Vind je dat niet treurig danquote:
Jahoor in de jaren 30 hadden we ook een heel positief mensbeeld.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Europeanen zijn nogal hardleers.Eigenlijk zijn wij Europeanen mensen met een heel positief mensbeeld; misschien wel een beetje te positief.
lieve schat, het zijn enkel de extremisten die extremistisch reageren, niet echt om van op te kijken toch?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Vind je dat niet treurig dan
Wat schaadt zijn imago nu meer, idioten die zijn naam roepend, gegijzelden de strot door snijden op camera, of een lullig prentje in een krant die geen HOND leest buiten Denemarken.
Echt onbegrijpelijk
Europees of niet ik ben moslim en voel me aangesproken, maar niet met masker en kalashnikov voor een ambassadequote:Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Voel je dan al of niet aangesproken, naar eigen voorkeur.
Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:42 schreef ShaoliN het volgende:
Heel goed Iran. De druppel hoop ik. Nu het complete westen precies hetzelfde doen. Isoleer die bananenrepubliek maar. Tot ze helemaal naar de tering zijn.
We zijn inmiddels wel 70 jaar verder hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Jahoor in de jaren 30 hadden we ook een heel positief mensbeeld.
"kijk zo gaan ze om met ons profeet" intentie.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef Mikrosoft het volgende:
Is het verspreiden van Mohammed beledigende tekeningen dan niet strafbaar in de islam? Want dat is wat die Deense imams deden in het Midden-Oosten. Ze haalden er nog prenten bij die veel erger waren dan in Jyllands-Posten.
Kwestie van tijd voor dat dat ook in Amerikaanse handen is.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?
Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Jep, maar wat als Iran de olie-kraan dicht draait? Ga jij 2.5 euro per liter betalen?
Het zou van kwaad tot erger worden. Een bekend gezegd luidt: geef je iemand een vinger, dan neemt die heel je hand. Er moest een krachtig antwoord gegeven worden tegen deze brutaliteiten en beledigingen in de vorm van deze haatprenten.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Vind je dat niet treurig dan
Wat schaadt zijn imago nu meer, idioten die zijn naam roepend, gegijzelden de strot door snijden op camera, of een lullig prentje in een krant die geen HOND leest buiten Denemarken.
Echt onbegrijpelijk
Om eerlijk te zijn denk ik dat de hele cartoonrel in dat opzicht vooral negatieve gevolgen heeft voor Iran. Die oorlog tegen het Iraanse regime zou wel eens dichter bij kunnen zijn dan ooit tevoren.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:42 schreef ShaoliN het volgende:
Heel goed Iran. De druppel hoop ik. Nu het complete westen precies hetzelfde doen. Isoleer die bananenrepubliek maar. Tot ze helemaal naar de tering zijn.
ja, dat is toch wel een reele oplossingquote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor dat dat ook in Amerikaanse handen is.
en een paniek-reactie?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Singa het volgende:
[..]
Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.
En aangezien er ontzaglijk veel Saoudisch geld in de VS zit, zal dat niet gebeuren. S.A. wil niet riskeren dat de VS alle Saoudische tegoeden zal bevriezen.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Singa het volgende:
[..]
Nou Iran heeft niet zoveel invloed op de olieprijs. Pas als Saoudi Arabierië de olie-kraan dichtdraait merken we het echt serieus.
Aan tekeningen die in Denemarken circuleren kunnen ze weinig doen, en terecht. Er is niets tegen te doen maar een land als Iran denkt de Deense regering te kunnen vertellen wat die moet doen.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"kijk zo gaan ze om met ons profeet" intentie.
Hang toch al tijden in de lucht dat Iran sacties opgelegd gaat krijgen van de veiligheidsraad... Zo'n verrassing is het dan niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:48 schreef indahnesia.com het volgende:
en een paniek-reactie?
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Sterker nog ik heb helemaal niet het idee dat er iets veranderd is in die 70 jaar. Ik zie in west Europa ook een heleboel mensen die de boel op lopen te hitsen. Nou is het in het midden oosten nog tien keer erger dat is wel zo natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
We zijn inmiddels wel 70 jaar verder hoor.
Het lijkt er in mijn ogen zelfs een beetje op dat we de geen negatieve dingen meer durven zien in andere volkeren en/of religies uit angst om gebeurtenissen uit de jaren 30 te moeten gaan herbeleven.
lees je wel wat ik schrijf?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lieve schat, het zijn enkel de extremisten die extremistisch reageren, niet echt om van op te kijken toch?
Dat denk ik ook niet idd, S.A. is veel te gesteld op z'n welvaart.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
En aangezien er ontzaglijk veel Saoudisch geld in de VS zit, zal dat niet gebeuren. S.A. wil niet riskeren dat de VS alle Saoudische tegoeden zal bevriezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |