ontzaglijk veel Saoudisch geld in de VS zit, zal dat niet gebeuren. S.A. wil niet riskeren dat de VS alle Saoudische tegoeden zal bevriezen.
    pi_34802792
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"kijk zo gaan ze om met ons profeet" intentie.
    Aan tekeningen die in Denemarken circuleren kunnen ze weinig doen, en terecht. Er is niets tegen te doen maar een land als Iran denkt de Deense regering te kunnen vertellen wat die moet doen.
    pi_34802795
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:48 schreef indahnesia.com het volgende:
    en een paniek-reactie?
    Hang toch al tijden in de lucht dat Iran sacties opgelegd gaat krijgen van de veiligheidsraad... Zo'n verrassing is het dan niet.
    pi_34802805
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Jalu het volgende:

[..]

We zijn inmiddels wel 70 jaar verder hoor.

Het lijkt er in mijn ogen zelfs een beetje op dat we de geen negatieve dingen meer durven zien in andere volkeren en/of religies uit angst om gebeurtenissen uit de jaren 30 te moeten gaan herbeleven.
    Zo ervaar ik dat helemaal niet. Sterker nog ik heb helemaal niet het idee dat er iets veranderd is in die 70 jaar. Ik zie in west Europa ook een heleboel mensen die de boel op lopen te hitsen. Nou is het in het midden oosten nog tien keer erger dat is wel zo natuurlijk.
    pi_34802815
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

lieve schat, het zijn enkel de extremisten die extremistisch reageren, niet echt om van op te kijken toch?
    lees je wel wat ik schrijf?

waarom niet de barricades op om te protesteren tegen die extremisten die jouw oh zo vredelievende geloof kapen en de reputatie bezorgen die het nu heeft?

wie schaadt de reputatie nu meer, "wij" beledigende Westerlingen, of honderden, duizenden extremisten die iedereen die hen niet aan staat over de kling (willen) jagen, of dat nu in Iran is, Irak, Algerije, VS, Indonesie, hier.

"ja , maar we keuren dat toch af"
    ja, men mompelt wat idd over dat geweld niet mag en zo, maar men gaat schreeuwen om 1 fucking prentje.
    pi_34802830
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:49 schreef Jalu het volgende:

[..]

En aangezien er ontzaglijk veel Saoudisch geld in de VS zit, zal dat niet gebeuren. S.A. wil niet riskeren dat de VS alle Saoudische tegoeden zal bevriezen.
    Dat denk ik ook niet idd, S.A. is veel te gesteld op z'n welvaart.
    pi_34802834
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:49 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Aan tekeningen die in Denemarken circuleren kunnen ze weinig doen, en terecht. Er is niets tegen te doen maar een land als Iran denkt de Deense regering te kunnen vertellen wat die moet doen.
    heb ik iets gemist?
    pi_34802844
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het zou van kwaad tot erger worden. Een bekend gezegd luidt: geef je iemand een vinger, dan neemt die heel je hand.
    Dat geef je heel goed weer. Je moet dus vooral niet toegeven aan moslims die nu pleiten voor inperking van de westerse vrijheid van meningsuiting, want voor je het wet mogen vrouwen hier ook alleen nog in burka de straat op.

beetje gechargeerd, maar je begrijpt het idee
    pi_34802901
    Hey triggershot je zou nog reageren om mijn antwoorden .
    ijs_beer fan!
    pi_34802922
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heb ik iets gemist?
    De moslims wilden excuses van de Deense regering en kregen het niet.
    pi_34802950
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:53 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Dat had de Deense regering toch al gedaan?
      maandag 6 februari 2006 @ 18:54:35 #181
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_34802969
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef Skwish het volgende:

[..]

Alleen de uitgever van die krant
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
    pi_34802970
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:51 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat geef je heel goed weer. Je moet dus vooral niet toegeven aan moslims die nu pleiten voor inperking van de westerse vrijheid van meningsuiting, want voor je het wet mogen vrouwen hier ook alleen nog in burka de straat op.

Daarom alleen al moet je nooit en te nimmer excuses aanbieden voor die cartoons, zelfs niet als diplomatieke daad.
    pi_34802989
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef Skwish het volgende:

[..]

Nee, Jyllands-Posten bood excuses aan maar de Deense regering niet.
    pi_34803023
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:50 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom niet de barricades op om te protesteren tegen die extremisten die jouw oh zo vredelievende geloof kapen en de reputatie bezorgen die het nu heeft?
    Ik ben bang dat dat lastig wordt als je in Iran woont.
    pi_34803032
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Alleen de uitgever van die krant
    en ook alleen voor het effect van de cartoons en niet voor het plaatsen ervan op zich
    pi_34803037
    De regering kan haar excuses niet eens officieel aanbieden. Zelfs als wilde ze het.
    ijs_beer fan!
    pi_34803045
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Nee, Jyllands-Posten bood excuses aan maar de Deense regering niet.
    Volgens mij wel hoor.
    -Rabia Al-Basri
      maandag 6 februari 2006 @ 18:56:29 #188
    126836 Super7fighter
    pi_34803055
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:51 schreef Jalu het volgende:

[..]

Burqa is voor eerzame vrouwen (die het zelf willen). In het Westen is daar op grote schaal geen sprake van, dus zo'n burqa-plicht is sowieso bij voorbaat nutteloos.
    We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
    pi_34803098
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Tegen hen die Mohammed als terrorist hebben neergezet? Of tegen elk westerland dat prentjes heeft gedrukt?
    quote:
    wie schaadt de reputatie nu meer, "wij" beledigende Westerlingen, of honderden, duizenden extremisten die iedereen die hen niet aan staat over de kling (willen) jagen, of dat nu in Iran is, Irak, Algerije, VS, Indonesie, hier.
    Ze hebben allebei even veel schuld, de beledigingen zijn alleen maar haat opwekkend. De extremisten hebben de schuld van verder zaaien, maar de (deense) krant is de aanleiding geweest voor de "zwevende" moslim die verdwaald is tussen pacifisme en extremisme.
    quote:
    "ja , maar we keuren dat toch af"
    ja, men mompelt wat idd over dat geweld niet mag en zo, maar men gaat schreeuwen om 1 fucking prentje.
    Gematigde en radicale moslims hebben de prentjes afgekeurd, de pacifisten hebben zich ingehouden gedurende 5 maanden. Als Europese moslims in actie wouden komen was het al eerder gebeurt. Dat er Imams in MO ergere prentjes verspreidden, viel niet te voorkomen.

En toen de extremisten in MO actie gingen voeren, dachten Europese moslims ja we kunnen natuurlijk niet achter blijven. Ik ben een moslim en hoef geen band met hen beiden te hebben. als hun in de naam van God zo handelen, handel ik in de naam van God samen met miljoenen andere moslims die in de meerderheid zijn ons in en verdragen we het
    pi_34803105
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:55 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat lastig wordt als je in Iran woont.
    Er zijn ook landen die bekend staan als gematigde moslim landen. Waar ook wel degelijk een recht bestaat om te demonstreren. Daar gebeurt het ook niet.
    pi_34803114
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:56 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Burqa is voor eenzame vrouwen (die het van hun man/omgeving moeten).
    pi_34803160
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:53 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Iran?
    pi_34803174
    quote:

[..]

Burqa is voor eerzame vrouwen (die het zelf willen). In het Westen is daar op grote schaal geen sprake van, dus zo'n burqa-plicht is sowieso bij voorbaat nutteloos.
    Leg je dat even uit aan de vrouwen in Iran?

Trouwens, eerzaam is nogal een waarde-oordeel wat je daar geeft. Ik vind een vrouw die geen burka draagt nog niet bepaald on-eerzaam...

Maar goed, dat was ook niet mijn punt. Mijn punt was dat als je de schreeuwers nu hun zin geeft dat ze morgen weer iets anders hebben wat ze ons in de westerse wereld willen opdringen.
    pi_34803184
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:52 schreef NanKing het volgende:
    Hey triggershot je zou nog reageren om mijn antwoorden .
    trigger is de kluts kwijt

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2006 18:59:58 ]
    pi_34803207
    quote:

[..]

Een boerka is HET bewijs dat mannen zwak zijn. Maar goed dat is een andere discussie.
    ijs_beer fan!
    pi_34803302
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:57 schreef Jalu het volgende:

[..]

Er zijn ook landen die bekend staan als gematigde moslim landen. Waar ook wel degelijk een recht bestaat om te demonstreren. Daar gebeurt het ook niet.
    Dat weet je helemaal niet. En daarnaast vind ik het niet zo relevant. Er zijn genoeg moslims die helemaal niks hebben met dit soort extremisten zeker in landen als Iran, Irak of Turkije. Of dacht je dat ze in Istanbul of Teheran allemaal vrijwillig in een Burka gaan lopen of zo? Het is alleen op het moment vrij moeilijk om in het midden oosten je bek open te trekken over de Islam en extremisme.
    pi_34803319
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

trigger is de kluts kwijt
    Moment zal even quoten (was van vanacht voordat je naar bed ging)
    ijs_beer fan!
    pi_34803343
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:02 schreef NanKing het volgende:

[..]

Moment zal even quoten (was van vanacht voordat je naar bed ging)
    ok
    pi_34803351
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:01 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. En daarnaast vind ik het niet zo relevant.
    Ik ben er toch wel van overtuigd dat als dergelijke demonstraties wel plaatsvonden, we ze zeker in het nieuws voorbij zouden zien komen.
    quote:
    Er zijn genoeg moslims die helemaal niks hebben met dit soort extremisten zeker in landen als Iran, Irak of Turkije. Of dacht je dat ze in Istanbul of Teheran allemaal vrijwillig in een Burka gaan lopen of zo? Het is alleen op het moment vrij moeilijk om in het midden oosten je bek open te trekken over de Islam en extremisme.
    Inderdaad; maar de moslim extremisten proberen nu te bewerkstelligen dat dat ook in Europa zo zal worden. Wat we dus als westerse wereld met alle mogelijke middelen moeten voorkomen.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:04:36 #200
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34803387
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Guest, Iran laat liever alle centrales exploderen dan dat ze overlopen worden door Amerika. En die fall-out komt met de wind over Europa geblazen.

Trouwens beredeneer je best wel onlogisch, ondoordacht. Maar dat terzijde
    pi_34803466
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:04 schreef stukovich het volgende:

[..]

Guest, Iran laat liever alle centrales exploderen dan dat ze overlopen worden door Amerika. En die fall-out komt met de wind over Europa geblazen.
    Iran komt niet in het bezit van kerntechnologie om wapens te maken, let op mijn woorden.
    quote:
    Trouwens beredeneer je best wel onlogisch, ondoordacht. Maar dat terzijde
    Nee, de reactie van de Iraniers en van andere moslim-extremisten is doordacht en logisch...
    pi_34803470
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 01:26 schreef Triggershot het volgende:
    quote:
    Terroristen plegen geen aanslagen in de naam van Allah, ze menen het te rechtvaardigen in de naam van Allah. Is een groot verschil tussen. Er is geen sprake van Godslastering tussen want hun denken dat hun intentie zuiver is, dat het valt onder "Jihad". De bloederige demonstraties worden door de zelfde extremisten uitgevoerd, betreffende spotprentjes zijn ook geen Godslastering. het is beledigigen van een profeet, Mohammed is niet goddelijk.

Godslastering is misschien een verkeerd woord maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
    Dat ze het doen uit de naam van Allah of het menen te rechtvaardigen in naam van Allah maakt voor mij ook geen verschil.
    Mijn punt is, als iemand zo met jouw religie om gaat en je bent het daar niet mee eens laat het dan op welke manier horen. Laat je broeders weten dat je het niet met ze eens bent. Want zij plegen aanslagen in naam van jouw religie. Jouw religie heeft een slechte naam gekregen door een stel zwakzinnigen. Doordat jouw religie nu zo een slechte naam heeft, zijn er spotprents gemaakt.

Maar ipv dat je de bron aanpakt pak je het gevolg aan. Ga tegen de terroristen in, en niet tegen mensen in die niets anders kennen als vrijheid. Een vrijheid waar in je soms wel eens iemand beledigt wel eens iemand op zijn zieltje trapt.
    Als je, je hier door op je zieltje voelt getrapt moet je, je wang toe keren er om lachen. Die persoon aanklagen van mij part. We leven hier in het westen, in een rechtstaat. Ben je het niet eens met die prents dien morgen een klacht in. Zo werkt het in de westerse maatschappij.
    [/quote]
    quote:
    Ik heb een aantal malen gekeken ja. Er zijn punten waarom ik kon lachen en punten waarvan ik vond dat ze te ver gingen. Mensen aan het lachen maken hoeft niet ten koste van andermans gevoelen te gaan lijkt me. Men wist dat ze heel wat mensen zouden kwetsten en nog deden ze het met oprecht. Er zijn genoeg manieren om (niet) moslims tegelijk aan het lachen te maken zonder Mohammed/Jezus er bij te betrekken.
    Lachen gaat vaak ten koste van een ander. We zijn niet allemaal van suiker gemaakt.
    Om iemand lachen is iets anders als iemand de grond intrappen. Maar er werd hier niemand de grond ingetrapt. Het was een grap of je het er nou mee eens bent of niet het was een grap.
    Ik ben het met zoveel dingen niet eens, maar gelukkig hoef ik niet iemand aan te vallen als hij dat bij mij doet.(verbaal).

quote:
    Heeft niets met geloof te maken, Mohammed mag niet afgebeeld worden van de islam, iemand die de Islam respecteert houdt zich daar aan. Als het echt echt moet, dan mag je Mohammed nog geen gezicht geven. Hou je je er niet aan, tsjaah dan heb je geen respect.
    tsjaah dan heb je geen respect is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg waarom het niet mocht niet wat het gevolg is van als je het wel doet.

Dit vroeg ik gister dus.

en nu koffie lees me dadelijk wel weer in
    ijs_beer fan!
    pi_34803531
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iran?
    O.a. ja. Verbreken van de handelsbetrekkingen met Denemarken is een signaal van Iran om wat aan hun stoute onderdanen te doen. Je denkt toch niet dat Iran de handelsbetrekkingen zou verbreken als de Deense regering de journalisten had geëxecuteerd?
    pi_34803604
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik ben er toch wel van overtuigd dat als dergelijke demonstraties wel plaatsvonden, we ze zeker in het nieuws voorbij zouden zien komen.
    [..]

Inderdaad; maar de moslim extremisten proberen nu te bewerkstelligen dat dat ook in Europa zo zal worden. Wat we dus als westerse wereld met alle mogelijke middelen moeten voorkomen.
    Wat extremisten proberen is een heilige oorlog te ontketenen door zoveel mogelijk moslims op te zetten tegen de niet gelovigen. Dat lijkt me volkomen duidelijk en niet zo moeilijk te begrijpen als je weet waar dit soort fundamentalisten voor staan. Dat verhaal vind ik dan ook totaal niet interressant.

Wat belangrijk is is hoe je deze "heilige oorlog" kan voorkomen. En als ik dit soort topics lees lees ik veel verontwaardiging overal over. Veel verwijten, veel afkeuring maar nooit concrete oplossingen. Als ik zie hoe de boel nu aan het escaleren is heb ik ook niet meer de illusie dat er ooit een oplossing komt.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:12:31 #205
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34803662
    Wat zou er moeten gebeuren om ervoor te zorgen dat de moslims in het MO niet meer jaloers zijn op het westen?
      maandag 6 februari 2006 @ 19:13:09 #206
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34803686
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:12 schreef Blood_Money het volgende:
    Wat zou er moeten gebeuren om ervoor te zorgen dat de moslims in het MO niet meer jaloers zijn op het westen?
    pi_34803688
    Ik zie deze "acties" als een bevestiging van verschillende kenmerken van de combinatie foute regimes en de verstrengeling van politiek en religie. Religie gebruiken om je politieke positie te versterken (of dat denken te doen, hierbij denk ik aan zowel Hamas als Iran). Verder wordt hier ook van gebruikgemaakt om de interne onvrede in eigen land een uitlaatklep te geven.

Het is sowieso opvallend hoe haatdragend men is ten opzichte van iedereen die meer succes heeft dan zij. In plaats van iets te doen aan de wantoestanden in eigen land, zoals de corrupte religieuze figuren in Iran of de corruptie in de Palestijnse gebieden, is het altijd lekker makkelijk om de enge boze buitenwereld de schuld te geven.

Het mag dan misschien een klein gedeelte van de aldaar levende moslims zijn die zich aan geweld te buiten gaat, maar het wordt toegestaan en aangemoedigd. Ik heb dan ook geen enkel respect voor de regimes aldaar. Wat mij betreft wordt er vanaf nu veel geld geinvesteerd om ons onafhankelijk te maken van die paupers om ze daarna te laten vervallen tot wat ze werkelijk zijn; derde wereld landen.
    pi_34803699
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:01 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. En daarnaast vind ik het niet zo relevant. Er zijn genoeg moslims die helemaal niks hebben met dit soort extremisten zeker in landen als Iran, Irak of Turkije. Of dacht je dat ze in Istanbul of Teheran allemaal vrijwillig in een Burka gaan lopen of zo? Het is alleen op het moment vrij moeilijk om in het midden oosten je bek open te trekken over de Islam en extremisme.
    Turkije een extremistisch land Hoe dan ook de Burqa komt enkelt voor in Afghanistan en Pakistan en zeker niet in Istanbul. Effe een verduidelijking met wat prentjes over alle soorten hoofddoeken http://news.bbc.co.uk/1/s(...)lim_veils/html/1.stm

Dit is trouwens de enige echt Burqa

-Rabia Al-Basri
    pi_34803769
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:06[/url] schreef NanKing het volgende:
    Godslastering is misschien een verkeerd woord maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
    Dat ze het doen uit de naam van Allah of het menen te rechtvaardigen in naam van Allah maakt voor mij ook geen verschil. Mijn punt is, als iemand zo met jouw religie om gaat en je bent het daar niet mee eens laat het dan op welke manier horen. Laat je broeders weten dat je het niet met ze eens bent. Want zij plegen aanslagen in naam van jouw religie. Jouw religie heeft een slechte naam gekregen door een stel zwakzinnigen. Doordat jouw religie nu zo een slechte naam heeft, zijn er spotprents gemaakt.
    Ben het helemaal niet met je eens, er worden ook spotprents gemaakt over Jezus, en voor zover ik het weet zijn er geen Christenen die in de naam van God aanslagen plegen op grote schaal. Ik snap niet waarom ik uberhaupt zou moeten reageren of me verantwoordelijk zou moeten voelen voor de daden van extremisten. Men kan wel beweren dat ze het in de naam van Islam, Allah en Mohammed doen maar mensen die de Islam en in de koran verdiepen en een beetje fatsoenlijk kennen weten dat er helemaal niet tot geweld wordt geroepen. Agressie is alleen voor de agressor.

Elke moslim heeft hier wel een aantal x een betoog over gehouden, maar ja na een paar x zie je gewoon dat het niet opschiet. Ik voel me niet verantwoordelijk en zal het ook nie opnemen.
    quote:
    Maar ipv dat je de bron aanpakt pak je het gevolg aan. Ga tegen de terroristen in, en niet tegen mensen in die niets anders kennen als vrijheid. Een vrijheid waar in je soms wel eens iemand beledigt wel eens iemand op zijn zieltje trapt.
    Als je, je hier door op je zieltje voelt getrapt moet je, je wang toe keren er om lachen. Die persoon aanklagen van mij part. We leven hier in het westen, in een rechtstaat. Ben je het niet eens met die prents dien morgen een klacht in. Zo werkt het in de westerse maatschappij.
    Heb jij mij anders zien handelen dan, extremisten steunen of in welk ander vorm dan ook een daad ondernemen dat niet samen gaat met de weterste recht?
    quote:
    Lachen gaat vaak ten koste van een ander. We zijn niet allemaal van suiker gemaakt.
    Om iemand lachen is iets anders als iemand de grond intrappen. Maar er werd hier niemand de grond ingetrapt. Het was een grap of je het er nou mee eens bent of niet het was een grap.
    Ik ben het met zoveel dingen niet eens, maar gelukkig hoef ik niet iemand aan te vallen als hij dat bij mij doet.(verbaal).
    Je kunt best over moslims grappen maken, of over moslimlanden maar hoeft niet perse over een heiligheid in de islam. De meest belangrijke mens voor de moslims en vooral niet als je weet dat er mensen voor hem zullen sterven als ze al menen in zijn naam aanslagen te plegen. Hele geval rondom Rushdie leerde ons dat er niet simpel wordt gereageerd.

pi_34803855
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:08 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

O.a. ja. Verbreken van de handelsbetrekkingen met Denemarken is een signaal van Iran om wat aan hun stoute onderdanen te doen. Je denkt toch niet dat Iran de handelsbetrekkingen zou verbreken als de Deense regering de journalisten had geëxecuteerd?
    Ik ben sowieso niet van Irak te spreken, maar Denemarken (regering) heeft zich voor zover ik het weet zich niet gedistanieerd..?
    pi_34803863
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:12 schreef Blood_Money het volgende:
    Om te beginnen eens wat foute regimes aan te pakken die al deccenia lang hun eigen bevolking in de stront laten zakken. Maar ja de olie he....
      maandag 6 februari 2006 @ 19:18:55 #212
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34803896
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:13 schreef stukovich het volgende:

[..]

Denial, denial...
    pi_34803939
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben het helemaal niet met je eens, er worden ook spotprents gemaakt over Jezus, en voor zover ik het weet zijn er geen Christenen die in de naam van God aanslagen plegen op grote schaal. Ik snap niet waarom ik uberhaupt zou moeten reageren of me verantwoordelijk zou moeten voelen voor de daden van extremisten. Men kan wel beweren dat ze het in de naam van Islam, Allah en Mohammed doen maar mensen die de Islam en in de koran verdiepen en een beetje fatsoenlijk kennen weten dat er helemaal niet tot geweld wordt geroepen. Agressie is alleen voor de agressor.

Elke moslim heeft hier wel een aantal x een betoog over gehouden, maar ja na een paar x zie je gewoon dat het niet opschiet. Ik voel me niet verantwoordelijk en zal het ook nie opnemen.
    Dus je laat godsdienstwaanzinnigen ongestraft je geloof kapen om onschuldigen uit te moorden? En je vindt het dan niet jouw verantwoordelijkheid om die idioten tot de orde te roepen? Terwijl ze jouw God en jouw Profeet er aan de haren bijslepen om hun daden te verklaren? Het spijt me, ik vind dat echt een zwaktebod.

Hoe zou jij het vinden als er uit naam van Nederland in een moslim land 1000 mensen zonder enige reden worden afgeslacht en vervolgens Nederland zou zeggen:"Wij straffen de daders niet, want wij zijn niet verantwoordelijk voor de daders van enkelingen". Zou je dan als Nederlander niet de straat op gaan om te eisen dat die moordenaars wel bestraft worden?
    pi_34804027
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet van Irak te spreken, maar Denemarken (regering) heeft zich voor zover ik het weet zich niet gedistanieerd..?
    De Deense regering begrijpt dat moslims gekwetst zijn maar Jyllands-Posten heeft geen Deense wet overtreden. Half distantiëren is niet genoeg voor moslims.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:25:20 #215
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804073
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:18 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Denial, denial...
    Ik leef in het westen, sterker nog ik ben er geboren.

pi_34804239
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als er uit naam van Nederland in een moslim land 1000 mensen zonder enige reden worden afgeslacht en vervolgens Nederland zou zeggen:"Wij straffen de daders niet, want wij zijn niet verantwoordelijk voor de daders van enkelingen". Zou je dan als Nederlander niet de straat op gaan om te eisen dat die moordenaars wel bestraft worden?
    Dan zou ik zeggen dat het een aktie is van een individu en niet van een hele natie. Je kan heel leuk roepen dat je in naam van Nederland iets doet maar daarom is het nog niet zo. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor wat een paar nederlandse idioten doen. Dat ben ik simpelweg ook niet.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:31:07 #217
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34804260
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:25 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik leef in het westen, sterker nog ik ben er geboren.

Nou, en...?
    pi_34804296
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:23 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

De Deense regering begrijpt dat moslims gekwetst zijn maar Jyllands-Posten heeft geen Deense wet overtreden. Half distantiëren is niet genoeg voor moslims.
    Alleen de doodstraf was toch voldoende voor de religion of peace? Althans dat heb ik nu al meerdere keren horen zeggen van een paar fanatici maar tegengeluiden hoor je ook niet uit het MO.
    pi_34804333
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen dat het een aktie is van een individu en niet van een hele natie. Je kan heel leuk roepen dat je in naam van Nederland iets doet maar daarom is het nog niet zo. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor wat een paar nederlandse idioten doen. Dat ben ik simpelweg ook niet.
    Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was of je als Nederlander zou eisen dat de dader gestraft wordt. Lijkt me namelijk een hele logische reactie als dat niet zou gebeurden.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:33:20 #220
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_34804347
    Als ik zo het nieuws nu bekijk , kan ik echt alleen maar concluderen dat die moslims volslagen gek zijn.
    Walgelijke lui
      maandag 6 februari 2006 @ 19:33:31 #221
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804358
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:32 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Alleen de doodstraf was toch voldoende voor de religion of peace? Althans dat heb ik nu al meerdere keren horen zeggen van een paar fanatici maar tegengeluiden hoor je ook niet uit het MO.
    Als je met een vergrootglas naar die minder gematigden kijkt en met een Hubble-telescoop naar de fanatici zul je wel meer dingen niet zien.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:34:09 #222
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804383
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:33 schreef N.icka het volgende:
    Als ik zo het nieuws nu bekijk , kan ik echt alleen maar concluderen dat die moslims volslagen gek zijn.
    Walgelijke lui
    Dit is geen klaagbaak n*e*r*d
    pi_34804417
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:33 schreef stukovich het volgende:

[..]

Als je met een vergrootglas naar die minder gematigden kijkt en met een Hubble-telescoop naar de fanatici zul je wel meer dingen niet zien.
    Vertekend beeld van de werkelijkheid.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:35:29 #224
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_34804441
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:34 schreef stukovich het volgende:

[..]

Dit is geen klaagbaak n*e*r*d
    Het was net op het nieuws , oproepen tot de doodstraf en moord en geweld
      maandag 6 februari 2006 @ 19:36:40 #225
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34804490
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:33 schreef stukovich het volgende:

[..]

Geen telescoop nodig. Het zijn er zó veel.
    pi_34804549
    Het is nu helemaal te gek voor woorden. Een moslim was net op tv die de doodstraf eist voor de spotprent tekenaar.

Word tijd dat er met al die radicale lui eens flink oorlog gevoerd gaat worden. Even onze westerse spierballen laten zien
      maandag 6 februari 2006 @ 19:38:46 #227
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804558
    Blaat.... even over jullie historische kennis gesproken, Nederland is met Engeland in oorlog gegaan naar aanleiding van spotprenten. Maar dit even geheel terzijde
      maandag 6 februari 2006 @ 19:39:24 #228
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34804581
    En je hoort bar weinig van de gematigden. Lijkt me dat je het niet zo leuk vindt als hordes fanatici je geloof zo belachelijk maken. Of maakt dat niet uit als men tegen de eeuwige agressor, het westen, ageert?
    pi_34804609
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:38 schreef stukovich het volgende:
    Blaat.... even over jullie historische kennis gesproken, Nederland is met Engeland in oorlog gegaan naar aanleiding van spotprenten. Maar dit even geheel terzijde
    Goh wat weet jij er veel van....dit was 5 seconden geleden op het nieuws
    pi_34804630
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:32 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was of je als Nederlander zou eisen dat de dader gestraft wordt. Lijkt me namelijk een hele logische reactie als dat niet zou gebeurden.
    Nee.

Sterker nog de meeste Nederlanders zouden dat niet doen. Sterker nog als in Thailand een Nederlander ter door wordt veroordeeld roept iedereen hier moord en brand. Daar is ook een simpele verklaring voor. De Nederlander behoort tot onze groep. Mensen zijn groepsdieren zo werkt dat nou eenmaal. Dat zegt verder niks over hoe Nederlanders denken over drugsmokkel.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:41:06 #231
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804639
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:39 schreef Blood_Money het volgende:
    En je hoort bar weinig van de gematigden. Lijkt me dat je het niet zo leuk vindt als hordes fanatici je geloof zo belachelijk maken. Of maakt dat niet uit als men tegen de eeuwige agressor, het westen, ageert?
    Of ik nou tegen de muur praat of tegen jullie. Ik heb al talloze keren het geweld verworpen, maar je ziet dat we nu al in topic #16 zitten, en zo te horen hebben jullie nog genoeg silo's met vuiligheid over dus 'bring it on'
      maandag 6 februari 2006 @ 19:42:14 #232
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804677
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goh wat weet jij er veel van....dit was 5 seconden geleden op het nieuws
    Ontkennen is zinloos.... ---> feit. Jij wilt feitelijk debatteren, breng dan ook het fatsoen op om er inhoudelijk op te reageren.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:42:39 #233
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34804691
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:41 schreef stukovich het volgende:

[..]

Of ik nou tegen de muur praat of tegen jullie. Ik heb al talloze keren het geweld verworpen, maar je ziet dat we nu al in topic #16 zitten, en zo te horen hebben jullie nog genoeg silo's met vuiligheid over dus 'bring it on'
    Heheh. Sorry ik werd een beetje melig (wat betreft de formulering). Ik heb het trouwens ook niet over jou. Of spreek jij voor allen?
      maandag 6 februari 2006 @ 19:42:42 #234
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_34804693
    quote:

[..]

Ik denk dat er bedeolt wordt , in het openbaar , op het nieuws , in de krantem enz enz , niet een eenzame roeper op Fok
    pi_34804700
    quote:

[..]

Dit topic staat in "Nieuws". De reden dat dit topic nog steeds loopt is omdat dit onderwerp nog steeds nieuws is, kijk maar op tv, lees de krant of kijk op een nieuwssite.
    pi_34804717
    quote:
    Het zijn vaak incidenten wanneer een oorlog begint. Meestal gaat er wel een maandenlang/jarenlang proces aan vooraf van polarisatie en demonisering van de tegenpartij. Vaak wordt dan ook nog god erbij gehaald.
    pi_34804728
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:40 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nee.

Sterker nog de meeste Nederlanders zouden dat niet doen. Sterker nog als in Thailand een Nederlander ter door wordt veroordeeld roept iedereen hier moord en brand. Daar is ook een simpele verklaring voor. De Nederlander behoort tot onze groep. Mensen zijn groepsdieren zo werkt dat nou eenmaal. Dat zegt verder niks over hoe Nederlanders denken over drugsmokkel.
    Als een Nederlander in een buitenland 1000 mensen vermoord en hij keert terug en wordt niet bestraft, op zo'n moment zal ik me schamen dat ik Nederlander ben en zeker eisen dat hij bestraft wordt. Lijkt me ook heel normaal.
    pi_34804743
    quote:
    Ja bijna 400 jaar geleden. Wat zegt dit over een aantal moslims die hetzelfde doen?
    pi_34804744
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:35 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het was net op het nieuws , oproepen tot de doodstraf en moord en geweld
    Dat doen ze al jaren hoor...
    Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
    pi_34804767
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:42 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ontkennen is zinloos.... ---> feit. Jij wilt feitelijk debatteren, breng dan ook het fatsoen op om er inhoudelijk op te reageren.
    Jij bracht het op een manier alsof onze historische kennis lager was dan de jouwe, ik citeer: "even over jullie historische kennis gesproken". Nou, ik durf te wedden dat jij 5 minuten geleden ook niet wist dat de spotprents één van de vele redenen was waarom NL oorlog had met Engeland. Dus ga niet zeuren over "onze historische kennis".
    pi_34804779
    Geert wilders geilt ook enorm op aandacht, gaat ie die malle tekeningen op zijn website plaatsen, wat voor fucking zin heeft dat in vredesnaam?? schiet je weer geen reet mee op!! wat een sneu figuur is dat zeg die Wilders, oproerstoker

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_34804842
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:45 schreef venomsnake het volgende:
    Geert wilders geilt ook enorm op aandacht, gaat ie die malle tekeningen op zijn website plaatsen, wat voor fucking zin heeft dat in vredesnaam?? schiet je weer geen reet mee op!! wat een sneu figuur is dat zeg die Wilders, oproerstoker

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74
    De (linkse) Volkskrant doet precies hetzelfde anders, net als vele andere kranten, tv-zenders en websites. Wat vind je daar van?
      maandag 6 februari 2006 @ 19:48:52 #243
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804890
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dit topic staat in "Nieuws". De reden dat dit topic nog steeds loopt is omdat dit onderwerp nog steeds nieuws is, kijk maar op tv, lees de krant of kijk op een nieuwssite.
    Tja, we kunnen tot 100 doorgaan. Jullie argumenten/meningen zijn nu wel duidelijk:

- Moslims zijn barbaren
    - Wij doen te weinig
    - Wij zijn begonnen
    - Wij zijn zandhazen
    - Wij leven in zandbakken
    - Wij zijn ongeschoold
    - Wij zijn uit op totale mayhem
    - Altijd weer het Midden-Oosten
    - Wij weten niet wat vrijheid van meningsuiting is
    - Wij doen dit al jaren
    - Wij kunnen niet tegen humor
    Wij wij wij wij wij
    pi_34804955
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:45 schreef venomsnake het volgende:

Van mij mogen ze overal in heel NL in bushokjes posters ophangen van die tekeningen. Die moslims moeten maar eens leren ergens mee om te kunnen gaan.

Ik wacht tot het eerste bedrijf met een ludieke actie komt om WC papier met Koran teksten op de markt te brengen. Wedden dat geert die aanprijst op zijn site.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:51:37 #245
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34804980
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:50 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Van mij mogen ze overal in heel NL in bushokjes posters ophangen van die tekeningen. Die moslims moeten maar eens leren ergens mee om te kunnen gaan.

Ik wacht tot het eerste bedrijf met een ludieke actie komt om WC papier met Koran teksten op de markt te brengen. Wedden dat geert die aanprijst op zijn site.
    Stel jij jezelf eens voor newbie
    pi_34804982
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De (linkse) Volkskrant doet precies hetzelfde anders, net als vele andere kranten, tv-zenders en websites. Wat vind je daar van?
    dat een krant ze laat zien (links of rechts) maakt me geen drol uit, dat zijn geen politieke partijen, dit mannetje doet het om er politiek een slaatje uit te slaan, zoveel mogelijk bange hollanders hun stemmetje winnen.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      maandag 6 februari 2006 @ 19:51:51 #247
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34804989
    Alleen kleine kinderen of zwakbegaafde volwassenen blijven trouwens aankomen met "hij begon". En in dit geval dat nog steeds roepen terwijl je gebouwen en mensen kapotmaakt, als reactie op een paar prentjes. Werkelijk absurd dat die lui verwachten nog serieus genomen te worden. (overigens zijn uitdrukkingen als "actie=reactie" en "agressie tegen agressor" gewoon synoniem voor "hij begon"). Altijd met gelijke munt terugbetalen...en dan respect eisen (respect moet je per definitie verdienen, als je het afdwingt, heet dat niet respect wat je krijgt).
    pi_34805012
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:48 schreef stukovich het volgende:

[..]

Tja, we kunnen tot 100 doorgaan. Jullie argumenten/meningen zijn nu wel duidelijk:

- Moslims zijn barbaren
    - Wij doen te weinig
    - Wij zijn begonnen
    - Wij zijn zandhazen
    - Wij zijn ongeschoold
    - Wij doen dit al jaren
    Wij wij wij wij wij
    Als WIJ als mensen allemaal die achterlijke religies zouden droppen zou het allemaal veel gezelliger worden. En dan is er geen WIJ en ZIJ meer.

Achterlijke middeleeuwste figuren met al die kut religies allemaal.
    Religies is so 1950.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:53:23 #249
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34805047
    Trouwens wil ik nog maar eens benadrukken dat ik met 'jullie', de voorstanders noem en met wij 'de tegenstanders'.

Wij blijven natuurlijk ten alle tijden Nederlands, alhoewel sommige users daar geen vrede mee hebben.
    pi_34805062
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:51 schreef stukovich het volgende:

[..]

Stel jij jezelf eens voor newbie

Ga jij je eens realiseren dat we in 2006 leven met je sprookjes verhalen.
    pi_34805067
    quote:

waar wacht je op? gat in de markt man!!!!!
    word rijk
      maandag 6 februari 2006 @ 19:53:55 #252
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805069
    quote:

[..]

Zodra ze er tegen kunnen, hoeft dat niet meer. (snapt iemand 'm...?)
      maandag 6 februari 2006 @ 19:54:03 #253
    89730 Drugshond
    pi_34805074
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:
    Bijna 20 delen (inclusief Denemarken)... is ook wel erg over de top.
    En zijn we er al uit ,
      maandag 6 februari 2006 @ 19:54:09 #254
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34805077
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:52 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Als WIJ als mensen allemaal die achterlijke religies zouden droppen zou het allemaal veel gezelliger worden. En dan is er geen WIJ en ZIJ meer.

Achterlijke middeleeuwste figuren met al die kut religies allemaal.
    Religies is so 1950.
    Heb ik al benadrukt dat atheïsten in de minderheid zijn.

"Ja".

Ow okee.
    pi_34805111
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:48 schreef stukovich het volgende:

[..]

- Moslims zijn barbaren
    - Wij doen te weinig
    - Wij zijn begonnen
    Wij zijn zandhazen

- Wij zijn ongeschoold
    - Wij doen dit al jaren
    Wij wij wij wij wij
    De zelfkennis neemt wel toe!
      maandag 6 februari 2006 @ 19:55:17 #256
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34805126
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En zijn we er al uit ,
    Wat denk je
      maandag 6 februari 2006 @ 19:55:33 #257
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34805132
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef more het volgende:

[..]

De zelfkennis neemt wel toe!
    www.deleukstethuis.nl/humorloos
    pi_34805133
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:53 schreef stukovich het volgende:
    Trouwens wil ik nog maar eens benadrukken dat ik met 'jullie', de voorstanders noem en met wij 'de tegenstanders'.

Wij blijven natuurlijk ten alle tijden Nederlands, alhoewel sommige users daar geen vrede mee hebben.
    Ik zie mezelf als een voorstander van de publicatie van deze spotprenten, maar heb geen enkele moeite met het hebben van moslims als landgenoten. Mits ze accepteren dat in onze westerse wereld zulke prenten gepubliceerd kunnen en mogen worden.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:55:43 #259
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805139
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En zijn we er al uit ,
    Iedereen houdt voet bij stuk (typ ik het nou goed...?), dus we kunnen nog wel even door.
    pi_34805156
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:53 schreef venomsnake het volgende:

[..]

waar wacht je op? gat in de markt man!!!!!
    word rijk
    Tja ik heb alleen geen zin in boze moslims aan mijn deur die mijn hoofd op een speer zetten.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:57:14 #261
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34805195
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:56 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Tja ik heb alleen geen zin in boze moslims aan mijn deur die mijn hoofd op een speer zetten.
    AK - 47, wij gaan ook met de tijd mee.
    pi_34805202
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef stukovich het volgende:

[..]

Heb ik al benadrukt dat atheïsten in de minderheid zijn.

"Ja".

Ow okee.
    Over 100 jaar zijn wij in de meerderheid. Dan zijn ze daar in die hutjes in de bergen ook misschien eens ontwikkeld.
    pi_34805220
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef stukovich het volgende:

[..]

AK - 47, wij gaan ook met de tijd mee.
    Jij hebt tenminste een beetje humor.
      maandag 6 februari 2006 @ 19:57:56 #264
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805227
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:55 schreef stukovich het volgende:

[..]

Wat denk je
    Zie jij trouwens een oplossing voor het gedrag van de fanatici (niet dat het jouw verantwoordelijkheid is om iets te bedenken)?
      maandag 6 februari 2006 @ 20:00:45 #265
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_34805328
    Wat Ironisch dat dé spotprent meteen weer 100% waarheid blijkt te zijn. En de islamitische wereld zich tot een karikatuur van zichzelf maakt.

Maar dat zal vast al tientalle keren zijn gezegd..
    pi_34805363
    quote:

[..]

Ik wil een cartoon van Mohammed op het WC-papier. Kan ik die door mijn reet halen
      maandag 6 februari 2006 @ 20:02:28 #267
    126836 Super7fighter
    pi_34805386
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een boerka is HET bewijs dat mannen zwak zijn. Maar goed dat is een andere discussie.
    Nee, dat is prostitutie en hoerenloperij.
    pi_34805402
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik wil een cartoon van Mohammed op het WC-papier. Kan ik die door mijn reet halen
    Of maak wc papier met de afbeelding met die spotprent tekenaar zelf erop waar je je reet me kan afvegen.

Doe mij maar een setje met bijbel teksten en koran teksten in mijn plee. Is wel humor lijkt mij .
    pi_34805408
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:51 schreef venomsnake het volgende:

[..]

dat een krant ze laat zien (links of rechts) maakt me geen drol uit, dat zijn geen politieke partijen, dit mannetje doet het om er politiek een slaatje uit te slaan, zoveel mogelijk bange hollanders hun stemmetje winnen.
    En de Volkskrant doet het puur om het geld. Extra krantjes verkopen.
    pi_34805431
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:02 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

alle vrouwen zonder burka zijn hoeren. Moslima's met hoofddoeken zijn net als strippers. Veel te bloot man.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:03:39 #271
    126836 Super7fighter
    pi_34805435
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:00 schreef pfaf het volgende:
    Wat Ironisch dat dé spotprent meteen weer 100% waarheid blijkt te zijn. En de islamitische wereld zich tot een karikatuur van zichzelf maakt.

Dit heet nou wishfull thinking.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:04:12 #272
    126836 Super7fighter
    pi_34805450
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:03 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

alle vrouwen zonder burka zijn hoeren. Moslima's met hoofddoeken zijn net als strippers. Veel te bloot man.
    Jij bent verknipt.
    pi_34805491
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:04 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jij bent verknipt.
    Zeg je dat ook in een Moskee bij jou in de buurt.
    pi_34805495
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:03 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Wat zijn wij mannen dan wel niet Ik ben een gigolo
    pi_34805498
    Ik heb er zo eens een paar dagen over nagedacht en ik herrinner me dat filmpje over housewitch waarbij zo'n achterlijke student auswitch met een houseparty vergeleek. Daar viel ook iedereen over, het was zelfs op het nieuws! In mijn ogen een smakeloos filmpje waaruit bleek dat de maker niet goed opgelet heeft bij geschiedenis. Ik kan me goed voorstellen dat de moslims zwaar beledigd zijn door deze cartoons, maar hun reactie is wel buiten elke proportie, geweld is niet goed te praten.

Ook was er een paar maanden geleden een jongen die op de dood van twee turkse medescholieren als reactie gaf "mooi, weer twee minder".. echt een achterlijke reactie natuurlijk maar wel vrijheid van meningsuiting wat mij betreft, maar die gast heeft weken in de gevangenis gezeten, terwijl het nog een schoffie was :"?

En dan de tekst van "Gij zult niet doden" die een 'kunstenaar' op zijn eigen gevel tegenover een moskee had gezet. Die moslims voelden zich natuurlijk weer gelijk aangesproken en op last van Ivo Opstelten (nb. van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie) stuurt datzelfde uur nog een schoonmaak ploeg langs om de tekst te verwijderen, DA'S TOCH OOK VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!

Ik begrijp niet dat we hier in het westen zo inconsequent kunnen zijn!
      maandag 6 februari 2006 @ 20:05:50 #276
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805515
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:02 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dat ligt in het verlengde. Maar die burka is idd in het leven geroepen (door mannen) zodat mannen niet te snel opgewonden raken. Ongeveer hetzelfde met de hoofddoek (ik zal er maar snel bij typen dat het hier om mijn mening gaat, heheh)
    pi_34805572
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef deepthroat het volgende:
    Ik heb er zo eens een paar dagen over nagedacht en ik herrinner me dat filmpje over housewitch waarbij zo'n achterlijke student auswitch met een houseparty vergeleek. Daar viel ook iedereen over, het was zelfs op het nieuws! In mijn ogen een smakeloos filmpje waaruit bleek dat de maker niet goed opgelet heeft bij geschiedenis. Ik kan me goed voorstellen dat de moslims zwaar beledigd zijn door deze cartoons, maar hun reactie is wel buiten elke proportie, geweld is niet goed te praten.

Ook was er een paar maanden geleden een jongen die op de dood van twee turkse medescholieren als reactie gaf "mooi, weer twee minder".. echt een achterlijke reactie natuurlijk maar wel vrijheid van meningsuiting wat mij betreft, maar die gast heeft weken in de gevangenis gezeten, terwijl het nog een schoffie was :"?

En dan de tekst van "Gij zult niet doden" die een 'kunstenaar' op zijn eigen gevel tegenover een moskee had gezet. Die moslims voelden zich natuurlijk weer gelijk aangesproken en op last van Ivo Opstelten (nb. van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie) stuurt datzelfde uur nog een schoonmaak ploeg langs om de tekst te verwijderen, DA'S TOCH OOK VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!

Ik snap alleen nog steeds niet wat Auswitsch in hemelsnaam te maken heeft met het beledigen van een religie.

Ik zou het ook smakeloos vinden als er miljoenen moslims door een dictator vergast zouden worden en om vervolges daar spotprents van te maken. Maar bijbel figuren of moslims figuren op spotprents staat daar totaal los van. Moet kunnen vind ik. Ik snap de vergelijking joden vergassing en geloof grappen niet. Staat totaal los van elkaar.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:08:20 #278
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34805581
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Zie jij trouwens een oplossing voor het gedrag van de fanatici (niet dat het jouw verantwoordelijkheid is om iets te bedenken)?
    IK heb eens een interessante discussie gehad met een paar vrienden (Nederlander, Afghaan, Arabier), en wij waren tot de volgende constateringen / conclusie gekomen:

De Islam was al heel erg aan het moderniseren. In Afghanistan liepen er alweer vrouwen rond met make-up. NIet in alle gebieden, maar je ziet dat daar toch een verlichting aan de gang is. In SA is er een prins (1 van de 42) die heel erg voor een modernisering is van het land / Islam. De vpro had een hele mooie documentaire daarover (Arabische vrouwen aan de top).

Denk jij serieus dat elk, goed nadenkend mens, in onderdrukking wil leven. Denk jij echt dat mensen hun hele leven als een slaaf willen leven. Natuurlijk niet. Over een x aantal jaren komt er ook een moderniseringsgolf door het Midden-Oosten, eentje zoals die over Turkije is gegaan (neem de vakantieplaatsen daar; meer Westers dan in Europa).
    In Turkije heeft dit lang geduurd, maar die tend die ontstaan is wordt doorgezet.

Echter, na 11/9 en de hele wereld die over de Islamitische wereld kwam, en alle opgekropte woede en haat jegens de Islam (niet van iedereen, maar veel provocerende bladen/mensen durfden hun mond open te trekken) en na de buitensporige media-aandacht kwam er een keerpunt.

De 'onterechte' oorlog in Irak (je weet wel die wapens die nog niet gevonden zijn, de Koran die in de WC werd gegooid, Guantanamo Bay, joepie Saddam is weg maar nu hebben de Koerden ruzie met de Soennieten, en Soennieten met de Sji'ieten en de Allevieten die ook nog rondlopen) heeft heel erg veel vuur op het olie gegooid en was een regelrechte voedingsbodem voor fanatici. "Kijk eens naar het Westen, het Westen die democratie zo hoog in het vaandel heeft staan, kijk eens wat ze met onze broeders doen", en, "het Westen met hun kiesrecht, terwijl in Nederland bij landelijke verkiezingen de opkomst 30+% is". Na deze periode is de radicale Islam sterk in opkomst gekomen. En het einde is nu zoek..........
      maandag 6 februari 2006 @ 20:09:22 #279
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805623
    quote:

Wij weten beter, dus is het aan ons om 'de boel bij elkaar te houden' (daarmee bedoel ik dat we onze trots makkelijker opzij kunnen schuiven omwille van vrede). Probleem is dat je er na een tijdje zo misselijk van wordt.
    pi_34805644
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 19:55 schreef stukovich het volgende:

[..]

www.deleukstethuis.nl
    Ja sommige Moslims zijn heel leuk!:

Het Westen reageert toch ook niet zo agressief op zulke acties.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:10:28 #281
    126836 Super7fighter
    pi_34805653
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Dat ligt in het verlengde. Maar die burka is idd in het leven geroepen (door mannen) zodat mannen niet te snel opgewonden raken. Ongeveer hetzelfde met de hoofddoek (ik zal er maar snel bij typen dat het hier om mijn mening gaat, heheh)
    Gelukkig dat je de laatste zin nog op het laatst nog geedit hebt, want je zit helemaal verkeerd.
    pi_34805674
    quote:

Haatzaaiend karakter. Maar goed, ik weet het fijne hier ook niet van.
    quote:
    In het kader van openbare orde. Sowieso was het in dit geval simpel aangezien je geen grafitie mag aanbrengen.
    quote:
    Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Inconsistent zou ik het niet willen noemen. Er zijn regels, wetten en jurisprudentie op dit gebied, (toegegeven sommige zijn wat vager dan andere), het probleem is alleen dat niemand die kent. Daarbij is het één en ander natuurlijk discutabel.
    pi_34805679
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:08 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ik snap alleen nog steeds niet wat Auswitsch in hemelsnaam te maken heeft met het beledigen van een religie.

Ik zou het ook smakeloos vinden als er miljoenen moslims door een dictator vergast zouden worden en om vervolges daar spotprents van te maken. Maar bijbel figuren of moslims figuren op spotprents staat daar totaal los van. Moet kunnen vind ik. Ik snap de vergelijking joden vergassing en geloof grappen niet. Staat totaal los van elkaar.
    Het zijn inderdaad twee verschillende dingen, het gaat erom dat er verschillende groepen mensen zijn, en een cartoon die voor jou en mij totaal niet aanstootgevend is kan voor iemand anders wel zwaar beledigend zijn, ook al kunnen wij ons dat niet voorstellen. Nogmaals, de reactie van de moslimgemeenschap kan echt niet door de beugel.
    pi_34805702
    quote:
    Spotprenten gemaakt door de overheid en daarnaast spotprenten waren een extra aanleiding. Het motief om een oorlog te starten is altijd macht.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:12:09 #285
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805706
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:08 schreef stukovich het volgende:

[..]

IK heb eens een interessante discussie gehad met een paar vrienden (Nederlander, Afghaan, Arabier), en wij waren tot de volgende constateringen / conclusie gekomen:

De Islam was al heel erg aan het moderniseren. In Afghanistan liepen er alweer vrouwen rond met make-up. NIet in alle gebieden, maar je ziet dat daar toch een verlichting aan de gang is. In SA is er een prins (1 van de 42) die heel erg voor een modernisering is van het land / Islam. De vpro had een hele mooie documentaire daarover (Arabische vrouwen aan de top).

Denk jij serieus dat elk, goed nadenkend mens, in onderdrukking wil leven. Denk jij echt dat mensen hun hele leven als een slaaf willen leven. Natuurlijk niet. Over een x aantal jaren komt er ook een moderniseringsgolf door het Midden-Oosten, eentje zoals die over Turkije is gegaan (neem de vakantieplaatsen daar; meer Westers dan in Europa).
    In Turkije heeft dit lang geduurd, maar die tend die ontstaan is wordt doorgezet.

Echter, na 11/9 en de hele wereld die over de Islamitische wereld kwam, en alle opgekropte woede en haat jegens de Islam (niet van iedereen, maar veel provocerende bladen/mensen durfden hun mond open te trekken) en na de buitensporige media-aandacht kwam er een keerpunt.

De 'onterechte' oorlog in Irak (je weet wel die wapens die nog niet gevonden zijn, de Koran die in de WC werd gegooid, Guantanamo Bay, joepie Saddam is weg maar nu hebben de Koerden ruzie met de Soennieten, en Soennieten met de Sji'ieten en de Allevieten die ook nog rondlopen) heeft heel erg veel vuur op het olie gegooid en was een regelrechte voedingsbodem voor fanatici. "Kijk eens naar het Westen, het Westen die democratie zo hoog in het vaandel heeft staan, kijk eens wat ze met onze broeders doen", en, "het Westen met hun kiesrecht, terwijl in Nederland bij landelijke verkiezingen de opkomst 30+% is". Na deze periode is de radicale Islam sterk in opkomst gekomen. En het einde is nu zoek..........
    Dusss.....geen oplossing...? Als er echt geen oplossing voor is wordt het geweld (dan van beide kanten) hoe langer, hoe erger.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:13:03 #286
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805729
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:10 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Gelukkig dat je de laatste zin nog op het laatst nog geedit hebt, want je zit helemaal verkeerd.
    Heel fijn. Gelukkig hoeven we het niet eens te zijn.
    pi_34805742
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:10 schreef more het volgende:

[..]

Ja sommige Moslims zijn heel leuk!:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
    Allah akbar
      maandag 6 februari 2006 @ 20:14:18 #288
    33321 stukovich
    Y tu mamá también
    pi_34805773

maandag 6 februari 2006 @ 20:15:07 #289
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805808
    quote:
    Ok, men staat weer quitte wat de plaatjes betreft.
    pi_34805830
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Haatzaaiend karakter. Maar goed, ik weet het fijne hier ook niet van.
    [..]
    Nee, het was echt zo'n schoffie van een jaar of 16, die zet je niet 30 dagen in de cel hiervoor. Laat zijn omgeving hem maar uitspugen, daar leert ie ook van, maar dit sloeg werkelijk nergens op.
    quote:
    In het kader van openbare orde. Sowieso was het in dit geval simpel aangezien je geen grafitie mag aanbrengen.
    [..]
    Maar het was zijn eigen gevel. Daarnaast, alle andere graffities en tagjes die erom heenstonden lieten ze staan, ik kon mijn ogen niet geloven.
    quote:
    Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Inconsistent zou ik het niet willen noemen. Er zijn regels, wetten en jurisprudentie op dit gebied, (toegegeven sommige zijn wat vager dan andere), het probleem is alleen dat niemand die kent. Daarbij is het één en ander natuurlijk discutabel.
    Het is soms erg vaag ja. Daarom is dit ook een moeilijkere kwestie dan het op het eerste gezicht lijkt, want ik kan me echt niet voorstellen wat er nu zo beledigend is aan die strips, ik vond ze zelfs er flauw. Als er niet zo'n ophef over gemaakt was had ik ze waarschijnlijk nooit gezien.
    pi_34805851
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:11 schreef deepthroat het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad twee verschillende dingen, het gaat erom dat er verschillende groepen mensen zijn, en een cartoon die voor jou en mij totaal niet aanstootgevend is kan voor iemand anders wel zwaar beledigend zijn, ook al kunnen wij ons dat niet voorstellen. Nogmaals, de reactie van de moslimgemeenschap kan echt niet door de beugel.
    Kun je meer een beetje zien wat voor een zieke vergelijking die lui moeten zoeken om ons enigszins te raken. En nog kun je de meeste niet op zijn kop krijgen. Met spotprents van zieke grappen over joden vergassing gaan wij echt niet te straat op staan schreeuwen om de doodstraf en rellen.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:17:29 #292
    114005 Blood_Money
    where is the money?
    pi_34805890
    Waarom verbranden ze zoveel vlaggen? Wat helpt dat?
    Ik zag vandaag ook protesten op het nieuws over de tragedie met die veerboot. Zie je zo'n kerel staan stampen op een plaatje van die boot. Kan iemand me uitleggen hoe ze zich beter voelen door dit soort dingen te doen? Vooral het steeds weer verbranden van dezelfde vlaggen. Snap er weinig van.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:17:42 #293
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34805899
    het begint weer lekker puberaal te worden, welles niettus gedoe en zo ...
    De wereld is op hol geslagen
      maandag 6 februari 2006 @ 20:18:12 #294
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_34805916
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Kun je meer een beetje zien wat voor een zieke vergelijking die lui moeten zoeken om ons enigszins te raken. En nog kun je de meeste niet op zijn kop krijgen. Met spotprents van zieke grappen over joden vergassing gaan wij echt niet te straat op staan schreeuwen om de doodstraf en rellen.
    Precies, laat ons toch mooi rotten in hun hel, waarom in hels naam die woede?
    Zielig.
    pi_34805922
    BBC:
    quote:
    LATEST: Handful of demonstrators break into Danish embassy compound in Tehran. More soon.
      maandag 6 februari 2006 @ 20:18:24 #296
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34805925
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:17 schreef Blood_Money het volgende:
    Waarom verbranden ze zoveel vlaggen? Wat helpt dat?
    Ik zag vandaag ook protesten op het nieuws over de tragedie met die veerboot. Zie je zo'n kerel staan stampen op een plaatje van die boot. Kan iemand me uitleggen hoe ze zich beter voelen door dit soort dingen te doen? Vooral het steeds weer verbranden van dezelfde vlaggen. Snap er weinig van.
    het is iig goed voor de vlaggenindustrie
    pi_34805938
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:00 schreef pfaf het volgende:

De makers van spotprenten hebben in elk geval weer jaren een onderwerp. Rellende en hysterische (radicale) moslims en moslimlanden die vinden dat hun geloof in het Westen niet wordt gerespecteerd, omdat er een paar spotprenten zijn gepubliceerd. Respect voor het andermans leven en eigendommen en andere meningen en religies is echter bij hen ver te zoeken. Wel staan te juichen als een vliegtuig met onschuldige mannnen, vrouwen en kinderen zich in een paar wolkenkrabbers vol met onschuldige mensen boort, maar diep verontwaardigd zijn als hun religie eens een keer op de hak wordt genomen net zoals andere religies
      maandag 6 februari 2006 @ 20:21:36 #298
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34806040
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De makers van spotprenten hebben in elk geval weer jaren een onderwerp. Rellende en hysterische (radicale) moslims en moslimlanden die vinden dat hun geloof in het Westen niet wordt gerespecteerd, omdat er een paar spotprenten zijn gepubliceerd. Respect voor het andermans leven en eigendommen en andere meningen en religies is echter bij hen ver te zoeken. Wel staan te juichen als een vliegtuig met onschuldige mannnen, vrouwen en kinderen zich in een paar wolkenkrabbers vol met onschuldige mensen boort, maar diep verontwaardigd zijn als hun religie eens een keer op de hak wordt genomen net zoals andere religies
    er is toch geen verschil in vader en moeder, zoon, dochter, vriend en vriendin tussen west en oost.
    dus waarom juichen als je zoiets jezelf ook niet gunt ...
    pi_34806044
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ja, en daar erger ik me dus gruwelijk aan. Jaren lang helpt de EU (en Denemarken) landen zoals Palestina met miljarden aan euro's en mankracht, en je wordt uiteindelijk afgerekend op een paar lousy comics, alsof als die miljoenen aan hulp vanzelfsprekend zijn, hoe kortzichtig en ondankbaar.

Ironisch is 't dat die strips probeerde duidelijk te maken dat het voor veel mensen normaal is dat je maar geweld mag gebruiken en mag moorden in naam van de Islam. Die moslims lopen veel te veel als een kip zonder kop achter kun leiders aan zonder kritisch te zijn en zonder zich te bedenken dat een niet-moslim net zo veel rechten heeft als moslims.
    pi_34806045
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Heel mooi genuanceerd. Kent iemand eigenlijk moslims die wel gevoel voor humor hebben en het gewoon vind kunnen dat er grappen gemaakt worden over andermans geloof?
    pi_34806079
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 20:10 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong aub .

De hoofddoek / boerka werd gedragen door de vrouwen van Mohammed. Doordat deze vrouwen zo mooi waren, te mooi om door 'het gewone volk' te mogen bewonderen droegen zij een hoofddoek.
    Anders zouden de mannen die hen zouden aanschouwen zich niet kunnen bedwingen.
    Dit is zo opgevat door de rest van de Mohammedanen dat iedere vrouw een hoofddoek moest dragen.

Wat ik bedoelde met de opmerking dat een boerka/hoofddoek het teken is van zwakte van mannen, is het volgende.

Als een vrouw haar hoofddoek niet zou dragen is ze een slet een hoer, dit omdat ze dan mannen uit zou lokken. Wie is er dan fout bezig? de vrouw of de man?

En nee, voordat mensen zich hier aangesproken voelen ik zeg niet dat een ieder hier zo denkt.
    ijs_beer fan!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')