quote:Op maandag 6 februari 2006 18:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims en mensen van het boek verenig u!
was die moord dan nu zeker vanwege de spotprenten?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:03 schreef HiZ het volgende:
Ik ben overigens ook blij dat de Turkse regering die moord op die priester heeft veroordeeld met de toevoeging dat er geen enkele reden te bedenken is die hem kan rechtvaardigen.
Nooit zal ik me verenigen met lui die geweld plegen vanwege een tekening.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims en mensen van het boek verenig u!
Mompelende over generliseren enzoquote:Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nooit zal ik me verenigen met lui die geweld plegen vanwege een tekening.
Ach zooo, Triggershot@ ur servicequote:Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
topic werd wat eenzijdig met alleen gelijkgestemden
Ziezo.. eindelijk doen ze iets aan die Lego-invasie.quote:Bron : Nu.NL
Iran verbreekt handelsbetrekkingen met Denemarken
Uitgegeven: 6 februari 2006 16:55
Laatst gewijzigd: 6 februari 2006 17:32
TEHERAN - Iran heeft de handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken uit ongenoegen over de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Dat heeft de Iraanse minister Mir-Kazemi van Handel maandag bekendgemaakt.
"Vanaf morgen (dinsdag) kunnen geen producten meer uit Denemarken worden geïmporteerd. Alle zakelijke onderhandelingen of overeenkomsten met Denemarken worden opgeschort", aldus de bewindsman tegen de Iraanse staatstelevisie.
Ook kunnen schepen die onder Deense vlag varen in Iraanse havens op "zeer hoge" belastingen rekenen.
Duh! Alle Denen over één kam scheren met één cartoonist is geen generalisatie?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mompelende over generliseren enzo
haal je dat uit mijn gedrag?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Duh! Alle Denen over één kam scheren met één cartoonist is geen generalisatie?
dat werd gemeld door Italiaanse krantenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:
[..]
was die moord dan nu zeker vanwege de spotprenten?
omg
hee, bedankt hequote:Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach zooo, Triggershot@ ur service
stuur maar door die blokjes, ik bouw er een ambassade van op ware groottequote:Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ziezo.. eindelijk doen ze iets aan die Lego-invasie.
Doe ik ook niet hoor, maar ik vind het wel een leuke sloganquote:Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nooit zal ik me verenigen met lui die geweld plegen vanwege een tekening.
Dat is nog altijd niet zeker, het is wel een zeer duidelijke mogelijkhed. Het zou ook over iets totaal anders kunnen gaan. Kennelijk was deze priester niet erg geliefd bij vrouwenhandelaren.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:
[..]
was die moord dan nu zeker vanwege de spotprenten?
omg
Mijne was dan ook enkel bedoelt omdat atheisten zich zouden verzamelen.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Doe ik ook niet hoor, maar ik vind het wel een leuke slogan![]()
Ik zat ook al te denken 'nou dat zal een klap geven voor de Deense economie'. Volgens mij heeft Denemarken een jaarlijkse handel met Turkije van rond de ¤1,1 miljard. Wat zal het dan zijn met Iran?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ziezo.. eindelijk doen ze iets aan die Lego-invasie.
Aha, al is zo'n spotprent van 5 maanden terug wel een mooie aanleiding om andere rekeningen te vereffenenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is nog altijd niet zeker, het is wel een zeer duidelijke mogelijkhed. Het zou ook over iets totaal anders kunnen gaan. Kennelijk was deze priester niet erg geliefd bij vrouwenhandelaren.
erg sterkquote:Op maandag 6 februari 2006 18:19 schreef Klummie het volgende:
Van een commenter op GS id het weer uit het vrije volk had.
Een open brief aan ambassade van Iran
16 december 2005
Lectori Salutem!
Like many others I was somewhat surprised by the words of your president Mr. Ahmadinejad. I can tell you that I admire his courage and his historic vision. That the Holocaust could really be a myth is the best news I have ever heard. I want to thank you from the bottom of my heart. Since it is unthinkable that a leader of a country such as Iran would lie, I expect you will arrange the immediate return of the following family members:
-knip-
Anything voor de indo'squote:Op maandag 6 februari 2006 18:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
voor het hier aanwezig zijn
kwartje viel nu pas...quote:Op maandag 6 februari 2006 18:23 schreef milagro het volgende:
[..]
Aha, al is zo'n spotprent van 5 maanden terug wel een mooie aanleiding om andere rekeningen te vereffenen
Wannabe pinda zal je bedoelenquote:
wordt over algemeen niet gedaan.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:18 schreef popolon het volgende:
Neemt iemand de AEL nog wel serieus ?
Wat een kleuters zeg.
Hehe, dan zal ik je posts lekker aan de lokale krant cadeau doenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nog even en ik ga er lekker wonen.. wannabee pind ga ik mee akkoord
Lijkt me een hele goede les voor de hele niet-moslim wereld inderdaad.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef Soul79 het volgende:
de Europeanen weten nu dat je geen Arabisch land hoeft binnen te vallen om toch de woede van de moslims over je heen te krijgen.
kan ik zelf ook hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:35 schreef stukovich het volgende:
[..]
Hehe, dan zal ik je posts lekker aan de lokale krant cadeau doen![]()
Bende gij un egte brá banderquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
'n echte brabander en ook geen 'indo-bloed'![]()
wisten ze al sinds Rusdie maar goedquote:Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef Soul79 het volgende:
Europa: de Europeanen weten nu dat je geen Arabisch land hoeft binnen te vallen om toch de woede van de moslims over je heen te krijgen. Een paar lullige spotprenten zijn voldoende......
Mohammeds reputatiequote:Op maandag 6 februari 2006 18:38 schreef Mikrosoft het volgende:
Als moslims dan "broeders" zijn onder elkaar, waarom zijn er nu meer rellen dan toen Amerika Irak aanviel?
(Kom ik weer...)Ja, we leven ook in een volstrekt onnatuurlijk samenlevingsverband. De mens is gewend aan stammen, niet aan op elkaars lip zitten wachten tot er iemand iets irritants doet.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Goh, als ik zo die beelden zie, dan lijkt het gewoon alsof de wereld gewoon te vol is of zo. Net alsof die mensen van gekkigheid niet weten wat ze moeten en dan maar gaan rellen of zo..
En die is belangrijker dan duizenden moslimbroeders die afgeslacht worden door een idioot?quote:
Europeanen zijn nogal hardleers.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wisten ze al sinds Rusdie maar goed
Ja, feitelijk is het correct. Bepaald gedrag kun je onderdrukken, maar het zal nooit verdwijnen. (Daarom willen mensen ook op vakantie, weg van de ene kudde, met een andere kudde)quote:Op maandag 6 februari 2006 18:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
(Kom ik weer...)Ja, we leven ook in een volstrekt onnatuurlijk samenlevingsverband. De mens is gewend aan stammen, niet aan op elkaars lip zitten wachten tot er iemand iets irritants doet.
Jager-verzamelaars gaan bij voorkeur eens per jaar op elkaars lip zitten en dan trouwen er wat met elkaar en je zingt wat liedjes. En dan is het terug naar 30 mensen maximaal.
je moest eens weten.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En die is belangrijker dan duizenden moslimbroeders die afgeslacht worden door een idioot?
Ik ben half Europeesquote:Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Europeanen zijn nogal hardleers.Eigenlijk zijn wij Europeanen mensen met een heel positief mensbeeld; misschien wel een beetje te positief.
ze zijn niet bang voor europa, wel voor Amerikaquote:Op maandag 6 februari 2006 18:38 schreef Mikrosoft het volgende:
Als moslims dan "broeders" zijn onder elkaar, waarom zijn er nu meer rellen dan toen Amerika Irak aanviel?
Vind je dat niet treurig danquote:
Jahoor in de jaren 30 hadden we ook een heel positief mensbeeld.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Europeanen zijn nogal hardleers.Eigenlijk zijn wij Europeanen mensen met een heel positief mensbeeld; misschien wel een beetje te positief.
lieve schat, het zijn enkel de extremisten die extremistisch reageren, niet echt om van op te kijken toch?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Vind je dat niet treurig dan
Wat schaadt zijn imago nu meer, idioten die zijn naam roepend, gegijzelden de strot door snijden op camera, of een lullig prentje in een krant die geen HOND leest buiten Denemarken.
Echt onbegrijpelijk
Europees of niet ik ben moslim en voel me aangesproken, maar niet met masker en kalashnikov voor een ambassadequote:Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Voel je dan al of niet aangesproken, naar eigen voorkeur.
Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:42 schreef ShaoliN het volgende:
Heel goed Iran. De druppel hoop ik. Nu het complete westen precies hetzelfde doen. Isoleer die bananenrepubliek maar. Tot ze helemaal naar de tering zijn.
We zijn inmiddels wel 70 jaar verder hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Jahoor in de jaren 30 hadden we ook een heel positief mensbeeld.
"kijk zo gaan ze om met ons profeet" intentie.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef Mikrosoft het volgende:
Is het verspreiden van Mohammed beledigende tekeningen dan niet strafbaar in de islam? Want dat is wat die Deense imams deden in het Midden-Oosten. Ze haalden er nog prenten bij die veel erger waren dan in Jyllands-Posten.
Kwestie van tijd voor dat dat ook in Amerikaanse handen is.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?
Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?
Het zou van kwaad tot erger worden. Een bekend gezegd luidt: geef je iemand een vinger, dan neemt die heel je hand. Er moest een krachtig antwoord gegeven worden tegen deze brutaliteiten en beledigingen in de vorm van deze haatprenten.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Vind je dat niet treurig dan
Wat schaadt zijn imago nu meer, idioten die zijn naam roepend, gegijzelden de strot door snijden op camera, of een lullig prentje in een krant die geen HOND leest buiten Denemarken.
Echt onbegrijpelijk
Om eerlijk te zijn denk ik dat de hele cartoonrel in dat opzicht vooral negatieve gevolgen heeft voor Iran. Die oorlog tegen het Iraanse regime zou wel eens dichter bij kunnen zijn dan ooit tevoren.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:42 schreef ShaoliN het volgende:
Heel goed Iran. De druppel hoop ik. Nu het complete westen precies hetzelfde doen. Isoleer die bananenrepubliek maar. Tot ze helemaal naar de tering zijn.
ja, dat is toch wel een reele oplossingquote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor dat dat ook in Amerikaanse handen is.
en een paniek-reactie?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Singa het volgende:
[..]
Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.
En aangezien er ontzaglijk veel Saoudisch geld in de VS zit, zal dat niet gebeuren. S.A. wil niet riskeren dat de VS alle Saoudische tegoeden zal bevriezen.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Singa het volgende:
[..]
Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.
Aan tekeningen die in Denemarken circuleren kunnen ze weinig doen, en terecht. Er is niets tegen te doen maar een land als Iran denkt de Deense regering te kunnen vertellen wat die moet doen.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"kijk zo gaan ze om met ons profeet" intentie.
Hang toch al tijden in de lucht dat Iran sacties opgelegd gaat krijgen van de veiligheidsraad... Zo'n verrassing is het dan niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:48 schreef indahnesia.com het volgende:
en een paniek-reactie?
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Sterker nog ik heb helemaal niet het idee dat er iets veranderd is in die 70 jaar. Ik zie in west Europa ook een heleboel mensen die de boel op lopen te hitsen. Nou is het in het midden oosten nog tien keer erger dat is wel zo natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
We zijn inmiddels wel 70 jaar verder hoor.
Het lijkt er in mijn ogen zelfs een beetje op dat we de geen negatieve dingen meer durven zien in andere volkeren en/of religies uit angst om gebeurtenissen uit de jaren 30 te moeten gaan herbeleven.
lees je wel wat ik schrijf?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lieve schat, het zijn enkel de extremisten die extremistisch reageren, niet echt om van op te kijken toch?
Dat denk ik ook niet idd, S.A. is veel te gesteld op z'n welvaart.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
En aangezien er ontzaglijk veel Saoudisch geld in de VS zit, zal dat niet gebeuren. S.A. wil niet riskeren dat de VS alle Saoudische tegoeden zal bevriezen.
heb ik iets gemist?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:49 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Aan tekeningen die in Denemarken circuleren kunnen ze weinig doen, en terecht. Er is niets tegen te doen maar een land als Iran denkt de Deense regering te kunnen vertellen wat die moet doen.
Dat geef je heel goed weer. Je moet dus vooral niet toegeven aan moslims die nu pleiten voor inperking van de westerse vrijheid van meningsuiting, want voor je het wet mogen vrouwen hier ook alleen nog in burka de straat op.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het zou van kwaad tot erger worden. Een bekend gezegd luidt: geef je iemand een vinger, dan neemt die heel je hand.
De moslims wilden excuses van de Deense regering en kregen het niet.quote:
Dat had de Deense regering toch al gedaan?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:53 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
De moslims wilden excuses van de Deense regering en kregen het niet.
Alleen de uitgever van die krantquote:Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef Skwish het volgende:
[..]
Dat had de Deense regering toch al gedaan?
Daarom alleen al moet je nooit en te nimmer excuses aanbieden voor die cartoons, zelfs niet als diplomatieke daad.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat geef je heel goed weer. Je moet dus vooral niet toegeven aan moslims die nu pleiten voor inperking van de westerse vrijheid van meningsuiting, want voor je het wet mogen vrouwen hier ook alleen nog in burka de straat op.
beetje gechargeerd, maar je begrijpt het idee
Nee, Jyllands-Posten bood excuses aan maar de Deense regering niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef Skwish het volgende:
[..]
Dat had de Deense regering toch al gedaan?
Ik ben bang dat dat lastig wordt als je in Iran woont.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:50 schreef milagro het volgende:
[..]
lees je wel wat ik schrijf?
waarom niet de barricades op om te protesteren tegen die extremisten die jouw oh zo vredelievende geloof kapen en de reputatie bezorgen die het nu heeft?
en ook alleen voor het effect van de cartoons en niet voor het plaatsen ervan op zichquote:Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Alleen de uitgever van die krant
Volgens mij wel hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:54 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Nee, Jyllands-Posten bood excuses aan maar de Deense regering niet.
Burqa is voor eerzame vrouwen (die het zelf willen). In het Westen is daar op grote schaal geen sprake van, dus zo'n burqa-plicht is sowieso bij voorbaat nutteloos.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat geef je heel goed weer. Je moet dus vooral niet toegeven aan moslims die nu pleiten voor inperking van de westerse vrijheid van meningsuiting, want voor je het wet mogen vrouwen hier ook alleen nog in burka de straat op.
beetje gechargeerd, maar je begrijpt het idee
Tegen hen die Mohammed als terrorist hebben neergezet? Of tegen elk westerland dat prentjes heeft gedrukt?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:50 schreef milagro het volgende:
[..]
lees je wel wat ik schrijf?
waarom niet de barricades op om te protesteren tegen die extremisten die jouw oh zo vredelievende geloof kapen en de reputatie bezorgen die het nu heeft?
Ze hebben allebei even veel schuld, de beledigingen zijn alleen maar haat opwekkend. De extremisten hebben de schuld van verder zaaien, maar de (deense) krant is de aanleiding geweest voor de "zwevende" moslim die verdwaald is tussen pacifisme en extremisme.quote:wie schaadt de reputatie nu meer, "wij" beledigende Westerlingen, of honderden, duizenden extremisten die iedereen die hen niet aan staat over de kling (willen) jagen, of dat nu in Iran is, Irak, Algerije, VS, Indonesie, hier.
Gematigde en radicale moslims hebben de prentjes afgekeurd, de pacifisten hebben zich ingehouden gedurende 5 maanden. Als Europese moslims in actie wouden komen was het al eerder gebeurt. Dat er Imams in MO ergere prentjes verspreidden, viel niet te voorkomen.quote:"ja , maar we keuren dat toch af"
ja, men mompelt wat idd over dat geweld niet mag en zo, maar men gaat schreeuwen om 1 fucking prentje.
Er zijn ook landen die bekend staan als gematigde moslim landen. Waar ook wel degelijk een recht bestaat om te demonstreren. Daar gebeurt het ook niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:55 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat lastig wordt als je in Iran woont.
quote:Op maandag 6 februari 2006 18:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Burqa is voor eenzame vrouwen (die het van hun man/omgeving moeten).
Iran?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:53 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
De moslims wilden excuses van de Deense regering en kregen het niet.
Leg je dat even uit aan de vrouwen in Iran?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Burqa is voor eerzame vrouwen (die het zelf willen). In het Westen is daar op grote schaal geen sprake van, dus zo'n burqa-plicht is sowieso bij voorbaat nutteloos.
trigger is de kluts kwijtquote:Op maandag 6 februari 2006 18:52 schreef NanKing het volgende:
Hey triggershot je zou nog reageren om mijn antwoorden.
Een boerka is HET bewijs dat mannen zwak zijn. Maar goed dat is een andere discussie.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Burqa is voor eerzame vrouwen (die het zelf willen). In het Westen is daar op grote schaal geen sprake van, dus zo'n burqa-plicht is sowieso bij voorbaat nutteloos.
Dat weet je helemaal niet. En daarnaast vind ik het niet zo relevant. Er zijn genoeg moslims die helemaal niks hebben met dit soort extremisten zeker in landen als Iran, Irak of Turkije. Of dacht je dat ze in Istanbul of Teheran allemaal vrijwillig in een Burka gaan lopen of zo? Het is alleen op het moment vrij moeilijk om in het midden oosten je bek open te trekken over de Islam en extremisme.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Er zijn ook landen die bekend staan als gematigde moslim landen. Waar ook wel degelijk een recht bestaat om te demonstreren. Daar gebeurt het ook niet.
okquote:Op maandag 6 februari 2006 19:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Moment zal even quoten (was van vanacht voordat je naar bed ging)
Ik ben er toch wel van overtuigd dat als dergelijke demonstraties wel plaatsvonden, we ze zeker in het nieuws voorbij zouden zien komen.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:01 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. En daarnaast vind ik het niet zo relevant.
Inderdaad; maar de moslim extremisten proberen nu te bewerkstelligen dat dat ook in Europa zo zal worden. Wat we dus als westerse wereld met alle mogelijke middelen moeten voorkomen.quote:Er zijn genoeg moslims die helemaal niks hebben met dit soort extremisten zeker in landen als Iran, Irak of Turkije. Of dacht je dat ze in Istanbul of Teheran allemaal vrijwillig in een Burka gaan lopen of zo? Het is alleen op het moment vrij moeilijk om in het midden oosten je bek open te trekken over de Islam en extremisme.
Guest, Iran laat liever alle centrales exploderen dan dat ze overlopen worden door Amerika. En die fall-out komt met de wind over Europa geblazen.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor dat dat ook in Amerikaanse handen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |