Ja dank jequote:Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef schatje het volgende:
[..]
Islamisk Trossamfund. De groepering die het Midden-Oosten op de hoogte stelde van de spot prenten en 3 vervalsingen (o.a. de profeet Mohammed met een varkensneus en als een pedofiel) om nog meer olie op het vuur te gooien.
[..]
bron
Of wel, aangezien een terrorist niet iemand kan terroriseren als hij dood is. Hij terroriseert dmv van zelfmoord..quote:Op maandag 6 februari 2006 16:05 schreef MrBean het volgende:
[..]idd.
Er bestaan geen levende zelfmoordterroristen.![]()
Ik denk dat daar in historisch perspectief wel een andere oorzaak voor is aan te wijzen hoor, die al wat verder in het verleden ligt.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
stel je voor dat je later aan je kleinkinderen moet vertellen hoe de oorlog tussen islam en het vrije westen is begonnen. "Door een tekening"
Ik was er niet bij 60+ jaar geleden dus ik kan het je niet vertellen. Bovendien interesseert het mij niks, nada, nop.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik blijf maar die warme gebakken lucht horen over hoe de holocaust een verzinsel is, maar elke vraag om bewijs, of zelfs maar een aanwijzing hiervoor, wordt gevolgd door oorverdovende stilte.......
Ik begrijp niet zo goed wat de Holocaust te zoeken heeft in deze discussie. Doet me een beetje denken aan een afleidingsmanoeuvre.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik was er niet bij 60+ jaar geleden dus ik kan het je niet vertellen. Bovendien interesseert het mij niks, nada, nop.
Ondertussen sluiten we wel mensen op die niet in de officiele versie geloven. Dąt interesseert me wel. En ik kan me heel goed voorstellen dat moslims ons hypocriet noemen.
De imam verlaat zijn eigen geloof dus om een oorlog te ontketenen uit naam van datzelfde geloof.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:06 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja dank je
Dan zouden zij dus eigenlijk 'aan te wijzen' zijn als de aanstichters van al dit geweld, niet de publicatie van 3 spotprenten, maar opgehitst worden door geestelijken die aan het 'touren' zijn...hoe in en in triest eigenlijk, wat is in vredesnaam het doel hiervan? ik vermoed dat de helft van alle demonstrerende mensen geen idee heeft waar Denemarken zo ongeveer ligt, laat staan hoe er over moslims gedacht word, en dan komt zo'n groepje baarden vertellen dat het 'evil' is daar zo heel ver weg & BOEM! het kruidvat explodeert![]()
Realiseer je wel wie er een overtrokken reactie heeft getoond n.a.v. die tekeningen. Dat er vervolgens als tegenreactie in het westen veel gediscussieerd wordt (en alleen dat...) vind ik helemaal niet zo vreemd.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus ... we moeten ons gek laten maken wat er in een ander land gebeurd.![]()
Of wie is hier nu gek ?!
Ik zit een beetje in dubio met betrekking tot dit topic. Enerzijds is het goeddat deze discussie loopt om nog iets van elkaar te leren... anderzijds is het wel erg overtrokken als het gaat om wereldwijde verontwaardiging op basis van wat suggestieve tekeningen.
Of je bent vreselijk hardleers, of je bent gewoon een irritante kutrelkloon die de hele tijd hetzelfde riedeltje afdraait om maar anderen te ergeren.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:01 schreef NorthernStar het volgende:
De HolocaustTM is net zo heilig als de Koran. Het taboe om te twijfelen aan de cijfers of het twijfelen aan de geschriften van de profeet, het is maar net waar je woont en opgegroeid bent. Stellen dat de holocaust deels op propaganda berust is net zo verboden als het afbeelden van Mohammed.
Kortom, het is beide religie.
Dan besteed je er wel veel energie aan.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik was er niet bij 60+ jaar geleden dus ik kan het je niet vertellen. Bovendien interesseert het mij niks, nada, nop.
*zucht* Ze komen inderdaad vaker aan de deur dan Jehova's Getuigen, die inquisiteurs van de officiele versie. Voordat je mag stemmen, moet je ook altijd een examen afleggen over de Holocaust en als in je kentekenbewijs een teken te ontwaren valt dat je het aantal drastisch naar beneden zou willen bijstellen, pakken ze je.quote:Ondertussen sluiten we wel mensen op die niet in de officiele versie geloven.
Ik zie een causaal verband met je eerdere desinteresse voor de ware feiten.quote:Dąt interesseert me wel.
Als je er op gebrand bent een woord als ''geloven'' van alle betekenis te ontdoen wel, ja.quote:En ik kan me heel goed voorstellen dat moslims ons hypocriet noemen.
quote:„Protesten moslims hypocriet"
HEUSDEN (ANP) – In het licht van de anti–Joodse cartoons die dag in dag uit in de Arabische media verschijnen, is het protest van moslims tegen de Deense spotprenten over de profeet Mohammed „heel hypocriet". Dat zei de theoloog dr. Hans Jansen maandag. Van zijn hand verscheen onlangs het boek ’Van jodenhaat naar zelfmoordterrorisme’, een analyse van het antisemitisme in de Arabische wereld.
Bij het boek hoort een digitaal bestand van ruim 1400, merendeels antisemitische cartoons die sinds het begin van de tweede Palestijnse intifada in 2000 in Arabische media zijn verschenen. Daarin wordt volgens Jansen „de joodse godsdienst ongelooflijk door het slijk gehaald".
„Het is heel hypocriet dat de moslimwereld nu zo reageert op die Deense cartoons, alsof ze zelf zonder blaam is", zei Jansen, niet te verwarren met de gelijknamige arabist.
Ik kan de gedachtengang van de AEL wel volgen. Deels geef ik ze zelfs gelijk wat betreft het hypocriet zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:10 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed wat de Holocaust te zoeken heeft in deze discussie. Doet me een beetje denken aan een afleidingsmanoeuvre.
Ik hoop dat het toch gewoon een op zichzelf staand incident wasquote:Priester vermoord om cartoons
De moord op een rooms-katholieke priester in Turkije gisteren was het eerste fatale incident in de toenemende onrust rond de omstreden spotprenten. Dat schrijft de Italiaanse krant La Repubblica. De 60-jarige priester Andrea Santaro werd zondag in zijn kerk in Trabzon aan de Zwarte Zee doodgeschoten. Hij werkte ongeveer vijf jaar in Turkije. Hij zou eerder zijn bedreigd wegens zijn "zendingsactiviteiten". De ambassadeur van het Vaticaan in Turkije had gezegd dat de aanvaller 'Allah akhbar' had geschreeuwd toen hij op de priester vuurde. Ook de krant Corriere Della Sera gaat ervan uit dat de moord te maken heeft met de rellen die zijn ontstaan na de publicatie van de illustraties van Mohammed in een Deense krant. "Zoals was te voorzien hebben de spanningen door de publicatie van de Mohammed-cartoons geleid tot een excuus om te moorden."
we sluiten mensen op die ongefundeerd dingen roepen om andere bevolkingsgroepen te kwetsen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ondertussen sluiten we wel mensen op die niet in de officiele versie geloven. Dąt interesseert me wel. En ik kan me heel goed voorstellen dat moslims ons hypocriet noemen.
Is dat relevant of ze kwetsend bedoeld zijn of niet?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:20 schreef SocialDisorder het volgende:
en voordat je begint; deze prenten waren niet bedoeld om te kwetsen
Geen idee, maar je hoeft geen atoomwetenschapper te zijn om te snappen dat het feit dat ze die vlaggen in de fik zetten misschien betekent dat ze het niet zo tof vinden.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je zegt het toch zelf? Dat die Deense vlaggetjes er staan om moslims te fokken?
Ik herhaal mijn vraag dus: leg mij dan maar eens uit wat er zo beledigend is aan een Deense vlag? Graag zonder er omheen te draaien.
En of ik dit realiseer.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:13 schreef Jalu het volgende:
Realiseer je wel wie er een overtrokken reactie heeft getoond n.a.v. die tekeningen. Dat er vervolgens als tegenreactie in het westen veel gediscussieerd wordt (en alleen dat...) vind ik helemaal niet zo vreemd.
ja, is enorm relevant. Iemand opzettelijk kwetsen en iemand per ongeluk kwetsen zijn twee compleet verschillende dingenquote:Op maandag 6 februari 2006 16:21 schreef Singa het volgende:
[..]
Is dat relevant of ze kwetsend bedoeld zijn of niet?
1400 spotprents in 6 jaar tijd. Ach, dat zijn maar ruim 19 plaatjes per maand gemiddeld. Vraag me af waar men zich druk over maakt.quote:
En daar moet ik en heel Fok! zich iets van aantrekken? Hou even op zeg. We kennen geen censuur in Europa, en geen moslim heeft het recht om dat te willen veranderen. Noch een christen of een jood, overigens. Het moderne Europa is een vrijhaven voor alle mogelijke religies. Als een enkele religie aan de Vrijheid van Meningsuiting denkt te kunnen gaan morrelen is het snel gedaan met het draagvlak voor de godsdienstvrijheid.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Geen idee, maar je hoeft geen atoomwetenschapper te zijn om te snappen dat het feit dat ze die vlaggen in de fik zetten misschien betekent dat ze het niet zo tof vinden.
Op de dag dat dat inzicht doordringt tot NorthernStar, eet ik mijn schoen op.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
we sluiten mensen op die ongefundeerd dingen roepen om andere bevolkingsgroepen te kwetsen.
Wie heeft het over censuur? je gaat gerust je gang maar hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
En daar moet ik en heel Fok! zich iets van aantrekken? Hou even op zeg. We kennen geen censuur in Europa, en geen moslim heeft het recht om dat te willen veranderen.
aangezien ze ook noorse, oostenrijkse en franse vlaggen verbranden, lijkt het mij gewoon een gevalletje blind rellen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Geen idee, maar je hoeft geen atoomwetenschapper te zijn om te snappen dat het feit dat ze die vlaggen in de fik zetten misschien betekent dat ze het niet zo tof vinden.
Het ligt niet zo zwart-wit, want je weet dat je met spotprenten bepaalde mensen kwetst. Er zijn altijd wel mensen die zich gekwetst voelen door een bepaalde prent, moet je daarom nooit meer spotprenten publiceren?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ja, is enorm relevant. Iemand opzettelijk kwetsen en iemand per ongeluk kwetsen zijn twee compleet verschillende dingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |